Menetrend
Szavazás

Wells jelentés az AFC döntő labdáiról

2015. 05. 06. 21:18
Szerző: DoM
Kategória: Cikkek
Az NFL nyilvánosságra hozta Ted Wells jelentését, amelyben az idei AFC döntőn a megengedett nyomásnál kevesebb levegőt tartalmazó labdák ügyében indított vizsgálat eredményeit tették közzé. A jelentés négy megállapítást tartalmaz az eset körülményeinek kivizsgálását követően. A megállapítások esetében minden alkalommal a "sokkal valószínűbb, mint nem" fordulatot használják, amely helyett a cikk további részében a "valószínű" szófordulatot fogom használni az egyszerűség kedvéért.

  1. Valószínű, hogy a New England Patriots személyzetének tagjai szándékos magatársukkal vétettek az NFL mérkőzésekre vonatkozó szabályzata ellen és, amellyel céljuk a szabályok megkerülése volt. Jim McNally (Patriots részéről a játékvezetők öltözőjébe delegált segítője) és John Jastremski (a Patriots felszerelésekért felelős segédje) valószínű, hogy szándékosan levegőt engedtek ki a Patriots labdáiből miután a játékvezetők megvizsgálták őket.
  2. Valószínű a bizonyítékok alapján, hogy a Tom Bradynek legalább nagyvonalakban tudomása volt McNally és Jastremski tevékenységéről, amelynek célja levegő kiengedése volt a labdákból.
  3. A kezdőrúgásnál használt labdák esetében nem találtak szándékos magatartásra utaló jelet, amellyel megkerülni akarták volna a szabályokat.
  4. Az megnevezett három személyen kívül a jelentés készítői nem hiszik, hogy bárki másnak tudomása lett volna a fentebb leírt esetről, vagy abban tevőlegesen részt vettek volna.

A 243 oldalas jelentés összefoglaló részében is több SMS üzenet részlet szerepel, amelyben McNally és Jastremski arról cseveg, hogy tenni fognak róla, hogy legközelebb a labdákkal "minden rendben legyen". Az AFC főcsoport-elődöntőt megelőzően McNally két dedikált labdát és egy mezt kapott Bradytől. A Colts meccset és a botrány kirobbanását követően Brady és Jastremski között több hosszabb telefonbeszélgetés is történt.

Az AFC döntőn történt események vázlata a jelentés összefoglaló része alapján:

  1. A mérkőzést megelőzően a Colts figyelmeztette az NFL-t, hogy a Patriots részéről kísérlet történhet, hogy a labdákat a minimumként meghatározott értéket el nem érő mértékben fújják csak fel. Ezt a sejtésüket semmivel sem támasztották alá. A Colts bejelentése végigjárta az NFL ranglétráját. Ennek a végén eljutott a mérkőzés vezetőbírájához is. Walt Anderson kijelentette, hogy a szokásos eljárást fogja követni, amikor ellenőrzi a mérkőzés előtt a labdák nyomását.
  2. A mérkőzés előtt a labdák ellenőrzése során a McNally által bevitt Patriots labdák közül kettő nem felelt meg a megengedett értékeknek. Ezt a játékvezetők korrigálták. A Patriots labdákat 12.5 psi értékre fújták, míg a Coltsnál a célérték 13.0 volt, bár egy-két labda 12.8 vagy 12.9 psi értéken is állhatott.
  3. A mérkőzésre felkészített labdákat ezt követően a játékvezetők öltözőjében tartották. Amint Andersonék készültek elindulni a pályára, nem találták a labdákat. A vezetőbíró emlékei szerint ilyen vele 19 éves pályafutása során még nem fordult elő. A játékvezetők engedélye illetve tudomása nélkül McNally kivitte a labdákat az öltözőből és onnan a pályára indult velük. Itt a kijárat közelében belépett a két zsák labdával együtt egy mosdóba, ahol egy perc negyven másodpercet töltött. A bizonyítási kísérlet során azt állapították meg, hogy az időtartam elegendő volt a labdákban a nyomás csökkentéséhez.
  4. Az első félidőben dobott Patriots interceptiont követően a Colts részéről jelentették, hogy a labda nem felel meg a szabályoknak, mert nincs benne elengendő levegő. A szünetben ezt követően került sor a Patriots 11 illetve a Colts 4 meccslabdájának [azért csak négy Colts labdát ellenőriztek, mert többre már nem maradt idő a szünet végéig.] az ellenőrzésére, melyet két különböző eszközzel Clete Blakeman és Dyrol Prioleau tartalék játékvezetők végeztek el. A mérések eredményét az alábbi két táblázat mutatja (jegyzet: 12.5 psi az NFL által még engedélyezett legalacsonyabb nyomás, amelyre a meccs előtt a Patriots labdáit felfújták. A Colts labdáit 13 psi-ra fújták).
1

