Menetrend
Szavazás

Mock draft 1.

2011. 02. 07. 05:11
Szerző: DoM
Kategória: Cikkek, Pats.hu
Combine előtti próbálkozás a Super Bowl éjszakáján. A szokásos 1-32. pick helyett, a nyilvánvaló körülmények miatt egy választással túllőttem a célon.
1. Carolina Panthers - A.J. Green, WR, Georgia Az elit elkapó érkezéséből mindenki profitál. A futójáték illetve Steve Smith is kevesebb figyelmet kapna az ellenfelektől, a leendő irányítónak lenne másik klasszis célpontja, a védelemre nehezedő nyomás is csökken, ha nem egy feltétlenül futójátékra berendezkedett támadójátékot kell kisegítenie. 2. Denver Broncos - Patrick Peterson, CB, LSU Nem nagyon van más valós alternatíva. Champ Bailey-nek lejárt a szerződése. Hiába a valószínűsíthető védekező sémaváltás, de a védőfal megerősítése könnyebben megoldható a következő körökben, mint a cornerback poszt. Ráadásul Peterson azon kevés játékosok közé tartozik, akire illik a „shutdown” jelző. 3. Buffalo Bills - Von Miller, OLB, Texas A&M A poszt nem lehet kérdéses, legfeljebb a játékos. Miller vagy Robert Quinn? Bár utóbbi jobban illeszkedhet a Bills hibrid-rendszerébe, az Aggies játékos személyében megkapják a draft legjobb pass rusher játékosát, akinek már van is tapasztalata a két-pontos állásból való játékban. 4. Cincinnati Bengals - Nick Fairley, DT, Auburn Az első csapat, amely feltétlenül örülne egy cserepartnernek. Michael Johnson végleg endnek áll, amivel a védőfal szélén nincs látványos üresedés. Középen két, futás ellen kiváló DT-vel rendelkeznek, akik mellett nagy hasznát vehetik Fairleynek, amely új dimenziót nyithat a játékukban, és az egész fal teljesítményét azonnal pozitív irányba befolyásolhatja. 5. Arizona Cardinals - Robert Quinn, OLB, North Carolina Ahogy a későbbiekben látszódni fog, az idén elérhető irányítókról nincs túl jó véleményem, legalábbis, ami az első kört illeti, így az Arizonának egy percig sem kell habozni, hogy befoltozza az egyik legnagyobb űrt a védelemben. 6. Cleveland Browns - Julio Jones, WR, Alabama Vajon milyen odds mellett lehetne fogadást kötni a Browns 2013-as vezetőedzőjére? Mike Holmgren, Bill Parcells, vagy Josh McDaniels lenne a legnagyobb favorit? Ha eredményt akarnak elérni Ohióban, akkor nem várhatnak a védelem újabb átalakítására. A futójáték mellé kell a passzjáték, hogy a támadósor valóban életre kelljen, amihez szükséges minőségi elkapó, hogy Colt McCoy a tight enden és futón kívül másnak is tudjon dobálni. 7. San Francisco 49ers - Prince Amukamara, CB, Nebraska Ha Alex Smith meg is kapja az utolsó lehetőségét, hogy helyes irányba terelje a pályafutását, Jim Harbough új vezetőedzőként boldogan választaná ki most a 9ers franchise irányítóját, de szerencsétlenségére ezen egy percig nem kell gondolkodnia, a felhozatal miatt. Így marad a régi recept, hiányposzton a legmagasabbra értékelt játékos behúzása. 8. Tennessee Titans - Marcell Dareus, DT, Alabama Az első komoly fejtörést a Titans jelentette. Még semmit nem tudni az új vezetőedző személyéről, így éltem azzal a feltételezéssel, hogy nem lesz radikális változás a védőjátékban. Albert Haynesworth távozása óta keresnek egy domináns, meghatározó játékost a fal közepébe. Dareus közel sem tesz hozzá annyit a pass rushhoz belülről, mint a Redskins multimilliomosa, de olyan stabilitást ad futás ellen, hogy azzal nagymértékben könnyíti meg a többiek életét. DaQuan Bowers volt a komoly vetélytárs az 1/8-as helyért; Derrick Morgannel félelmetes párost alkothattak volna, de a fal közepe itt valamivel magasabb prioritást élvezett. 9. Dallas Cowboys - Cameron Jordan, DE, California A támadófal jobboldalára túl korai lenne picket áldozni, különösen, ha a védőfalba szert tehetnek egy olyan ritka tehetségre, mint Jordan. Cornerback választása mellett is érveket lehetne felsorakoztatni, de mivel a két legjobb már nem elérhető, így nem olyan nagy a kísértés. 10. Washington Redskins - Akeem Ayers, LB, UCLA Harmadik és negyedik körben nincs választási joguk, így nagyon óvatosan kell bánniuk a munícióval, ami nálam kizárja az irányítót. A támadófal közepébe még nagyon korai lenne játékost húzni, a háromtagú védőfalba már nincs olyan, aki megérheti a top10-ben, így marad a linebacker-sor, ahol valódi jolly joker lehet Ayers, akár Brian Orakpóval átellenben, akár London Fletcher mellett tűnik fel. 11. Houston Texans - Justin Houston, OLB, Georgia Biztosan nem azért volt pocsék a védelem, mert még két, átlaghoz közeli cornerback, vagy free safety sem volt található a játékos-keretben, hanem mert rossz a séma. A Texans az utóbbi időszak divatos formuláját követve 34-es védelemre vált. Na, most Wade Phillips neve garancia a sikerre, de játékosok nélkül ő sem tud csodákat tenni. Mivel a klasszis pass rusher end, Mario Williams jó eséllyel a védőfalban találja magát, gondoskodni kell egy olyan játékosról, aki hihetően képes rohamozni az irányítót: Justin Houston pont ilyen. 12. Minnesota Vikings - DaQuan Bowers, DE, Clemson Örülnek a szerencsés helyzetüknek, hogy lehetőségük van Bowers behúzására, ami lehetővé teszi, hogy ne fizessék túl Ray Edwardsot, ami nagyobb mozgásteret adhat a Sidney Rice-szal folytatott tárgyalások során. Brandon Harris komoly alternatíva volt, esetleg Derek Sherrod a fal bal szélére, amivel Bryant McKinnie jobb guardként tehetné hasznossá magát. 13. Detroit Lions - Brandon Harris, CB, Miami A károkozás már megtörtént, így a megkésett tűzoltásnak nem sok értelme van, hiszen ki tudja mit tartogat a jövő Matthew Stafford vállának a legkisebb ütésre. Röviden: nem lesz Jeff Backus pótlék az első körben. Futóra felesleges itt költeni, elkapó már nem éri meg Green és Jones hiányában, a védelemben a linebacker-sor szorul a legnagyobb renoválásra, de Ayersen kívül ilyen magasan más nem jöhet szóba, így marad a secondary, azon belül is a CB poszt, ahova kellő minőséget képvisel Harris 1/13-ra. Esetleg választani lehetett volna az egyik komolyabb erős oldali endet (Heyward, Clayborn, Watt) továbberősíteni a védőfalat, hogy Cliff Avril a neki jobban illő jobb end posztjáról támadhassa az irányítókat. 14. St. Louis Rams - Aldon Smith, DE, Missouri Soha nem lehet elég pass rusher egy csapatnál. Ideje rendesen feltölteni ezt a csapatrészt, Chris Longgal együtt hosszú évekre meghatározná a Rams játékát Smith. Elgondolkodtató beruházni már most a támadófalba guard posztra, hogy Jason Brown kapjon középen egy megfelelő társat, hogy nagyobb teret nyissanak a futójátékban a klasszis Steven Jacksonnak, de Josh McDaniels érkezésével ez a szemlélet jó eséllyel valamelyest háttérbe fog szorulni 15. Miami Doplhins - Mark Ingram, RB, Alabama Semmi eredetivel nem tudtam előrukkolni. Egyedül a támadófal közepének a felújítása jöhetne szóba, ami szorosan összefügg a futójáték problémáival, amit részben a futó poszt frissítése is hivatott megoldani. 16. Jacksonville Jaguars - Rahim Moore, FS, UCLA Valakinek sürgősen össze kell fognia a floridaiak hátsó sorát a légitámadások ellen. Mivel olyan pass rusher már nem maradt bent, aki ezt az irányító terror alatt tartásával képes lenne orvosolni, így nem maradt más, mint Moore. Támadóoldalra: ha Mike Sims-Walker továbbáll, akkor akár már most is lehetne elkapót húzni, de azon a poszton elég mélynek tűnik a draft, hogy később is lehessen értéket találni. 17. New England Patriots - Stefen Wisniewski, C, Penn State Cameron Jordan kivételével nem látok olyan játékost, aki Richard Seymour óta nem látott hatást tudna gyakorolni a védőfal játékára, így inkább a támadóoldalon végzek állagjavítást. Wisniewski a draft legjobb centere, aki azonnal átveheti Dan Koppen helyét a falba, vagy átmenetileg guard poszton segítheti ki a csapatot. 18. San Diego Chargers - Cameron Heyward, DE, Ohio State A Pats mellett a másik milliomos csapat, öt választási joggal az első három körben. Mivel egyik jelentős pass rusher sem esett le idáig, két választásuk maradt. Vagy megoldják a régóta létező problémát a támadófal jobb szélén Derek Sherrod vagy Gabe Carimi választásával, vagy minőségi játékossal erősítik meg a védőfalat, elsősorban futás ellen. Heyward ideális alkattal rendelkezik, hogy hosszú időre stabil tagja legyen egy háromtagú falnak. Amennyiben Vincent Jackson távozásra adja a fejét, akkor akár már most lehetne pótolni Jon Baldwinnal. 19. New York Giants - Derek Sherrod, OT, Miss State Ideális helyzet állt elő a Giants számára. Az idei drafton bár nincsen olyan kiugró tehetség OT poszton, mint Russell Okung volt tavaly, de több megbízható stabil játékos is azonnali játékra kész az első kör második felében. Szabad a rablás, így a vakoldalra legalább alkalmas falemberből lesz óriás. 20. Tampa Bay Buccaneers - Ryan Kerrigan, DE, Purdue Eltéveszthetetlen üresség tátong a pass rush részlegben, amit feltétlenül orvosolni kell. Kerrigan valószínűleg sosem fogja villámlépteivel megkerülni a támadófalat, és elrobogni az elit vakoldali OT-k mellett, de sokoldalúságával, hibrid DE/OLB küllemével nagyon passzolhat a Bucs védelmébe, ahol Raheem Morris vezetőedző végzi nagy erőkkel a fejlesztéseket, és szorgosan imádkozik, hogy Houston vagy Ayers legyen még itt elérhető. 21. Kansas City Chiefs - Gabe Carimi, OT, Wisconsin A védelembe nehezen lehetne már most olyan játékost húzni, aki olyan nagy pluszt jelentene, mint amivel Carimi tud szolgálni a fal jobb szélén futójáték segítésében, és a passz elleni védelemben. Kérdéses, hogy elég gyors-e ahhoz, hogy megállja a helyét a vakoldalon is a profik között, de jobb OT-ként nagy baj nem érheti sem őt, sem a csapatot, amelyik draftolni fogja. 22. Indianapolis Colts - Tyron Smith, OT, USC A poszt kellő bizonyossággal megállapítható. A játékos csak ízlés dolga. A fejlődési lehetőségeket tekintve választottam Smitht Anthony Castonzo illetve Nate Solder előtt. 23. Philadelphia Eagles - Benjamin Ijalana, OT, Villanova Nagy szükség van a fal megerősítésére. Ijalana ráadásul az a sokoldalú játékos, aki ha nem válna be OT-ként, akkor eggyel beljebb is lehet tolni guardnak. 24. New Orleans Saints - Adrian Clayborn, DE, Iowa A védőfal adja magát első körös hiányposztnak. Lehetne választani egy mozdíthatatlan NT-t Sedrick Ellis mellé, mondjuk Phil Taylort, vagy lehetne tenni egy szívességet Will Smithnek, és keresni egy tehetséges endet a fal túloldalára, aki állandó veszélyt jelente irányítóra illetve futóra egyaránt. Az utóbbi forgatókönyv mellett tettem le a voksomat. 25. Seattle Seahawks - J.J. Watt, DE, Wisconsin Claybornhoz hasonlóan újabb játékos, akit sokan inkább 34-es csapathoz vizionálnak, és bár nincs kétségem afelől, hogy Watt ott is megállná a helyét, de ebben a rendszerben szerintem jóval nagyobb értéket képvisel, akinek sokoldalúsága miatt minden down során talál valami tennivalót egy kreatív védő koordinátor a pályán. 26. Baltimore Ravens - Martez Wilson, LB, Illinois Amiért a Patsnek be kellett húznia Wisniewskit az Oaklandtől szerzett pickkel… így most törhetik a fejüket hollóéknál. Jared Gaither-vel nagy bátorság hosszútávon számolni, ezért el kell kezdeni helyére illeszteni a támadófalban az építőkockákat. Castonzo választásával Michael Oher mehetne vissza jobbra, és helyet foglalhatna Marshal Yanda mellett a falban, de biztonságosabbnak érzem Ohert a vakoldalon hagyni, és későbbi körben keresni valakit jobbra akár guardnak, akár OT-nek. Így lehetőség van behúzni szegény ember Akeem Ayersét Wilson személyében, aki azonnali erősítést jelentene az LB-gárdában sokoldalúságával. 27. Atlanta Falcons - Kyle Rudolph, TE, Notre Dame Újabb klisé. Ráadásul ordas nagy, de ezen a ponton nincs jobb a Falconsnak. Esetleg Castonzo jöhet szóba, de róla nem vagyok meggyőződve, hogy olyan nagy előrelépést jelentene Sam Bakerhez képest. Solder viszont futás-segítésben jelentene visszaesést, így marad a „lássuk el Matt Ryant minél több célponttal” hadművelet első lépéseként Tony Gonzalez örökösének a választása. 28. New England Patriots - Danny Watkins, G, Baylor Még mindig a támadófal. Watkins kissé túlkoros játékos, aki ráadásul nem is olyan régen került közelebbi barátságba az amerikaifutballal viszont cserébe felnőtt, érett játékos, aki véletlenül mind futás-blokkolásban, mind a passz elleni védelemben kellő határozottságot, és talpraesettséget tud felmutatni. Ezzel a lépéssel felkészül a csapat az esetleges Logan Mankins és Matt Light nélküli korszakra: draftoltak kettő azonnal bevethető belső falembert, ami lehetővé teszi, hogy Sebastian Vollmer mellett Nick Kaczur töltse be a másik OT posztot, természetesen a jobb szélen. 29. Chicago Bears - Anthony Castonzo, OT, Boston College Nem lehet mást tenni, mint beruházni egy vakoldali testőrbe Jay Cutler számára, ha nem akarják tolószékben látni egy-két éven belül a franchise irányítóját. A támadófal persze több ponton erősítésre szorul, de nem árt a legfontosabb posztnál elkezdeni a renoválást. Ha Chris Williams korábbi elsőkörös státuszára tekintettel kap még egy esélyt ott, akkor akár belülre is lehet választani falembert, mondjuk Pounceyt. 30. New York Jets - Corey Liuget, DE, Illinois A legnagyobb kérdés, hogy a Cromartie, Holmes, Edwards, Harris, Ellis, B. Smith hatosból kivel sikerül újraszerződni, mert a draftot nyugodtan lehet ehhez igazítani. Kártyajóslás helyett jön egy köztes megoldás: erősítés a védőfalba, ahova Kris Jenkins menetrendszerű sérülése miatt úgyis két éve egyfolytában kell a friss ember. 31. Pittsburgh Steelers - Jimmy Smith, CB, Colorado Jó ideje érik már a minőségi cornerback választás. Egy év tanulás után nyugodt szívvel állítható a kezdőbe. 32. Green Bay Packers - Mike Pouncey, G, Florida Jó jön az erősítés bal guardba, mivel Chad Cliftonról csak a jó ég tudja, meddig bírja még a játékot, így csak egyetlen problémás hely lesz a falban, akár az új játékos, akár Bryan Bulaga lesz az utód. 33. New England Patriots - Leonard Hankerson, WR, Miami Még mindig a támadók: Deion Branch sérülésmentes évére építeni nem egy életbiztosítás, ezért ha van lehetőség egy viszonylag kész elkapót draftolni, akkor meg kell ragadni a lehetőséget.

