Menetrend
Szavazás

Roger Goodell a spygate-ről

2008. 02. 01. 23:56
Szerző: vidor
Kategória: Hírek
Pénteken nem csak az edzők léptek mikrofon elé, hanem az NFL nagyhatalmú ura, Roger Goodell is. Természetesen rengeteg kérdést kapott az illegális videófelvételekről, melyet a New York Jest elleni meccs után koboztak el a Patriotstól, és amelyeket később megsemmisítettek.
Goodell elmondta, 6 szalagot kaptak a Patstől, ebből némelyik a 2007-es preseasonból, a többi pedig a 2006-os szezon második feléből készültek. Ezeket mind megsemmisítették. "Azért semmisítettük meg ezeket, mert a rajtuk lévő információ teljes mértékben megegyezett azzal, amit a csapat nekem mondott. Ez volt a helyes lépés, és úgy gondolom, az üzenet mindenkihez, mind a 32 csapathoz eljutott. A felvételek készítése és az ellenfél jelzéseinek rögzítése széles körben elterjedt több sportágban is. Korlátozott szintű, vagy szinte elenyésző mértékű befolyással van a mérkőzések végkimenetelére. Ettől függetlenül a szabályok megsértésének számít, és meg kell – meg kellett büntetnem." Goodell azt is kihangsúlyozta, biztos benne, hogy a Patriots jóhiszeműen járt el a szalagok elkobzása óta, és a történet nem feketíti be a csapatnak a szezonban elért eredményeit, valamint azt, hogy a kazetták megsemmisítése volt az egyetlen helyes döntés. „Úgy gondolom, ez volt a legjobb mód arra, hogy biztos legyen, a Patriots követi az utasításaimat és semmilyen más csapatra vonatkozó káros információ ne szivárogjon ki. Ha mégis megtörtént volna, az arra utalt volna, hogy nem adták át az összes tulajdonukban lévő adatot. Ha valami új felmerül, azonnal tudjuk, hogy nem mondták el a teljes igazságot.

Hozzászólások

2008. 02. 02. 07:23
pittaba
Német komplexusban szenved, vagyis a focit 22-en játszák de mindig a Pats győz! :)
2008. 02. 02. 08:44
cset
Komolyan,mikor felejtik el ezt az ügyet?
2008. 02. 02. 09:14
zsesszi
szerintem soha, mindig bulvártéma lesz...de arra kiváncsi leszek hogy a sport1 stúdiójában már meccs előtt, vagy "csak" a meccs közben hozódik fel...
2008. 02. 02. 09:28
cset
A meccs elöttre tippelek.
2008. 02. 02. 11:56
Soldados
Nézzétek! Én nem ítélem el Billt a történtek miatt, mert ez a kémkedés a játék jellegéből fakad, de...

De Belicheck karrierjére valószínűleg örökre némi árnyékot vet majd a spygate ügy, mert az arroganciát, az elegancia hiányát és a diktatórikus módszereket el lehet fogadni, de a szabályok megszegését nem, már pedig ez súlyos megszegése volt a szabályoknak, amit azért mutat a súlyos büntetés is, 1. körös picket nem mindennap vesznek el egy csapattól. Igazából saját maga sajnálhatja a legjobban, hogy éppen a tökéletes szezonba rondít bele ez az ügy, amikor is - saját bevallása szerint - az ő utasítására lefilmezték a Jets védekező koordinátorának jeleit. Hogy ez a csalás a Jetsnek szólt (köztudottan nem szíveli egymást a két klub éppen Bill miatt, de erről majd az nfl.hu-n ma megjelenő edzőbemutatóban olvashattok), vagy esetleg Eric Mangininek, korábbi tanítványának, akivel időközben megromlott a viszonya, nem lehet tudni. Egy biztos, erre nem lett volna szüksége a Pats-nek ebben a kiemelkedő évben, mert enélkül is a legjobb csapatok közé tartozik. És bizony ez nemcsak itthon kavart nagy hullámokat, hiába hiszitek ezt, hiszen van olyan csapat amelynek hivatalos honlapján(!) jelenleg is megcsillagozva tüntetik fel a Patriotsot – egy meccsen csaltak. Kár hogy minden idők legfantasztikusabb szezonjára ilyen sötét és nagy árnyék vetül, mert ez bizony mindig is folt lesz a perfect seasonon. Ne értsetek félre, ettől még perfect season marad, csak kár érte és ez nem bulvártéma, hanem igenis komoly ügy, amit éppen az is mutat, hogy a liga elsőszámú vezetője még több hónap távltából is foglalkozik vele, szal nem szabad haragudni Ricsiékre, hogy ezzel foglalkoznak majd, kell is foglalkozni ezzel. Ez igenis komoly és sajnálatos ügy marad.

