Menetrend
Szavazás

2014 offseason - salary cap lehetőségek a Patriotsnál

2014. 02. 07. 09:25
Szerző: Paul43
Mike Loyko a nepatriotsdraft.com egyik szerzője kicsit elmélyedt a cap space világában. Az ő cikkét olvashatjátok.


Most, hogy hivatalosan is vége a 2013-as NFL szezonnak, a figyelem az offseason teendőkre összpontosul. Játékos mozgások, tradek, free agency és a draft eseményei fogják kitenni a következő 4 hónapot.
A Patriots számára ez az offseason is nagyon fontos lesz, talán az utóbbi idők egyik legfontosabb pár hónapja. Bármilyen mozgás is lesz a közeljövőben, biztosak lehetünk benne, hogy szoros összefüggésben lesz a cap space-szel és annak alakulásával, ugyanis jelenleg a csapat nem áll túl fényesen. Kukkantsuk bele mélyebben, hiszen a helyzet nem biztos, hogy olyan szörnyü, mint ahogy elsőre látszik.

Vicces helyzet, amikor minden egyes offseason elején a szurkolók egymást múlják felül, a “jajj, csak néhány millió cap space van a csapatnál és emiatt nem tudnak majd eléggé fejlődni” jellegü gondolatokkal. Egészen egyszerüen ez nincs így. Bár az NFL-ben minden évben van egy limit (2014-ben körülbelül 126,3 millió USD) amit nem lehet túllépni, de nem biztos, hogy találunk még egy oly sportot, ahol olyan ötletesen lehet változtatni a számokat, mint itt.

Ahogy beköszöntött az idei offseason, máris rengeteg cap space témájú levelet kapok, melyben aggodalmaskodnak a szurkolók, hogy nincs elég pénze a csapatnak egy-két “nagy üzlethez”. Tény, jelenleg elég vékonyka jégen táncolhat csak a Pats vezetősége, de a cikkből ki fog derülni, hogy temérdek módon lehet ezt a jeget jelentősen vastagítani. Szerződés átstruktúrálással vagy egyszerü cutokkal.

Érdemes nem elfelejteni, hogy az NFL-ben nincs olyan, hogy garantált szerződés. Csak az a pénz a biztos, amit a játékosok a szerződés aláírásakor illetve roster és egyéb bónuszok formájában kapnak meg. Ez a rendszer teszi lehetővé a szerződések átstruktúrálását, például egy magasabb alapfizetés nagy részét átteszik az aláírási pénz kategóriába, amit már fel lehet osztani könyvelés szempontjából a szerződés éveire (de maximum 5 évre). Ez egy igen fontos pont a Patsnél jelenleg, és jó lesz észben tartani, amikor arra kerül a sor, hogy melyik játékossal tudnak megegyezni és melyikkel nem a szerződések átstruktúrálását illetően.

A jelenlegi helyzet:

Miguel, Patriots Salary Cap oldala alapján (link itt) a Patriots mindössze 7,33 millió dolláros cap space-szel rendelkezik a 2014-es offseason kezdetén. Ez a 7,33 millió már tartalmazza a tavalyi idényből áthozott összeget, valamint 126,3 milliós plafonnal számol. Szóval mindenféle cut, igazolás, módosítás előtt, most 7,33 milliónál állunk.

Miguel oldalán bővebben lehet olvasni hogyan is jött ki ez az összeg, de persze ez sem lesz teljesen pontos, hiszen a cap space számolása kissé bonyolult.

Hogyan tudnak több helyet teremteni:

Bonyolultságot növel például az a tény is, hogy ha egy játékost cutolnak, akkor nem szabadul fel az összes pénz utána, illetve szerződés átstruktúrálásnál sem 100%-os az arány. Ha valamilyen garantált összeg még hátra van a szerződésből, akkor az bizony ott is fog maradni, mint tétel, a szerződés végéig. Másik fontos dolog, hogy a capbe a legtöbbet kereső 51 játékos fizetése számolódik be, így ha egy kiesik, akkor egy másik játékos fizetése kerül a helyére. Ilyen alacsony szinten már ez a fizetés körülbelül átlag 495.000 USD. Így már azért lehet játszani a számokkal.

Jétékosok elengedése:

1. Elengedni Isaac Sopoagat

Cap Hit: $3.500.000 – Dead Money (azaz garantált összeg amit ki kell fizetni és terheli a capet bármi is történik): $1.000.000 – Top 51 (az új játékos fizetése): $495.000 = Megtakarítás: $2.005.000

2. Elengedni Dan Connolly-t

Cap Hit: $4.083.000 – Dead Money: $1.083.000 – Top 51: $495.000 = Megtakarítás: $2.500.000

3. Elengedni Adrian Wilsont

Cap Hit: $1.883.000 – Dead Money: $666.000 – Top 51: $495.000 = Megtakarítás: $722.000

A három ember elengedésével tehát $5.227.000-t spórolhat a csapat, amihez ha hozzáadjuk a már meglevő 7,33 milliót, akkor kapunk egy $12.557.000-es összeget.

Ez máris jobban hangzik ugye? Na de itt még ne hagyjuk abba, nézzük hátha van még másik lehetőség is.

