Menetrend
Szavazás

Első benyomás: Jaguars - 2. hét

2018. 09. 17. 02:08
Szerző: Danna
Kategória: Meccsek
Aki egy ideje nézi már az NFL-t és követi a Patriots mérkőzéseit, az a mai eredményen annyira nem lepődött meg. A Jacksonville 31-20-ra győzött hazai pályán a Patriots ellen egy olyan mérkőzésen, ahol az átlaghőmérséklet 40 fok volt. Ez még a Jacksonville hazai pályáját tekintve is forróságnak nevezhető, hiszen hivatalosan ez volt a Jaguars történetének legmelegebb mérkőzése!

Minden szeptemberben van egy olyan mérkőzés, amikor semmi nem jön össze és viszonylag simán (már ha egy 11 pontos vereséget lehet annak nevezni) kikap a csapat. Pár évvel ezelőtt Kansas City elleni mérkőzésre gondolom mindenki emlékszik. Meg sem álltunk utána a Super Bowl győzelemig! A csapat híresen lassan kezdi a szezont, Bill Belichick nem véletlenül hangoztatja azt, hogy az igazi foci Hálaadáskor (november végén) kezdődik. Addig kell jó formába kerülni és onnan menetelni tovább. Sok az új játékos, szinte minden posztra jut egy (Michel, Patterson, Brown, Clayborn, Jason McCourty, csak hogy a kezdőket soroljam), nekik még össze kell érni a csapattal, ahogy a csapatnak is velük. Arról nem is beszélve, hogy fizikailag is úgy kell felkészíteni a csapatot, hogy tudjuk, a szezon nekünk nem december végén ér véget, sőt! A lényeg akkor kezdődik, akkor kell fizikalag jó állapotban lenni igazán! Azt pedig ilyenkor, a szezon elején lehet megalapozni.

A Jaguars játékosai a mérkőzés előtt azt nyilatkozták, hogy ez életük mérkőzése, míg számunkra nyilván csak egy 2. heti alapszakasz mérkőzés volt. Nem több és nem kevesebb. Ez pedig a játék képén meg is látszott. A Jacksonville játékosai nagyon tepertek, akartak és fortuna istennője ezt pedig több esetben meg is hálálta.

A számokból egyértelműen kiderül, hogy sem a támadóegység, sem pedig a védelem nem hibáztathatja a másikat, ugyanúgy voltak jó és rossz megmozdulások mindkét oldalon. Sajnos utóbbiból volt több. Ennek pedig törvényszerűen a vereség az egyenes következménye egy jó csapat ellen idegenben. És még így is voltak pillanatok, amikor még akár esélyünk is lehetett volna. Ezen a mérkőzésen is kiderült, hogy bármennyire is rosszul megy a játék, ez a csapat sosem adja fel!

Tom Brady 35 passzából 24 volt sikeres 234 yardért és 2 TD-ért. Sony Michel 10 próbálkozásból 34 yardot futott, míg Rex Burkhead 6 próbálkozásból 22 yardot. A legjobb "elkapó" James White volt, 7 elkapásból 73 yardot szerzett. Chris Hogant kell még kiemelni, akinek 3 elkapott labdájából 2 TD volt.

A legfontosabb most, hogy a sérültek meggyógyuljanak. Trey Flowers és Patrick Chung agyrázkódást szenvedett, míg Deatrich Wise Jr. keze/karja sérült meg a mérkőzés végefelé. Mind a hárman alapemberei a védelemnek, nagyon fontos lenne, hogy ne hagyjanak ki hosszabb időt.

Jövő héten irány Detroit, ahol a Patriots korábbi védelmi koordinátora, Matt Patricia vár ránk, akinek 0-2-vel áll a csapata, így biztosan nem fogják könnyen adni magukat!

