Menetrend
Szavazás

A támadók – évértékelés 2012

2013. 01. 28. 10:51
Szerző: DoM
Kategória: Cikkek

Posztonkénti összegzés 2012-ről és előretekintés 2013-ra. Íme a támadók:

Josh McDaniels érkezése valamint Bill O’Brien távozása miatti csere a támadó koordinátori poszton nem hozott alapvető változást. A gyorsított tempójú, huddle nélküli támadójáték megmaradt, olykor talán még inkább előtérbe került. A futójátékra való nagyobb támaszkodás és a shotgun felállások jelentőségének csökkenése is megmaradt. A legnagyobb változást Stevan Ridley és BenJarvus Green-Ellis játékstílusa közötti különbség jelentette. Előbbivel a kezdőben jóval dinamikusabb futójátékra nyílt lehetőség. Az alapszakaszbeli, ellentmondást nem tűrő pontzuhatagot azonban ismét nem sikerült átmenteni a rájátszásra, ahol az előző három évhez hasonlóan ismét csődöt mondtak a támadók az év legfontosabb meccsén.

IRÁNYÍTÓ

Ha pusztán a passzjáték hatékonyságát (passer rating) nézzük, akkor az előző két évhez képest visszaesést lehetett tapasztalni. Az új életre kapó futójáték papíron kedvezőbb feltételeket biztosíthatott volna Tom Brady számára, de úgy látszik végeredményben Rob Gronkowski sérülése nagyobb hátrányt jelentett a futójáték előnyével szemben (105 vs. 96 passer rating Gronkowskival a pályán illetve nélküle).

Kilátások: még két évig van érvényes szerződése Bradynek. Ryan Mallett tartalékirányító kapcsán jelenleg hasonló hangokat hallani, mint amikor tavaly Brian Hoyer draft pickért való elcserélése került szóba: van olyan csapat, amelyik kezdő játékosnak elvinné. A Hoyer-csere tavaly teljesen alaptalannak bizonyult. A keret állapotát nézve egyelőre nem most jött el az a pillanat, hogy magas draft picket az utódra áldozzon a csapat, ha Mallett még/már nem tartják annak.

FUTÓ

Stevan Ridley végül 1263 yardig jutott az alapszakaszban és dinamikus futójátékával új, rég nem látott dimenziót nyitott a támadójátékban. Egyedüli hiányossága, hogy a passzjátékban egyelőre nem foglalkoztatta a csapat, bár azt nem tudni, hogy ez a mögötte másodhegedűsi feladatokat ellátó Danny Woodhead érdeme, aki idén kellemes meglepetésre meghatározó szerepet tudott betölteni elkapó futóként, vagy egyszerűen még nem bízik a csapat eléggé Ridley elkapó és pass rush (blitz) mentesítő képességében. Shane Vereen a csapat másik másodéves futója idén már bontogatni kezdte szárnyait, de az előbbi két futó miatt egyelőre nem tudott állandó részese lenni a játéknak.

Kilátások: a fejtörést az okozhatja, hogy szükség van-e Vereen mellett Woodhead játékára is a csapatnak. Mennyiben oltják, esetleg egészítik ki ők egymást? Azon felesleges vitázni, hogy Ridley kiharcolta magának az elsőszámú futó szerepét és idén a stáb érthető okokból nem erőltette túl a rotációt a poszton. Brandon Bolden ideális kiegészítő ember Ridley mögé. A passzelkapásokban jeleskedő futó szerepre még Jeff Demps is bejelentkezhet, aki az évet a sérült listán töltötte.

TÁMADÓFAL

A kisebb-nagyobb sérülések (Mankins, Connolly, Vollmer), Brian Waters távolmaradása és Matt Light visszavonulása ellenére egész évben megbízható teljesítményt nyújtott az egység. Nate Solder különösebb probléma nélkül vette át Light helyét a fal bal szélén és jelentős javulást mutatott a játékában második idényében. Elsősorban az egyensúlyvesztésből fakadó gondokat sikerült orvosolni. A kétméteres játékost a fürgébb léptű pass rusherek már nem tudták olyan könnyen kibillenteni az egyensúlyából, mint egy évvel korábban. Logan Mankins tette a dolgát, az előző évekhez képest talán kevesebb megingással. A fal legjobban fizetett játékosaként ez a minimum elvárás tőle. A rövidebb sérülései alatt őt helyettesítő Donald Thomas játéka tökéletesen elfogadható volt bal guardként. A legkellemesebb csalódás az a center poszton szereplő Ryan Wendell játéka, aki nagyon hamar pontot tett a Dan Koppen korszak végére, és az ő megbízható szereplése is kellett, hogy a csapat át tudja vészelni Waters hiányát, mert így a veterán játékost Dan Connolly képes volt kezdőként helyettesíteni. Sebastian Vollmer hát-, és bokasérüléssel bajlódott szinte egész évben, ami néha meg is látszott a játékán, elsősorban a pass rush elleni védelemben, de kevés kétséget hagyott afelől, hogy egészségesként a liga legjobbjai között kell számon tartani a posztján. Sérülése arra adott lehetőséget, hogy Marcus Cannon is pályára kerülhessen limitált játékidővel és kiderüljön, hogy a stáb még mindig RT-t lát benne, nem pedig guardot.

Kilátások: Vollmer szerződése lejár. A probléma elsősorban pénzügyi, mert a piacon várhatóan több csapat is kifizetné neki a kezdő vakoldali OT-t illető milliókat. Vollmer huszonkilenc éves lesz a nyáron, neki ez az egyetlen esélye nagyot szakítani. Ha ez bekövetkezik, akkor nehéz elképzelni, hogy a Patriots tartani tudná a többiek ajánlatát. A kezdősor a fal többi posztján rendezettnek nevezhető, így Cannon beillesztése nem jelenthetne Dante Scarnecchiának lehetetlen küldetést, ha ezzel egyidőben OT poszton bővülne a cseresor olyan valakivel, aki képes lehet LT-ként beugorni, ha baj van.