1. Elengedni Tommy Kelly-t

Cap Hit: $3.000.000 – Dead Money: $500.000 – Top 51: $495.000 = Megtakarítás: $2.005.000

2. Elengedni Steve Gregory-t

Cap Hit: $3.183.000 – Dead Money: $833.000 – Top 51: $495.000 = Megtakarítás: $1.855.000

Az utóbbi kettő után összesen $3.860.000 marad a kasszában, amit hozzáadva az előző $12.557.000-hez, kijön egy $16.417.000-es összeg.

Látható, hogy az elöbb felsorolt 5 ember elengedésével a Patriots máris erősen megduplázta a rendelkezésre álló keretet. Persze fel kell majd tölteniük mind az 5 üres helyet, de ha jobban megnézzük egyik játékos sem tartozik az alapkövek közé, így távozásuk nem ütné meg jelentősen a csapat teljesítményszintjét.

A következő lépés már kicsit bonyolultabb, de igyekszem ezeket is gyorsan megmutatni.

Játékosok szerződéshosszabbítása:

1. Devin McCourty:

Anélkül, hogy nagyon mélyen belemennénk a részletekbe, egy 4-5 éves szerződéshosszabbítással a Pats 2-3 millió közötti összeggel tudná csökkenteni a kötelezettségeit. A példa kedvéért vegyük ezt az összeget $2.500.00-nak.

2. Stephen Gostkowski:

Gostkowski idén 3,8 millió dollárral terheli a capet és szerződésének utolsó évébe lép, ami valószinüsíti, hogy valami történni fog a szerződése körül. Egy 3 vagy 4 éves szerződés hosszabbítással körülbelül 1,2 millióval lejjebb lehet vinni a 2014-es terhelést.

Tehát: $2.500.000 ­+ $1.200.000 = $3.700.000, amit a $16.417.000-hez hozzáadva $20.117.000-et kapunk.

Na lassan már háromszorozódott a kezdeti összeg és még nem is jött a szerződések átstruktúrálása. A helyzet innentől kezdve lesz még trükkösebb. Alapvetően a Patsnél 4 nagyobb szerződés van, amit figyelembe lehet venni, bár Gronkowskit jelen pillanatban kihagynám a sorból, így marad három. Wilfork, Mankins és Mayo rendelkezik a három legnagyobb szerződéssel, ahol lehet szó átstruktúrálásról (Brady tavaly már megtette amit lehetett, így őt ide nem számoljuk – a szerk.).

Átstruktúrálás:

1. Vince Wilfork

Wilfork a legnagyobb falat, amikor arról beszélünk, hogyan lehetne pénzt szabaddá tenni, hiszen A) nagyon magas a cap hit (11,6 millió) és már az alapfizetése (7,5 millió) is B) Szerződésének utolsó éve jön C) a legtöbbet rajta lehet nyerni D) súlyos sérülésből gyógyul. A PatsCap elemzése szerint 3 lehetőség van Wilforkkal kapcsolatban.

A) Elengedni Wilforkot: Azonnal $7.500.000-val növelné ez a lépés a cap space-t. Ha a Pats újra szeretné építeni ezt a posztot a drafton, FA-n illetve a már meglévő fiatalokkal, akkor ez a legegyszerübb mód. El lehet engedni és utána akár visszaigazolni, persze jóval kedvezőbb feltételekkel.

B) Megnyújtják a jelenlegi szerződését: Ha 2 évvel hosszabbítanak, akkor a 7,5 milliós idei fizetéséből 6 milliót át tudnak pakolni a következő évekre, illetve további 4 milliót is fel tudnak szabadítani a cap space-ben.

C) Juttatások átalakítása: Az alapfizetésének egy részét áttennék a teljesítmény alapú kifizetések közé. Ezt a lehetőséget sokáig figyelmen kívül hagytam, ám ha Wilfork valóban a csapatnál akar maradni, akkor elég valószínü és valós lépés lenne. Ha tehát 3,5 – 4 milliót át tudnak rakni a teljesítmény alapú csoportba, máris felszabadault az összeg a cap space szempontjából.

A példa kedvéért számoljunk $4.000.000-val, de nem zárható ki az elengedéses verzió sem.

2. Logan Mankins

Alap fizetés: $6.250.000 + aláírási bónusz: $4.000.000 + Misc bónusz (egyéb teljesítmény és roster bónuszok): $250.000 = Cap Hit: $10.500.000

A legvalószínübb forgatókönyv, hogy az alapfizetéséböl 4,25 milliót áttesznek az aláírási bónuszba, így csak $2.000.000-val kell idén számolnia a csapatnak.

3. Jerod Mayo

Alap fizetés: $3.250.000 + aláírási bónusz: $3.600.000 + Misc bónusz: $437.500 = Cap Hit: $7.287.500

Nem igazán gondolom, hogy Mayo esetében a vezetés valamilyen átstruktúráláson törné a fejét, de ha mégis, akkor talán annyi lehet, hogy $2.250.000-et áttesznek különféle bónuszokba.

Teljes megtakarítás jelenleg: $8.250.000 (Wilfork + Mankins) + $20.117.000 = $28.367.000

Eredmény:

Ahogy le lett itt vezetve, a Patriots előtt rengeteg lehetőség van, amivel pozitív irányba tudják változtatni a cap space állását a offseasonben. Ha mindegyik fenn említett lépést megteszik, akkor megnégyszerezhetik a keretet.