Hozzászólások

2011. 02. 07. 05:15
Jelen mock célja nem megjósolni az áprilisi eseményeket. Ez duplán szubjektív műfaj, mert a készítő először értékeli az egyes csapatok hiányposztjait, majd ezekhez hozzárendeli az általa látott erőviszonyoknak megfelelően a draftolható egyetemi játékosokat.
2011. 02. 07. 07:01
Tzimisce
Minek nekünk WR? Branch, Welker, Tate, Edelman, Price + 2 TE. Esetleg egy FA vagy későbbi körösnek még elhinném.
2011. 02. 07. 08:19
temp
Tzimische: WR a következő okokból kell:
- Branch: 32 éves, és az elmúlt 6 szezon összesen 96 alapszakasz meccséből csak 66-n tudott megjelenni (ha hozzávesszük, hogy apróbb sérülések miatt ezen megjelenései között is vannak olyanok, ahol tényleg csak a pályára tolta az orrát, így kezdő még kevesebb alkalommal volt (49), pedig mind a Seahawks mind a Patriots így számolt vele, akkor mindenképpen kijelenthető, hogy igencsak sérülékeny játékosról van szó. Ahogy DoM is írja Branch 16 mecces egészséges szezonjára alapozni több mint szerencsejáték. Kell mellé valaki, aki biztosíthatja a passzjáték életképességét akkor is ha megsérül, és akár már a szezon első meccsétől kezdve képes némi pihenőt is biztosítani a veterán játékosnak.