Remélem nem veszitek kötözködésnek ezt a hozzászólást, csak szerettem volna ha más szempontot is olvastok erről. Mindemellett továbbra is kihangsúlyoznám, hogy emiatt én nem haragszom sem a Patsre, sem Billre, mert ez a szabályszegés a játék jellegéből fakad, de ettől még súlyos szabálysértés volt, de persze a súlyos büntetéssel már megbűnhődött a klub.
2008. 02. 02. 12:13
Nem teljesen értek Veled egyet, persze teljesen más szemszögből nézzük a dolgot. (persze kötözködésnek sem veszem) Annyit azonban hozzátennék, hogy Goodell azért foglakozik még most is (vagy inkább megint) az üggyel, mert egy szenátor felvetette, hogy miért kellett az NFL-nek megsemmisítenie a felvételeket. Az már más lapra tartozik, hogy egy szenátornak mi köze van egy szervezet belső ügyeihez.
2008. 02. 02. 12:22
Soldados
A szenátornak valóban semmi köze hozzá. Őt a szurkolói vére hajtja valszeg, mert úgy tudom, megrögzött Eagles-fan, és hát biztos fáj még neki az a Super Bowl-vereség. De ez legyen az ő gondja :)
2008. 02. 02. 12:36
zsesszi
persze igazuk van, hogy szabályellenes...csak az a problémám vele, hogy minél jobban megy a csapatnak, annál többször hangzik el a kameraügy.
érdekes, de ugye a Falcons jelenleg sehol sincs, és Vick sztoriját is elég régen hallottuk.
2008. 02. 02. 12:43
Soldados
Azt az ügyet nem érdemes idekeverni, mert semmi köze a futballhoz. Ott egy ember törvényt sértett, míg ebben az esetben a futball szabályait sétették meg. Teljes más a két sztori. Itt előnyszerzésről volt szó, ott pedig a Falconsnak semmi köze nem volt az ügyhöz, csak annyiban érintett, hogy elvesztette a franchise játékosát és építhet egy teljesen új csapatot, azaz hatalmasat szívott
2008. 02. 02. 13:17
Nora
Sport2 főcsoport döntők ismétlés este nyolcig! ( most játszik a Pats)
2008. 02. 02. 13:40
temp
drukkolj Nora, nehogy most kikapjunk :)
2008. 02. 02. 13:45
vidor
szerintem természetes, hogy amikor a Super Bowl hetén Goodell kiáll a nyilvánosság elé, akkor rögtön megkapja ezeket a kérdéseket (természetesen más témákra is kitért, csak ez volt a minket leginkább érintő)
remélem, hogy a válaszai valamilyen szinten lezárják végre a témát... bár kétlem
2008. 02. 02. 14:50
Nora
viito: még csak az kéne! :D
2008. 02. 02. 14:58
vidor
lol
az egyik felvételen az edző, akire irányult a kamera, odaintegetett ergo tudta, hogy veszik
ennyit erről
2008. 02. 02. 16:43
pittaba
Soldados!
Azt mondod, hogy "arroganciát, az elegancia hiányát és a diktatórikus módszereket el lehet fogadni". Nem értem miről beszélsz! Nem látok mást csak kulturáltan nyilatkozó, maguktól nem elszállt embereket, akik teljes egészében kiállnak a VEZETŐjük mellett. Olvasva BB nyilatkozatait, nem találok mást csak egészséges önbizalmat, amit átad a többieknek! Azt meg, hogy nem jár kirívóan elegáns göncökben, szerintem sokan elfogadnák alsőgatyában is. Nem megy más mint a köpködés. Biztos vagyok benne, hogy más is csinált valami hasonlót, de ez kibukott, vagy kibuktatták. Tudod nagyon jól a pénz nagy úr! Érdekek és befolyások!
