Menetrend
Szavazás

Harmadik kísérlet

2009. 06. 25. 08:13
Szerző: temp
Kategória: Cikkek
Bizonyára mindenki emlékszik a New York Jets elleni tavalyi meccset eldöntő momentumra, mikor a védelem egy snapnyire volt a meccs megnyerésétől, majd jött Brett Favre egy harmadik és "sok" kísérletnél, melyet sikeresen teljesített, és ezzel győztes pozicióba juttatta csapatát a veterán irányító.
Nem lehet elmondani, hogy a 2009-es évet az elsöprő new englandi pass rush jellemezte volna. A csapat mindössze 26. helyen zárt a 3. kísérletek kivédekezésének terén, az ellenfelek 44.4%-ban sikerrel jártak (összehasonlításként a legjobb teljesítményt tavaly a Steelers érte el 31.4%-al). Ha megnézzük a statisztika mögött húzódó okokat, akkor nem is meglepő az eredmény. 1. Hiányzott egy első számú pass rusher, aki képes arra, hogy a védelmet megzavarja, a figyelmüket magára vonja. Adalius Thomas egészséges visszatérése javíthat ezen a helyzeten, de meg kell említeni, hogy nem mutatott kiemelkedő teljesítményt az elmúlt két évben. 2. A szemben lévő oldalon sem volt effektív védő játékos, aki képes előnyt faragni abból, hogy kevesebb blokk jut rá. A Jason Taylor és Derrick Burgess felé irányuló érdeklődés rámutat arra, hogy a Patriots szeretné megerősíteni ezt a posztot. 3. A pass rusherek egész hulláma, akik képesek friss lendületet hozni az egységbe. Amikor a Patriots az edzőtáborok alatt az irányító siettetésére koncentrált, akkor jellemzően Richard Seymour, Shawn Crable, Tully Banta-Cain, Vince Redd, Mike Wright, Le Kevin Smith és Myron Pryor foglalkozott ezekkel a feladatokkal. (Jarvis Green, aki szintén ide tartozna nem jelent még meg a gyakorlópályán idén). 4. Egy erős ember, aki képes összenyomni a zsebet. Tavaly Seymour 8 sackkel vezette a csapat statisztikáit, és jellemzően a belső pozicióból indítja meg a támadást. Ha a képességeket nézzük, akkor Seymour első számú tehetség. 5. Egy nickelback, aki képes fogni egy slot elkapót vagy blitzelni. A másodéves hátvéd Jonathan Wilhite dolgozott ezen a poszton az OTA/minicamp gyakorlatok alatt, de Brandon Merriweather is elég sokoldalú ahhoz, hogy itt játszon. 6. Egy olyan cornerback, aki képes egy elit elkapót is kezelni. Shawn Springs vagy Leight Bodden lehet az. Ez a páros mindenképpen előrelépésnek tűnik a 2008-as Deltha O'Neal/Ellis Hobbs pároshoz képest. 7. Egy kratív edző, aki tudja, hogy mikor kell az irányítót támadni, és mikor kell visszalépni emberfogásra. Dean Peas koordinátorként visszatér a 4. szezonjára is, de meg kell említeni, hogy ez Bill Belichick védelme. 8. Olyan szakmai stáb, amelyik tudja, hogy hogyan kell tehetségeket találni, és egy hatékony harmadik kísérlet egységet létrehozni. Az újraépített vezetés Bill Belichick/Nick Cesario/Floyd Reese ezt prioritásként kezelte a holtidény alatt. Hogy mennyivel lesz jobb? Ez az egyik legérdekesebb kérdés, amire választ kapunk 2009-ben. Forrás: Mike Reiss

