Menetrend
Szavazás

Felállások elemzése: taktika a Bills ellen (frissítve)

2010. 09. 28. 16:20
Szerző: temp
Kategória: Cikkek
A 38-30-ra végződő Bölény vadászat felállásainak elemzése. A statisztikákból választ kaphatunk több érdekes kérdésre is, például, hogy milyen módon helyettesítik Kevin Faulkot, ki a védelem legtöbbet szereplő embere, és változott-e a tight endek szerepe a támadó játékban.
RÉSZVÉTEL A TÁMADÁSBAN WR Randy Moss –– 58/68 TE Aaron Hernandez –– 52/68 TE Rob Gronkowski –– 41/68 WR Wes Welker –– 41/68 WR Brandon Tate –– 40/68 TE Alge Crumpler –– 31/68 RB BenJarvus Green-Ellis –– 23/68 WR Julian Edelman –– 22/68 RB/FB Sammy Morris –– 13/68 RB Fred Taylor –– 10/68 RB Danny Woodhead –– 7/68 FB Dan Connolly –– 1/68 WR Matthew Slater –– 1/68 (A meccs végi letérdelések nincsenek benne a statisztikában, valamint az ellenfél által elkövetett semleges zóna megsértése büntetés sem) ELEMZÉS: Elsőként mindenképpen említést érdemel Aaron Hernandez, aki a játékok 76%-ban lépett pályára, ezzel a támadósor második legtöbbet foglalkoztatott embere volt. Szerepet kapott a Kevin Faulk kiesése után kialakított új 4 WR/1 TE támadó formációban, melyet a 2 perces figyelmeztetés után alkalmazott a csapat. Mindez együttesen azt eredményezte, hogy Hernandez idén a legtöbbször kapott szerepet (52), korábban a Bengals ellen csak 29, míg a Jets ellen 38 támadásban vett részt. Danny Woodhead 8 snapjéból 3 alkalommal labdát is kapott, ezzel 42 yard mellett egy TD-t is sikerült futnia. BenJarvus Green-Ellis is egyéni szezon rekordot jelentő játékban szerepelt (23 snap), miután a Bengals ellen csak 10, míg a Jets ellen 16 felállásnál volt a pályán. Matthew Slater egyetlen snapje egy felé dobott, de sikertelen mélységi passzkísérletnél történt. PASSZOK ÉS ELKAPÁSOK TE Aaron Hernandez -- 7 passz/6 elkapás WR Wes Welker -- 6 passz/4 elkapás TE Rob Gronkowski -- 3 passz/3 elkapás WR Julian Edelman -- 3 passz/3 elkapás WR Brandon Tate -- 3 passz/ 2 elkapás WR Randy Moss -- 3 passz/2 elkapás RB BenJarvus Green-Ellis -- 1 passz/1 elkapás WR Matthew Slater -- 1 passz/0 elkapás Ha az összes meccset figyelembe vesszük, akkor a szezonban eddig a következő módon alakult a statisztika: Fred Taylor -- 2 passz/2 elkapás (100%) BenJarvus Green-Ellis -- 1 passz/1 elkapás (100%) Aaron Hernandez -- 15 passz/13 elkapás (86.6%) Rob Gronkowski -- 6 passz/5 elkapás (83.3%) Julian Edelman -- 5 passz/4 elkapás (80.0%) Brandon Tate -- 9 passz/7 elkapás (77.7%) Wes Welker -- 24 passz/18 elkapás (75.0%) Kevin Faulk -- 10 passz/6 elkapás (60%) Sammy Morris -- 2 passz/1 elkapás (50.0%) Randy Moss -- 21 passz/9 elkapás (42.8%) Alge Crumpler -- 1 passz/0 elkapás (0%) Matthew Slater -- 1 passz/ 0 elkapás (0%) TÁMADÓ FELÁLLÁSOK 2 WR/2 TE/1 RB -- 26/68 4 WR/1 TE -- 15/68 1 WR/3 TE/1 RB -- 12/68 3 WR/1 TE/1 RB -- 10/68 3 WR/2 TE -- 2/68 1 WR/2 TE/1 FB/1 RB -- 2/68 3 TE/1 FB/1 RB -- 1/68 ELEMZÉS: A 4 WR/1 TE felállást a 2 perces támadás (two-minute) során alkalmazta a csapat, míg az elmúlt két hétben ilyen helyzetekben a 3 WR/1 TE/1 RB csomag volt a megszokott. Ez a változás egyértelműen Kevin Faulk kiesésének köszönhető, aki Tom Brady legjobb őrzője volt a backfielden. Brady 11 kísérletből 9 alkalommal passzolt sikeresen, és ezzel 103 yardot haladt a csapat ebből a felállásból. A csomagban