Menetrend
Szavazás

Nyer-e még Brady és Belichick Super Bowlt?

2014. 02. 01. 15:00
Szerző: pirko
Kategória: Cikkek

A szurkolók – köztük a pats.hu olvasói – már hozzászokhattak, hogy az utóbbi évek elveszített playoff mérkőzéseit, Super Bowljait követően újra és újra előkerül a téma. Adam Kaufman a boston.comon megjelent cikkében, mondhatni a futballtörténeti elemzés módszerével közelít a témához, és azokhoz a bizonyos elvárásokhoz.



Miután az AFC döntőn a Patriots elbukott a Broncos ellenében, a Bill Belichick által a csapatot sújtó számos sérülés ellenére elért edzői teljesítmény miatti egyöntetű elismerést, a Pats játékosállományáért felelős vezetőként végzett munkájának becsmérlése váltotta fel.

Tom Brady-nek nincs elegendő fegyvere, hogy harcoljon – kiabáltuk.

Egyre fogy az idő, hogy az irányító újabb Super Bowl nyerjen – panaszkodtuk.

A vezetőedző egója már nem feltétlenül szolgálja saját csapatának az érdekeit – sugdolóztuk.

Aztán egy kósza, világos pillanatban felötlött bennem:

Atyaég, az elvárásaink túllőnek minden határon.

Az egy dolog, hogy a tökéletesség közel 15 éves periódusa összezavarja az embert, de teljesen más dolog ezeket a sikereket az egyik pillanatról a másikra elvárásként megfogalmazni.

Számunkra az a valóság, amit éppen érzékelünk. Elég egy pillantást vetnünk az edző-irányító tandemre, és a jelenlegi hírnevük alapján, továbbá mert egy nagyon jól működő franchise alkotórészei, rögtön Super Bowl esélyesként gondolunk rájuk. De az NFL kiegyensúlyozottsága miatt a liga harmadának – némelyik évben felének – reális esélye van arra, hogy a megfelelő pillanatra a megfelelő formába lendüljön, és bajnokságot nyerjen.

Nem volt ez mindig így.

Belichick edzői teljesítménye a Clevelandnél eltöltött öt év alapján az elfogadható kategóriába volt sorolható. Az általa vezetett Browns egyetlen 11 győzelmes, playoff részvételt eredményező idénynek örülhetett az egyébként nem túl termékeny érában, amely összességében 36-44-es mutatóval zárult. [1994-ben a 11-5-ös alapszakaszt követő wild card meccsen éppen a New England Patriots-ot verték meg 20-13-ra, majd 29-9-re kikaptak a Pittsburgh Steelerstől. Érdekesség, hogy a Browns akkori védelmének egyik oszlopa a Patstől nemrég távozott edző, Pepper Johnson (LB) volt – a szerk.]

2000-ben, amikor draftolták a Michigan Egyetemről, mindenki úgy tekintett Brady-re, mint egy hatodik körös senkire, majd egy évre rá rabul ejtette szívünket. Komolyan, ennek a srácnak szánták feladatul, hogy tartsa a frontot, ha Drew Bledsoe kiesik?

Ők ketten, az edző és az irányító alkották meg generációjuk, sőt, talán minden idők legjobb párosát. Miután több mint egy évtizede neveli Robert Kratf „ötödik gyermekét”, Belichick 199 győzelemmel a hatodik az NFL örökranglistáján. New Englandben a közös győzelmek száma több mint 100-zal haladja meg a vereségekét. A különbség annyira egyértelmű, hogy már szinte nevetséges.

De a páros tagjai közös uralkodásuk kezdetén korántsem tartoztak a legjobbak közé. Nem voltak emberfelettiek, főleg a center mögött álló srác nem volt az.

Brady hatékonyan, jól időzített teljesítmények révén érte el a győzelmeket, és igencsak nagy segítségére volt ebben a védelem és a speciális csapatrészek munkája. Kezdőként az első négy idényében három Super Bowlt nyert, és győzött mind a kilenc playoff mérkőzésén, de egyetlen szezonban sem tudott elérni 3900 yardot, 29 touchdownt, 64%-ban sikeres passzkísérletet, vagy éppen 93-as QB mutatót.

Egy átlagon felüli játékos volt, elitnek számító utószezonbeli eredményekkel. Valójában 2007-ig, Randy Moss és Wes Welker érkezéséig Brady számai egyáltalán nem voltak minden képzeletet felülmúlóak. Azóta vált azzá a Tom Brady-vé, aki az eszünkbe jut a név hallatán, a trendi, jól öltözött pasivá, szupermodell feleséggel. A sráccá, aki egy várárokkal körülvett házat is megengedhetne magának. Ha minden igaz, 2001 Brady-je az egyik csapattársának garázsa feletti lakásban lakhatott.

A 2007-es kampányban mindemellett feltűnt egy, a szezont 18-0-lal kezdő edző is. A régi idők Delfinjei rettegtek, hogy véget ér a halhatatlanságuk. [Az 1972-es Miami Dolphins 14-0-s alapszakasz után 17-0-s tökéletes szezonnal nyert Super Bowlt – a szerk.]

Két Super Bowl részvétellel később, a „kettő a legjobbak között” és „a két legjobb” közötti határvonalat elmosta a sisakhoz szorított őrült elkapás, amely karriert csinált, és a bosszantó labdaejtés, amely egy egész örökségen ejtett csorbát.

