Menetrend
Szavazás

A legjobbak

2010. 11. 03. 15:38
Szerző: lucas
Kategória: Hírek
Ha tetszik, ha nem, beléptünk a szezon második szakaszába. A félidő mindig lehetőséget ad az értékelésre. Gondolatébresztő, ezért kellemes viták alapjait teremtheti meg a Sports Illustrated munkatárásának, Peter Kingnek az összeállítása az alapszakasz első felének legjobbjairól. A Patriots a  szezon félidejében a csapat  eredményessége alapján (6-1) a legtöbb power ranking (erősorrend) listát vezeti, és több játékossal  szerepel ebben az értékelésben is.
A teljes lista: All-Pro team  (A "válogatott") Offense QB Peyton Manning, Colts RB Arian Foster, Texans WR Roddy White, Falcons WR Brandon Lloyd, Broncos WR Davone Bess, Dolphins TE Antonio Gates, Chargers T Jake Long, Dolphins T Marshal Yanda, Ravens C Alex Mack, Browns G Brandon Moore, Jets G Ryan Lilja, Chiefs Defense DE Trent Cole, Eagles DE Vince Wilfork, Patriots DT Haloti Ngata, Ravens DT Jason Jones, Titans LB Clay Matthews III, Packers LB Cameron Wake, Dolphins LB Lawrence Timmons, Steelers CB Brandon Flowers, Chiefs CB Nnamdi Asomugha, Raiders SS LaRon Landry, Redskins FS Earl Thomas, Seahawks Special team K Billy Cundiff, Ravens P Shane Lechler, Raiders KR Brandon Tate, Patriots PR Devin Hester, Bears Díjak: MVP - Tom Brady, Patriots Offensive player - Roddy White, Falcons Defensive player - Haloti Ngata, Ravens Offensive rookie - Maurkice Pouncey, Steelers Defensive rookie - Ndamukong Suh, Lions Coach - Bill Belichick, Patriots Forrás: boston.com

Hozzászólások

2010. 11. 03. 15:55
lolvin
Timmons helyére én inkább Mayot tettem volna, lehet, h elfogult vagyok de akkor is, szerintem parádés ahogy játszik, mindig akcióközelben van...
2010. 11. 03. 16:01
szeder
Miért Manning a QB ha TB az MVP? Szerintem idén eddig vannak jobb irányítók is mint PM. PL: Schaub, Rivers. És Meskó Zoli merre van?!
2010. 11. 03. 16:30
Gomes..
PM-nek van a legjobb ratingje idén eddig..,nyílván azért őt tették oda..
Habár az elmult évekből kiindulva,neki egy erősen közepes szezon is elég ahhoz,h "körbeny....k" a seggét,és MVP címet kapjon..
2010. 11. 03. 16:35
Maniac84
Szívem szerint Timmons helyett én is Mayo-t raknám be inkább, viszont Timmons is jogos. Ő egy nagyon erős D-ben tud brutális számokat produkálni.

Egyetértek, hogy van idén is jobb QB mint PM (tavaly is volt...), de azért Schaub idén semmiképpen sem, több gyenge meccse volt idén mint jó.
2010. 11. 03. 16:35
TenkRew
Gomes.. ne is mond.
Néztem a monday night-ot. Hát abba PM ről rosszat nem mondtak. Nevetséges volt. 3&4-nél azthiszem PM megfutotta a first downt és nem oda tették le hanem hátrébb(megjegyzem télleg megfutotta). Így 4&1 lett. Ricsi és Olivér egyből: PM-nek nem adják meg?? Hol itt a tisztelet? Szőrnyű...
2010. 11. 03. 16:55
olaj001
Én sem szeretem PM-et (miaz hogy nem szeretem: utálom!), de azt el kell ismerni, hogy kiemelkedően jó QB ,még ha ezt a szezon ezen szakaszáig nem is bizonyította szerintem (akárcsak Favre). De tény-ami-tény, azért kicsit túlbecsülik őt is!!!
2010. 11. 03. 16:56
bradyfan
Hát nálam Manning helyet biztos, hogy valaki más lenne ott. Nem feltétlen Brady dehogy nem Manning a legjobb QB az hétszentség.
Továbbá Nálam lenne helye Mayonak is a kezdőben, de ott megértem Timmons helyezését.
MVPben egyetértek Bradyvel tavalyelőtt Manning sokkal kevesebbért is megkapta.
DEf MVP nálam vagy Mayo vagy Timmons, de igazábol Ngataval sincsen semmi problémám.
OROY nem hiszem hogy ezt fal játékos fogja kapni szóval ide én kicsit haza beszélve Hernandezt tenném.
Bár elismerem elfogult vagyok :D
2010. 11. 03. 17:18
LaFleur
Ez a Manning imádat nekem mindig felb@ssza az agyam!!! Ennyire túl hypeolt figura mint Payton nem sok van a ligában. És senki ne jöjjön azzal, hogy mennyire jó irányító meg stb., mert én sem azt mondtam, hogy nem az. De egyszer szakadna el az összes szalagja a térdében mint Tomnak, megnézném hogy 1 év pauza után, hogy térne vissza, ha egyáltalán. A szintén agyonfuttatott Coltsot meg szintén, hogy mire menne egy szezonban a csereirányítóval.
2010. 11. 03. 17:21
TenkRew
Painterrel? xDD A negatív mérleg sem lenne elképzelhetetlen...
2010. 11. 03. 17:24
vroh
szeder: Meskó nem rossz, de azért nagyon nem a legjobb punter a ligában. Lechler teljesen jó választás, a Raidersnek piszok szerencséje van a rúgókkal.
2010. 11. 03. 17:40
Burkus
Ha már a QB rating számít, Vince Youngnak jobb... Nem rajongok egyik Manningért sem, de idén tény, hogy P.M. hátán viszi a csapatot. Futójáték gyakorlatilag nincs, a védelem gyenge, az ő passzaival tudnak gyakorlatilag nyerni. Nem tudom, az Urak szerint ki jobb QB idén. Brady számai nem olyan mutatósak mint korábban, volt néhány olyan meccs, ahol kritikusan alacsony szintet produkált. Nálunk hol a védelem, hol a ST teszi hozzá azt a többletet, ami a győzelemhez kell.

Mondjuk a tavalyelőtti MVP címét most sem értem, a tavalyit inkább, de ott is inkább Brees-nek adtam volna. Mondjuk Brady idei MVP-ségét sem értem nagyon...

Mayo hiányát én sem értem viszont. Ligaelső a tackle-k számát tekintve, ami egy ILB-nél a legfontosabb mutató.
2010. 11. 03. 18:35
Burkus:

A Colts védelme Total defense-ben, és Passing defense-ben is jobb a miénkénél, ha megnézzük a számokat!!!
2010. 11. 03. 19:05
non4m3
Young nem játszott annyi meccsen mint PM vagy a többiek így az ő ratingje irreleváns

ha már számok alapján kéne dönteni akkor Rivers, sokkal jobb mutatói vannak mint PM és ha rajta múlna akkor kb SD is 6-1-el állna

tegnapi PM ömlengés a sportTV-ben engem is zavart, elhatároztam hogy nem nézem meg előre az eredményt és végig izgulom (persze a HOU-nak szurkolva), de a félidőben nem bírtam ki és megnéztem, utána meg csak a TD-ket figyeltem a többi már nem is érdekelt

Egyébként ezt az egész MVP kategóriát nem értem az NFL-ben, mert sztem pont ez az a sportág ahol nem lehet azt mondani hogy 1 ember hozta le a meccset, mert minden támadásban minden védekezésben csapatként kell jól együtt működni

Ha azt nézem hogy TB 5dik (4dik ha Youngot kivesszük) QB rangsorban csapata meg első akkor alap hogy ő az MVP (ha már 90%ban mindig QB-nek adják ezt a címet)

UI.:Mayo nálam is bent lenne D#be (elfogultság nélkül)
2010. 11. 03. 20:46
lolvin
Furcsa dolog a statisztika, szerintem teljesen felesleges és még értelmetlen is a statisztika alapján megitélni csapatokat vagy játékosokat pl a San Diego mind védelem mint támadósor alaján liga első és mégis ha azt nézzük ami számit vagyis a mérleget 3-5-el áll, a statisztikánál sokkal fontosabb véleményem szerint, h döntő pillanatokban mennyire játszik jól egy csapat vagy játékos, mennyire tudja elviselni a nyomást a döntő szituációkban...ezen mulnak a szoros meccsek.