Persze ez a cap space gyorsan olvad, ne felejtsük vannak más költségek is amivel számolni kell. Félre kell tenni egy kis pénzt a frissen draftolt játékosokra (vegyünk 4 milliót), ki kell fizetni a practice squad játékosokat (1,7 millió) és hagyni kell vésztartalékot a szezon közbeni sérülések esetére és roster mozgásokra. Ezeket összeadva, vehetünk egy 8 milliós mennyiséget, amit azonnal le kell vonni a korábbi végeredményből.

Így is marad még picivel több, mint 20 millió a kasszában. Lesznek jelentősebb pénzmozgással járó manőverek az biztos. Egyik ilyen lehet Aqib Talib újraszerződtetése, amire vehetünk 4-6- milliót, de még ezek után is marad miből költeni.
De továbbra is tartsuk szem előtt, hogy a holtidényben kötött szerződések számai nem azok, aminek tünnek. A garantált pénz ami számít, a csapatok általában az első éves alapfizetést nagyon kasszabarátra méretezik. Számításaim szerint tehát, a Patsnek lehet elég pénze ahhoz, hogy aktív legyen a offseason játékos mozgásaiban. De persze azt még én sem tudhatom, hogy az általam fesorolt esetek közül ha és egyáltalán, melyiket lépik meg.

forrás: nepatriotsdraft.com

Hozzászólások

2014. 02. 07. 09:46
csabesz
Hernandez pénzét 2014-ben mindenképpen le kell nyelni, mert szó sem esik róla a cikkben?
Később lehet ezzel kapcsolatban valamiféle kompenzáció?
2014. 02. 07. 09:52
Külön nem ír róla a szerzö, ez a tétel benne van a kezdö összegben gondolom.
Késöbb lehet valmilyen kompenzáció igen.
Ahogy DoM írta korábban másik postokban, elméletileg egy jogerös ítélet után lehet´kérvényezni az NFL-nél, hogy a beragadt pénzt visszadják vagy legalább is egy részét.
2014. 02. 07. 10:18
cescf4
és visszamenőleg lehet kompenzáció a salary cap-ben, vagy ha szeptemberig nincs jogerős ítélet akkor "ez van így jártunk" kategória?
2014. 02. 07. 10:44
Nem ismerem a szabályozás részleteit, de szerintem visszamenöleg nincs lehetöség. Azaz kb a következö offseasonre lehet valamire számítani.
2014. 02. 07. 11:57
bence.szel
Ahogy most áll a helyzet, lehet el sem ítélik. Az összes tanú, vagy visszavonta vagy megváltoztatta a vallomását egy csomószor és így már nem szavahihetőek. Ráadásként pár ember, akik az ügyhöz köthetőek már nem élnek... Elég kemény, hogy Hernandez milyen kapcsolatokat ápolt az NFL mellett.:/
2014. 02. 07. 15:35
Na hát igen. Azon gondolkoztam az elmúlt idöben, hogy ha Hernandezt nem találják bünösnek, akkor vajon visszaveszi-e a Pats? Vagy esetleg egy másik csapat.
2014. 02. 07. 15:45
lipi
másik csapat lehet, de én a Patst kizárnám. Kraft sokat ad a fedhetetlenségre.
Vick példájából kiindulva van olyan csapat, ahol viszont tárt karokkal várnák...
2014. 02. 07. 16:19
bence.szel
Ha ártatlannak ítélik és akar játszani tuti valaki le fogja igazolni (Raiders, Lions). Viszont ezzel együtt búcsút is mondhatnánk a neki kifizetett és még kifizetésre álló pénznek...
2014. 02. 08. 12:31
Raschy
Vick csak kutyaviadalokat rendezett, az nekem egy kicsit más kategória mint az emberölés. Én személy szerint nem küldenék azért(kutyaviadalok) senkit börtönbe, de ez a saját véleményem. Amúgy szerintem is le fogja valaki igazolni, ha nem ítélik el
2014. 02. 08. 23:01
B.Toma
Hát ez elég szomorú, hogy ez a véleményed, ez mindent elmond rólad. Szerintem meg olcsón megúszta a "csak" kutyaviadalokat, nem kellett volna visszaengedni a ligába...
Hernanezt meg tuti, hogy nem igazolná le senki. Hiába mentenék fel, akárcsak O.J.-ról, róla is mindenki tudná, hogy bűnös, egy csapat sem vállalna be ekkora rizikót, hogy elpártoljon a csapattól a szurkolók egy része.
2014. 02. 09. 01:03
matcha
Teljesen igazad van, de nem olyan rég még volt a ligában egy Ray Lewis nevű figura...
2014. 02. 10. 13:33
pm11
abban a ligában ahol a pénz számít, lenne olyan aki szemet hunyna...
2014. 02. 12. 21:35
Raschy
lehet, neked ez a véleményed,nekem más, ha ilyen miatt elitélsz vagy következtetések vonsz le arról, hogy mennyire vagyok ember az rólad is sok mindent elmond. Engem személy szerint jobban érdekel, hogy Afrikában és Ázsiában az emberek halomra ölik és kínozzák, egymást, és felháborít hogy az USA-ban ezzel ellentétben olyan dolgokért büntetnek meg embereket, hogy mit csinálnak állatokkal. Majd ha az összes ember jóléétben él akkor el lehet kezdeni foglalkozni az állatokkal, azonban amíg nem így van addig hanyagoljuk ezt az műmájerséget légyszives. Szomorú, hogy ez történik, de lehetne fontosabb dolgokkal is foglalkozni szerintem.
2014. 02. 13. 14:22
pm11
ennek meg nem itt van a helye és az ideje...
2014. 02. 07. 12:10
lesliemus
megvan az új sisak mintánk!