Brady 27 évesen háromszoros Super Bowl győztes volt; most 37-hez közeledve még mindig nincs meg a negyedik. Belichick egészen addig a Spygate lángelméje marad, amíg egy Gatorade fürdővel és konfetti zuhannyal el nem hallgattatja a kritikusait.

Képesek vagyunk-e, ha csak egy pillanat erejéig is figyelemmel lenni a tényekre, mielőtt eldöntenénk, hogy milyen helyet érdemelnek a történelemben?

A Liga történetében mindössze két quarterback jutott el öt Super Bowlig: Brady és John Elway. A Broncos irányítójára valahogy mégis szeretetteljesen emlékeznek, mert ő megnyerte a két utolsót, mielőtt elbukott volna a három előzőn korábbin. Terry Bradshaw és Joe Montana soha nem jutott el az ötödik döntőig, de győztek, mind a négy adandó alkalommal.

Belichick egyike annak a három edzőnek, akik öt alkalommal is a Nagy Mérkőzésig vezették a csapatukat, egyenlően állnak Tom Landry-vel, és csak Don Shula előzi meg őket hat alkalommal. Az utóbbi kettő azonban csak kétszer győzött. A mércét Chuck Noll teljesítménye jelenti, aki hat év alatt négy Super Bowlt nyert a Steelers-szel.

Nollnak Bradshaw a bajnoki éveken kívül még további 10 idényben állt a rendelkezésére, de ennek ellenére mindösszesen 16 playoff mérkőzést nyertek meg. Persze akkortájt kevesebb lehetőség adódott, de Belichick már 18 alkalommal aratott győzelmet Brady-vel. Landry irányítója a Dallasnál eltöltött 11 év alatt Roger Staubach volt, aki sokak szerint az egyik legjobb játékos, aki valaha ezen a poszton játszott. Ennek ellnére Staubach mindössze 11 playoff győzelmet ért el, Landry pedig a későbbiekben még konferencia döntőt sem tudott nyerni az irányító nélkül.

Shula több irányítóval is eljutott a csúcs közelébe, de éppen az egyik legnagyobbal, Dan Marino-val nem volt képes átlépni a küszöböt, azzal az irányítóval, akinek az alapszakaszbeli teljesítményétől mindenkinek leesett az álla, de hírhedten használhatatlan volt az utószezonban. San Francisco-ban Montana három bajnoki címet szerzett Bill Walsh edzővel, de ez a dinasztia csak három olyan évet tudott felmutatni, amelyben összesen 11 győzelmet ért el. Brady soha nem nyert kilencnél kevesebb mérkőzést egy szezon során, és a kilenc is csak egyetlen alkalommal fordult elő.

Elway 16 idényben játszott, és az egyik évben sikerült 13 győzelmet elérnie. Brady mindezidáig Brady öt ilyen idénnyel büszkélkedhet.

Nem éppen fair dolog, hogy Brady-t és Belichicket a korábbi dicsőségeikkel szembesítjük, ahogy egyre fogy a közös karrierjükből hátralévő idő. A bajnoki döntők mellett három konferencia döntőn is vereséget szenvedtek. Ha úgy vesszük, 12 év alatt nyolc alkalommal álltak a Super Bowl kapujában. Nyolcszor. Ez azt jelentené, hogy azoknak az éveknek a 67%-ában volt esélyük odaérni a szezon utolsó mérkőzésére, amikor Brady volt a kezdő irányító a keretben.

Természetesen ez a nézőpont sem fair. A realitások talaján kell maradnunk, és persze néhány alkalommal a sérülések is közbeszóltak. Máskor pedig a lélekromboló play-ek vagy éppen a valós képességeket alulmúló teljesítmények különböző fajtái voltak azok, amelyekl jellemezték az „egy-meccses” playoff sorozatokat.

Az NFL-ben nem mindig a jobb csapat győz, és a legjellemzőbb módon pont nem a legjobb játékosok és edzők jutnak el rendszerint a csúcsra. Ha úgy lenne, akkor egy 19-0-s zászló lobogna most a Gillette-ben.

Okkal lehetünk csalódottak amiatt, hogy a Patriots esetében az egyelőre megfoghatatlan negyedik Lombardi trófeának a megszerzése még várat magára. De hogy kötelező elvárásként lebegjen a szemünk előtt, mielőtt még Brady visszavonulna kaliforniai palotájába, és Belichick egy új francise quarterback kinevelésére kényszerülne, az egyszerűen nevetséges. A történelem persze a korán jött győzelmek miatt ennek az ellenkezőjét sugallja.

Vajon másképpen érzékelnénk a dolgokat, ha azokat a bajnoki címeket ebben az évtizedben érték volna el az előző helyett, hasonlóan Elway-hez? Vajon kárhoztatnánk-e Brady-t, amiért kudarcot vallott az elején, vagy elintéznénk annyival, hogy akkor más volt a mérce?

Brady és Belichick egyaránt eleget tettek már. És ez már évekkel ezelőtt is igaz volt. Sajnálatos módon a lécet túl hamar, és túl magasra tették, olyannyira, hogy ez a magasság jelenleg gyakorlatilag elérhetetlen.

Ha itt érne véget az egész, a páros háromszoros bajnokként fejezné be, mindenki dicsőítené őket az elért eredményekért, egy címkét rájuk aggatva: „Mi lett volna, ha…?”