- Tate: egyelőre nem mutatja azt a képességet, és játékot, ami vérbeli 1. számú elkapóvá tenné mindenféle szituációkban, sokkal inkább egy no2/3 WR.

- Welker-Edelman: őket párban érdemes még mindig kezelni. Két zseniális slot elkapó, de úgy tűnik, hogy pont ugyanazon a poszton játszanak, egyelőre nincs semmilyen hír arról, hogy Edelmannál tervez e a Patriots vezetősége egy komplexebb WR feladatkört, és ha igen, akkor hogyan áll a fejlesztése ezen a téren.

- Price: kb semmi infó nincs a srácról, és képességeiről. Vele számolni az 1. számú WR kiesésénél több mint csodavárás.

Ha végignézzük a potenciális célpontok skáláját (beleértve Woodheadet, és a TE-ket is), akkor továbbra is látszik, hogy a Patriots a rövid passzok esetén szinte védhetetlen és végtelen elkapó sorral rendelkezik, de Branchet leszámítva olyan játékosa nincs, aki képes a pályát megfelelően széthúzni horizontálisan és vertikálisan is. Mároedig egy megbízható első számú elkapót a Patriotsnak mindenképpen szereznie kell, egyrészt az általa jelentett folyamatos fenyegetés miatt, másrészt azért, hogy eltereljen némi figyelmet a társairól (ugye egy megbízható a széleken is játszani képes elkapóval sokkal könnyebb nem csak a slot WR vagy a TE élete, de a draw playek vagy end around futások és egyéb hasonló trükkök is sokkal könnyebben eladhatóvá válnak.
2011. 02. 07. 08:26
temp
Attól, hogy a Randy Moss történet nem ért szép véget a Patriotsnál, és a távozásával komolyan fellélegzett a támadó játék, még nem lehet kijelenteni, hogy nincs szükség igazi 1. számú szélső elkapóra, mert megoldják a többiek.

Azt hiszem a Tate projekt eredetileg pont ennek a post Moss érának a megoldására született, de az eddig látottak alapján nem egy igazi sikertörténet. Azzal, hogy a kérdést ideiglenesen elódáztuk Branch megjelenésével még mindig nyitott a kérdés, hogy 1-2 év múlva ki lesz a Patriots 1. számú klasszikus elkapója, és mindenképpen időben érdemes lenne felkészülni arra, hogy Branch sem hosszútávú megoldás.

DoM mockja egyébként jól láthatóan a fal közepének erősítését tűzi ki célul, amivel maximálisan egyet tudok érteni, és csak a needeket tekintve akár még egy új OT is elférne a keretben, de a fel 60%-nak lecserélése nem jelentene túl jó oment, ilyen mértékű változtatást ezen az egységen ha csak teheti egyik csapat sem szokott végrehajtani.

A 2/1-es kvázi jutalom pickünkkel mindenképpen érdemes lehet a jövő franchise elkapójának bebiztosítása, hiszen ezen a poszton még projekt játékosokkal sem állunk olyan jól, mint pl a falembereknél vagy az OLB-knél.
Persze az sem rossz tipp szerintem, ha valaki továbbra is DL, vagy OLB pickekre számít.

Személyes tippem: ha nem cseréljük el a picket, akkor BB-ék szemérmetlenül BPA-zni fognak.
2011. 02. 07. 11:09
tomi-tomi
Ezt írtam nemrég a támadók értékeléséhez. "A WR-ek közül Price helyzete érdekes. Biztos, hogy nagyon sokat várnak tőle – tudottan projekt (egy évig nem bevethető) játékosként 3. körben behúzzák és végig rosteren tartják, nehogy bárki elvigye PS-ből. Annyi erőforrást áldoztunk rá, mintha 1. kör végén – 2. kör első felében húztuk volna. Remélem, tényleg tud ennyit nyújtani jövőre." Szóval én nem tartanám csodának, ha képes lenne nagyot nyújtani, akár 2. (tartalék 1.) WR-hez méltót 2011-ben.
Redskins ezek szerint jó trade partner lehetne felfelé?
Dom, jól értem, hogy most még nem foglalkoztál az egyes csapatok draft szokásaival, egyéb tényezőkkel, "csak" a szerinted legésszerűbb választásaik szerint rendezted a mockot? S egyáltalán, SB vége után 45 perccel már meg is volt? :-)
2011. 02. 07. 12:08
Bulow
DoM: Ennyire égető Koppen lecserélése? Látszik, hogy talán ő a leggyengébb pont, ugyanakkor szerintem elkaristolhat még jónéhány évet. Mankins és esetleg Light közvetlen pótlására én több figyelmet fordítanék (magyarul inább OT-t húznék, a G oké).

A WR kérdés: szerintem a FA-ról jön majd WR, nem hiszem hogy kipróbálatlan játékossal próbálkoznánk megint.

És DoM mégegyszer: A QB kérdést kifejtenéd? Mármint a draftost...
2011. 02. 07. 13:56
bradyfan
Az biztos, hogy ha valamikor akkor idén rendbe lehet rakni megint évekre az O falat. Nincs idő, hogy évegik építgessük mert Brady ideje egyre jobban kezd lejárni. Gyakorlatilag a kezdő Ofal 4 tagjára könnyen lehet h nem számíthatunk jövőre.
Light: Nem volt rossz idén, de annyit nem ér meg amennyit valszeg kérni fog, és hát ugye Pro Bowler év, lesz oylan csapat aki túlfizeti.
Mankins: Ismerős a szitu. Nagyon jó lenne ha maradna,de nagyon nem látni a megegyezést.
Koppen,Neal Előbbi borzalmasan játszik a nagy darab NTk ellen, utóbbi meg állandóan sérült. Ez a négy ember közül szvsz 3 menni fog. Esetleg Koppent megmentheti az, hogy Brady ragaszkodik hozzá.

És akkor ugye itt jön képbe, hogy mennyire jó lenne ez az első két pick. Ezzel a két játékossal hosszú évekre meglenne oldva stabilan a fal. Wisniewski a draft egyik legjobb belső embere. Magas szinten tud játszani mindhárom poszton. Watkinst annyira nem ismerem, de ő se lehet rossz.
Szép lenne egy Vollmer-Connolly-Wisniewski-Watkins-Kaczur fal :D
2011. 02. 07. 14:05
non4m3
első kérdésem az lenne hogy hogyan van e hír arról hogy mi lesz Fred Taylor-ral, mert gondolom beni és woodi marad, csak az előbb említett draft pick miatt kérdezem

második az hogy FA piacon nincs e egy igazán jó első számú WR, akit nyugodtabb szívvel lehetne leigazolni mint egy "zöldfülűt"
2011. 02. 07. 15:58
temp
non4m3: a sikeres franchise-ok alapját jelenti, hogy megtalálják a megfelelő újonc játékosokat, és nem mindig a kipróbált veteránok között mazsoláznak. Érdemes megnézni, hogy hol tartanak azok a csapatok, akik klasszikusan ezzel próbálták meg az építkezést, a fiatalok nevelését leadni (Redskins pl). A rendszer felépítéséből következik (pl fizetési sapka), hogy a jó draft sokkal többet jelent, mint az FA-k, zöldfülűek igenis kellenek.
2011. 02. 07. 16:07
non4m3
jogos, nem is akartam megkérdőjelezni a draftolás "jogosságát", arra lett volna kíváncsi hogy FA WR poszton van e elvihető játékos vagy mindenképpen rá kell szánni egy picket
2011. 02. 07. 16:18
Szabadügynök elkapók (a rangsoron, értékelésen lehet vitatkozni, de a lényeg, hogy posztonként lehet végigtekinteni egy helyen, hogy kik lehetne az elérhető játékosok):

http://walterfootball.com/freeagents2011WR.php

Az egyetlen szépséghiba, hogy ha a draftig nem lesz új megállapodás a játékosok szakszervezete és a tulajok között, akkor nem lesz szabadügynök-piac ahonnan igazolni lehetne, illetve a "trading period" sem fog elkezdődni, vagyis teljes lesz a bizonytalanság, hogy a drafton kívül vajon kit tudna egy csapat megszerezni magának.
2011. 02. 07. 17:35
temp
Ha a draftig nem lesz megállapodás (legalább a nehezebb kérdésekben), akkor szerintem nagyon mockolni sincs értelme, az rengeteg mindent fel fog borítani.
2011. 02. 07. 17:36
Tzimisce
viito: Tomi-tomival értek egyet, nem láttuk istenigazából csak az utolsó alapszskasz meccsen, hogy mit tud ez a Prie gyerek. Az igaz, hogy Tate nem az igazi, de ő még lehet jó. Branch oké, hogy üvegből van, szerintem épp ezért kéne egy másik elkapó melléje. No de miért kell, hogy 33-as pick legyen?
2011. 02. 07. 17:50
temp
Tate ugye gyakorlatilag idén volt "újonc" a tavalyi sérülés miatt. Price pálya közelébe sem került, Branch pedig végigjátszotta a szezon. Ennek tükrében persze mondhatjuk, hogy Price a következő csodafegyver, csak rejtegetjük, Tate a tanuló szezon után majd nagyot robbant, Branch pedig simán kibír két évet, de erre szerintem jelenleg semmilyen kézzelfogható bizonyítékot nem látni.

