Menetrend
Szavazás

Megszakítjuk adásunkat

2008. 05. 17. 20:40
Szerző: temp
Kategória: Hírek
A liga egészét érintő változások lehetnek a közeljövőben. Az NFL csapatok tulajdonosai Atlantában találkoznak kedden, ahol egyes pletykák szerint szóbakerülhet a kollektív szerződés (CBA) egységes felmondása is.
A kollektív szerződés szabályozza többek között a játékosok szerződtetésének kereteit, a fizetési sapkát, a szerződéses minimum összegeket. A jelenlegi CBA 1993 óta van érvényben, de 1998-ban és 2006-ban is alakítani kellett rajta, sőt 2006-ban komolyan felmerült sztrájk lehetősége is, akkor a játékosok oldaláról. Az NFL-ben 1987 óta megszakítás nélkül működik. Akkor a játékosok egységes őszi sztrájkja miatt 3 alapszakasz mérkőzésen is "helyettesítő" emberek léptek pályára (például a Cserecsapat című film is erről az időszakról szól). Többek között ez vezetett az 1993-as megállapodáshoz is, ami bevezette a salary cap-et, és a korlátozás nélküli szabadügynök státuszt. A 2012-ig szóló szerződést most a tulajdonosok támadják, mivel úgy látják, hogy a fizetések összege túl komoly terhet jelent a franchise-ek számára, valamint egyes hírek szerint az újonc fizetések elszállását is aggasztónak találják. A legrosszabb forgatókönyv esetén a liga tulajdonosok és az NFLPA a játékosokat képviselő szervezet között elhúzódó tárgyalásokra lehet számítani, ami részben vagy egészében veszélyeztetheti a 2010-es szezont vagy akár több azt követőt is (ahogy az NHL esetében meg is történt). Az NFLPA szervezete minden esetre komolyan számol a tulajdonosok CBA-ból való kilépésével már akár a keddi találkozón.

Hozzászólások

2008. 05. 17. 20:54
Na az lenne szép, ha itt is sztrájkolnának a játékosok, mint annó az NHL-ben. Az offszszont is nehéz kibírni, mi lenne, ha mondjuk 1-2 szezon kimaradna.
2008. 05. 17. 21:47
Nem a játékossztrájk esélye áll fenn, hanem, hogy a tulajdonosok mondják azt, hogy elég volt... A játékosoknak most minden szép, és jó. ;)
2008. 05. 17. 21:52
Tudom. :D fotoGRAFI-nak írtam. ;)
2008. 05. 17. 21:58
Én is értettem :) Csak ugye az NHL-ben a játékosok sztájkoltaltak, és arra utaltam vissza. :D
A lényeg, hogy ne legyen semmiféle semmi. A népnek kell a cirkusz, de nem ilyen.
2008. 05. 18. 02:54
Proxi
Na kösz! Ez felért egy spygate-el! Ismét kihordok lábon egy szívinfarktust! :D
2008. 05. 18. 10:55
bradyfan
Nem igazán értetem miről is van szó eltudná nekem magyarázni vaalki érthetően? Előre is kősz
2008. 05. 18. 10:57
Mr nemo
"tulajdonosok támadják, mivel úgy látják, hogy a fizetések összege túl komoly terhet jelent" ??? Valaki szóljon azoknak a tulajdonosoknak, hogy nézzék már az európai "kollégák" fizetéseit, és azután sírjanak!
Az újoncok fizetéséről semmit sem tudok, de gondolom nem kell nekik többet fizetni, mint egy veteránnak...
2008. 05. 18. 11:44
Proxi
Mr nemo! Itt elsősorban a top 10-ben draftolt újoncok fizujáról van szó, akik horibilis követelésekkel állnak elő. KIfizetni több 10 misit egy olyan játékosnak aki még nem volt kipróbálva az NFL-ben! Én megértem a tulajokat ebből a szempontból. Egyébként a franchise-ok üzleti vállalkozások és mint ilyen a minél nagyobb nyereségre hajt. Ami szintén érthető. De az ég szakadjon rájuk ha emiatt elmarad az idény!!! :)
2008. 05. 18. 11:48
Wyatt
az egyik legjobban fizetett labdarúgó
Michael Ballack ł121000/hét=ł6.292.000 *312,67=1.967.319.640ft/év
a tavalyi év legjobban fizetett amerikai focistája
Leonard Davis $25.4 million/év *160,41= 4.074.414.000ft/év

csak összehasonlítási alapként...

mellesleg én örömmel tapasztalom ezt, kijön az egyetemről, még lószart se csinált, de már akkora fizetése legyen, mint egy többszörös bajnoknak akár...
2008. 05. 18. 11:48
Wyatt
na proxy megelőztél, nagyjából össze is foglaltad amit akartam^^
2008. 05. 18. 12:03
temp
Azt se felejtsük el, hogy a tulajdonosok érdeke egyrészt a fentarthatóság (márpedig a fizetések elszállása gondot jelenthet, ha ki kell termelni ezt a pénzt), másrészt valóban a profit termelés (nem kevés pénzeket nyomtak a befektetők abba, hogy 1-1 közrzetben akár a semmiből versenyképes csapatokat hozzanak létre).

Aztán azért sem érdekeltek a fizetések elszállásában, mert mondjuk amíg a big market piacokon egy-egy csapat akár 200 millió dolláros fizetési sapkát is ki tudna esetleg használni (durván a mostani duplája), addig egyáltalán nem biztos, hogy ez a kiscsapatoknál is összejönne.