Hozzászólások

2018. 09. 17. 02:57
palesz42
Köszönöm ezt az első benyomást, Danna! Nem kicsit voltam magam alatt a meccs után, mert ugyanazt láttam, amit tavalyelőtt és tavaly a szezon elején. A Jags QB szétdobált minket, de nagyon csúnyán. Illetve elképesztően szépen, gyönyörűeket dobva. Ezt mondjuk inkább TB12-től vártam. Nem volt slot védekezésünk, screen ellen sem ment, és a hosszúk is ültek. No nyomás, közepes futás elleni védekezés.
Az O sem muzsikált nagyon acélosan, Gronkot levették, droppolgattunk, TB sem volt nagyon pontos. Egyedül talán a speciális egység javult a múlt meccs óta, nem engedtek annyi visszahordott yardot.
Összességében nem sok öröm volt a meccsben, de ahogy írtad: ez még csak a 2. meccs, még nem értünk össze.
Ami különösen aggasztó, az a sérülések, Brady jobb oldala (Cannon helyett Waddle), és az LB-k kifejezett lassúsága. De a jövő héten lehet javítani!
2018. 09. 17. 03:31
rolly79
Köszi a cikket!
Engem "sem"lepett meg az eredmény.Én ezt eleve vesztes meccsnek tettem meg.De a szezonra jósolt 13:3 is jöjjön be akkor! :)
2018. 09. 17. 03:55
Kornél13
Jacksonville-ből jelentjük, hogy tényleg elképesztően meleg volt! Nem is tudom hogy bírták a játékosok! A meccs után nyilatkozott a pálya mellett campbell, konkrétan jobban dőlt róla a víz mint Zidane-ról!
A játékosok nem voltak igazán letörve a csapatbusznál/buszon, de még BB sem!
Sajnálom hogy nem sikerült nyerni, de nagy élmény volt! Nagyon jó hangulat volt, elképesztően sok Pats szurkolóval! Go pats
2018. 09. 17. 07:07
grof
Kalkulálható vereség volt. A jaguárok mintha a továbbjutásért játszottak volna.Soha nem neztem még ilyen nyugodtan vesztes meccset,csak a serülések miatt aggódik az ember-vérben forgó szemekkel küldték ránk őket! Januarban szarrá verjük őket oszt megint sírhatnak!
2018. 09. 17. 07:31
BaP
Még nagyon az elején vagyunk, ezzel a meccsel amúgy is L-el kalkulált a többség, de azért volt 3 dolog is, ami bizonyosan a down oldalra kell kerüljön

1. Fizikalitás. Valaki a chat-en írta az első félidőben, hogy olyan, mintha flag football-t játszana a csapat.... kb ez volt az oka, hogy annyi missed tackle, elrontott blokk, elvesztett párharc volt, hogy rossz volt nézni.
Ebben az időszakban alig csinált a csapat 3rd downt sikeresen, sem védő, sem támadó oldalon

2. Alkalmazkodás. Ha valaki, a Patriots mindig tudott az ellenfél játékához megoldó kulcsot találni. Szörnyű volt nézni, ahogy egy playbook-nyi ötletet adtunk a leendő ellenfeleknek, annyiféleképp nem tudtuk levédeni sem a DB sem az LB segítséggel a kereszt útvonalakat, mash-eket. Nem sikerült sem a pashrush, sem Bortles zsebben tartása.
Elől JMD-éknek volt néhány jó drive-ja, de mivel a futás, és a passz routjaink levédekezése sem okozott komoly gondot, adott a csapat példát a kövi meccsekre ebben is

Remélem a sérültek mielőbb felépülnek
2018. 09. 17. 07:48
BaP
Bocs, ha nem volt egyértlemű:
3. A rengeteg sérülés
2018. 09. 17. 08:28
Iron_Condor
Nyilván nem így van, de mekkora zseni lenne BB ha direkt adta volna ezeket az ötleteket.;)
2018. 09. 17. 09:34
Lalika
Tavaly sem mentek a kereszt védekezések. Az csak egy dolog, hogy van aki tökéletesen tudja ellenünk végrehajtani (JAX) van aki döcögősen vagy megint máskor pont nem jön össze ellenünk (droppolnak stb).
2018. 09. 17. 07:52
Lalika
Mindez annak fényében, hogy volt egy játékosunk akit vagy dupláztak vagy tripláztak és még így sem volt szabad elkapó. Sőt! Mindig odaértek és megállítottak minket. Mindegy volt mivel próbálkozunk. Azért ez röhej.
2018. 09. 17. 08:00
Tomk@
Nagyon tanúlságos volt a meccs. Van egy pár dolog ami az elő két meccs alapján szembetűnő volt és nem értem, hogy miért ezzel próbálkozunk.

