Menetrend
Szavazás

Franchise tag 2011

2011. 02. 11. 14:53
Szerző: temp
Kategória: Hírek
2011. február 10.-ével megnyílt a csapatok lehetősége, hogy lejáró szerződésű játékosaikat franchise tag segítségével még egy évre magukhoz kössék. Bár a játékos szakszervezet a CBA vita keretében több ponton is támadja az idén kiosztásra kerülő tageket a csapatoknak 14 napjuk van megnevezni, hogy kinek a játékjogát szeretnék megtartani. A Patriots szempontjából elsősorban a háromszoros pro bowler guard Logan Mankins kerülhet a figyelem középpontjába a lejáró szerződésű játékosok közül, számára 10.51 millió dollárt kellene fizetni. A többi szabadügynökök megtartásához valószínűleg a franhise tag által garantált fizetésnél sokkal alacsonyabb összegek is elegendőek. Patriots szabadügynökök: S Josh Barrett, RB Kevin Faulk, K Shayne Graham, RB BenJarvus ­ Green-Ellis, OT Matt Light, OG Logan ­Mankins, S Brandon McGowan, RB Sammy Morris, OT Quinn Ojinnaka, S Jarrad Page, RB Fred Taylor, DE Gerard Warren, ILB Tracy White. Bár az új kollektív szerződés megkötése szükséges a szabadügynök piac megnyitásához a legtöbb szurkoló örömmel böngészi a szezon végeztével a potenciálisan megszerezhető veteránok listáját. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy valószínűleg sokan nem fognak kikerülni a szabad piacra, csapataik a tag segítségével magukhoz köthetik őket vagy bizotsíthassák, hogy a játékjog felett rendelkezve ellenértékért cserélhessék el legjobb emberüket. Bár a franchise tag értéke meglehetősen magas több esetben is úgy tűnik, hogy megérheti kifizetni a számlát: Colts: Manning (QB) Eagles: Vick (QB) Jaguars: Lewis (TE) Ravens: Ngata (DT) Raiders: Seymour (DE) Chiefs: Hali (LB) Bengals: Joseph (CB)

Hozzászólások

2011. 02. 11. 16:52
Tzimisce
Ha Manning taget kap, kevesebb lesz a fizuja, mint a várható szerződés esetén :)
Vick tuti nem kap tag-et, mert bár MVP jelölt volt, még mindig nem ér anyit, mint anno az Atlantának. Szerintem kap egy szerződést kb. 5 milkó/évvel, és boldog lehet.
2011. 02. 11. 17:28
Proxi
Nem osztom a véleményedet! :) Jelen pillanatban Vick rengeteget ér az Eagles-nek. Kolb-al szerintem 8-8-nál többet nem hoztak volna össze. Szerintem Vick (7-8 milla/év) is és Manning is tuti megkapja a hosszútávú szerződését.
2011. 02. 11. 17:29
Proxi
BigSey tavaly is tag-en volt ugye? Hagyja már ott Oakland-et és jöjjön vissza hozzánk olcsóért. Mégis csak szeretett itt játszani. :P
2011. 02. 11. 17:53
Vick szerintem sem egyezne bele évi 5-6 milkába. Azért annál ő többet tett le az asztalra saját meglátása szerint. Főleg, hogy most nagyon hangoztatta a Philly, hogy ő az első számú így Kolb-ra nem nagyon számítanék már. Így viszont, ha nyerni akarnak kell Vick, aki meg is kéri majd az árát.
2011. 02. 11. 17:53
Aic
Gondolom azért nyilatkozta, hogy 31 csapatban tudja elképzelni magát.
2011. 02. 11. 17:56
pat68
Seymourral és Ngatával erősíthetnénk!?
2011. 02. 11. 18:09
tomi-tomi
pat68
Ngatával minek? Baby Vince-szel tavaly hoztunk össze egy hosszú távú szerződést.
Proxi
Seymour szvsz sok helyen el tudja képzelni a folytatást, leginkább Oakland-ben (többször nyilatkozta, hogy nagyon jól érzi magát a csapatban és a városban), a legkevésbé New England-ben. Ahogy eltrade-eltük, kevés okot találna a visszajövetelre. S ezek között az utolsó lenne, hogy olcsóért jönne, mert szeretett itt játszani. Meg azóta is imáiba foglalja Kraft és BB nevét. :-)
Bár minden játékos azt nyilatkozza, hogy ez üzlet, a személyes szempontok nem számítanak. :-)
2011. 02. 11. 18:19
Bulow
Szerintetek Light esetében mi várható? Eléggé franchise arc, és lehet hogy TB-nek se mindegy ki az LT... Viszont hát ugye nem a régi...
2011. 02. 11. 18:22
pat68
BJGE megtartására szerintetek mennyi az esély? Jó éve volt,de annyira talán nem hogy sokat kérjen!
2011. 02. 11. 18:33
theboss
2011. 02. 11. 19:08
temp
"Ha Manning taget kap, kevesebb lesz a fizuja, mint a várható szerződés esetén"

