Menetrend

Kinek a hibája volt? Super Bowl LIII - Los Angeles Rams

2019. 02. 12. 10:30
Szerző: Croaker
Kategória: Elemzés

Sok csapat csak álmodni mer a Super Bowlról, a Patriots pedig szinte állandó résztvevő. Megpróbálok rávilágítani az okokra a döntőt elemezve.

Hogy lehet az, hogy ennyi féle képet mutat egy csapat védelme? Hogy szinte nincs két ugyanolyan mérkőzés, amikor ugyanazt a sémát használja a csapat. A kulcs az alkalmazkodásban van, amit mesterien űz a Belichick vezette edzői kar. Ismerjük a mantrát, vegyük el az ellenfél legjobb játékosát, vagy a leghatékonyabb fegyverét, és verjen meg minket mással. Ebből kiindulva arra gondoltam, hogy nézzük meg az alapszakasz év védőjátékosát, mire képes a mi támadófalunk ellen. És nézzük meg a Super Bowl MVP-t, hogy mit is tett azért, hogy kiérdemelje ezt a címet.

Előljáróban megjegyezném, hogy a mérkőzés előtt két nagy story volt a Rams kapcsán: 
1; a Donald / Suh páros reggelire megeszi a támadófalunkat, és Brady felett állva fognak izmozni
2; a Rams támadófala az egyik legjobb a ligában, és elefántnyi helyet nyitnak a futónak, és Goff-ot is megvédik amíg csak kell.

Mindenki ismeri a végeredményt. De lássuk az apró betűs részeket, nagyjából azoknak a playeknek a segítségével, amikben Edelman elkapások szerepelnek. Kihagytam azt a drive-ot, ami TD-t ért, mert az már annyiszor ki lett elemezve, hogy felesleges még egyszer írni róla.

1; Edelman 11 yardos elkapása

Nem kellett sokat várni az első elkapásra, ráadásul máris kritikus szituációban. A csapat 3&9-re kellett, hogy kitaláljon valamit, és jól döntött, hogy ezt a játékot hívta. A bal oldalon 3 elkapóval állt fel a csapat, Edelman-Hogan-Dorsett sorrendben.  Dorsett Fly vagy Corner útvonalat futott, tehát elvitte a saját védőjét magával messze, Hogan egy Slant útvonallal azt mutatta, hogy a pálya közepe felé fog haladni, amivel a saját védőjét bevitte középre. Ezzel gyakorlatilag megnyílt a pálya bal oldala az oldalvonal felé, és Edelman gyönyörűen vágott be Hogan mögött szélre, így Talib kénytelen volt megkerülni Hogant, amivel lemaradt Edelmanről. Szép játék, pontos passz, meg van az első kísérlet bőven. 

Mindeközben Donald nem bír Thuneyval, meg sem tudja közelíteni Bradyt. Suh a futóra figyelt, na nem mintha nem verte volna meg őt is White.

Edelman 11 yard

Kinek a hibája volt? Érzésem szerint Talib nagyon messze védekezett Edelmantől, jobban jártak volna, ha Safety segítséggel őrzik a 3 elkapót a bal odalon egy kis LOS-jammeléssel megfűszerezve. 

2; Edelman 7 yardos elkapása

Sokan aggódtunk, hogy vajon milyen formában tér vissza Edelman a sérülése után. A legnehezebb dolog a térdszalag szakadás utáni játékban a gyors irányváltás, fordulás. Nos, ebben a parádés jelenetben azt áthatjuk, hogy szerencsére az a térd igencsak rendben van. Olyan tankönyvi módon ültette hintába a Rams LB-ét, hogy az azt se tudta hol van Edelman. 

Donaldot ebben a játékban Andrews és Thuney duplázta, ezzel szépen le is nullázta a védőt. 

Edelman 2_1

Edelman 2_2

Kinek a hibája volt? Adott egy villámgyors slot elkapó, és egy LB-et állítanak rá? Köszönjük Mr. Wade!

3; Edelman 25 yardos elkapása

Szinte borítékolható passzhívás, második és 10 yard, Brady mellett a futó 2 yardra áll fel. A Rans 4-3-ban állt fel, a 3 védő nagyjából helyben marad, őrzi a pálya közepét, majd fellépnekWhitera illetve Gronkowskira. Talib ismét nagyjából 10 yardról őrzi Edelmant, nem tanult a hibájból. Nem tudom mennyire volt egészséges Talib, de amire mellé ér Edelman, egyrészt sebességbeli előnnyel is rendelkezik, másrészt a védő látszólag szinte csak kocog Edelman mellett. Sajnos ebből a szögből nem látszik, hogy hogyan veri meg Edelman, de egy szép, 25 yardos játék alakult ki belőle. 