ELKAPÓ

Ötödik alkalommal jutott száz elkapás és ezer yard fölé Wes Welker, de sajnos a legutóbbi Super Bowlon kritikus pillanatban bemutatott elejtett labdája, ha nem is lett visszatérő probléma, de rendre rossz időben bukkant fel, elsősorban olyan középtávoli passzoknál, amiből idén sokkal többet kapott az eddig domináns rövid, 5-8 yardos dobások mellett. Ettől függetlenül az NFL-ben a második legtöbb elkapást ő szerezte, és különösen Gronkowski távollétében ő maradt a passzjáték egyetlen mozgatórúgója. Ezt a rájátszás két meccsén gyűjtött 248 yardjával is igazolta. Nagy kár, hogy megint a támadást megakasztó elejtett labdája égett be örökre a Pats szurkolók emlékezetébe. Welker melletti elkapó szerepre a kiöregedett Deion Branch már a tavalyi év alapján nem volt alkalmas, Chad Ochocinco igazolása nem vált be, ezért érkezett Brandon Lloyd. A passzjáték nüanszainak elsajátítása nem okozott neki probléma, és messze túlszárnyalta Ochocinco 2011-es produkcióját, de akrobatikus, vonalmelletti elkapásai ellenére nem tudta meccsdöntő tényezővé kinőni magát. Az idei évét Branch 2010-es visszatérésekor mutatott teljesítményéhez tudnám hasonlítani. Amikor Gronk-Hernandez párosnak szinte bérelt helye van a pályán tehetségük miatt, nehéz kialakítani az elkapó poszton megfelelő tartaléksort, amire például idén a sérülések miatt bizony nagy szükség lett volna. A felkészülés során boldog-boldogtalant táborba hívó Patriotsnak végül Julian Edelmannel kellett beérnie, aki McDaniels visszatérésével újra komolyabb játékidőt kapott. Az ő kidőlése után azonban a visszahívott veteránok (Stallworth egyetlen nagy elkapása és sérülése ellenére, valamint Branch) már tudtak alternatívát nyújtani.

Kilátások: a nagy kérdés, hogy mi lesz Welker sorsa és franchise tag nélkül lesz-e olyan közös nevező a játékos és a csapat között, amiért sikerül újraigazolni. A közel tíz millió dollárt jelentő fizetés, amivel idén a legjobban kereső Patriot volt, más posztok és csapatrészek megerősítésére lehetne fordítani (2013-ban az elkapó tag 11.4 millió lesz). Hernandez és Gronkowski terhelhető-e olyan mértékben, mint amit Welker kibírt 2007 óta és hétről-hétre a hátán cipelte a csapatot? Julian Edelman személyében rendelkezik a csapat olyan helyettessel, aki évi 40-50 elkapást megbízhatóan fel tud mutatni slot elkapóként? Lloyd mellett inkább még egy olyan elkapóra lenne szüksége a csapatnak, aki képes rendszeresen a vonal melletti játékra is, mélységben is használható és nincs a pálya középső harmadára korlátozva? Úgy gondolom a slot elkapó a két tight end állandó jelenléte miatt már nem lényegi tartozéka a passzjátéknak és jóval több hasznot hajthat egy klasszikus elkapó érkezése. A tavasz legnagyobb feladata a fenti kérdésnek a megválaszolása lesz, ami lényegében befolyásolhatja a csapat rövidtávú jövőjét, pályáját.

TIGHT END

Nem kedvező előjel, ha egy csapatnak a játéka két tight end (Rob Gronkowski, Aaron Hernandez) köré épül, és sérülések miatt csak három olyan meccsről lehet beszélni, amikor mindketten pályára tudtak lépni. Gronkowski ismét az univerzális tight end játékát nyújtotta a Colts elleni kartöréséig. A passzjátékban mindig megtalálható és a legalább tíz elkapással rendelkező Patriots játékosok közül a legjobb yardátlaggal rendelkezett (14.4 yard/elkapás), ráadásul tizenegy touchdown elkapásával az első számú pontfelelőse is a csapatnak. A futójáték bár nélküle is működőképes maradt, de nagyban növeli az ő értékét a kivételes blokkolási képessége, ami megkülönbözteti az NFL többi, elkapásban nagyon is jeleskedő tight endjétől. Hernandez bokasérülésének mértékét és annak hatását az egész éves játékára csak találgatni lehet. Azonban az irányváltó-képessége, robbanékonysága nem emlékeztetett a korábbi önmagára, ezért nem nehéz azzal a feltételezéssel élni, hogy Gronkowski sérülését követően még közel sem száz százalékos állapotban volt kénytelen visszatérni. Idén többet vette ki a részét a piszkos munkából is, de ettől még mindig inkább elkapó/h-back ő, mint tipikus tight end. Tavaly még arról szóltak a hírek, hogy rajtuk kívül nincs is tight end a keretben. Idén már a felkészülés során felhalmozták a tartalékokat a posztra, ami év közben is folytatódott és a sajnálatos sérülések miatt szükség is volt rájuk, hogy meg tudja őrizni alapformációként a két tight endes játékot a csapat. Vishante Shianco és Kellen Winslow Jr. azonban semmit sem tudott hozzátenni a játékhoz, így Daniel Fells és Michael Hoomanawanui maradt a két csere. Utóbbi elsősorban Gronkowski helyetteseként szerepelt, és ilyen formában komolyabb szerepet harcolt ki magának a csapatban, mint az idény előtt még harmadik tight endnek szerződtetett Fells. Azonban nem meglepő módon egyikőjük sem tudott meghatározó elem lenni a passzjátékban.

Kilátások: az biztos, hogy Gronkowski és Hernandez még hosszú évekre alapköve lesz a támadójátéknak. Ebben legfeljebb a sérülések tudják megakadályozni őket. Gronkowskinak volt egy komoly hátműtétje még egyetemen. 2011-ben bokasérülése miatt lett gyakorlatilag harcképtelen az év legfontosabb meccsére. Idén a Colts ellen eltört karját visszatérését követően szinte azonnal ismét eltörte (másik helyen). A tavasz és nyár folyamán talán majd lesz elérhető információ a felépüléséről és a műtétek során a rögzítésre használt lemez vajon mennyi ideig lesz a karjában (a lemez végeinél nagyobb kockázata van újabb törésnek). Nem szerencsés sorozat, remélhetőleg hamar véget ér a játékos kálváriája. A teljesen egészséges Hernandez várhatóan jövőre már valóban multifunkciós svájci bicskája lesz a támadójátéknak, és egyik jelölt lehet Welker szerepének az átvételére, ha az elkapó nem kapna új szerződést a csapattól. Az ő kettősük mögött a harmadik tight end személye talány. A 2012-ben pályán mutatott produkció alapján Hoomanawanui előnyből indul, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a Giantstől „lopott” Jake Ballardról sem, aki a rendelkezésre álló lehetőségek közül a legtöbb teheti hozzá a passzjátékhoz.

