Menetrend
Szavazás

NFL Draft - Sergio Kindle

2010. 02. 11. 14:13
Szerző: DoM
Kategória: Cikkek
Folytatva a Jerry Hughes-zal megkezdett sorozatot, ezúttal a Texas Lonhorns sztárja, Sergio Kindle kerül bemutatásra, majd egy áttekintés olvasható, hogy milyen feladatok várnak egy külső linebackerre a Patriots védelmében.
Sergio Kindle – Texas – 6’ 4” (193 cm) 255 lbs (116 kg) *a combine-on mért hivatalos adatok szerint Kindle kicsivel több mint két és fél centivel alacsonyabb, és három kilóval könnyebb, mint a Texas Egyetem adatai eddig sejtették (6' 2" 7/8 és 250). Két éves kezdő tapasztalattal rendelkezik, de összesen 46 mérkőzésen lépett pályára Longhorns játékosként. Legproduktívabb éve a sackek alapján a 2008-as volt, amikor Brian Orakpoval (tavalyi draft 1/13-as választottja) játszott együtt: 10 sack és 12,5 szerelés negatív yardért. 2009-ben csupán 5,5 sacket szerzett 14 meccsen, azonban emellett felhalmozott 22 szerelést is negatív yardért. Special teamsben is szerepet kapott, a védelemben játszott külső linebackert és defensive endet is. Pozitívum Jó méretek és még fejleszthető… tapasztalt különböző szerepekben… nagyon atlétikus… remek sebesség az üldözés végén… alkalmazkodó-készség… oldalvonaltól-oldalvonalig képes bejátszani a pályát… jó oldalirányú mozgás… passz elleni védekezése technikailag rendben van… megfelelő ösztönök… sokoldalú: játszhat 4-3-ban erős oldali külső LB vagy 3-4-ben pass rusher külső LB poszton… képes további fejlődésre. Negatívum Blokkról leválással komoly problémák… kiegyensúlyozatlan teljesítmény… túl puhán játszik… nem képes megtartani a felvett pozícióját, gyenge pont a futás ellen… korlátozott pass rush repertoár (csak speed és bull rush)… nem tud mit kezdeni nagyobb támadó-falemberekkel… még fejlődnie kell az NFL-hez… megkérdőjelezett jellem… nem a méreteihez mérten játszik. Összefoglaló Szigorúan csak külső LB a profik között (4-3 v. 3-4), esetleg 3rd down pass rusher. Távolról sem elég fizikális, inkább ravasz játékos, aki erő helyett ügyeskedik, ráadásul szűk a pass rush repertoárja. Ezek miatt nem rajongok érte túlságosan, de nagy lehetőség lakozhat benne 3-4-es pass rusherként, azonban jelenleg még project játékos. Jelenlegi draft értéke: második kör. Kihez hasonlítható? Kamerion Wimbley. Wimbleynek is hullámzó a játéka, ugyanúgy kivételes atlétikus képességeire támaszkodik az erő helyett, mint Kindle. A prospect bemutatót Matt McGuire, a walterfootball.com draft elemzője készítette. *** ** * Pár gondolat a külső linebacker szerepéről a Patriots 3-4-es védelmében Kezdjük a nyilvánvalóval: pass rush. Nem szükséges különösebb stratégiai ismeretekkel rendelkeznie az embernek a témában, hogy lássa, az öttagú támadófal lényeges előnyben van a háromtagú védőfallal szemben, amikor az irányító támadásáról, megvédéséről van szó. A védelem válasza, hogy kiegyenlítse az esélyeket, a külső linebacker. Legalább az egyikük, de helyzettől függően a belső linebackerek, a secondary tagjai vagy éppen a túloldali külső linebacker segítségét kell kérni, hogy képesek legyenek megzavarni az irányítót, sürgetni vagy már a passz elindítása előtt megakadályozni a játékot. Egész éves probléma volt 2009-ben a Patriotsnál, hogy a pass rush hiánya miatt a secondary gyakran teljesen ki volt szolgáltatva, és nem kellett Drew Breesnek vagy Peyton Manningnek lenni, hogy ezt az ellenfél ki tudja használni. Nehezen lehet olyan Pats szurkolót találni, aki nem ért egyet azzal, hogy erősítésre van szükség külső linebacker poszton, hogy újra legyen rettegett pass rushja a csapatnak. Azonban ha sikerül erre a feladatra megtalálni a tökéletes játékost, még