Donaldot ismét kettőzi a támadófal, ezúttal Andrews és Mason veszi ki a játékból, majd Cannon is besegít. Suh megint nem volt faktor, először Gronk blokkolta őt, aztán a falban akadt fent.

Edelman 25 yard

Kinek a hibája volt? A Rams védelem nem készült fel rendesen Edelmanből, nem hiszem el, hogy ez a távoli őrzés volt a leghatékonyabb dolog, amit ki tudtak ellene találni. 

4; Donald "végre" odaér

Azt nem várta senki, hogy teljesen ki tudjuk venni az alapszakasz legértékesebb védőjátékosát a játékból, de azért korántsem volt akkora "szörny", mint amit várt volna tőle az ember a híre alapján. Donald Masonnal szemben áll fel, azonban egy oldallépéssel máris Andrews-t támadta, aki alaposan hátra is tudott tolni. Bradynek nem volt más választása, mint fellépni a zsebbe, ugyanis a Canonnal szemben felálló Suh hátulról közelített. Szerencsére nem lett sack a dologból, de egy szép megmozdulást láthattunk Donaldtól.

Donald odaér

Kinek a hibája volt? Mason nem készült fel időben a "cselre", így körbe-körbe forog, hogy kit is blokkoljon, ezzel Andrews egyedül maradt Donalddal szemben. Ha nem Suh felé próbálna besegíteni, talán el tudták volna tolni balra Donaldot ketten Andrewssal.

5; Edelman 6 yardos elkapása

A faltól jobbra Gronkowski és Edelman áll fel. Gronkra a 26-os LB fogta, míg Edelmanre szokás szerint Talib figyelt. (Szerk: aki meg tudja mondani, hogy miért viselhet LB 26-os mezt, annak jár a virtuális csoki.Elméletileg 40-59 között kell, hogy a LB száma legyen.) Gronk elengedi maga mellett Suh-t, és egy rövid Flat útvonalat fut, eközben szimultán Edelman hasonló képpen tesz, és a pálya széle felé fordul.

Donald nem volt a pályán ennél a játéknál.

Edelman 6 yard

Kinek a hibája volt? Tudom, hogy ezt hajtogatom mindig, de Talib megint 8-9 yardról fogja Edelmant. Véleményem szerint ő volt az egyik gyenge pontja a Rams védelmének.

6; Edelman 25 yardos elkapása

Harmadik kísérlet, 1 yard kell. Ugyan futó áll fel Brady mellett White személyében, de nincs fent a pályán a faltörő kos Develin. Két elkapó áll fel jobb odlalon, 1 elkapó a bal oldalon.  Dorsett van a bal szélen, aki megiramodik a pálya szélén, és mélyen elviszi a védőjét, ezzel az a része felszabadul a pályának. Edelman megint zseni módon csapja be Robey-Coleman-t, aki több, mint 5 yardról üldözi a testcsel után. Mivel a pálya jobb széle üres, ezért Edelman lendületből 11-12 yardot hozott még az elkapás után. Sokkoló statisztika: Edelman egymaga 74 yardnál járt akkor, amikor az egész Rams csapat 32 yardot tett le az asztalra!

Donald nem járt jól, Thuney és Andrews egy áthatolhatatlan falat hozott létre, Suh Gronktól kapott egy szép blokkot, majd Trent Brown lökött rajta egy óriásit egyenesen Thuney kezei közé. Tökéletes falmunka.

Edelman 25 yard

Kinek a hibája volt? Gyakorlatilag ez 1 vs 1 volt Edelman és Robey-Coleman között, amit ismét a 11-es játékos nyert meg. Szerintem a védő arra számított, hogy Edelman a pálya közepe felé vág be, de ehelyett Edelman elhúzott mellette.

7; Futás mínusz 3 yardért

A bevezetőben említettem, hogy sokat vártam előzetesen a Rams O falától. Hát, őszintén csalódtam, de nem bánom. Hogy is volt a játék? Adjuk el az end-aroundot, ez bejött. Nyissunk lyukat a futónak, ez nem igazán. A center borzasztóan elváltja magát, Shelton szinte érintés nélkül jut át rajta. De csak ha ez az egy hiba lett volna. A 79-es számú jobb Tackle balra blokkol, a 76-os bal oldali Guard húzott volna át jobbra blokkolni, de alaposan lekésett Simonról (55-ös), így ha Shelton nem tudta volna földre vinni C.J. Andersont, akkor Simon tette volna meg helyette. Jó látni, hogy a játék végére 5 védőnk veszi körbe az egy szem futójukat. Ez sokat elárul a Rams moráljáról. 