Senki sem érdekelt abban, hogy a 32 csapatból mondjuk kiemelkedjen egy verhetetlen 5-10 csapat, hülyén hangzik, de még annak az 5-10nek sem érdeke, aki erre képes lenne. A liga egyik vonzereje pont az, hogy egy Miami - Patriots meccs is igzalmas (emlékezzetek csak vissza, mennyire tartottunk tőlük), míg a BL-ben (kb 2-3 éve figyeltem utoljára komolyan, lehet, hogy azóta változás volt) az első csoportkörben simán rendeztek fél házzal mérkőzéseket úgy, hogy B meg C csapatok voltak a pályán.
2008. 05. 18. 12:58
Mr nemo
Bevallom nem érdekel az európai foci, és csak szőrén hallom a híreket. Lehet el vagyok akkor tévedve, de én eddig szinte csak több tízmillió eurós szerződésekről hallottam, meg Beckham 100 millió dollárjáról... azt hittem mindenki ilyen pénzeket kap. De akkor tévedtem.
Az újoncok fizetésénél tudna adni valaki valamilyen linket, hogy mégis hogyan néznek ki?
2008. 05. 18. 13:30
Wyatt
Beckham fizetése 5 év alatt annyi, és nem is pontosan a fizetése ennyi, hanem a szponzorációs pénzek + eladott mezei utáni % etc alapján jön ki ennyire
2008. 05. 18. 13:52
temp
egyébként ez nem olyan meglepő fejlemény, Goodell már februárban beszélt arról, hogy meg akarja állítani a 30 milliós rookie fizetéseket, és ezért tárgyalásokat kezdeményez az NFLPA-val.
2008. 05. 18. 13:57
temp
Az idei fizetések még nincsenek meg, hiszen a legtöbb rookie még tárgyal a szerződéséről. A tavalyi év viszont megvan.

Játékos Év Max Garantált
1 JaMarcus Russell 6 $61.00 $32.00
2 Calvin Johnson 6 $64.50 $27.20
3 Joe Thomas 6 $42.50 $23.00
4 Gaines Adams 6 $46.00 $18.60
5 Levi Brown 6 $62.00 $18.10
6 LaRon Landry 5 $41.50 $17.50
7 Adrian Peterson 5 $40.50 $17.00
8 Jamaal Anderson 5 $31.00 $15.40
9 Ted Ginn 5 $21.80 $14.00
10 Amobi Okoye 6 $17.70 $12.80
11 Patrick Willis 5 $16.70 $12.00
12 Marshawn Lynch 5 $18.94 $10.30
13 Adam Carriker 5 $14.50 $9.40
14 Darrelle Revis 6 $36.00 $11.00
15 Lawrence Timmons 5 $12.00 $8.05
16 Justin Harrell 6 $15.00 $8.00
17 Jarvis Moss 5 $15.00 $8.00
18 Leon Hall 5 $13.10 $8.20
19 Michael Griffin 5 $13.30 $7.50
20 Aaron Ross 5 $13.50 $8.00
21 Reggie Nelson 5 $13.10 $7.10
22 Brady Quinn 5 $30.00 $7.75
23 Dwayne Bowe 5 $11.80 $6.50
24 Brandon Merriweather 5 $11.50 $6.00
25 Jon Beason 5 $12.50 $6.30
26 Anthony Spencer 5 $9.00 $6.00
27 Robert Meachem 5 $11.30 $5.70
28 Joe Staley 5 $10.90 $5.60
29 Ben Grubbs 5 $10.60 $5.50
30 Craig Davis 5 $11.03 $5.40
31 Greg Olsen 5 $10.69 $4.90
32 Anthony Gonzalez 5 $10.30 $5.40

Ezekkel a fizetésekkel több játékos (pl: Landry, CJ, Ginn (ha a returnereket nézzük :P ) a poszt legjobban fizetettjei közé került 1 percnyi NFL játék nékül).
2008. 05. 18. 15:10
Mr nemo
Köszi srácok így már világos :-)

Ezek a rooki fizetések tényleg elég húzósak. A veterán minimumok után kicsit sokkoló is, hogy látatlanban ennyit kapnak.
2008. 05. 18. 15:27
TÖRÖLT
Hy!Nem semmi pénzt markolnak fel egyessek a semmiért!!
2008. 05. 18. 18:44
temp
abból a szempontból azért nem a semmiért, mert egy TOP10 draft pozicióért azért kőkeményen meg kell dolgozni, hogy oda kerülj, viszont az is igaz, hogy messze többet, mint ami reális lenne figyelembe véve a veteránok árát is.

A másik gond ugye amit már korábban is írtam, hogy az egész fizetési láncon végiggörög az újoncok áremelkedése, hiszen ha egy ki nem próbált újonc keres évente 5 millát, akkor egy kíváló korban lévő 26 éves PB-er játékos teljesen reálisnak tartja, hogy neki minima 10 milla jár. Márpedig ezt nem bírják el a csapatok, akárhonnan is nézzük.
2008. 05. 18. 22:10
7brady7
1.a Soccer klubbok pl Manchester United, Liverpool, Real Madrid, Barcelona,Chelsea az egész világon termeli a pénzt. pl a mu rengeteget termel A távolkeleten, de nem csak ők. a soccer sokkal populárisabb többen nézik, több mez fogy, tv szerződések többet hoznak stb stb... és még náluk sincs ekkora fizu