nem biztos, hogy állandó kezdő lenne a csapatban, és mindhárom down során a pályán lehetne. A korábban említett matematika miatt (támadófal vs. védőfal) a külső linebackerre a futás ellen is nagy szerep hárul. Ők képezik a védővonal legszélét. Ha rajtuk keresztül jut a labdás ellenfél garantálható a yardveszteség, mert a segítség akár belülről érkezik a belső linebackertől, akár hátulról valamelyik safetytől, nem fog időben odaérni. Ezért elvárás velük szemben, hogy képesek legyenek megtartani a pozíciójukat az általában nagyobb támadó falemberrel vagy a méretben közel azonos tight enddel szemben, és ha nem is képesek végrehajtani a szerelést, de a pálya belseje felé tereljék a labdás embert, ahol a többi védő jó eséllyel hamar meg tudja állítani a játékot vagy a pozíciójuk tartásával szabad utat nyitnak a boxba fellépő safetynek a szereléshez. A szélnek ez a fajta biztosítása az egyik szempont, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, és ez az egyik probléma forrása az egyetemről kikerülő 3-4-es külső linebacker prospectektől. Ha a labdás embernek mégis sikerült kívülre kerülnie, akkor a linebackernek képesnek kell lennie leválnia a blokkról, ami megakadályozta az azonnali játékba való beavatkozását, mert a játékos üldözésével ő van a legjobb pozícióban, hogy minél előbb földre vigye az ellenfelet. A passz elleni védekezésnél már szó volt róla, hogy ők az első vonal, akik az irányító támadásával látványos hatással vannak egy-egy mérkőzés kimenetelére. Azonban a kiszámíthatatlanság és változatosság jegyében nem biztos, hogy minden esetben z irányító támadása lesz a feladata passz ellen. Elég mozgékonynak kell lennie, hogy akár a zónavédekezésbe visszalépve, akár 1-1 ellen, emberfogással védekezni egy potenciális elkapón, legyen az a fullback, runningback vagy a tight end, amíg az irányítót valaki más támadja. Ez a másik olyan feladat, ami nagyon időigényes, hogy az egyetemről kikerülő játékosok beleszokjanak ebbe a szerepbe. Ugyanis a legtöbb 3-4-es külső linebacker prospect négyemberes védőfalban játszott endet, akiktől a legritkább esetben várnak el ilyen mozgást. Ez átvezet a téma utolsó területére: a defensive endek, mint a védőfal többi tagja 3-pontos állasból szokott a snap után indulni (ez annyit tesz, hogy az egyik kezük a földön az indulás előtt), míg a 3-4-es védelemben a linebackerek 2-pontos állásból indulnak (csak a két lábukkal vannak a földön). Ez elsősorban technikai problémát jelent, és szintén időigényes, amíg megszokja, megtanulja az újonc játékos. Remélem a fent leírtak adtak egy átfogó képet általánosságban, hogy mit kell egy játékosba keresni, hogy sikerrel betölthesse ezt a kritikus posztot a Patriots védelmében. Nyilván egyetlen játékosban sem találhatóak meg ezen ismérvek a maga teljességében. Minden játékossal kompromisszumra kényszerül a csapat, a lényeg, hogy megtalálja a képességek olyan egyensúlyát, amivel úgy érzi, hogy segíteni tud a védelem játékán, és idővel kiforrott játékossá tud válni, akit nem csak egyértelmű passzjátékoknál lehet pályára küldeni, ugyanis legtöbb újonc erre a szerepre van kárhoztatva első évében, amíg beletanul a többi feladatába is. Zárásnak még érintőlegesen írnék a méret kérdésről, ami már tavaly is sokszor felmerült, főleg annak fényében, hogy a 2008-ban draftolt Shawn Crable 6”5’ (196 cm) magasságával kiemelkedik a sorból és egyből mindenki Willie McGinesthez hasonlította. Azonban az „ideális” magasság hiányának nem szabadna akadálynak lennie egyetlen játékosnál sem. Tully Banta-Cain és Adalius Thomas is csak 6”2’ (188 cm); Rosevelt Colvin 6”3’ (191 cm); Mike Vrabel 6”4’ (193 cm).