Árnyékot vet a tökéletes szezonra? A legapróbbat sem!!!!!
Mert csak meg kell nézni a szerzett és kapott pontokat. Az a pályán volt!!!! És nem veheti el senki! Akármennyire is fáj sokaknak az idei Pats minden idők legjobb CSAPATA! Nem én mondom, hanem odaát az igenis hozzáértők!
Gatyában vagy öltönyben, akkor is csak egy csapat van és az a PATS!!!!!!
Szerintem...
2008. 02. 02. 17:43
Soldados
1. nem kötözködésnek szántam, mint írtam is - csak a nem Pats-szurkolói (tehát némileg elfogult) megközelítést írtam le
2. nem arrogánsnak tartani Billt érdekes szemszög, talán olvassál róla nem Pats-es és bostoni anyagot. Nem egy könnyű ember.
3. nem diktatórikusnak tartani megint csak érdekes. Igazi Parcells tanítvány. A Patsnél egy úr van, egy ember szava számít és az ő.
4. Ezeket (2. és 3. pont) NEM HÁTRÁNYként írtam, minthogy az elegancia hiányát sem - legalábbis sztem ezt jelenti az "el lehet fogadni"
5. senki nem vonta kétségbe hatalmas szakmai tudását, én most is a legjobb edzőnek tartom a jelenlegi HC-k közül
7. igenis árnyékot vet a személyére és a perfect seasonra és örökre foltot hagyott rajta. Ez minden évkönyvben ott lesz, amikor a perfect seasonról írnak majd. Nem véletlen volt olyan súlyos büntetés, hogy az 1. körös picket elvette a liga. Azért ez nem kismiska és jól mutatja az ügy súlyát.
8. a Fins hibátlan csapatát sosem tartották minden idők legjobbjának, sokkal inkább kuriózumnak és egyedülállónak. A hibátlan szezon nem garancia erre a titulusra. Az idő dönti el, hogy a Patsre így néznek-e majd 5, 10 év távlatából.
9. én elég sok anyagot olvasok NFL-ről de minden idők legjobb csapatának még nem láttam titulálni a Patset, ami érthető is, hisz azért egy Super Bowl még hátravan... Az offense-t olvastam minden idők legjobbjaként jellemezni, illetve olyat is olvastam, hogy minden idők EGYIK legjobb csapata. De kategórikusan kijelentve nem, ami butaság is lenne, hiszen egyelőre még csak nem is bajnok a csapat.
10. ezt sem kötözködésnek szánom, csak arra próbálok rávilágítani, hogy kissé földhöz ragadtabban és 32 csapatot szem előtt tartva is lehet szemlélni a ligát, amihez hozzátartozik, hogy saját játékosról/edzőről is el lehet ismerni, ha vmi rosszat tett. Vagy tán szted Rodney Harrison nem is dirty player?
+1: és egy kis önkritika :): való igaz hogy magam is teszek olyan kijelentéseket, hogy minden idők legnagyobb dinasztiája a 70-es évek Steelersé volt. Bár erre vannak olyan számok (tények), amelyeket mai napig egyetlen csapatnak sem sikerült felmutatnia: 72-79 között - 8 PO, 7 divsiker, 6 AFC-döntő, 4 SB győzelem (74, 75, 78, 79), 10(!) HoF-tag. Ezekhez a számokhoz a Pats áll a legközelebb, ha... HA nyer vasárnap! Amúgy ezt mint szurkoló lát(hat)om így, de nem kérném ki magamnak ha más a 60-as Packerst, a 80-as 49erst, a 90-es Dallast, vagy 00-ás Patset tartja annak. Mindegyik fantasztikus csapat, egy hatalmas dinasztia, amelyeket valójában kár is hasonlítgatni egymáshoz, mert egyaránt koruk legnagyobbjai.