Ha egyszer mindketten visszavonulnak, szinte ösztönösen merül majd fel, sőt merül fel már manapság is mindenkiben a kérdés, vajon mi történhetett volna. Elképzelhető, hogy egy újabb gyűrűvel ezek a spekulációk tovatűnnek, de valószínűbb, hogy mégsem. Csak éppen az ötödik gyűrű hiánya lépne a negyedik helyébe, amellyel Brady és Belichick egyedül állhatnának a csúcson.

Ne az alapján ítéljük meg őket, ami nem történt meg. Legyünk hálásak azért, ami megtörtént.

(forrás: boston.com)

Hozzászólások

2014. 02. 01. 16:47
Andrew900
Először is köszönjük a tökéletes fordítást Pirko.
Sajnos a vesztes meccs idején az államokban tartózkodtam,es az egyik hozzászólásomban hasonló kérdést tettem fel, amit mar másnap kint is ezt a témát kezdtek fejtegetni.
Es nagyon megosztó volt a társaságok körében amit test közelbol éreztem .
Tobben a sérült játékosok hiányára utaltak es a minőségi célpontokat hiányolták
a csapatból.Masok meg TB -ben nem bíznak mar,annak ellenére el ismerek es imádják.
Lehet ne folytatni sok fele szempontból es jo alapot ad arra hogy sokat lehessen beszélni róla.
Kérdés nagyon összetett de sztem mar jövő szezonra kiderül milyen irányban halad a csapat!

2014. 02. 01. 16:59
Whitealert
Nagyon jó cikk!

Kicsit magamba néztem és hát szégyen nem szégyen, én is érzek magamban egy irreálisan magas elvárást, mégpedig SB győzelmet. 2007-es szezon óta követem az NFL-t, azóta vagyok Pats drukker. (Nem, nem divatdrukker, mert összesen 2 pats meccset láttam abban a szezonban :P ) A lényeg, hogy azóta csak 2 elbukott SB döntőt adott a csapat, ekkora csalódással egy szezon végén, nem tudom azt mondani, hogy remek év volt. Ezek az elégedetlen szurkolói hangok csak akkor fognak elcsitulni, ha Brady SB győzelemmel fejezi be a karrierjét, különben képtelenek leszünk (a közeljövőben legalábbis) reálisan értékelni a teljesítményét. Szerintem BB-Brady párosban legalább még egy gyűrű benne van, de az most mindennél nehezebb lesz. Új edzőknek működniük kell, jól kell draftolni, és könyörgöm legalább még 1 célpontot Edelman mellé, hogy működjön a passzjáték és a no huddle, amivel bármelyik csapatot képesek voltunk megőrjíteni... Kevés pénzből kell felépíteni megint a következő évi csapatot, remélem sikerül.
Elnézést kérek a hosszúságért, ki kellett írnom magamból!
2014. 02. 01. 20:00
hafy
Bill Belichick a bűnös . Makacs ,önfejű ,rigolyás vénember. A ki egy ilyen szűkszavú emberrel mint Wes welker nem tud kijönni az nem tud embereket kezelni. Csak az a kérdés hogy azaz ember aki nem felel meg Bill Belichick-nek az miért jó a Denverieknel? Az idei bukást meglehet köszönni Bill Belichick-nek. Kíváncsi vagyok Gronkot mikor üldözi el....A Pats-nél Mcdaniels és Brady a gyözelmek kulcsa és nem Belichick.
2014. 02. 01. 20:33
cspeti98
Érdekesen látod a dolgokat...
Nem BB üldözte el Welkert, hanem ő akart elmenni. Kezdődött azzal, hogy 2 éve túl nagy összeget kért, ezért raktuk rá a franchise taget. Ráadásul ahelyett, hogy bizonyított volna inkább elkezdett hisztizni. Tavaly ennek ellenére felajánlottukk neki ugyanazt a szerződést, amit a Denver, de ő inkább elment. Miért lenne az idei év bukás? Ennyi sérülttel ennél többet nem lehetett kihozni a szezonból, ráadásul jövőre nagyon erős csapatunk lehet, úgyhogy Belichick idén is nagyon jó munkát végzett. McDaniels meg pont, hogy nem a győzelmek kulcsa, sokszor elképesztően rossz hívásai vannak, valamint nem nagyon tud reagálni a pályán történtekre és tulságosan ragaszkodik az eredeti gameplanhez.
2014. 02. 01. 20:49
A Pats ajánlata kedvezőbb volt garantált összegei révén, mint amit a Denvernél végül Wes elfogadott.
2014. 02. 01. 22:46
Whitealert
Makacs, önfejű, rigolyás vénember. Ez mind igaz, de nála maroknyian tudnak többet a futballról. Nem csak az ő hibája ez a szezon.
2014. 02. 01. 22:55
nosbiglem
Butaságokat beszélsz.
2014. 02. 02. 14:34
Levis
Inkább tartottad volna magadnak meg a véleményed! :-(
2014. 02. 02. 18:46
MaYo#51
Képzeld! Nem elég, h WW-t "elzavarta", de Hörninek sincs semmi köze semmi lövöldözéshez, csak BB küldte rá a rendőröket, sőőőőőőőőőőt a fél csapat nem is sérült, csak sokat fizettek a dokiknak, h ezt mondja rájuk, mert nem tudnak együtt dolgozni BB-vel, Tommi fiú pedig szándékosan dob rossz lasztikat, az elkapók és a futók pedig azért ejtik el, h megbuktassák BB-t, de ha hiszed ha nem, a szomszéd néni is BB miatt esett el és ütötte meg magát, észak Korea BB miatt van rosszban dél Koreával, évente BB miatt hal ki a földön legalább 3 állatfaj, Foxboroban BB van olyan rohadt hideg mindig, de még BB áll a szeptember 11-ei hercehurca mögött is...