A mérések után a Patriots labdáit újrafújták, hogy megfeleljenek a szabályoknak. A Colts labdáit nem módosították, mert legalább az egyik tartalék játékvezető mérés szerint a megengedett minimum értéket meghaladták.
A találkozó után McNallyt kikérdezte az NFL biztonsági személyzete. A kikérdezés során azt állította, hogy egyenesen a pályára ment a labdákkal.

A Wells-jelentés szakértők bevonásával megállapította, hogy a szünetben elvégzett 15 db labda mérése során tapasztalt anomália pusztán a fizika törvényeivel, időjárási körülményekkel,a mérkőzés előtti és szünetbeli mérések körülményeivel nem magyarázható teljeskörűen. A fizikai bizonyíték hiánya arra enged következtetni, hogy emberi beavatkozás következtében kerültek az előírt érték alá a Patriots labdái.

A cikket az eredeti jelentés első, 22 oldalt felölelő összegző fejezetének az elolvasását követően írtam.

Robert Kraft a New England Patriots tulajdonosa közleményében csalódásának adott hangot, ahogy az NFL az ügyben a nyomozást lefolytatta és vitatta az abban szereplő szakértők tudományos megállapításait, és kijelentette, hogy "az NFL nem rendelkezett semmilyen összehasonlításra alkalmas adattal (az AFC döntőn megmért 15 labdán kívül), mert szünetben korábban sosem ellenőrizták a labdák nyomását." Kraft úgy nyilatkozott, hogy a vizsgálat négy hónapja alatt végig együttműködtek és ezt követően mérhetetlenül csalódtak a végkövetkeztetésekben, amelyet nem támaszt alá egyértelmű, cáfolhatatlan, közvetlen, meggyőző bizonyíték. Méltatlannak nevezte a jelentés azon állítását, hogy megtagadták az egyik alkalmazottuk újbóli kihallgatását, ugyanis a jelentés azt nem említi, hogy az újbóli interjú már az ötödik meghallgatás lett volna, melyet már túlzónak tálaltak egy olyan részidő munkavállalóval szemben, akinek másik teljes állása is volt.

Végezetül:
"Tisztelem a nyomozás független jellegét, az időt, fáradtságot és erőforrásokat, melyet erre fordítottak, a vizsgálat végkövetkeztetései érthetetlenek és nehezen magyarázhatóak számomra. Tudom, hogy nincs valódi eszközünk arra, hogy az NFL álláspontjával szembe vitába szálljunk. Megértjük és tiszteletben tartjuk, hogy mit jelent egy csapatnak lenni a harminckettőből a ligában és emiatt alapjaiban elfogadjuk a vizsgálat eredményét és megtesszük a lépéseket, hogy hasonló helyzet ne alakulhasson ki, továbbá elfogadunk bármilyen szankciót, amit kiszab az NFL."