http://www.nfl.com/photos/0ap2000000323761/0ap2000000323739
2014. 02. 07. 14:57
Sztyopa
Vaders, óriási :)
2014. 02. 07. 12:31
lipi
A Pats eddig meglepően jól bánt a sapkával, mindig megoldották azt, hogy jusson és maradjon is. Ennek időnként voltak vezéráldozatai.
Kicsit félek az elkövetkező pár évtől, a hiányposztokra duplán draftolunk dolog miatt. Egyszerre járt volna le Gronk és Hörni szerződése, egyszerre fog lejárni Ridley és Vereen szerződése és Dobson/Boyce-é is. A túlfizetett veteránok meg már idén is gondot okoztak.
Nem látom borúsan a helyzetet, még mindig jók vagyunk a cap kezelésében, csak megemlítettem :).

A cikkben lévő felvetésekre. Kelly állapotfüggő, hogy elengedném-e. Gregoryt pedig megtartanám.
Connolly, Sopoaga és A.Wilson cut: ~5m. Az átstrukturálások érdekes kérdést vetnek fel. Vajon Wilfork és Mankins belemegy? Mindketten holdoutoltak, amikor a hosszabbításuk volt. Ugyanennyi pénzért szerintem nem fognak játszani a szerződésükkel. Wilfork esetében még sanszos a hosszabbítás, mert neki jövőre lejár. Viszont sérülés után nem szokás hosszabbítani, ha nem muszáj...
Mankinsnek meg 2016-ig tartó szerződése van, baromi magas pénzzel, amihez hülye lenne hozzányúlni.
Meglátjuk.
Átstrukturálás nélkül a fenti három cuttal kb 12.5m a helyünk. Ebből lejön a 4m a draftra és hagyunk kb 2-3m-t a vészesetekre. Azaz kb 5-6m marad amiből meg kellene oldani a saját FA igazolásaink és a piaci aktivitást.
(Talib, Gregory, Aiken, Edelman, Blount a kezdők közül). Kíváncsi leszek hogy oldjuk meg :)
2014. 02. 07. 14:36
infidelitas
Tegyél még hozzá 3-4 milliót szerintem Gostkoswki és DMC-nek is átstrukturálják illetve meghosszabbítják a szerződését, szerintem 8-10 millából egy-két FA (nem sztár)igazolás és Talib vagy Edelman megtartása finanszírozható, Blount-ra túl nagy szükség nincs, bár szimpi játékos, de túl sokat nem fogunk adni érte. Aiken pedig azért nem olyan drága, ha meg sokat akar, akkor "kérném a következőt".
2014. 02. 07. 14:38
infidelitas
Még valami, akkor mikor Vince baba hold out-olt, akkor picit más volt a helyzet, most már elég öreg és ráadásul sérülésből fog visszajönni, már és ha egyáltalán.
2014. 02. 07. 14:54
fejszee
meg valljuk be, a sérüléséig se volt idén az igazi (bár ez az elmúlt évek horror snap-számainak tudható be)
2014. 02. 07. 15:37
Valahogy az az érzésem, hogy Armond Armstead egészségi állapota nagyban befolyásolja majd a Wilfork-kal szembeni stratégiát az offseasonban.
Mert lássuk be, fejszee igazad van, hogy idén a sérüléséig sem vol már olyan, mint korábban (és ki tudja milyen lesz jövöre), így azért egy Kelly-Armstead-Siliga-Jones-Vellano 5-ös már nem olyan rossz, plusz ha valakit még FA-n vagy Drafton összeszed a csapat.
2014. 02. 07. 18:16
fejszee
én valahogy nem tudok bízni Armstead-ban, egész évben úgy lett beharangozva mint egy megváltó, aztán semmit nem láttunk belőle. ne legyen igazam! rossz ezt mondani, de nem vagyok benne biztos hogy jóljárnánk Wilfork visszatérésével (hosszabbításával). ugye beszélnek itt az achilles sérültek visszatérésének arányáról (meg gondolom egy 150 kilós szörnyetegnek sokkal nehezebb). Kelly nagyon bíztató volt, és tudom hogy ő kb még öregebb, de hátha
a térdsérüléséből jobban vissza tud térni. ennek ellenére kell egy DT a draftról...
2014. 02. 07. 16:23
cescf4
én örülnék neki ha Talibot elvinné pl a Sknins és mi rámehetnénk egy egészségesebb CB-re bár nem hiszem hogy sok esélyünk van a Grimes-Tillman-DRC hármasnál?

