Menetrend
Szavazás

A Devin McCourty pick

2010. 04. 23. 11:10
Szerző: DoM
Kategória: Cikkek
Gondolatok, értékelés a draft első napjáról.
1. Az eredeti 1/22-es pick helyett két cserének köszönhetően választott a Patriots 27. helyen az első körben. Ezalatt a következő két picket szerezték: 3/90 és 4/113. Valamint megváltak a 4/119-től. A draft cetlik oldalán a Patriots szerzett egy harmadik kör végi választási jogosultságot. 2. Bill Belichick úgy nyilatkozott az első nap után, hogy számukra a lehető legjobban alakult az első. Az eredeti helyen is McCourtyt választották volna, de úgy érezték, hogy pár hellyel hátrébb is behúzható lesz meg, ezért remek alkalom nyílt, hogy plusz picket szerezzenek. Azt is hozzátette, hogy McCourty remek edzők kezei alatt tanulta ezt a játékot a Rutgers Egyetemen. Gyors játékos, nagy tapasztalattal, aki mind a négy down során hasznára tud lenni a csapatnak. 3. McCourty gyors, fordulékony CB, aki nagyon jól követi az emberét. A futójáték megállításában is részt tud venni. Kiemelkedő special teams játékos, akár a returnöknél, akár a coverage-nél mint gunner. 4. Cornerbackek a rosteren: Kyle Arrington (szigorúan csak special teams, de ott meghatározó játékos), Leigh Bodden (nagy siker volt az újraszerződtetése, stabil kezdő jobboldalon), Darius Butler (biztató játék újoncként, valószínűleg 2010 másik kezdője a poszton), Shawn Springs (sérülések miatt kevés szerephez jutott, bizonytalansági tényező, nem lehet vele 16 meccsre számolni), Terrence Wheatley (kar/csuklósérülése óta semmi biztatót, érdemlegeset nem láttunk tőle; a 2008-as draft korai baklövése), Jonathan Wilhite (labdaérzék nélkül nem lehet ezt a játékot játszani; legfeljebb 3. számú corner). 5. Az előző pont alapján érthető, hogy miért volt szükség CB-re. Mi más lehetett volna a Patriots pick az első körben? Jermain Gresham elkelt 1/21-re. Maurkice Pouncey 1/18-ra. Mike Iupati 1/17-re. Sokak favoritja Brandon Graham 1/13-ra. Nem tudjuk, hogy ha még elérhetőek 1/22-re, akkor is McCourty lett volna a csapat kiszemeltje. Az világos, hogy egyik játékost sem tartották arra érdemesre, hogy cseréljenek és picket áldozzanak érte (ez vonatkozik az alábbi pontban felsorolt játékosokra). 6. A két csere következtében a Patriots elvesztette a lehetőségét, hogy az alábbi játékosokat draftolja: Dez Bryant, Demaryius Thomas, Bryan Bulaga, Tim Tebow, Dan Williams. 7. Kit vesztett a csapat az első kör hátralévő ideje alatt? Jared Odrickot (sokadszorra írom le, Odrick nagyon rizikós választás lett volna, mert egyszerűen nem illik a Pats sémájába, mint 34-es RDE - lásd ITT). Kyle Wilsont és Patrick Robinsont, akiktől értelemszerűen többre tartották McCourtyt. Jahvid Bestet, az alulméretezett futót, aki legfeljebb egy tanulóév után vehette volna át Faulk szerepkörét, ha egyáltalán képes rá. Jerry Hughest, aki talán az egyik legjobb opció lehetett volna, mint 3-4-es pass ruher OLB. A tények azt mutatják, hogy őt sem értékelték elég magasra méretei/képességei alapján a csapatnál, olyan biztos picknek, hogy 1/27-re válasszák. Kicsi esélye volt csak, hogy a TCU játékosa túléli a Coltsot és a Saintst is. 8. Mit hoz a második nap? A Patriotsnak négy pickje van: 2/44, 2/47, 2/53, 3/90, ami teljesen szabad mozgást biztosít a csapatnak. Van olyan játékos akit mindenképpen meg akarnak szerezni? Rendelkeznek a munícióval, hogy meg is szerezzék. 9. Korai ítélet: Dez Bryant hosszútávon átvehette volna Randy Moss szerepkörét, és addig is remek (Welker állapotától függően) 2. vagy 3. számú célpont lehetett volna. Az idő eldönti, hogy képes lesz a magas elvárásoknak megfelelni Bryant. Nagy kérdés, hogy a draft hátralévő részében mihez kezd a Patriots az elkapó brigáddal. szerk.: az viszont nem kérdés, hogy McCourty biztos pick volt, aki a secondary erőssége lehet Bodden és Butler mellett/mögött, és nagyon hasznos tagja a special teamsnek. Ha sikerül orvosolni a WR hiányt vagy Bryant becsődöl "jellem problémák" miatt, akkor a döntés Belichicket igazolja. Minden más esetben a pick melléfogás lesz. Váljon bármilyen remek játékos is McCourtyból. ESPN Boston - Mike Reiss írásainak felhasználásával