Randy Moss, Wes Welker, Brandon Tate és Julian Edelman játszott elkapóként, míg Aaron Hernandez szerepelt TE poszton. Edelman néha a támadó oldali backfielden állt fel RB-ként, és egy labdacipelése is volt, de általában a snap előtt kimozgott elkapó posztra. Összességében a Patriots 17 alkalommal lépett pályára RB nélkül, és ilyenkor a passzjátékban tight endek és elkapók segítettek Faulkot helyettesíteni az irányító megvédésében. Sorozatban a 3. játékhéten láthatjuk, hogy a Patriots elsődleges támadó csomagja 2 tigth endet használ, ami megmutatja, hogy a TE-ek ismét nélkülözhetetlenek lettek a támadó játékban. A 3 WR/ 2TE felállást elsőként használták a szezonban, a Wes Welker 5 yardos elkapásával, és a felé szálló sikertelen kísérlettel együtt nem nevezhető egyelőre sikeresnek. Edelman ezeknél a felállásoknál is feltűnt a futójátékos helyén. RÉSZVÉTEL A VÉDEKEZÉSBEN CB Devin McCourty -- 56/56 LB Jerod Mayo -- 54/56 CB Kyle Arrington -- 52/56 S Patrick Chung -- 50/56 S Brandon Meriweather -- 40/56 DE Tully Banta-Cain -- 37/56 CB Jonathan Wilhite -- 37/56 DL Vince Wilfork -- 35/56 OLB Rob Ninkovich -- 31/56 LB Gary Guyton -- 29/56 OLB/DE Jermaine Cunningham -- 28/56 DL Gerard Warren -- 28/56 S James Sanders -- 27/56 DE Ron Brace -- 25/56 DL Mike Wright -- 22/56 ILB Brandon Spikes -- 21/56 DL Myron Pryor -- 18/56 S Jarrad Page -- 13/56 OLB/DE Shawn Crable -- 9/56 CB Darius Butler -- 4/56 ELEMZÉS: Tully Banta-Cain nem szerepelt az alap védelemben, viszont a sub csomagok (5 ill. 6 DB van ilyenkor a pályán) esetén pályára lépett. Lehetséges, hogy ez a taktika része volt, hogy frissen tartsák az pass rush lehetőségekre. A meccs rámutatott arra is, hogy Darius Butler hogyan esett ki a vezetőség kegyeiből. Első NFL meccsén Shawn Crable kizárólag a dime (6 DB) felállásoknál került pályára, és nem játszott meghatározó szerepet a baloldalon OLB-ként. Jermaine Cunningham -az egyik második körben választott újonc- első alkalommal léphetett pályára kezdőként a 3-4-es alap védelemben, mint OLB. Endként a védőfalban is szerepet kapott a sub csomagok során. Az első körben húzott Devin McCurty a csapat egyetlen játékosa, aki mindhárom meccs összes védekező játékában a pályán volt. Ez is mutatja, hogy rögtön a mélyvízbe dobták. PASS RUSH 4 emberes rush Összesen: 16 alkalommal Passzok: 11/14 164 yards, 1 TD, 2 INT Egyéb: 2 futás, 9 yards 5 emberes rush Összesen: 13 alkalommal Passzok: 8/11 78 yards Egyéb: 1 sack; 1 futás 10 yards 6 emberes rush Összesen: 1 alkalommal Passzok: 0/1 ELEMZÉS: Az irányító támadása nem nevezhető kiegyensúlyozottnak a Bills elleni meccsen. A negyedik negyedben sikerült némi nyomást helyezni az irányító Ryan Fitzpatrickra, aki mindkét interceptionjét klasszikus 4 emberes pass rush során dobta. Mindkét labdalopásban komoly szerepet játszott az újonc Jermaine Cunningham által kifejtett nyomás. Az első alkalommal C.J. Spillert verte meg jobb oldalon, és sikerült megütnie az irányítót is. A második alkalommal két ember is őrizte a baloldalon, de hiába. Cunninghammal kapcsolatos kérdésekre mindenképpen pozitív választ kaptunk, de az is látszik, hogy az érem másik oldalaként az újonc játékos még mindig tanulja a futójáték elleni védekezést, ami Marshawn Lynch első félidőben futott 16 yardjánál is látszott. Forrás: Mike Reiss (ESPN Boston)