Köztudott, hogy nem vagyunk egy nagy futó csapat. Ellenben a Houston és a Jacksonville elleni meccsen is előfordult többször is, hogy 3. próbálkozásra futást választ a csapat. Ezek rendre nem sikerültek. Eddig nem volt ez jellemző a csapatra.

A védelem futás elleni védekezsée, mintha romlott volna az előző évekhez képest?

A passrush csak ideig óráig fejlődik. Ha egy közepes vagy annál jobb irányítóval állunk szembe akkor nem tudunk konzisztensen nyomást helyezni az ellenfél irányítójára, ha mégis sikerül akkor pozitív az eredmény.

A támadófalunk viszont nagyon jó, remekül védik Bradyt, még Cannon nélkül is. Vele mi a gond a tavalyi sérülése óta valami nagyon nem kerek vele?

HT a sérülés óta, mintha belassult volna, remélem nem lesz Mayo 2.0. :(

A passzvédekezésben Gilmore jól játszik, még ha hibázik is, mint a TD-nél, de Rowe, JMC nem nagyon tud hozzá felnőni. Remélem fejlődni fognak és jobban összeérnek majd.

A passzjátékba nagyon kell majd Edelman, mert Hogan nem tudja nélküle hozni azt amit várunk tőle, Dorsett viszont nagyon pozitív eddig, mint 3. számú elkapó.

Remélem megint meg volt a szeptemberi józanító vereségünk, aztán irány felfelé. :)

Hop46: Ha jól emlékszem tavaly te csináltál egy listát, hogy ki mennyi snapet töltött a pályán. Idén is csinálsz ilyet? :)
2018. 09. 17. 08:05
Lalika
Nincs tömeg futónk és ez nagyon kijött. Brady megint a legtöbbet futónk lett a végén? Azért ez mindent elmond :)
2018. 09. 17. 12:53
BaP
Mikor az a futás megtörtént, gondoltam, hogy nem nyerünk.
Eddig az olyan meccsek többségében ( mint pl a mile highban az afc döntőben), ahol TB volt a top futó, többnyire kikaptunk.
2018. 09. 17. 08:37
Akartam csinálni múlt héten, sajnos a kinti újságírók nem csinálnak már ilyet, időm meg sajnos nincs rá h én megcsináljam. Ha esetleg újra beindulnának, lesz nálunk is.
2018. 09. 17. 18:01
hopi46
Csak "villám áttekintés" az első meccs snap viszonyairól. A későbbi fordulókról csinálok részletest is majd. Nem igazán gondoltam, hogy valakit érdekel. :)
1. forduló (Houston)
Off. snaps (75): 100%-os részvétel: TB, T.Brown, Thuney, Andrews, Mason, Gronk
Def. snaps: (74) 100% Rowe, Gilmore 99% Chung 97% DMC 69% Bentley(!)
ST snaps (32): 69% JoJo és Slater
Total snaps (88): DMC (72 defs+16 STs)
2018. 09. 18. 10:53
Arnold Patsenegger
Hát hogy a fenébe ne érdekelne. :)
2018. 09. 17. 08:06
patriota
Az a helyzet,hogy nekünk minden idény elején van egy(néha több) gyengén sikerült meccsünk.Már nem kavar fel a dolog mert ezekből olyan szinten tanul a csapat hogy aztán mindig oda jutunk,ahová azok a csapatok szeretnének akik épp elvernek a gyengébb meccseken.Engem nem bánt ez a vereség és most mernék fogadni hogy tovább jutunk ebben az idényben is mint a Jags.Ez is csak néhány apróság miatt nem lett meg,még a gyenge játék ellenére is.Néhány elrontott szerelés,néhány benézett passz.Egy zászló amikor a srác átvonul a semleges zónán és mindenki csak néz mint a birka....ilyesmik.
A Jags meg kicsit olyan volt mintha ezen a meccsen múlna minden.Inkább verjenek meg most és sírjanak januárban ellenünk mint fordítva.Persze nagy dolog megverni minket,de majd decemberben legyenek ilyen vidámak vagy januárban(szándékosan nem írok februárt)Én inkább akkor szeretnék vigadni.Mi ebből nagyon sokat fogunk tanulni.Tavaly év elején egy ilyen meccs átlagos volt nálunk....sok benyelt yard,passz,-futás stb...aztán idővel kijavították a hibákat és az stb-ből mi maradt.....az SB....:)Legyen így idén is.
Forever Pats!
2018. 09. 17. 10:42
Zandal
A Jaguars-nak ez volt a Super Bowl, teljesen felszívták magukat és ez meg is látszott. Nem hiába nyilatkozták azt, hogy "életük legfontosabb meccse".

