Menetrend
Szavazás

Türelmet az újoncoknak

2013. 09. 14. 05:00
Szerző: pirko
Kategória: Cikkek

Chad Finn, a Boston Globe munkatársa a Buffalo Bills elleni mérkőzést követően [annak üzenete még most is aktuális - a Jets meccs előtt már nem volt időnk publikálni], szeptember 9-én megjelent cikkében minket, és Tom Bradyt is türelemre inti.

Akár csak nekünk, Tom Bradynek is türelmesnek kell lennie a Patriots új elkapóival

Beismerem, ha önök is megteszik. A Patriots kínkeserves passzjátékát látva a vasárnapi szezonnyitón a Buffalo Bills elleni 23-21-es megmenekülés során – vagy úgy is mondhatnám, hogy valamennyi olyan labdabirtoklása során, amely nem eredményezett pontokat – azon kezdtem tűnődni, hogy vajon Kenbrell Thompkins-szal és a többi ifjonccal nekivágni a szezonnak nem olyan hiba-e, amelyet jobb lett volna még a hét elején elkerülni egy vagy két telefonhívással.

Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy Tom Brady közelmúltbeli célpontjai közül bármelyiket is visszavárnám ebbe a futball csapatba. A befejezés éppen a megfelelő időben jött el Deion Branch számára, és biztosan alapos oka van annak is, hogy Brandon Lloyd, aki, ha nem is egyenletes, de mégis hasznos teljesítményt nyújtott a támadók között 74 elkapással és 911 yarddal az elmúlt szezonban, az új szezon kezdetekor még nem tagja egyik csapatnak sem.

De azután, amit Wes Welker nyújtott a Denver színeiben csütörtökön – többé kevésbé amolyan igazi Wes Welker produkciót – majd Randy Moss-t a számomra még mindig bizarr szerepben, szakértőként látva a stúdióban, nehéz volt megállni, hogy ne kezdjek el vágyakozni a régi szép idők után, amikor Tom Brady célpontjai nemcsak a legmagasabb szinten voltak tehetségesek, dekövetkezetesek voltak abban a tekintetben is, hogy a pályának mindig azon a pontján tűntek fel, amelyet az irányító elvárt tőlük.

Minden bizonnyal Brady is hasonlóan gondolt volna vissza a régi barátokra, ha nem akadt volna éppen másbokros teendője, amely mikro szinten abból állt, hogy meggyőződjön arról, Thompkins és Boyce tudják-e, hogy hol kellene lenniük, és mit kellene csinálniuk. Makro szinten természetesen arra kellett ügyelni, hogy megnyerjék azt az átkozott mérkőzést, és ezt Bradynek sikerült megoldania az utolsó drive során, 6 passzal 34 yardot haladva, ezzel biztosítva a pozíciót Stephen Gostkowski győztes mezőnygóljához.

Voltak helyzetek, mikor úgy tűnt, a fiatal elkapók más playbook alapján játszanak, mint Brady, arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem voltak egy hullámhosszon. Thompkins-nak, akinek a nem draftolt szabadügynökök közül a kezdő elkapók közé emelkedése egyike volt az edzőtábor legnagyobb érdeklődést kiváltó sztorijainak, a felé dobott 14 passzpól csak négy elkapása volt.

Elsőre Thompkins olyan volt… nos olyan volt, mint egy nem draftolt szabadügynök az első igazi NFL meccsén. Pontosan olyan volt. Brady meg sem próbálta palástolni elégedetlenségét, amelyet a Thompkins számára kijelölt route-nak az elkapó általi furcsa értelmezése miatt érzett, különösen akkor, amikor Thompkins leblokkolt az egyik end zone-ban elrontott play során abban a driveban, amellyel végül is 21-20-ra csökkentették a Bills előnyét.

Ha Thompkins tett volna még egy lépést jobbra, amire Brady számított a részéről, megszerezte volna első NFL touchdownját, és a preseason során igazi playbook-tudorként kiérdemelt hírneve nem szenvedett volna csorbát.

Ehelyett a passz a földön landolt, Brady pedig magába roskadva némán átkozódott, és a Patriots-nak a hét helyett be kellett érnie három ponttal. Valahol Joey Gallowayt kirázta a hideg [az elkapót 2009-ben egy évre szerződtette a Pats, de a szezon felénél elküldték, mert nem volt képes megtanulni a playbookot – a szerk.].

Gyanítom, hogy érezhető volt némi megbánás a New Englandre alapozó fantasy football menedzserek körében, akik mint meglepetésre képes játékosokat vették fel Thomkins-t vagy netán Sudfeldet a csapatukba. De amilyen csalódást keltő volt Thompkins játéka, éppen olyan butaság lenne még lemondani róla.

Egyértelmű, hogy tehetséges, és a preseasonban mutatott teljesítménye nem lehetett teljes egészében érzéki csalódás.

Thompkinsnak ez volt az első NFL mérkőzése, ugyanúgy, ahogy Sudfeldnek és Boyce-nak is. Sok dolgot kell ilyenkor feldolgozni, egy gyerekkori álom beteljesülését, és a túláradó élménytömeget egyszerre. Mindannyiunknaktürelmesnek kell lennünk a srácokkal – ide értve a sérült Aaron Dobsont is – amíg elegendő bizonyítékunk nem lesz annak a kérdésnek az eldöntéséhez, hogy tudnak-e játszani, vagy sem.