A Patriots D# alapjai körülbelül megvannak, eszméletlen mennyiségű picket költött a csapat a D#-re. Az O#-ből igazából az OL erősítése élvez prioritást mindenek előtt. De ez nem jelenti azt, hogy ne látszana a franchise irányító problémakör. Nem kevesen már tavaly is Dez Bryantet szerették volna a csapathoz hozni pont ennek a problémának a megoldására, és attól, hogy a Moss<->Branch móka jól sült el, még nem mondhatjuk, hogy minden rendben van az elkapósor körül. Persze azt is lehet mondani, hogy majd a sokkal később húzunk egy franchise WR-t (és lehet, hogy BB-ék is így fogják gondolni, én is mondtam, hogy szerintem BPA-zni fogunk), de azt hiszem az elmúlt években masszívan látszott, hogy kizárólag szorgalmas, jól faragható, megfelelő jellemmel rendelkező játékosokkal nem lehet a kiemelkedő tehetségek hiányát pótolni.
2011. 02. 07. 19:53
Ha nem elkapó és Hankerson...

Opciók posztonként 2/33-ra

QB: Locker, Gabbert, Ponder & társai személyében luxuspick keretében választunk irányítót

RB: Mikel LeShoure nagyon jól kiegészítené BJGE-t és Woodheadet

OT: akik még bentmaradtak, és jók lennének a fal jobb oldalára futásblokkolásban megfelelő teljesítménnyel, jó eséllyel még a második kör végén is bent lesznek, és inkább "projectnek" tűnő játékost lehetne itt húzni, mint M. Gilbert, esetleg a sokoldalú D. Love

OG és OC: az első két pickkel megoldott

TE: egyáltalán nem hiányposzt, Crumpler utódnak jóval később is lehet választani játékost

DE: az évértékelőben is írtam, hogy olyan játékos kellene, aki folyamatosan a pályán tud lenni, és futás ellen, valamint pass rushban is átlag feletti. L. Guy, M. Wilkerson, C. Ballard, J. Jenkins jöhet szóba, de nehéz megítélni, hogy ki lehetne az a playmaker ebben a védelemben, ami Seymour volt. Szituációs játékosból, másodhegedűsből meg van már egy raklapra való

NT: nem hiányposzt, átmenetileg Wright/Pryor/Love megoldhatja, ha Wilfork meg hosszútávra kiesik, akkor tökmindegy a jelenlegi helyzetben

OLB: S. Friday, J. Beal, esetleg J. Sheard lehetne a pick, utóbbi nagyon szélsőséges esetben, de megfelelő értéket csak ő jelentene itt, azzal együtt, hogy nagyon kérdéses, hogy lenne-e keresnivalója a 34-es védelemben

ILB: borzasztó gyenge ezen a poszton a felhozatal a jelenlegi négyes mellé nincs értelme egy projectet hozni. Fletcher talán a legígéretesebb "kukázott" játékosa a védelemnek az eddigi játéka alapján. Akeem Ayers pickben szerintem nagyon nagy fantázia lenne az első körben, de trade nélkül őt nem lehetne behúzni

CB: a négy nagy név már kiment, így nem lehet olyan "value" picket bemutatni mint tavaly McCourtyval, ráadásul nem is hiányposzt.

S: telített a poszt, különösen ha Sanderst valami kedvező feltételek esetén nem bizniszeli el a csapat, ráadásul FS terén nincs olyan, aki itt jelentős értéket képviselne
2011. 02. 07. 20:18
Zarathorn
DoM gratula cikkhez igazán magas színvonalú.

Szerinted a Rams nem inkább WR-t visz első körben legyen Bradfordnak játszótársa?
2011. 02. 07. 20:27
loop80
DoM

Érdekes az oldal, amit belinkeltél. Mondjuk azt nem lehetne ráfogni az oldal szerkesztőire, hogy Vick-fanok... :)

http://walterfootball.com/freeagents2011QB.php

Moss-t pedig csak huszadiknak rangsorolták, nem is alaptalanul - így múlik el a világ dicsősége, ugyebár... :(
2011. 02. 07. 20:31
Proxi
DoM! Végre egy olyan mock ami az Oline-t ír hozzánk első két pickre. Ez így tetszik. Két kérdés: Wisniewski szerinted nem lesz elérhető esetleg 1/28-nál vagy 2/1-nél? Illetve Ayers (17. hsz) miért ILB? Ő tudtommal OLB.
2011. 02. 07. 20:44
Proxi
Zarathorn: AJ Green és Julio Jones is kiment a Rams pick-ig a többi WR meg szerintem reach lenne azon a ponton.
2011. 02. 07. 20:49
Ayerst és M. Wilsont is olyan lienbackernek tartom, akik a 34-es védelemben szabadon mozgathatóak helyzettől függően pass rusher pozícióba, vagy belülre. Kicsit olyanok mint, amikor pár éve Aaron Curry jött ki, és mindenhol a sokoldalúságát hangoztatták. Ezért is írtam a picknél csak LB-t a nevük után.

Szerintem Wisniewski nem lesz már bent 1/28-ra. Rajta kívül nincs értékelhető center prospect, ráadásul technikailag nagyon képzett, ami imponálni fog sok csapatnak.

A Rams valószínűleg boldogan választaná Julio Jonest, ha még elérhető lenne, de rajta kívül mást ilyen korán nem érdemes nekik húzni. Biztos lesz olyan játékos aki sokkal nagyobb értéket képvisel a top15-ben. Plusz ha D. Avery végre egészséges tudna maradni akkor D. Amendolával, M. Claytonnal, L. Robinsonnal egy közepes szintet megütnek.
2011. 02. 07. 20:52
Proxi
Így értem. :) Köszi a választ!
2011. 02. 07. 21:08
Zarathorn
Proxi, DoM köszi a válaszokat
2011. 02. 07. 21:13
Tzimisce
Na akkor most egy kis naív optimizmust fogok bemutatni:
Tomi-tomi felvetette, hogy a skinsel jó lenne cserélni, hiszen nincs harmadik és negyedik körös pickjük. Ha nem menne el Jordan top9-ben, és nekik nem kell, jó lenne adni érte a 1/17-et, meg mondjuk valamelyik harmadik körösünket, vagy akár a 2/60-at is. Meglenne a DE, és innetől már csak offense falra kell gyúrni, 2/1 meg mehet BPA.
De jó is lenne :)
2011. 02. 07. 21:25
Proxi
Tzimisce: Ha Ty Warren 100%-os állapotban tér vissza és G.Warren-el hosszabbítunk akkor bőven elég a jelenlegi depth az Oline-nál viszont nagyon kell az erősítés. Ha front7 inkább azt mondanám, hogy OLB-be hozzunk esetleg valakit majd FA-ról(Woodley, Lawson), ha meg lesz a CBA.
2011. 02. 07. 21:27
ha már FA piac, én RB helyett inkább megszereznék egy bizonyos játékost, aki FB és ha fellép a pályára, akkor azt még a vak is megérzi....
nem mást, mint John Kuuuuuuuuuuuuuuuhn-t, akiért rajonganak a szurkolók a Green Bay-ben.