Mondjuk azt még meg kell tanulniuk, hogy a szezon második meccsére ilyet mondani (és így is állni hozzá) nem a legjobb mentalitás, legyen akárki is az ellenfél.

Hosszú még a szezon, szeptember mindig döcögősen kezdődik, de aztán összeállnak a puzzle darabok. Go Pats!
2018. 09. 17. 08:45
TMR
azért az picit bosszantó, hogy az O# fal amikor igazán fontos lenne, nem tudja megvédeni Brady-t. Az SB-n is, most is volt egy fumble belőle, kiélezett szituban.
2018. 09. 17. 10:30
cspeti98
A tegnapiban jócskán benne volt Brady is.
2018. 09. 17. 10:41
BaP
Így van.
Tegnapi esetben rég passzolhatott volna
2018. 09. 17. 11:05
cspeti98
Vagy csak simán lefeküdhetett volna. 3 ponttal egy labdabirtoklásnyi távolságba kerültünk volna.
2018. 09. 17. 19:04
vodka03
Rég? 2 násodpercig se tartott a fal, Waddle-t meg gond nélkül körbe futották. A dropback utánm már kb léphetett is fel, de igazából arra se volt hely, mert Thuney-t meg Brown-t is benyomták.
2018. 09. 17. 08:52
takirob69
Maga a végeredmény vállalható tekintettel a körülményekre de van pár elgondolkodtató dolog.
1) Támadó oldalon is voltak hiányosságok de összességévben nem teljesíttettek rosszul ha azt vesszük, hogy a hét folyamán kérdéses volt ki fog futni, nincs megfelelő 3rd down célpontunk és tudtuk, hogy Gronk-ra nagyon fognak figyelni.
2) A védelem számomra nagy csalódás volt - egy jó OL ellen nem működött igazán a pass rush, a LB sor időnként teljesen homály, HT nem az igazi, Rowe teljesítménye igen hullámzó és Bortles futásait ne is említsem. van hová javulni :).
3) Az edzői stáb sem volt a helyzet magaslatán.
Reméljük ezzel letudtuk a minden éveben esedékes gyengébb meccsünket.

Továbbra is Go Pats!
2018. 09. 17. 09:04
Patri Jóska
Azért hiányzik Cooks aki megnyujtaná a pályát
2018. 09. 17. 11:25
Alpok
Igy igaz,meg persze Amendola !Eléggé halvány volt a csapat,remélem ezzel meg volt szezon "betlizése"! Bizzunk egy jobb folytatásban. Hajrá Hazafiak!
2018. 09. 17. 13:33
BaP
Dorsett is megnyújtotta, meg Gronk is, de Brady mindegyik alkalommal túldobta a célpontot.
Fal is kell ehhez :/
2018. 09. 17. 10:40
Kennystyle
Számomra ami a két meccs alapján hervasztó az az, hogy én az elkapó helyzetet nem vártam ilyen siralmasnak. Pattersontól (az előszezon alapján is) azt vártam, hogy egy meglepetés komoly célponttá nőheti ki magát, de az hogy nem igazán használják standard játékokban nem ezt vetíti előre, már ha nem a későbbiekre tartogatjuk. Őt nem számolva már valóban elég karcsú a helyzet.
Az meg, hogy gyarkolatilag ugyanazok a problémáink mint tavaly voltak szintén nem szimpi. Persze a csapatot ismerve várható javulás, de ez számomra azt jelenti, hogy a kigondolt orvosság nem működik úgy ahogy kellett volna és még mindig keresgélnek inkább mint már csak begyakorolnák amit kell.
2018. 09. 17. 10:45
fandorin
Nem lennék most a Detroit helyében, mert ilyen vereségek után idáig a következő héten mindig elsöprő volt a csapat, bárki is került az útjába. (tavaly a nagy NO kapott egy méreteset a 2. héten)
A védelem nem lepett meg különösebben, az utolsó TD-t leszámítva nagyon nagy játékot nem nyelt be, akkor meg már mindegy is volt, az utolsó negyedre így is megadta az esélyt a zárkózásra kétszer is.
Ami inkább meglepett az az, hogy ha eddig nagy ritkán nagyobb hátrányba kerültünk, akkor eddig elkezdtünk villámgyorsan passzolni és TB hozta a 400 yard körüli meccseket akkor is, ha a vége vereség lett. 5-6 éve voltunk már ennyire közepes elkapósorral (hirtelen Dobson neve ugrik be), de akkor is ment az agresszív passzjáték, és voltak nagy visszajövetelek. (pl. SF - 28-ról, IND - 24-ről stb.)
Jövő héten úgyis kiderül, hogy a szokott forgatókönyv lesz idén is, vagy nehezebb évünk lesz.
2018. 09. 17. 11:01
marcisadi97
Nekem teljesen úgy tűnt mintha nem is akarnánk nyerni hanem csak legyünk túl rajta sérülés nélkül. Az viszont bosszantó, hogy azok a QB-k akik amúgy nem nagy játékosok rendszerint ellenünk brillíroznak és dobálnak 300yardokat.
2018. 09. 17. 11:40
kalapur
igen en is azon huzom fel magam meccs kozben, hogy a bortles felek ellenunk nyujtja eletuk jatekat, de ez valahol ertheto, minket akar mindenki megverni a ligaban, szerencsere evrol evre kevesnek bizonyul, fejben nagyon nem volt ott senki nalunk, mi a 0-10 fokos homerseklet tartomanyra vagyunk belove, ami a november-februar bb altal is priotizalt idoszakot jelenti :)
2018. 09. 17. 11:09
piszkosfred
Szép dolog a hurráoptimizmus, és valóban nem szeptemberben osztják a bajnoki címet, nem kell temetni a csapatot, de van itt egy két dolog, amit azért látni kell.