Ezért a mondatomért meg lehet bannolnak vagy kitiltanak, de leszarom: úgy vagy hülye ahogy megszülettél!!!
2014. 02. 02. 19:18
bence.szel
Neked sem kéne többet ide írnod... :D
2014. 03. 19. 07:09
cellranger
Érdekes gondolataid vannak. Mondjuk úgy hogy kár hogy vannak. A McDaniels aztán egy top ember mi? Olyan szuer hívásai vannak? Denverben milyen jó vezető edző volt. Néha olyan fantázia dús play hívásai vannak mint egy játékkonzolnak: kiszámítható. Ja és kövezzenek meg: kedvelem Gronkot, de már kifújt. Túlhajszolt és sérülékeny. Nagyon sérülékeny és sajnos helyet foglal. Lehet szidni, hogy mennyit tett értünk, de sajnos a foci ilyen. Keveset tud játszani nem tud felépülni és szerintem már nem is fog (bár ne lenne igazam), így pedig cserére érett. Mert csak egy számít: "Just win Baby!"
2014. 02. 01. 17:09
dartib83
Brady karrierje okán - négy év alatt három SB - mindig arra gondolok, hogy "nagyon gyorsan jött" az a három gyűrű. ezt nagyon idézőjelbe tettem és nagyon idézőjelben is értem.
lehet, hogy túl gyorsan jutott a csúcsra - és nem volt meg az egyensúly. Vereség és győzelmek egyensúlya (a hatodik körtől függetlenül). És lehet, hogy most a gyorsan jött sikereket "bűnhődjük". Ezt is nagyon idézőjelbe raktam.
De már eleget bűnhődtünk. Már megjártuk párszor a poklot (helmetcatch - egyébként mikor a helmetcatcet néha bevágják én kikészülök - , Brady szezonkihagyása, Ravens, Spygate, stb.)
Szóvál már jöhetne még egy SB - talán ezt mondják keretes szerkezetnek a suliban :)

persze ez egy nagyon metaforikus gondolatsor.
2014. 02. 01. 19:27
pat68
Az igazi keretes szerkezet az lenne, ha a hátralévő 4 évben nyernénk 3 SB-t! :-)
2014. 02. 01. 21:00
dartib83
2014. 02. 01. 18:09
azimut
azt gondolom az idei teljsitmenyunk inkabb bravur mintsem papirforma! tehat ezt az evet nem lehet egy lapon emliteni a tavalyival pl! viszont ez senki sem ertekeli!itt most nem ratok gondolok! mert brady-bb paros vezeti a patset! azt hiszik ha ok ketten egyutt vannak akkor a maradek 52 jatekoson es annak osszetetelen nem mulik semmi! hiaba hangoztatja mindenki hogy minden a 3 csapat egysegnek jol kell teljesitenie hogy nyerd a meccseket! ehhez kepest agyon van dicserve manning,wilson,stb...! es talan nem tulzas ,de ha megnezzuk a PO osszes csapatat szerintem mienk volt a leggyengebb jatekos allomany! a novemberi denver meccsen egy hozzaszolo irta,hogy azt varjak TB dobja el,kapja el fussa meg stb....es ha nem igy tortenik es kikapunk akkor TB oreg, nem a regi...! szoval azt szeretnem kerni 1 ev arrol szoljon hogy most vagy soha gyuru! hozzunk ide akit lehet 1 evre! aztan gyuru es lehet uj csapatot epiteni brady,wilfork es meg jo par ember nelkul! ja es ev elejen szeretnem tudni mi a vezetoseg celja! realis celja a bajnoksagban! mert szerintem iden nem az SB gyuru volt
2014. 02. 01. 18:20
piszkosfred
2014. 02. 01. 18:33
cescf4
azért ezt elég nehéz megcsinálni, oké hogy az NBA-ben sok példa volt erre (ott sem sikerült mindig)

tegyük fel ide jön Fitz-Graham páros:
mi lesz ha TB kap egy irdatlan nagyot 10-14. hét környékén, mert Mankins+Solder megint elváltja magát egy passzblockolásnál és tehetjük is IR-re... az egész év megy a levesbe, Mallett nem fog rögtön SB győzelmet hozni
arról nem is beszélve hogy a nagy sztár elkapó\védő is simán lesérülhet és akkor csúnyán hoppon maradunk