Korábbi írás: a védők - 2012

Hozzászólások

2013. 01. 28. 11:15
Burkus
Szép értékelés, grat.

A konklúzió - legalábbis nekem - nem túl pozitív. Ha jól értem, azzal számolsz, hogy mind Welker, mind Vollmer távozik és minőségi depth egyik mögött sincs.

Ebből következően vagy a FA piacon leszünk aktívak - ami az elmúlt években inkább sikertelen volt mint sikeres - vagy UDFA játékosokból próbáljuk megoldani a hiányosságot, mivel a draft pickek korlátozott száma és az egyéb need-ek - DT, CB, S - mellett minden hiányposztra draftolni nem lehet.

Reménykedem, hogy Mallett-ből sikerült franchise QB-t faragni, a fizikai adottságai első osztályúak.
2013. 01. 29. 20:15
simita14
Welker és Vollmer privátban kapni fog egy Gillette reklám arc szerződést és maradnak. Az nem a CAP rovására menne, ugye ? Ilyet lehet ?
2013. 01. 28. 11:20
Santi21
Elkapó kell mindenképpen.
Alig volt sikeres hosszú passz játék a szezon során.Bár Brady se volt olyan pontos ezekben,egy új fiatal dinamikus WR nagyban segítené.Ha megy Welker akkor Edelman megtartása a fontos,sztem ő jó lenne a posztra,TE minőségi csak a sérülések ne jöjjenek.
Futók:Mindenképp kell Vereen mert jól használható a passzoknál is,nagyon hiányoltam a Baltimore ellen ezeket hiszen a Texans ellen jól működött.
2013. 01. 28. 11:25
DeMartino
Remek cikk köszönjük szépen :)

Need ek :
WR,S,DT,CB,OT
2013. 01. 28. 11:31
crucified
DoM

Csak a hazai műtéti gyakorlatot figyelembe véve (hangsúlyozom nem láttam röntgent Gronkowski sérüléséről) valószínűleg a nyár elején kiveszik a lemezeket a kezéből, ami szinte teljes biztonságban meggyógyul az edzőtáborra.

Persze kint a kollegáknak jóval több a lehetőségek tárháza a gyógyításra, de nem aggódom szakmai szemmel Gronkowski felépülése miatt.

Amúgy mind a két évértékelő jó lett, gratulálok.
2013. 01. 28. 11:39
Szuper! Jó az ilyen hozzászólást olvasni. Köszönöm a szakmai észrevételt.
2013. 01. 28. 11:50
Gordon
kicsit érthetetlen számomra, hogy Cannon nem tudott több játékidőt kiharcolni magának. a súlya alapján inkább g, mint T és ha jól tudom első körös lett volna ha nincs a szívbaja.. én Hörnitől is többet várnék, kérdés, hogy a sérülése mennyire hátráltatta.. WW-nek mennie kell sajnos, nincs rá lóvé és slot ban elvileg jók lennénk nélküle is. Kell a pénz Vollmer-re vagy egy megfelelő helyettesre, mert TB fal nélkül félkarú óriás..idén még erősebb futójátékot várok, fafej is menni fog, nem kap új szerződést mivel a többieknek még van 2-3 év vissza és nem need, Vereen kiváltja. kell még egy magas 190 körüli elkapó aki túlugrik egy CB-t és akinek fellehet dobni a zsugát és ezzel nyújtani a pályát, hogy hátul tartsuk a S-ket és a két TE lubickolhasson. sztem nincs szükség elit elkapóra majd TB azt csinál belőle, gyors legyen az a lényeg:-)mindenki tudja milyen pozíciokba kell igazolnunk kérdés csak az, hogy a vezetőség hová akar draft-olni és hová igazolni..
és egy kicsit előreszaladva, ha a jelenlegi keret 70%-át és közte a pilléreket sikerül hosszútávra magunkhoz láncolni (ez majdnem OK sztem Pl: mayo, TE-k, futók..) akkor a TB visszavonulásával felszabaduló 20 milla sok mindenre elég lehet, akár top5 D építésre is
2013. 01. 28. 13:01
crucified
Cannon-t non-Hodgkin lymphomas betegséggel kezelték, ami a vérrák egyik fajtája.
2013. 01. 28. 13:14
Gordon
tudtam, hogy valami súlyos:-(
2013. 01. 28. 16:39
daelaci3
Ilyen szinten azért nem szeretnék szakmázni, de a non-hodgkin limfómának semmi köze a vérrákhoz, a non-hodgnik linfóma a nyirokrendszer egyfajta daganatos betegsége.
2013. 01. 29. 09:00
crucified
A vérrák egy fajtája, a nyirokrendszeren keresztül terjedése miatt nevezik a vérrák egy fajtájának. Hosszú, ha gondolod szívesen beszélek róla...
2013. 01. 28. 12:09
kyobalu
A TE poszt pipa. Amennyiben Gronk & Hörni egészséges, akkor szerintem Ballard fog felnőni melléjük. Hóemberrel max harcolhatnak a posztért. DE emlékszem, hogy Ballard a testi adottságai révén Gronk 2.0-nak is nevezhető. Kifejezetten jól blokkol, jól futja a közepes routjait és jó, puha keze van, szép elkapásai voltak a Giants-ben. (sajnos ellenünk is..)
A RB poszt is pipa. Kell mindenki. Ridley, Vereen, Fafej és Bolden is. Fafej vs. Vereen harcra nem számítok. Fafej életveszélyes még mindig középen slot helyzetekben, szinte Welker 2.0-át tud játszani 5-15 yardon.Vereen erre még nem képes, csak a széleken.

Nem lennék meglepődve, ha jövőre meglepetésként gyakrabban állnánk fel 3TE-1WR-1RB, vagy 3 TE-2 RB felállásokban, úgy hogy a puhakezű futóinkat állítanánk fel, hogy ne tudják, hogy futás lesz-e, vagy passz a TE-ek mellett. Lehetne keverni rendesen a kártyákat, rengeteg trükkös játékot hívni.