Pont ez az ami az idei Patriotsban nekem rendkivül tetszik, a meccsek többségén túlzás lenne azt mondani, h jól játszottunk, sőt nem ritkán szörnyen, de mégis 6-1 a mérleg, mindig volt egy-egy játkos vagy csapatrész aki/ami összeszedte magát a kellő pillanatban és megcsinálta a fontos play-eket, tekintve, h ez egy igazán fiatal csapat és elég jól állunk a draft pickek tekintetében azt hiszem bizakodóak lehetünk a jövőre nézve...és ez nem mást mint BB és Mr. Kraft munkásságát dicséri.

Ritka az a csapat amelyik egy ilyen évtized után az alapemberek kiöregedése után nem negativ mérlegek sorozatát produkálja legalább öt hat évig, azt hiszem már körvonalazódott, h ez a csapat semmiképpen sem erre a sorsra hivatatott...

Lehet megköveztek érte, de én úgy vélem, h tavaly PM nem érdemtelenül kapata meg az MVP dijjat, ha akarták volna meglehetett volna nekik a 16-0 és ebben Manningnek kulcsszerepe volt, nélküle ez a csapat tavaly szerintem éppen, h PO szereplő lett volna még Brees ugyancsak kiválóan játszott de jobb csapat is állt mögötte, én ugy vélem, h a SB győzelemben kisebb szerepe volt mint ami lett volna PM-nek ha ők nyerik meg...szóval én úgy vélem PM emiatt kapta meg az MVP dijjat még akkor is ha statisztikákban voltak nála jobbak!
2010. 11. 03. 20:55
vidragida
és all-time legjobbak...
2010. 11. 03. 20:55
lolvin
tudja valaki mi történt Hernandezzel? mért nem vett részt az edzésen?
2010. 11. 03. 20:58
Pat Patriot
Tom Brady mint MVP? Már elnézést, de ez az év vicce... Nagyon messze van ő ettől. A fontos pillanatokban tényleg jó, de hasonlítsuk már össze Mayoval! Tomnak eddig inkább közepes az idénye. Az is rejtély, hogy Jerod Mayo miért nincs a LB-ek között. Hogy Manning a legjobb QB... Nos, amíg vissza nem vonul, szerintem mi, Pats-drukkerek anyázni fogunk, hogy miért ő, és miért nem valaki más. Manninggel kapcsolatban azért elfelejtik, hogy mindig volt legalább egy remek elkapója. Tomnak meg... 2007-ben kapott egy Mosst meg egy Welkert - mondták is akkor sokan, hogy "ilyen WR-ekkel könnyű" -, meg is lett az eredménye. Manning természetesen kiváló QB, de ha én SB-t akarnék nyerni, akkor Tomot, Drew Breest vagy Big Bent választanám sorrendben. Utánuk esetleg Peytont. Nincs is ezzel baj. Legyen kinyalva PM segge! Ő nemigen dolgozott meg a SB-jáért, míg Tom nélkül valószínűleg nem "nyerünk" háromszor...
2010. 11. 03. 21:05
LaFleur
lolvin :
Most te vagy nagyon sok pats.hu-t olvasol, vagy BB kiképzett, mert ez pont olyan volt mint amiket ők szoktak nyilatkozni :
"összeszedte magát a kellő pillanatban és megcsinálta a fontos play-eket" :)
Amúgy én nem kövezlek meg a PM véleményedért, egyszerűen csak nem értek veled egyet. Ebben az életben engem már senki sem tud meggyőzni a PM imádat jogosságáról amit az NFL részéről kap.
2010. 11. 03. 21:10
A szurkolói elvakultság mindig butaságokat szül. Mi az, hogy Manning nem dolgozott meg a Super Bowljáért? Milyen az a Colts védelem és futójáték évek óta? A Colts az a csapat, amely általában akkor nyer, ha Manning jó, és veszít, ha ő gyenge. Jelenleg az elkapógárdájában nem draftolt szabadügynökök, az egyetemi harmadosztályban szereplő játékosok csillognak. Peyton, mióta nincs meg a Harrison-Wayne duó, megmutatja, hogy teljesen mindegy, ki az elkapója, sztárt csinál belőle. Éppen a Pats SB győztes csapataira volt az jellemző, hogy a QB segítségére volt egy remek védelem, illetve egy tehermentesítő futójáték (sőt ennél több, inkább futás mint passzorientált volt a csapat eleinte), az, hogy Brady SB győztes driveokat vezetett egy dolog... Tom Brady teljesnek mondható kiteljesedése csupán egy szezonig tartott, 2007-ben lépett arra a szintre, ahol Peyton tartósan áll, de megtörte a kiforrását a 2008-as sérülése (Brady 2001 és 2007 közötti kiforrása egészen lélegzetelállító volt). Brady a sérülés óta az NFL egyik legrosszabb ratingjével rendelkező QB-je negyedik negyedbeli szoros helyzeteknél, ezt mindenki elfelejti, sokan nem is tudnak róla, mert a múltban élnek, amikor Tom Brady volt a clutch QB prototípusa.

Peyton Manning képességekben és játékintelligenciában (lényegében a saját playeit hívja) is előrébb jár, mint Brady, az NFL történelem legjobb QB-je nálam, és számomra egyértelmű, hogy nem véletlenül kapja a díjait sorban.

Lehet utálni, lehet azt felhozni, hogy sokszor szenvedett a playoffban, de amit tud, azt el kell ismerni.
2010. 11. 03. 21:17
bradyfan
Pat Patriot.
Szerintem nincs messze Brady az MVP címtől. Nincsenek oylan hű de jó számai mint Riversnek, viszont meg van benne az ami a liga történetének egyik legjobbjává teszi. Mégpedig a győzni tudás. Ez a legeslegfontosabb egy QBnál. Lehet akármekkora király ami a TDket, yardokat illeti, pont mint Manning ha nem tudja a meccseit megnyerni soha nem fogják elismerni. Ezért gondolom azt, hogy ha valaki azt kérdezi tőlem, hogy Manning vagy Brady én egyértelműen rámondom, hogy Brady.
2010. 11. 03. 21:25
Burkus
Pat Patriot:

Úgy igaz, ahogy leírtad. PM remek irányító, de nincs benne meg az többlet, amivel SB-t nyersz. Rex Grossmann ellen nem volt "kunszt". De nézem ezt a 100-as rangsort, nincs benne PM, nyilván top 10, ami elég mulatságos. Miközben Elway nem top 10, Terry Bradshaw nem TOP 10, Otto Graham nem top 10 (tíz döntőt játszott a Browns-szal és abból hetet meg is nyertek),Troy Aikman 3 gyűrűvel nem top 10, PM az egy szál gyűrűvel és számos kulcsfontosságú hibával a pályáján benne van az első tízben... Arról nem is beszélve, hogy Bradynek is három gyűrűje van, talán az kicsit többet számít.

Biztos van valami oka, hogy így nyomják. De hogy nem a teljesítménye, az biztos.
2010. 11. 03. 21:32
Pat Patriot
gsn! Nálad. Egyébként pedig inkább arra szerettem volna rávilágítani, hogy Manning valahogy a sorsdöntő helyzetekben ront. A legfrissebb példa ugyebár a Tracy Porter által elkapott passza kulcsszituációban. Szó sincs róla, hogy ne ismerném el a képességeit Manningnek. Aki nem látja, hogy milyen remek QB, az szerintem is tökkelütött. De kiélezett helyzeteken át vezet az út a SB-ig, és tény, hogy ezekben a helyzetekben Brady - akkor így írom - többször bizonyított, mint Manning.
2010. 11. 03. 21:32
bradyfan
gsn!
Azért nem nevezném annyira szarnak azt a Colts Defenset. Főleg Freeneyvel Mathissel vagy Betheaval. Arról szintén lehetne vitatkozni, hogy mennyire hívja ő maga a playeket és mennyire az OCja. Szerintem nem véletlen, hogy annyira ragaszkodott ahhoz az OChoz akivel eddig minden évben együtt voltak. A futó játék lehúzását se értem. Tudnak ők futni ha akarnak csak ugye ott van Manning teljesen egyértelmű, hogy passzolni fognak. Erről a no name elkapó gárdáról is lehetne vitatkozni mert oké, hogy Harrison elment, de azért egy Wayne meg egy Clark ott maradt. És azért egy Garcont se húznék le azért mert nem első körös pick volt. Szóval ez a bárkinek dobál Manning dolog is sántit.
Abban igazad van, hogy legendás játékos, de talán nem a véletlen műve, hogy annyiszor bukott el a POban Bradyvel ellentétben.