Hozzászólások

2010. 09. 28. 16:42
Akik szerint Butler volt a Bills ellen is leggyengébb láncszem, és a vereség fő oka: CB Darius Butler — 4/56
2010. 09. 28. 16:54
Bulow
DoM: tudatam hogy nem hagyod ki... :)
Azért leírom harmadszor is: NEM mondtam, hogy ő volt a leggyengébb láncszem, hanem általánosan, a 3 meccs alapján írtam, hogy sz..r. Megjegyzem, azért a 4 snap során legalább kétszer mutatták a képernyőn, miután lemaradt az emberéről... De ismétlem: nem tartom kizárólagos bűnbaknak, és értettem az utolsó kommentedet, amelyben a D rendszert vesézted... :)
2010. 09. 28. 17:00
Brady_12_
Természetesen nem kell 1 emberre kihegyezni mivel ez is csapatjáték.
De Fitzpatrick is látta hogy pályára lép mert egyből rá dobott.
Én azt nem értem hogyha ilyen fölényben van az elkapó a védővel szemben (~10cm) és látható hogy erre rá is játszanak egy másodéves ellen miért nincs double coverage,miért nem segít,helyezkedik közelebb egy S..?
2010. 09. 28. 17:23
Röplabdában is divat a frissen becserélt játékosra nyitni, ütni.

A hsz nem neked szólt Bulow. Az ups & downs cikkben a 34-es hozzászólásban próbáltam megvilágítani azt a problémát, amire céloztam. Ez most Butler jelenségben csapódott.
2010. 09. 28. 18:31
kolok
DoM
Most tényleg kötözködésből kérdezem,de őszintén érdekel:Te mit csináltál volna Butlerral BB helyében?
Teljesen egyetértek veled,h a Bills meccsen nem lógott ki a védelemből:DE abból a 4 snapből amit a pályán töltött,fennált az a veszély h ez a harmatgyenge Bills elkapósor is hülyét csinál belőle.Akkor pedig végképp elment volna az összes önbizalma,hiszen itt nem lehetett volna azzal védekezni,h nála jóval magasabb,tapasztaltabb elkapók ették meg mint a Jets ellen,hiszen ezen a meccsen egy teljesen középszerű elkapógárdával nem bírtunk.(Jelzem szvsz nagyon McC. sem bírt velük,a sec.ről nem is beszélve)Tehát sztem ha végig játszik,az sem biztos h jó lett volna neki.
2010. 09. 28. 18:32
kolok
Bocs,kimaradt a nem szócska :)
2010. 09. 28. 18:48
Neo
Lehet hogy csak szőrszálhasogatás...de sokszor úgy érzem elég lenne csak egyszer újra elolvasni a cikket mielőtt kiteszitek. Rengeteg a helyesírási/elírási hiba..ezeket semmiség lenne kijavítani és nem hiszem, hogy olyan sűrűn frissítitek az oldalt, hogy erre ne jutna idő. Vagy egy korrektort alkalmazni. bocs az OFF-ért.
2010. 09. 28. 19:11
nDRo
Neo