Welker helyzete kérdéses. Csodálkoznék rajta, ha idén meg tudnak egyezni vele. (Pedig titkon nagyon ezt szeretném!)Nem hiszem, hogy lesz tag. Ha nem tudnak megegyezni akkor elengedik. Welker élete szerződést akarja, s nem kellene haragudnunk rá ezért. Ha megy, akkor szerintem Edelman és Fafej együttesen tudja pótolni.
DE mindenképpen kellene Brady-nek egy magas, gyors, klasszikus WR a szélekre, aki alapvetően nem a középső zónát játszaná be!Drafton ilyen szerencsénk még sosem volt.Nem emlékszem frissen igazolt főiskolás WR-re, akivel egyből működött volna a kémia.

Brady pedig Brady. Öregszik, egyre több a hiba, gyengébb, pontatlanabb a karja, főleg hosszú passzoknál, egyre jobban hiányzik az az átütő erő, az igazi coolság a játékából, DE azért ő Tom Brady. A legjobb QB a ligában, vagy ha sokak szerint nem is a legjobb, de azért az első 3-5-ben mindenképpen benne van!Elképesztő tudás, játékintelligencia, rövid lézer passzok, áthívás és no-huddle guru! Amíg ő dobál és irányít nálunk, addig mindig is az AFC döntő kell lennie a minimum célnak!!

Vollmert meg kell tartani! Lehet, hogy most sokan meglepődnek, főleg, hogy tudja mindenki, hogy nagy Wes fan vagyok, de az Ő megtartása most szükségesebb, mint Welkeré. Nagyon fontos láncszem a falban és nincs mélység mögötte. A draftról várok egy minőségi OT igazolást.

Összegezve: Vollmert muszály megtartani + kell egy minőségi Solderhez hasonlító, már első évében bevethető OT a draftról + kell egy magas, jókezű, gyors szélső WR.

Ez a támadó szekció még mindig az egyik legerősebb lesz a ligában. Amikor nem tudtak pontokat szerezni kulcsszituációkban, kulcsmeccseken, akkor nem az ellen elképesztően kemény védelmi munkája miatt nem tudtak, hanem saját pszichés hülyeségeik miatt. Mert akkor kezdődik a totojázgatás, hülye játékhívás és drop hegyek. Nem tudnak felnőni a kényszer adta feladathoz, nyomás alatt nem tudnak pontokat szerezni, s pszichésen saját magukat verik meg..

Reméljük ez fog változni a jövőben! ;-)
2013. 01. 28. 12:37
lipi
Egymástól függetlenül, de kb ugyanúgy látjuk a Welker vs Vollmer problémát :).
2013. 01. 28. 12:39
Bulow
1. Vollmert sztem is meg kell tartani, de esetében jobban el tudom képzelni, hogy kukázott játékossal/Cannonnal meg tudjuk oldani a helyettesítését. Bár találtam az OL classban egy jó srácot, Barrett Jonesnak hívják és mindhárom poszton (C,G,OT) bevethető, az Alabama LTje volt, 1-3. körösnek irogaják.
Nagyobb gondnak érzem az elkapó ügyet. Egy legalább középmagas (8.1+), a vonal mellett is használható valaki kellene, ráadásul olyan aki nem ropi. Sztem leginkább a FA-ről kellene hozni, az eddigi pickjeink nem nagyon jöttek be... És remélem hogy megtartjuk Ballardot, két Gronk elég nagy dilemma elé állítaná a D-ket :)
2013. 01. 28. 12:52
lipi
Annó ezt írtam a Welker témához, amit még most is tartok. Ebben leírtam azt is, hogy miért kell ebbe a sémába egy slot WR és miért nem megoldás egy magas, vonal melletti elkapó Wes helyére:
013. 01. 22. 08:24 lipi
Welker témához.