Minuszos futás

Kinek a hibája volt? A bal Guard túl lassan ment blokkolni, ez az egyik hiba. Azonban a Center nagyobbat bakizott, talán nem várt ilyen kezdősebességet Sheltontól?

8; Edelman 10 yardos elkapása

Ha bele akarnék taposni a Rams szurkolók lelki világába, mondhatnám azt, hogy Edelman erre csörög a diót játszott Peters-el. A valóságtól nem járnék messze, Edelman ihletett formában játszott. Peters a harmadik védő a cikkben , aki megpróbálta őt megfogni, sikertelenül. Hihetetlen, milyen testcsellel küldte el Peterset, és nem elég, hogy elkapta a labdát, még a védővel a nyakán megtett további 5-6 yardot Edelman. Igazi harcos!

Eközben Mason 1-1 ben kivette Donaldot a játékból, Andrews és Thuney pedig esélyt sem adott Suh-nak, hogy Brady közelébe férkőzzön. Bravó! 

Edelman 10 yard

Kinek a hibája volt? Mivel Peters feladata volt 1 vs 1-ben segítség nélkül Edelman levédekezése, ezért ezt az ő nyakába varrnám. Nagyon megverte őt Edelman a testcsellel.

9; Edelman 9 yardos elkapása

A Rams zónavédelemmel állt fel. Négyen támadták Bradyt, egy ember visszalépett, és Allent követte. A védőfal mögött felálló 3 játékosból egyet elvitt magával Gronkowski, a jobb oldali védőt pedig Hogan vitte el magával. A snap után Edelman a védőfal mögött slant útvonalat futott, az 58-as LB túlságosan visszalépett, így Edelman nagyon üresen kapta meg a labdát. Külön kiemelném Michel blokkját, amivel tökéletesen távol tartotta Ebukamot (50-es) Edelmantól, aki így plussz yardokat tudott hozni. Emeljük kalapunkat a 11-esünk előtt, ugyanis az első félidőben 8 felé szálló labdából 7-et elkapott. 

Thuney tökéletes munkát végzett 1 vs 1-be Donald ellen, míg Andrews Suh-t védekezte le tökéletesen, így Bradynek rengeteg ideje volt passzolni tiszta zsebből.

Edelman 9 yard

Kinek a hibája volt? A két LB (58-as Littleton és 26-os Barron) nagyon hátraléptek, gyakorlatilag a first down vonala mögött voltak 3-4 yarddal, így semmi esélyük nem volt megfogni a first down előtt Edelmant.

10; Edelman 27 yardos elkapása

Az ember már elkezdhetné sajnálni Marcus Peters-t (22-es), hogy már megint ő volt az áldozat. Edelman nem kegyelmez, megint megveri a védőt, de úgy, hogy 4-5 yarddal lemarad a CB róla. A játék végén sem ő csinálja meg a szerelést, Edelman átveri a 43-as Safetyt is (John Johnson III), így egy harmadik és 4-ből lett egy 27 yardos játék. Peters-t a Rams a Chiefstől szerezte meg a szezon előtt egy 2018-as negyedik, és egy 2019-es második körös draft centliért. Lehet, hogy már megbánták a cserét, a PFF szerint a CB épp hogy az "átlagos" kategória alját tudta megcsípni, INT-ben is visszaesett, idén 3 volt neki, korábban 8-6-5 db. 

Donald megint nem ment semmire Andrews ellen, Suh pedig hiába tolta hátra Cannont, addigra már késő volt, a labda már Edelman kezében volt. 

Edelman 27 yard

Edelman 27 yard

Kinek a hibája volt? Miért nem próbálták jammelni Edelmant a LOS-nál? Gyakorlatilag azzal, hogy motionben átmozgott a fal jobb széléről balra, már egy kisebb kezdősebességre tett szert, míg a védő ahelyett, hogy vagy blokkolta volna, vagy futott volna vele szoros védekezéssel, megindult a LOS irányába, és elfutott Edelman mellett a testcselnek köszönhetően. Rossz védőmunka!