És ez vonatkozik arra a magas, csalódott, gyorstüzelő srácra is, aki a 12-es mezt viseli. Nem válhatsz Tom Bradyvé, a Nagy Amerikai Irányítóvá anélkül, hogy ne várnál el tökéletes teljesítményt magadtól, és mindenki mástól. De néha – gyakran – a tökéletesség túl nagy elvárás. Ezzel a társasággal szemben a legjobb és a legésszerűbb elvárás a vasárnapi felemás teljesítményekhez képest történő gyors javulás. Csütörtökre jobbak lesznek, és jobbnak is kell lenniük.

Mindemellett persze voltak reménykeltő jelek. Természetes és érthető, ha Danny Amendolát elődjéhez, Wes Welkerhez hasonlítjuk. De tudják, hogy engem kire emlékeztetett inkább 10 elkapásos, 104 yardos teljesítményével? Troy Brownra.

És nem csak azért, mert a 80-as számot hordja a mezén. A képessége, ahogy kicsavarodott testhelyzetben, kinyújtott kézzel, a pálya zsúfolt középső részén el tudja kapni a labdát, Brown elkapásait juttatta az eszembe, amelyekből oly sokat láthattunk az évek során, kezdetben még Drew Bledsoe passzait követően, mielőtt Brady vette volna át a stafétát.

A mérkőzés legfontosabb játéka is az ő nevéhez fűződik, egy 10 yardos elkapás 3. és 8-nál, a Bills 39 yardos vonalán, amikor durván nyolc perc volt hátra. Egyértelmű, hogy már élvezi Brady bizalmát. Ha egészséges marad – és igen, ez egy viszonylag nagy „ha” – úgy számolhatnak vele, mint aki 100 elakpás fölött végez a szezonban.

Ami a többieket illeti, nos, nem biztos, hogy el tudok képzelni egy olyan világot, amelyben Julian Edelman a második legmegbízhatóbb elkapónk, de vasárnap kétségtelenül ő volt az, 9 passzból 79 yardot eredményező 7 elkapással és 2 touchdownnal. Mindent egybevéve nem éppen rossz másolata a szokásos Welker teljesítménynek.

A csütörtöki, hazai szezonnyitóig visszalévő rövid időre tekintettel talán túl nagy elvárás, hogy az első mérkőzéshez képest már a második meccsen érzékelhető javulást lássunk Thompkins, Sudfeld és a többi srác részéről. De a fejlődés végső soron meg fog mutatkozni, remélhetőleg minél hamarabb, ahogy beindul a szezon.

Bármennyire is csábítónak tűnik, nincs szükség arra, hogy siettessék Rob Gronkowski visszatérését. Ne rimánkodjanak Deion Branch vagy Brandon Lloyd után, még ha nehéz is megállni azt az utóbbit illetően. Az Aaron Hernandez vasárnapi kimenőjével élcelődő poénok pedig már az előtt ízléstelenek voltak, hogy unalmassá váltak volna.

A fiatal elkapók lehet, hogy veszítettek, de a Patriots ettől még nyert. Most érdemes kitartani emellett a formula mellett.

Ne írják még le Thompkins-t, mint egy ’Taylor Price-t’, vagy ’Chad Jacksont’. Hagyják, hogy az újoncok összehangolódjanak azzal az irányítóval, akit egykor a TV-n nézve nőttek fel. Adjanak nekik esélyt NFL beli életük első igazi napját követően is.

És ez különösen vonatkozik magára a híres irányítóra, akinek éppen a néha kontraproduktív türelmetlensége az egyike azon kevés hibájának, amelyek miatt nem tökéletes futball játékos.

(forrás: boston.com)