ezzel szenben itt van az American football club amelyik tudtommal nem húz le hatalmas pénzeekt a legnagyobb piacokon ( távolkeelt, stb. )és mégis 30 millákat kell kifizetni egy játékosnak. könyörgöm ez még egy adott város költségvetésében is jelentés összeg !!!!! mire fel? az egyetemi játékosoknak nem 100%-a válik be. ha az elmúlt 5 év elsőkörös pickjien végigmennénk alig találnánk pár nevet aki bizonyította h reálisan kapja a kenyérre valót...( nem is akármilyen kenyérre..)
2008. 05. 18. 23:00
Matt21
Én is nagyon sokallom ezeket az újonc fizetéseket, de azért azt ne feledjük, hogy ebben a kemény fizikális sportban a játékosoknak minden mecsre úgy kell kimennik, hogy lehet az lesz az utolsó!
Sosem lehet tudni, hogy mikor szereznek egy olyan súlyos sérülést ami végetvet a karrierjüknek! Ez egy 8-10 éve játszó játékosnak nem akkora tragédia, de egy 1-2 éve játszónak már annál inkább, mivel erre teszik fel az életüket, sokan még diplomát se szereznek!
Senki nem számolhat azzal hogy majd 32-36 éves koráig eljátszogat aztán ráér pénzt keresni! Ezért akarnak már újoncként minnél nagyobb fizetést leakasztani, mert hogyha beüt a baj legalább lesz némi pénzük!
Ezért tényleg talán az lenne a legjobb megoldás, ha beszabályoznák, hogy egy adott helyen draftolt játékos maximálisan mennyi pénzt kaphat és esetleg ez is évente növekedne valamennyivel úgy, mint a salary cap!
2008. 05. 18. 23:10
temp
szerintem is ez van Matt. Nem irigyelnék egy első körös TOP5 rookitól évi 2 millát mindenestül. De azért a 6 évre 60 milla 30 garntálttal brutális.
2008. 05. 19. 08:54
Tibery
Hát igen, ez kissé soknak tűnik, de ezt már néztem tavaly is, hogy a TOP10-es játékosok a posztjukat nézve elit fizetést kapnak.
Ezt valóban szabályozni kéne.
Viszont feltennék egy kérdést: Az NFL-ben megszokhattuk, hogy nincs mezszponzor, ha viszont nincsen elég pénz, akkor mért nem változtatnak a "hagyományokon"? Szerintem ezzel is akár 10 milliós összeget is lehetne szakítani. Ezzel persze nem azt mondom, hogy itt a megoldás, csak feldobtam a témát.
Másrészt szép lenne, ha szezon maradna el, ezt az NHL-nél is megszenvedtem már...
2008. 05. 19. 08:59
zinedine5
Valami olyan kéne, hogy max 3 éves szerződést lehessen kötni a rookieval, aztán ha beválik kaphat nagy pénzt utána, vagy második évtől hold out-olhat is. De minimum egy évig bizonyítson.
2008. 05. 19. 09:01
zinedine5
Tibery egyik nagy ligában sincs mezszponzor, náluk ez hagyomány. Plusz azért annyira ne féltsük a tulajokat.
2008. 05. 19. 09:43
temp
holoutoló rookiekból piszkosul elegem van. egy rookie holdoutoljon akkor, amikor már kiharcolta a veterán státuszt. Piszkosul megbüntetném a holdoutoló rookie-kat, mert sehova sem vezet.
2008. 05. 19. 10:05
zinedine5
Nyugi viito! :)
Én arra gondoltam, hogy ha a rookie max mondjuk egy Nr.1 játékosnak kb 3 milla (legyen mondjuk egy QB) és az első évében passzol 8 meccsen 2500 yardot meg 15 TD-t akkor legyen esélye növelni a bérét.
Tehát ne bizonyitatlanul kapjon mondjuk 6 évre 60 millát, hanem egy év után bizonyítva kérhessen többet mint ami a rookie szerződésében van.
2008. 05. 19. 10:41
temp
nem hiszem, hogy ne lennék nyugodt...

zinadine5: a fizetését lehetősége van most is növelni:
1 JaMarcus Russell 6 $61.00 $32.00

6 évre kap 32 millio dollárt garantáltan (évi 6milla) gyakorlatilag akkor is, ha a kispadon ül. A maradék pénzt akkor tudja lehívni, ha a snap-ek X%-ban a pályán van, 2010-ben pl a 45%-ban. Nem is ez a bónusz része a fájó igazán, bár gyakorlatilag ha valakit ennyi pénzért a csapathoz hoznak, akkor azért lehet rá számítani, hogy a pályára is fogják küldeni, így le tudja hívni a bónuszait. Márpedig ennyire _MÉG_ nem jó QB JMR, sőt lássuk be jelenleg még semennyire sem jó.
2008. 05. 19. 10:54
zinedine5
Szerintem nincsen a mondandónk olyan távol egymástól. Kicsi alap az elején és ha bizonyít keressen többet.
2008. 05. 19. 13:44
JaMarcus azért kapott olyan fizetést, mert Calvin Johnson olyat kapott. ;) Kétség sem férhet hozzá, hogy CJ megérdemelte azt a szerződést még 1/2-ként is. Aki tisztában van az adottságaival, az tudja, hogy ilyen képességű WR kevés tette még be a lábát az NFL-be.

Akit komolyabban feszélyez ez a téma, nézzen inkább collegeot. Én nézem mindkettőt, de pontosan ezért szimpatikusabb nekem. Nincs is annál jobb, amikor egy játékos a játék öröméért játszik, amikor lelkesen megy ki a pályára, amikor az a célja, hogy mindent kiadjon magából, amit tud. Az NFL-ben sokszor nem ez a cél. Kevesebb az olyan játékos, aki úgy játszik, hogy mindent kiad... Mert akárhogy nézzük, a többség számára a pénz a lényeg. Amint megkapja a nagy szerződést, kicsit visszább vesz, és vigyáz mindenére. Inkább visszafogja magát, csak nehogy megsérüljön... Nagyon kevés olyan játékos van, aki minden meccsen ugyanúgy szakad meg a győzelemért NFL szinten. Az meg, hogy ki mennyit kap, ne zavarjon senkit. :D Mindenki annyit kap, amennyit a buta tulajdonosok hajlandóak neki kifizetni. :D :D :D
2008. 05. 19. 14:21
temp
gsn: a "buta" tulajdonosok és Goodell épp most készül két kézzel meghúzni a vészféket, és szerintem ezt teszik teljesen jogosan :)
2008. 05. 19. 15:16
zinedine5
gsn!

Nekünk itt az a bajunk viitoval, hogy egy 1/1-es majdnem draft annyit keres mint Brady, Manning.... És mondjuk Russel messze nem ez a kategória még.
Keressen pénzt, ha teljesít nem sajnálom tőle (kicsit irigykedek, de az nem csak a pénz miatt van), de csak akkor ha már mutatott (ez inkább az én szemszögem) vagy mutat (ez inkább viito-é) valamit.