Bradyről meg annyit, hogy nem érzem reálisnak felhozni neki a negyedik negyedes játékát tavalyról mert bizony nem egyzser előfordult, hogy a Defense hagyta cserben. érdemes megnézni, hogy idén amikor kisegítette a D kivétel nélkül behúzta a meccseket a csapat.
2010. 11. 03. 21:34
lolvin
LaFleur

titokban BB szakkörre járok:)
2010. 11. 03. 21:37
Pat Patriot
Egyébként a játékintelligencia tekintetében igazad van. Nincs hozzá fogható QB.
2010. 11. 03. 21:42
Pat Patriot
Jé, csak most nézem! "...lehet azt felhozni, hogy sokszor szenvedett a playoffban..." Igen. Mert az NFL-ben ez számít. Mint ahogyan sajnos 2007-ben, amikor Bradynek nem az alapszakaszban x csapat ellen kellett volna a 4. TD-passzt kiosztani, hanem a Giants ellen még egyet...
2010. 11. 03. 21:43
LaFleur
gsn!
"Tom Brady teljesnek mondható kiteljesedése csupán egy szezonig tartott, 2007-ben lépett arra a szintre, ahol Peyton tartósan áll"
WTF?????????
Ezt gondold már át még egyszer!
És még te beszélsz szurkolói elvakultságból fakadó butaságról???
Mi az ami kiteljesedett? Az 50 passzolt TD? Vagy a játéka? Vagy mi?
2010. 11. 03. 21:46
bradyfan
Pat Patriot.
Elég lett volna Asanténak megfognia a kiejthetetlen INTet vagy a 6 védőjátékosból csak egynek levinnie Manninget. Vagy egyzserűen Harrisonnak elütnie a labdát Tyree elkapásánál. Azon a Super Bowlon mindenkit lehet hibáztatni csak Bradyt nem. Ő megtette amit meg kellet 4-5 perccel a vége előtt végig ment a pályán és TDt szerzet a csapat. Utána a Dnek kellet volna megállitania a Giants Ot.
2010. 11. 03. 21:47
sirCharles
Mayo hiányzik a listáról. A liga egyik legjobb formában lévő játékosa, poszttól függetlenül.
Brady „MVP címe” azért lehet jogos szerintem, mert egy tizen valahány újoncot a kezdőben szerepeltető csapat kapitánya, és továbbra is elsőszámú vezére, amelyik mellesleg a liga legjobb mutatójával áll jelenleg.

Bár rögtön hozzá is kell szerintem tenni, hogy a mutatónk kissé túlértékel minket, mert azért bőven voltak necces szituációk ebben a 6-1ben, amik ugyanúgy eldőlhettek volna az ellenfél javára is, de ha a szezont sikerrel (nem feltétlenül SB) abszolválja a csapat, akkor erre utólag már vajmi kevesen fognak emlékezni. Most mindenesetre biztos, hogy nem a Patriots a legerősebb csapat, de nagy ütemben fejlődik hétről-hétre a gárda.

Ha viszont egy első és másodévesekből álló team-et kellene összeállítani, igen szépen képviseltetné magát a csapat, ami a jövőre nézve nagyon örvendetes tény szerintem.
2010. 11. 03. 21:48
LaFleur
bradyfan, nálad a pont. Nem rajta múlt az az SB.
2010. 11. 03. 21:49
LaFleur:
Tom Brady fejlődésének szakaszai, számomra a francise QB építés tökéletes folyamata:

2001-2002: A futójáték az elsődleges, remek védelem áll mögötte, Brady game manager, minimális teher van rajta.
2003-2004: A game manager szerepkör kiszélesítése, többet vállal, de még mindig nem róla szól az offense.
2005-2006: A futójáték majd a gyenge elkapóállomány, és a védelem gyengülése nagyobb szerepkört kényszerítenek Brady vállára. Ekkor válik Brady sokkal többé a game manager QB-nál, futójáték nélkül, vagy éppen gyenge elkapókkal képes mérkőzéseket nyerni a csapatának.
2007: Tom Brady a passzjáték géniusza.

És itt jött a törés.
2008: a sérülés
2009-2010: Kérdések, van-e út vissza a csúcsra?

Más: Elfogultsággal vádolni engem igencsak vicces az öt éves szerkesztői munkásságom tükrében. ;)
2010. 11. 03. 21:52
lolvin
Senkinek ne legyen kétsége afelől, h mekkora játékos PM, én is mint megannyi Patriots szurkoló ki nem állhatom, de akkor is ő egy kolosszus a mai NFL-ben, az egész ligában nincs hozzá fogható irányitó, az más kérdés, h fejben közel se olyan erős mint amilyen, megkockáztatom TB volt (mert valahogy már ő sem az a Cool Tom)nem egyszer omlott össze fejben döntő szituációkban és a csapata nem volt elég erős ahhoz, h nélküle is megnyerje a fontos meccseket, minden idők egyik legjobb irányitója ha nem a legjobb, az meg, h kinek hány gyűrűje van nem egy emberen múlik, ha igy lenne és TB valóban a legjobb irányitó akkor neki sem számitana, h kinek dobál vagy milyen D van mögötte, mindig SB kéne nyernie...a SB győzelmet minden esetben csapatok nyerik nem kizárólag irányitók...
2010. 11. 03. 21:52
lupus
GSN!

Egy dologban egyet ertunt.Olyat mondani egy profi sportolorol,hogy nem dolgozott meg a cimeiert nagy butasag!
A tobbirol mar igencsak mast gondolok.Hogy PM olyan jo lenne,ahogy Te mondod?Lehet a szamokban,de kinek is van 3 es kinek 1 gyuruje???Persze,tudom TB-t egy csapat(52ember) segiti,PM meg allandoan egyedul harcol.Pont TB nyert 2(!) SB-t,mert az utolso 2percben tudott NAGY lenni.Szerintem pont ezert kapja a dijakat PM,kvazi vigaszagon.
A jatekinteligenciat+kepessegeket tekintve se gondolnam jobbnak,mint TB,vagy akar DB.
Ezen a szinten nem lehet vonalakat huzni.
2010. 11. 03. 21:53
sirCharles
gsn

...és Manning mire ment a "tartós kiteljesedésével"? Évek óta az egyik, ha nem a legjobb csapattal rendre a háta mögött egy Grossman-féle Chicagot bírt legyűrni, persze a hatványozottan fontos egyéni statisztikák mellett... :-P
2010. 11. 03. 21:54
Pat Patriot
Nem, dehogyis hibáztaTOM! Úgy értettem, hogy csak egy kicsivel kellett volna jobbnak lennie, és akkor 19/19. Csak ugye ő is ember. Természetesen azt a meccset nem ő rontotta el, ez egyértelmű.
2010. 11. 03. 21:58
LaFleur
gsn!
Most ilyeneket szerintem lehetne ide írogatni, hogy ki mikor melyik évben mit és kinek és mennyit, de szerintem felesleges. Nálad PM a "NFL történelem legjobb QB-je" (te írtad így), nálam meg TOM BRADY. Ennyi. És még egyszer leírom, bár már megtettem korábban is, soha nem azt mondtam, hogy Payton Manning ne lenne kiváló irányító, csak azt, hogy elegem van a hypolásból amit a liga művel vele kapcsolatban, szakértőstül, honlapostól, díjak odaadástól.
2010. 11. 03. 22:01
lupus
Hamar a szamokkal dobalozunk,amikben en kifejezetten rossz vagyok.2001 ota a liga akkorat valtozott,hogy az addigi futas-passz arany gyakorlatilag megfordult.Es nem a New England Patriots csapatanal,hanem az NFL-ben.
Meg 2 egymast koveto szezont se lehet osszehasonlitani az allando valtozasok miatt.
2010. 11. 03. 22:03
lupus
LaFleur!

"s még egyszer leírom, bár már megtettem korábban is, soha nem azt mondtam, hogy Payton Manning ne lenne kiváló irányító, csak azt, hogy elegem van a hypolásból amit a liga művel vele kapcsolatban, szakértőstül, honlapostól, díjak odaadástól."