Hozzászólások

2013. 09. 14. 06:16
Firstdown
Köszi,nagyon jó cikk !! Egyetértek minden szavával,türelem kell,nem szabad egyből földbe döngölni ezeket a srácokat és remélem Brady is van annyira "pedagógus" hogy nem teszi.Nem gondolom hogy ezek a srácok hülyék lennének és ne lenne bennük meg az akarat hogy jók,jobbak legyenek és tesznek is ezért.
2013. 09. 14. 07:33
szeder
Nekem személy szerint nem a route hibákkal volt a gondom, azt tényleg lehet gyakorolni, összeszokni.. Hanem az elkapható passzokkal pl Dobson esetfben a Jets ellen. Minimum 3-4 ilyen volt. Azt pedig gyakorolták már eleget életükben.
2013. 09. 14. 07:58
dravait
Nagyon értelmes cikk, egy dolgot tennék azért hozzá Brady "védelmében":
A nyáron nyilván rengeteget gyakorolták a playbookot, valószínűleg edzéskörülmények között a srácok elég jól teljesítettek, mert benn maradtak a keretben. meccsen meg sorba betliztek. Én értem Brady dühét, nem gondlom, hogy türelmetlen, mikor leülnek megbeszélni a hibákat (hosszú lesz!), akkor a tőle megszokott előremutató észrevételei lesznek. De a pályán muszáj látniuk a többieknek, hogy a kapitány nem elégedett, dühös, mert látja a hibákat és nem néz el felettük közömbösen. Szeritnem mindneki ezt várja tőle, ezért ő a góré a pályán. Ez nem a türelmetlenség jele, hanem azért van, hogy a csapat érezze, együtt szenvednek és ha valami nagyon fáj, akkor az kicsit midnenkinek fájjon, mert ettől csapat és ettől fogják egymást jobban segíteni.
2013. 09. 14. 08:07
zozo692
A téma adott, azt hiszem, a 6-8. hétig ez fog minket legjobban foglalkoztatni.
Én valahogy ezt a problémát már évek óta nem tudom felfogni. Nekünk van elvileg a legjobb (vagy inkább leghatékonyabb)passzjátékunk, de mégis mindenkiben van egy nagy-nagy hiányérzet és ezért ez elég ellentmondásos történet. Erre keressük folyamatosan a választ.
Feltenném a kérdést, ami szentségtörés lesz: nem értékeljük túl egy hangyafa... hajszálnyit Tom Bradyt? Nem egy-két ember, hanem szinte mindenki.
2006-ig GM QB-nak mondtuk, abból is a legjobbnak, szinte nem is volt másra szükség (3 gyűrű és ha nincs az Indy nagy leolvadás, akkor 4 lett volna), majd megkapta Welkert, Mosst, Stallworth-ot (atyavilág, akkoriban ö csak 3. számú volt...) és minden megváltozott. Ezzel (az első) két emberrel megtalálta a hangot, passzainak 40-50%-a oda ment. Majd jött a 2 (hiper)TE és a történet hasonló.
Miért van az, hogy Rogers, Brees akár 6-7 ember között osztja el a passzait egy meccsen (nem keveset...), mi meg arról beszélünk, hogy az 1. számú elkapó megsérült, akkor lecsó az egész (miközben azért mi a drafton válogattunk a 2. és 3. körben is, azaz nem kuka WR-eket).
Egyszer azt mondtam valakinek, hogy TB a legjobb "slot QB" a világon... jót röhögtünk rajta, de elgondolkodtató.
Más.
TB eltúlzott reakciói k.rvára nem tetszenek. Teátrálisak, negatívan hatnak a csapattársakra (hála a jó égnek, egyszer Edelman jól vissza is pofázott neki.. nem baj, ébressze csak rá, hogy mást várnánk tőle, valami vezér szerepét...). Egy elrontott passz után Dobson olyan riadt fejet vágott, azt hittem, elsírja magát.
Még egy adalék: Thompkins az első meccsen el nem kapott 8 passzából 2-ért volt felelős (az egyik cikk szerint), azok is jellemző rookie hibák voltak. A többi 6?
(amit meg a NYJ meccsen azon a RZ passzon megküzdött, ami majdnem TD lett... congratulation. Jaaa, az egy erősen túlméretezett dobás volt).
2013. 09. 14. 12:06
inbillwetrust
TB reakciói az elhibázott passzoknál teljesen túlzottak voltak. 5-6 hét múlva már érthetőbbek lennének, most viszont a legrosszabb amit tehet. Örülök, hogy meccs után erre már ő is rájött.
Más... Hogy mennyire fontos volt a tartalékos Pats számára a győzelem, azt BB meccs utáni mosolya ás karlendítése mutatta.:-) Már ezért megérte végigvirrasztani a meccset.
2013. 09. 14. 12:30
Traff7
1."de a kitörés közben elveszíti az egyensúlyát, így a labda elrepül a kezei között/a feje fölött."
2. "Thompkins hibázik: lett volna helye és ideje, hogy a bal lábát végighúzza a pályán, miután a jobbon már megtámaszkodott. Ehelyett lépett vele egyet, ami viszont már pályán kívül ért földet."
3. "A bevágást követő lendület gyakorlatilag ki is vitte a pályán kívülre. Ha derékszögben fordul be és jön vissza a labdáért talán még jó helyen tudott volna földet érni."
4. "Thompkinshoz nyitott passzsávja van Bradynek, az elkapó azonban rosszul olvassa az irányító dobómozdulatát, és egy helyben várja passzt, míg Brady láthatóan arra a természetes reakcióra számított, hogy Thompkins folytatja oldalirányba az ellépést a védőjétől. Touchdowntól esett el a csapat."
2013. 09. 14. 15:05
infidelitas
Komolyan nem értem, Brady 2001-ben volt max. GM QB utána nem, de volt egy kegyetlen jó def., amit jól kiegészített az O. És pont ez hiányzik az utóbbi időben, hogy nagyjából mindkét csapategység top 10-15-ös legyen és akkor nem lenne gond...
2013. 09. 14. 16:59
Whitealert
zozo692!

Én részben egyetértek veled, leszámítva TB eltúlzott reakcióit. Ezek szerintem nem teátrálisak. Aki játszott már csapatban, biztos megérti. Én 6 éven át kézilabdáztam, és egy szoros meccsen mindenki ideges és én, mint csapatkapitány személy szerint gyűlöltem ha valaki elcsesz egy ziccert, kihagy egy hetest, mert láttam a srácoktól, hogy edzésen 10-ből 10-szer megcsinálja. Egyszerűen csak az izgalom, a "túlagyalás" rontja el ezeket a szitukat. A meccs hevében lehetséges, hogy mondunk olyat a másiknak, amit nem kéne, általában az öltözőben ezt bocsánatkérés követi. Szerintem Brady nem csak azért ideges a pályán, mert úgymond cserbenhagyják az elkapói, hanem inkább azért mert látja, hogy edzésen megy egy bizonyos dolog valakinek, és képtelen megérteni, hogy a meccsen miért nem tudják megismételni azt az adott route-ot, elkapást stb...
A korábbi hozzászólókkal is egyetértek, 6. hét előtt ne törjünk pálcát az újoncok felett. A cikk egyébként remek, köszi a fordítást, pirkonak! :)
2013. 09. 14. 11:02
bara
" a felé dobott 14 passzpól csak négy elkapása volt. "