Hozzászólások

2015. 05. 06. 21:30
BaP
Köszi DoM.
Engem elszomorít ez, Tom miatt.
Mi a véleményed?
2015. 05. 06. 21:37
Miért? Ez köztudomású, hogy minden irányító másképp szereti a labdát. Maga Rodgers vallotta be, hogy ő mindig túlfújatja a labdát, mert ő azzal tud jobban dobni. Ez megint ugyanaz, mint a videogate volt. Mindenki csinálja, csak mindig a Pats-et kapják el...
2015. 05. 06. 21:41
nszgergo
2015. 05. 07. 14:26
Beni
Tehát akkor túlfújni lehet a lasztit, de ha annyira kevés psi hiányzik belőle hogy kézzel nem lehet megállapítani akkor már hatalmas ügyet kell csinálni belőle... Talán azért mert ennyire jók vagyunk,de biztos sokakat zavar hogy nem a kedvenc 1/1 es pickje lett minden idők legjobb QB ja :)
2015. 05. 06. 21:41
nszgergo
Csak Rodgerset soha nem fogják leellenőrizni még így sem...
2015. 05. 06. 21:42
Nem hát. A Packers mindenki számára egy szimpatikus csapat, sok a legenda körülötte, megvannak a maguk hullámai, mi meg már uncsik vagyunk h megint ott vagyunk.
2015. 05. 06. 21:42
pontosabban MINDIG ott vagyunk... Ma ha megint több lesz a vereségünk, mint a győzelmünk, akkor majd nem fognak minket ennyire ellenőrizgetni.
2015. 05. 06. 21:43
nszgergo
valószínű h ez sem töri meg a dominenciánkat, úgyhogy xarjunk rá, ők meg töröljék ki, már elnézést :) :)
2015. 05. 06. 21:59
cspeti98
Valószínűbb mint nem, hogy nem töri meg a dominanciánkat :D
2015. 05. 06. 21:43
A Tom valószínűleg tudta részt az összefoglaló rész alapján inkább fordítva kellett volna fogalmazni: valószínűleg nem volt tudomása és nem volt aktív részese a "feltételezhető" emberi beavatkozásnak. Az ellenkezőjére semmilyen komolyan vehető bizonyíték nincsen.

Számomra a legmeglepőbb rész, hogy a bírók figyelmét külön felhívják a labdákra, erre azokat csakúgy ki lehet vinni az ölözőjükből, hogy egyikőjük sem állítja meg McNallyt és mégis hova-hova kiskomám.

A rendelkezésre álló 15x2 mérés alapján látható eltérések a Colts és Patriots labdák nyomáscsökkenése között a jelentés szerint statisztikailag jelentősek. Ezt csak 4 Colts labdával nekem nehezemre esik elhinni. Ez van.

Jimmy G pick így még tényleg jól jöhet, mert jövőre vele kell végigverni a ligát, de legalábbis a Coltsot. ;)
2015. 05. 06. 23:24
BaP
Az valami félelmetes, mennyire nem vesznek figyelembe semmit a jelentésben abból a kevés tényből.
A labdák mérési eredményei szórnak ( szerintem hibahatáron kívül)

A Colts labdák is vesztettek 0.05 - 0.7 psi-t
( és határ alatt volt több) és csak négyet mértek.

Szerintem a jelentés azért készült ilyen formában, mert Tom nyilatkozata nem tetszett nekik, valamint az együtműködése sem a vizsgálat alatt.

Ha a sziklaszilárd tényeket írják, akkor a két labdás fiúra sem tudnak semmi konkrétat ráhúzni, és mivel a dolog már az Afc döntő másnapján erősen kiszivárgott, valami komolyabb kellett.
Valószínüleg ez a majom Goodell szondázza jelenleg a véleményeket.

Ami viszont visszafordíthatatlan: Tom HOF és GOAT megítélését, vagy kora legnagyobb QB teljesítményét ez a dolog beszennyezi, bármi is lesz.
Ez lett volna ennek a töketlen brigádnak a felelőssége, hogy vagy bizonyítson, vagy mentsen fel emberket....de nem az, hogy mocskoljon.