Játékidő 87,5%. Mayo és DMC volt csak többet a pályán nála. (Ofal és TB kivételével).
Az alapfelállásunk: 2WR/2TE/1RB.
Alapjátékunk: Rövid passzos, 5-10 yardos sávot bejátszó séma.
A 2 TE magas, erőteljes játékot játszik, fizikálisan uralják a játéktér ezen részét. Az egyik WR, Lloyd, a számokhoz közel helyezkedik, horizontálisan nyújtva a pályát. A másik WR, ez Welker, sebességét és fordulékonyságát kihasználva az üres területeket játssza be, kihasználva, hogy a 2 TE és Lloyd lekötik a CB/LB szekció nagy részét.
Na, ha slot reciever helyett egy fizikális, nagydarab elkapót helyezünk a pálya ezen szakaszára, akkor pont a fordulékonyságot bukjuk és nyerünk egy TE 0.7-et. Amennyiben a fizikális elkapót a pálya szélére/mélységbe helyezzük, akkor a 2TE által nyitott területet veszítjük el. A magas, fizikális elkapó a 3WR/1TE/1RB felállásban használható igazán. Ez normális esetben a felállásaink 30-35%-ban fordulhat elő. És igen, szükségünk van ilyen emberre, idén ez volt Branch/Stalworth, de nem mint Wes alternatívája.
Ezen okfejtés nyomán Welker helyettesítője csak egy másik slot WR lehetne. Ergo, ha kirakjuk West, akkor keresni kell egy hasonló, sőt jobb slot WR-t. Welker jelenleg a legrosszabb esetben is top3 a posztján. Adjuk hozzá a WR draftjaink sikerességi rátáját, fűszerezzük meg a draft pickjeink fontossági sorrendjével és öntsük bele a fizetési sapkánk szűk űrméretébe. Lefordítva: Ha FA piacról pótoljuk, pénzt nem spórolunk, draftról meg vannak sokkal húzósabb igényeink, pl S/DT. Persze pont a Cap miatt küldhetjük el, de rohadtul nem örülnék neki, mert nem látom biztosítva a minőségi pótlását.
Amennyiben pedig nem szándékozunk pótolni, akkor a 2TE-s felállásunknak nincs értelme.
Szóval nem tudom idén milyen a WR felhozatal, főleg a slot részlegen, de ezt valami guru úgyis elmondja majd :).
Welker igaz, hogy kulcs szituációkban droppol, de nézzük meg, hogy hány játékost keres és hányszor TB a kulcsszituációkban. Majd nézzük meg, hogy hány jó kulcselkapásra jut hány rossz...
Én valahogy így látom ezt a Welker témát. Aztán aki jobban ért nálam a játékhoz majd jön és megcáfol :)
2013. 01. 28. 13:51
kyobalu
Értettem én már akkor is az okfejtésed..S tudni kell rólam, hogy Brady után Wes a kedvencem a csapatból, nálam Ő az amerikai focista mintapéldánya. Szeretném, ha megtartanánk, de a magas fizetési igénye alapján ez több mint valószínűtlen.
A draftról nem várok minőségi slot reciever igazolást. Véleményem alapján ha nem is 1 az 1ben, de Edelman és Fafej igenis tudja pótolni Welkert a középső zónában. Mindketten gyorsak, elképesztő gyors irányváltásokra, leforgásokra képesek, s viszonylag biztos kezű elkapók abban az 5-20 yardban amiben Wes ficánkol, s nagyon ritkán veszítenek labdát!!!
Wes a posztján a TOP3-ban benne van, de az elmúlt év megmutatta, hogy veszített a sebességéből, irányváltási képességéből, s ligaszinten is elképesztően sok dropja volt. Kulcsszituációkban pedig ez nálunk nagyon nehezen fér bele. Persze nem hiszem, hogy egyedül bármelyikük is hozná a Wes által hozott számokat, elkapásokban és yardokban, de ketten pótolhatják. S kettejük fizetése sincs a tag szintjén, sőt...
TE kérdés szerintem meg van oldva. A rendelkezésre álló állomány, ha egészséges, akkor több mint kérdéseket fog feltenni a LB/CB soroknak az ellenben.
Elhiszem, hogy szerinted a szélső, magas, viszonylag lassú WR nem fér bele a játékunk általános stílusába. DE viszont te is elismered, hogy Lloyd hozta a tőle elvárhatót, s viszonylag szép és néha nagyon fontos játékokat és elkapásokat mutatott az oldalvonal mellett. Szerintem ezt csak meg tudnánk "fejelni" egy nagyobb, de nem drabális 190-195 cm-es gyors, jókezű szélső WR-el a vonal mellett. Nem hiszem, hogy ez TE 0,70 lenne. Olyan magas, de gyors WR kell, aki helyzeti előnyben van a CB-el szemben, mert csak fel kell nyúlnia a hosszabb, szélső passzokért, s nem kell 1 az 1ben harcolni, brusztolni végig a CB-el..Sokat segítene Bradynek, még akkor is, ha a hosszú passzai már nem ülnek annyira..
Ezért is gondolom azt, hogy Vollmer megtartása nagyobb létszükséglet,mint Welkeré..
Létszükséglet az OL mélyítése, s egy minőségi magas, jó rugókkal rendelkező, gyors, jókezű WR. Aki segíti Bradyt és változatosabbá teheti a passzjátékunkat. Valami Calvin Johnson-Randy Moss klón féle..
2013. 01. 28. 18:32
lipi
Itt ha nem is túl nagy, de de különbség van az elgondolásaink között. Egy magas WR nem él meg a slot pozícióban. Ha meg sloton kívül használnánk, akkor mi lenne a felállás? 2WR/2TE vagy 3WR/1Te/1Rb vagy 2WR/1TE/1Rb? Na, ez a problémám a magas WR-t Wes helyére elmélettel. a TE 0.7-et arra a szitura értettem, amikor a magas WR-t küldjük slot pozícióba.
Szerintem is kell egy magas fizikális elkapó, de ő a 3WR/1Te/1RB formációba. (Ami még mindig legalább 30%-ban jellemző felállásunk volt az idényben)
2013. 01. 28. 21:49
BaP
Szerintem jövőre jó volna, ha picit univerzálisabbak leszünk, azaz meg merjük dobni Ridley-t,Woodheadet/Vereent is, illetve Herni bokája (és azzal együtt a fordulékonysága) okés, akkor betehetjük őt a slotba WW helyett, de mehetne az idei elkapásaiért is TEként. Konkrét slot WRnek szerintem Edelman is jó lenne.
A magas WR szerintem azért kell, mert TB már nem pontos a hosszú passzoknál, és csak akkor van esély mélyen játszani, ha mismatch van ( márpedig kell néha mélyen játszani)

WW szerintem nem marad, de ha egy jó Oline lesz ( lesz pénz Volmerre) Gronkkal/Ballardal, egy néha slotba mozgó Hernivel, egy passrush gyilkoló Vereennel futásban elkapásban, meg néhány mélyebb dobással a vonal mellett abszolút elit lenne az O# újra

És még lóvé is maradna a defense erősítésére ( amire nem kis szükség van)
2013. 01. 29. 08:22
kyobalu
Magas WR-t nem slot pozícióba szánnám,hanem az oldalvonal mellé! Lloyd féle munkát, csak magasabb kivitelben! Magas, gyors, jókezű, aki helyzeti előnyben van a CB-el szemben. Alapvetően nem 20+ yardos embert, hanem aki stabilan tudna elkapásokat produkálni a széleken, s ha kell a levállásai után 1-2 mély passzra is képes. Tudom, hogy állandóan azzal jössz, hogy alap felállásaink csak csekély %-a a 3WR/1TE/1Rb felállás, de szerintem 2 szélső WR-t nem szükséges mindig középső slot WR-el együtt használni..Nyugodtan lehetne 2 szélső WR/2TE/1RB, vagy 2WR/1TE/2RB formáció is, főleg, úgy hogy a jókezű TE-jeinken kívűl van 2 kifejezetten jó kezű RB-ünk. Slot reciever pozicíóba Edelmant tudom elképzelni, akit néha a középső routokon kisegít Hörni & Fafej. Mindhárman alkalmasak a slot reciever feladat ellátására a középső területen.Véleményem alapján egy szélső, magas, jókezű WR a támadó sémát csak kiszélesítené, s több opciót lehetne használni. S ne feledjük el, hogy Moss is kifejezetten jól blokkolt néha 1-2 játéknál a széleken,így a játék középső részén felszabadult a terület. A TE, RB tandemjeinknek pedig ez nagy lehetőség lehetne. Ha éreznék az ellen emberei, hogy a szélső WR-t is kettőzni kellene a magassága miatt. Ezért gondolom, hogy olyan nagy különbség nincs az elgondolásaink között. Szerintem érkezni fog egy ilyen jellegű WR a csapatba..Nem véletlenül pletykálják odaát, hogy Randy ismét nagyon szívesen visszajönne hozzánk, mert hazahúzza a szíve..Bradynek pedig kellene egy hozzá hasonló klasszikus szélső WR a csapatba..(az már más kérdés, hogy Mosst én már nem nagyon szívesen látnám nálunk ebben a pozícióban..)
2013. 01. 28. 15:40
balint
Ellentétben Veled, én pont úgy látom, hogy magas,gyors, számokon kívül ficánkoló WR nyitná meg igazán a teret a 2 TE-nek. Ugyanis kevés csapat van a ligában aki rendelkezik olyan LB-kel, akik mind fizikálisan, mind sebességben fel tudnák venni velük a versenyt, így a safety-k bevonására is egyre nagyobb hangsúly kerül, a hatástalanításuk érdekében.
Pont ezért kéne egy olyan elkapó, aki 1-1ben meg tudja verni a cornereket így kihasználva azt, hogy a safty-k le vannak kötve.
Ebből a kettős veszélyből adódóan a Sub felállásokat meg pont a fürge és agilis futóink( Vereen, Fafej), illetve Edelman által tudnánk kihasználni akár flat zónába kimozogva, akár az 5-10 yardos sávot bejátszva.( Év végén Woodheaddel egyre többször sikerült kihasználni ezeket az üres zónákat,illetve missmatcheket).