Bár tudom, hogy erre semmi esély, de nagyon komálomezt a palit!
2011. 02. 07. 21:27
Proxi
Tudom, hogy Woodley-->Pats az egyenlő lenne a csodával, de hátha. :D
2011. 02. 07. 22:22
tomi-tomi
viito
A Te szavaiddal élve elsősorban az FO vár Price-tól csodát, én egyrészt tényeket soroltam fel (3. körös, tudottan non NFL ready player, egész idényben rosteren), másrészt csak reménykedem, hogy az FO nem téved. Amit idén mutatott a Miami meccsen, az arra volt elég, hogy láthattuk: nem kizárt az FO elvárása, szerintem.
DoM
Egyetértek a posztonkénti levezetéssel, sokkal-sokkal kevesebb tudással nekem az az érzésem, hogy nincs három pickre szükségünk az első 33-ban, vagy hatra az első 92-ben.
El tudok (szeretnék) képzelni olyan draftot, hogy feltrade-elünk a 10 környékére az egyik 1.+3. körös duónkért, ott behúzzuk a D egyetlen igazi nagy need-jét, Big Sey utódját, utána két OL pick, a maradék két elülső körös pickünkkel trade-elgetünk, BPA-zunk (RB, CB, WR, pass rush?).
Tzimisce
Most látom, hogy nagyjából sikerült még egyszer leírnom a Te ötletedet. Gratulálok magamnak! :-)
Nemrég olvastam egy 4-5 éves cikket a három TE-s felállásokról. Elég hihetően magyarázta, hogy milyen lehetőségek vannak ebben és hogy a jövő egyik útja a három fős minőségi TE corp kialakítása és folyamatos alkalmazása. Melyik csapatot emlegette, mint az egyik lehetséges "tettes"? Igen, a Pats-et. Milyen TE-ket tartott szükségesnek, hogy hatékonyan működjön ez a felállás? Egy blokkolásban erőset, de elkapásban is fenyegetés (Crumpler), egy hibrid WR-t (esküszöm, mintha Hernandezt írta volna le név nélkül) és egy klasszikus kettős szerepű TE-t (Gronkowski). Ha Crumplerban van még egy-két jó év, akkor WR ügyben én DoM régebben feltett kérdését tartom inkább relevánsnak. Van-e olyan elkapónk már most, aki szükség esetén képes pótolni Branch számokon kívüli területen végzett tevékenységét és teljesítményét. Ha pedig nincs, akkor miért nincs?! :-)
2011. 02. 07. 23:24
A fel-trade abszolút benne van a kalapban ennyi pickkel a draft elején, de ezt egy mock draft képtelen szimulálni. Amit viszont nem szabad feledni: ha lesz megállapodás a draft előtt, és esetleg lesz 18 meccses alapszakasz, akkor biztosan növelik az 53-as roster nagyságát, és egy ilyen helyzetben még többet érhetnek a pickek, hiszen lenne hova feltölteni egy újabb sor fiatallal a rostert.

Emlékeztetőnek: két évvel ezelőtt a Jets 1/5-re jött előre 1/17 + 1/52 + K. Coleman, A. Elam, B. Ratliff ellenértékért cserébe.

Ez nem tűnik megoldhatatlannak a Pats számára sem, ha meglesz a szándék Cameron Jordanért, esetleg Von Millerért, J. Housstonért vagy Quinnért előrejönni, bár utóbbi jó eséllyel rajta sem lesz Belichickék boardján.

A Bengals jó partner lehet, talán a Browns is az elől lévők közül.
2011. 02. 08. 01:02
Tzimisce
Nem tudom ki ez a 3 ember, de nem nagyon tűnt fel a nevük idén, tehát hacsak nem OL emberkék, nem nyomnak sokat a latban.
Közben meglestem, egy DL, meg egy DB a Brownsban, Ratliffet nem is találtam, szóval szerintem nekünk ha nem kell 1/9 fölé feljönnünk, akkor nem kell többet adnunk a 1/17+2/60-nál. Mondjuk lehet, hogy Jordan nem is kell BB-nek, mert nem nagyon szereti azokat a playereket, akikről nagyon látszik, hogy tudnak.
2011. 02. 08. 02:51
tomi-tomi
Tzimisce
Igen, nagyságrendileg 1/10 környéke lehetne az a kombó. (Ráadásul a Jets franchise QB-ért ment fel; felül kellett fizetnie azt a trade-et egy picit.)
Úgy mondanám inkább, hogy BB szeret olyan játékost húzni, aki a nyilvánvaló tudása mellett vagy kockázatos is - és ezt a kockázatot csökkentő tényezőről neki bennfentes infoi vannak (Hernandez), vagy egy picit hamarabb elviszi, mert meglát benne valami pluszt (Chung, McCourty). Neki a legkevésbé a konvencionális, mindenki által várt pickjei jönnek be (Maroney). Jordan hová esik a radarján, ki tudja? Neked is tetszik? Bár tavaly azért több olyat húzott, amelynek elsőre is lehetett örülni.
2011. 02. 08. 12:14
Tzimisce
Nálam ez úgy van, hogy nem nézek NCAA-t így csak azokat a srácokat lesem meg néha, akikre felhívják a figyelmet. Jordan pont ilyen volt, és mivel én eleve úgy gondoltam, hogy a Sey-ért kapott picken az utódját kéne húzni, így tetszett a versenyző. Maroney nem volt olyan rossz választás, a 2007-es rájátszásban ő is vitte a csapatot a hátán, mert a passzokra nagyon készültek. Az egy másik kérdés, hogy baromira antipatikus a srác. Valahogy jobban szeretem azokat a srácokat, akik mosolyognak a hivatalos fotójukon.
2011. 02. 08. 14:08
DoM: Nagyon köszi az infót :) Biztos összement a nagy edzésben. De a lényge, hogy akkor sem szomorkodnék, ha jönne. Bár továbbra is egyetértek veled, hogy Oline-ba kell ember minél hamarabb.
2011. 02. 08. 14:13
_bb
Meglepődnék ha az első három játékos O#-es lenne, sőt, azon is, ha az első két pickben nem lenne DL játékos...nem lehet tovább halasztani ezt a kérdést. Kell az OL játékos, de nem fognak két elsőköröst rárakni a dologra, max 1-et...

WR: ha lesz aki tetszik a stábnak, behúzzák, mert elfér a csapatban...de nem feltétlenül szükséges. Kicsit nekem RB kategória az az igazság.

OLB-re is rá fognak dobni még egy 2. köröset.

Az meg, hogy kiben mit látni... hát erről szerintem a combine után fogok max elmélkedni,mert utána már kevésbé képlékeny.
2011. 02. 08. 15:41
non4m3
lehet primitív lesz a kérdés, de a draft menete számomra sose volt túl tiszta

adottak a játékosok, ezeket a játékosokat besorolják adott körökbe vagy bárkit el lehet vinni 11-nek teszem azt 2000ben CLE (akkor ők választhattak először) 11nek elvihették volna TB-t (ha kell nekik egy QB) vagy ez lehetetlen?

választ előre is köszi
2011. 02. 08. 15:41
Vulcanius
FA-ról akár Tampa Hali-t is meg lehetne szerezni a Chieftől DE/OLB posztra, bár gyanítom totál esélytelen lenne, de nem volna rossz.
2011. 02. 08. 15:48
Montesclan-pats
Az első 2 körben nagyon boldog lennék a Wisniewski, Watkins, Hankerson, Mikel LeShoure-négyessel, és még egy meglepetés OLB kellene. Már hogy a játéka legyen meglepően jó.
2011. 02. 08. 16:02
Tzimisce
non4m3: Vannak akik jobban tudják, de nagyjából úgy néz ki a dolog: A játékosok jelentkeznek draftra. Egy jelentős részüket elhívják a felmérőre, majd besorolják őket a draftolhatók közé. Nem lesz mindenki draftolható, ha jól emlékszem Woodhead sem volt az.
Ezek után, mint az iskolai kiválasztósban, van egy sorrend, ami alapján bárki választhat, akit szeretne. Idén a Carolina kezd, és a Green Bay az utolsó. Tavalyi alapján, az első nap megy az első kör, második nap a 2. és 3., a harmadik napon a többi. Alapból van ugye 32*7 draft, plusz vannak még complementary pickek azoknak, akitől elmentek játékosok, ezt a részét nem értem teljesen, de általában 4-7-ik körösek. Majd azok, akik a kutyának se kellettek a durván 250-300 pickből, őket még elosztják a csapatokhoz, és mehetnek az újonc minicampbe.
Dióhéjban: Nincs senkinek stabil helye, bárkit lehet választani az adott picknél, mindössze annyi, hogy vannak olyanok, akik képességeik alapján várhatóan előbb kerülnek kiválasztásra, pl. idén Bradford, Suh vagy Bryant.
2011. 02. 08. 16:03
Tzimisce
Tételezzük fel, hogy 3 héten belül lesz megegyezés. Mi az offseason menete ezek után?
2011. 02. 08. 16:17
tomi-tomi
non4m3
Tzimisce nagyjából pontosan leírta.
A felmérőt hívják combine-nak (központi felmérő) előírt, sztenderd gyakorlatokkal, illetve az egyetemek is szerveznek a saját végzőseiknek felmérőt.
A választási sorrend az előző idény erősorrend fordítottja - a leggyengébb választ elsőként, a bajnok utolsónak. Egy draft 7 körből áll. A választási joggal lehet kereskedni (trade), ezt lehet kombinálni a játékos jogok kereskedésével. (Idén az utóbbit, amíg nincs CBA, nem lehet.)
Mindenki draftolható, aki bejelentkezett, max. nem draftolják. Ők az UDFA játékosok, nem szétosztják őket, hanem a csapatok szabadon szerződhetnek velük a későbbiekben. (A nevük is ebből jön: draftolatlan szabad ügynök játékosok) Vagy mennek hamburgert árulni, szóval dolgozni.
A kompenzációs pickeket a csapattulajdonosok osztják ki a csapatok között - mennyi és milyen teljesítményű FA játékos távozását kell(ene) kompenzálni egy-egy csapatnál. Ezekkel a pickekkel nem lehet kereskedni!
2011. 02. 08. 16:24
tomi-tomi
42#Tzimisce
Akkor minden megy a szokásos úton. Érdekesebb, hogy mi lesz lockout esetén. gsn már belinkelte az oldalát, ahol mindent megtalálsz a témában:
http://profootballbusiness.blogspot.com/
Érdemes olvasni!
2011. 02. 08. 16:58
non4m3
köszi és még annyit, hogy kb más major sportágban is hasonló módon zajlik a draft ugye?