Hozzászólások

2010. 04. 23. 13:02
CoSco
Ez a kis írás kicsit lenyugtatott :) Én Bryantet annyira nem sajnálom, jó wr, pont mint cb található 3-4 körben is akár.
Amúgy ki mit vár a mai estétől?
2010. 04. 23. 13:04
Ami a második kör elejét illeti.

Kell WR a Ramsnek, Bucsnak, Chiefsnek(?), Brownsnak, Billsnek. A Ravens is ide vehető, bár ők inkább tight endre vadászhatnak. Ami nekünk semmiképpen sem jó hír. Elkapó tight endre pályázhat a Dolphins is.

3-4-es DE-t vihet előttünk a Browns, a Ravens és a Bills (ők teljesen kiszámíthatatlanok).

3-4-es OLB: Chiefs, Dolphins, Bills. Nehéz megítélni az átfedést a 43-as RDE-vel, ezért ideírom még a Bucsot is, esetleg Rams.

A lényeg: ha van kiszemelt játékos, akkor trade up kell, mert csoda lenne, ha pont ő maradna bent 2/44-re.

TE R. Gronkowski, WR Damian Williams, WR A. Benn, DE A. Carrington, OLB E. Griffen, OLB R. Sapp hatosfogatból valaki Patriot lesz 2/44-re v. korábban?
2010. 04. 23. 13:24
Bulow
Én úgy látom hogy BB soha nem fog WR-t nevelni, hanem a FA-ról fog hozni a továbbiakban is már kipróbált embereket. És ez még Tate esetében is igaz lehet... A másik: az egyre passzhevibb NFL-ben nem lehet elég cornere az embernek és ez még úgy is igaz, hogy ott vannak a fenti, némely esetben igazán nm túl acélos CB-k.
Egyvalami egészen biztos: BB agya teljesen másképp jár, akár mint a mienk, akár mint a szakíróké, mást tekint neednek. Ezt jól példázza a tavalyi és az eddigi idei draft is. Én spec abban reménykedek, hogy arra a megkapott 90. pickre megint olyat húzunk majd, aki hosszú távon bebizonyítja, hogy BB-nek megint igaza volt.
2010. 04. 23. 13:48
focilap
Szerintem a drafton belül egy picket nem igazán lehet külön értékelni, hanem az egész draftot lehet egybe.
Ha a következő körben jönne egy TE, OLB és esetleg egy WR akkor szerintem összességében semmi gond ezzel a pickkel. De ha ebből a 3-ból csak egy jön akkor meg elég idegesítő, hogy nem húztuk be se Dez-t se Hughes-t. Plusz még egy projekt 3-4 RDE aki hosszútávon kezdővé tud válni (ki lehet ilyen) is jó lenne, mert kezdő szintű Suh-n kívül úgy se volt a drafton.

Egy kívánságom van a mai napra: Kindle-t ne húzzuk be.
2010. 04. 23. 14:00
arapum
2010. 04. 23. 15:13
temp
DoM: "Ha sikerül orvosolni a WR hiányt vagy Bryant becsődöl “jellem problémák” miatt, akkor a döntés Belichicket igazolja. Minden más esetben a pick melléfogás lesz. Váljon bármilyen remek játékos is McCourtyból. Nagyjából ennyit lehet mondani összegzésként a McCourty pickről."