Azért az nem véletlen, hogy az 1/1-et senki nem akarta komolyan tradelni.
2008. 05. 19. 15:42
Nem csupán azért nem tradelt senki az 1/1-ért, hanem mert annak brutális ára van. :) Mondjuk egy top 10-en kívülinek idei első kör és második kör, meg jövő évi első és második kör és még lehet három év múlva első kör is lehet az ára. Brutális... Nemcsak a fizetésekről szól ez. ;)

Amúgy értem. :D Csak amikor megnézem a tavalyi Falconst, meg pár előző években FA keretében túlfizetett játékost, akik úgy játszanak, mintha nem is érdekelné őket az egész, na akkor elkezdek gondolkodni a profi sportokon úgy általában. :P
2008. 05. 19. 15:54
temp
a mi idei draftunknál ki is emelték, hogy a cap management szempontjából is fontos volt a trade, mivel így pár $-t spóroltunk valószínűleg.


egyébként a túlfizetett FA-kkal igazad van, ott is megvan ez a probléma. Éppen ezért valószínűleg egyre komolyabb szerepet fognak kapni a szerződésekben a teljesítmény bérek. Végülis, teljesítmény bért nem csak szinte elérhetetlen mutatókhoz lehet kötni (mindenféle PB, meg SB, meg hasonlók), hanem akár ahhoz is, hogy szerez minima ennyi vagy annyi TD-t. Például Randy Mossnál valószínűleg nem lenne nagy nehézség teljesíteni, hogy évi 8-10TD-t szállítania kell, de megakadályozná abban, hogy esetleg elkedvtelenedjen, és ha mégis ez történik, akkor legalább ki lehet tenni a szűrét gond nélkül. Valószínűnek tartom, hogy SA-t is jobban lehetett volna motiválni ilyen szerződéssel, mert ő is megkapta a big moneyt és azóta valahogy nem találja a helyét/játékkedvét.
2008. 05. 19. 17:59
TÖRÖLT
Hy!!De én nem a top10 fizuját sokkallom,bár....
2008. 05. 19. 18:53
temp
igazából pont a TOP10-es emberek fizetése a legnagyobb probléma, ők ugyanis ahogy korábban írtam kíváló korban és formában lévő PB szintű veteránok fizetésével versengő szerződéseket tehetnek zsebre 1 percnyi NFL játék nélkül. Landry jó játékos, de azért nem biztos, hogy az egész liga legjobb safety-je. És még egyszer! Ha egy újonc keres évi 3 millát, akkor egy toppon lévő játékos úgy gondolja, hogy neki a 10 is reális. Márpedig néhol az FA piacon is kezdenek elszállni az árak, talán pont a gigászi újonc pénzek miatt.
2008. 05. 19. 19:03
TÖRÖLT
Jo tény és való hogy ez is olyan mint az NBA!!!Van egy Michael Finley nevű kosaras.Már rég nem a Dallas Mavericks játékosa de a klub állja a fizujának a 90 százalékát(ugy 12 milliót).Pedig már két éve a San Antonio játékosa.Ezt csak azért irtam mert ez Amerika.Az idióta szerződések,De kiváló sportágak hazája!!
2008. 05. 19. 19:43
viito: "Valószínűnek tartom, hogy SA-t is jobban lehetett volna motiválni ilyen szerződéssel, mert ő is megkapta a big moneyt és azóta valahogy nem találja a helyét/játékkedvét."

Azért ennek nem feltétlenül ez az oka, ha SA bizonyos Shaun Alexandert takar, akkor az ő SB utáni pályájának a sérülések és bizonyos Hutchinson elszerződése (hova is ment, hova is ment... most nem ugrik be elsőre de mintha egy AP fickó rohangálna mögötte) is betett. ez is csak azt mutatja, hogy ha van olyan FO ami kifizeti a nagy pénzt a futójának, de nem fordít mondjuk eleget a fal egybentartására akkor megette a fene a liga legtehetségesebb RB-jét is és csak gratulálni lehet nekik, hogy ilyen szerződést kötöttek.

A nagy fizetésekről és az elszaladt fizukról FA-ben. Ameddig vannak tulajuk akik szerint annyit érnek egyes játékosok én nem zavartatom magam úgy vagyok vele mint gsn. Tavaly Clements, idén Hall és Samu kapta meg élete szerződését. Biztos az is közrejátszik, hogy már nem akar hajtaní (pl. NC) de az is lehet hogy talán nem érnek annyit, és nem esőcsinálók ha egyedül tőlük várják a csodát.

Brady is kereshetne annyit, mint JaMarcus Russel, vagy a top5-ös rookiek csak neki most fontosabb, hogy bajnokesélyes csapatba játszon és ne egy top30-ba kapaszkodó csapatnál meneküljön az életéért.

A top10-es újoncok nagy fizetése meg azért magyarázható azzal, hogy azért amit éveken keresztül nyújtott az egyetemen igenis jár neki ennyi, mert ki tudja mi lesz vele az NFL-ben és ha túléli az első négy évet akkor már jöhet az, hogy kevesebb dollárért esetleg marad az őt draftoló csapatnál, mert már megvan a biztos háttér és megkezdődik a payback.

A 2008-as szezon vége felé mi is gondolkodhatunk majd, hogy mihez kezdünk Sey-jel és találgathatunk majd, hogyan dönt. Nagy pénz vagy jó csapat?
2008. 05. 19. 19:47
Az FA piacon elszálló nagy fizetések oka nem feltétlenül a top10-es rookiek nagy fizuja, hanem az, hogy a legtöbbjüket 2-3. vagy még hátrább draftolták és újoncék csak bagóért írtak alá, aztán befutottak, a média felkapta őket, és nekik most van lehetőségük a nagy pénzre, mert mi van ha holnap eltörik a lába és kettétörik a pályája?

Ez profi sport és mint minden ehhez hasonló tetszik nem tetszik a pénzről szól.
2008. 05. 19. 20:00
fega
DoM hihetetlen jól összefoglaltad, szerintem simán mehetne ki postként amit írtál, szerintem pont ez a helyzet.
2008. 05. 19. 20:10
temp
DoM: természetesen sok minden miatt szállhatnak el az FA pénzek, például azért, mert ahogy mondod amíg van aki kifizeti a játékosért a big moneyt addig annyit ér.