sorrenddel tisztába vagyok hogy mindig előző szezon ellenkező erősorrendje alapján megy, csak a játékosok szemszögéből nem voltam tisztában a draft menetelével

egyébként erről a combineről szokott élő közvetítés is menni(ami számunkra is elérhető)? vagy csak összefoglaló?
2011. 02. 08. 17:29
Alapok a draftról: http://bowl.hu/functions.php?name=html&which=DraftLeiras
Combineról (ez még 2009-es cikk, de a lényegi része él ma is): http://www.bowl.hu/functions.php?name=news&a_id=528

A többi major sportban is van draft, igen, MLB, NBA, NHL, sőt még MLS draft is van.
Combineról az NFL Network szokott élőben közvetíteni, szokott lenni élő stream az nfl.comon hozzá.
2011. 02. 08. 17:50
Tzimisce
tomi-tomi: Azt akartam tudni, hogy milyen eventek lesznek, amiket érdemes figyelemmel kísérni, pl. draft, combine etc. és ezek mikor lesznek.
2011. 02. 08. 17:54
combine: ferb. 23-márc. 1.
draft: ápr. 28-30.

Köztük pedig a free agency, ha lesz.
2011. 02. 08. 22:40
Taylor Price témában néztem utána érdekességképpen egy kis statnak, vagyis milyen esélye van, hogy meghatározó elem legyen a Pats játékában jövőre, de legalább egy Brandon Tate szintet mutasson.

A 2008-as WR draft elég gyenge volt akkori megítélés szerint, amit később a pályán is sok minden igazolt. Az akkori újoncok közül egy évvel később másodévesként 13 játékos ért el legalább 24 elkapást vagy 432 yardot ((azért ezt választottam viszonyítási pontnak, mert ezek Tate idei mutatói a Patsben, kvázi újoncként, és a Welker, Branch, két újonc TE sorral számolva, ötödik opcióként produkálta ezt)). Ebből a 13 játékosból négyen nem kaptak el legalább 10 passzt, vagy 100 yardot újonc évükben (Manningham, Bennett CHI, Garcon, M. Kelly WAS).

Az idén másodéves játékosoknál kicsit árnyaltabb a kép. Ott 18 játékos felel meg a fenti kritériumnak, és ezek közül mindenki elérte a 10 elkapást v. 100 yardot újoncként.
2011. 02. 09. 09:37
csabesz
DoM v bárki

sajnos csak az összefoglalóját láttam a decemberi vagy már januári Dolphins elleni mecsnek, ahol Price játszott és elég jó statokat hozott: 3-4 elkapás és kb. 50-60 y.
Tudom, hogy ez már nem egy éles meccs volt, de Ti mit láttatok, van-e benne potenciál egy 2. számú elkapóhoz, mert gondolom ez lehet a max.?
Ha rám cáfolna és jövőre robbantana, annak nagyon örülnék:)
2011. 02. 09. 10:22
temp
csabesz: egyelőre szerintem Price-szal kapcsolatban nem lehet semmi biztatót mondani, hogy jövőre milyen szerepet tölthet be, de ennek nem az az oka, hogy rosszul játszana, gond lenne a képességeivel vagy bármi egyéb, hanem egyszerűen nem lehetett látni a srácot. (a Dolphins meccsen 4 alkalommal dobták felé a labdát, 3-at el is kapott, de sokat elmond a meccsről, hogy Hoyer volt már a QB, a Dolphins meg már régen a fű alá volt döngölve, a meccsnek az a fázisa egy preseason meccsnek is gyengus lett volna).

Én a magam részéről ezek után nagyon óvatosan bánnék minden olyan várakozással, hogy ő a titkos fegyver, akit suttyomban fejlesztünk, és majd ha végre kilép a fénybe, akkor mekkora dobás lesz. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem válik be, hogy nem lesz belőle egy király WR, de amíg valami életjelet nem ad, addig én inkább azok közé a projekt játékosok közé sorolnám, akikből talán egyszer még lesz is valami. TALÁN. Az ilyen játékosok ugyanis többségében minden előzetes szurkoló várakozás ellenére egyszerűen eltűnnek egy idő után (szerintem minden Patriots szurkoló fel tud sorolni vagy egy tucat ilyen nevet, akitől sokat vártunk ha végre megkapja a lehetőséget, aztán sosem jött el a "végre").
2011. 02. 09. 12:24
csabesz
kösz viito!
tavaly a draft után keresgéltem róla, nem keltette ügyetlen elkapó látszatát, ugyanakkor a montázsokban csak a legjobb pillanatai voltak.
drukkolok neki, TALÁN:)
2011. 02. 09. 13:44
temp
ezzel én is így vagyok csabesz. Remélem, hogy megkapja a lehetőséget. Mondjuk róla a draft pillanatában is lehetett tudni, hogy nagyon tehetséges, de nyers játékos, akivel kell foglalkozni egy keveset. Lehet, hogy a vezetőség is úgy ítélte meg, hogy jobb ha gyakorlatilag kihagy egy évet, amíg formálgatják, ahelyett, hogy a pályán, éles játékhelyzetekben kellene az újonnan tanult dolgokat rögtön kamatoztatnia. Ez szerintem bőven belefért egyrészt a Patriots idén megengedhette magának szerencsére, másrészt projekt játékostól nem is várja az ember, hogy rögtön az első évben robbantson. Jövőre viszont mindenképpen mutatnia kell már valamit, szerintem ha stabil cserévé tudná kinőni magát, az már bőven elfogadható lenne tőle jövőre.

Egyébként ha sérülésekkel nem számolunk, akkor érdekes lesz a Patriots WR-ek helyzete:

- a komolyan megerősített TE csapat miatt úgy tűnik, hogy a JMD által meghonosított 3 elkapós alap felállásunk megint tolódik inkább a (több) TE-es játékok felé.

- a keretben nincs stabilan elkapásoknál is használható every down back (Woodhead kíváló elkapó, de ő más szerepkörben játszik).

- a Welker-Edelman vonal elég egyértelműnek látszik (egyelőre nem nagyon volt arra kísérlet, hogy Wes és Julian egyszerre legyen a pályán)

- Branch 1. számú szélső elkapó helye is megkérdőjelezhetetlen ebben a percben.

Tehát a Price-Tate páros célja egyelőre az, hogy ki lesz a 3WR-es felállásoknál a pályán, és ki az első számú csere. Ebbe a küzdelembe esetleg még Edelman szólhat bele, ha valóban a Welker2.0-nál komolyabb terveink vannak vele. Én azt hiszem, hogy ezt elnézve egy WR még gond nélkül elférne a keretben.
2011. 02. 09. 15:10
Bulow
Ha WR-t hozunk, annak sztem mindenképpen mélységi célpontnak kellene lennie elsősorban, ráadásul tudottan annak kellene lennie, hogy a sec figyelmét tovább ossza. Ezért is hoznák inkább a FA-ról. Valamiféle magas, Vincent Jackson-szerű prototípust képzelek... Mint egy régi, jó formában lévő Moss... És lóvénknak kell lennie rá, még cap alatt is...
2011. 02. 09. 15:33
Azok számára, akiknek nincs lehetősége, ideje, hogy college meccseket nézzen, egy kis segítség, hogy kapjanak valami képet azon játékosokról, akik leggyakrabban bukkanak fel a draft során, mint lehetséges Pats újoncok.

Youtube videók a Pats számára érdekesnek tartott védőkről, elsősorban a sokat emlegetett RDE posztra, illetve pár pass rusher. A videók nem legjobb pillanatok, best of montázsok, hanem egy játékos követése játékról-játékra egy adott meccsen. A jobb követhetőség miatt play előtt még be is jelölik a védőt, hogy könnyen figyelemmel lehessen követni.