ez szerintem még nagyon korai így... főleg a "váljon bármilyen remek játékos is McCurtyból" rész. Ha McCurty-vel behúztuk a következő Asomuha-t, Samuelt vagy Bailey-t, akkor nem fogom feltétlen bánni, hogy kihagytuk a következő Andre Johnsont vagy Randy Mosst. Ezt a párhuzamot kb napestig lehet ragozni, hogy jobb e ma egy Aso, mint holnap egy Calvin Johnson vagy Steve Smith, esetleg Moss vagy Aso kell e inkább? Szóval, majd meglátjuk 2-3 év múlva, hogy mi lett volna HA.
2010. 04. 23. 15:20
temp
Bulow: egyszer már összegyűjtöttem nem is olyan régen, hogy BB bizony nem egyszer húzott WR-t, és voltak közöttük sikeresebb darabok is, mint Edelman, Deion Branch (super bowl MVP), vagy Givens, aki 7. körös pick létére egészen jól elmuzsikált 3. számú opcióként egy ideig, és akkor ott van még a sötét ló Tate egyelőre. Tehát nem mondhatjuk, hogy BB csak veterán WR-ekre támaszkodna, és sosem fog draftolni.
2010. 04. 23. 15:22
Bulow
viito: igazad van, nem a késői körösekre gondoltam, inkább "sztár" WR-ekre.
2010. 04. 23. 15:31
temp
nah, közben meg is találtam a múltkori statot BB WR draftjairól:

Amúgy itt van BB WR draft történelme Patriots HC-kén:
2000: -
2001: -
2002: Deion Branch (2/65), David Givens (7/253)
2003: Bethel Johnson (2/45)
2004: P.K. Sam (5/164)
2005: -
2006: Chad Jackson (2/36)
2008: Matthew Slater (5/153, bár ő ugye nem igazi WR)
2009: Brandon Tate (3/83), Julian Edelman (7/232)

Ezek közül ugye Branch, Givens, Edelman aki bevált, Tate egyelőre kérdőjeles, míg Chad Jackson, és P.K. Sam egyértelmű bust, Bethel Johnson meg kiegészítő ember volt csak.

Valamint egy másik érdekes stat, szintén korábban írtam már:

De ha már itt tartunk, akkor lássuk az 1 és 2. körös pickeket a BB érából pickek szerint:

2000) - ; OT
2001) DL ; OT
2002) TE ; WR
2003) DL ; DB,WR
2004) DL,TE ; DL
2005) OG ; -
2006) RB ; WR
2007) DB ; -
2008) LB ; DB
2009) - ; DB,DL,DB,OT

Tehát összesen húztunk 1&2 körben:
5 DL
5 DB
3 OT
3 WR
2 TE
1 OG
1 LB
1 RB

Csak az 1. körben:
3 DL
2 TE
1 LB
1 OG
1 RB
1 DB

Ezzel megvan BB első CB pickje az 1. körben, viszont az első 2 kört számítva mindösszesen annyi történt, hogy az amúgy is leggyakoribb DB pickek száma nőtt eggyel.
2010. 04. 23. 15:45
viito: még ebből a draftból is hatra van 12 Pats pick, de szemléltetésnek megfelelőnek tartom ezt a szélsőséges példát, és a második nap történései fényében már felül is bírálom, de jelenleg "nem veszi be a gyomrom".

Olyan pass rush volt az elmúlt két évben, ami csak 31 sacket eredményezett. Ennél kevesebbet csak 2000-ben produkált a Pats védelem Belichick HC-je alatt. Ilyen helyzetben draftoltak egy CB-t, hogy részben orvosolja ezt a gondot egy potenciális franchise WR kárára (játéktudása alapján top10 pick), amikor a csapat két már bizonyított elkapója közül az egyik valószínűleg már csak egy évig Patriot, míg a másik súlyos térdsérülésből próbál felépülni.

Ha bejön, hogy Bryant balhés, és nem lehet vele együtt dolgozni good call, különben túlzott óvatosság.

Nagyon biztonsági pick volt ez. Itt most lehetett volna kockáztatni. Az oddsok a mi oldalunkon voltak.
2010. 04. 23. 16:11
Cheater
arapum:

Tényleg komoly a csávó,de a labdát nem kapta el... ;))))
2010. 04. 23. 16:32
lolvin
Olvastam egy érdekes cikket, amely szerintem mindent Asante Samuel elengedésére vezet vissza...mióta őt elengedtük draftoltuk a köv CBket:Terrence Wheatley, Jonathan Wilhite, Darius Butler,és most ugye Devin McCourty, plusz ezen felül leszerződtettük a következőket: Fernando Bryant, Delta O Neal, Jason Webster,Tank Williams, Springs + Bodden...a cikk szerint, bőven többet költöttünk ezekere a játékosokra mint amennyibe Asanténak egy jó zsiros szerződés került volna, plusz ugye a kiszórdt draft pickek és a káosz a pályán.