Továbbra is tisztelettel, Soldados
2008. 02. 02. 18:27
temp
csak 2 dologra reagálok. Egyrészt nem szeretném, ha a Pats fanok úgy éreznék, hogy mindenképpen tételesen kell cáfolni ezeket a gondolatokat. Mostanában kapunk hideget, meleget, kapunk divatszurkolót bőséggel (miközben mindenki Go! Giants feliratos sigekkel pomázik, akkor ki is a divatszurkoló?), megértem, hogy ez sokakat zavar, pont a napokban fakadtam én is ki 1-2 dolog miatt a szerkesztőtársaknak, pedig folyton azthiszem, hogy megtanultam kezelni sok mindent. Ennek ellenére mi tudjuk, hogy mit ér a csapatunk, mi szeretjük, és ez a legfontosabb, sokkal fontosabb annál, hogy tételesen mindenkit meggyőzzünk arról, hogy pl a Patriots nem nagy dinasztia, hogy a Patriotsot csak úgy összevásárolták, hogy ilyen elkapókkal könnyű Tomnak, bárki utána csinálná, hogy ilyen játékos állománnyal nem komoly edzői tett a 16-0, és még oldalakon át sorolhatnám (bocs Soldados, nem mindet te mondtad természetesen).

Soldados: az, hogy a Patset nem emlegetik a legnagyobb dinasztikák között teljesen logikus. Ugyanis a New England Patriots még nem teljes értékű dinasztia. De nem azért, mert 10 év múlva nem fogják a legnagyobbak között emlegetni (főleg, ha most összejön a super bowl), hanem azért, mert még nem ért végez a pályafutása. A dinasztiák is posztumusz születnek, a New England Dinasztiája meg még él, még nyitott a könyv, még sok mindent lehet írni az oldalakra, ráérünk akkor elgondolkozni az értékén, ha már lezártul a szakasz, sőt, még inkább 10 év múlva amikor már objektíven lehet szemlélni mindent.
2008. 02. 02. 18:47
imrow
Van, aki szerint, ha nincs Spygate, akkor nem lenne meg a Csapatban ennyire a Perfect Season-ra való törekvés. Hiszen Nekik folyamatosan bizonyítaniuk kell(1 meccset még be lehet húzni, nem teljesen tiszta eszközökkel, de egy egész szezont?!...).
A Fox Sports-ot böngésztem korábban. Bele szoktam nézni a hozzászólásokba is. Elképesztő, hogy mennyire megosztja a szurkolókat odaát is ez az ügy.
Go Pats!
2008. 02. 02. 18:51
temp
jellemzően nem is a megosztottság a fura. A mérevadób nyilatkozók (tehát akik nem csak az 5 perc hírnévért nyilatkoztak) olyan szinten voltak megosztva, hogy az egyik felük azt mondta, hogy egy 10-től 0-ig terjedő skálán ez egy 10-es fokozató rémtett volt, borzalom, és katasztrófa, a másik felük pedig azt mondta, hogy ez egy nagy 0, mindenki ugyanezt csinálja, nem történt semmi...
2008. 02. 02. 19:00
imrow
Olybá tűnik, hogy a Csapatot nagyon ki szeretnék zökkenteni a nyugalmukból. Ez a legújabb:

http://msn.foxsports.com/nfl/story/7749384/Report:-Pats-employee-filmed-Rams
2008. 02. 02. 19:02
temp
mint sokszor mondtam, ezek csak segítik a csapatot, és nem ártanak. Idén kiderült, hogy BB sosem kovácsolt volna ennyire erős pengét a csapatból, ha nincs a folyamatos egymásért küzdés.
2008. 02. 02. 19:04
Soldados
Én ezek közül egyiket sem mondtam, tehát abszolút nem veszem magamra. ;) Sőt! Egy másik hír után (ahol évtizedre bontva voltak a PO-sikerek) éppen magam írtam, hogy a Pats már ezen - fantasztikus - dinasztiák közé emelkedett! Igenis a legnagyobb dinasztiák közé (60-as Packs, 70-es Steelers, 80-as Frisco, 90-es Dallas) tartozik és mint dinasztia, már megszületett, hiszen általában attól kezdve beszélnek így egy csapatról, ha rövid időn belül sikerül 3 SB-t nyernie és ez ugye megvan. Viszont a könyv még valóban nyitva, már csak azért is, mert itt az SB, benne a Pats-szel. És ha jól emlékszem az nfl.hu-n éppen én írtam, hogy totál semlegesként kezelem a döntőt, egyik csapattal sem szimpatizálok, de vmiért az SB közeledtével - számomra megmagyarázhatatlanul - elkezdtem Patshez húzni.

Végül pedig azt mondod, hogy nem kell tételes cáfolni bizonyos dolgokat. Én ezt megfordítom: nem kell mindig vaknak (elvakultnak) lenni és kifakadni 1-2 állításon/tényen (pl hogy BB diktatórikus, mert az). Vagy nem kell azon kiakadni, hogy még mindig téma a spygate. Persze hogy az, hiszen az SB-ben a csapat, és elég nagyhorderejű az ügy - ugye az 1. körös picket nem kell magyarázni, hogy mekkora büntetés és ez mutatja a súlyát. És ha megnézed, amit írtam, nagyon tényszerűen próbáltam írni. Igazán szubjektív vélemény nincs is benne, csak általánosságok és tények. Mert megkérdőjelezni persze meg lehet, hogy folt marad-e a perfect seasonon a spygate, de felesleges. Az erről a mesés idényről szóló cikkekben, anyagokban hidd el benne lesz ez évek múltán is. És mi ez akkor ha nem folt rajta? Pont az a bántó benne amúgy, hogy idén nagyon nem szorult volna rá a Pats. Az nfl.hu-s cikkben finoman próbáltam is rá utalni, hogy ez esetleg csak a Jetsnek és Mangininek szólt. Mert tudjuk, hogy sem a két klub sem a két edző között nincs jó kapcsolat - teljesen érthető okokból. (na ez is megér egy sztorit... Akit érdekel, olvassa el az nfl.hu-n az edzőkről írt beharangozót)

De lényeg, hogy sztem egyetértünk viito, csak kicsit elbeszélünk egymás mellett és más szemszögből közelítünk a témához! Amúgy várom az ígért PMet! ;)
2008. 02. 02. 19:46
kori
mondjuk magyarul is lehetne
2008. 02. 02. 19:52
temp
Ne haragudj kori, a fox sport cikkeit hivatalosan nem fordíthatjuk.