LIKE
2010. 11. 03. 22:05
Pat Patriot
Egy pillanat. Ezt a "nem dolgozott meg a SB-ért" c. dolgot megmagyaráznám. Természetesen nem úgy értettem, hogy ajándékba kapta volna! Csak az a 247 yard, 1 TD, 1 INT, hozzá 81,8-es rating azért nem egy agyameldobom teljesítmény. Ott valahogy eltűnt az a Peyton Manning, aki 300-350 yardokat passzolgatott az alapszakaszmeccseken. Az volt a szerencséje, hogy Grossmannak sikerült őt allulmúlnia a 68,3-as ratingjével. MVP meg úgy lehetett, hogy a csapatában nem volt kimagasló teljesítmény, tehát szinte kizárásos alapon lett ő a kiválasztott. Leszögezném Manning 7 év után, és rengeteg rekorddal a tarsolyában nyert SB-t. A múltja miatt megérdemelte. De a SB-on kellett volna megmutatnia, hogy micsoda képességei vannak, és hogy milyen magas a játékintelligenciája... És ez nem jött össze neki.
2010. 11. 03. 22:09
lolvin
kicsit utánna néztem Hernandeznek és a távolléte nem sérülés miatt történt, nagy kő esett le ezzel...
2010. 11. 03. 22:10
lupus
Pat Patriot!

Addigra o mar ki volt forrva es nem volt szuksege arra,hogy mutogassa magat... :DDD tudta/erezte 81,8-as rating kell!
2010. 11. 03. 22:10
lolvin
De Martino megelőztél :D
2010. 11. 03. 22:14
TÖRÖLT
Jaja ezek meg addig kinyírják egymást egy olyan csóka miatt aki a konkurenciát erősíti.:D:D:D XD Tény Kedves Pats Fanok,hogy nagyon jó képességű játékosPM a maga posztján és sok sok csapat örülne ha ilyen irányítójuk lenne.Remek játékosnak tartom én is,és remek embernek.Igazi vezéregyénisége csapatának mint nekünk Tom.Ezzel ennyit akartam írni ehhez a témához:).

GO PATRIOTS!!!
2010. 11. 03. 22:17
lolvin
Ez tetszik, egy kis árnyalt kritika TB-től BB-nek:

Asked if he would welcome Moss back, Brady said: "You can ask Coach Belichick. I don’t make the decisions around here. If I did, Lawyer Milloy would still be here and Deion [Branch] never would have left. Whatever I want doesn’t happen anyway, so I just try to keep my mouth shut."
2010. 11. 03. 22:19
TÖRÖLT
Tennessee for Moss. Done.
2010. 11. 03. 22:22
TÖRÖLT
Még az nfl.com-ot is megelőztem a hírrel:D:D:D.
2010. 11. 03. 22:22
vidragida
végleges! good luck, Mr.Moss
2010. 11. 03. 22:25
TÖRÖLT
Hm jó kis csapat lesz ott is egy vagy két meccs erejéig ameddig megverik a Colts-ot:D.De tényleg valaki írta is,hogy nagy lenne ha a Titans-hoz menne:D.ugyi ott van a kengyelfutó gyalogkakukk Johnson,meg a fiatal Britt WR :).

Good Luck Mr.Moss.
2010. 11. 03. 22:30
Pat Patriot
Ott még tényleg nem játszott idén... Sok sikert, Randy! Brady tényleg jobban teszi, ha nem mással foglalkozik, és befogja... Szerencsére van egy BB, aki nagyon ért ahhoz, hogy kit kell megszerezni. És lám, ő (Tom) kérte Branchet, és teljesült a kérése. Csodák márpedig vannak.
2010. 11. 03. 22:31
MoSsFaN
A Titans ráadásul most szabadnapos lesz nem?
2010. 11. 03. 22:33
TÖRÖLT
2010. 11. 03. 22:35
boston
Előre leszögezem, én "utálom" PM-t (már ahogy egy sportolót utál egy szurkoló). és Brady miatt lettem NFL szurkoló. De ha én lennék egy edző és egy fontos meccsre kellene összeállítanom egy névsort, nem tudom ki mellett döntenék. Szerintem egy SB gyözelemben rengeteg tényező van, mint ahogy a play off meccsek elbukásában is. Azt gondolom, h TB sokkal szimpatikusabb, szerethetőbb ember és ez sokat javít az ő megítélésén is. Sőt sokkal szerencsésebb embernek is érzem, nem csak az SB-k miatt (mert megdolgozott értük). Azért zseniális sportoló mind a kettő mert: PM alapjába véve egy klasszis irányító (nem tudom, lehet, h tényleg a jelenlegi legjobb), TB kva jó irányító, de emellett egy olyan ember akinek sikerül kihoznia a maxot a karrierjéből. sokszor fontos szitukban nagyon hozta magát. lehet, h ez sokaknak nem tetszik, de szerintem a tudásához képest sokkal többre vitte mint egy két hasonló kvalitású irányító.

Nagyon leegyszerűsítve:manning egy gép, aki néha lefullad (ahogy a gépekkel lenni szokott sokszor a legrosszabbkor), Brady egy hús-vér sportoló, akinek jól esik szurkolni és ha túlszárnyalja még magát is (akár egy meccsen, akár egy szezonban) nagyon lehet neki örülni. én így látom..
2010. 11. 03. 22:36
MoSsFaN
Akkor mondhatni a " legjobbkor" került hozzájuk :) Na és az sem mellékes, h így nagyobb esélyük lesz elpicsázni a Colts-ot is :D
2010. 11. 03. 22:37
Pat Patriot
Tetszik boston okfejtése!
2010. 11. 03. 22:46
lolvin
nekem is tetszik boston okfejtése!
2010. 11. 03. 22:52
LaFleur
Brady igazi "Come Back" irányító (olyan mint Montana volt), hány és hány meccset hozott vissza/nyert meg, hogy mást ne is említsünk, 2 Super Bowlt! Erre szerintem Manning nem lenne képes sohasem. Pedig nagyszerű irányító, de nem "olyan". Ha mást nem is néznék csak ezt, már ezért is szimpatikusabb lenne Tom. De nálam a többi történet is mellette szól, lásd még: "199. pick történetét", vagy amit anno Seau mesélt, hogy mire reggel fél7-re leért a konditerembe, gondolván, hogy milyen gyors volt, Tom már régen nyomta a súlyzókat. Számomra TOM BRADY az irányító. Részemről befejeztem. Go Pats!
2010. 11. 03. 23:42
Beliboy
LaFleur tökéletesen egyetértek, én is azért istenítem annyira Brady-t, mert eszméletlen, hogy mennyire elvetemült, egy nfl.com cikkben írta a cikk írója, hogy szinte ijesztő, hogy mennyire a tökéletességre törekszik, és hogy még a sérülése miatt is kb. magát okolta, hogy nem készült fel jobban az ütközésekre stb. De a Seau sztorija is jól tükrözi, hogy ő az az ember, aki mindig 110 %-ot ad ki magából. Ezért is lehet ő igazi példakép, mert a 199. pick sem arról árulkodik, hogy egy született géniusz lenne, de tökéletesen példázza azt, hogy végeredményben csak az számít, hogy mennyire teszed oda magad. PM meg lehet, hogy nagy lángelme, meg géniusz, de nem véletlen, hogy épp a PO-ban nem remekel, amikor nagy a teher... Nem vitatom Manning tehetségét, de Brady-t sokkal többre tartom:)
2010. 11. 03. 23:49
LaFleur
Beliboy, így van!
És mind e mellett, nem vezet részegen, nem drogozik, nem ver nőket, nem lövöldözik a saját lábába klubokban, stb. Nem akar az idióta, és Amerikában oly imádott "rossz fiú" imidzsbe burkolózni, hanem igazi ember tudott maradni. Ember, és példakép.
2010. 11. 03. 23:52
Bulow
Randy meg Titán lett...
2010. 11. 04. 00:29
non4m3
év vicce ha PM 1 szaros gyűrűvel bekerül a top10be... PO-ban megremeg az alapszakaszQB (98óta minden meccsen játszott, de csak 2 SB fellépése van)

jövő héten meg kiderül hogy NBA top10be bekerül Gary Payton, mi?
2010. 11. 04. 00:31
non4m3
engem most 1 dolog nagyon éltett, hogy jövőre a Lucas Oil Stadium-ban nyerjünk SB-t :D
2010. 11. 04. 00:33
TenkRew
non4m3 nem esélytelen. de az lenne a hatalmas ha a giants ellen és úgy h PM nézné ahogy az öcsi kikap...:D
2010. 11. 04. 00:35
A lényeg az az szerintem(!), hogy Brady a mi irányítónk, őt szeretjük, neki szurkolunk minden héten, és ne foglalkozzunk már PM-mel.
Majd a Colts elleni meccs elött lehet, szerintem addig nem kellene.
Mindenkinek megvan a saját véleménye,
ahogy nekem is:
nálam egyértelműen TOM a "NUMBER ONE"
mindenki más utána jöhet. nem számít, hogy vki esetleg egy kicsit jobb, mert ő a MI irányítónk.
Ezzel én le is zárom a magam részéről ezt a témát.