ezt még mindig tök igazságtalannak, és hamisnak tartom. ebből volt nem is egy - ha jól emlékszem - ami csak az ő irányába indított, földre vágott, sack-et elkerülő "passzkísérlet" volt.
2013. 09. 14. 12:10
2013. 09. 14. 12:41
BaP
Én is így látom. A SB vesztes meccseken, vagy a tavalyi hollók, niners elleni meccseken, mikor Tomra rámentek, szintén ilyeneket hajigált, pedig akkor Woody,Herni,Wes,Lloyd meg Gronk is pályán volt..
Szó sincs arról, hogy Brady halál pontosan hajigálna, csak a fiatalok nem futják meg a route-okat.

Az egész O# kell hogy javuljon, futókkal, fallal,QB-val, TE meg WR szekcióval.
2013. 09. 14. 12:14
Traff7
Azért TB-t le "slot QB" -ni elég erős. Most ott voltak a hosszú passzok,csak el kellene kapni...Amikor meg nem volt mélységi célpont,akkor hova kellett volna dobálni? Szerintem legyen inkább vehemens,mint hogy magába roskadtan üljön tehetetlenségében mert nem működik semmi.Abból már láttunk eleget az utóbbi években.
2013. 09. 14. 12:41
na ez szép lesz így... a társaság egyik fele Bradyt szapulja, a másik meg az elkapókat!

De egy a lényeg:

"Együtt nyerünk, együtt veszítünk!"

mindenki hibázik, ha nem így van, akkor vérprofi Madden07es valaki és a "Rookie" módban tolja a 80yardos TD passzokat Mossnak (tudom milyen érzés! xD)
rossz passzért nem csak Brady, de nem is csak az elkapók lehetnek a hibásak!
-Ott van még az O##fal (Jets ellen jó volt, előtte kevésbé)
-JMD és a játékhívás (tegyük hozzá, hogy ez sem rajta múlik teljesen, mivel Brady bármikor áthívhatja ezeket!)
-ott van a szerencsefaktor (Thopmkinsnak 2 centivel nagyobbak az ujjai akkor a labda alatt maradnak)
-az időjárás (akárki akármit mond igenis sokkal nehezebb így elkapni a labdát, még a NASA kesztyűiben is)
-na és akkor még itt van az is hogy:
"a ellenfél védelme egyszerűen tökéletesen védekezett

szóval mindenki legyen türelemmel tényleg, mert egyre csak javulni fognak a srácok, Brady is, JMD is alkalmazkodik majd hozzájuk, és ők is hozzá! Semmi garancia, hogy egy veterán WR nem jutna Ocho sorsára, és akkor jönne a kidobott DraftCetli esete!

és a D# ha így marad akkor jó lesz... ha az LBk rájönnek végre, hogy ez már nem a strand akkor pedig kiváló lehet

Edelmant pedig így leszólni nagy "buziság" 2009ben is amikor gyakorlatilag 1.slotWR volt hozta a 10 elkapást, most is... (tavaly nem volt az, mert ott volt "slot"ban Gronk és "tudjukki" is

GoPats
GoBrady, Amnedola, Thompkins, Dobson, Boyce, Superman, Gronk...
2013. 09. 14. 12:57
Traff7
Ennyi :D
(csak zárójelben: nem "szapulom" az elkapókat,csak ne TB-től várjuk már el,hogy mindig minden körülmények között halál pontosan bedobja a labdát az icipici kezecskéjükbe. Az a kis leba**ás meg ráfért az egyetemi sztárokra...) :D
2013. 09. 14. 13:28
_bb
Leegyszerűsítve:
Brady kiégett / túl hisztis...
Az újonc elkapók biztos nem fognak fejlődni... kuka
A támadófal elfelejtett futásblokkolni, itt már Scarnecchia sem segíthet
A D# igazából "soft", "igazi" támadóalakulat ellen esélytelen
...
számomra ezek a reakciók nem állnak meg. Tényleg időt kell adni a csapatnak. Ahogy a 4-5. hét előtt szerintem Power Rankinget sem érdemes csinálni.
2013. 09. 14. 14:21
A helyzet túlreagálása körében a támadósor teljes csőd párját inkább a "soha nem volt ilyen erős a védelem", "két meccset hoztak eddig a csapatnak, micsoda játékokkal" vonalon keresném.
...
Power Rankinget mikor érdemes csinálni? ;) Legalább, ha azon múlna a konfdöntő, hogy ki éppen az AFC két legelőrébb rangsorolt csapata, akkor lenne értelme idegeskedni felette, hogy mit keres előttünk a Jaguars az OW-vel és az ász punt returner legendával?
2013. 09. 15. 09:54
_bb
Ez igaz :) PR-rel csak arra utaltam,h még pár fordulóig nem igen lehet értelmes következtetéseket levonni az erőviszonyokról.