Röviden amúgy arról van szó, hogy előkerült egy korábbi Pats kamerázásért felelős alkalmazott (a csapatok készítenek videofelvételeket teljesen legálisan is, csak az ellenfél kispadjának filmezése tilos, vagy az edzések, etc), aki egyrészt azt állítja, hogy már a Rams ellen is ezt a taktikát használtuk, másrészt meg pedzegeti, hogy ő majd jól elmesél itt minden egyebet is, csak várjuk meg (gondolom várja, hogy ki ad többet a sztoriért).
2008. 02. 02. 19:59
kori
köszi
én is így gondoltam röviden hogy mégis miről írnak
2008. 02. 02. 20:15
TOMMY
Ne haragudjatok, de ez már nevetséges.

1. Jóhogy már nem 20 évvel ezelőtti eseményre nem hivatkoznak.

2. Az szabályos szerintetek, hogy az élő TV-közvetítés alatt bevágják, amint az operatőr ráközelít a playbook-ra, mert ugyanis emlékszem, hogy az alapszakasz alatt több közvetítésen is előfordult.

3. Az összes csapat ezt teszi csak szerencsétlenségünkre a miénk kiderült.

4. Azt a bizonyos embert nem lehet, hogy pont emiatt dobták ki a Pats segédek közül és most fáj neki hogy nem lehet részese ennek a nem mindennapi teljesítménynek, ezzel akarva bosszút állni a csapaton.

Egy biztos a fiúk mindent meg fognak tenni, hogy kellő választ adjanak a pályán.

PATS 4 EVER!!!
2008. 02. 02. 20:58
Soldados
Lehet hogy azt a bizonyos embert épp az bántja, hogy emiatt elküldték?! ;) Márpedig tuti nem magától találta ki, hogy videózzon... Bill ugye magára vállalta, szal lehet én is kicsit megorroltam volna a helyében a csapatra/Billre, hogy emiatt elküldték az állásából...

Mellesleg mit vártok, kivel foglalkozzanak, amikor az SB-ben a Pats és a Giants játszik? Nyilván nem a másik 30 csapattal fognak és ez a balhé is szerves része a Pats idényének, aminek még ugye a drafton is komoly szerepe lesz, szal még majd akkor is jó sok cikket olvashattok majd erről. Ha tetszik, ha nem... Ez nem olyan kis piti ügy volt, amilyenek szeretnétek látni.
2008. 02. 02. 21:13
vidor
szerintem senki sem gondolja, hogy ez piti ügy :)
engem csupán csak az dühít, hogy ezzel próbálják összezavarni a fiúkat
2008. 02. 02. 21:21
Montesclan-pats
Na ide figyelj Soldados. Van néhány okos reakció már a véleményedről, a véleményedre. Ezeket nem szeretném megismételni, de akármennyire is megpróbálod Pulitzer- díjas, elfogulatlan publicistának feltüntetni magad, nem vagy az!
Te is egy olyan szurkoló vagy, aki nem a New Englandnek szurkol.

De azért tételesen is néhány gondolat: dinasztiákról beszéljünk a fizetési limit utániakról. Lehet a korábbi időszakról is, de akkor az mást jelent, mint így.

Méghogy Rodney dirty player, nem! Vannak olyan védők akik vehemensebbek, inkább az embert figyelik és nem a vonalat, respektet akarnak szerezni, és kőkemények. Igen ők a jó védők. A labdarúgást rossz( de ez esetben jó ) példaként felhozva Lantos, Scirea, Bergomi, Stam, Cannavaro dirty playerek lettek volna? vagy lennének? Azt hiszem Rodney gőzösebb, kicsit nehezebben áll le, neki kell a lendület, hiszen nem olyan óriási, de nem alattomos.

Mindenki videózik, figyel, írogat, jegyzetel, rajtunk verték el a port a kedves Mangini miatt, és amiatt mert már az elején kiborult mindenki az igazolások miatt.
Később a Moss ügy, majd a Seymour féle verekedés, mindennel igyekeznek megzavarni egy csapatot, amely sikeres.
Szegény Coltsot is megzavarta a Dungy féle költözés. Nem tartom szégyenfoltnak a túlnagyított Spygate-t, inkább bénaságnak, hogy éppen rajtunk statuáltak példát. De a büntetés lényege, hogy ezzel a szankcióval bűnhődik meg a bűnös, és ezzel társadalmilag újra egyenlőnek kell tekinteni. És rossz emlékű a csapatot egészében érő kollektív bűnösség tipusú nyilatkozatok is.