11; Edelman 8 yardos elkapása

Pár másodperc van elindítani a játékot, amiko Gronk megindul a jobb oldalról keresztbe. Brady jelez neki, hogy menjen vissza, majd úgy, hogy a védők ne lássák, a combja mellett jelez neki, hogy menjen mégis. A 26-os számú LB követi is Gronkot, de nem lett belőle köszönet. Gronkowski meégkezik a faltól balra elhelyezkedő Edelman és Hogan mellé. Hogan szépen kiveszi a (talán) blitzelni igyekvő védőt, míg Edelman a nagy testvér Gronkowski mögött futva, mínusz 3 yardról indulva kapja meg a labdát. Gronkowskinak nem akadály a LB kiblokkolása, az eredetileg 11 (!!!) yardra védekező Petersnek pedig esélye sincsen odaérni a lendületből érkező Edelmanhoz időben, a szereléssel le is csúszik, így majdnem first downt ért el a Patriots.

Donald ugyan el tudott menni Mason mellett, de addigra már Brady a labdát eldobta. Suh esélytelen volt, méterekről követte a labdát.

Edelman 8 yard

Kinek a hibája volt? Akkor leírom újra. 10 yard kell a first downhoz, akkor nem védekezek 11 yardra az elkapótól, aki addigra már egymaga bucira verte a Rams védelmét. 

12; Edelman 8 yardos elkapása ismét

Ha az előbb azt írtam, hogy már csak pár másodperc van a snappig, akkor ez hatványozottan igaz. Brady 3 másodperccel a támadóidő lejárta előtt "Alert-et" jelez, tehát áthívja a játékot. Ehhez nagyon ott kell lenni fejben, hogy mindenki azonnal tudja, hogy mi a dolga. Jobb oldalt Gronkowski, majd Edelman állt fel. Edelman a játék áthívásakor megindul középre, és Talib követte őt. A Snap után Gronkowski miután Suh-t blokkolta, jobbra, a pálya széle felé indul, ezzel a saját védőjét elvitte magával. Edelman "Dig" útvonalat fut, tehát miután egyenesen megindult, bevágott középre. Szerintem Talib várta volna a safety segítséget, de mivel ez elmaradt Edelman teljesen üresen kapta a labdát. Vélhetően Edelman is gyorsabb reagálásra számított a védőktől, mert a labda elkapása után nem próbált újabb yardokat szerezni, hanem egyből a földre ment.

Donald alapból a jobb oldali Guard/Tackle-el szemben állt fel, majd a játék végére átkeveredett a (támadó) bal oldalra. Volt olyan pillanat, amikor Cannon-Andrews-Mason trio is a nyakába csüngött, végül Mason vezette át a másik oldalra. 
Suh először Gronkowski blokkjába futott bele, majd Cannon vette át tőle, és tartotta távol Bradytől. Szép összjáték!

Edelman 8 yard újra

Edelman 8 yard újra2

Kinek a hibája volt? Talib reakciója mindent elmond. Annyira számított a védőtársa segítségére, hogy nem követte Edelmant, tartotta a saját zónáját. A segítség szerencsénkre csak nagyon későn jött, így ezt a játékot nem Talib számlájára írnám, hanem a Rams 20-ának rovására. (Safety, Lamarcus Joyner)

13; Burkhead 26 yardos futása 

Még csak egy labdányi különbség volt a két csapat között, nem dőlt el semmi, nagyon kellett a first down. Közben figyelni kellett arra is, hogy minél több időkérését elvegyék a Ramsnek, hogy ha marad támadásra idejük, minél kevesebbszer tudják az órát megállítani. A lehető legjobbkor jött Burkhead hosszú futása, mert ezzel tudtuk megalapozni a FG-al végződő támadást. Lássuk hogyan is bontakozott ki a játék.