Hozzászólások

2009. 06. 25. 12:05
balint
2009. 06. 25. 12:49
Bulow
Közben a Peppers ügy is megoldódott...
2009. 06. 25. 14:10
A third down védekezés mellett, csak a 1st & 10 volt gyengébb a passz ellen (sebesség és egresszívitás hiánya). Személy szerint a harmadik pontot emelném ki. A pass rusher OLB mellett fontos, hogy legyen a védőfalban megfelelő rotáció.
2009. 06. 26. 07:10
temp
a nickelbackes kérdés is érdekes. Tavaly ugye volt egy pár emberrel egy meglehetősen parázs vita a DB blitzekről, arról, hogy mennyit nyomatjuk, miért nem erőltetjük jobban stb. Nos, itt az egyik válasz rá mindjárt, nem igazán álltunk jól minőségi DB-kel. Idén viszont nagyon betáraztunk, egyrészt ugye FA-ról, másrészt ott lesznek a másodévesek (Wilhite/Wheatley), harmadrészt az újoncok, és ez utóbbi két csoport igen jó esélyjel a nickel/dime felállásoknál fog főleg szerepet kapni.
2009. 06. 26. 08:38
temp
érdekes megnézni a szavazást Reissnél, hogy Wilfork vagy Seymour a fontosabb. Toronymagasan Vince vezet, ezzel azthiszem én is maximálisan egyetértek.
2009. 06. 26. 09:35
Ez a Vince vs. Sey kérdés azért nem ennyire egyoldalú. Most
87-13 az állás, ami szerintem irreális.

A korkülönbség "csak" két év közöttük, egy képzeletbeli 4 éves hosszabbításnál ezt még nem gondolom döntő tényezőnek. Az NT fontosságát, főleg a 2-gap 34-ban nem lehet megkerülni, ha futás elleni védelemről van. Viszont az olyan RDE aki elég stabil a futás ellen, és emellett még képes kielégítő opass rushra szintén fontos és ritka mint a fehér holló. Mondjuk egy jó NT inkább tudja ellensúlyozni az utóbbi hiányát, mint fordítva. A döntő tényezőnek mindenesetre azt gondolom, hogy ha ránézek a rosterre, nincs olyan játékos, akiben legalább a lehetőség apró csírája ott lenne, hogy Sey II lesz belőle 2010-ben. AZ NT posztról ugyanez már nem mondható el, ott van az idei draftról Brace, akit gondolom nem véletlenül választottak a második kör elején.

Nem állítom, hogy gondolkodás nélkül Seymourra költeném a pénzt, de ez az arány túlzó, és ha a játékos szemszögéből nézzük, Wilforknak semmi érdeke nem fűződik egy év közbeni hosszabbításhoz, míg Seymourral elképzelhetőbbnek tűnik, mondjuk jelenlegi fizujának 75-80 százalékán megállapodni, hogy innen menjen nyugdíjba.
2009. 06. 26. 09:48
DB blitzek: amikor a sackek több mint fele a védőfaltól jön egy 34-es sémában, arra azt hiszem rá lehet húzni, hogy pass rush problémákkal küszködik. már pedig pass rush nélkül a secondaryyből ész nélkül blitzelni közel egyenlő az öngyilkossággal. Meriweathernek volt így is kettő, az egyikkel biztosította a győzelmet a Seahawks ellen.

a másik ok nyilván a viito által is említett minőség gondok.
2009. 06. 26. 10:31
temp
DoM: abban egyetértek, hogy Sey és Wilfork játékhoz való hozzájárulása (ez nem biztos, hogy jó megfogalmazás, de per pill nem tudok jobbat :)) messze nem ilyen 90:10 arányban van, mint amit a szavazás mond. Ez ebben az értelmezésben azt sugallná, hogy VW valami komoly franchise játékos, Sey meg valami kiegészítő ember, ha elveszítjük akkor nincs gond.

Szerintem viszont nem így kell értelmezni a 90:10-et! Sokkal inkább úgy, hogy ha a kettőből 1-et tarthatsz meg, egyre kell nagyon erősen koncentrálni, akkor melyiküket választod? Tehát ez egy olyan kérdés, hogy melyik autó kellene jobban: Egy Audi A4 vagy egy BMW 3-as? Mindkettő piszok jó autó, de egy szimpátia szavazáson lehet, hogy mégis 90% az egyik mellett tenné le a voksát, hogy inkább azt szeretné a garázsában tudni.
2009. 06. 26. 11:09
bradyfan
Szerintem ebben a Wilfork vs Sey témában nagyon döntő jelentőségű lesz, hogy hogyan fog szerepelni Brace idén. Ha jó lesz, és rá lehetne bízni a kezdő szerepet, akkor számomra nem kérdés, hogy Wilfork azon a bizonyos "prioritási listán" csak a 3. helyet kapná meg Sey és Mankins mögött.
Mert hát ugye a jó "öreg" Loganról sem szabad megfeledkezni. Ő is FA lesz jövőre, és valszeg ő se fogja kis pénzzel beérni.
2009. 06. 26. 12:31
Ha már viito a 3rd downok fontosságáról írt, mint az elkövetkező szezon egyik megoldandó feladata a defnek.