BB. diktatórikus- kérem próbálj meg kordában tartani 50 tesztoszteronbombát. Van akinek nem sikerül, nézd meg a csapatok morálját, a nyilatkozataikat, az eredményeiket.
Ez sikeres, és a diktatúra lényege- már ha emlékszel még erre - ,hogy a benne élők utélják a diktátort. Ki utálja BB-t a csapaton belül, akár akkor már ha elment. Ez nem volt szép mondat, de gondolom érted. Tehát utólag sem köpködik.

A lényeg ez egy olyan csapat, ahol mindenkit lehet szeretni, tisztelni, senkit nem kell szégyellni, a morál a csapatszellem pedig példaértékű.

Ez a Patrióta- család , amelyhez jó érzés tartozni, és gondolom Te is ezért látogatsz Bennünket olyan gyakran.

Egyébként sokszor szívesen olvasom az írásaidat, de ne rejtőzz a semlegesség álarca mögé, mert nem vagy az.
Én viszont szurkoló és rajongó vagyok, és csak megpróbáltam érvelni az állításaim mellett. Akik majd olvassák, azok döntik el, hogy kit győztünk meg.
2008. 02. 02. 21:23
Magdolna
Már többször irtam,hogy csak a játékot szeretem és minden máshoz amiről irtok nem értek.Most sem értem miért baj az,hogy van egy szurkolói oldal,ahol azok a szurkolók gyűltek össze akik szeretik ezt a csapatot.Aztán még azt sem értem,hogy ez mit jelent:"már már a sportszerűség határát súrolóan számtalanszor ment neki negyedik kisérletre" ez miért sportszerűtlen?más csapattol is láttam az sportszerű volt?Aztán van még valami"Belichick megszerzése miért nem volt korrekt a Jets-szel szemben? Egyébként pedig ez egy szurkolói oldal!Mi is tudjuk,hogy mi történt.Unalmas,hogy mindig van valaki aki figyelmeztet arra,ha nyerünk az nem lesz tisztajáték.Én a jövővel foglalkozom a múlton már nem tudok változtatni.
2008. 02. 02. 21:27
temp
Magdolna: a Jets sztori. BB gyakorlatilag a Jetshez szerződött. Sajtótájékoztató, mindenki várta, hogy bejelenti a nagy hírt, ott volt mindenki aki számít a Jetsnél, erre BB kijelentette, hogy a Patriots HC-je lett. Ez a bizonyos ügy, ami miatt a Jets-Patriots viszony nem túl felhőtlen, és aminek csak egy újabb felvonása az Eric Mangini ügy. Tudod, mint amikor követ dobsz a vízbe, és az egyre több hullámot vet...
2008. 02. 02. 21:30
temp
Egyébként Soldados nagyon sokat ért a játékhoz, de nála elfogultabb ember kevés van a saját csapata irán. Szóval azthiszem semlegességet nehéz várni tőle, még akkor is, ha a Steelers rájátszás beli érintettsége gyorsan odaveszett. Ezzel amúgy nincs is gond, én sem tudnék a Patriotsról teljesen elfogulatlanul nyilatkozni, viszont mindig így érdemes olvasni 1-1 cikket. Tudni kell, hogy akinek a tollából származik, az hogy áll a témához (ugye ugyanazt a témát a nagy napilapok is más hangnemben szellőztetik meg, az ember meg ha több esze van annál, hogy csak visszhangozza amit olvas, akkor próbálja kibogarászni, hogy mi is történhetett valójában :))