Edelman volt az egyedüli elkapó a bal oldalon, de ezzel legalább egy védőt ki lehetett venni a játékból. Az összes többi védő a LOS-on, vagy annak 3 yardos közelében állt fel, tehát számítottak a futásra. A Patriots "I" formációban állt fel, tehát Brady mögött helyezkedett el a fullback (Develin), és mögötte a half-back futó Burkhead. A snap pillanatában az egész támadófal balra indult, amivel kapásból két védő a jobb széles kiesett a játékból, mert túl messzire kerültek a labdától. Cannon Suh-t próbálta kivenni a játékbül azzal, hogy kiüti a lábát, de ez nem sikerült, de annyira meg tudta zavarni Suh-t, hogy már ne érjen oda a futóra. Donaldot Mason jobbra terelte, tehát a két legfontosabb védőt sikerült kivenni a játékból. Andrews a 90-es védőt (Brockers-t) blokkolta kezdetben Thuney segítségével, míg Trent Brown középre lökte be az 56-os LB-et (Dante Fowler jr.). Gronkowskinak nem volt akadály a 20-as CB (Lamarcus Joyner) eltolása balra, így egy hatalmas lyuka alakult ki a bal oldalon. Ebbe a lyukba kellett berobbannia egy védőnek, nevezetesen a 26-os LB Barronnak. Csakhogy itt jött a képbe Develin, aki ahhoz van hozzászokva, hogy megcsinálja a helyet a futónak. Így is történt, eltüntette a képből Barront. És akkor jön a kulcs, Talib. Két lehetősége volt, vagy Barrontól balra fordul, vagy jobbra. Ő a jobb oldali utat választotta, Burkhead a balt. Ezzel még nincs vége a játéknak, ugyanis a falból közben előre tört Thuney, és egy másik kulcsblokkot osztott ki az 58-as LB-nek (Dante Fowler jr.), eltolta balra, így mögötte jobbra tudott átvágni Burkhead. Végül a szerelést Edelman embere csinálta meg, de addigra már Burkhead 26 yardot jutott előre. A második videót nagyon lelassítottam, hogy mindeki aki szeretné, tudja követni a leírtakat.

Burkhead 26 yard

Burkhead 26 yard lassítva

Kinek a hibája volt? A legnagyobb esélye Talibnak lett volna a szerelésre, 50-50%-volt annak az esélye, hogy jó oldalt választ, szerencsénkre nem így történt. Nem hiszem, hogy ki kellene emelni bárkit a védelemből, aki nagyot hibázott, ez egy jól begyakorolt, felrajzolt és kivitelezett játék volt a Patriotstól!

Aki szeretne megismerkedni az útvonalakkal, ajánlom ezt a linket: thephinsider

Hozzászólások

2019. 02. 12. 12:50
paszta75
Kicsit Off de most olvastam és /ha igaz/ az Durva:
2010 óta 3 csapat nem játszott a wild card körben: Cleveland Browns, a Tampa Bay Cuccaners és a New England Patriots.

:DDDDD
2019. 02. 12. 12:50
paszta75
Buccaners
2019. 02. 12. 14:01
loop80
Buccaneers ;)
2019. 02. 12. 14:25
paszta75
Valóban :)))
2019. 02. 12. 15:31
zsolt75
2019. 02. 12. 13:28
elbandi
Ha jól emlékszem, Barron safety-ként volt draftolva, a Rams LB-S hibridként használja.
2019. 02. 12. 15:03
Croaker
Valószínű valami ilyesmi van a dologban, de az összes portálon, a rams saját oldalán, a pff-en, mindenhol LB/ILB-ként szerepel, fura, hogy a 2012-es draftja óta nem kellett mezszámot váltania.
(Amúgy megnéztem, első kör 7. választott Safety volt)
2019. 02. 12. 16:35
nszgergo
Olyan mint Chung, Strong Safety, aki többet játszik a boxban, mint hátul. Itt inkább az ILB megnevezések a helytelenek.
2019. 02. 12. 17:06
nszgergo
már csak azért se értem, mert ha véletlen (tudom h nem) tagelnék, akkor az LB tag sokkal többe fáj, mint a S...
2019. 02. 12. 13:33
elbandi
Nagyon élveztem a cikket, ez alapján egyértelmű miért Julien király lett az MVP!
2019. 02. 12. 19:28
dravait
Croaker, ez megint bika jó lett! :-)

Teljesen érthetetlen Wade Philips megoldástalansága Edelmanre, a Donald-Suh táncospáros tehetetlenségére, a futások megfogására. Szerintem mindenki nagyobb ásznak gondolta, mert lehet egy statikus csapat ellen jó stratégiát tud kidolgozni, de a szezon során állandóan változó játéktervünkhöz ő láthatóan nem tudott alkalmazkodni. Így összegyűjtve meg még ijesztő is, hányadszor nyelték be ugyanazt...