Mankinst bármennyire is elit futás blockolásban, a passz-nál totál homály ő érte sem fájna a szívem

annál inkább BabyVince-ért
2014. 02. 07. 17:12
Bulow
Nézegettem a draft classt és sztem az első körben DT fogunk húzni, mégpedig azért, mert rénzésre (nem biztos hogy igazam van...) csak az eleje igazán jó a DT classnak, de nem igazán mély. Ráadásul a 2-3. körben még lesz jó TE is (nekem nagyon tetszik Troy Niklas), és a C/OG class is nagyon mély.
2014. 02. 08. 16:16
dexxy 2.0
hmmmm, én pont ma álmodtam meg azt hogy az első körben DT-t fogunk húzni,mégpedig fel fogunk tradelni érte.
2014. 02. 07. 17:35
DeMartino
Sziasztok :)
\bocsi ha félreírok,de kötéssel a kezemen nehezen tudok pötyögni\
Szóval teljes mértékben egyetértek az elengedettekkel :
-Sopoaga trade nem jött be
-Connolly szerintem a sok sack lehet az ő nevére lett írva ezért lett a cutoltak közé írva,de tény bazi sok sack.-et benyeltünk idén ezen változtatni kell,jobban meg kell védeni TB.-t
-A.Wilson amikor már IR.-re tették már akkor kitettem volna a ...csába semmi értelme nem volt,hogy itt foglalta a helyet és ment a pénz a semmire.
-Tommy Kelly ez egy nehéz eset,mert ő jó volt amíg játszott,de idős és nem tudni a sérülését követően egész szezonra tudja e nyújtani azt a játékot amit elvárnak tőle szerintem nem és jogos a szerzőtől a cut.
-Steve Gregory nos kellene egy igazán romboló Safety akiktől fosnának az elkapók és az irányítók egyaránt ezt is jogosnak érzem.
Ha Mankins nem megy bele a fizucsökkentésbe simán elcserélném,csak nem tudom,hol találnék olyan GM.-et aki adna érte megfelelő picket és még a fizuját is bevállalná :D.
Talib sokan agyba fülbe vertek most,de én nem hosszabítanám a szerzősédést,nézzük meg amikor sérült mindig akkor amikor szükség volna rá,akkor nincsen egy teljes munkabírású CB kell a posztra nem egy olyan aki játszik vagy sem,mert sokat sérült.legyen egy erős secondary.-nk ne egy gyenge ha a legjobb kiesik akkor elővesszük a szertárost és beállítjuk játszani :D
Edelmant viszont visszahoznám hihetetlen amit művelt a szezonban megéri az árát.
Ha szavazni kéne most nem lesz Trade a drafton és hozunk egy falembert majd első körben egy Guard.-ot vagy egy C mert ugyi Ryan Wendell.-nek is adni kéne szerződést ám :D
2014. 02. 07. 22:08
lipi
Gregory, Mankins, Talib. Őket venném elő a listádból.
Jelenleg a safety poszt így néz ki: T. Wilson (bust?), DMC (jövőre lejáró szerződés), Harmon (rookie), Gregory, A. wilson (cut). Tehát kb három safetynk van. Ebből egyet elküldeni, aki a rendszert is ismeri, nem túl jó ötlet. Pláne, hogy ide még mindenképp jönnie kell legalább egy főnek. Gregory 31 éves, 2015-ben jár le a szerződése. Amit megspórolnánk az kb 3m. Ez pont elmenne arra a két játékosra, aki jönne helyette, és akkor még nem is minőségi játékosról beszélünk. Itt inkább átstrukturálnám a szerződését.
Mankins. Nagyon meglepődnék ha tudnánk vele kezdeni valamit. Gyakorlatilag LT fizetést kap LG poszton. Hülye lenne bármit is változtatni. Cut esetén 2,5m-t takarítanánk meg, aminél több menne el egy minőségi LG-re helyette.
Talib. Többször védelmembe vettem. Egy korrekt szerződésért itt kellene tartani és mélységet építeni a secondarybe, hogy ne kelljen fél bénán pályára lépnie. Lehet, hogy rögtön strapabíróbbnak tűnne. (Mellesleg mindenképp kell legalább egy, de inkább kettő CB, hogy megfelelő legyen a poszt mélysége, és ne kelljen sérülés esetén Colenak és társainak pályára lépnie).