Éppen ezért továbbra is amondó vagyok, felesleges támadni mi tudjuk, hogy milyenek az emberek, mi tudjuk, hogy milyen a csapat, mi szeretjük őket, ez a legfontosabb, és az, hogy nyerjünk holnap a Super Bowlon. Utána persze fogunk kapni hideget meleget, de HA nyerünk, akkor a gyűrű fényesebben fog csillogni, észre sem fogom tőle venni az irigyeket :)
2008. 02. 02. 21:34
Magdolna
Jó ez igy tiszta,és az amit Soldados irt az NFL.hu-n?Egyébként ez is lerágott csont!szivizom gyulladással fekszem egy kórházban és NE BOSSZANTSON FEL SENKI A HÜLYESÉGEIVEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Irkáljon ahol akar amit akar,de ne b.ssa azt Aki szereti a kedvenceimet!UNOMMÁRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2008. 02. 02. 21:35
temp
Magdolna: amit Soldados írt, az nagyban a saját véleményét tükrözi. A cikk nem minden részlete objektív. Sajnos a SB elemzések talán legkevésbé objektív része. 1db TTT mondatot leszámítva a többi Patriots szemüvegen át is maximálisan korrekt volt, de ez a Soldados cikk szerintem gyengén sikerült a sok adat ellenére is.
2008. 02. 02. 21:41
vidor
valaki magyarázza már el nekem, mit lehet felvenni egy ilyen "walkthrough" során egy nappal a meccs előtt? kin hogy áll a mez?
2008. 02. 02. 21:41
Montesclan-pats
Látom Magdolna is ugyanazt érzi,amiért én is billentyűzetet ragadtam, nekünk ne dörgölje senki az orrunk alá, hogy nem nem fogjuk megérdemelni, ha sikerül. Ha nem akkor, pedig azt, hogy még így sem sikerült.
Méghogy a Phins nem volt egy kíváló csapat, akkor vajon miért ünnepelték minden évben magukat.
Az amerikaiak a statisztikai adataik mögé rejtik a véleményüket, amelyeket nem hangoztatnak, éppen a semlegesség megőrzése végett. De a stat. nyelvén a tökéletes szezon a 72-e Phins-nek beszélt nyelvre lefordítva nem azt jelenti tán, hogy a legjobb csapat, amely végig verte a ligát.
Szóval Sold. az a véleményem, hogy nem az a csapat a legjobb, amely 13-5. tel, vagy 12-6 tal SB-tnyer, hanem az amelyik majdnem végig kiemelkedően játszik, és még akkor is nyer, ha nem játszik kiemelkedően, és többször fordít hátrányból is. De ahogy kérted, beszéljenek helyettem a tények .
2008. 02. 02. 21:57
Soldados
Ha már hasonlatoknál tartunk: Cannavaro iszonyatosan tiszta játékos, tehát nem állja meg a helyét. Mondjuk Materazzihoz már tudnám hasonlítani Rodney-t, mert mindkettő hatalmas játékos, posztja egyik legjobbja, de bizony igenis dirty playerek - mindkettő. Ilyen minden csapatban van, ezt sem hátrányként említettem, nem is értem miért kell belekötni. A Steelersben Ward tipikusan ilyen dirty player. Nekem nem fáj kimondani, sőt imádom a játékot. Ez amúgy tipikusan a dirty playerek jellemzője, hogy a saját szurkolok imádják, az összes többié pedig utálja, de ez így van rendjén. Nekem nem fáj, hogy utálják Wardot, neked miért fáj, hogy Rodney dirty playa?

A személyeskedésed viszont kifejezetten taszító... Nem hiszem, hogy bárkinek méltattam volna a saját írásom...

A fizetési sapkás észrevételed jogos, ezt magam is írtam, hogy 1994 óta sokkal nehezebb dinasztiát létrehozni. Pont emiatt is nagy mágus BB. Apropó a diktatórikus miért fáj? Nagyon sok edző ilyen, pl Coughlin is és hát kettejük mentora, Parcells is. Nem negatívumként írtam, csupán arra próbáltam utalni, hogy nem mindenkinek szimpatikus (nem tartozok közéjük, de ettől még ilyen). Cowher egy tomboló idegbeteg meccsen :) És? Így van és kész, ezért nem fogok személyeskedni,ha más ezt mondja.

Spygate: azon lehet példát statuálni, akit elkapnak. És ami biztos, nem Mangini miatt verték el rajtatok a port... Viszont ami érdekes, hogy a spygate a játék jellegéből fakad, igen valszeg más is csinálja, tehát én sem érzem, hogy emberölésszintű cselekmény történt volna. A Pats kapott egy súlyos büntetést, amit megérdemelt és ennyi. Az buta aki emiatt megkérdőjelezi az elért korábbi és akár jelenlegi eredményeket. Tudom, hogy van rá példa, de az butaság. De az is butaság, hogy ezt piti ügynek állítjátok be, hisz ahogy írtam a büntetés mértéke jól mutatja az ügy súlyát. Vhol a kettő közöt van az igazság, magam ezt képviselem e tekintetben.

Semlegesség kérdése persze érdekes. Igen Steelers-fan vagyok. A saját szeretett klubommal nyilván elfogult vagyok, bár ott is leírom ha vki sz.r, vagy dirty volt. Nekem nem fáj. És ami a legfontosabb, tudok különbséget tenni egy topikbejegyzés és egy cikk között. Előbbi lehet elfogult, utóbbi nem. De hogy mi köze a Steelers-es elfogultságomnak BB vagy a Pats vagy a Spygate megítéléséhez az már jó kérdés... Ellenérzéseim nincsenek a Pats-szel, BB-t a legjobb edzőnek tartom a ligában, így nem tudom milyen következtetést is kellene levonni az ide vagy máshova írt dolgaimból.

Kicsit most az az érzésem, hogy amit nem negatívumnak írtam az is baj. Senki nem mondta, hogy BB legyen elegáns, vagy puhakezű, ezt miért vettétek támadásnak?