Hozzászólások

2010. 02. 11. 14:50
MaPe
Dom, szted ki lehetne nekünk a legjobb OLB a drafton, akinek menne mind a három dolog?
És 3-4DE-nek Dunlapot vagy Woottont tartod jobbnak?
Elöre is köszi
2010. 02. 11. 15:19
Az OLB kérdést nagyon nehéz megválaszolni. Most úgy gondolom, amikor az első körben választunk, nem lesz olyan, akit érdemes behúzni. Jason Pierre-Paul (South Florida) és Graham (Michigan) tűnik most két topnak -- még lesz róluk szó később hasonló ismertető keretében. Személy szerint Koa Misi-ben látom a legtöbb fantáziát a második körben.

3-4 DE: Dunlapot hihetetlenül rizikós picknek tartom az első két körben. Teljesen kiegyensúlyozatlan és hullámzó a teljesítménye. A lusta szó talán kicsit erős, de a lényeg szerintem érthető. NFL-ben nem lesz akkora fizikai fölényben a többiekkel szemben mint NCAA-ben. Korán fog elkelni, emiatt potenciális BUST, a magas elvárások miatt.

Woottonnal kapcsolatban nagyon elfogult vagyok. Ideális a felépítése a 34-es DE-nek, bár pár extra font még elférne rajta, hogy 290 körül legyen. Kellően stabil a futás ellen, hogy tudjon játszani 2-gap rendszerben, amire a Pats sémája épül. Pass rush terén nem ad túl sokat, nem elég robbanékony, de nem is ez lenne a fő feladata. Ez utóbbi miatt 4-3-as csapatba nem igazán illik még baloldali endnek sem. A második körben az első két pickünk közül egyikkel be lehetne húzni, mert később a Denver és a Jets is célba veheti.
2010. 02. 12. 09:01
rege
DoM, az alapoktól kezdeném. Biztos az hogy 34-es védelmet akar játszani a csapat? Biztos az hogy két külső LB kell minden játékhoz? Olvastam olyasfajta elemzéseket (sajn. a linket nem tudom már) hogy BB egy teljesen újfajta felállással próbálja a védelmet játszatni. Valami olyasmi felállás amelyben nem jut olyan nagy szerep az LB-nek, a szerepüket megosztva a CB és az SS veszi át. LB olyan csapatok ellen játszik akik jól passzolnak és olyan játékhelyzetekben ahol nagy valószínüséggel passz jön.

Aztán lehet félreértettem az egészet, mert elég kacifántosan volt megfogalmazva és nem is nagyon értettem mindent. Azonban úgy gondolom, hogy talán némi alapja lehet az egésznek és a gyengélkedés oka nem csak a távozók nagy száma volt. (Mármint a védelemé)
2010. 02. 12. 09:08
CoSco
Bakker 255fonttal hogy lehet puhán játszani :D Na jó nyilván lehet ha okosak mondják, de azért elég furán hangzik :)
2010. 02. 12. 09:11
temp
rege: az alap felállása minden csapatnak 43 vagy 34 (nekünk jelenleg inkább az utóbbi, bár év elején szerencsétlenkedtünk egy keveset 43-al is).

Viszont a liga kicsit elment pass heavy irányba, valamint ha gyorsan (min 2TD) előnyt szerzel, akkor az ellenfélnek értelemszerűen el kell kezdeni kockáztatni, és passzolni. Ezek a tényezők hozzák magukkal azt, hogy rengeteg az olyan felállás, ahol a hagyományos (34, 43) helyett a csapatok mindenféle nickel/dime felállásokkal lépnek pályára, általában egy LB-t feláldozva a plusz DB érdekében.
Ez azonban nem jelenti még azt, hogy teljesen új rendszerről beszélnénk BB esetében, ezek eddig is működő variációk voltak minden csapat repertoárjában, csak az elmúlt évek tendenciái miatt megnövekedett a szerepük.

BB egyébként szereti az egyik safetyt a boxhoz közelebb játszani, míg a másikat hátraküldi zónázni (CB-ek azért nem nagyon szoktak LB szerepkörben működni, nem úgy, mint pl Rodney, aki az elmúlt években néha szintén már már az LB-k területén vadászott, ehhez egy CB-nek sem a súlya sem az ereje nincs meg, és másra kell amúgy is), de ez is inkább csak apróbb sajátosság, mint valami teljesen új felállás.
2010. 02. 12. 09:44
34 v. 43

Az edzői stábban mindenkinek a 3-4-es alapsémával van múltja, Brown is ezt erőltette DC-ként South Bendben. Itt is többször írtam, hogy a játékosanyagból közel azonos eséllyel lehetne idén 4-3-as védelmet építeni, mint 3-4-est, de amíg valami offseason lépés nem utal feltétlenül az előbbire, élek azzal a feltételezéssel, hogy marad a 3-4.

szerk.: alapvédekezés v. nickel/dime felállások

Bármennyire is passz orientált a liga, ha egy csapat sikeres akar lenni, akkor először a divízióját kell uralnia. A Patsnél ez évente négy meccset jelent olyan sokat és jól futó csapatok ellen mint a Jets és a Dolphins. A Bills egyelőre kérdőjel, de ha lesz anyaga hozzá, akkor Gailey is a futójátékra fog építeni, különösen, hogy nem tisztázott a QB kérdés náluk. Ez ellen pedig nagy szükség lesz a nagyobb, erősebb front sevenre.