Én ugyan nem vagyok szerkesztő, de ha jobban belegondolok, nem lehet könnyű mondjuk munka után leülni gép elé, anyagot keresni, megírni a cikket, vagy fordítani, kérdésekre válaszolni stb... Hálásak lehetünk a szerkesztőknek, hogy időt fordítanak erre.
Szerintem azt a pár helyesírási hibát kitudjuk mi magunknak javítani hisz: Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát, melyin serenrodbn vnanak a bteuk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslo és az ultosó bteuk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteu lheet tljees össze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó a szveög. Eennk oka, hogy nem ovalusnk el mniedn bteut mgaát, hneam cska a szót eszgébéen.
2010. 09. 28. 19:12
temp
Kedves Neo,
mivel ez utóbbit én írtam, ezért én válaszolok. Egyrészt sajnos (mi az, hogy sajnos, szerencsére!!!) munka/iskola mellett csinálja mindegyikünk amit csinál (többek között én is), így aztán előfordul, hogy két feladat közé kell beilleszteni 1-1 fordítást, esetleg az elmélyült cikkírás közben jön valami munka, és ugye mindig az élvez prioritást.

Korrektort szívesen alkalmaznánk természetesen, bár figyelembe véve, hogy az oldal fentartásának is költségei vannak (nem is kevés), így aztán nem valószínű, hogy ilyesmire még lehet áldozni, egy mellékállású korrektorral meg kb ugyanott lennénk, ahol most vagyunk, esetleg 2-3 napokat lehetne várni a cikkekre, mire ráérne az ezzel foglalkozó kolléga.

Ennek ellenére átolvassuk egymás cikkeit, javítgatjuk a helyesírási, és gépelési hibákat, de ha minden cikknél órákat/napokat várunk arra, hogy valaki más is ráérjen átolvasni, akkor elég lassan fogunk frissülgetni.

ui: bedobtam a szöveget egy Wordbe kíváncsiságból, és azért így hirtelen a helyesírás vadásza 3 hibát talált, két egybeírást, egy elgépelést, meg az összes idegen kifejezést. Már megijedtem, hogy megint minden második soromban 2 hiba van ;)
2010. 09. 28. 19:57
TenkRew
Én ezzel ugy vagyok, hogy ez egy szurkolói oldal, nem egy fogalmazás amit elméletileg minimális hibával kéne megírni.
Az, hogy egy-két helyen nincs vessző az engem nem zavar az olvasásba, mint ahogy az sem, ha van egy pár ékezet hiba. Amég eltudom olvasni megakadások nélkül(amire eddig még nem volt példa) akkor mint már mondtam nem zavar.
Köszönöm az írást. Egy ujjab remek cikk!
2010. 09. 28. 20:01
TenkRew
nDRo
Ez komolyan mondom hatalmas volt xDD de télleg:D rendesen tudtam olvasni. Végülis mindennap tanul valamit az ember.:)
2010. 09. 28. 20:42
nDRo
És még a végén kiderül, hogy tőlem is lehet valami újat tanulni :)
2010. 09. 28. 20:49
kispogga
Nem ide tartozik, DE az nfl.com-on lehet Hernandezre szavazni mint a hét Rookie-ja.

go Pats :)
2010. 09. 28. 21:03
kolok

Ez a 4 Butler snapre vmikor a második negyedben került sor. Én azt tartottam elhibázottnak, hogy a Jets elleni meccs után kivette Belichick a kezdőből, valószínűsíthetően a két pass interference miatt a negyedik negyedben. Ez egyik oldalról lehet jó üzenet, bár kérdés, hogy mennyire jut át a játékoshoz. Banta-Cain azt mondta, hogy nem tudja és nem érti, miért nem ő kezdett a Bills ellen.

Nem kétlem/állítom, hogy ilyen körülmények között felmenthető lenne az a benézett passz, de tekintve a teljes secondary és passz elleni védekezés pocsék játékát túlzottnak éreztem már Belichick lépését is, hogy kivette a kezdőből, pont a Bills ellen, ahol rémgyenge az elkapósor. Különösen olyan komolyabb meccsek előtt, melyek még a csapatra várnak. Ez a lépés meglátásom szerint többet ártott az önbizalmának, mintha megint játszott volna kezdőként.
2010. 09. 28. 21:27
Mr nemo
kispogga