Viszont a védelem szerintem tényleg javult. S ha az eddig meglepő módon csalódást keltően produkáló játékosok (Wilfork+LB sor) is magára talál, akkor ez már egy egész vállalható egység lesz. Hiba egyébként mindenhol becsúszik, tehát arra nem számítok,h ne fordulna elő továbbra is egy-egy "busted coverage" v. csúnya "missed tackle"...az biztos volt régen is, csak ne menetrendszerű legyen.
2013. 09. 14. 13:40
azimut
Én arra lennék kíváncsi,hogy más csapatoknál az újonc elkapok hogy szoktat szerepelni! Ugye az újonc irányítók szoktak a rivalda fénybe lenni,hogy Ők így úgy amúgy szerepelnek! De Én nem emlékszem (lehet ez az Én hiányosságom),hogy WR pozícióban lévőkről szoktak e elemzéseket csinálni! Ha igen és van kedve valakinek listát közölni erről akkor azt megköszönném :D Összehasonlítás képen!
De mióta volt az a bizonyos Moss-os szezon ,nem tulajdonítok sok jelentőséget az alapszakasznak ameddig biztosítva van a PO szereplés! Úgyis ott kell teljesíteni ha akar valamit egy csapat és ott az utóbbi időben nem teljesítettünk elég jól! Szóval nekem inkább azért szokott fájni a fejem bosszús szoktam lenni mintsem az alapszakasz meccseken mutatott esetleges gyenge játék miatt!
2013. 09. 14. 14:27
lupus
Arrol karogunk,hogy Brady duhos? Meg bezzeg Rogers es Brees? Meg elszerzodott/nyugdijas jatekosokrol fantazialunk? Miert is?
Hogy a viharba ne lenne duhos? Aki szerint a fiatalokra es csak o rajuk ordit az vak. Vegyuk eszre,hogy az elrontott labdai utan onmagara is duhos. Vajon ez mennyire demoralozalja a csapatot? Semennyire. Ez nem kis iskola,meg kezfogos tea delutan! Ha nem vagy eleg jo 100-an allnak kinnt a helyedre varva.
A Saints es a Green Bay(meg ugy az osszes tobbi csapate) playbookja biztos csupan par leutesben ter el a Patriotsetol es ezert tudnak ott az iranyitok dobalozni. Mint a fanok altalaban a szavakkal. Az a baj,hogy mindenki sb akar myerni,csak hogy az nfl nem gurulos labda! Bizony a csoport gyozelem ismsiker,ahogy a playoffba jutas,meg a tobbi "apro" allomas. Csak valahogy ezt nem sikerul mindenkinek felfogni.
2013. 09. 14. 14:50
robert
Meg lehet nézni a felvételeket. Edelmannal kiabált a legtöbbet, aki négy éve tanulja a playbookot.
2013. 09. 14. 15:05
lupus
Es ezzel modt mire celzol? Hogy szegeny Edelmann pedig o mindent megtett. Vele orditott,vagy neki? Orditott,vagy "panaszkodott"? Hagyjuk mar ezt az ovodas kiabalosdit! De komolyan. Tavaly 3-3-nal nrhanyan mar BB nyugdijazasat koveteltek. Most meg 2 w-vel allunk es karogunk,mikozben a laptetejen le van irva,hogy turelem!
2013. 09. 14. 16:24
robert
Arra céloztam, hogy kevésbé türelmetlen az újoncokkal. Nyilván frusztrálta, hogy nem megy az offense-nek, és azért a legjobb, mert mindig nyerni akar. Én nem látok nagy problémát és bízok az újoncokban, de TB is mutathatna egy kicsit nagyobb magabiztosságot, mint a csapat lelke, esze, arca, vezére. Troy Brown jegyezte meg, hogy amikor ő volt újonc ő is megkapta a bizalmat. Akkor a védelem vitte a csapatot, szerencsére most is. így legyen továbbra is és a többiek meg nőjenek fel a feladathoz, nemcsak az elkapók, hanem Ridley és az ofal is. Gronk, Amendola meg Vereen meg jöjjön vissza mielőbb!!!
2013. 09. 14. 15:26
Pupu
Brady nem jó..bezzeg Rogers...BB se a régi..szinte semmi nem jó..nagy verésbe fogunk beleszaladni..Miért dühös Tom?Esetleg: miért nem dühös Tom? Miért csak ül? Olyan megtört a feje...stb ezek a szuper köpések vesztes meccsek után szoktak jönni :)