én inkább azon a véleményen vagyok hogy tudatos csapatépítés legyen, oké hogy nem nyerünk semmit 10+ évig, de legalább ez a 10+ év is magas szinten legyen és ne Cowboys szinten
készüljön el a kőkemény D# a postTB era-ra, hogy az új QB-nak könnyebb feladata legyen (mint anno TB-nek)

nekem is kedvenc játékosom Brady nagyon sajnálnám ha már nem nyerne több gyűrűt(főleg h ELinak már 2 van, kész vicc) de sztem a franchise közeljövője ennél fontosabb


amúgy engem is zavarnak ezek a PO vereségek, volt egy két kimondottan kínos, de leginkább a SB vereségek azok amik hihetetlenül fájnak, főleg hogy mind2szer ugyan az a csapat volt képes megverni minket, a hogyant már fel sem hozom...
2014. 02. 01. 18:21
cescf4
én meg arra gondolok mindig, mi van akkor ha az a 4&2-t megcsináljuk? illetve nem kapunk ki azon az AFC döntőn

de inkább nem is folytatom...
2014. 02. 01. 18:22
piszkosfred
Kraft papa a napokban nyilatkozta, hogy nem tartja jó üzletpolitikának azt, hogy felvásároljon egy idényre több jó játékost annak árán, hogy a jövőnk egy részét feladjuk emiatt. Én úgy gondolom ez elég egyértelmű nyilatkozat, tehát idén se várjunk nagy igazolásokat.
2014. 02. 01. 18:29
cspeti98
Szerintem teljesen igaza van, felvásárolunk egy csomó sztárt, rosszabb esetben úgy járunk mint az Eagles, jobb esetben nyerünk egy gyűrűt, aztán 2 év múlva ott leszünk, mint a Browns.
2014. 02. 01. 18:37
(Természetesen, hiszen ő a tulajdonos) igaza van Mr. Kraftnak. nem kell felvásárolni több nagy sztárt. De egy legalább kellene. Egyetlen egy, jó nagy darab, tiszteletet paracsoló WR. A sok-sok-sok draftolt és nem-draftolt újonccal AFC döntőt játszottunk. Szinte alig van igazi veterán a csapatban. Én bizony beáldoznék akár két picket is egy WR trade-ért. És szó sincs a jövő feladásáról, hiszen a csapat telis-tele van a "jövő reménységeivel". Gyerünk, Mr. Kraft!!! ;) Go BB!!! :D
2014. 02. 01. 20:36
piszkosfred
Nyilván igaza van azoknak, akik a tudatos csapatépítést favorizálják az összevásárlás helyett. A gondom csak azzal van, hogy mi tudatosan építjük a csapatunkat, de minden évben lesznek olyanok, mint most a broncos, akik összevásárolják magukat mindent egy lapra feltéve. Aztán mi nem nyerünk sb-t de elmondhatjuk a következő évben, hogy lám, hol van most a giants, a ravens, a broncos (mert jövőre ők sem lesznek itt kétség ne legyen), de bezzeg mi itt vagyunk megint. És ez valóban szép és valóban jó minden évben még január közepén is szorítani a csapatnak, de azért igazán csak az SB győzelmek számítanak, egy franchise patinásságát mégiscsak a stadionban lobogó világbajnoki zászlók száma mutatja.
Félreértés ne essék, nem lehetünk elégedetlenek, a legtöbb franchise szurkolói cserélnének velünk. De lássuk be, hogy a Patriots ezekben az években éli a franchise (remélhetőleg csak az első) aranykorát, most kivételes edzőnk és irányítónk van, vétek lenne ezeket az éveket úgy elengedni, hogy egyszer sem adjuk meg a maximális esélyt a végső győzelemre. Én sem mondom, hogy eszetlenül vásároljunk, de a tavalyi piaci tevékenységünknél mindenképpen több kellene. Célpont kell, méghozzá tapasztalt, elit célpont. És a falat is rendbe kell hozni, mert nem biztos, hogy Tom még egyszer kihordja lábon ha közel 50-szer sack-elik egy idényben.
2014. 02. 01. 20:58
Mivel többéves szerződésekről van szó, nem lehet minden évnél lenullázni a számokat és annyit mondani, hogy ne idén bevásárolunk, aztán majd lesz valami! Denver meg mindent tett, csak nem költötte túl magát 2013-ban. Legfeljebb okosabban költötte le a pénzét, mint a Pats. Azzal együtt, hogy a Patsnél Wilfork és Mankins szerződése Brady számai mellett meglehetősen behatárolják a mozgásteret.

Hernandez és Gronk szerződéshosszabbításával igenis sokat költöttek. Talib sem volt olcsó eddig sem és ha meg akarják tartani, akkor jövőre sem lesz az. Kelly sem éhbérért jött.

Egyáltalán nem arról van szó, hogy ölbe tett kézzel bambult volna az FO az utóbbi időben.

Moss, Ochocinco, Brandon Lloyd szerződései is mind az mutatják, hogy a Pats próbált minél jobb feltételeket teremteni Bradynek. Első kör Solderra szintén, Mankins agyonfizetése, Vollmer megtartása szintén.