Méghogy nem bízunk BB-ben... :) :) :)
2019. 02. 12. 19:52
NB2
Viszont amilyen szépen játszottunk itt, nem nyertünk annyira simán ott:) Vagy mondjuk úgy, ezt a meccset már hamarább eldönthettük volna.
2019. 02. 13. 19:24
dravait
Így van. A játék összképe alapján a DEF-OFF különbségek a mi javunkra legalább még két TD-nyivel jobbak voltak. Tizenhét-nullal kellett volna fordulnunk. Mint a Chiefsnél. :) :)
2019. 02. 12. 21:05
InfiniteLoop
Wade Philips Edelman ügyben azért van terítéken, mert a Rams O# összesen 3 pontot tudott csinálni ;)
2019. 02. 12. 19:56
Touchdown Tom
Egy jo kis video a szezonunkrol:
https://www.youtube.com/watch?v=fhCLQNYowcE&fbclid=IwAR2gFCMdk1zIGn25E0q8a1-o40Q-FN8fa6QcCkpnOmoJp_7DIo98H46VYU0
2019. 02. 13. 12:59
gcsaba
Ez tényleg nagyon jó. Érdekes végignézni, ahogy a szakértők véleménye változik, vagy éppen nem változik a szezon során. A Steelers meccs után alig maradt, aki még hitt a Pats-ben. Bevallom, én is elengedtem a szezont. De hányszor elengedtem már, aztán mégis... Épp a Steelers meccs után mondtam ki, hogy ha ebből SB lesz, akkor soha többé nem kritizálom Bill döntéseit. És kell vennem egy 11-es mezt.
2019. 02. 12. 22:21
mhatrix
antonio brown allitolag tovabball
mondja az espn
2019. 02. 12. 22:49
mhatrix
ja meg schefter is
ha pontos az angolom akkor vmi olyasmi hogy elcserélik,pontosabban ő akar cserélni
patsbe szívesen látnám
2019. 02. 12. 23:14
nünü
20 misi körül van a fizuja. Plusz ugye a csapatát valami hiszti miatt cserben hagyta egy számukra ( legalábbis akkor még úgy tűnt ) fontos meccsen. Nekem ingyen se kéne.
2019. 02. 13. 00:16
loop80
2019. 02. 13. 07:42
zsolt75
2019. 02. 12. 22:28
kitalaltnev
Köszi szépen, Croaker, az elemzést! Szokásosan szemléletes, és most ráadásul nagyon jó olvasmányos lett.
Nem lehet elégszer megnézni és elmondani, hideg fejjel újra és újra visszanézve a jónéhány kukcsjelenetet: a mieink épp a legjobbkor, a SB-ben végeztek remek kuli- vagy iparosmunkát. A Rams ellen nem tüzijátékra szerződtek, hanem taktikus kulimunkára. S ami a Rams-nek nem sikerült, azt a csapat mind a D, mind az O oldalon végrehajtotta. Az utóbbi (az egy TD-vel) a kellő elégségesen, kivétel persze a Brady-t remekül megvédő támadófal, az előbbi, a védelem meg a maximumot nyújtva. Még mindig meg kell csípnem magam, h. elhiggyem. :) Lassan ülepszik csak le...
2019. 02. 13. 09:39
zio1991
Nem témához szoló kérdés csak érdeklődnék, hogy lesz-e podcast? Csak mert hiányzik :)
2019. 02. 13. 09:56
Croaker
Semmi gond, a 21/9 hozzászólás vág a témába :)
Igen, lesz Podcast ezt nyugodtan mondhatom Spigo nevében is :)
2019. 02. 13. 16:24
anti pass
Fura, de ezt a SB-t többször néztem meg, mint eddig bármelyiket. Köszi az ilyen elemzéseknek, mert mindig találok valamit, amely miatt -ellenőrizendő a látott vagy olvasott- újra megnézem! Nem akarok euforikus lenni, de ilyenkor és így lehet értékelni a finomságokat, amelyek meccs közben észre sem veszek, csak az események végét látom soxor!
Ui.: Azért tartozom az igazsággal, hogy a Falcons elleni meccs második félideje vezet még egyenlőre!
2019. 02. 13. 19:21
dravait