Köszi, ment is a szavazat.
2010. 09. 28. 23:54
elbandi
DoM

Butler a második negyedben jött be, Tate fumble-ja után. Az első játék futás volt, nem volt dolga. A második játékban Butler mellett szerzett Parrish first down-t. A harmadik játék újabb futás volt. A negyedik játékban a Butler-rel szemben felállt elkapó a snap előtt befelé mozgott blokkolni, Butler blitz-elni indult, de mire észrevette, hogy futójáték következik, Spiller elfutott közte és a fal között, s 19 yardot futott az üresen hagyott területen. Ekkor BB-nek elfogyott a türelme, s visszaküldte Arringtont a pályára. Két játék múlva be is próbálkozott nála a Bills, de a sisakjára esett a labda! A következő játékban Meriweather úgy döntött, hogy elég gyors a blokk körbefutásához,s emiatt a Bills TD-t szerzett. A két baklövés közül Meriweather-ét elnézte BB, Butler-ét nem.
2010. 09. 29. 08:46
Szerintem a nevetségesen gyenge pass rush-t, és a secondary - finoman fogalmazva- hullámzó teljesítményét, nem lehet egy ember számlájára írni.
Ez egy csapatjáték.
Az egyik hiba vonja maga után a másikat.
Ha nincs pass rush, több ideje lesz az irányítónak. Ha több ideje lesz, könnyebben tud célpontot választani. Mivel a passzt könnyebb elkapni, mint a WR-t (TE-t) levédekezni, így a secondary-ből is csak annyit látunk hétről- hétre, hogy (mis)tackle-t mutatnak be. Sokszor a sárga "vonal" után. Sokszor 1st & 10-nél...
Persze, hogy ilyenkor a CB-k/ safety-k, vagy egy konkrét személy a hibás...holott pont a fentiek miatt nem csak ők...

... és egyre inkább úgy vagyok vele, hogy nem feltétlenül és kizárólagosan a pályán kell keresni az átjáróház-védelem okát. Körül kellene lassan nézni az oldalvonal mentén is...
2010. 09. 29. 09:07
infidelitas
Egy gondolat ehhez a "vitához": lehet, hogy rossz a pass rush és nem siettetik annyira az irányítót, de ez nem magyarázat arra, hogy a CB-k mindig három méterre vannak az elkapótól... Máshol két centire vannak tőle, például a Jets elleni meccsen Bradyt jól megvédte a fal, de a CB-k nagyon közel álltak az elkapóinkhoz az esetek túlnyomó többségében, ezt azt eredményezte, hogy vagy sikerült az elkapás, de azonnal le is vitték a földre, vagy sikerült belezavarni az elkapásba és ezért nem sikerült az átadás. Ezért gondolom, hogy a képességekkel van a baj...
2010. 09. 29. 10:21
infidelitas:

ups & downs cikk hozzászólásai közül idézve:

"A sokak által észlelt jelenség, hogy a Pats CB-k milyen messze állnak az elkapótól azzal magyarázható, hogy nem az a sémánk, hogy már a LOS-tól való eljövetelét is meggátolják a támadónak, és ott 5 yardon belül minden lehetséges eszközzel kizökkentsék, és esetleg azt kockáztassák ezzel, hogy egy testcsellel már ott lerázzák őket, és jöjjön belőle a hatalmas, jó eséllyel TD-t jelentő nagy passz, hanem a safetykkel együtt inkább visszalépnek 10 yardra, és a nagy játékot védjék le, hogy a labda és a labdás ember is mindig előttük legyen, nehogy a hátukba kerüljenek, és az irányítót olvasva, a dobás után érjenek oda időben a támadóhoz, mielőtt a labda ott van. Ez a teljesen szokványos zónavédekezés egyik fajtája. 4 emberes pass rushnál, 4 DB védi a pálya mélységét, 3 LB pedig a rövid és középső passzokat, elsősorban területet védve, nem embert, és a gyorsaságra+remek reakcióra alapozva arra építve, hogy előbb érnek oda a passz után a támadóhoz, mint a labda."