én látok rációt a cikkben, mindig is nagy hibának gondoltam Asante elengedését (szerettem nézni mikor Manning passzait hordta vissza TDre) ő igazi elit CB volt a ligában, a mostani legjobbunk Bodden, meg csak egy jó CB, reméljük azért ez a hármas egy jó hosszu időre megoldja a CB kérdést.
Várom a hozzászólásokat, kiváncsi vagyok mit gondoltok ezzel az elmélettel kapcsolatban.
2010. 04. 23. 16:53
Cheater
Nekem ez nagyon érzékeny pont,m Sámuel az egyik kedvenc játékosom!!! Még most is, pedig nem áll jól neki a zöld-fehér... ;))

Lehet itt sokféle magyarázattal szolgálni, de az Ő elengedését nagyon nagy hibának tartom és most már 2. negatívumként csatlakozott ehhez az érzéshez a Seymur ügy is...
2010. 04. 23. 16:54
Cheater
"Seymour" - bocsánat!
2010. 04. 23. 17:29
Bruschi85
Asanteval az volt a probléma, hogy rendkívűl sokat szeretett volna kiharapni abból a bizonyos tortából..
Egyszerűen BB meg a FO nem volt hajlandó ennyi pénzt áldozni egy játékosért
Ráadásul azért hozzá kell tenni, hogy a fennt említett játékosok lehetnek akármennyire tehetségesek, kiemelkedők, vagy közepesek, gyengék pass rush nélkül semmi esélyük a secondaryben
Mivel nem tudunk folyamatosan nyomást gyakorolni az irányítóra ezért a védelmünk is sebezhető ezért volt nagy hiba Seymour elengedése akit személy szerint (Bruschi mögött nagyon kedveltem :) )
A front 7-t meg kell próbálni erősíteni különben széthajigálnak minket már a csoportriválisok is

DoM, Viito vagy aki tudja rá a választ
Szerintetek mi lesz A.D-vel várható egy feltrade amiben ő is szerepel draftcetli mellett?
Én örülnék neki, ha sikerülne megtartani mert TBC mellett neki van a legtöbb rutinja és képes lenne megoldani az OLB posztot

A lényeg továbbra is Hajrá Pats!!!
2010. 04. 23. 17:56
Wakkow
Szerintem 2. körbe nem kellene tradelnünk, csak húzni egy TE-t egy DE-t és egy WR-t :D
2010. 04. 23. 18:01
lolvin
hát lefelé semmiképpen sem, de felfelé talán nem ártana, WR téren még akad bőven használható játékos, egy feltradet Tate-ért nem tartanék rossz ötletnek, kiváncsi vagyok BB hajlandó lesz-e beáldozni idén az Oakland féle picket...
2010. 04. 23. 18:22
balint
szerintem az Oakland féle picket nemkéne elszóri már,jövőre az nagyon sokat fog érni..remélem az oakland és Al Davis nem okoz csalódást idén sem :D
2010. 04. 23. 18:30
lolvin

Borges cikkét én is olvastam, és van benne igazság, csak arról az apróságról feledkezik meg, hogy Samuel regnálása (2004-től kezdve) alatt a védelem 45, 33 (legmagasabb kapott pont átlag meccsenként 2000 óta 21.1 és 29. passz elleni védekezés 7.4 yard per play átlaggal [Mangini a DC]-- Brady vitte hátán a csapatot ameddig tudta - Mile High...), 44 és 47 sacket termelt.

2008 óta kétszer 31. Rosszul nézett ki a secondary? Igen. Samuel számított volna vmit? Ilyen pass rush mögött semmit.

Azt meg kíváncsian várom, hogy valaki megmagyarázza: Samuel miatt volt olyan remek a pass rush.