Az újításhoz: olyan nagy számú football meccset játszanak péntektől vasárnapig odaát high school szinttől kezdve, hogy ritkán lehet csak olyan ötlettel előrukkolni, amit már vki ne próbált volna korábban. Idén mindenki odáig volt a falember nélküli def. felállástól a Bills ellen, pedig a Jets is meghúzta már ezt a formációt. Legutoljára talán Malzahn említhető, aki forradalmi támadó filozófiával állt elő vagy a 2000-es évek fordulóján Rich Rod és Randy Walker, akik bemutatták, hogy a spread formációból is lehet futásorientált támadójátékot csinálni.
2010. 02. 12. 10:05
rege
Igazán nem akartam semmiféle "szakértő" képében szerepelni, mert nem vagyok az. Olvastam egy írász az nfl.com-on ezt szerettem volna megosztani Veletek. Nem mostanában volt, csak úgy éreztem DoM írásához hajaz egy kicsit.

Az viszont igaz, hogy "emberemlékezet" óta nem szerepelt a védelem ilyen gyalázatosan. Kell változás, méghozzá nem is kicsi. Bízom BB-ben mert már többször bebizonyosodott: stabil, megbízható védelem nélkül ezt a játékot nem lehet eredményesen játszani.
2010. 02. 12. 11:30
rege: csak örülni tudok minden egyes hozzászólásnak, és ez 34 v. 43 engem is gondolkodóba ejtett a draft topik indításakor. ami a másik részét illeti, ha bármilyen negatív/kioktató felhang érződött volna a válaszból elnézést, mert a lehető legtávolabb áll tőlem az a stílus, és egyáltalán nem volt most sem szándékomban.
2010. 02. 12. 12:16
temp
azt mondjuk tegyük hozzá, hogy a 4-3 váltás nem azért menne most kb ugyannyi erőfeszítéssel, mint rendbeszedni a 3-4-et mert olyan baromi sok versatille emberünk van, akik mindkét rendszerben megállnák a helyüket, hanem sokkal inkább azért, mert olyan marha sokan kellenének a 3-4-be is, ráadásul pont az az OLB szekció a hiányos a front7-ből, ami 4-3 esetében a két DE-t jelenti.
2010. 02. 12. 12:53
rege
Tisztelt DoM. Egyáltalán semmi féle felhang nem volt reagálásodban, sőt nekem kellene elnézést kérnem, hogy nem tudtam teljes egészében visszaadni az írás mondanivalóját. Annyi (számomra) ismeretlen szakkifejezést használt a szerző amivel egyszerűen nem tudtam mit kezdeni, így csak a megértett részekből sikerült összerakni valami képet. Sajnálom, hogy nem tudom az eredeti írás linkjét bemásolni, de már arra sem emlékszem mikor olvastam és ki is írta. Igyekszem máskor pontosabb lenni.
2010. 02. 12. 13:36
Justicar
DoM!

Megnéztem Wootton-t! :) Ez állat! Én is rajongója lettem! Hihetelenül agilis, többször túljutott rajta a HB, és még a OT blokkolta.De visszanyúlt és megcsinálta a szerelést! Lazán elfogadnám hozzánk! :)

Amúgy most ovlastam, hogy JAX cut-olta Terry Holt-ot.
Szerintetek bevállna 3rd WR-nek. Tudom veterán, de csak nem járunk úgy vele mint Galloway-el... :)
2010. 02. 12. 13:41
Justicar
És még valami!