Ez a Pats védelmének a felfogása. Ez nem fog változni, csak abban lehet bízni, arra lehet számítani, hogy idővel beletanulnak a megfelelő technikába a fiatalok, és felveszik az NFL tempóját. Tavaly a Miami kezdő CB párosának is egy teljes év kellett. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a legkevésbé tapasztalt CB kettőssel játszik a Pats az egész ligában.
2010. 09. 29. 11:49
temp
Múlt héten még én írtam be a %-okat Mike Reiss statisztikája mellé, de most már ő is megcsinálta, hogy az alkapókat %-os sikerük alapján rangsorolja, és nem az elkapások száma alapján. Döbbenetes megnézni, hogy Mossnak milyen rossz statjai vannak, ez pedig jórészt szerintem a gyakori, szinte kilátástalan hosszú passz kísérletekből jön össze. Örülök, hogy az előző meccsen nem erőltettük már ezeket a mélységi passzokat folyamatosan.
2010. 09. 29. 14:50
bradyfan
Azért Hernandez 86%-a nagyon brutál. Nagyon nagy esélyes lehet az OROY díjra.
2010. 09. 29. 15:33
Kollega
Azért ebből is látszik, hogy háromféle hazugság létezik: a kegyes, a kegyetlen és a statisztika.

Arról ugyanis nem szól, hogy mennyi elkapása és főleg menniy yard after catch-e lenne Hernandeznek, ha nem kettőznék Mosst. Ha emélkeim nem csalnak meg, nem egy nagy játékot úgy csinált meg, hogy Randy mellől indult.

Moss gyenge statjához hozzátartozik, hogy a Jets ellen Brady csak körülbelül dobált felé és így is van már három TD-je.

Szóval úgy kell ebbe a csapatba Randy Moss, mint egy falat kenyér!
2010. 09. 29. 15:52
deepsilver
Kollega Úr!

Nagyon igaza van!:)))
2010. 09. 29. 15:52
temp
Kollega: Mosst folyamatosan kettőzik. Éppen ezért felesleges azokkal a próbálkozásokkal riogatni az ellenfeleket, amikor Tom gyakorlatilag felvágja a levegőbe a labdát, egyfajta hail mary kísérletnek, utána pedig várja, hogy az elkapó megoldja, hiszen dobálhat nyugodtan a többi célpontnak.

Azt gondolom, hogy az O play hívásunknak két hatalmas gondja van, nagyon nehezen szakad le arról, hogy Mossal hosszú TD-t szereztessünk, és arról, hogyha ez nem sikerül, akkor Wesnek kell odadobni a labdát, hogy "nesze, old meg a first downt".
A Bills meccsen sokkal jobban forgattuk az elkapókat, Randy Mosst is jobban ki tudtuk használni úgy, hogy nem ezekkel az idiótán előrevágott labdákkal szórakoztattuk, és közben a többiek is szereztek elkapásokat. A Patriots O#-t régen is ez jellemezte, hogy mindenki potenciális célpontnak számított, sok volt a TE, RB passz, bevonták a támadó játékba a sokadik számú WR-eket is, így pedig nagyon nehéz volt védekezni rajtunk.
Ha viszont Mosst kettőzik, mi meg mégis rá dobálunk, annak csak a sok sikertelen passz lesz az esélye.
2010. 09. 29. 16:26
bradyfan:

HA már OROY esélyeseket nézünk nálunk, érdemes lehet Gronk-ot is figyelni. Tény, hogy nincs annyi elkapása, de ő már 3 TD-nél jár ha jól számolom. És ez is nyom a latba elég sokat.
2010. 09. 29. 16:59
temp
szvsz Gronk > Hernandez, sokkal komplexebb, készebb TE, viszont Hernandez még mindig látványosabb, és ez sokat jelent.
2010. 09. 29. 18:08
Kollega
viito: Ami Mosst illeti szerintem. Egész egyszerűen muszály néha negpróbálni a deep routot. Tavaly igen kevéssé volt sikeres, de idén már született ebből egy gyönyörű egykezes elkapás. Valóban nem dobnak Mossra screeneket, 5 yardos routokat.

Hernandezről már a draftolásakor lehetett tudni, hogy az elkapás az erőssége. Nekem nagyon tetszenek azok a játékok, ahol slot-ból indulnak a TE-k.

Megjegyzem nemcsak Gronk, de Crumpler is komoly munkát végez a falban.
Hozzászólás a(z) Felállások elemzése: taktika a Bills ellen (frissítve) bejegyzéshez