A kiszórt draft pickekre hát... 2/62 és 4/129 2008-ban. Erről a draftról jött Crable 15 pickkel később mint az első CB. A köztes helyeken nem ment ki azóta bizonyított pass rusher. Még egy korai picket nem valószínű, hogy rászántak volna az OLB posztra. Itt nem vett el a pass rushtól a két CB (Wilhite, Wheatley). 2009-ben 2/41, ha annyira akart volna pass rusht a stáb, ott volt az első körben Clay Matthews. A draft hátralévő részében sem húzott OLB-t a csapat.
2010. 04. 23. 19:05
lolvin
DoM

Abban teljesen egyetértek veled, h Samuel sem váltotta volna meg a világot, de annyi biztos, h azon a poszton maradt volna egy kiemelkedő játékos, és nem kellett volna minden évben idehozni valakit, nem fájt volna a feje a csapatnak a CB poszt miatt, legalább is nem ennyire mint most, persze nem lett volna olcsó, de ugy tünik igy sem volt az...

a kiszórt pickre vonatkozóan, én nem ezt a megközelitést használnám, nem csak OLB lehett volna huzni azokkal a választási jogokkal, bármilyen másik posztra lehetett volna huzni játékost...persze, h beváltak volna vagy sem az megint egy költöi kérdés...

nem szeretném megmagyarazni Samuel miatt volt jó a pass rush, de szerintem annyi bizonyos, nem csak a pass rush segit a secondary-nek hanem forditva is, ha nincs üres célpontja az irányitónak, nem is tud passzolni,a rushereknek több idő jut odaérni az irányitóhoz...
2010. 04. 23. 19:26
Cheater
Lassan át kéne értékelni a "nem fizetek sok pénzt egy játékosnak sem" elvet, mert amint azt látjuk véget ért a "bárkit tudunk pótolni" időszak... Bár gondolom ez a franchise filozófia, ami sosem változhat!
2010. 04. 23. 19:45
temp
egyetértek lolvinnal, a secondary segítheti a pass rushereket. Nálunk azon túl, hogy szinte semmi nyomást nem tudtunk helyezni az irányítóra, gyakran az is probléma volt, hogy elsősorban a magasabb WR-ek szabadon kóricáltak a pályán, DB a közelükben sem volt, ez a kettő együtt pedig halálos kombináció, az eredményét elsősorban a red zone-ban láthattuk az utóbbi években. Nem gondolom, hogy Asante Samule 1:1-ben minden front7 támogatás nélkül képes lenne bárkit fogni, de azt igen, hogy legalább kicsit megnehezítené a QB dolgát, szemben azzal, amikor méterekre senki nem volt a célpontoktól.
2010. 04. 23. 21:59
lolvin
ezt tegnap hajnalban nem gondoltam volna, de a csuda vigye el, kezdek megbékélni ezzel a pickel, ki tudja, talán sikerült szereznünk egy Revis kalibert, hosszutávon talán nem volt hülyeség, de ezt megitélni sokkal könnyebb lesz ha majd látjuk a többi picket is.
2010. 04. 23. 23:38
Wolverine89
tebow!!!! annyi lehetőség lett volna benne(akár mint vick az eagles-nél) csak behozni pár playre hogy szinesebbé tegye az olykor eléggé 1 sémára épülő támadójátékunkat, ráadásul tuti jó project játékos lett volna! én tuti őt huztam volna az első körben, hamár nem pass rush... Mccourty tuti megmaradt volna a második kör közepéig, mer a jets Wilsont húzta volna akkor is! nekem az a véleményem h BB akármennyire nagy edző draftolni nem tud olyan hatékonyan. tavaly is csak Vollmer volt nagy durranás( ő tényleg jó húzás volt) meg anno Brady, persze:D
sergio kindle szerintetek elérhetetlen?
2010. 04. 27. 07:44
CoSco
Wolverine: nem akarlak itt megcáfolni, de azért lapozd fel a Pats töri könyveket, mielőtt olyan kijelentést teszel, hogy BB nem tud hatékonyan draftolni, ugyan is az egyik legproduktívabb edző e téren aki csapatban gondolkozik, és nem az agyon hypeolt emberkéket hozza, igaz néha ez bosszantó de az idő rendre őt igazolja (igaz Cushingot mondjuk örökké a szemére fogom vetni :D ).
Nem régóta lehetsz Pats rajongó. Tény hogy voltak "mellé fogásai" de ez elkerülhetetlen, hisz akárhogy is egy lutri a draft. Szegény Raiders szurkolók ezt pl nagyon tudják :) :) :) :)
A lényeg, hogy az egész draftot nézve az egyik legjobban mi jöttünk ki a dologból. És véleményem szerint WR téren nem kell annyira sajnálni ezt a Dez gyereket!
Hozzászólás a(z) A Devin McCourty pick bejegyzéshez