(UI: 2.helyen nálam Kurt Warner áll, a tudása és a története miatt)

Go Pats! GO BRADY!

god luck Randy!

Pats4ever
2010. 11. 04. 00:35
TenkRew
amugymeg szerintem moss sokkal jobbanjár a titánokkal mint a vikingekkel.
2010. 11. 04. 00:48
nDRo
Britt-el, Washington-nal, Moss-al egész korrekt elkapó sor áll Young rendelkezésére...
2010. 11. 04. 00:51
non4m3
reméljük el is kapják az INDIt min 1szer :)
2010. 11. 04. 00:57
non4m3
2010. 11. 04. 01:02
sajnos a Jets-el nam játszanak, mekkora lett volna, ha Randy 3 különböző csapattal játszott volna a Jets ellen.
Lehet, hogy Cromarti és Revis "öngyilkosok" lettek volna :D
2010. 11. 04. 01:07
LaFleur
tuci-tuci, az tényleg poén lett volna! Meg szerintem sporttörténelem. Kár, hogy nem így lesz.
Kurt Warnerrel kapcsolatban meg egyezik a véleméynünk, ez nem is kérdés. A legnagyobb tanár.
2010. 11. 04. 01:13
Mondjuk azért még lehet hogy lesz 3. meccs is a Jets ellen:
szeptember --> Patriots
október --> Viking
november --> Titans
december --> "talán valaki más!?"

:D :D :D
2010. 11. 04. 02:01
MoSsFaN
Ha a Titans-tól gyorsan elmenne a Bengals-hoz, akkor már e hónap végén is, decemberben meg mondjuk Bears mezben... De akkor már nem csak Cromarti és Revis vetne véget saját kezűleg az életének, de az egész Jets vezetés is Rex-el az élen :D :D :D :D :D

Viccet félretéve, nagyon remélem, h lenyugszanak körülötte a dolgok és a játékra tud majd 100%-osan koncentrálni és, ha idén nálunk már nem, de a Titans-nél folytatja sikeres TD-kben gazdag pályafutását!!!
2010. 11. 04. 02:05
MoSsFaN
Jövőre meg jöjjön vissza McDaniels-el együtt :D :D :D :D :D

GO PATS!!! GO RANDY!!!
2010. 11. 04. 02:23
TenkRew
az egészbe a vicc h moss mind 2x kikapott a jets-től :S:S:S:S
2010. 11. 04. 02:38
MoSsFaN
2010. 11. 04. 09:23
TÖRÖLT
Lorenzo Washington (DE) practice squad addition.
Jonathan Crompton (QB) practice squad addition.
Darnell Jenkins (WR) practice squad deletion.
2010. 11. 04. 09:31
Gomes..
"2007-ben lépett arra a szintre, ahol Peyton tartósan áll"

Azért ez a sor megütött..
2007-ben Brady NFL rekordot jelentő 50 TD-t passzolt,majdhogynem felülmúlhatatlan..Ahhoz,h ilyen bátran az NFL-történelem legjobb qb-jának nevezzük,kicsit talán több kéne mint egy "szuper" Bears elleni SB-győzelem...Szmámomra Peyton Manning egy kivételes játékos,STATISZTIKA-KIRÁLY,De soha n lesz akkora bajnok mint Brady,n nyertes típus!Bárkiből sztárt csinál?Hát n tudom..Egyrészt 2 évvel ezelőttig semmi szüksége n volt rá,mert pályafutása nagy részében a Harrison-Wayne-Clark hármasnak dobált...
A játékintelligenciát aláírom,mert senki n látja úgy át a lehetőségeket,variációkat a támadások során,mint ő,ebben nyílván jobb mindenkinél,Bradynél is!!
Nagyon meglepő,az 5 éves szerkesztői munka tükrében főleg ez a Manning-rajongás,furcsa...
Gsn,ez csak személyes vélemény,remélem n leszek megkövezve érte...
2010. 11. 04. 10:07
kyobalu
A Manning vs. Brady gondolatokhoz:
Úgy gondolom, hogy sosem lesz béke a Colts és Pats szurkolók között, hogy ki a 2000-es évek legjobb irányítója. Manning hatalmas rekordokat, alapszakasz mutatókat, és nagyon jó QB rating-et tud felmutatni, sok-sok yarddal, míg Tom mester talán ebből kevesebbet, azonban 3 gyűrűt az 1 helyett. Igen, írta vki korábban, hogy az igazi meccsek a PO-ban dőlnek el. Ebben Brady-nak azonban vitathatatlan érdemei vannak. Persze lehetett volna a 2007-es év teljesebb is, de a ha-val kezdődő mondatoknak nincs sok értelme.
Bátran ki merem jelenteni, hogy Brady a 2008-as sérüléséig lényegesen jobb irányító volt mint Manning. Azonban a tavalyi visszatérése (attól függetlenül, hogy a Liga a legjobb visszatérő játékosnak választotta meg..) óta, vannak hibái bőven. Nem mondom, hogy nem produkál néha szép meccseket, és látványos megoldásokat, azonban mintha, kicsit fényét vesztette volna, és nem merne annyira kockáztatni, mint korábban. A legjobb példa a januári PO meccsünk volt. Valamint idén is, mintha döcögne egy picit a támadó alakulatunk, és ebben Brady is ludas, nem kicsit. Mégis, úgy gondolom, hogy higgadtságban, cool-ságban, csibészségben messze megelőzi Manninget.
"Játékinteligenciáról" pedig szerintem fölösleges beszélni, 2 ilyen korszakalkotó játékos esetén. Nem hiszem, hogy ezen a téren Tom mester nagyon alul maradna. Lehet, hogy a legendáknak köszönhetően az a kép alakult ki Manningről, hogy sokkal alázatosabb, állandóan a játékkal, és a playekkel foglalkozik, és ennek rendel alá mindent,talán képzettebb is, azonban mégis amikor ténylegesen kellene produkálni, akkor alul marad. Mint idén a SB-on.Kipukkadt, mint a lufi. A Colts-ot Manning viszi előre. Amennyiben neki nem megy, úgy a csapatnak sem. A Pats-et pedig a csapat viszi előre, akinek van egy kivételes irányítója is pluszban. A mi csapatunk, mindig is erről volt híres, a csapategységről. Ezért is nyertünk 10 év alatt 3 gyűrűt (majdnem 4-et a fene vigye..), és ezért állunk most 6-1-el, és nem 4-3-al!!A kényes szituációkban a D, az ST, és az O kiegészíti egymást, odateszik magukat a győzelemért.
Payton Manning hatalmas irányitó, mint, ahogy Tom Brady is. A mi szívűnkhöz azonban mindig is Brady fog közelebb állni!!

Azt pedig fölösleges lenne tagadni, hogy a nagy Emerikában, és itthon nálunk is Manning segge jobban ki van nyalva, mint Brady-é. Egy picit túl hype-olt. Tom Brady, Dreww Brees legalább olyan jó játékosok mint ő, mégsem írnak himnuszokat róluk furcsa módon..

UFF!Én beszéltem...de szerintem hagyjuk meg ezt az eszmecserét a Colts meccs után. Tavaly is, ha meglett volna az a 4&1 akkor nem BB hatalmas baklövéséről beszélt volna az egész szaksajtó, hanem, hogy Brady megint mennyivel jobb volt mint Manning..Dehát nemjött össze az az 1 yard, és Manningből ismét isten lett. Pedig Brady jobb volt azon a meccsen (is)...:):);)

Peace..
2010. 11. 04. 10:36
CoSco
minden tiszteletem Bradyé, de mint MVP? Na ne legyünk elfogultak :D
2010. 11. 04. 10:47
CoSco
Nagyjából visszaolvastam és GSN mellé kell hogy álljak. Brady szakaszait nagyon szépen leírja, és tetszik nem tetszik ez így is van. Amúgy meg fölösleges itt Manninget és Bradyt hasonlítgatni. Bizonyos aspektusokban Brady a jobb, bizonyosokban meg tetszik nem tetszik, de Manning. ÉS véleményem szerint, ne hozzuk fel a nyert SB-ok számát mint összehasonlítási alap, mert elvégre ez egy csapat sport amiben legkevesebb 53 játékos és félmillió háttér munkás vesz rész az irányítók mellett, és a szerencséről még nem is beszéltünk:D
2010. 11. 04. 12:58
Vasárnap ismét láthatjuk Watsont, remélem nem fog remekelni!!!