Ez a Jags januárban is vert volna minket Amendola nélkül. Most nem volt egy olyan célpontja Bradynek akihez rendre nyúlhatott volna a 3. kisérleteknél. Bízni kell benne, hogy Edelman régi fényében tér vissza. Ettől függetlenül nagyon félresikerült a wr corps építése.

A védelem tavaly szeptemberben is borzalmasan festett. Hogy aztán februárban a legfontosabb meccsen szintén betlizzen. Számomra kicsit olyan BB "védelmi guruzása" mint anno itthon a gurulós fociban Verebes Józsi "mágusozása". Egyszer kimondták - nyilván nem alaptalanul - és utána örök érvényű. Pedig itt D oldalon guru teljesítmény hosszú évek óta nincs. Egy Wade Phillips pl inkább eszembe jut a védelmi guru kifejezésről mint BB. Ideje lenne most már újra igazolnia ezt a nevet.

Azért ez az O még igy a tavalyihoz képest jelenleg kisebb arzenáljával is adna lehetőséget bőven többre, mint ezek a play hívások amit JMD most "megvillantott". Ő is leggyengébb napjait idézte. Remélem csak annyi történt, hogy a párás melegben összeragadtak a playbook fantáziadúsabb oldalai :)
2018. 09. 17. 11:25
Solymi81
Azt tegyük hozzá, hogy Waddle nem tudja konstansan tartani a jobb oldalt ezért rengetegszer kell neki kisegítés, másrészt az ellenfél csapata is tisztában van ezzel, tehát jobban el tudja osztani az embereket másfelé.
Ha megnézed a Texans elleni meccset ott mind Clowney mind Watt eltűnt, ha Cannon fent volt, igaz, a Jags erősebb mint a Texans, de ez egy sarkalatos pont.

Elkapó oldalon én is többet vártam, de az előbbiek ismeretében benne volt a nyögvenyelős játék.
Pozitívum az, hogy Dorsett és Hollister jól játszott, Michelnek viszont el kell kapnia a ritmust és fejben jobban ott kell lenni.

D és ST oldalon is voltak hibák, betudom az év eleji rozsdának és a melegnek, azért ezt nem lehetett könnyű elviselni. Sokszor hasonló volt a helyzet a Denver elleni meccseken a ritka levegő miatt.

Sok volt az egyéni hiba ami megbosszulta magát, mert úgy éreztem a 3. negyedben, hogy ezt a meccset meg lehet nyerni.

A RZ támadásokon van mit javítani, mert nem nézett ki jól.