Edelman jó, de WR1 fizetést nem adnék neki...
2014. 02. 07. 22:58
DeMartino
Gregory szerződése nem annyira befolyásoló tényező,mint Mankinsé,de akkor is kellene egy bivalyerősebb Safety aki nem fosik az ütközésektől persze nem olyat,mint Pollard,meg T.J Ward mert azok hentesek nem játékosok :D,Talib nah igen adnál neki egy olyan szerződést ami a csapatnak kedvező,de mivan ha neki nem ő most akar nagyot akasztani és nincsen helyünk nagy zsét adni neki,a CB felhozatal amúgy is jó,most és van itt egy Dennard egy Ryan valamint mi garantálja ha megkapná a nagy pénzt hogy úgy fog játszani ahogy kell sérülékeny a sztárod ez tény és ilyenre nem lehet építeni és idősödik kellenek a fiatalok vagy más tapasztalt játékosok erre a posztra és a safety.-re is de legalább abban egyetéertünk,hogy ilyen Cole féle harmadik szintű játékosok nem kellenek ide :D
valamint enm azt írtam,hogy Edelmannak adjunk 5 évre 80 millát hanem a mostani fizetését emeljük meg valamivel :D
2014. 02. 07. 23:22
lipi
Kellene jól ütköző S. Viszont ha átstrukturálással megoldható, akkor inkább azzal oldanám meg, mint hogy elküldjem Gregoryt.
Talibnak meg nálam az offseason első számú prioritása. Egy évi 5-6m-os szerződés, ami ha jól emlékszem a tavalyi átlag volt a jobb CB között, simán beleférne. A nyilatkozatai alapján hajlamos a megegyezésre. (Azt mondta, hogy régóta van a ligában, de amióta itt van, azóta tudja mi az a foci. A PO nagyon sokat dobott a hangulatán. nem fog kicsivel több pénzért kutyaütő gárdához igazolni. Legalábbis remélem :). Egy hasonló kaliberű FA CB nem olcsóbb, a draft meg lutri).
Edel meg biztos, hogy többet fog kérni évi 765e dollárnál. Sokkal többet. Dola keres 4,5m-t , ezt a pénzt nem tudjuk megadni neki. (és igen, Dola szerződését sem tudjuk normálisan módosítani. Néha hiányzik Pioli...). Edel évi 2-3m környéki ajánlatot fog kapni szerintem. Annyiért meg nem biztos, hogy marad. A pályafutása alatt alig keresett pénzt. Szerintem megpróbál rámenni idén a nagy lóvéra :S.
2014. 02. 07. 18:09
cspeti98
Sopoaga, Connolly, Wilson cut ez egyértelmű számomra. Gregory és Kelly nagy kérdés, de szerintem min. az egyikőjük menni fog, lehet mindketten. Mankins, Wilfork paycut ha nem akkor cut. DMC és Gost remélem megkapja a szerződéshosszabbítást. Ugye így kelleni fog OG,SS,DT. Ha mindkét kezdő G megy akkor egy fog jönni FA-ről és egy a Draftról. Tudom hogy most nem leszek népszerű, de SS-nek én elhoznám T.J. Wardot vagy Pollardot, persze ha Harmonból sikerül hard hittert csinálni akkor jó ő is. DT posztra szerintem valaki a Draftról jön majd, Hagemen vagy Aaron Donald is jó lenne. FA-k közül Edelmant mindenképp meg kell tartani. Talib olcsón maradhat, de ha nem akkor sincs katasztrófa, mert Dennard és Ryan meg tudja majd oldani a pótlását. Wendell megy nem is részletezem miért. Spikes sorsa már a Colts ellen eldőlt, ő se marad. Blount, Hooman, Fletcher, Mulligan, Aiken olcsón maradhat. A többiek szintén mehetnek. A Draftról mindenképp jönni fog DT,G,C, a többi pickkel pedig a D bármely posztjára hozhatunk játékost.
2014. 02. 07. 19:16
Hernandez dead money esetében, még ha idővel sikerül is visszaszerezni az összeget, annak az idei költekezésre biztosan nem lesz hatása. Március végére, április elejére már vélhetően minden komolyabb név csapatot talál magának. Március 11-én pedig már meg kell felelni a 2014-es cap számainak.

Arra lehet esély, hogy egy évre szóló "most mutasd meg" szerződéssel próbálkozni minőségibbnek tartott játékosoknál.
2014. 02. 07. 19:34
Oscar
Itt az ideje , hogy Te fronton robbantsunk , ha Gronk nincs egy ideig!

Nyilatkozatából:

However, if he wants to join the ranks of the NFL's elite with Aaron Rodgers, Tom Brady, Peyton Manning and Drew Brees, he's going to have to improve on his 1-4 career playoff record. He'll also have to carry the offense without the benefit of a future Hall of Fame tight end in 2014.

Miért menne Brees mellé, sokadiknak!
Manning mellé , hisz most égett le!
Rodgers talán még , de minek , van számtalan célpontja!