Ha azt kérdezem, hogy a red-zone-ban hogyan teljesített a védelem ki mit tippelne, mondjuk liga szinten (1-32-ig gondolok itt helyezésre) mekkora százalékban engedett touchdownt az ellenfélnek?

Nyugodtan karcoljon fel mindenki egy számot...

...majd üljön le.

Csak a Lions statja volt pocsékabb, mint a Patriotsé. 45 birtoklásból 30 TD-t kaptak. 66 százalék. A lista élén a Steelers és a Ravens 33 ill. 35 százalékkal.

http://www.usatoday.com/sports/nfl/redzone.htm
2009. 06. 26. 12:52
bradyfan
Tényleg ezt a cap nélküli mizériát el is felejtettem.
Viszont lenne egy kérdésem. Mitől függ hogy a csapat a 4 tender közül melyiket rakja rá?
Mert ha a csapat dönti el, én szó nélkül rá tenném jövőre az első és harmadik körös tendert. :)

Ez a redzone védekezés most nagyon megrázott. Nem gondoltam volna, hogy ennyire rossz volt a csapat ezen a téren. Mondjuk ez eléggé vissza vezethető a gyenge secondaryre és a még gyengébb pass rushra.
2009. 06. 26. 13:00
RE tender: egyedül a pénztől, hogy mennyit hajlandó adott játékosra áldozni a csapat.

Februárban Woodsék kapcsán írtam erről, ott olvashatók az idei tender számok is tájékoztató jelleggel: ITT.

Ja, és ha nem lesz cap, akkor 6 év lesz szükséges, hogy valaki korlátozás nélküli szabadügynök legyen, ha lejárt a szerződése.
2009. 06. 26. 14:46
temp
red zone D-nk már egy ideje akadozik. Utoljára 2006-ban az ominózus Caldwell WR1-es időszakban volt épkézláb red zone D-nk, utána folyamatos problémák akadtak vele.

Mondjuk a magas, gyors, agresszív CB-ek hiánya itt is nagyon kiütközött. Szegény Ellis, még a legjobb formát hozó napjain is küzdött ezzel a problémával (emlékezzetek vissza az idény elején Hobbs félelmetes formában volt, még GSN elemezte talán 2-3 meccs után, hogy végignézte snapről snapre a játékot, és gyakorlatilag nem hibázott a srác). Egy Ellis méretű CB-et 10-ből 9x be fognak azzal szivatni, hogy egyszerűen feldobják az égbe a labdát a fejjel magasabb, sokkal hosszabb karokból eredően sokkal nagyobb ablakkal rendelkező WR játszva leveszi mellette a labdát. Remélhetőleg, idén a 3rd down-kal együtt ez a mutató is javul a jobb minőségű secondary miatt.
2009. 06. 26. 14:59
temp
Nos Logan Mankins:

"In researching that data, Joyner discovered that, among AFC East offensive linemen, Patriots left guard Logan Mankins was involved in the most rushing yardage gained while blocking at the point of attack." - Tim Graham

2008 Patriots O-line at the point of attack
Player POA att. Yds Avg POA pct.
Matt Light, LT 141 777 5.5 90.1
Mark LeVoir, LT 56 221 3.9 89.3
Logan Mankins, LG 223 1,119 5.0 91.0
Dan Koppen, C 197 952 4.8 84.3
Stephen Neal, RG 117 557 4.9 94.0
Billy Yates, RG 63 297 4.7 84.1
Nick Kaczur, RT 106 636 6.0 86.8



Wilforkról pedig egy jó kis lista, érdemes megnézni, hogy milyen nevek között szerepel, és hanyadik helyen
2009. 06. 26. 15:50
bradyfan
Viito!
Azt hiszem azt nem is vitathatjuk, hogy Wilfork a liga egyik legjobb NT-je. Viszont ugye jó párszor láttunk rá példát, hogy ha van esetleg megfelelő helyettes BB nem rest elengedni a legnagyobb sztárt se. Nagyon sok függ majd Brace első szezonján.