Ellenben a közgazdaság egyik alap igazsága, hogy ha valamilyen okból az olcsóbb kategória árát felnyomod, akkor bizony felmegy minden. Ha felemeled a minimálbért 200ezer forintra, akkor ugye ennyit fog keresni a portás és a takarító. Ellenben innentől egy titkárnő 300ezer alatt nem megy el, egy mérnök 500ezer alatt, és így tovább. Márpedig a rookiek esetében szerintem pont ennek vagyunk a szemtanui. A korábban relatív alacsonyan fizetett újoncok helyett megjelentek azok, akik TOP5 fizetésű veteránok (veterán alatt nem öreg játékost értek) fizetését vágják zsebre. Innen kezdve egy jó korban lévő 26-28 éves játékos (mint a mi Asanténk) már teljesen máshova lövi be a saját árát (persze teljesen jogosan, hiszen azt mondja, nézz rám, én már letettem valamit az asztalra). Ez innentől szerintem igen elemi közgazdasági alap igazság, amit remélem hosszú távon nem fognak megfizetni a tulajodnosok.

Abban igazad van, hogy ez egy veszélyes üzem, mindenki a nagy pénzre hajt, hiszen soha nem lehet benne biztos, hogy holnap is fog e játszani (Lásd Kevin Everett). Sőt az is igaz, hogy sok srácnak a foci az egyetlen lehetősége a major ligákban, és azért mennek minél gyorsabban a draftra, mert esetleg otthon 5-6 éhes száj függ az ő siker(telenség)üktől.

Ennek ellenére valahol biztos, hogy meg lehet találni az arany középutat a vacak, semmilyen fizetés és a TOP5-ös szerződések között. Jelenleg szerintem az ideálistól a játékosok irányába leng ki a mérleg nyelve nem is kicsit, márpedig a liga szempontjából ez sem jó (pl fentarthatatlan fizetési igények, melyekkel nem állnak arányban a bevételek a legtöbb csapatnál, sőt a fizetési sapka ellenére nyílik az olló a big market és a kis csapatok között), és az sem, ha a játékosokat kizsákmányolják (a tehetséges srácok elmennek inkább baseballozni, hokizni vagy kosarazni).

Egyébként csak halkan jegyzem, hogy a rookie minimum 300ezer dollár körül van. Egy átlag amerikai fizetése 30ezer évente. Természetesen ebből nem szeretnék demagóg fejtegetésekbe belemenni, minden esetre ennek tükrében azért egy 2 millió körüli rookie maximumot nem tartanék semmiképpen kizsákmányolónak.
2008. 05. 19. 20:33
Viito: ez így valóban teljesen korrekt.

"(a tehetséges srácok elmennek inkább baseballozni, hokizni vagy kosarazni)."

Pár éve volt hogy Samardzija első körös lett volna az NFL drafton de inkább a baseballt választotta. Nyilván ez az eláramlás már sokkal fiatalabb korban elkezdődik, és biztos van több példa is, de ez most pont eszembe jutott.
2008. 05. 19. 20:37
Boston
Jeff "the shark" Samardzija, a Notre Dame elkapója tényleg inkább baseballt választotta, igaz ott egy sztár még többet kaszál, mint a fociban...
2008. 05. 19. 21:03
:D :D :D

Ha Samardzija felmerül, mindig röhöghetnékem van. :D
Emlékszem, 2006 decemberében még a Vikingshoz rakták a mockokban 1/7-tel, amivel ugye később AP-t választotta a Vikes... Azért poén még mindig, mert Samardzija 4,90-es 40 yardokat futott... Ez a szám már magában vicces, mert van olyan OL vagy DL emberke, aki gyorsabb nála. :D Collegeban is csak a magasságából élt, meg hát milyen ellenfelek ellen. :D Szóval ne csodálkozzunk annyira, hogy inkább baseballozik... Szerintem, ha ott van a drafton 7. kör, vagy el sem kel.
2008. 05. 19. 21:08
Mr nemo
Alexandert cutolta a Seahawks.
2008. 05. 19. 21:22
temp
Samardzia nagyon kétarcú volt. Mondták, hogy 1. körös meg azt is amit GSN, hogy 7. Szerintem könnyen úgy járhatott volna, mint idén Erin Henderson, akit a kutya sem várt a 2. körnél később, rengeteg mockban első volt, azátn UDFA lett.