Az az utolsó 10 perc a hosszabbítással... Feledhetetlen, katarzis végű, mindenekfeletti. Már nem elég a 2 jegyű számláló a nézettséghez. :) :) :)
2019. 02. 13. 21:21
Vass Imre
Elkezdtem visszanézni az összes meccsünket. Az elsőtől az SB-ig. Egyrészt, hiányzik a játék, másrészt kíváncsi voltam. Nagyon érdekes, hogyan változott a csapat megítélése meccsről meccsre. :)
2019. 02. 14. 08:17
Elm
Én meg elvonási tünet enyhítésként a Belichick és Brady c. könyvet olvasom, asszem harmadjára, és egészen vicces, hogy pont ugyanazok a panelek meg károgás jönnek elő benne a 2001-2004 időszakra is, szinte mindegyik évre, mint most : elmentek a legjobbak, béna a védelem,
Bill elvesztette az öltözőt, mindenki utál mindenkit, rájátszás is esélytelen, stb, stb, stb (kivéve a "too old" frázis). Aztán csak SB győzelem lett abból az év(ek) ből is. Kísérteties a hasonlóság.
2019. 02. 14. 13:03
zsolt75
Csak abban ne legyen hasonlóság, hogy újra annyit kelljen várni a SB győzelemre.
2019. 02. 16. 20:43
hopi46
A SB-t megérdemelten nyertük meg egy A+++-os védelemmel és egyetlen egy! sikeres RZ-ig jutó drive-al. (Jó, meg eggyel több mezőny góllal.)
Ez a cikk kicsit lenézi az egyébként szintén legalább A minősítésű Rams védelmet és túlfényezi a támadójátékunkat amely az EZ-hoz közeledve egyáltalán nem volt ellenállhatatlan. A Rams szempontjából az offense-ük vesztette el a meccset.
2019. 02. 17. 08:43
zsolt75
Ja! A Rams védelem 13 ponton tartotta a Tom Brady által vezetett támadósort. A Rams védelmén nem múlt a meccs, a Rams támadók voltak gyengék....
2019. 02. 17. 09:57
Croaker
Szokás szerint messze nem értek egyet Veled, de nem gond. Az a csapat, aki annyira szörny szerepben tündökölt az alapszakaszban, a SB előtt, az igencsak beégett ilyen teljesítménnyel. Hol A-s védelem az, ahol 1 db sacket értek el összesen úgy, hogy ott játszik az alapszakaszban 20,5 sackket elérő Év Védője? Úgy, hogy ő jegyezte a legtöbb mínusz yardos szerelést? A legtöbb QB hitet? Most meg normális nyomást sem tudott felmutatni, nem hogy elit játékot.
A számok nyelvén: 5 db total szerelése volt, abból 1 db amit ő csinált meg (!!!), és 4 db közös szerelés. Ez nagy nulla. Deatrich Wise Jr, aki nem egy kategória, 31 snap alatt csinált ugyanennyit, csak neki az 5 tackle-ből 3 volt saját, 2 solo.
Vagy akár nézzük a nagy(on buta) Ndamukong Suh-t. 2 (!!!) szerelés, 1 solo 1 assist. Hol van itt az A-s védelem?
A Secondary ugyanúgy megégett, és nem csak ezeket a videókat lehetett volna betenni, de ezeken is fogalmatlanul játszottak, főleg Talib és Peters. Nálunk nem voltak ilyen kóválygó védők, akik az elkapókat keresték.
Futás védelem? 156 yard a földön, amit nem a garbage time alatt szedett össze a csapat (mint ugye Cooks az elkapásainak egy részét).
Az a 13 pont lehetett volna 16 is akár (missed FG, ami nem a védelmen múlt).
Egy szép dolgot láttam tőlük, az az INT. Az egy szép védő munka volt, jó olvasás. De egyébként?
Az, hogy 13 ponton tartották a Pats O-t nem csak a Rams D érdeme. Hogan 6 target 0 catch gondolom beszédes, és nem feltétlen a D miatt lett ez az eredmény. Volt köztük olyan, amikor a nyomás miatt alul dobta Brady, és volt az INT, de ezt a statisztikát mindenhol kiemelik Hogantől.