Én arra számítok, hogy Tom-ot több meccsre eltiltják :(


Ja, eddig bírtam Chris Sims-et, de ő is elmehet a p...ába.
Ennyi "tény" neki elég volt ahhoz, hogy hazugozzon, meg súlyos eltiltásról, csalásról beszéljen... P...cs

2015. 05. 06. 21:35
fejszee
Tudom hogy nem az én véleményemet kérdezted, de BULLSHIT! Főleg 100+ nap után...
2015. 05. 06. 21:48
tucsi7
Mondhatnak amit akarnak, a Colts-ot a második félidőben vertük agyon. Az SB-t meg hoztuk. A többi már csak mese. (Azért nem szeretném, ha az IKON ledőlne, és e miatt nem kerülne be a Hírességek Csarnokába)
2015. 05. 07. 01:52
ArsnL
na ne röhögtess, GOAT a srác

ne féltsd :D
2015. 05. 06. 21:51
Nem szoktam teret engedni az indulataiknak, de Goddellnek és a többinek az apja fütyijét. Hát mekkora gané dolog már ez. Hogy ennyire szúrjra a szemüket a Pats évtizedes erőssége. Persze BB-t nem tudták megingatni 2007-ben, most a csapat legjobb játékosával szaroznak.
És igen, akkor vegyék elő Rodgerst is, meg a többieket is. Jaaa, hogy ők 20 év alat 1 SB-t nyertek csak? Szegények. Közröhej, felhuzza az agyam.
Valószínűbb, mint nem, hogy bekaphassák....
Bocsánat....
2015. 05. 06. 21:57
BrédiTamás12
Én csak most látom h komolyan ezt mondják amit..Azt hittem Volin ökörködik a twitteren :D

Akkora vicc hogy nagy.Valószínű, esetleg, talán.

Ha eltiltanák Tomot, vihetnénk bíróságra az ügyet? Nincs semmi bizonyítékuk csak spekuláció.

Legalább egy telefonbeszélgetés felvétele kellene nekik ahol Tom utasíja a fószert a leeresztésre, ha akarnak valamit.

Menjenek az annyukba
2015. 05. 06. 22:01
MaYo#51
A "Sokkal valószínűbb, mint nem" kezdésű mondatoknak, annyi értelme és biztos háttere van, mint a "HA" kezdésű mondatoknak... Viszont az ügy kirobbanásakor tudni lehetett, h sokkal valószínűbb, mint nem, h ez lesz a vége, h egyszerre vagyunk bűnösek és ártatlanok, mert nincs olyan a kezükben amivel 1000000%-ig bűnösnek tudnak kimondani, viszont mégiscsak a Pats-ről van szó, ők nem lehetnek ám ártatlanok... Részemről ennyit erről, nem is értem miért húzták eddig az ügyet...
2015. 05. 06. 22:04
BrédiTamás12
Akármit írnak, kizárt h Tom ilyesmit kérne és belemenne..