Ha hibázott a front office, akkor azt ott követték el, hogy nagyon alacsony pozíciós értékkel bíró poszton játszóknak adtak irreálisan magas szerződést (Mankins, Wilfork), aminek következtében sem a védőfal, sem a támadófal gyenge pontjait nem tudták elfedni, cserébe már megfelelően erősíteni sem tudtak, mert máshova ment a pénz.
2014. 02. 01. 23:54
piszkosfred
Szinte mindenben egyetértek veled. Én nem is erre gondoltam, amikor a maximális esély megadását írtam. Arra pl, hogy tavalyról is görgettünk át több mint 4 milliót a következő szezonra. Ami persze most nagyon jól jön, de ugye az AFC döntőn azt mondtuk, hogy Talib sérülése volt a döntő mozzanat, és kb ennyiért lehetett tavaly jó cb-hez jutni a piacon (és tudtuk, hogy ez egy kritikus és vékony pontja a rosternek). Tehát én csak azt próbáltam leírni, hogy véleményem szerint ezekben az években nem feltétlenül a következő évi tartalékokra kell gondolni.
A Denver olyan értelemben kiköltekezett, hogy tudták előre, a következő szezonra jópár meghatározó embert képtelenek lesznek megtartani, de ez nemigen izgatta őket pl welker szerződtetésénél sem. Ők úgy voltak vele, hogy idén akarnak sb-t nyerni. Ahogy a ravens is szanaszét széledt az sb siker után. Most po-ba se jutottak egy 8-8-as szezon után az igaz, de sb-t nyertek.
2014. 02. 02. 12:00
A cornerback depth azért idén elég jól vizsgázott, köszönhetően Logan Ryan jó draftjának - végre bejött. Ha valahol, akkor a denveri elleni PO meccs a védőfalon ment el, mert képtelenek voltak bármilyen pass rusht kifejteni, főleg 43 DT posztról, ami aztán továbbgyűrűzött a két szélre is.

A Ravensnél két dolog történt: veterán játékos (kvázi) visszavonult (Reed, Lewis), jól teljesítő újonc játékost/veterán rövidtávú igazolást elvittek nagy pénzért (Kruger, Boldin).

Ha nincs a Hernandez ügy miatti plusz 7.5 millióval terhelt sapka, akkor hosszú idő után idén olyan lett volna a Pats helyzete, hogy lehetett volna nagyot igazolni és "SB-re optimalizálni a csapatot". Sosem tudjuk meg, hogy mi lett volna.
2014. 02. 02. 10:45
lupus
Wilfork esete nem feltetlenul jo pelda.A szerzodes hosszabitasa idejen meg 34-ben jatszottunk,ahova egy atlagon feluli NT a fal alapja.
2014. 02. 02. 11:53
Az átlagon felüli NT egy 34-ben is kb. annyit ér, amit Wilfork új szerződésének első két évében jelentett sapka szempontjából a csapatnak (4.6-4.6 millió). A tavalyi 8.6, az idei 10.6 és a 2014-es 11.6 már nagyon sok az egy dimenziós NT-ért. 34-es védőfalban is, ha választani kell, hol játsszon a drága franchise játékos, akkor RDE, LDE, NT a sorrendem. Mert előbbi kettő, ha tényleg átlag feletti játékos, akkor az pass rush és futás ellen is jó játékot fog jelenti, vagyis nickel/dime felállásoknál is jobban kihasználhatók - univerzális, 3down játékosok lesznek.

A Wilfork szerződés se lett volna akkora baj, ha a drafton nem hagyják teljesen figyelmen kívül a 43 DT, 34 DE posztot, azzal a felkiáltással, hogy van Wilfork, a többi már nem érdekes.