Egyébként az áramlás több irányú. Van aki meg a foci felé jön más sportokból, szóval mindig vannak trendek.
2008. 05. 19. 21:28
Na, na, na, na. :P
Erinnek legalább az adottságai megvoltak... És meg is vannak, fizikálisan is képes LB-t játszani, nincs vele gond azon kívül, ami egészségügyi jellegű.
Samardzija ezzel szemben adottságai terén maradt el az NFL kívánalmaitól.
A kettőt ne keverjük azért.
2008. 05. 19. 21:35
temp
gsn: másoktól meg azt olvastam, hogy minden idők egyik legjobb poziciós WR-e lehet, mivel nem túl gyors, és fordulékony, viszont hatalmas a terület, ahova dobni lehet neki a labdát, és rettenetesen ragad is hozzá. Egy-két QB és rendszer szerintem eszméletlenül ki tudta volna használni.
2008. 05. 19. 21:46
Boston
Azért ez rookie fizetés érdekes dolog... Szerintem az legyen minden franchise saját gondja-baja, hogy kinek és mennyit hajlandó fizetni.
Egy Patrick Willis, Joe Thomas már egy év után megfizetethetetlen értéket képvisel az adott franchise számára. Értse mindenki úgy, hogy nincs az a pick, vagy veterán akiért elcserelnék. Ha innen nézzük nem irreális az a pénz amit keres. Én valszeg rohadt szar GM lennék, de ezerszer inkább adnék horror fizetést egy fiatal és pofátlanul tehetséges Joe Thomasnak, mint mondjuk egy nyugdíj felé tartó Fanecának...
2008. 05. 19. 21:50
Igen, mielőtt eldöntötte, hogy baseball, ez állt róla... És csak akkor készültek róla értékelések. Akkoriban még 4,60-as 40 yardot sejtettek, ami később tévesnek bizonyult... Az olyasmi, amit tavaly Jarrett, idén Kelly futott. Csakhogy ha 4,90-es 40 yardot futsz, akkor az NFL-ben az életben nem szakadsz el CB-től, soha... Lehetsz magas, de ha nem tudsz elszakadni, max redzone WR leszel... TE-nek is lassú, és bár jó keze volt, az ütközéseket se bírta annyira jól. Brady Quinn volt az, aki naggyá tette...
2008. 05. 19. 22:01
temp
Boston: kétségkívül Joe Thomas 10x annyit ér, mint a future HoF :P viszont szerintem pont ez volt a jó a rookie-kban, hogy évekig relatív olcsón játszottak Neked, hiszen egy Joe Thomasra azért jut 1-2 bust is mindig. Gondolj bele, itt van CJ nálunk. 2 season ending sérülés. Ebből simán lehet igen nagy melléfogás is, sajnos a sráctól kívülálló okokból.
2008. 05. 19. 22:11
Boston
Na jó, de a bust lehetősége simán benne van egy FA veterán esetében is. Hány olyan játékos van, aki eligazolt nagy pénzért, aztán izé...
Joe Thomasnak nincs 10* annyi fizetése (sőt), mint Fanecának, ellenben közel annyiszor több jó idény van benne :P :P
2008. 05. 19. 22:19
Boston
Még valami: Patrick Willis úgy játszott idén, hogy a szakértők, elemzők újságírók nem tértek magukhoz. Miért kéne olcsón játszani pro bowl színvonalon? Ha van egy veterán és egy rookie playa akik mondjuk 1formán pro bowl színvonalon játszanak, akkor szerintem 1forma fizetést is érdemelnének ;)
2008. 05. 19. 22:23
temp
Boston: szerintem a franchise-ok cap managementjének az egyik lényeges eleme volt az olcsó, és jól játszó újonc. Ez tavaly erősen megborult. És azért Landry vagy JMR még nem igazán villantott annyit, amennyit kerestek már most.
2008. 05. 19. 22:36
Boston
Gondolom ezért emelték a capet. Nem hinném, hogy így már deficites lenne a "Pats művek" :)
Landry egy dekával nem játszott tavaly rosszabbul mondjuk Roy Williams-nél, nála mégsem ütközik meg senki a fizetésén...
Na de mind1 ezt most máshogyan látjuk ;) Értem amit mondasz és azt gondolom valahol kell majd egy határt húzni, de ha a tulajdnosok nem sajnálják ezeket a fizukat kifizetni...
2008. 05. 19. 22:48
temp
a Pats biztos nem deficites, sőt, ha az lenne Kraft akkor sem dőlne a kardjába. De ugye van csapat Buffaloban, New Orleansban, és még egy pár helyen...
2008. 05. 20. 08:43
Mr nemo
Csakhogy sajnálják! És emiatt, lehet kimarad egy szezon!
2008. 05. 20. 12:37
viito: Landry tavaly fantasztikusan játszott...

Ezt írtam róla januárban amikor a párbajban elvitték előlem Willist és Beasont:

"Mivel a támadóknál egy olyan játékosról írtam, akit „divat” választani, most jöjjön a védekező újoncoknál egy olyan, aki megbújt a háttérben, de egész évben zseniálisan játszott. Természetesen mindenki választása jelenleg Patrick Willis, a 49ers zseniális LB-je, ami érthető bizonyos szinten. Bevallottan kedvenc LB-m a tavalyi classból ugyanis tényleg valami elképesztőt nyújtott. Én is úgy gondolom, hogy sok-sok Pro Bowl részvétel vár még rá, és esetleg ha nem jön közbe sérülés, esélye lehet még ennél többre is. Egyet viszont nem ért el Pat Willis idén. Nem jutott be a csapatával a playoffba. Természetesen ez nem neki köszönhető, hiszen az offense katasztrófa volt idén, a védelemben pedig nagyon kevesen értek fel az ő szintjének közelébe is. Néha úgy tűnt, ő egyedül áll szemben az ellenfél támadójátékával… Ha végignézünk a rookiekon, észrevehetjük, hogy mindössze egyetlen olyan játékos van, aki a csapatával bejutott a playoffba, és a csapatban kimagasló teljesítményt nyújtott, LaRon Landry, a kiváló safety. Landryt anno a legjobb védőjátékosnak tartották a draft classból, és szerintem nem is okozott csalódást. Sőt, a kezdetben SS-t játszó játékos a szezon első felében kissé megszeppenten játszott Sean Taylor mellett, de amint a szezon végére értünk már egyértelműen ő lett a csapat elsőszámú safetyje. Sajnos, ezt nemcsak a saját javuló teljesítményének, kiforrásának köszönheti, hanem a sorsnak is. Sean Taylor november 27-én bekövetkezett halála miatt, ugyanis ő maradt a liga elkövetkező évtizedének talán legnagyobb safetypárosának egyetlen tagja. Szomorú eset, és az is szomorú az egészben, hogyha LaRon eszünkbe jut, akkor rögtön Sean is eszünkbe fog, mert annyira fiatalok és tehetségesek voltak ők ketten, hihetetlen jövő állt a duó előtt. LaRon ekkor került át a FS pozícióba, ahol be is fejezte az idényt. Helyére pedig Reed Doughty lépett SS pozícióban. Ez a váltás azt követelte meg, hogy LaRon átvegye Sean örökét, és amellett, hogy teljesítménybeli javulást vártak tőle, még át kellett vennie Taylor szerepét is. Úgy gondolom, mindkettőnek tökéletesen megfelelt. És hatalmas szerepe van abban, hogy a Redskins kivívta a playoffszereplést, és abban is, amilyen szinten játszott december hónapban a washingtoni gárda. Nagyon nagy szerepe volt szezon elején a futás elleni védekezésben, mióta FS-t játszik, azóta eddig elsősorban passz ellen használják, de a futás ellen legalább ekkora haszna van. Sokszor láthattuk azt az idény vége felé, hogy futás ellen a Redskins egy safetyt feltol, és Landryt hátraküldi, szinte középre helyezkedve. A feltolt safety mind futás, mind TE passzok esetén jól jöhet, de elsősorban előbbi miatt indokolt a taktika alkalmazása. Ezalatt Landry hátul helyezkedik, és őrületes gyorsaságából (4,3-as 40 yard!!!), és hihetetlen játékintelligenciájából adódóan akármelyik oldalra érkező passzra odaér, szinte a CB-vel egy ütemben. Ez az, ami engem a leginkább lenyűgöz a játékában, hogy gyakorlatilag, képességeire építve a csapata képes akár egy embert is megspórolni a secondaryben. Ez elképesztő. Egyetlen olyan dolog van még, amin LaRonnak dolgoznia kell, azok pedig a buta szabálytalanságok. Néha túlságosan fel van spannolva, és ennek következményei 15 yardos büntetések általában. De ne lepődjünk meg, Sean Taylor is ilyen volt mindig is, de évről évre kevesebb butaságot láthattunk tőle. LaRon is fejlődni fog ilyen téren."
2008. 05. 20. 16:18
Witchdoctor
viito váteszi képességekről tettél tanúbizonyságot... :)