Itt van pont a helye Brady jobb kezeként , mert pont ide KELL , mert hihetetlen fizikális és nem sérülékeny.........na , jó Boldog Karácsonyt előre is!!!
2014. 02. 07. 21:40
cescf4
kiről van szól? :)
2014. 02. 07. 22:03
cspeti98
Szerintem Zach Miller, de csak tipp :)
2014. 02. 07. 22:21
Tony Gonzalez. Aki a napokban nyilatkozta, hogy a bajnokság hajrájában, egy PO menetelés kedvéért majd visszajön a "visszavonulásból".
2014. 02. 07. 22:30
cescf4
ha nagyon olcsón tudna jönni, az jó volna, de inkább ne erőltetném, sztem BB-k sem ennek a "taktikának" a híve...
2014. 02. 08. 05:03
nyunyi66
Hát nem tudom,elég érdekes lesz ez az offseason is,megint mondunk 100 variációt,de BB-t ismerve pont a 101-edik senki által nem várt húzásokat fogja megtenni.
Aki szerintem simán cut akár pénz miatt,akár a teljesítménye vagy sérülések miatt: Sopoaga,Connolly,A.Wilson,Gregory,Wilfork,Mankins,Spikes.
Akik viszont jó lenne ha maradnának: Blount,Talib,Ghost,DMC,Mayo,Kelly,Edelmen,Fletcher,Hooman.
Szerintem ezzel a felállással simán pluszba tennék annyira a cap-et,hogy egy jó SS-t el tudnánk hozni FA-ről.És már nem is kell más mint egy jó TE,O falba mélység,DT a draftról.
Gronkra nem igazán lehet számítani,állandóan mindenki jön ezzel a talib szidással,hogy mindig akkor sérül meg mikor kell,ennél Gronk sem jobb,és ugyanúgy összedől minden csak nem a D-ben hanem az O-ban.Akár a számokban akár a játékot nézve is tisztán látszik,hogy mindkét ember ha a pályán van,mind az O mind a D sokkal acélosabb,azonban ha ez nincs meg máris romlanak a mutatók és összeomlik minden.Én amondó vagyok egy utolsó esélyt (ha beleférnek a cap-be)mindenképp adnék nekik,és ha nem megfelelő teljesítményt nyújtanak vagy lesérülnek újra akkor zöld utat kapnak a szabadügynökökhöz.
2014. 02. 08. 08:55
cspeti98
Azért azt nem nevezném sérülékenységnek, hogy pont azt a térdét ütik ki amivel kitámasztott. Gronk egyszerűen peches.
2014. 02. 08. 08:59
cspeti98
Én nem értem miért akar mindenki TE Draftot, láttuk mire ment PM az elit célpontokkal, inkább erősítsük a D-t.
2014. 02. 08. 11:50
cescf4
de azért jó volna ha megtalálnánk a közép utat, a "van egy db SUPERMAN-ünk (ha lesz) + egy rakat hol egészséges hol nem elkapó" gárda és az elit elkapó gárda között

Gronk mellé így is úgyis kéne egy TE, most hogy nem tudni mikor fog visszatérni még jobban, ha FA piacról hozunk az is jó, de kelleni fog még 1-2 komolyabb fegyver az O#-be
2014. 02. 08. 13:59
bence.szel
Sokan mondjátok Gregoryt, de ő nem fog elmenni szerintem, BB bízik benne. Még a zöld pöttyöt is megkapta Mayo kiválásával és HT bénázásával. Ráadásul nélküle kb. 2 főre csökkenne a safety állományunk...
2014. 02. 08. 16:27
topin
maradjon 4.safetynek DMC, egy Chancellor szintű kemény safety és Harmon mögött..de Gregory nem kezdő szint és kb a leggyengébb láncszem a secondaryben..lehet pöttyös sisakja is meg kockás is, csak ne neki kelljen odaérni valahova és szerelni mert akkor már késő bánat..

azt hiszem kb egyetlen szerelésére emlékszem itt tartózkodása alatt, amikor úgy ért oda ahogyan kell..ellenben pl az újonc Reid az első 5 percében NFL karrierjében már 2 jó helyezkedést és parádés tackle-t mutatott be..

Ha jó védelmet akarunk Gregory nincs fenn a pályán, mert ő a közepes védelmünkben is sebezhető pont volt..
2014. 02. 08. 17:17
bence.szel
Egyetértek. Nem mondtam, hogy ő legyen a kezdő és remélem nem is lesz az, de a játékintelligenciája és rutinja miatt mindenképp maradnia kéne még legalább 1 évet. Ráadásul emberanyagban is tényleg kevesek vagyunk safetyben...
2014. 02. 08. 20:49
BaP
Szerintem Gregory maradjon, de A.Wilson helyett kell egy brutál ütköző safety a kezdőbe, Gregory meg mehet a padra

Talib szerintem nem ér többet 2,5-3 millánál, ha ennyiért nem marad, menjen, mi meg hozzunk 4 milláért ligaelitet, de egészségeset a posztra.

Edelman és Amendola közül nekem Superman kéne, de Dolához sajnos nem nyúlhatunk, így meg kell majd slot, mélység, és egy 4-5 Milla körüli elit WR is.
TE szerintem jön a draftról, annak is az elejéről, és Mivel Hooman meg Mulligan olcsó, mélységbe megtartanám őket is.

Szerintem Baby nem egyezik bele az átütemezésbe, és cut lesz, de egy frankó DE jön majd a draftról. Én még mindig hiszem, hogy megtudjuk, milyen játékos Armstead..

Azt hiszem Tom előtt frissítés lesz a falban, ide szerintem jön a draftról és a fa piacról is ember.
2014. 02. 08. 14:05
_bb
Érdekes cikk lett...az átstrukturálás rész kicsit felületes, a Mankinses rész számomra követhetetlen...ráadásul Amendola említésre sem kerül, ami nekem meglepő...az elengedéses részben van logika, bár ott szerintem pl. Connolly esete összefüg Wendell újraszerződtetésének ügyével is.
2014. 02. 08. 21:43
Amendola elküldésének szerintem minimális az esélye. Még ha post June megjelöléssel tennék is meg, 3 milliót spórolna vele csapat, miközben 3.6 milliót jelentene 2015-ben dead money-ként.

2014 után viszont már kedvező feltételekkel lehet kirúgni (2.1 millió spórolás), ha szükség van rá. Addig legalább kiderül, hogy ha egészséges, akkor tud-e hatékony és hasznos elkapó lenni, plusz többet tudunk az újonc elkapók fejlődéséről, szintugrásáról. Rövidtávon is bizonytalan, hogy mit nyerne elküldésével a csapat (korábban Edelman se éppen az egészségéről volt híres).