Antonio Pierce? Veterán MLB, nálunk strong ILB nem leheten? Talán még tanulhatna is Mayo tőle.
Úgy láttam hogy sérült listán van. Tudunk róla valamit???
2010. 02. 12. 14:23
Bulow
DoM, Viito: Köszi a jó összefoglalót és kommentet, ezekből lehet tanulni. De: tudnátok egy kis összefoglalót adni a front7 állásáról minálunk? Mert ugyan az FA-kat tudjuk, meg a depthet is nagyjából, de hogy mik az igazi needek 3-4ban (esetleg 4-3ban) azt nekünk alulképzetteknek nehéz kisakkozni. Talán éppen az alulképzettség miatt én nem látom annyira sötétnek a helyzetet.. De egy ilyen összefoglaló nagyon jó lenne...
2010. 02. 12. 15:18
Bulow

Az évértékelőben elég jól összeszedtem a mostani helyzetet, elmúlt évet, és a kilátásokat is.

http://patriots.hu/a-vedelem-evertekeles-2009/

A hozzászólások között egyelőre nem találom, ahol a front seven állapotával részletesen foglalkoztam, és ott meg is találhatók a needek az kilátások rovatban.

Ha konkrét kérdésed még lenne utána, akkor ott nyugodtan kérdezz, és válaszolok, ha tudok.
2010. 02. 12. 15:23
Antonio Pierce

Nyaksérülés miatt került sérült listára, ami nem sok jó igér egy olyan szerepkörre, ahol folymatosan falemberekkel kellene ütköznie erős oldali ILB-ként Mayo mellett a LOS-nál. A sokat hiányolt vezetői jelenlét mondjuk rendben lenne az öltözőben, de ez már Seau érkezésével se fejlődött, mert ez nem sokat ér, ha nem lép pályára a játékos.

Holt

Ha a Jaxnek nem volt elég jó, kétlem hogy nálunk lehetne vmire használni. Galloway után nincs hangulatom újabb kiöregedő veterán WR-re. Ha jönne valaki, akkor Kevin Walternak örülnék, de ő is RFA.
2010. 02. 12. 19:16
Bulow
DoM: köszi, pedig olvastam, de úgylátszik sokat dolgozom mostanában :)
2010. 02. 12. 22:38
Neo
A Miami "dobta" Portert...vele kapcsolatban mik a meglátások? Hasznos lehet nekünk?...vagy nem illik a sémánkba?

Egyébként van, valami "gyüjtőoldal", ahol a szabad játékosokat jegyzik? (akár nfl.com-on belül?)
2010. 02. 12. 22:45
Neo
2010. 02. 12. 23:02
Neo

Pozíciónként lebontva, naponta frissítik:

http://walterfootball.com/freeagents.php

A játékos neve utáni RFA jelölés is fontos, hogy mennyire szabad az a bizonyos játékos. Ha ezzel kapcsolatban kérdésed lenne: http://patriots.hu/rfa-tenderek/
2010. 02. 13. 06:59
lolvin
Neo

Porter a Patriotsban? Nem sértésnek szánom, de szerintem ez elég nevetséges, ő hiresen utál minket, nem tartom valószinünek, h valaha is Pats szinekben játszon, meg szerintem egyetlen igazi Pats szurkoló sem örülne neki, még a közel 100 career sack ellenere sem, elveink mégiscsak vannak :D
2010. 02. 13. 09:44
Joey Porter

lolvinnak igaza van.

Ráadásul nem is sikerült kiraknia a Miaminak, mert az NFL rájuk szólt, hogy a "Porter cut" esetén nem férnek be a fizetési sapka alá, így meg kell várniuk az új NFL év kezdetét, ami egybeesik a szabadügynük piac kezdetével (márc. 5.). Csak "trade" esetén szabadulhatnak meg tőle ennél korábban.
2010. 02. 13. 09:54
temp
Portert amúgy a roster bónusza miatt akarják kitenni, valószínűleg simán vissza is fogják vinni utána.
2010. 02. 13. 10:07
Ha vmit nem tudnak variálni a többi szerződéssel, akkor ez már nem fog visszajönni, ugyanis a roster bónusz kifizetése előtt nem tudják elküldeni, mert nincs elég hely a cap alatt.

szerk.: a roster bonust márc. 10-ig kell kifizetni, márc. 5-én pedig simán elküldhetik.