JJ Watt: http://www.youtube.com/watch?v=bNTwvuZ3jMs (ultra agresszív szerepkörben)

Muhammad Wilkerson: http://www.youtube.com/watch?v=ssOjK3D6fFQ (61-essel látható Stefen Wisniewski RG-ként bónusznak)

Christian Ballard: http://www.youtube.com/watch?v=nhgvSsE5tLI

Cameron Heyward illetve Adrian Clayborn vs Gabe Carimi: http://www.youtube.com/watch?v=zin3JvllXm0 & http://www.youtube.com/watch?v=XjPsgcj2ufI +1 Heyward: http://www.youtube.com/watch?v=kepXDCXe3IE

Corey Liuget: http://www.youtube.com/watch?v=tlprPUyKL8M

Cameron Jordan: http://www.youtube.com/watch?v=LOx7bqKP4m0

Pass rusherek:

Ryan Kerrigan: http://www.youtube.com/watch?v=Gq_s5OVZD7w (2009-es), http://www.youtube.com/watch?v=8tgUEH45 … re=related & http://www.youtube.com/watch?v=FD2ppuujDXE

Von Miller: http://www.youtube.com/watch?v=FtZcPMjiuho

Jeremy Beal: http://www.youtube.com/watch?v=BFDyZR1z6UM
2011. 02. 09. 16:19
non4m3
DoM atomTHX ezekért a linkekért!!!!
2011. 02. 09. 16:31
gj2k
Hát srácok, szerintem az itt a kérdés inkább, hogy BB-nek ki tetszik, nem pedig az hogy ki a top10 játékos. ;)
2011. 02. 09. 22:06
miki
hát azért nem olyan fényes a mostani draft felhozatal.
Komolyabb kalibernek Ballard ,Jordan és Beal tűnik a fenti videokból.
2011. 02. 09. 22:45
MaPe
Bowl.hu már Justin Houtosnról is van fennt video, nekem ö tetszett a legjobban OLB posztra, DE posztra Jordan a legjobb, Watt pedig nekem is lassú, bár nem vagyok egy nagy guru.
OT poszton pedig Carimi jól nyomta Clayborn ellen.
Wisnewski mellett ezért a három játékosért én beáldoznék pár késöbbi körös választást.
2011. 02. 10. 00:08
tomi-tomi
MaPe
Ezzel az a gáz, hogy Jordant már TOP10-ben, Wattot 1. kör közepén, Carimit meg legkésőbb a 2. körben húzzák be a mockok. Mondjuk Jordan és Watt egyszerre nem kell. Végül is igaz, megérnek későbbi körös pickeket. :-)
2011. 02. 10. 02:51
Tzimisce
Watt engem nem győzött meg a videó alapján. 3 perc után eluntam, mert ha ez az ultra agresszív, akkor nagyon kevés lesz az NFL-re.
2011. 02. 10. 10:43
MaPe
tomi-tomi
Én úgy értettem , hogy feltradelünk ezekért a játékosokért a későbbi körös választásokkal.Nem arra hogy ott választjuk ki őket. Legközelebb kicsit gondolkozz mielőtt más leégetésével akarsz szakértőt játszani!:)
2011. 02. 10. 14:06
tomi-tomi
MaPe
Ejj, de érzékeny vagy! :-)
Gondolkoztam előtte, hidd el. Az egyes pickekhez tartoznak trade értékek is (nem szentírás, csak iránymutatók), ezek figyelembevételével nem tudunk ennyi feltrade-et véghezvinni. Egy példa:
Wisniewskit elvisszük 1/17-re, Jordanért oda kell adnunk 1/28+2/33+3/74, Carimi nem marad benn 2/60-ig és max. 2/40-ig tudunk felmenni érte, de akkor maradék ingünket-gatyánkat odaadtuk. S akkor Wattról egy szót se.
http://www.nepatriotsdraft.com/2010/01/nfl-draft-trade-value-chart.html
Még egyszer, nem akartalak leégetni, bocs.
2011. 02. 10. 16:08
TÖRÖLT
Sziasztok:).

Hát végre egy Mock Draft akkor olvasgassunk kicsit :P:))

GO PATRIOTS!!!!!
2011. 02. 10. 16:41
MaPe
tomi-tomi
Semmi gond nincsen ebből csak jobb az ilyeneket tisztázni.
A példa amit írtál az elég szigorú. Jordan azért hoztam fel mert ő egy álom kategória és sztem is top10, bár kb 1 hónapja még nagyon sok helyen csak második körös volt. Szóval ő tárgytalan. Nálam így nézne ki:
17: J.J Watt: Jó futásvédekezésben és pass rusban is. Ami azért hiánycikk nálunk.(bár itt ugyis trade down lesz, akk or pedig behúzhatnánk Cameron Heywardot)
28: Gabe Carimi: Light sokat fog kérni és sztem Carimi nagyon jó RT lesz, Vollmer mehet vissza LT-nek.
33: Stefen Wisniewski. Véleményem szerint ő nem ér ennél többet annak ellenére , hogy szivesen látnám a csapatban.
28+60+156:Sztem ez már elég lenne a 2. kör elejéhez ahol mondjuk jöhetne Justin Houtson, mert az OLB hadosztályunk elég gyatra.
74: John Moffit: Carimivel eddig is együtt játszottak és senior bowlon sokan dicsérték.
98: Shane Vereen: Taylor, Morris, és Faulk mehetnek ezek után kell egy fiatal tehetség BGJE és Woodhead mögé.
188:Shaun Chapas: Morris és Connoly sem remekelt fullbackként.
2011. 02. 10. 17:09
crucified
Sziasztok, egy nagyon hasznos olvasmány, ha lesz időm lefordítom.

http://www.patriots.com/news/index.cfm?ac=latestnewsdetail&pid=47544&pcid=41
2011. 02. 10. 17:55
tomi-tomi
MaPe
Akkor jó, örülök, hogy nincs semmi gond!
"Jordan azért hoztam fel mert ő egy álom kategória", ha ezt tegnap odaírod, nem írtam volna a tegnapit. BTW ő a Senior Bowl egész heti teljesítménye miatt kúszott fel TOP10-be, majd mindenki a Dallashoz jósolja, nekünk 1/8-ra kéne felmenni érte.
Kétszer használtad fel az 1/28-at. Ha meg akarod tartani a 3/74-et, akkor a 2. kör elejéhez nagyjából kell a 2/60, a 5/156 mellé a 4/128 és a 3/92 is. (4/98 nincs nálunk, az ment a Seahawksnak Branchért. Opcionális picket kértek érte.)
Á, bonyolult ez, szenvedjen vele BB!
2011. 02. 10. 18:51
Tzimisce
2011. 02. 10. @ 02:51
Watt engem nem győzött meg a videó alapján. 3 perc után eluntam, mert ha ez az ultra agresszív, akkor nagyon kevés lesz az NFL-re.
-----------------

Az agresszívot azért írtam, mert ezen a meccsen szinte kizárólag az látszik, hogy a snap előtt számára kijelölt lyukat támadja folyamatosan, a körülötte folyó történésektől függetlenül. Agresszív, folyamatosan a LOS-t, és a backfieldet támadó séma, ami távol áll a Pats filozófiától. A futójáték elleni pozíciótartását ez alapján nem lehet megítélni. Csak erre utaltam.
2011. 02. 10. 19:08
Tzimisce
Jordanért a 1/17 és 2/60 ha nem elég, nem érdemes felmenni érte. Mindegy szeretem a draft sakkjátszmáit, meglátjuk mi lesz.
2011. 02. 10. 20:01
temp
a feltradekkel kapcsolatban nagyon halkan szeretném megjegyezni, hogy egyrészt BB-nek nem túlzottan szokása felfelé tradelni az első körben, utoljára talán 2003-ban tette meg.