GO PATS!
Brady 4ever
2010. 11. 04. 13:16
Most néztem csak, hogy a Vikes elleni meccses tippjátékon 9 PONTot értem el!
Na ez már valami!
2010. 11. 04. 15:17
Valaki megtudná mondani nekem, hogy mi annak a cikknek a címe az nfl.com-on, amikor a szakértők tippelnek, hogy kik fognak nyerni a meccseken?
Előre is kösz!!!
2010. 11. 04. 16:21
A legjobb QB, WR, RB, DE stb. mindig vitát fog generálni. Miért? Még azt sem sikerült eldönteni, hogy milyen ismérvek alapján ítéljenek meg egyetlen játékost, egy 53 fős gépezetben, ami eldönthetné, hogy ki is a legjobb. Mi is a baj? A legjobb státusz elnyeréséhez állított feltételek már előre meghatározzák a győztes személyét is, mert az esetek többségében más-más típusú játékosokról van szó. A média által generált sztereotípia zuhatagot már említeni sem érdemes. Pedig éppen ezen utóbbi miatt alapvető, hogy csak a saját szeme alapján döntsön az ember, és mondjon ítéletet egy-egy játékosról, vagy éppen a másik aktuális témában a power ranking összeállítása során egy-egy csapatról.

Bármennyire is szubjektív ez a terület, objektivitás nélkül, a lehető legnagyobb távolságtartás nélkül a vitának itt semmi értelme, mert a jó értelemben elvakult xyz csapat szimpatizánsait úgysem lehet meggyőzni.
2010. 11. 04. 16:22
Maniac84
TB fejlődési szakaszait remekül felvázolta gsn. Én annyit tennék csak hozzá, hogy 2007 előtt lehetett vitatkozni, hogy ki a jobb QB, viszont abban az évben mikor hasonló minőségű elkapókat kapott mint akiknek PM egész karrierje során dobált (Harrison,Wayne,Clark) túl is szárnyalta őt. Aztán jött a sérülés és visszatérte utáni első évében Tom pont abban szenvedett ami miatt a 16-0 előtt is sokan jobbnak tartották mint PM-et. Meg tudta fordítani/be tudta fejezni a meccseket, ez tavaly nem ment. Idén szerencsére úgy tűnik, hogy kezd magára találni ebben a tekintetben, de a sérülés miatti visszaesése miatt újra lehet vitatkozni, hogy ki a jobb. Nagyon jó irányító PM, de szerintem minimum megosztva kéne lennie a szakmának és a médiának a greatest QB ügyben nem annyira PM s*ggét nyalnia mint, ahogy azt teszi.
Egyébként viccesek lesznek majd 15+ év múlva a családi összejövetelek a Manning családban amikor majd a greatest QB ever ujján egy SB gyűrű fog villogni, míg az öccséén 2-3...
2010. 11. 04. 16:31
na az "jól" nézne ki.
legyen csak Eli-nak 2, hogy lekörözze Peyton-t, de 3 ne legyen.
mert akkor már megközelítené Tom 3/(remélem legalább 5) gyűrűjét :D
2010. 11. 04. 16:36
Egyébként Eli-tés a Giants-et megint a védelem cipeli megával.
(Eli: 14 TD; 11 Int; 1785 yard; 88.3 QB Rating)
2010. 11. 04. 17:02
Maniac84
tuci-tuci: Nem vagyok Eli fan sem, de azért ő jobban játszik most mint amit a számok mutatnak, annak a 11 int-nek a fele az elkapója kezéről felpattanó labda volt. Nagyon pechesen kezdte az évet, a Giants D viszont tényleg megint jó. Egyébként szerintem az NFC-ben a Giants tűnik olyan jól felépített franchise-nak mint amilyen az AFC-ben az elmúlt 10 évben a Pats-Steelers-Colts trió volt.
2010. 11. 04. 22:26
TenkRew
NFl.com on ez a szavazás nevetséges. Nem értem mit keres ott PM. Nah mind1.
2010. 11. 04. 22:51
non4m3
PM téma:

lehetsz te a pl a BL gól lövőlistáján mindig első ha kieséses szakaszban mindig elvérzel... akkor a góljaid jóformán értéktelenek, vagy mint a real madrid tavaly spanyol bajnokságban több mint 100 gólt rúgtak, és mire mentek vele??? semmire like PM @ NFL

ami számít az a bajnoki cím, mindenhol az számít bármilyen sportágat nézel... a végső siker a többi csak egy kicsit kis lépés hogy ezt elérd

undorító az a hype ami PM körül forog meg az agyon nyaggatott no huddle offense-e , persze jó irányító de nem annyira hogy 1 gyűrűvel ott legyen a top10be

röviden:
külön kell választani az alapszakaszt és a PO-t, alapszakaszban PM a király, PO-ban meg TOM
és mi számít??? naná hogy a PO

kb ennyi, és jöhetnek a ratingekkel meg hogy majd Favre rekordjait is megdönti PM, de az előző 3 sor a lényeg, és minden profi sport erről szól
2010. 11. 04. 23:08
Pont emiatt értelmetlen ez a "vita", non4m3. Attól lesz valaki a legjobb irányító, hogy hány Super Bowlt nyer a csapattal? Vagy attól lesz valaki jó irányító, mert kitűnik a védelem olvasásában, a zseben belüli mozgásban, képes minden dobásra, és a pályát a maga teljességében képes bejátszani (satöbbi)?

A válasz attól függ, hogy az ember kit akar nyertesnek kihozni.

Ez a probléma hasonló ahhoz, hogy nyertes meccs után bármilyen döntést is hozott a találkozón az edzői stáb, vagy bármit tettek a játékosok a pályán, minden csakis pozitívum és jó volt, mert nyert a csapat. Vesztes meccs után viszont mindenki bénázott, még a pályamunkás is.

Lehet ennyire feketén-fehéren nézni ezt a sportot, de ez könnyen vezetheti tévútra az embert.
2010. 11. 04. 23:31
non4m3
igazad van felesleges, nálam ez a top10be való bekerülés veri ki a biztosítékot nagyon...
2010. 11. 05. 00:36
boston
Csak egy hülye példa: Karl Malon vagy John Stockton 100jobb játékos volt mint egy két több gyürűvel rendelkező pályatársuk. Remélem senki nem ért félre nekem TB a Nr1, PM pedig bárki ellen játszik hirtelen óriási szurkolója leszek az ellenfelének. De tök röhejesnek tartom ezt, h "Brady a jobb mert neki 3 SB gyözelme van", meg, h "csak ez számít", bocsi de kimondom, ezt csak azért szajkozza valaki mert Brady ebben jobb. Tök más emberek, más stílusú játékosok, mindketten nagyok. Ezen az oldalon sokan istenítik BB (általában én is köztük vagyok, nem mindig ) azért az valamit elmond, hogyy BB tavaly 2 perccel a vége elött nem rúgta el a labdát, pedig Manningnek kb 70 yardot kellett volna 1.50 alatt végigmennie. Sőt, én ezt az alapszakasz PO összehasonlítást is hülyeségnek tartom. Minden évben 16 meccset játszanak 60-90 ezer ember elött, rengeteg po hangulatú meccset is. Ám PO meccs alig van, aki tíz éve a topon van az játszott kb 10-15 po meccset. Teljesem más mint bármely más sportban, pl aki nba döntőt nyer egy évben játszik annyi po meccset, mint aki 10 évig a legjobbak között van az nfl-ben. Braynt kb 20 po meccset bukott el csak maga, csak megnyert mellette kb még 50-et. Tehát szerintem nagyon fontos értékmérő, de az NFL pont nem az a liga ahol egy játékost tudását, karrierjét csak a gyürűk által lehetne lemérni.
és mégegyszer hangsúlyozom, nálam Brady a kiráy!
2010. 11. 05. 08:40
lupus
DoM!