Na de hagylak titeket. Az SB-t pedig nyerjétek meg. Jó látni a legendák születését! ;)
2008. 02. 02. 22:16
Soldados
viito: melyik rész nem tetszik vagy nem érzed objektívnek? válaszolhatsz itt is, vagy PM-ben.
2008. 02. 02. 22:19
temp
sold: írok egy mailt, mert mostanában gyűlik bennem a feszültség egy pár dolog miatt, de nem szeretném itt kiteregetni...
2008. 02. 02. 22:23
Soldados
2008. 02. 02. 22:23
:D :D :D :D

Komolyan mondom, röhögőgörcsöt kaptam. :D Ezek a dolgok sose jutnak sehová, csak az a vége, hogy mindenki idegbeteg lesz...
2008. 02. 02. 22:26
Magdolna
Olyan vagy,mint az a vendég aki ócsárolja a házigazdát!Miért nem mész már haza!!!!!!!!!!
2008. 02. 02. 22:35
vidor
nnna
legalább elmondja a véleményét, nem a hátunk mögött makog
nekem tetszik, hogy "ide mer jönni" : )
2008. 02. 02. 22:59
Lacus
Csatlakozom vidorhoz, én is örülök hogy Soldado itt van, had mondja el a véleményét, rosszat nem mondott, csak mi elfogultabbak vagyunk :) És legalább támogatja a véleményét és értelmesen leírja, nem úgy mint a 12 éves MFL lexikonok, ha értitek mire gondolok... ;) :D
2008. 02. 02. 22:59
Lacus
Mármint NFL, bocs, kezd késő lenni :)
2008. 02. 02. 23:19
vidor
MFL is jó, Madden Football League :D
2008. 02. 02. 23:24
temp
hogy Te miket nem tudsz vidor... ;)
2008. 02. 02. 23:29
Soldados
Nem tudom mivel bántottam meg egyeseket, mert sztem semmi bántót nem írtam sem a csapatról, sem BB-ről, sem másról, csupán más véleményt (nem Pats-szemszögűt) is megfogalmaztam. Az a kevés kritikai megjegyzés amit tettem, azt is próbáltam érvekkel és tényekkel, adatokkal alátámasztani. Beszélgetni, véleményt cserélni próbáltam veletek erről a témáról. Elnézést ha vkit ez is bántott... De még egyszer felhívnám 1. témában írt hozzászólásom (5-s sorszám alatt található) első és utolsó bekezdésére:

"Nézzétek! Én nem ítélem el Billt a történtek miatt, mert ez a kémkedés a játék jellegéből fakad, de…"

"Remélem nem veszitek kötözködésnek ezt a hozzászólást, csak szerettem volna ha más szempontot is olvastok erről. Mindemellett továbbra is kihangsúlyoznám, hogy emiatt én nem haragszom sem a Patsre, sem Billre, mert ez a szabályszegés a játék jellegéből fakad, de ettől még súlyos szabálysértés volt, de persze a súlyos büntetéssel már megbűnhődött a klub."

Azt hiszem, én nem rosszindulatúan közeledtem és nem vontam kétségbe a Pats eredményeit. De még egyszer sajnálom, ha vki félreértett, ennél normálisabban nem tudok leírni egy másik véleményt. Nem mondom, hogy fogadjátok el, de azért nem kell kiutálni és személyeskedni, mert másként látok 1-2 dolgot.

Továbbra is lelkes olvasótok maradva, és remélem (továbbra is) tudunk beszélgetni más, esetleg hasonlóan kényes témákról normális hangnemben, ahogy ez eddig is volt.

Soldados
2008. 02. 03. 00:07
Lacus
vidor, épp az előbb kapcsoltam ki a Madden NFL-t:) Green Bay ellen 10 másodperccel a vége előtt 38-34-re mentem, szerintetek mi lett a vége? Persze hogy dobott Favre egy 63 yardos TD-t... Utálom azt a játékot...:D
2008. 02. 03. 08:52
imrow
Lacus, na ezért jobb, hogy nem az Öregék ellen játszunk. :-)
Go Pats!
2008. 02. 03. 10:29
Lacus
imrow, épp ezért nem merem lejátszani a Pats-Giants meccset, félek az ördögtől a falon ;)
2008. 02. 03. 14:01
CoSco
nem tudom ki hogy van vele de én abba a hiszembe voltam a "botrány" kitörése előtt, hogy ezt kb minden csapat csinálja és kb természetes, hogy vszik az ellen stábját...
meg amugy elvileg az edzők még a szájukat is eltakarják, ne hogy szájról olvasson az ellenfél teamje, szal szerintem inkább védekezzenek a videok ellen és ne pampogjanak hogy ne csinálják
túl lihegett baromság az egész
Hozzászólás a(z) Roger Goodell a spygate-ről bejegyzéshez