Most itt egy példa, hogy mi történik, ha egy csapat túlköltekezik/túllépi a fizetési sapkát. Egy tollvonás és egy fax az NFL-től, hogy srácok, azért ezt nem kéne. Vissza az eredeti állapothoz.
2010. 02. 13. 11:17
CoSco
Az átigazolási hókuszpókuszokhoz nem értek, de azt tudom, hogy Porter nem szeret "minket". De veteránként egy nagyobb összegért hamar "őshazafivá" válna abban biztos vagyok, és e felől senkinek ne legyenek kétségei :)
2010. 02. 13. 11:19
Neo
lovlin:
Igazad van, most már beugrott, hogy mindig ő szokott odamondogatni a meccsek előtt! :)
Erre bevallom nem gondoltam, csak a statja miatt kérdeztem, amit.
De azóta máshol is olvastam olyan pletykákat, hogy BB idén is a Draftról szeretné inkább a védelmet erősíteni, mint öreg liga-rókákkal. Remélem lesz egy-két Mayo idén is a tarsolyban.
2010. 02. 13. 12:00
szamaca
Porter-hez még:
néhány hete nyilatkozta az nfl.com-nak,hogy Kaliforniába szeretne igazolni egy 3-4-et játszó csapathoz!!Úgy látszik Miami-ban megszokta a meleg időjárást!!:)
Amúgy Porter nyert gyűrűt a Steelers-el szóval őt az már nem feltétlen motiválja,h mindenképpen bajnokesélyes csapathoz igazoljon(inkább ahol sok pénzt kaphat), márpedig mi azok vagyunk bárki bármit is állít!!!!:D:D
GO PATS!!!!
2010. 02. 13. 14:13
SzunaP
http://www.youtube.com/watch?v=mMVnDFZrTpQ&feature=related

"Potts ended up losing the ball, his helmet, and even a contact lense..."

Sergio gyerek biztosra ment; ha már a kontaktlencséjét is elveszíti az irányító, akkor már nem lehet gond a passrush... :D

köszi a linket Szabotomy!!!
2010. 02. 14. 04:23
lolvin
mint páran megjegyezték, a liga nagyon elment passz O irányba...nagyon tetszett a NO D 3+3+5 felállása Manningék ellen, igaz futással néha meglepték őket...van a keretünkben olyan játékos aki mindkét posztra megfelel? ugy értve,h LB+DB...pl Guyton vagy McGowen alkalmas lehet, h ilyen extra DB pozicióban jól teljesitsen futás és passz ellen is? szerintem ez kulcsfontosságu lehet a jövöben, ha marad ez a tendencia...vagy lehetne hozni valakit a draftról? sajnos nem követem az NCAA-t, nem igazán tudom, h van-e olyan valaki akit érdemes lenne hasonló szerepkörre elhozni...illetve van egyáltalán értelme ilyen felállásban, illetve ilyen játékosban komolyan gondolkodni? remélem értitek mire gondolok, kiváncsian várom a véleményeket!
2010. 02. 14. 10:00
Justicar
Amennyire én tudom McGowan, SS/LB hybrid. A szezon elején főleg a box-ban volt. Guyton egyértelműen csak passz szituációban érdemes bevetni, mert futás ellen borzalmas. Nem tud levállni a blokkról, vagy Offens fal félre rakja. Bár Mayo sérülésekor egész jól beált MLB-ként. Egész tűrhetően összefogta a Def-et. Talán gyenge oldali csere lehetne, ahol nincs kitáve nagy ütközésnek.
Aztán majd a nálam sokkal jobban tudók kijavítnak, lehet teljesen rossz amit mondok.
Az NCAA-t én sem követem, így abban nem tudok véleményt mondani.
2010. 02. 14. 11:17
temp
lolvin:
a 335 egy klasszikus nickel felállás a NO a megszokott 434-ből egy falembert hozott le azért, hogy plusz egy DB-t feltolhasson. Volt valahol egy statisztika a 2008-as évről, ha jól emlékszem az esetek több mint 70%-ban a Patriots sem az alap védekező felállását használta (tehát 34), hanem valamilyen nickel/dime (tehát plusz DB-t felvonultató csomagot). Ebben tehát alapjában véve semmi újdonság nincs, hogy a NO védői is rengeteget álltak fel plusz DB-vel a megszokott alap védekezésük helyett.

A nickel/dime csomagokhoz azonban NEM kell olyan játékos, aki LB és DB poszton is képes játszani, sőt! A liga nagy része rengeteg ilyet játszik, anélkül, hogy ilyen hibrid játékoskkal rendelkezne, akik igazából se nem LB-k se nem DB-k. Pont az a lényeg, hogy lejön valaki a front7-ből (jellemzően mivel gyorsítani akarják a játékot, ezért valamelyik nagyobb ember, például 43 esetén egy középső falember, míg 34-nél egy ILB), és a helyére felmegy egy teljesen hagyományos DB (safety vagy cornerback). 34-nél az is gyakori, hogy bár LB jön le, tehát 335-re vált a csapat, de a DL sorból az NT is távozik, helyét egy fürgébb, de kisebb ember veszi át (nálunk például Wright lép középre, és mellé jön Green vagy próbálkoztunk ilyenkor Wilfork helyén Pryorral is).