Nekem pont az altalad leirt osszetettseg miatt nem jon ossze az abszolute N1.Ha ugy akarom szamolni,akar a "kedvenced" M Casel is lehet top10. :D
Ezert tartom ertelmetlennek a dolgot.Azt ertem,hogy jatekinteligencia,mert jobban lat PM,mint mas.De ha mar kepessegek,akkor nem mas a jobb?Mert "rosszabul" kepzett(azert PM apukat ne felejtsuk el) es megis eleri,vagy esetenkent tulszarnyalja PM-et?
Az meg,hogy PM 7-8eve a fellegekben van es a tobbi QB csak szeretne elerni ot nekem nem jon ossze,mert a LIGA VALTOZIK.
2010. 11. 05. 08:44
non4m3
hát erről még éveket lehetne "vitázni", de majd egy másik topicban...

egyébként top100as listában utolsó oszlopban a season-k száma miért nem egyezik meg azzal a számmal ami a játékos nevének rákattintása után feljövő kis ablakban írnak ki

pl.:
Favre, Brett QB Packers 1991 Active 17 seasons

Career: 19 seasons, 289 games

Brady-nél meg ugyan az a szám
2010. 11. 05. 09:18
infidelitas
Na most, nehogy már elhiggyük, hogy pm jobban olvassa a játékot, mint Brady... Ahhoz, hogy valaki három gyűrűt szerezzen, nem kell jól olvasnia a védelmet, jól mozognia a zsebben??? Ez az érvelés nem állja meg a helyét... Játékintelligenciában Brady simán veri a bunkó pm-et...
pm-nél még Brees is jobb szerintem. És tényleg idegesítő, hogy iszonyatosan sztárolják, valahol nekem ő is túl értékelt... Az MVP cím, pedig egyértelműen "politikai" döntés mindig, ez történt tavaly is, amikor legalább ketten jobbak voltak nála...
2010. 11. 05. 13:34
szeder
2010. 11. 05. 14:14
CoSco
infidelitas: PM miért bunkó? Beszólt a vilin vagy miből szűrted le? :) Csak mert ezt leszűrni szerintem innen x ezer kilométer távolságban nem lehet!

non4m3: idézek "lehetsz te a pl a BL gól lövőlistáján mindig első ha kieséses szakaszban mindig elvérzel… akkor a góljaid jóformán értéktelenek," ezek szerint Dan Marino is egy senki? :)
2010. 11. 05. 15:30
infidelitas
CoSco: Hallgass meg egy nyilatkozatát, a játékintelligenciához kell némi IQ is, amiből neki nem sokat adott a jó isten :)
2010. 11. 05. 15:33
Burkus
Hű, de parázs kis vita lett ebből... :) Szerintem PM egy kiemelkedő játékosa a ligának és én sem tudom, miért lenne "bunkó", amit hallottam tőle - interjú - az nem ezt tükrözte. (Múltkor az ESPN-en volt egy hosszú interjú JaMarcus Russell-el,na ő tényleg bőg a butaságtól ) Manning sokszor maga viszi előre a Colts-ot és nem lehet elvitatni tőle sem a vezetői képességeit, sem a játékintelligenciáját, sem a tudását.

De: megnéztem ezt a 100-as listát és én is döbbenten szembesültem azzal, hogy ott PM 8.!!! Olyan játékosok vannak mögötte, akik sokkal, de sokkal többet "tettek le", (Aikman, Bradshaw, Graham, stb.) Hogy Montana mindössze 4 hellyel lenne jobb? Hát ez nevetséges, bár szerintem az is, hogy nem ő az első - nemcsak a négy gyűrű miatt, hanem azért a számtalan nagy fordításért, utolsó nagy drive-ért, ami a pályafutása során előfordult, nem véletlen volt ő a "Comeback Kid".

A sportban - minden a legtöbb dologban - az eredmény számít és az NFL-ben az eredmény a SB gyűrű. Hogy ki volt a vesztese egy-egy döntőnek, pláne főcsoportdöntőnek, azt egy idő után nem tudja senki. De hogy ki hány SB-t nyert, azt mindenki tudja. PM szerintem azért van túlértékelve, mert az a többlet, amitől egy kiélezett helyzetben valaki a legjobbat hozza ki magából, nincs meg benne, Bradyben pedig igen. (2007 nem rajta múlt, ugye, ő hozta az előző drive-ot.) Ha pedig ez nincs meg valakiben, akkor lehet "kiváló iparos" a saját feladatát illetően, de nem az az egyéniség, aki kiemelkedik a többiek közül.

CosCo: Dan Marino maga azt mondta, hogy az összes rekordját odaadná egy SB gyűrűért. Nem egy "senki", de saját maga is sikertelennek látja a pályafutását. Erre a ma divatos kifejezés a "lúzer", amit én erősnek tartok, az "örök vesztes" kifejezőbb. PM már nem örök vesztes, mert egyszer nyert. Talán fog is még. De sosem lesz olyan mint Brady, Aikman, Montana, Elway.
2010. 11. 05. 15:57
non4m3
bowl.hu-ról két idézetet vágnék be:

"MVP: Peyton Manning QB, Colts - Indianapolis Manning. Ezzel el is mondtam mindent. A Colts nélküle még középcsapat sem biztos hogy lenne."

ez aztán marha jó indok, ilyen nesze semmi fogd meg jól(ettől a "nélküle mi lenne" kb ez a PM rajongók aduásza...)

"MVP: Peyton Manning - Manninget már nem nagyon hype-olják, tőle az lenne a furcsa, ha nem MVP-szinten játszana."

ez a top10es se hype, tök megérdemelt...
2010. 11. 05. 16:01
infidelitas: Az IQ az szellemi képesség a játékintelligenciának ahhoz semmi köze nincs.

Burkus: Manning nem lesz olyan, mint Troy Aikman? :D :D Troy Aikman épp múltkor beszélt arról, hogy mikor meglátja Brett Favret, kicsit szégyelli magát. Nyert három SB-t, de sohasem volt olyan QB még közelítőleg sem, mint ő vagy a legnagyobbak, említette Marinot és Manninget is. Hall of Famer, de hiába nyert 3 Super Bowlt, a képességei köszönőviszonyban sem voltak az elittel. Az a Dallas tele volt sztárokkal, ahol ő egy volt a sok közül.

Elway is örök vesztes volt karrierje utolsó két évéig, mindig a legnagyobb meccseken játszott borzasztó gyengén, vagy egyszerűen alulmaradt a csapata, rajta kívül álló okokból. Montana és Brady összehasonlítása Peytonnal már rendben van, hogy ki kit tart többre az emberfüggő. Nálam ugye a képesség dönt, ezért Manning az első a listámon.

Mércének lehet venni a Super Bowl győzelmeket, de az egyéni képességeket az nem mutatja meg. Dan Marino attól még minden idők egyik legjobb képességekkel rendelkező irányítója, hogy nem nyert Super Bowlt, csapatjáték a sport, épp ezért nem minden SB győztes QB Hall of Famer szint, és nem minden SB győzelem nélkül maradó "senki".
2010. 11. 05. 16:05
non4m3
inkább ledarálom a 3 SB meccset a hétvégén ^,^
2010. 11. 05. 16:13
TenkRew
gsn neked PM a kedvenced???:D:D
2010. 11. 05. 16:17
Nekem nincs kedvencem kimondottan. Független szemmel nézem ezt a sportot már nagyon régóta, az nfl.hus/bowl.hus szerkesztői tevékenységem ennek tökéletes lenyomata. Nagyon sok meccsen láttam az említett QB-kat játszani, legyen szó a 70-es, 80-as vagy 90-es évek legjobbjairól. Manning és Brady pályafutását pedig gyakorlatilag végigkövettem. Ennek a folyamatnak az eredménye a véleményem ebben a kérdésben. Amikor még szurkolói szemmel néztem a dolgokat, Bradyt kedveltem leginkább, de ma már ezen a szemléleten túlléptem, jobban elkezdett érdekelni a sport, minthogy egy csapat elvakult szurkolója legyek csupán. Egy szerkesztő legyen szerkesztő, egy szurkoló legyen szurkoló, a kettő közötti átmenet csak visszásságokat szül.
2010. 11. 05. 16:32
infidelitas
gsn: "sajnos" a kettőnek van köze egymáshoz... De teszem hozzá az is emberfüggő, hogy ki kit tart jobb képességűnek hasonló szinten játszó játékosok közül, erre vannak a statisztikák, meg az eredmények... Ha már 2009-ről beszélünk statisztikában Brady nagyon jó volt, pl.: yardban sem sokkal maradt el pm-től, mégis rosszabbul álltunk tavaly ilyenkor, mint most... Azért tegyük hozzá, hogy a colts-nak elég gyengusz a futójátéka, nem is építenek rá... És statisztika produkálás szempontjából az is fontos milyen játékrendszerrel játszik egy csapat...
2010. 11. 05. 16:36
"“sajnos” a kettőnek van köze egymáshoz…"

Márpedig nincs. Hány olyan QB van, aki annak ellenére, hogy nem okos, ha a pályán van, képes remek döntésekre, a védelem olvasására, arra való tökéletes reakcióra play áthívással (stb). Ezek a részei a játékintelligenciának.