Egész pontosan kedd reggel 9.46-ra a tulajdonosok már egyhangúan ki is léptek a CBA-ból...
Most már tényleg időszerű a topic a játékos fizetésekről...
:)
2008. 05. 20. 17:06
temp
igen. belenéztem a 17"-os üveggömbömbe (Samsung gyártmány), és megláttam benne a jövőt ;)
2008. 05. 20. 20:42
Tibery
De jó, és a lottószámokat is megmutatja? Mert akkor kéne nekem is egy ilyen csodagömb. :D
2008. 05. 20. 23:12
Witchdoctor
Ryan aláírt... 6 év 72M$ 34.75 garantált

Arányaiban többet kap mint Jake Long ha jól számolom.. Hát azért, még jó hogy korábban éppen itt csevegtetek a rookie fizetésekről...

Ha már a ligában is bizonyított veteránoknál tartunk mennyit is kapott a legjobban megfizetett UFA?

Kíváncsi vagyok ezek után Mayo mennyit kér majd...
2008. 05. 20. 23:25
Witchdoctor: pár adat amit találtam (http://walterfootball.com/freeagents.php).

LB
Lance Briggs 6 év $36M
Calvin Pace 6 év $42M

CB
Asante Samuel 6 év $54M
Marcus Trufant 6 év $50M

QB
Derek Anderson 3 év $26M

RB
Michael Turner 6 év $34.5M

WR
Randy Moss 3 év $27M
Bernard Berrian 6 év $42M

OL
Sean Locklear 5 év $32M
Alan Faneca 5 év $40M
Travelle Wharton 6 év $36M ($12M a garantált)

DE
Justin Smith 6 év $45M
Antwan Odom 5 év $29.5M

DT
Tommy Kelly 7 év $50.5M
2008. 05. 20. 23:49
Witchdoctor
Köszönöm DoM, tehát ha kicsit sarkítunk a képen, akkor azt mndhatjuk, hogy Ryan arányaiban 30%-al többet kap még a legjobban fizetett - 6 év 54M - veterán UFA-nál is. Mert akárhogy is számolom a 72M az évi 12-t jelent.

Még csak annyit, hogy ha jól tudom Brady 2 gyűrűvel és MVP címmel írt alá hat évre 60M-ért, 26,5M garantáltal 2005-ben....
2008. 05. 21. 00:18
temp
Brady fizetésében azért az is közrejátszik, hogy jópár évvel korábban kötötte. Most ugye Rösztliburger 102 millát kap 8 évre, 33.2 garantálttal 26 évesen. Ugye neki is van egy gyűszűje. Tehát kb most ez lehet a reális egy olyan QB-ért, aki egyrészt mindenképpen a jobbak közé tartozik, másrészt elég fiatal is, ha Tom most lenne ennyi idős, akkor ő is valami hasonlóért küzdhetne.
2008. 05. 21. 09:08
Witchdoctor
Jut eszembe Viito!

Közgazdaságilag melyik a megalapozottabb? Az, hogy a hosszú szerződésre adjanak arányaiban magasabb pénzt arra számítva, hogy ki is tölti a delikvens az idejét, vagy a rövidebbre így nem kockáztatva, hogy menet közben hamarabb jön egy kis formaingadozás? Nem tudod véletlenül, hogy van injury cut opció ezekben a szerződésekben?

Azért BennyBoy még így is éves szinten 750e-el keres(het) átlagban többet, és egyúttal kevesebb a garantált pénze mint Ryannak...
2008. 05. 21. 09:57
temp
A játékosok a minél nagyobb garantál, míg a csapatok a minél nagyobb bónusz pénzben érdekeltek. Nem csak a játékos teljesítménye miatt van ez, hanem azért is, mert a bonuszok nem számítanak bele a cap hitbe a játékos kirúgása/visszavonulása esetén. Pont ezért szoktak a problémás/öreg játékosokkal olyan szerződéseket kötni, hogy veterán minimum+akár igen combos bónuszok. Ha jól játszik had vigye a komoly lóvét, ha gond van vele, akkor kevés fájdalommal ki lehet dobni.

Injury cut alatt nem tudom, hogy mit értesz pontosan. A játékost bármikor cut-olhatod, nincs a sérüléshez kötve. Persze a cap hitet elszenveded ilyenkor. Ez is többek között azt szolgálja, hogy ne tudd a sérült játékosokat büntetlenül rögtön az utcára tenni. Viszont a bónuszoknál nagyon gyakori, hogy a playek X%-hoz kötnek egy bónuszt. Tehát ha mondjuk a védekező játékok 75%-ban a pályán van, akkor lehívhatja a hozzá tartozó pénzt. Ez ugye azért fontos, mert ha hitelen kiszorul a csapatból sérülés vagy rossz forma miatt, akkor nem kevés $-t veszíthet, vagy a cap managementnél, ha egy fiatal játékossal kötsz egy 6 éves szerződést, de az első két évben még nem nagyon számítasz rá akkor olcsón megúszod, később viszont ha már megkapja a helyét a csapatban, akkor valszeg gond nélkül teljesíti is.
2008. 05. 21. 10:01
temp
a szerződés hosszát meg inkább a játékos kora, és az határozza meg, hogy miként számítasz rá. Franchise vagy tehetséges fiatal játékosokat próbál a csapat hosszú időre magáhöz kötni, míg a csere embereket, és kockázatos játékosokat inkább rövidebbre, hiszen egyrészt könnyebb velük újraszerződni, másrészt könnyebb helyettesíteni őket.
2008. 05. 21. 10:17
temp
Ezt találtam egyébként, hogy legyen mihez hasonlítani az újonc fizetéseket, meg a mostani FA-ban röpködő összegeket.