Justicar:
McGowan nem SS/LB hibrid. Ő egy klasszikus safety, csak BB stratégiájában elég hangsúlyos szerepet kap sok esetben az, hogy az egyik S-t feltolja kicsit az LB-khez közelebb, így könnyen be tud segíteni TE-ek ellen, vagy lemészárolhatja a front7 által már megtartott, egyensúlyából kibillentett futót (1:1-ben természetesen azért azért nem az RB a fő célpontja), ellenben ezzel a felállással a mélységi védekezésünk szenved némileg csorbát.
2010. 02. 14. 11:42
temp
DoM: az egyértelmű, hogy az alap védekezést nem lehet feladni teljesen még akkor sem, ha statisztikailag a csapat rengeteg nickel/dime felállást játszik. Az ilyen csomagoknak akkor lesz nagy szerepe, ha az ellenfelet sikerült leszoktatni arról, hogy egyfolytában stabilan fusson, 10+ perces driveokat vezetve (tehát megvan a stabil vezetés, és sietnie kell). Erre pedig az alap felállás sokkal alkalmasabb, amíg egy Dolphinst vagy Jetset nem tudunk kényszeríteni arra, hogy feladja a kockázatmentes, stabil futásra épülő játékát, addig nem nagyon érünk semmit a nikckel back felhozatalával.

Egy kicsit ehhez hasonló egyébként ez a statisztikai ötlet, hogy a front7 nem olyan fontos, mert ritkán használjuk olyan lenne, mint az, hogy hogy ha sosem használunk FB-et, akkor nem is kell a keretbe. Az idei év bizonyította, hogy bizonyos játék szituációkban aranyat ér egy igazi lead blocker, még akkor is, ha ezek a szituációk statisztikailag nagyon ritkán állnak elő (ugye Evans a felállások több mint 80%-ban nem volt a pályán).

Én minden esetre nem hiszem, hogy BB-ék nem látják az erős front7 szükségességét, mindösszesen szerintem arról van szó, hogy egy komplett csapatrészt kell átvariálni, ahonnan legalább 3, de lehet, hogy 4 kezdő is hiányzik, és ez nem megy fájdalommentesen, még ha próbálnak is trükközni.
2010. 02. 14. 11:42
szamaca
Ricky Foley a Seahawks-hoz szerződött!!!!
Újabb célpont akit nem szereztünk meg!!!Az elmúlt egy hónap arról szólt eddig,h akit kinéztünk (coordinator, játékos) azt meg se próbáltuk megszerezni (pedig szinte biztosan tudott volna segíteni, és valszeg sikerült volna megszerezni) hanem hagytuk,h elmenjen máshova!!!Pl: Weiss,Crennel,Foley stb...
Mi lesz így az offseasonben meg a drafton??!!
2010. 02. 14. 11:51
Bármennyire is passz-orientált lett a liga, arányait názve fele-fele az alapvédekezés ill. a nickel/dime felállások használata a Patsnél.

2009-es számok az egész alapszakaszra Reisstől:

Sub package: 482 of 974 (49.4 percent)
Base defense: 467 of 974 (47.9 percent)
Short yardage: 25 of 974 (2.5 percent)

A lyukak a védelemben jól láthatóak, és emiatt egész évben még az alapvédelezsnél is könnyebb, gyorsabb front seven volt a pályán, mert sajnos nem volt más alternatíva. Ha ez a sor felőrli az energiáját a sok ütközésnél, nem lesz hatékonyak a 3rd down során, ami specialitásuk lenne. Green és Guyton volt a legjobb példa erre, plusz részben TBC, aki az év végére a neki szokatlanul nagy terheléstől kicsit elkopott.
2010. 02. 14. 11:53
szamaca: ez nem akkora tragédia. mégis csak egy CFL játékosról van szó, és attól, hogy C. Wake "bevált" a Miaminak, nem jelenti azt, hogy Foley is hasonló karriert futott volna.

Mi is írtunk róla, és tegnap frissítettem is a Seattle részről, csak nem hoztam előre a hírt, mert nem tartom olyam fontosnak.

http://patriots.hu/hirek-roviden-watson-uj-ugynoke-es-a-cfl-sztar/
2010. 02. 14. 13:50
temp
"Az elmúlt egy hónap arról szólt eddig,h akit kinéztünk (coordinator, játékos) azt meg se próbáltuk megszerezni"

mármint kik nézték ki? Lehet, hogy a front office egy embert sem nézett ki abból a tömegből, akiket mi szurkolók, meg egy két szakíró vagy kommentátor kinézett, hogy jó lenne. Az is lehet, hogy megpróbáltuk megszerezni őket, de nem minden áron, és máshol jobb ajánlatot kaptak.