Connolly és Wendell ügyben igazad lehet: nem biztos, hogy két új kezdő falemberrel akarna Belichick nekivágni az új idénynek, bár ha valamikor megtörténik ez, akkor talán pont egy OL edzőváltás során.

Mankins szerződéséhez csak úgy tud hozzányúlni a csapat, ha adnak neki például két éves hosszabbítást, ezzel csökkentve az alapfizetését, amit bónusz formájában megkapna egyből, a Pats meg szét tudná teríteni a szerződése hátralévő éveiben. Hosszabbítás nélkül nehéz elhinni, hogy Mankinsszel lehetne érdemben tárgyalni a holdout tapasztalatai alapján. Amúgy sem lenne szerencsés, még tovább ideláncolni. 2014. után végre komoly nyereséggel lehet kidobni.
2014. 02. 09. 00:14
lolvin
Mankinst inkább el kéne tradelni, persze ilyen fizuval kérdéses, h van-e olyan eszeveszett csapat aki vinné.
Mondjuk Raiders? Ők ugyis tele vannak szabad hellyel a sapka alatt...igaz nem tudom mennyire lenne nekik need...nem ismerem a falukat.
2014. 02. 09. 11:27
Mankins cseréjének ugyanaz a következménye a salary cap szempontjából, mintha elküldené a caspat. 2.5 milliót nyernek cap space-ben, viszont elveszítenek egy újabb kezdőt a falból. Trade értéke meg ezt nem ellensúlyozza. Szerintem max. 4.kör.
2014. 02. 11. 06:10
lolvin
Elmagyaráznád, h miért van, h Mankins trade esetén ennyi kevés cap space szabadulna fel? Azt hittem a cap tehertől is megszabadulunk ha elcseréljük...
2014. 02. 09. 09:08
_bb
Ez oké, nem is gondoltam túl valószínű lehetőségnek,h kidobják Amendolát, de legalább említsük meg a helyzetét...meg persze ez még csak a második éve, és nem emlékszem mik a szerződése részletei, de remélem van benne sérüléshez/teljesítményhez kötött faktor, mert ha nem, akkor még most kéne átstrukturálni :D T_T ...(a dologban az is benne van, hogylátja a stáb Boyce fejlődését, bár ő se a "durability" becenevet kapta, az tuti)

Mankinsről köszi az infót...szerintem nem fog tőle megszabadulni a csapat, van egy olyan érzésem, hogy ő akkor megkapta a nagy pénzt (amiért azóta valljuk be nem sikerült megfelelően teljesítenie), és már nem az neki az első...de persze lehet ez idealizmus.
2014. 02. 09. 11:30
Amendola szerződésében a sérülésfaktort az jelenti, hogy 2014-es idény végén már úgy küldhető el, hogy azzal cap space-t nyer a csapat.

Mankins sztem is marad a mostani szerződésével a csapatnál.
2014. 02. 09. 22:32
GyepmesterB
Bár tudom, hogy ennek még 0,0001%nál is kisebb az esélye, de tételezzük föl tökéletesen elméleti síkon... Hogy Bradyt kivágja a stáb... EZ mennyi pénzt szabadítana fel?
2014. 02. 09. 23:29
Semennyit. 2014-ben 18 millióval többe kerülne a csapatnak, mintha megtartanák.
2014. 02. 10. 15:03
iceman
Sőt, ha mindenkit elküldenek, akkor baromi sok pénz szabadulna fel. :)
2014. 02. 10. 19:01
daelaci
Ha mindenkit elküldenének akkor talán még minimális fizetésekkel sem tudnánk 51 játékost szerződtetni, olyan sok lenne a dead money.
2014. 02. 10. 19:54
Gordon
2014. 02. 11. 12:14
fejszee
szvsz én nekimennék a köv szezonnak a jelenlegi rosterrel... ha a sérülések elkerültek volna, akkor simán megizzasztottuk volna még az olyan ihletett formában játszó Seattle-t is.
2014. 02. 13. 07:51
Croaker
Esetleg őt ki látná szívesen ? :)

http://www.rotoworld.com/player/nfl/5210/bj-raji
2014. 02. 13. 12:47
fejszee
szerintem mindenki. csak az a bibi, hogy elvileg a Packers 8 millás szerződéssel kínálta meg, arra meg nemet mondott. inkább draftról hoznék DT-t (a space eater fajtából) és megtartanám Talibot a spórolt pénzen.
2014. 02. 13. 14:25
pm11
Boldin?
SF-ba is azért ment, hogy SB-t nyerjen, ha nem a lé a legfontosabb neki akkor miért ne jönne hozzánk?
2014. 02. 13. 15:46
fejszee
szerintem az esélye nagyjából egyenlő a gyűrűre az SF-ben meg a Pats-ben (bár én jövőre PHI-NE döntőt szeretnék látni...de szép is lenne), aztán minek hagyna ott egy rendszert amit már ismer (plána hogy mi ugye nem szeretünk nagyon költeni, aztán valószínű hogy ott több pénz is csurran neki, no meg a idő is szebb :P )
2014. 02. 14. 09:03
Croaker
Hozzászólás a(z) 2014 offseason - salary cap lehetőségek a Patriotsnál bejegyzéshez