A tag nem csak arra jó, hogy 1 évre megtartsd a játékost top fizetésért. Sok csapat csinálja, hogyha nem sikerül megegyezni egy játékosával határidő előtt, akkor franchise taggel megakadályozza, hogy kikerüljön a szabad piacra, majd még a szezon előtt megcsinálják a longterm szerződést. Talán Randy Mossal csináltuk mi is ezt utoljára.
2011. 02. 11. 19:37
tomi-tomi
Bulow
Róla tartják a leginkább, hogy pótolható, sokat lassult, az elit puss rusherek ellen egyedül már nem 100%-os. Vollmer lenyomott majdnem egy teljes idényt LT-ként és nagyon rendben volt. Nem lennék meglepve, ha elengednénk, vagy egy viszonylag olcsó szerződéssel kínálnánk meg.
pat68
Szerintem szinte biztos. Fontos is lenne, hogy maradjon, ha ő nem maradna, akkor elég elöl kéne RB-t húznunk. Csak BJGE szúrhatja el, ha túl sokat kérne. Semmi nem utal erre eddig.

Tag-gel kapcsolatosan gsn blogján most jelent meg egy cikk:
http://profootballbusiness.blogspot.com/2011/02/elerkezett-tagek-kiosztasanak-idoszaka.html
Ami ott nincs leírva, azt nem is érdemes tudni. :-)
2011. 02. 11. 20:36
dani
egytértek Viitoval, hogy feltehetőleg csak időnyerés érdekében kapna taget Manning, de ha mégis tagelve maradna, akkor is 23 millió körül lenne a fizetése, ha jól sejtem
2011. 02. 11. 20:42
non4m3
bármennyi emberre lehet tag-et tenni?
2011. 02. 11. 21:24
tomi-tomi
dani, non4m3
http://profootballbusiness.blogspot.com/2011/02/elerkezett-tagek-kiosztasanak-idoszaka.html
"Ami ott nincs leírva, azt nem is érdemes tudni." Tényleg. :-)
2011. 02. 11. 21:35
tomi-tomi
lupus
Az biztos, hogy a Vikings harci táncot járna, ha el tudná vinni Vicket. Egyáltalán egy NFL ready QB-t. :-)
Szvsz az Eagles nem fogja elengedni. Nagy kockázattal felépítették újra, ők tudják a legkönnyebben megszerezni/megtartani. Most takaríthatják be a befektetésük gyümölcsét, Kolb nem versenytárs ilyen szempontból (sem).
2011. 02. 11. 21:37
dani
tomi-tomi
nem értem ezt miért írod nekem:)
2011. 02. 11. 21:45
tomi-tomi
dani
"de ha mégis tagelve maradna, akkor is 23 millió körül lenne a fizetése, ha jól sejtem". Ha tényleg ennyit keresne, akkor még TB is "csókolom"-mal köszönne neki. :-)
2011. 02. 11. 22:15
dani
2011. 02. 11. 22:18
Szerintem elképzelhető, hogy annál a 23 milliónál is több lesz, mint amit a sajtóban jelenleg írnak. Manning 2008-ban 18,4, 2009-ben 21,2 millió dollárt keresett hivatalosan. Nem tudom elképzelni, hogy a 21,2 millió alatt maradt volna abban az évben, amelyben a legmagasabb garantáltja volt, ami alapból 15,8 millió dollár. Nála a 120 %-os szabály jön be, tehát, ha a 23 millióból visszaszámoljuk akkor ez azt jelentené, hogy idén kb. 19,2 milliót keresett, aminél szerintem több lesz. Valószínűbbnek érzek egy 25 millió körüli fizetést a tag keretében.
2011. 02. 11. 22:18
dani
persze, azért nem is értettem, amit tomi írt
2011. 02. 11. 22:59
tomi-tomi
dani
Mert hülye vagyok és analfabéta, legalábbis képolvasó. Nálam ma este Manning=Mankins. Bocsánatot kérek!
2011. 02. 11. 23:12
dani
2011. 02. 11. 23:18
tomi-tomi
2011. 02. 11. @ 18:09
pat68
Ngatával minek? Baby Vince-szel tavaly hoztunk össze egy hosszú távú szerződést.
------------
V. Wlfork és H. Ngata nem azonos poszton játszanak.
2011. 02. 11. 23:34
tomi-tomi
DoM
Úgy emlékszem/emlékeztem, úgy tűnt nekem, hogy alapvetően NT-t játszik, csak ő is mozog a falban egy-egy play-nél, mint Wilfork.
Megnéztem, a Ravens honlapján NT, az nfl.com-on DE a posztja. Akkor most mi van? Kinek lehet hinni ezek után?
Nem néztem annyi Ravens meccset, nem is értek annyira a védelmi rendszerek elemzéséhez (sem), hogy evvel együtt ne fogadjam el készséggel, amit mondasz. Legalább egy kicsit bővebb magyarázatot adjál, kérlek, milyen poszton is játszik ő!
2011. 02. 11. 23:41
Kelly Gregg a tipikus NT a Ravesnnél, ő szokott a centerrel szemben játszani, mint nálunk Wilfork. Ngata mellette játszik, a védőfal jobb oldalán. Amikor Suggs OLB-ként van a pályán, vagyis "tiszta" 34 a séma, akkor Ngata gyakorlatilag Seymour posztján játszik, ha négytagú lesz a fal, vagyis jön a hibrid, akkor valamivel beljebb helyezkedik el. Azzal, hogy tavaly Terrence Codyt draftolták Gregg mögé NT-nek, így Ngata továbbra is tud a "szélen" játszani. Az ő tehetségét vétek lenne a fal közepén elpazarolni, és ezt nem is szokta meghúzni a Baltimore.