Mi szurkolók hajlamosak vagyunk arra, hogyha szeretnénk XY-t a csapatban látni, és nem jön mégsem hozzánk, akkor a front office hibáját lássuk a dolog mögött, pedig a valóságban lehet, hogy nem történt semmi, esetleg óvatos tapogatózást/orvosi vizsgálatot/egyéb felmérést követően álltunk el a komolyabb lépésektől
2010. 02. 14. 15:02
finito
viito: Evans a NO-szal nyert SB-t pár napja, így nem is lehetett a pályán, nem csak 80%-ban :) ha esetleg másik Evansre gondoltál, akkor ÉN nem ismerem az illetőt, és elnézésedet kérem! :)
2010. 02. 14. 15:47
temp
finito: Heath Evansra a Patriots ex-FB-jére gondoltam. Őt tavay a csapat gond nélkül elengedte, és nem érkezett a helyére másik igazi FB (Sammy Morris elvileg képes FB-et játszani, ahogy volt olyan vélemény is, hogy BJGE-t fogjuk ebbe az irányba fejleszteni, de ezek az opciók nem igazán működtek).

Evans elengedésében, és a FB mentes 2009-es szezonban az volt a ráció, hogy a Patriots 2008-ban mindösszesen 255 alkalommal állt fel FB-el, ez az összes játék 23%-a volt (Evans még ennél is kevesebb snap alatt volt a pályán, mivel néha nem ő töltötte be a FB szerepét). A 2010-es szezon bizonyította, hogy egy szolíd lead blocker nélkül a futójáték nagyon szenvedőssé válik, papíron hiába hangzik jól, hogy gyakorlatilag a playbook alig tartalmaz FB-es felállásokat, akkor majd valaki helyettesíti azon a pár alkalmon, amikor tényleg FB kell, és nem más játékot hívunk.

Ezt a példát egyébként arra hoztam, hogy a base def. vs sub packeges szempontból is statisztikailag jól hangzik, hogy egyre jobban felértékelődnek a nickel/dime felállások, de a valóság azt mutatja, hogy az előnyt az alap védekezéssel kell kicsikarni, utána lehet váltani tömegesen a plusz DB-t felvonultató felállásokra, amikor az ellenfél kedvét már elvettük a masszív futkározástól.

Evans egyébként IR-en töltötte a szezon második felét a Saintsben, de egy másik ex-patrióta FB, Kyle Eckel ott volt a döntőn.
2010. 02. 14. 18:36
zo72
meg még ott volt a 7. körös draft jogért elcserélt D.Thomas + egy régeben elengedett CB R.Gay (SB-t nyert velünk is)Ő azért jobb játékos mint Wilhite
2010. 02. 15. 01:14
lolvin
DoM, viito

köszönöm a hozzászólást, jó olyanoktól tanulni akik nálamnál sokkal jobban értik és ismerik ezt a játékok!
2010. 02. 15. 20:57
CoSco
Hogy Randall Gay jobb játékos e mint Wilhite szerintem kicsit elkapkodott kijelentés, pedig rám senki nem mondhatja, hogy elfogult lennék a secondarynkkel kapcsolatban :)
A rutinját sok esetben jól alkalmazza, de sebesség terén véleményem szerint alul marad, valamint Gay képes arra, hogy nagyon csúnyán benézzen playeket.
Egy szó mint száz Wilhiteba én még látok rációt, Gay pedig már nem lesz jobb plusz Pats játékos se lesz. Amúgy én a CB-k terén Butler-től várok nagy előre lépést, mert egy nagyon tehetséges kölyöknek tartom!
2010. 04. 10. 14:02
nDRo
A feketével kiemelt rész megengedhetetlen ilyen kritikus helyzetben, és csak ráerősít, hogy a pass rush mellett a legnagyobb feladat, hogy Mayo mellé kezdő LB-t találjon a csapat középre, akit nem lehet félkézzel arrébb tenni, és képes megcsinálni a szerelést a LOS-nál bárkivel szemben.

------->> Brandon Spikes ugyan az 5-ös 40 yardja nem valami biztató de ahova mi szánjuk ott ez nem igazán számít, ráadásul egyetemen nekem nem jött le játék közben hogy ilyen "lomha" lenne.
Hozzászólás a(z) NFL Draft - Sergio Kindle bejegyzéshez