Persze ez csak elmélet, és azt is láttuk, ha az ellenfél rendelkezik olyan passrusher fallal,amely blitzek nélkül is veszélyes, illetve megfelelő DB depthel is, akkor a mi játékunkat is meg lehet ölni.
2013. 01. 28. 12:27
Tzimisce
Nekem csak az az egy dolog jutott eszembe, hogy az edzőtáborban az látszott, hogy Hörnivel megvan a kémia, és idén Ő lesz a sztár elkapó TE, aztán megsérült...
Viszont TB kicsit jobban bízhatna az elkapóiban, ugyanis jelenleg a két kedvence közül az egyik sérült volt (Gronk) a másik meg dropgyár. Tény, hogy Wes még mindig remekül hozta a harmadik kísérletek elkapásait, de nem egyszer fordult elő, hogy a kritikus pillanatban nem, illetve, hogy miatta kellett harmadikra menni.
2013. 01. 28. 12:35
lipi
Szép értékelés :).

Qb: A passz visszaesésének az okát részben varrnám Gronk számlájára, részben viszont az Ofal futásblokkolásának javulásában látom. Wendell futásblokkban top5 center passz esetében viszont nincs a top 15ben. Mankins és Connolly is inkább futásban jeleskedik.

Futóknál én már majdnem leírtam Vereent, de látva a teljesítményét a PO-ban, szerintem még a kezdő futó poszt sincs teljesen leosztva. Ridleyvel nekem egy kisebb gondom van, a nulla és negatív yardos futásai. Ettől függetlenül Ridley jóval nagyobb előnyből indul a kezdő futó posztért és jelenleg az övé is. Ám amennyiben év közben kiderül Vereenről, hogy blokkolásban jobb, mint Ridley, még lehet meglepetés. Továbbá nem lepődnék meg egy veterán igazoláson sem. Bolden helye nincs bérelve. Demps meg tisztán returner lesz jövőre, ha megéli a keretszűkítést.

Ofal: A legnagyobb kérdőjel Vollmer. Amennyiben maradni tud, akkor csak mélyíteni kell a posztot. Wendell számomra is pozitív csalódás.

WR: Welker a legnagyobb kérdés. Többször leírtam, hogy mit gondolok ez nem változott. Sajnos a jelenlegi állás szerint a köv idényt már nem nálunk fogja megkezdeni. Kicsit hasonló az eset a Wilfork vs Sey incidensre. Ott is csak az egyikre volt pénz... Itt ugye Vollmer vs Welker kérdéskör van. Hosszútávú befektetésnek Vollmer a prioritás. Lloyd teljesítményével meg vagyok elégedve, amiért idehoztuk, azt teljesítette. A playbook hibája is, de az igazi arculatformázás nem jött tőle. Igazi 3.WR kellene, aki kellően fizikális és magas. Ám az ő szerepe a 3Wr/1Te/1Rb esetére lenne korlátozva, szóval nem akkora prioritás, hogy az 1-3 kör között kelljen választani.

TE: Jelenleg Fells kuka. Gronk+Hörni+Honolulu helye tűnik fixnek. Ballard mellé még fog jönni valami kiharcolt veterán versenyhelyzetnek...

Edzői évértékelés várható? :).
2013. 01. 28. 12:39
lipi
Illetve van valami releváns oldal, ahol a Ofal teljesítménye van értékelve? a football outsider-en találtam valami ilyesmit, de ott a pass blocknál csak a sacket veszik figyelembe a qb hitet nem...
2013. 01. 28. 12:51
Gordon
az , hogy javult az O-fal futásblokkolásban az tény, de nem írnám, hogy a passz blokk kárára.
nem fognám a falra TB pontatlan , alacsony dobásait és az elkapók drop-jait:-)
ez a fal top5 pass és futás blokkban is, együtt kell tartani , sőt mélyíteni ameddig egy ilyen zseb irányítód van:-)
2013. 01. 28. 15:14
Tzimisce
Nem tudom, hogy lesz-e special teames értékelés, ha igen, akkor oda szánom:
crazyhungary véleményével teljesen egyetértve, kell egy új RUGÓ! Nagyon! Egyszerűen tűrhetetlen, hogy nem bír stabilan touchbacket rúgni, ráadásul mostanában elég pontatlan az FG-k terén is.
Zoli tűrhetően puntol, idén nem rúgott olyan jól, de ne felejtsük el, gyakran félpályáról, illetve még közelebbről kellett rúgnia. Aiken szerintem okés.
Visszahordás: Dempsre nagyon kíváncsi leszek kickoffnál, és ha Edelman-nak elő kell lépnie, akkor remélem puntnál is. A futókat felejtsük el, mint visszahordókat, se Woody, se Vereen nem nyújtott maradandót.
2013. 01. 28. 15:34
Special teams ill. edzők évértékelés sem lesz, mert nem tudom mire alapozni. Önmagában a punter és rúgó teljesítménye meg nem elég egy cikkhez. A meccseken látottakból én nem tudom megítélni/eldönteni, hogy miért jó/rossz a kickoff ill. punt return/coverage egység.