Attól, hogy valaki még a falemberek között is óriás, egyáltalán nem biztos, hogy NT a 34-ben. Albert Haynesworth és Shaun Rogers is jó példa erre, hogy még amennyiben nincs semmilyen más hátráltató tényező, akkor sem sok keresnivalójuk van középen.
2011. 02. 12. 00:03
tomi-tomi
Köszönöm! Miért emlékezhettem rá NT-ként? Az egyértelmű mert alacsony az IQ-d válaszon kívül, persze. :-) Soha nem is játszott NT-t? Eleve DE-nek szánták, vagy NT-nek húzták Gregg mögé és közben jöttek rá, hogy jobb DE-ben?
A Ravens - most megnéztem a honlapjukat alaposabban - csak Ngatat jelöli NT-nek, minden más tackle-t DT-nek ír. (Gregget és Codyt is.) Lehet ennek az egésznek valami oka, vagy csak így van és kész?
2011. 02. 12. 00:22
Én úgy emlékszem, hogy amikor 2008-ben Kelly Gregg sérült volt, akkor is inkább Bannan volt az NT a háromtagú védőfalban. A jelölésekről fogalmam sincs, de nem tulajdonítanék neki túlzott jelentőséget.

A 2006-os draft idején még nem követtem ennyire alaposan a történéseket, ezért nem tudom, hogy milyen posztra szánták, vagy kinek a helyére.
2011. 02. 12. 00:23
Tzimisce
Manningel kapcsolatban 20 milkáról beszéltek az nfl.com-on. Várhatóan nagyobb lesz a fizuja amúgy is, mint TB-é. Ha taget kap, akkor a top 5 fizetés átlagát kapná, és mivel jelenleg TB a top, tehát valahol 15 körül.
Vick lehet, hogy valóban sokat megér, de erkölcsi kockázat. Ti mondtátok, hogy ez üzlet :)
2011. 02. 12. 00:30
Tzimisce
gsn: Igazad van, el is felejtettem, hogy ha a 120% nagyobb, az játszik. Akkor valóban lehet a fizuja 23 felett is.
2011. 02. 12. 10:17
Patriots NEB
11.Viito szerintem Matt Cassel-t tag-eltük és úgy emlékszem hogy nagyon bejött,bár én sajnálom hogy végül elment Kansasbe.
2011. 02. 12. 10:51
Bulow
Tomi-tomi: ezt nagyjából én is tudtam :) Viszont most olvasom, hogy a Boston Herald szerint Mankins megkapja a tag-et...
2011. 02. 12. 13:37
temp
Patriots NEB: Cassellel a másik tag trükköt játszottuk (az egyik ugye, hogy tag, majd megegyezünk helyette a hosszú távú szerződésben.).