Remélem a sérültek felépülnek hamar és elkerül minket ezek után, már a szezonnak se a top csapattal vágtunk neki.
2018. 09. 17. 11:31
patriota
Amendola nélkül vert volna? Ezt mire alapozod? Mert volt két TD-je,honnan veszed hogy ha pl Pista bácsi futja azt az utvonalat vagy bármely más elkapónk akkor nem ugyanez a vége? Ez egy fikció.Aki ott van,csinálja meg a játékot és kész.Ennyi erővel ha náluk hiányzott volna a védelemből egy meghatározó ember akkor azon a meccsen,akkor meg simán nyerünk.A HA az a lehetnek meg a nagy semminek a rokona.A sportban nincs ha.Értelmetlen utolag.
Nincs szerintem hurrá hangulat csak nem rendezünk temetési szertartást szeptemberben.Az utóbbi évek alapján azért erre lehet némi alapunk....nyugalom.
Betliztünk idén januárban-februárban.Sokan szívesen betliznének a rájátszásban akkor és ott ahol mi szoktunk....IGEN! SZOKTUNK!
2018. 09. 17. 11:38
Patri Jóska
azért elkapó és elkapó között van különbség
2018. 09. 17. 12:34
patriota
Van.Lehet mással a SB is meglett volna...Ennyi erővel.Ezek már csak képzelgések.
2018. 09. 17. 15:34
piszkosfred
A "nyugalom" remélem saját magadnak szólt, mert kissé túlpörögtél :)
A Pista bácsis részre nehéz érdemben reagálni, mert az már a vicc kategória. Én csak annyit javasolok, hogy nézd vissza a januári meccset és utána mond meg nekem, hogy Amendola kritikus játékoknál bemutatott bravúros elkapásait (nem "csak" a 2 Td-t) melyik éppen rosteren levő másik wr-ünk tudta volna hozni). És a mostani keretből? Ha erre szerinted bárki képes, akkor most miért nem láttunk ilyet?

Senki sem betlizne szivesen egy döntőben. Aki valaha is sportolt bármit, az ezt tudja ;)
Nem véletlen, hogy olimpikonjaink is lenyilatkozták már számtalanszor, hogy inkább egy bronz, mint egy ezüst.
Én sem szeretném, hogy SB-ben betlizzünk újra. Éppen ezért remélem, hogy ki lesznek javítva a hibák, illetve jönnek még legalább wr posztra, mert ez az egység így kevés lesz a nagy célokhoz.
2018. 09. 17. 16:16
Patri Jóska
+1
2018. 09. 17. 16:16
Patri Jóska
megírtad helyettem
köszi :)
2018. 09. 17. 11:31
cspeti98
A JMD-s részhez +1. Szegény Michel meg se mutathatta mit tud, mert sorra hívta rá az outside zone futásokat, azzal meg sokra nem megyünk egy ilyen gyors LB sor ellen. Aztán amikor belül futott Michel, akkor azonnal jöttek a yardok.
2018. 09. 17. 11:14
Arnold Patsenegger
Sajnálom,hogy nem nyertünk de sajnos ilyen játékkal csoda is lett volna.
Ahogy vártam pont úgy alakult a meccs, mármint ami a Jagset illeti kemény védelem, teljesen egysíkú támadósor, csak passzjáték. Sajos ami a Patset illeti nem ezt vártam, azt gondoltam jobban lfelkészülünk a passzjátékra, mondjuk ez nem olyan egyszerű mivel arra is figyelni kellett hogy Bortles ne iramodjon meg. Egyik sem sikerült.
Azért ne csak azt vegyük figyelembe,hogy minem voltunk jók hanem azt is,hogy a Jags nagyon jó volt. Le a kalappal.
Ami nem tetszett,hogy még így is lett volna esély visszajönni, de azok a hibák sok pontot bent hagytak a meccsben.
A Gameplan abszolút nem tetszett, ezek a középső futások már vagy 15 éve nem működnek... Nem értem minek erőltetni.
Elég jól látszott,hogy még nincs 100%on a csapat...

Bíráskodásnál voltak azért hibák, jópár egyértelmű szabálytalanságot nem fújtak be mindkét oldalon. Bradyt és Bortlest is jópár késői ütés érte....