A redzone-os válaszoddal pedig teljesen egyet értek. Tavaly Ellis volt a no1. CB ami hát látva a magasságát eléggé achilles sarok volt a redzone-ban.
2009. 06. 26. 16:00
temp
A Patriots front officet ismerjük, hogy nem szeret sok pénzt kifizetni 1-1 játékosért, inkább megoldják ügyesen. Azt is tudjuk, hogy a Patriots nagyon erősen épít magára a rendszerre a puszta egyéni képességek helyett, és ilyen formában könnyebben cserberél, a rendszerbe illeszkedő játékost talán könnyebben megtalálja, nincs folyton szüksége a legnagyobb nevekre.

Ennek ellenére azt gondolom, hogy Vince Wilfork a liga TOPX (számot nem mondok) DL emberei közé tartozik, ezen belül is az NT-k között is nagyon előkelő helyet foglal el, és ha még hozzáveszem, hogy esetleg van pillanatnyilag nála jobb egyes vélemények szerint, akkor is Wilfork mellett szól, hogy piszkosul jó korban van, és nagyon jókor lehet vele nyugodtan kötni egy hosszabb távú, akár jópár éves szerződést, amit ha nem jön közbe semmi váratlan, akkor valszeg nyugodtan ki fog tölteni (tehát nem áll elő az a helyzet, hogy kötsz egy 32 éves játékossal 5 évet, de abból 3-at már a nyugdíjban fog tölteni). Mindezt egybevéve a jövő évi FA piac egyik legnagyobb fogása lehet a piacon, és h a még hozzáteszem, hogy a 3-4 védelem mostanában a megváltó szerepében tündököl, akkor azt mondom, hogy piszok drága lesz, de kell!
2009. 06. 26. 16:17
bradyfan
Jövőre biztos nagyon kapós lesz majd a FA piacon Wilfork. Ezért is merül fel bennem az egyre többször, hogy esetleg maga Wilfork se akar most megegyezni. Főleg mert érzi, hogy a sok 3-4es új csapat miatt jóval feljebb mehet az ára, mint amit esetleg velünk kötne.

Persze egyértelmű, hogy kell Wilfork, mert a számunkra elérhető NT-k közül ő messze a legjobb választás. Viszont ha nagyon sokat kér, én nem lennék rest elengedni. Annyit egy játékos se ér, hogy pénzügyileg haza vágja a csapatot.
2009. 06. 26. 17:51
RE: 2008 Patriots O-line at the point of attack

Nem tudom, nekem szólt-e a stat. Valószínűleg nem (csak hogy egyértelmű legyen) mert ez a futójátékról szól, az én cikkem meg pass blockról.

Magáról a számokról: nem tudom, hogy például a ZBS eredményét mennyire tudja visszaadni a lista. A másik, hogy az össz yardok helyett én inkább hajlandó vagyok az átlagokra építeni. total O és total D helyett is úgy gondolom, hogy a yards/play többet mond, de ez már csak ízlés dolga.

Egy biztos, a jelenlegi tendenciákat figyelve, ha piacra kerülne Mankins, őrületes pénzt dobálna felé több csapat is, és egy percig nem kérdőjelezem meg a játékát. Nagyon jó pickje volt 1/32-re a stábnak.
2009. 06. 26. 20:19
Boston
Én a Reiss féle Wilfork vs Sey szavazáson a kisebbség álláspontját képviseltem, szóval egyike vagyok a Seymourra szavazó fehér hollóknak.
1*űen azért mert nálam BigSey egyértelműen a legjobb alldown 3-4 DE a ligában, olyan, akihez fogható véleményem szerint egyetlen jött ki azóta, de az illető meg nem ilyen rendszerben játszik...
Wilfork is hihetetlen domináns a maga posztján, de BigSey szerintem egyedülálló a ligában, természetesen ha egészséges.
Mondjuk én full elfogult vagyok, de nem tudom elképzelni, hogy máshol játsszon jövőre.
Ráadásul ehhez jön még az amit DoM is írt, hogy melyik poszton milyen backup játékosok ülnek a padon.
Amúgy ha jól tudom egy esetleges jövő évi cap nélküli szezonban + 1 transition tag-et is kapnak a csapatok, szóval érdekes lesz, hogy miként használjuk majd ki a lehetőségeket...
2009. 06. 26. 21:20
Sinisa
Boston!

Akkor ketten vagyunk fehér hollók. :)
Én is nagyon szeretem és nagyon nagyra tartom BigSey játékát.
Ezenkívül őt jobb leader-nek gondolnám.
Hozzászólás a(z) Harmadik kísérlet bejegyzéshez