Idén láttuk, hogy mit ér, ha nincs megfelelő NT a fal közepén futás ellen, ez igaz, de a korábbi években folyamatosan láttuk azt is, hogy mit ér egy elit NT a falban, ha nincs körülötte egy impact játékos, aki tudja nyújtani a megfelelő pass rusht.
2014. 02. 02. 12:27
Gordon
Szerintem VW objektíven nézve nem ér már többet évi 3.5-4 millánál. Ha ezt megtudjuk oldani maradjon, ha nem akkor fájdalmas búcsút kell vennünk tőle és a felszabaduló 8M-t elkölteni mondjuk egy CB/TE párosra.Ha ez sikerülne akkor jöhetne az első körös letrade után a második körünkből egy DT.
Kelly 3.5M-et keres és láttuk mire képes, ráadásul elég mély lett a poszt Siligáékkal.
2014. 02. 02. 13:51
lupus
Igen a mostani kep alapjan Wilfork 10-11 millioja sok.Tul sok.
De nem tudom a szerzodese idejen mennyire tudtak,keszultek a mostani helyzetre?
Azt gondolom,hogy Wilfork egy atlagon feluli 0 technikas nose,aki miatt a 2 belso LB-bol az egyik mehetne blitzre kozepen.Mikozben a szelrol megfelelo nyomas erkezik a DE-ektol.A problema szerintem az,hogy Wilfork az egyetlen 34-es Dlineman.Igy,most,egy tul fizetett "felesleg".
2014. 02. 01. 21:14
Whitealert
Kedves piszkosfred!
Fülig Jimmy sem mondhatta volna szebben.
"a Patriots ezekben az években éli a franchise (remélhetőleg csak az első) aranykorát, most kivételes edzőnk és irányítónk van, vétek lenne ezeket az éveket úgy elengedni, hogy egyszer sem adjuk meg a maximális esélyt a végső győzelemre."
Ezzel a gondolattal maximálisan egyetértek. Ki kell használni ezt a lehetőséget. Azon kell elgondolkodni, hogy mi a jobb? Sokáig ott lenni a top 4-ben, vagy 4-5 évente egyszer az első helyen.
2014. 02. 01. 22:15
Elodorel
Azért szerintem igen is tegyük össze a kezünket hogy egy ilyen stabil csapatunk van. Mert melyik másik csapat tudta azt teljesíteni az elmúlt 5-6 évben mint a pats???? Egyik sem, és ez szerintem mindent elmond. És azt se feledjük hogy az elért sok sikeres évnek hála az én meglátásom szerint jelenleg minden csapat úgy érzi hogy a Patriótákat meg kell verni és fel szívják magukat ellenünk majd aztán kikapnak, pl idén delfinek nem játszottak egész szezonban olyan jól mint ellenünk.Vagy tavaly konferencia döntőn Joe Flacco legjobb meccsét hozta ellenünk. Szóval én inkább hálás vagyok hogy egy ilyen csapatnak szurkolhatok akik mindig az elitbe tartoznak. Go Pats :)
2014. 02. 02. 10:45
azimut
Ron Rivera lett azev edzoje! KC edzo a 2. igaz nem tudom hogy lehet olyan edzo 2. helyezett aki a PO ban eltud bukni akkor elonybol! BB 3. lett! ja es jol peldazza hogy Fox sehol nincs........! se Caroll! ezek szerint nem az edzon mulott a csapataik SB reszvetele?
2014. 02. 02. 11:26
Zandal
Nem lepődtem meg az eredményen, de valahol itt is látszik, hogy mennyire "nem kedvelik" a Patriots-ot a döntés hozók ....
2014. 02. 02. 11:42
TMR
nabumm..olyan ez, mint az Oscar díj...Szimpátia szavazás. Szóval mindenki megöregszik.
És nem tehetünk ellene semmit? Igen. Ez az elméleted? Igen. Rohadt szépen nyomonkövethetõ. Add ide apuskát.
2014. 02. 02. 12:06
Már az is meglepő, hogy egyáltalán Belichick kapott szavazatot. Az meg, hogy végül hetet már csak bónusz. JJ Watt év védője szavazáson szerzett hatodik helye mindent elmond az ilyen díjeső komolyságáról.
2014. 02. 02. 17:36
gabo2004
NYER! ennyi
2014. 02. 03. 21:41
gabo2004
Én 2004 óta minden szeptemberben így ülök le meccseket nézni, és minden hétvégének így megyek neki. Nyerni fog
a legjobb edző a legjobb QB-kel. Ja, és igyekeznem kell, mert élőben akarom látni őket!
2014. 02. 02. 20:45
orrrion
Nagyon jó írást olvashattunk. Tény, hogy az elmúlt 13 év ( és remélem még legalább 3 )történéseit, a BB -TB korszakot csak a visszavonulásuk után lehet majd objektiven értékelni, elhelyezni az NFL történelmében. Most még minden vereség fájó seb, az indulatok , érzelmek nagyon intenzivek. Az biztos, hogy az egyik legjobb edző és az egyik legjobb QB ténykedését nézhettük és nézhetjük még egy ideig. Ezen idő alatt már eddig is olyan eredménysorozatot ért el a franchise, amely nem valószinű, hogy megismételhető lesz bármely csapat által.Az biztos, hogy valamiért az Indianapolis ellen félidőben agyonnyert, majd elvesztett AFC döntő után valami megtört , azóta az idények legfontosabb meccseit elvesztettük. Ami mindenkinek- és szerintem legjobban talán Bradynak - fáj,az a vereségek hogyanja, különös tekintettel a két SB-ra. Az is megdöbbentő, hogy ezeket az eredményeket milyen játékos fluktuáció mellett érték el és ami kiemelendő, hogy mennyire jellegzetes, kreativ ,szellemes támadójátékra törekvéssel.( Amit természetesen a mindenkor éppen rendelkezésre álló játékosállomány nagyban befolyásol-t.)
Ezért van az, hogy a szurkolókon kivül az objektiv, semleges nézők is szeretik a Pats-ot, ezért érezzük ugy, hogy az lett volna igazságos, ha az a +2 SB győzelem is meg lenne, mert azok a csapatok megérdemelték volna.( sajnos a sportban, főleg az amerikai fociban ez a fogalom ismeretlen) Annak a 2007-2008-as csapatnak a tagjaiban ugyanugy benne lesz egész életükön a fájdalom, hogy nem sikerült a 19-0,mint ahogy az aranycsapat tagjainak, az elvesztett VB döntő fájdalma. Nincs annál rosszabb érzés, mint amikor tudod, hogy egy gyengébb csapattól kaptál ki és nincs lehetőség a revansra. Szerencsére még nem irreális a lehetőség, hogy meglegyen a 4-ik gyűrűje Tomnak, de az is biztos,hogy nagyon- nagyon sokmindennek össze kellene ahhoz jönnie,hogy sikerüljön.
2014. 02. 02. 21:49
robert
"A Broncos irányítójára valahogy mégis szeretetteljesen emlékeznek, mert ő megnyerte a két utolsót, mielőtt elbukott volna a három előzőn."
Inkább: megnyerte a két utolsót, miután elbukott a három korábbin.
2014. 02. 03. 12:10
Köszi, tényleg így lett volna helyes.
2014. 02. 03. 04:43
nosbiglem
1. AlapszakaszötszörösMVPagyonhájpoltégetettagyagedény Péjton újra csak megmutatta, hogy az alapszakaszban be tudja gyűjteni az összes lehetséges rekordot, és be fogja gyűjteni a maradékot is ha rajta múlik, de hogy SB nyerjen, ahhoz inkább egy csapatra lenne szüksége.
2.
Welker (sajnos) egy igazi vesztes. Akár azt is hozzátehetném, ahol ő van azt ő balszerencsével sújtja.
3.
Újra csak bebizonyosodott az a tény, hogy kell egy nagyon jó védelem, amellett jó támadókkal is el tudod érni a célod.
Talán ennyit így hirtelen a SB margójára.
Ui.: Ja és igen, nagyon örültem, hogy kikapott Péjton.
2014. 02. 03. 04:49
max350
A SB 3. negyedében beugrott, hogy én már kifejtettem azt az álláspontomat, hogy csak akkor nyerhetünk újra SB-t, ha lesz egy nagyon jó D-nk és azt is megjósoltam akkor, hogy a Denver nem nyeri meg a SB-t! (visszakereshető az Ups&downs alapszakasz 8. mérkőzés, a Dolphins ellen):