Bízom benne,hogy a Srácok felépülnek és a Lionst mi is jól megtiporjuk.
2018. 09. 17. 11:33
cspeti98
Futásoknál pont a sok outside zone volt ami nem működött, középre sokkal hatékonyabban futottunk.
2018. 09. 17. 11:36
Patri Jóska
mondjuk a szélső futások sem mentek nagyon
2018. 09. 17. 11:34
cspeti98
Pech hogy Fournette nem játszott, vele sokkal könnyebben megfogtuk volna a Jags támadósorát, reménykedjünk benne, hogy amikor legközelebb összefutunk egészséges lesz.
2018. 09. 17. 12:08
TommyLee73
Nézzük inkább a dolgok jó oldalát, legalább senki nem vonult vissza a második félidőben :)
2018. 09. 17. 12:32
Arnold Patsenegger
2018. 09. 17. 13:21
paszta75
A sérültekről jött már infó?
2018. 09. 17. 14:26
anti pass
Hogy én mekkora jós vagyok! Idézet tőlem származik, de ettől függetlenül halálosan ideges voltam az éjszaka mert sokkal édesebb a győzelem íze mint a keserű vereségé!
"Ui.: Aggódom, mert én ahhoz vagyok szokva, hogy nem nagyon jó játékkal kezdjük a szezont és a végére belelendülünk. Túl szép a kezdet és mikor lehet így azon vitatkozni, hogy el kellene cserélni az irányítót és elküldeni az edzőt?"
2018. 09. 17. 18:38
Pat Patriot
Kedves Danna!

Gyakorlatilag az első benyomásod a meccsről az volt, hogy nincs semmi gond, nem kell ezt komolyan venni, csak 1 meccs volt a 16-ból...
40 fokos hőség. Ez pech, de nem érv. A bostoni hidegben sem nagyon szoktuk hangoztatni, hogy a győzelmünk egyik oka, hogy nem bírta az ellenfél a hideget, így most sem korrekt azt mondani, hogy a vereségünk egyik oka a hőség volt. Nekem az tűnt fel, hogy a Patriotsot nem igazán láttam fáradtnak, elcsigázottnak, nem láttam erőnléti gondokat. Pont a negyedik negyedben tűnt életképesnek a csapat, de legalábbis jobbnak, mint korábban. Még akkor is, ha nyilván a Jaguarsnek sem volt sétagalopp a meccs.

Azt a rengeteg unalomig ismert közhelyet meg nyugodtan megspórolhattad volna: szeptemberben mindig kikapunk egyszer; össze kell szokniuk a játékosoknak; a foci novemberben kezdődik; a Chiefs elleni vereség utáni nagy feltámadás; a Jacksonville-nek ez volt a Super Bowl (mert ugye ők ezt mondták); a Pats sosem adja fel... Mintha valami amerikai propagandaanyagot olvastam volna. Ez nem első benyomás volt, hanem egy (ön)lelkesítő beszéd, amit bármelyik alapszakaszvereség esetén el lehetett volna sütni.

A vereség egyik okaként általad megjelölt "semmi nem jön össze" valami olyasmi fordulat, amely alapján - egyébként az egész "első benyomásból" - az tűnik ki, hogy itt bizony inkább a Patriotson múlt, hogy kikapott. Nos, egyáltalán nem úgy tűnt - sajnos. Nem könnyű kimondani, de a Jacksonville kinyírt minket. Lefogták Gronkowskit, ráadásul úgy, hogy passz is alig ment felé... A többi elkapót limitálták. A futásokat fogták. Ők ezzel szemben jó iparosként csinálták, amit tudnak. De mellé felpakolt majdnem 400 yardot Bortles, akit a meccs előtt sokan lesajnáltak. A védelem képtelen volt kitalálni bármit Bortles ellen, legyen szó passzról vagy futásról. Fizikálisan igen nagy különbség volt a két csapat között, az volt az érzésem, hogy sokkal erősebb, masszívabb az ellenfél. Amikor nagyon kellett, mert tényleg ott lehetett volna a kés a nyakukon (Bortles INT-je), akkor előlépett a védelmük, és visszaszerezte a labdát.