Szóval szumma szummárum nem tudom mitől lett volna ez "A" védelem, mert semmi olyan "hűha" momentum nem volt, amit egy ilyen veretes védelemtől elvárt volna az ember. De persze mindenkinek saját véleménye van, ezt tiszteletben tartom, de a számokat szeretem, és a számok messze nem egy A-s védelemről beszélnek.

+1: Hopi, ha elolvastad a bevezetőt, azt írtam, hogy ha már MVP lett JE, akkor szeretném bemutatni, miért. Magyarul itt a sikeres elkapások szerepelnek. Hogyan lenne ez túlfényezés? Azokban a playekben amit fent látsz, szét lett szívatva a Rams D. Pont. Ha ez túlfényezés, ám legyen.
2019. 02. 17. 14:26
hopi46
Az az defense, amelyik 13 ponton tart egy elit QB-s csapatot, és 1x engedi csak a RZ-ba az Nekem A, vagy ha nem A, akkor az ellenük játszó offense C. Ráadásul a Ofalunk végig remekül dolgozott, azaz minden adott volt a jobb támadó játékhoz.
A JE elkapások (szívatások?) többnyire a pálya középső harmadában voltak, aztán bedöglöttek a tovább haladások, legfeljebb mezőny gól lett. (egyébként 16-6 is lehetett volna.) Cooks is ott villogott, aztán mire mentek a 120 yard-jával?
Talán Hogan-nak azért nem lett elkapása, mert lehet, hogy jól védekeztek rajta?
2019. 02. 17. 15:55
Croaker
Az első mondatod második fele a valósághoz közelibb.
TB 2 különböző értékelés szerint C+ vagy B-
RB B/B
WR A- és TE B+ (a másik oldal a WR és TE-t egyben B+ ra értékelte)
OLine B+
A védelemnél csak egyik oldal értékelt, de A-t adott a D line / LB -re, míg a DB-ekre A-.

Ezzel szemben a ramswire oldalának értékelése:
D-line: B
Inside LB: A
Outside LB: B-
CB: B-
Safety: B+

Végignéztem újra a 6 Hogan targetet. 2 fogható, ha nem Hogan van ott. 1 INT, 2 rossz passz (ha eléje megy hiába van ott védő), 1 QB siettetés miatti rövid passz.

Mit értünk azzal, hogy pálya közepéig szívattuk az ellenfelet JE elkapásokkal? Pl azt, hogy tudtunk TD-t elérni, és 2 FG lehetőségünk is volt. Ellenfélnek 1 FG, plusz egy garbage time kihagyott FG.
Cooks 45 yardot szerzett az utolsó, teljesen esélytelen támadásban. Anélkül 75 yard. JE 141 yard + 8 yard futás, egyik sem a lényegtelen helyzetben. Gronk 87 yard.

És még egy, csak hogy lásd a különbséget: Ha szerinted a 13 ponton tartás miatt (ami 16 lehetett volna) A-t érdemel a D, akkor a Steelers 17 pontja is D bravúr volt? A értékelésű?

Miheztartás végett, a report cardok arról a meccsről, két helyről:
D line: D / C-
LB: D / C
DB: A- / B+

És utolsó érvnek, hogy szerintem miért nem volt "A" a Rams védelme, hiszen az A-nál nincs magasabb, A+++ nem lehetett (Ha a nyitó gondolatoddal azt mondod, hogy Pats D: A, Rams D: B vagy B-, ha már 3 fokozattal adtál jobbat a Pats D-re, akkor nem is mondtam volna semmit.) :

Patriots alapszakasz:
5. futásban,
8. passzolt yardban,
9. elkapott yardban,
4. szerzett pontban
összesítve 5. helyen.

Rams alapszakasz:
3. futásban,
5. passzolt yardban,
5. elkapott yardban,
2. szerzett pontban
összesítve 2. helyen.

Ehhez a védelmek összehasonlítása:
Patriots alapszakasz:
26. legtöbb kapott pont
12. legtöbb kapott yard
11. legtöbb kapott passz
22. legtöbb kapott futott yard
3. legkevesebb szerzett sack
22. holtversenyben szerzett INT-ben

Rams alapszakasz:
13. legtöbb kapott pont
14. legtöbb kapott yard
19. legtöbb kapott passz
10. legtöbb kapott futott yard
8. legkevesebb szerzett sack
16. holtversenyben szerzett INT-ben

Tehát egy minden tekintetben erősebb O-val rendelkező Rams-et állított meg a Patriots D, és egy gyengébb O-t a Rams D, de még így is +10-et vertünk rájuk, ami akár 13 is lehetett volna, amíg számított a meccs.
2019. 02. 17. 19:00
hopi46
Természetesen tudom, hogy nincs A+++ minősítés, ezzel az abszurd adattal csak a védelmünk extra nagyszerűségét próbáltam kifejezni. Véleményem változatlan, mindkét védelem remek volt ill. szemlélet kérdése, a mi offense-ünk döntő pillanatokban sokkal jobb volt. Elengedtem a témát. :)
2019. 02. 17. 20:00
Croaker
A számok makacs dolgok ;) Nyilván lehet objektíven és szubjektíven nézni, nincs ebből gond.
Hozzászólás a(z) Kinek a hibája volt? Super Bowl LIII - Los Angeles Rams bejegyzéshez