2013. 10. 28. 15:31
max350
Na szóval én már 2 éve folyamatosan azt hangoztatom, hogy kell egy brutál jó D és akkor elég, ha az O-nk "közepesen" teljesít, nem termel 50+ pontot, hanem "csak" 20-30 pont között, és behúzzuk a meccseket. Az utóbbi években hozzászoktunk, hogy sok sima győzelmünk van az alapszakaszban, simán bejutunk a PO-ba és ott szembe jött velünk egy nagyon jó D és nem tudta az O hozni a meccset és ugye (emlékszünk rá!!!) a D-nk pedig gyenguszka volt!
A Denverrel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy ők megpróbálják azt az utat járni, amit mi az utóbbi években, vagyis brutál jó O és gyenge D...nekünk nem jött be, nekik sem fog!!!!
Szóval, én személy szerint örülök ennek a változásnak, mert remélhetőleg nem fogunk úgy járni, mint az utóbbi évek PO és SB meccsein egy jó D ellen!!!!
2014. 02. 03. 05:58
max350
Ugye, akkor még működött a D-nk amikor ezeket a sorokat leírtam anno! :)
2014. 02. 03. 08:23
azimut
Viszont jovore lehet egy brutalis D-n ha nem serulnek meg! lehet nem is kell elkapo! inkabb erositsuk tovabb a D-t es bitangok leszunk :-)
2014. 02. 03. 08:21
azimut
most a denver weboldal fel fogjak tenni a kerdest? Nyer e SB-t PM es Fox valaha? :-) nalunk ugye a megint szocska jobban hangzik!
2014. 02. 03. 13:40
BaP
Tegnap szerintem mi is leckét kaptunk.
Szerintem egy ilyen D# ellen statikus irányító soha nem fog nyerni. Nincs olyan O-fal, amelyik ilyen intenzitású pr ellen tart, nincs olyan irányító, aki ilyen mobilis sec ellen konzisztensen tud dobni.

És a még rosszabb hír, hogy ez a Seahawks (de itt mondhatnám a 49ers-t) fiatal, fejlődőképes, sokáig egyben maradhat. A Broncos-Pats után a Seahawks-49ers egy ligával komolyabb meccsnek tűnt ( vagy inkább az előbbi öregfiúk meccsnek), nem lesz egyszerű, ha valaha eséllyel SB-ben akar fellépni a Pats

Nagyon komoly gyorsítás kell, a védelem és az o teljes felújítása. Nem egy éves projekt lesz ez.
Csak azt kívánom, ne legyen igazam....
2014. 02. 03. 13:42
BaP
Mármint a Brady era köv 2-3 évében eséllyel a superbowl-ra ...
Elnézést
2014. 02. 03. 18:47
hopi46
Szomorú, de kimondom azt amit tulajdonképpen közvetve többen leírtak itt és a SB-os hozzászólásokban - VALÓSZÍNŰLEG SOHA!
Nem BB és TB hibája ez, csak egyszerűen a játék teljesen átalakult az elmúlt években és ezt a Pats nem fogja tudni olyan szinten követni (pl. a draftrendszer és a fizetési sapka miatt) hogy SB-t nyerhessen.
A zsebirányítók háttérbe szorulnak, mert a gyors mobil irányítók a play közben is tudnak változtatni a játékmeneten, ha kellően intelligensek. A "modern" LB-ek és a SEC emberei felgyorsultak és így jobban tudják siettetni a QB-t és jamm-elni az elkapókat és/vagy lépést tartani velük. Az ütközőképességük is egyre fokozódik. Az elkapóknak nem kell feltétlenül magasnak lenniük inkább TE tulajdonságokkal kell bírniuk, azaz ha kell blokkoljanak vagy le tudjanak fordulni egy-egy elkapás előtt (jam)/után.
Sajnos jelenleg a csapatunkban kevés ilyen védő/támadó játékos van.
Persze a klasszikus játékkal lehet még sok mérkőzést nyerni, de SB-t - NEM.
Ezeket persze nem nagy örömmel írom le, de az igazság gyakran szomorú es fájdalmas.
Már csak a "soha se mond hogy soha" mondásban bízok! Go Pats!
2014. 02. 04. 21:43
PatLondon86
Sziasztok!
Bocsanat, nem ide illo kerdes, de remelem tudtok nekem segiteni...
Tudja pontosan vki a datumat amikor kihirdetik a 2014 alapszakasz meccseinek pontos idejet?
Es hogy melyik a legjobb oldal jegyet venni (ticketmaster)?
Nagyon koszonom elore is!
Hozzászólás a(z) Nyer-e még Brady és Belichick Super Bowlt? bejegyzéshez