Most nyertünk... igaz nem túl szépen(támadó oldalról mert a védelemben voltan nagyon szép megmozdulások)..Nem most kell szépen játszani!!Sőt ha nyerünk nem is kell szépen játszani csak nyerni kell! 2-0 eddig..ennyi a max..ennél többet két meccsen nem lehet nyerni :) Az hogy mi lesz,hogyan fogunk játszani a következő vagy mondjuk 6 meccsel később senki nem tudja..de azért az előző évek tapasztalatai alapján(tudjátok nálunk van az a kiabálós slot QB) olyan rosszra azért ne számítsunk :)
2013. 09. 14. 21:20
petichef
Srácok! Én sem örülök, hogy ilyen játékkal van meg a 2W, de annak igen ,hogy megvan. Persze, jobb lenne ha nem azon kellene izgulnom a meccsek alatt, hogy nyerünk-e, hanem azon hogy 15 vagy 20 ponttal, de most ez van. Én is szeretném a csapatot a PO-ban látni, AFC-döntőben, és persze a SB-ban, lehetőleg a Lombardi-kupával a kézben, de mindent nem lehet. Én egy percig sem fogok bánkódni, ha még a playoffba se jutunk be. Elkezdtünk fiatalítani, nem kis mértékben, és ennek ez az ára. Pontosabban: ha ennek az az ára, hogy idén "haloványabban" szerepeljünk, mint eddig, akkor ám legyen. Nézzétek csak meg a többi csapatot, melyik tudott ilyen hosszú időn át ilyen jó eredményt hozni? Minden csapatnál vannak jobb ciklusok, és rosszabbak, amikor csapatot kell építeni. Hülye példa, de ott a vízilabda. 3 olimpiai arany, és ott is tudtuk, hogy a nagy öregek előbb-utóbb kiszállnak. Sírt mindenki, hogy most vége, aztán egy év múlva megnyertük a VB-t, egy szinte csikócsapattal. Úgyhogy nyugi srácok, az idei évet szánjuk a csapatépítésre, aztán jövőre meg lehet mutatni. Mit fogtok szólni, ha TB abbahagyja, ha már most ilyen gyászhangulat van? Nem csak akkor kell szurkolni, ha nyerő szériában vagyunk. Mert ha így teszünk, semmi sem fog minket megkülönböztetni a divatdrukkerektől. Egy szó mint száz: ne úgy nézzétek ,hogy valaminek vége van, hanem hogy valami elkezdődött, és ennek vagyunk a tanúi. Gondoljatok bele, hogy milyen jó lesz azt elmesélni az újonc drukkereknek 2019-ben, hogy igen, én végignéztem és átéltem annak a csapatnak a felépítését, amelyik 2014 és 2018 között megnyert két újabb SB-t!!! ;)
2013. 09. 15. 00:17
Lucius
Szerintem ennek is van "feelingje", hogy izgulhatunk a rookie-kért. Eddig minden meccshez úgy álltunk, hogy simán hozni kell, most meg, hogy de jó lenne, ha tudna nyerni a csapat. Izgalmas.
2013. 09. 14. 21:22
Bandi
Inkább legyen az utolsó 8-10 meccsre mindenki egészséges, legyen jobb támadójáték, mint most. Majd a védelem megoldja addig. 2-0 a csoportban eddig. A foci majd decemberben kezdődik. Addig gyakorolunk
2013. 09. 14. 21:25
Sova doktor
Lehet, hogy most "meg leszek kövezve", de nem azt tartja a mondás, hogy az offense nyeri az alapszakaszt, és a defense nyeri a bajnokságot? :) Szerintem nagyon sok dolog miatt nem kell itt károgni:
- nyertünk két meccset: a győzelmet nem kell megmagyarázni
- ráadásul ezt két csoportriválissal szemben tettük, 2-0 a csoporton belül, nem rossz dolog ez
- mindkét meccs végig éles volt
- a védelmünk számottevően stabilabbnak tűnik, mint tavaly
- a Jets köztudottan képes megölni a játékunkat, ráadásul vasárnap helyett csütörtökön játszottunk (-3 nap felkészülés)
- több olyan sérültünk volt, akik később még velünk lehetnek (Amendola, Vereen, Gronkowski)