A másik módszer Casselnél volt, hogy tag, majd elcseréljük a játékost. Ezzel lehet biztosítani, hogy már lejárt szerződésű játékosért is kapjál valamit, mert ugye FA-ként távozó emberek ingyen mehetnek amerre látnak. Így viszont már az új csapattal fog megegyezni a szerződéséről, nem a korábbival.

Szerény véleményem szerint amúgy Logan barátunknál is igen komoly esélye van ennek a tag+trade kombónak.
2011. 02. 12. 13:45
Patriots NEB
34.viito ok!Ettől függetlenül én sajnálom hogy elment Cassel mert a 2008-as idényben jól helyettesítette Brady-t és csak a sors ill. a szabály fintora hogy 11-5-el nem voltunk ott PO-ban mig más 8-8-l igen.
2011. 02. 13. 14:16
Kandúr
Sziasztok!

Lenne 2 kérdésem:

1. NFL-be csak és kizárólag az egyetemről lehet bekerülni? Tehát ha van vki aki nagyon jó, de egyetemre nem tud menni (pl.: mert bolond) annak esélye sincs bekerülni??????????

2. Az nfl-be nincs olyan mint az európai fociba, hogy mindenkinek van kivásárlási ára, és ha vmelyik csapat hajlandó azt kifizetni akkor elmehet, függetlenül attól, hogy még van szerződése?
2011. 02. 13. 15:36
Aic
@Kandúr 2011. 02. 13. @ 14:16

1. Legjobb tudomásom szerint elvi akadálya nincs, gyakorlatilag nehezen tudom elképzelni, hogy anélkül bekerülhetne valaki, hogy komolyabb szinten játszott volna az NFL előtt. Komolyabb szint pedig csak az egyetemi bajnokság.

2. Pénzért nem lehet játékost adni-venni, mint az európai fociban. Játékosokért és draft pickekért lehet tradelni játékost, de itt a csapatoknak kell megegyeznie és - ha jól emlékszem - még az NFL is felülvizsgálhatja, hogy értékarányos volt-e a tranzakció. A játékos max. holdoutol, ha nem tetszik neki a szitu. Ill. a játékos holdouttal megpróbálhat cserét kicsikarni a csapattól. Ami vagy sikerül vagy nem.
2011. 02. 13. 16:30
Aic válaszán felül pár dolog:

1. Bárki játszhat az NFL-ben, ha már legalább három év eltelt azóta, hogy befejezte a középiskolát.

2. Ha egy játékosnak élő szerződése van x csapattal, akkor csak csere útján kerülhet másik csapathoz. Ezek a cserék az NFL-ben tipikusan "játékost draft pickekért" módon zajlanak. A cserét egy hosszabb holdouttal esetleg kierőszakolhatja egy játékos, ahogy fentebb írták.

Ráadásul a szabályok szerint még ha lejárt egy játékos szerződése, akkor is vannak eszközei a csapatnak, hogy ne váljon az szabadon igazolhatóvá. Kaphat franchise/transition taget, amivel egy évre még magához láncolhatja a játékost, illetve biztosítja, hogy valami ellenértékért tudjon csak távozni. Valamit a különböző szabadügynök kategóriák is ezt a célt szolgálják.
2011. 02. 13. 18:34
Wyatt
lupus
2011. 02. 11. @ 20:26


mi a gondod?
2011. 02. 14. 11:54
temp
Valóban borzasztó nehéz bekerülni az NFL-be úgy, hogy az ember előtte nem játszott az NCAA-ben, de azért nem lehetetlen. Egyszer egy páran összeszedtük az ismertebb neveket, kb egy tucat jött össze úgy, hogy nem csak az aktívakat néztük, hanem a közelmúltban visszavonultakat is (a régmúlttal kár foglalkozni, akkoriban más volt a rendszer). Ez persze még így is elenyészően kevés, ha figyelembe vesszük, hogy csak az aktív keretekben szereplő játékosok közel 1700-an vannak 1-1 évben, plusz a PS, és FA-k.

Az egyik legismertebb egyébként az NCAA Division I-ben megfordult, ám egy percet sem focizott az egyetemen, ugyanis kedvenc guardunk Stephen Neal mindezt birkózóként tette :)

Másik hasonló híresség Antonio Gates (TE Chargers), aki kosárlabdázó volt, és nem játszott egy percet sem NCAA bajnokságban.
2011. 02. 14. 13:05
Aic
Köszi a válaszokat:)
Hozzászólás a(z) Franchise tag 2011 bejegyzéshez