Legfeljebb annyi általános észrevételt tudok tenni, hogy idén is túl sok volt a csak ST-ben használható játékos az 53-as keretben: Slater, Ebner, White, D. Martin, Koutouvides. Kettő, max három specialista szerintem bőven elegendő lenne, különösen hogy a kezdőrúgásoknak egyre kisebb a jelentősége.
2013. 01. 28. 15:59
Tzimisce
White nem volt olyan rossz depth. Nem egy cover LB, de hát a többiek se azok. Ebner sajnos nem vált be, bár ki kéne próbálni ütközőként, hamár rögbis.
2013. 01. 28. 16:01
lipi
Meskó teljesítménye a PO-ban nagyon rendben volt. Előtte azért hagyott némi kívánni valót...
Gronk érdekes kérdés. Nem vagyok 100%-ig meggyőzve, hogy cserélni kell. Vannak fontosabb needjeink. Biztos, hogy jön majd a nyakára valami veterán/udfa játékos, de drafton meglepődnék, ha húznánk...

DoM felvetése a sok csak ST játékossal jogos. Ez évek óta így van. Viszont idén először top5 környékén volt ez az egységünk. (Igaz nagy részben Welker punt visszahordásai miatt). Meccs nem ment el tisztán rajtuk...
Ha sikerül mélyíteni a posztokat, akkor remélem szűkülni fog a létszámuk.
2013. 01. 28. 17:05
vpi
"Meccs nem ment el tisztán rajtuk..."

A 49ers elleni meccs azért nem kis részben a ST miatt is ment el szerintem.
2013. 01. 29. 09:41
Tzimisce
Szerintem nem. Az, hogy a 49ers ellen a támadók 3 negyeden keresztül nem nagyon csináltak semmit, az sokkal inkább volt baj. Ők nem egy Buffalo, akiket el lehet engedni 28 ponttal...
2013. 01. 28. 16:51
daelaci3
Nem is biztos, hogy BB és a stáb azt várja el a rúgótól, hogy mindig rúgja ki a pályáról a labdát. Én azt is el tudom képzelni, hogy direkt rúgatnak vele időnként rövidebbeket, bár a rúgások hossza azért időjárás függő is.
2013. 01. 28. 16:48
Oscar
A sok komolyság és okos ötlet mellé egy kívánság:)

Egy magas , erős kirobbanóan gyors szélső elkapó ...nos csak egy ember jöhet számításba nálam:

Usain Bolt , még Megatronnál is komolyabb sebesség!!!!

Persze ez csak vicc , de Bradyék a szezon végén most elmehetnének kívételesen nyaralni Jamaicába , akár 3 hétre is és rendezhetne ott a saját válogatást. Milyen meglepő lenne , ha kikukázna két szélvész gyors és atletikus , magas fiatal srácot , kimondottan szélső WR-nek.

Érdekes lehetne , ha kimondottan csak erre a posztra keresnénk embert ....persze nem ért semmihez és nincs képben a ligával és a sémákkal kapcsolatosan , de hisz Tony Romo is "csak" úgy dobálgat Dallasban.

Ráadásul ahogy a "kis kinai" mondaná ....kettőt egyért ócson. Két igazolás minimumért , hát én nem bánnám!

A liga kiakadna ránk megint::)))
2013. 01. 28. 17:53
1976gabi
ez most szentségtörés lesz:ww kuka ennyi pénzt nem ér,helyeete lehet venni több jó játékost.TOM B.kuka,csere addig kell új irányítót beépíteni amig van aki elkapja a labdát.
2013. 01. 28. 18:05
1976gabi
beírás folytatása:figyeljétek meg ott fogunk állni,hogy nem lesz irányítonk,nem lesz te-k(lejár a szerződésük),wr meg most sincs,loyd engem nem győzött meg.szerintem most kellene egy fiatal irányítot kukázni lásd san francico.új irányítóval,wes nélkül tele lenne a kincstár egy elit hátsó védelemre,ami most egy rakás...
amúgy még mindig tisztelet a fiúknak az idei teljesítményükért.szeretném ha jövőre is eljutnának legalább eddig.
2013. 01. 28. 23:56
daelaci
Csak hogy egy kicsit tisztábban lásd a dolgokat, a tények a következőek. Bradynek 2015-ben jár le a szerződése, Gronk 2020-ig, Hernandez 2019-ig írt alá, így nagy valószínűséggel mikor Brady már a boldog nyugdíjas éveit fogja élni,a két ligaelit TE még mindig nálunk fog játszani. A frisco nem hinném hogy kukázta Kaepernicket, a 36. helyen választották a drafton, ami azért elég előkelő hely ahhoz hogy kukázásnak nevezzük. A liga egyik legjobb irányítóját pedig nem fogjuk elküldeni ameddig képes ezen a szinten játszani, ennél BB-nek és Kraftnak több esze van.
2013. 01. 28. 18:10
Welker hozzáállása a dolgokhoz meghatározó lesz, és szerintem ha nem enged, nem kap még egyszer taget, nagyon sok pénz lenne. Vollmer megtartása lesz a kulcs, és mellette persze Talib, aki szintén nem lesz olcsó, persze kérdés, hogy a sérülése milyen jellegű.
Ahogy olvasgatom a draft elemzéseket, nagyon benne van a dologban egy korai DL pick, aki Love mellett akár azonnal bevethető lesz Wilfork mellett. Aztán jöhet a WR, és persze CB és safety, valahol a vége felé.
2013. 01. 28. 19:09
DeMartino
csipázom az nfl.-t akkor is amikor már lassan lecsengőben van természetes van még egy bazi nagy döntőnk,de mint a Baltimore.-i barátomnak megmondtam ha már megvertetek minket legalább nyerjétek meg azt az ki...ott kupát.azért vannak pletykák rendesen :D :D
pölö ez nem új pletyka
Reed to Patriots?
Vagy Moss return to Pats
de ha ez létrejön hogy Revis kiköt a Hawks.nál nos eddig se voltak gyengék a secondary.-ben,de ha letudják igazolni Reivs.-t ott aztán lesz hátul alakzat
:D vagy hogy hol fog kikötni Alex Smith QB mivel Kopernyikusz be ő meg kijátszotta magát a kezdőből igazatok van Tisztelt Pats Szerkesztők IZGALMAS kis offseason lesz ez emberek :))))