Akkor meg? A Jacksonville-nek lehet egész évben nem lesz két győzelme... :) Szóval Go Pats, és mindenki nyugodjon meg, nincs itt semmi probléma, csak idén Manningnek lesz több TD passza. :)
2013. 09. 14. 21:35
bara
a védelmünk stabilabbnak tűnik? azt ne feledd, hogy ez két újonc irányító ellen volt, ahol néha fogtam a fejem, hogyan lehet ilyent engedni nekik... egy tapasztal, közepes vagy jobb irányító ellen ez nem lesz elég.
2013. 09. 14. 21:46
infidelitas
Bara-val egyetértek, szerintem egyelőre nem látszik a D pontos ereje. Egy Brees vagy egy Ryan ellen ez nem valószínű, hogy elég lesz...
2013. 09. 14. 22:19
zo72
két győzelmünk van ez a lényeg!
rutint kell szerezni és jók leszünk.
Amit hiányolok és pótolnunk kéne: egy csere DT és egy csere elkapó TE.
Mindkét meccsen a lehetséges 46-ból csak 42-n játszottak (csere QB + 3 fő), jobban kéne rotálnunk mert elfáradnak a húzóemberek. Azt gondolom, hogy a 3 fő helyére lehetne igazolni némi rutint!
2013. 09. 15. 00:14
Lucius
Aki Bradyt és BB-t komolyan bántja, annak szerintem elment az esze. Mindkettőnek lehetnek hibái, de soha nem fordulna meg a fejemben, hogy "lecserélném" őket. Majd ha maguktól mondják, hogy mennek, akkor mennek. Kifejezetten hálátlanságnak érzem az ilyen "leváltós" kijelentéseket (mondjuk elég szentimentális vagyok, lehet, hogy csak azért).
2013. 09. 15. 09:56
DeMartino
szent ég még a végén kiderül,hogy Tom mindenért a hibás ennyi szerencsétlen "szakértőt" se láttam még,mintha Magyarországon lennék:DDDDDD,ez a külföldiekhez szólt :D.
2013. 09. 15. 10:14
PZonda
Siralmas volt a Jets elleni meccs. tegnap alkalmam volt végre megnézni, de hihetetlen mekkora szerencsénk volt. A Jets sokkal jobb volt nálunk, mind gyakorlatban, mind pedig a statisztikákban is.
Megértem, hogy beújítottunk sok rooket és a húzóemberek sérültek, de ez a győzelem inkább köszönhető az égieknek mint nekünk sajnos.
2013. 09. 15. 10:34
bence.szel
Ha az égiek alatt a defense-t érted, akkor egyetértek veled.
2013. 09. 15. 11:07
azért az a 4 TO elég sokat számít... nem sokszor sikerül +4 TO különbséggel kikapni!
2013. 09. 15. 11:12
infidelitas
Az a baj, hogy ez D rookie qb ellen még rendben volt, de egy jobb O ellen messze nem biztos, hogy ilyen jó lesz...
2013. 09. 15. 12:18
PZonda
1 hatalmas hátránya volt csak a Jets QB-nek, mégpedig hogy alacsony, amúgy meg szarrá szopattak volna minket.
2013. 09. 15. 12:53
tamssss
Azért ne higgyünk el mindent amit a sporttv-ben hallunk. Brady 193 cm, Smith egyes adatok szerint 189 cm más adatok szerint 191 cm. Egyik sem számottevő különbség.
2013. 09. 15. 12:55
attnagy
Igen,igen.A mi lett volna ha mondatok mindig ülnek!Szarrá szopattak volna.Hát persze,gondold csak azt,vagy amit akarsz.Sőt tudod mit,nem is lesz soha többet nyertes meccsünk,csak a szarrá szopatások jönnek ezek után!Komolyan mondom 1-2 embernek itt tisztábban kéne látni és nem csak a csapat szapulásával foglalkozni.Természetesen nem volt kirobbanó formában az O,de akkor is nyertünk.2 meccs 2 győzelem.Ráadásul csoporton belül.Ez azért elég jó indulásnak.A játék meg lesz jobb is.Ennyi rookieval meg sérülttel nem egyszerű.Csiszolgatni kell,rutint szerezni,a végére amikor igazán kell a jó játék,már menni fog.
2013. 09. 15. 13:40
PZonda
Nem szapulom csak úgy a levegőbe a csapatot, tudom hogy Bradynek is nehéz dolga van, de be kell látni, hogy a Jets sokkal jobban játszott, és ha a QB észrevesz néhány igen jó helyzetet akkor csúnyán kikaptunk volna. Igen az számít nekem is hogy 2/2 W. Nem kell egyből felháborodni ezen.
azért egy 10 centi elég sokat számít, ha előtted 2méteres emberek vannak.
2013. 09. 15. 14:11
tamssss
De pont arról van szó, hogy nincs 10 centi. 2-4 van. Elismerem van olyan szituáció amiben ez is nagyon sokat számít, hölgyek biztos tudnának erről beszélni :) De a pályán ez nem releváns...
2013. 09. 15. 17:10
Lucius
Hogy nem azon a 4 cm.-en múlott a 4 int az biztos. Azon múlott, hogy rookie a QB és talán nem is olyan jó.
Ezzel együtt, azt, hogy milyen lesz a D# más csapatok ellen ne lássuk már előre. Majd 4 hét múlva tudni fogjuk, mit bírtak elit O-k ellen. Biztos több pontot kapnak, de azért ne szidjunk már egy D-t, ami 2 meccs alatt 24 pontot kapott (mert ugye volt egy return TD is a Bills ellen, ha jól emlékszem).
2013. 09. 15. 13:07
Smith szerintem már most jobb QB mint Sanchez (mondjuk nem túl nehéz),
Emanuel szerintem már most jobb QB mint Fitzpatrik...
nem mellesleg a ligában vannak olyan kezdő QBk mint Gabbert, Weeden, Ponder, Locker, Pryor... náluk simán jobbak lesznek szerintem már idén + én Dalton és Luckot sem tartom túl sokra... na jó csak viccelek Luck nagyon jól játszik!