Az meg az egész nfl drafton ritka mint a fehér holló (vagy még ritkább), hogy egy csapat gyakorlatilag az összes pickjével felfelé mozogjon, hogy elcsípjen egy pár top prospectet. Ez nem csak borzasztó rossz üzlet lenne, de a dolog nem is úgy néz ki, hogy "nesze öcsém, itt egy 1/x+2/y és adsza nekem a Te pickedet" (esetleg hozzátéve, hogy a táblázat alapján még jól is jársz, mert 600 pontnyi pickért adok 620 pontnyit). Ahhoz, hogy valahova fel lehessen tradelni nem árt egy trade partner sem ugyebár ;)
2011. 02. 10. 21:36
TenkRew
2008-ban nem tradeltünk fel Mayoért?
2011. 02. 10. 21:54
ZS
2011. 02. 10. 23:13
Tzimisce
Ha megkérdezem, ki az a Keith Rivers, akkor ha jól sejtem, tudatlanul is, de egyetértek veled viito :)
2011. 02. 10. 23:23
tomi-tomi
viito (70#)
Tiszta sor. Mi még csak az eszközök felmérésénél tartunk, szándékot, lehetőséget nem vizsgáltunk. Ha nincs eszköz, akkor lótüdőt sem ér a szándék. :-)
Minden sorozat megszakad egyszer (18-1, ugye), talán BB-é idén. Például a BB trade átoknak idén vége, Raiders a liga első felében? Miről beszélünk? A Vikings meg a Favre-átokkal küzdött.
2011. 02. 10. 23:27
TenkRew
viito
igen ezt tudtam h 2008-ban elvették az 1. körös pickünket. azt hittem h feltradeltünk mert nem tudtam erről a SF pickről.
köszi a válaszod!
2011. 02. 10. 23:39
TenkRew
Mock draft 2. lesz? :D

A draft előtt közvetlenül lesz a hagyományos, többszereplős szerkesztőségi mock draft. A combine után jó eséllyel egy top5 rangsor posztonként, illetve ha lesz megállapodás a játékosok-tulajdonosok között, ami után várhat aktivitás a szabadügynök piacon, akkor ott az első nagyobb hullám után lehet számítani egy mockra, de egy Pats, AFC East körképre biztosan. - DoM
2011. 02. 11. 09:47
crucified
2011. 02. 11. 10:41
temp
crucifield: ezt Te sem gondolod komolyan. Gondolod, hogy azért mert Tom Brady nem találna el mondjuk egy tányért rosszabb irányító, mint a srác? :)
Amit a srác csinál az önmagában kb annyit ér, mint a Harlem Globetrotters trükkjei a kosárlabdában, vagy bármelyik másik cirkuszi labdazsönglőr száma... A porondon jól működnek, látványosak, és szórakoztatóak, de bármelyik igazi csapat feltörölné a pályát az ilyen alakulatokkal.

Egy QB-nak nem csak annak kell megfelelnie, hogy képes legyen odadobni a labdát egy tányér méretű területre (jelzem egy WR "ablaka" sokkal nagyobb, mint egy tányér, tehát ennyire nem is kell pontosnak lennie), de tudnia kell olvansi a játékot, mozogni a zsebben, különböző típusú passzokat dobni különböző távolságra, nyugodtnak maradni, miközben jön a nyomás, és továbbra is pontosan passzolni, meg az sem árt, ha pl elég magas, hogy kilásson a védőfal mögül, és még vagy 1000 szempontnak megfelelni.

Nem tudom, hogy vele konkrétan mi a probléma, de ne feledd el, nem ugyanaz a vursliban eltalálni légpuskával mindent, és végigharcolni az Afgán hadszínteret...
2011. 02. 11. 11:03
crucified
viito:

Most nem konkrétan Brady-re gondoltam, Ő mindenki felett áll -az én szememben-, de van pár kutyaütőnek tűnő QB a franchise-ban. Abban azért tényleg igazad van, hogy egy éles meccs és egy ilyen parasztvakítás azért nem ugyanaz. De érdekes, hogy mennyire ügyes a srác.

Nem tudom mit kezdek magammal szeptemberig, de már az unalom öldös a meccsek nélkül. Valamelyik héten lemegyek Békéscsabára és ha lesz lehetőségem, akkor megpróbálok beszélgetni Tony Simmons-al a bostoni évekről.
2011. 02. 11. 11:41
bradyfan
Crucified!

Nemár :D Ez akkora kamu videó, hogy az hihetetlen. Plusz ahogy viito is említi attól, hogy valaki kurva pontos még lehet szar QB
2011. 02. 11. 11:42
TenkRew
DoM
köszönöm válaszod!
2011. 02. 11. 12:01
MaPe
Pont azon gondolkoztam valamelyik nap, hogy mennyire durva hogy évente 1-2 QB-t draftolnak aki megállja a helyét az nflben.Pár millió gyerekből akinek ez az álma azért ez elég kemény százalék.
2011. 02. 11. 13:48
non4m3
crucified
2011. 02. 11. @ 11:03

ajánlom az ide év egy két meccsét:

ravens,indy,steelers,BEARS!!,jets(otthon :)),lions már csak TB miatt is

én már betáraztam :D
2011. 02. 11. 13:50
temp
igazi NFL franchise QB-t nem egyszerű találni, és még ilyen merítés mellett is akadnak a ligában olyan srácok, akik ilyen-olyan okokból lefelé lógnak ki mondjuk a kezdő QB-k közül (az ő jelenlétük mutatja, hogy azért nem olyan könnyű hírtelen leakasztani a főiskoláról egy újoncot helyettük).

Amúgy talán a QB poszt az, amire leginkább igaz, hogy néha hatalmas főiskolai sztárjátékosok fejezik be a foci karrierjüket úgy, hogy az esélyük sincs meg arra, hogy a profik között játszanak. Az, hogy valaki az NCAA-ben egy istennek számít, még nem jelent egyértelmű profi karriert sem (és itt most nem sikeres karrierről beszélek, hanem egyáltalán a lehetőségről).
2011. 02. 11. 14:02
crucified
non4m3:

Szia, a bears meccset láttam. Egy örök élmény marad, ha tudsz címet (nem torrent) ahonnan meccseket tudok letölteni (esetleg korábbi SB győzelmeket) akkor megköszönném!!!

bradyfan: Okay, hogy kamu-szagú, de azért nem ügyetlen a srác. Az biztos, hogy éles meccs az más!
2011. 02. 11. 14:04
crucified
viito:

Ez igaz az összes sportra szinte. Emlékszem hatalmas tehetségekre, akik sehol nem végezték, és középszerűnek induló sportolókat a csúcsra felérni.
2011. 02. 11. 14:20
Burkus
Sziasztok, nekem is megküldték linken a UConn-os QB videóját, jópofa. Kérdés, hányszor vették fel.

Egyetértek a korábbi hozzászólásokkal, ebből lehet sokminden vagy éppen semmi sem. A srác felépítését elnézve a második sack után temetni vinnék, de az erőnléti edzők (és bogyóik) csodásak az NFL-ben :) Úgy tűnik, jó keze van, de ennyi ideje nem lenne passzolni az NFL-ben.
2011. 02. 11. 14:45
crucified
Burkus:

Tényleg, tud valaki mondjuk egy NFL-es erőnléti edzéstervet elérhetővé tenni? Csak kíváncsiságból.
2011. 02. 11. 15:18
temp
egy edzésterv azért elég sok mindentől függ, például egy CB más gyakorlatokat végez, mint egy OG, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy profi csapatoknál illik személyre szabni a dolgokat, és valószínűleg ha már ennyi munkát ölt bele, akkor nem is adja ki szívesen a kezéből.

Itt viszont Bruschi beszél arról, hogy az edzőtábor elején milyen fizikai felmérőn kell átmenni 1-1 játékosnak:
http://patriots.hu/edzotabor-beharangozo-2010/
2011. 02. 11. 17:47
theboss
crucified:

Innem tudsz mazsolázni:
http://www.sport-video.hu/
2011. 02. 12. 01:00
non4m3
én is tudok linkeket, ha megadod az email-edet el tudom küldeni a 3 SB-s győzelemről, első kettő nem olyan jó minőségű, és sajnos az "afterparty" nincs rajta de a lényeg igen :D

(azért nem írom ide be mert szerkesztők nem nagyon csipázzák)
2011. 02. 12. 14:08
crucified
theboss:

Köszönet!

non4m3: accademia@citromail.hu

Köszönet érte!
2011. 02. 14. 03:18
lolvin
DoM


Ennek a mocknak a tükrében, miben látod a gyengécske pass rush felélesztésének lehetőségét?
2011. 02. 14. 19:04
lolvin

A http://patriots.hu/a-vedok-evertekeles-2010/ cikkben az LB-kilátások résznél leírtam, hogy mit gondolok erről. Ha félretesszük a T. Hali, L. Woodley megszerzésével kapcsolatos ötleteket, akkor szerintem project játékosok érkezése mellett egy M. Kiwanuka igazolás kielégítő megoldás lehet. Ugyanakkor nem tartanám égbekiáltó mulasztásnak, ha nem érkezne minőségi új játékos a posztra.
2011. 02. 15. 08:42
lolvin
Mi az ami miatt nem Jonathan Baldwin került a Carolina féle pickhez, én nagyon örülnék egy ilyen "szép szál legénynek" az elkapóink között, egy újabb kiváló red zone célpont, ha jól tudom 6-5 a srác, Gronk mellé aki 6-6 igazán jól jönne, TB-nek lenne kinek dobálnia a sarokba... egy ekkora elkapó mindig nehéz feladat a jóval alacsonyabb CB brigádonak...
Hozzászólás a(z) Mock draft 1. bejegyzéshez