GO PATRIOTS!!!!!
2013. 01. 29. 00:37
nosbiglem
Revist csak szerezzük meg mi...ha esély van rá.
2013. 01. 29. 07:38
daelaci
Nincs rá semmi esély. Ha sikerül megtartani Talibot és Vollmer azzal már el is fogjuk költeni a maradék pénzünk nagy részét.
2013. 01. 29. 23:03
nosbiglem
Ezért írtam, ha lenne rá esély, csak akkor.
2013. 01. 29. 23:48
daelaci
Reménykedni lehet, de aki nagy nevek érkezését várja az csalódni fog. Az elkövetkező években a mostani csapat gerince fogja alkotni a keretet, csak a perememberek fognak cserélődni. Sajnos még a fizetéseket sem lehet túl hatékonyan átstruktúrálni, mert a következő években még szerényebbek lesznek a lehetőségeink. A draftban és a kukázott játékosokban kell reménykednünk, ott azért mindig szoktunk aranyat találni.
2013. 01. 30. 02:30
nosbiglem
Tudod, reménykedni mindig lehet. Az más kérdés, ha nem lesz belőle semmi. Ennek sok oka van felesleges részletezni.
Az meg megint más kérdés, mint szurkoló igenis szeretném, ha nálunk játszana.
Az meg megint más kérdés, ha Revis ide akarna jönni, csinálnának neki helyet. Én ezt így gondolom.
Az meg megint más kérdés, hogy butaságokat írok, az legyen az én bajom, nem kell megmagyarázni, hogy rosszul gondolom.
Csak egy szurkoló vagyok, nem a csapat tulajdonosa, és nem NFL szakértő, aki pénzt kap érte.
Köszönöm, ha elolvasod.
2013. 01. 30. 07:37
daelaci
Teljesen igazad van, én is csak próbálok okoskodni, de hogy mi BB és a stáb igazi terve azt senki sem tudhatja rajtuk kívül. De majd úgy is kiderül. :)
2013. 01. 29. 00:05
dartib83
Gratula a cikkhez!

Egy Randy Moss típusú wide receiver-re nagy szükség van.
Remélem találunk :)
2013. 01. 29. 09:00
kolok
A WW kérdéshez: Azért mindenkinek erősen ajánlom ,hogy tekintse meg még1x a szezon első pár meccsét,ahol próbáltik jegelni Welkert és Supermen játszott helyette... Rögtön kiderült,hogy messze nem egy kávéház lsd Cards meccset.Edelman játéktudása bmennyire is kedvelem egyébként őt,még messze nem egyemlő Welkerével.Ettől függetlenül ,ha Welker nem enged a fizetési igényeiből,akkor nem fogjuk megtartani,mert egész egyszerűen nincs rá cap.Tagelni biztos nem fogjuk újra,mert az rengetegbe lenne.DoM,nagyon jók ezek a cikkek!
2013. 01. 29. 09:44
Tzimisce
Azért nem tartom ezt korrektnek, mert az év elején messze nem olyan jó a Pats, mint a második felében. Nem egy SD szintű feltámadásról van szó, de azért ha megnézed az elmúlt 3 szezonban az év második felében 23-1 a mérlegünk...
2013. 01. 29. 22:33
kolok
És akkor Welker miért játszott már a legelejétől jól...? Pl. Pont a Cards meccsen,Edelman kezdett slotban és absz. nem működött az Off,aztán behozták West és mindjárt jobban mentek a dolgok,sorra jöttek a first downok. Nem jó az érved,mert WW már ahogy abbahagytuk a jegelését azonnal jól játszott,első rendes meccsén 95 yard...
2013. 01. 29. 23:59
daelaci
Már évek óta Welker az egyik legfontosabb fogaskerék a támadó gépezetünkben, ezen nehéz változtatni egyik napról a másikra, de azért az egy egészen más helyzet ha már úgy kezdjük a felkészülést, hogy Welker már nem lesz és mondjuk Edelman végig úgy készül, hogy ő lesz az első számú slot receiver. Edelman képességeit remélhetőleg sokkal jobban ki fogjuk használni a következő szezonokban, mert ő egy nagyon jó képességű játékos.
2013. 01. 30. 04:02
kolok
Ez meg ott sántít szvsz,h vsz az edzői stáb nem az első meccsen találta ki ,h próbálja beépíteni Supermant WW pótlására,hanem vélhetően az offseasont is így építették fel,csak aztán az első pár meccs alatt ez az elképzelés megbukott. Egyetértünk h Edelman egy jó képességű játékos,csak abban nem h ez elég WW pótlására . WW mégiscsak a liga még mindig top 3 slot receivere,iszonyú teherbírással, Edelman pedig egy 7-körös qb-ból konvertált wr.
2013. 01. 30. 07:31
daelaci
Hát abban egyetértek hogy Welker pótlása nem egy könnyű feladat, lehet hogy a játékunkat is át kéne kicsit alakítani, de sok választásunk nincsen mert Welker nem fog maradni. Ha az a szezon eleji próbálgatás bejött volna akkor Welker már rég nem lenne a rosteren.
2013. 01. 30. 09:44
kolok
2013. 01. 30. 17:35
szenti78
Én emlékszem rosszul, netán álmodtam vagy tényleg megtörtént, hogy Tom lemondott az éves fizuja egy részéről, hogy beférjük a cap alá. Ha ennyire ragaszkodik WW-hez, ahogy mondta is, most is simán megtehetné ezt. Neki már szerintem olyan mindegy mennyi pénzt tesz zsebre. Bár tudjuk, hogy a soknál csak a több a jobb... :)
2013. 01. 30. 20:02
crucified
Úgy tudom csak átütemezte, illetve eltolta az évek között. Az alapösszeg maradt. Ez nem jótékonysági intézmény, hanem kőkemény üzlet.
2013. 01. 31. 07:36
daelaci
Ráadásul most még az átütemezés is elég bajos lenne, mert a következő szezonokra már így sokkal rosszabb a cap helyzetünk mint idén, ha még azokra az évekre pénzt tolnak át akkor szinte 0 lesz a mozgástér.
2013. 01. 30. 09:33
Lucius
Hallottátok hogy Brady elnézést kért telefonon Reedtől a becsúszás miatt (pedig semmi következménnyel nem járt a pályán a doolog)? Az ilyenek miatt lett szimpatikus nekem TB + ez a csapat.
Hozzászólás a(z) A támadók – évértékelés 2012 bejegyzéshez