Emanuelnek ott van egy elit RB duo Spiller/Jackson személyében ami sokat könnyít(hetne) a helyzetén, Smithnek egy Ivory/Powell duo akiknek ugyan nem nagy a nevük de nem rosszak egyáltalán
ÉS mindkettejük mögött egy ütőképes D#

szóval attól még, hogy rookie QBja van valamelyik csapatnak, lehet nem kötelező
kikapniuk
2013. 09. 15. 13:37
bence.szel
Átolvasgattam az összes hozzászólást és eléggé csodálkozom egyeseken. Mi az, hogy ha magasabb, ha nem rookie, ha erősebb az offense-ük, ha nem szerzünk annyi TO-t??? Mindegyik meccs más és minden csapat úgy játszik, amennyire engedik neki.. Ha majd egy erősebb offense-el vagy tapasztaltabb irányítóval kerülünk szembe, akkor majd meglátjuk, hogy ellenük mire megyünk. De az egy teljesen másik történet lesz, másik időpontban, más körülmények között, más egészséges és sérült játékosokkal! Komolyan mondom, ez a tipikus magyar negatív, savanyú a szőlő hozzáállás. 2 W van eddig 2 meccsből, gyakorlatilag rookiekkal felszerelkezve és meghatározó játékosok tömkelegével a sérültlistán. Nem tudom mit várnak itt sokan az év elején, egy újjáépítés után... Nem volt szép játék és pontzuhatag, de kit érdekel? Jó lenne egy kicsit a földre visszaszállni és rájönni, hogy ez az NFL és nem egy spanyol bajnokság, ahol gyakorlatilag bármit csinál a Barca és a Real az 1-2. hely az garantált..
2013. 09. 15. 13:49
PatClap
2 Win. Ezzel össze is foglaltam a lényeget :D
Szerintem tapsot érdemelnek.
2013. 09. 15. 14:16
Megkérnék mindenkit, hogy a tájjellegű hozzászólásokat (gy.k.: káromkodással spékelt) mellőzni szíveskedjetek.
Köszi!
2013. 09. 15. 14:50
Brady Tamás visszaüt
A délibábos melankóliát sodort a péntek hajnal őszi fuvallata, csípős szúrós vetemedéssel feszítette szét szurkolói büszkeségtől lángoló lelkek parazsát.
Pedig nem szabad hinni és engedni neki, ez nem koromfekete sötétség csupán annyi történt hogy a láng még nem ég teljes hőfokon, míg korábban messziről látszott a foxborough-i világítótorony vakító fénye, most minden egyes felvillanásért meg kell küzdeni. De a toronyőr a helyén van sőt az örök ellen-tenger engesztelhetetlen hullámaitól védő sziklák sokkal szilárdabbak mint tavaly - éshát láttuk mit jelenet hogyha a decemberi hó, januári fagy kikezdi az alapját: dobálhat üstökszerű nyalábokat a tetején trónoló legfényesebb csillag, ha a könnyűnek találtatott sziklaszilárd miatt rogyadozik alant a torony...
2013. 09. 15. 16:15
Firstdown
Ez gyönyörű,könnyezek... :D
2013. 09. 15. 16:16
Whitealert
Ennél szebben én sem mondhattam volna :D
2013. 09. 15. 17:22
Burkus
Annyira poétikus volt, hogy nem tudok hova lenni gyönyörűségemben. :) És minden tekintetben megfelelt Paul43 által megfogalmazott elvárásoknak is!
2013. 09. 15. 18:18
dravait
Ez bizony szép és igen költői mefogalmazása volt a "mégnemérettösszeacsapatdeavédelemmegmentettésígyreménykedhetünk" sűrítménynek.
2013. 09. 15. 21:36
TMR
szerintem mikidi vagy hikidi....egy szó mint száz, türelem.
Ha rosszul játszva is nyerni tudunk, mi lesz ha még elkezdünk jól is játszani.
2013. 09. 16. 02:41
Bruschi85
Remek cikk, köszi Pirko a fordítást, egyet is értek vele, kivéve, hogy Troy Brownhoz akarta a szerző hasonlítani Amendolát.
Viszont a vélemények és a hsz-ek közül, Lupusé, Bence.szelé különösen tetszett.
Remélem Brady Tamás pedig visszaüt még sokáig! :)

A kulcsszó mellett a lényeg továbbra is Hajrá Pats!
2013. 09. 16. 07:18
BaP
Komolyan mondom, ez tényleg tipikus magyar.:)
Az már negatív fikázó, aki le meri írni a véleményét az általa észlelt hibákról, mert -akárcsak a magyar foci válogatottról- vagy jót, vagy semmit .. Mert ez egy szerethető csapat, meg igaz, hogy gyatra volt a játék, de a Guzmics is hogy odatette ... Most komolyan?!:)

Mert a múltban nagy meccseket nyerő, nekünk sok örömet szerző játékosok, edzők nevét a hiba szóval kapcsolatosan nem lehet megjegyezni? Igen, a múltban elértek köréjük építették a HoF nimbuszt, de én biztos vagyok benne, se BB se Tom nem tartja relevánsnak mindezt az eddigiekre az idei szezonban, ők is tudják, sok a hiba, nagyot kell javulni.
Igen, kell a türelem, az egész csapat felé, és csapaton belül is. Aki választotta ezt az utat a sok rookie-val, úgy, hogy van 12 Milla cap space, annak leginkább.
De az nem segít, ha vannak érinthetetlenek a témában, mert közösen kell javulni, nem csak a rookie WR-eknek...mit segít pl, ha az elkapási arány úgy van számolva, hogy az arra dobott labda is az elkapóé.. Miért baj, ha ezt bárki megjegyzi? Mitől szentségtörés, ha valaki két ilyen gyenge O# ( Bills,Jets) láttán még nem gondolja liga elitnek az egyébként két meccset is hozó Pats D#-t?

Az akkor már türelmetlenség meg negatív hozzáállás? Dehogy!
A gyereket se dicsérheted, ha nem jól csinálja, vagy nem azon a szinten, amit tudna, mégha neked is fáj, mikor kritizálod ..

Lesz ez jobb is, kell is, hogy jobb legyen.

Go Pats! Gyerünk!
2013. 09. 16. 17:01
MajnemizBond
Nekem nem azzal van a bajom, hogy valaki leírja a véleményét a hibákról, hanem a sok "HA"-val. HA magasabb lett volna vagy HA nem rookie lett volna agyonvert volna stb. Ne legyünk már olyan okosak, hogy megmondjuk mi lett volna HA. Nyertünk 2 meccset az O igencsak nyögvenyelős, de a D HA nélkül megnyerte a meccseket. És kinek mi a tipikus magyar, nekem pl.: az ha még a jó teljesítményben is a rosszat keressük.
Hozzászólás a(z) Türelmet az újoncoknak bejegyzéshez