A "semmi sem jön össze" kitétel egyértelműen a balszerencsét jelenti, semmiképpen sem a felkészületlenséget vagy a hanyagságot. Ez jelentheti azt, hogy kicsúszik a labda a kézből, a jó irányba tartó labdát egy fuvallat a kapufára löki, véletlenül úgy pattan a jó helyre menő labda, hogy az szinte mindig az ellenfélnek lesz jó... Úgy gondolom, ez a pech leginkább a támadóoldalon jelentkezhet. A védelmünk tegnap mint olyan, nem létezett, a labdaszerzések ellenére sem éreztem a D-ben az erőt, amire olyan büszke voltam egy hete.

Annak, hogy tegnap nagyon elvert minket a Jacksonville, nem az volt az oka, hogy semmi sem jött össze. A helyzet az, hogy Borltes tegnap kicsinálta a védelmünket, Brady pedig nem igazán bírt a Jags D-vel.
Belichick erre azt mondaná, többet kell dolgozni, elemezni, edzeni. Úgy láttam, nem készült fel kellőképpen a meccsre a New England, tanácstalan volt, pedig megszoktuk, hogy félidőben remek elemzőmunkát végeznek az edzők. Ez sem jött össze, pedig a Jaguars nem valamiféle űrfocit játszott, nem brillírozott, csak "megcsinálta a játékokat". A Patsnek tegnap annyi jött össze, amennyit a Jaguars engedett.

Nem lehet elmenni persze a bírói ténykedés mellett. Csak roughing the passer büntetésből legalább négyet, azaz 60 yardot kellett volna kapnia a New Englandnek, a döntő hiba a 4. negyedben pedig jelentős hatással volt a meccsre, mert punt, majd Jaguars TD lett belőle. A bíró ráadásul látta is a szabálytalanságot. Azt a bírót, aki valamit nem vesz észre vagy egy szitut rosszul lát, nem tiltanám el. Az viszont, aki látja a szabálytalanságot, tudja is, hogy az szabálytalanság, de nem dob zászlót, olyan súlyos szakmai hibát követ el (mivel rosszul alkalmazza a szabályt), ami megengedhetetlen.

Nyilván bízom a csapatban, de a tegnapi meccs azért volt félelmetes, mert egy remek védelem mellett egy közepes támadósor is elég volt ahhoz, hogy a földbe döngölje a Patset. Edelman nagyon kell, de érdekes, hogy szinte minden ellenfelünk ki tudja használni a CB-jeinkkel szemben a magassági fölényét, addig a Patriotsnál ilyen nincs. Pedig úgy megnéznék már egy 195-ös Pats-WR-t egy 185-ös ellenfél CB ellen!

Szóval bizakodom én is, de nem tudom elintézni ezt a meccset egy karlegyintéssel.
2018. 09. 17. 19:41
tottingetosz
Sok mindennel egyetértek. Leginkább azzal, hogy azért ne intézzük el kézlegyintéssel. Viszont Dannától inkább várok pozitív megnyilvánulást, mint hogy temesse a csapatot.
A hőmérséklet azért számít, ha nem azt szokta a paraszt. Nehezebb annak, aki belecsöppen a hőségbe. Főleg koncentrálni.
A propaganda anyag is erős túlzás. Több éves hagyomány, hogy nem kezd csúcsformában a csapat. Egy harapós jaguár ellen ez most ennyire volt elég.
Az nekem is úgy tűnt, hogy a Jags lejátszott minket. Ezt itt is le lehet írni. Fájtak a keresztrútok fájóan magányos elkapói, a Bortlé futások, Gronk eltüntése. Szerintem se voltunk ezen a szinten. Remélem, hogy még.
A bíróknál csak az a belépés fájt, mert az a nemítélet úgy megzavarta JJ-t, hogy nem találta a helyét és elfelejtett embert fogni. TD. Szorosabb lehetett volna, de többet nem érdemeltünk.
A WR-CB kombódat én is szívesebben nézném!
Köszi az alapgondolatokat, és bizakodom én is karlegyintés nélkül!
2018. 09. 17. 19:41
piszu46
Én sajnos, nem vagyok szakértő, egyszerűen "csak" Pats-rajongó :)
A meccset látva azt gondolom, hogy ha egy gyengébben muzsikáló Pats még így is meg tudott szorongatni egy kiemelkedően futballozó Jags-et, akkor olyan nagy baj nem lehet, ha feljavulnak a most még gyengébben játszók :)
Hozzászólás a(z) Első benyomás: Jaguars - 2. hét bejegyzéshez