Az NFL legjobban fizetett játékosai:
Persze érdemes figyelembe venni, hogy a fizetések elég komolyan szórnak a fix és bónusz pénzek tekintetében.


2007
Dwight Freeney ($30,750,000)
Marc Bulger ($17,502,040)
Leonard Davis ($17,006,240)

2006
Richard Seymour ($24,691,160)
Drew Brees ($22,000,000)
Bryant McKinnie ($17,500,000)

2005
Michael Vick ($23,102,750)
Matt Hasselbeck ($19,005,280)
Orlando Pace ($18,000,000)

2004 legjobban fizetett játékosai poziciónként

****OFFENSE****

**QUARTERBACKS Brett Favre, G.B.:$9,533,333; Peyton Manning,Ind.,$8,301,666; Michael Vick, Atl.,$7,892,857;Donovan McNabb, Phi.,$7,861,055;Brad Johnson, T.B.,$6,800,000.
**RUNNING BACKS:Marshall Faulk, St. L.,$7,277,856;Edgerrin James, Ind.,$6,734,122 LaDainian Tomlinson, S.D.,$6,666,666;Tiki Barber, NYG,$6,053,333;Ahman Green, G.B.,$4,882,000.
**WIDE RECEIVERS:Randy Moss, Minn.,$8,630,327;Marvin Harrison, Ind.,$8,082,880; Isaac Bruce, St. L.,$7,640,709;Eric Moulds, Buf.,$7,245,000;Terrell Owens, Phi.,$7,243,333.
**OFFENSIVE LINEMEN:Jonathan Ogden, Balt.,$9,101,989;John Tait, Chi.,$8,535,000; Chris Samuels, Wash.,$8,349,920;Leonard Davis, Ariz,$5,575,416;Larry Allen, Dal.,$5,558,333.
**TIGHT ENDS:Tony Gonzalez, K.C.,$3,831,370;Marcus Pollard, Ind.,$3,109,166;Kyle Brady, Jax,$2,846,250;Kellen Winslow, Cle.,$1,950,000;Freddie Jones, Ariz,$1,696,668.

****DEFENSE****

**DEFENSIVE ENDS: Courtney Brown, Cle.,$7,549,666;Trevor Pryce, Den. ,$7,116,667; Michael Strahan, NYG,$6,578,285;Jevon Kearse, Phi.,$6,535,000;Simeon Rice, T.B.,$5,550,000.
**DEFENSIVE TACKLES:Gerard Warren, Cle,$6,010,000;Kevin Carter, Tenn.,$5,881,669; Laroi Glover, Dal,$4,700,000;Orpheus Roye, Cle.,$4,687,500; Bryant Young, S.F,$4,388,549.
**LINEBACKERS:Ray Lewis, Balt.,$6,928,571;Brian Urlacher, Chi.,$6,157,142; Jamie Sharper, Hou.,$6,125,000;LaVar Arrington, Wash,$5,630,877;Derrick Brooks, T.B,$4,907,083.
**SAFETIES:Darren Sharper, G.B.,$5,833,332;Marcus Coleman, Hou.,$5,503,889; Mike Minter, Car.,$5,343,750;Shaun Williams, NYG.,$4,157,737;Lawyer Milloy, Buff.,$4,000,000.
**CORNERBACKS:Antoine Winfield, Minn., $12,400,000;Ty Law, N.E,$9,601,365; Samari Rolle, Tenn.,$8,313,335;Patrick Surtain, Mia,$7,884,371;Daylon McCutcheon, Cle. ,$5,883,333.
**PUNTERS/KICKERS: Adam Vinatieri, N.E.,$2,091,177;Ryan Longwell, G.B.,$1,900,000;Sebastian Janikowski, Oak.,$1,753,833;Mike Vanderjagt, Ind.,$1,608,500;Olindo Mare, Mia,$1,581,175.
2008. 05. 21. 10:21
Witchdoctor
Köszönöm a választ viito...És mennyit jelent a cap hit pontosan? A garantált pénzüket mindenképpen megkapják, vagy csak akkor, ha nincs cut?
2008. 05. 21. 10:46
temp
a cap hit azt jelenti, hogy a játékostól hiába szabadulsz meg, a pénze bent marad a salary capben, és ott dead moneyként foglalja a helyet.

Példa: 2008-ban a Detroit Lions a teljes fizetési sapka (116 millió) több mint 10%-át (15.2 millió dollár) ilyen "dead money" tölti meg. Ez olyan játékosok fizetése, akik ilyen-olyan okokból nincsenek a csapatnál:

• Shaun Rogers -- $4.27 million (elcserélték)
• Damien Woody -- $3 million
• Fernando Bryant -- $2.33 million (szerződést bontottak)
• Kenoy Kennedy -- $1.36 million (szerződést bontottak)
• Kalimba Edwards -- $1 million (szerződést bontottak)
• Eddie Drummond -- $1 million (szerződést bontottak)
• Kevin Jones -- $741,000 (szerződést bontottak, de visszahoznák)
• Shawn Bryson -- $500,000 (visszavonult)
• Rex Tucker -- $333,000 (szerződést bontottak)
• A.J. Davis -- $240,000
• Barry Stokes -- $180,000
• Blaine Saipaia -- $150,000
• Johnny Baldwin --$84,000

Gondolj bele, ebből a pénzből egy-két igen komoly képességű játékost lehetett volna szerződtetni, betömve valamelyik lyukat.
Hozzászólás a(z) Megszakítjuk adásunkat bejegyzéshez