Dan Marino 16 pontos Wonderlic tesztet írt annak idején az 50-ből, mégis remek volt a játékintelligenciája. Még pár alacsonyabb érték a nagyobb nevű QB-k közül: Favre 22, McNabb 14, Roethlisberger 25, McNair 15, Jim Kelly 15, Testaverde 17. Átlag alatti szellemi képességeket tükröznek, a pályán ez mégsem látszik meg.
2010. 11. 05. 16:58
Ellenpéldának ott van pl. Alex Smith (Utah/49ers), aki 40 pontos Wonderlicet írt, mégsem említette még itt senki, mint kiemelkedő játékintelligenciával megáldott top irányítót.
2010. 11. 05. 18:17
Burkus
Marino vonatkozásában nincsenek személyes tapasztalataim, ahogy több más felsoroltakat illetően sem. De ahogy Favre-t vagy Rothlisbergert, illetve McNabb-et elnézem/elhallgatom, van valami azokban a tesztekben :) Ahogy pld. Favre beszél - akit én személy szerint nagyon kedvelek mint irányítót és sajnáltam volna, hogy a múltkori meccsel fejeződött volna be a pályafutása - abból Magyarországon humoristák tucatjai élnének meg. Rothlisbergernek már a megjelenése is borzasztó, igazi "kohász". :)
2010. 11. 05. 20:44
Castleai
Látom egész Parázs kis Vita Kerekedett itt! :D

Nem Leszek Népszerű a Véleményemmel, de Nálam PM jobb QB mint TB, mégha Én Sohasem Cserélném el Őket Egymással! ;)

Az pedig tényleg Vicc hogy Brady-t tették Félidei MVP-nek! :D
(Imádom Őt, de Jelenleg a Valós Tudása alatt Teljesít Idén!) :(

Csak azért mert a Fizetése alapján a Legjobban Kereső NFL Játékos, még Nem a LEGÉRTÉKESEBB is! ;)

Kívánom hogy Cáfoljon Rám és Javuljon Fel a Szezon 2. Felére és Érdemelje ki ezzel Nálam is az MVP Díjat! ;)
2010. 11. 05. 21:28
Márpedig sztem az van TB MVP jelölése mellett, hogy úgy szépen suttyomban a támadóalakulatban is végbement néhány nagy változás, s mégis jönnek a W-k....az OL problémákat nem számítva

- Tate be (tavaly csak pár snapet játszott)
- HoF Moss el, Branch be évközben
- 3, bár elkapó szempontból inkább 2 TE be
- WW sérülés után vissza (látszik is a YAC mutatóin)
- Kevin Faulk 2. meccsen súlyos sérülés, Fafej be
- a tavalyi évet követően Edelman eddig de facto kiesett a passzjátékból (megj: szerintem ő a szezon későbbi szakaszában fog még problémákat okozni az ellenfeleknek)

azért asszem ezek közül akár csak egy, vagy kettőnek is a megfelelő menedzselése embert próbáló feladat, s akkor még az OL problémákról tényleg még nem is beszéltünk......

persze ezek is tényleg azt mutatják, hogy a Pats szisztéma lényege nem az egyéniségen, hanem a csapategységen.....illetve az egyes unitok depthjén, s kiegyensúlyozottságán múlik.....
2010. 11. 05. 23:06
lupus
GSN!

A szerkeszto miert novi tul a szurkolot?Mert "objektivan" nezed az esemenyeket?A szerkeszto az adatok/latottak/hallottak/benyomasok,mit tudom en mik alapjan ir,de szubjektiv velemenyt.A szurkolo kimondottan szubjektiv,a szerkeszto meg kimondatlanul?Ezt nem ertem.Semmi bajom nincs ezzel,sot!Szerkesztok nelkul bajba lennenk.Sokkal konnyebb az osszeollozott,kivalogatott,leforditott anyagokat olvasgatni,mint mind ezt elhagyva.Ezert egy nagy KOSZONOM jar nektek!
Nekem ebben a sportban nem a statisztikak,szamok,kepessegek,jatekinteligencia,elemzesek tetszenek,nem.Egyszer ajanlom mindenkinek,hogy csak egy edzesre a hozza legkozelebbi klubban menjen el.
Ha mar megszagoltad a sisakot belulrol rajossz mi a kulonbseg a szamok elemzese es a jatek kozott.
2010. 11. 05. 23:20
lupus:

Épp ezért nem használtam az objektív és szubjektív szavakat, mert mindenre rá lehet sütni, hogy szubjektív. Egyszerű a különbség a szurkoló és a szerkesztő között az én látásmódomban. A szurkoló ragaszkodása a csapatához sokszor befolyásolja a véleményét, nem tud független maradni, ha a saját csapatáról írnak, ő nem nagyon tud függetlenül megnyilvánulni. Ha valaki képes úgy nekiállni például az NFL-nek, hogy NFL, van 32 csapata, és próbálom őket ugyanúgy nézni, akkor az már egy lépést tett afelé, hogy tudjon úgy írni, hogy nem hatja át az írását az egyik vagy másik csapat felé hajlongás, elfogódottság. Ha akármiről akarsz írni egy lapba, egy komolyabb weboldalra, ez a kiindulópont. Ha szurkolói blogot akarsz írni, megengedheted magadnak a szurkolói szemléletet, amúgy nem nagyon.

A hozzászólásod második részével nem tudok teljes mértékben azonosulni. Játsszon, aki akar. De attól biztosan nem fogja jobban ismerni az NFL-t, az egyetemi focit. Jobban fogja érteni, hogy milyen egy magyar csapat belülről, kicsit talán a stratégiába is beletekint (csapat komolyságától függően), de a tudása a profi vagy egyetemi fociról ettől nem fog kifejlődni.
2010. 11. 05. 23:31
lupus
Aha,ertem.De a velemenyedet irod le,nem?Nem kotekedes ne ertsd felre.Oke,nem hajlongasz/probalsz nem hajlongani,de ember vagy.
Tudasod nem attl fejlodik,mert jatszol!Tok mindegy milyen szinten,de ha megteszed nem a szamok/statisztikak fognak erdeklni,illetve megtanulod oket mashogy ertekelni.
Es tokmindegy,hogy egy magyar masod osztalyba,vagy az kulfoldon premierben....
2010. 11. 06. 01:27
non4m3
azért a szurkoló is tud objektív maradni, ehhez az kell hogy ne legyen fanatikus, talán Mo-n nem sok ilyen van NFL körében

minden szakértő egy bizonyos szinten tuti volt szurkoló is és azt nem lehet csak úgy kitörölni... amennyire el tud a szakértő vonatkoztatni ettől a ténytől, a szurkoló is el tud az elfogultságtól, csak intelligencia kérdése
2010. 11. 06. 08:45
MoSsFaN
gsn 2010. 11. 05. @ 16:36

Roethlisberger-re elég ránézni és már arc alapján látszik, h átlag alatti szellemi képességei vannak, Favre papát meg csak beszéltetni kell, nem kell ide teszt :D :D :D :D :D
2010. 11. 06. 22:09
sirCharles
Engem meg rohadtul nem érdekel Peyton Manning és a képességei, statisztikái, családja, vagy a hype-olása :-D

Engem csak az érdekel, hogy Brady minden héten a lehető legjobban játsszon, maradjon szokásához híven végtelenül higgadt a kulcsszituációkban, dobálja pontosan a labdákat, ne féltse odatenni magát, és legyen igazi vezére a csapatának. Ha emellett valaki más a 25. alapszakasz MVP címét (nevetségesen nagy felhajtás egy címért egy olyan sportban, ahol a PO-ban kezdődik az igazi játék) nyeri, az sem érdekel. Ha nálunk mindenki jól teljesít, és hozza a tőle elvárhatót, akkor pár éven belül úgysem lesz olyan csapat, akit ne tudnánk legyőzni ;-)
Hozzászólás a(z) A legjobbak bejegyzéshez