Gondolom draft pickekkel nem ússzuk meg, bár az egész report csak rizsa.
2015. 05. 06. 22:03
yoki
1-1,5 PSI csökkenést kérnek a csapaton számon, úgy hogy a bírok 0,4 PSI különbséggel mérnek és nem szimulálták le az eseményt?!
"Sokkal valószínűbb, mint nem" ,hogy ez egy k..rva nagy parasztvakítás és semmi ténymegállapítás.
4 hónap alatt... egy "talán"... pfffff
Erre alapozni szankciókat, főleg eltiltást, erős lenne. :S
2015. 05. 06. 22:16
Iolaus
Ez a jelentés egy nulla. Hónapokig vizsgálódnak. Néha már a zaklatás határait súrolták egyes esetekben. Erre elő állnak egy talán, meg úgyhisszük szinte vagdalkozással. Ezzel akarnak egyeseket elítélni? MI lesz a következő?
Meg amúgy Tom az interceptiont a "hibás" labdákkal dobta és a "jó labdákkal" szedtük szét nullara a Colts-ot?.
Meg Kraft úr is mondta, hogy sose mértek még meg labdákat félidőben. Akkor meg mégis mi alapján merik azt mondani hogy ez a mérési eredmény ami kijött az szokatlan és mahinálásra utal? Mihez képest ha nincs is viszonyítási alap, akkor meg mi alapján akarják besározni már megint a Pats-et? Egyszerűen nincs rá hivatkozási alap, hogy milyennek kéne lennie a labdának félidőben.
Egyszerűen csak szeretnék már a liga 2ik felében látni a New Englandet és nem értem miért.
2015. 05. 06. 23:57
iceman
Én értem, hogy miért. Egyrészt mert nagyon sok tulajdonos tett nagyon sok pénzt a brand-jébe, közvetve pedig a ligába és ennek ellenére csak szenvednek a csapataik, a Pats pedig halmozza a sikereket. Másrészt a régi, patinás brandek tulajdonosai nagyon nehezen fogadják el, hogy újabb klub került immár visszavonhatatlanul a legendák közé. Amitől pedig egyenesen retteghetnek, hogy Brady-BB párosnak összejön az 5. győzelem is.
2015. 05. 06. 22:17
Csak közvetett bizonyíték van, de Hernandez ügyben is csak az volt. (nem, nem ugyanaz a fajsúlyú a két ügy, még mielőtt valaki nekem ugrana). Márpedig szerintem az NFL ennél kevesebbért is büntetett már játékost.
Szóval Brady-t szerintem tuti megbüntetik, a kérdés az hogy mire vagy mennyire. ELtiltják bizonyos számú meccsről, úgy, hogy a Pats-Steelers meccsel kezdődik az egész idény és akkor azon sem Brady, sem Blount, sem Bell?
Vagy csak sima pénzbüntetés?
2015. 05. 06. 22:35
pont ezen gondolkoztam én is, és fejtettem ki kicsit lejjebb :D
akkor nem csak én érzem, hogy sz*rban a liga is
2015. 05. 06. 22:22
Egyébként bár joga van hozzá, de az mindenképp érdekes, hogy Brady nem volt hajlandó a "nyomozóknak" átadni semmilyen dokumentumot vagy telefont (szöveges üzenetek, email).
2015. 05. 06. 22:27
Mennyiben?! Én se adnám oda senkinek az enyémet, max a rendőrségnek ha arra köteleznek. És én nem vagyok se híres, se gazdag, se semmi. Az én magánlevelezéseimet, sms-eimet, képeimet, hívásaimat ne nézegesse senki. Aztán meg majd véletlenül kikerült volna pár sms, e-mail, kép a bulvársajtónak, ami után közlik h hát nem ők voltak, vagy közlik h "sokkal valószínűbb, mint nem" hogy tőlünk szivárogtatott valaki, de nem tudjuk bizonyítani hogy ki volt.. igaza volt h nem adta át. Ráadásul ha ő írt sms-t, e-mailt valakinek, annak a másik félnél nyoma kellett volna h legyen, nem? Vagy ha törölte, akkor törölhette Brady is simán.
2015. 05. 06. 22:37
Annyiban, hogy ezzel erősíti a gyanút, hogy rejtegetnivalója van. Arra valóban nem gondoltam, hogy esteleg a bulvár miatt nem adta oda.
2015. 05. 06. 22:51
pedig szerintem a fő indok az lehetett. Inkább higgyék azt róla h bűnös, mint sem a családját kitegye bármiféle zaklatásnak.
2015. 05. 06. 23:00
takirob69
Az előzményeket tekintve teljes mértékben azonosulok TB álláspontjával. Az ügy kirobbanását követően az első napokban sok fél és valótlan információ szivárgott ki NFL forrásokból. Az NFL ott bebizonyította, hogy nem tudja diszkréten kezelni az egész ügyet. Ezek utén TB a rosszfiú mert adta át a bizotságnak a privát levelezését. Szánalmas bagázs ez a Goodell banda.
2015. 05. 06. 22:54
BrédiTamás12
Olvastátok a két labdáscsávó üzeneteit? elég kemény, ha tényleg ezt írták és nem Wells találta ki. MOndjuk h miért nem törölték azt csak ők tudják.Lehet Colts megbízottak :D
2015. 05. 06. 22:24
azimut
Szerintetek benne van a pakliba hogy Brady vissza vonul ha büntetik? Hogy ezek után nem hajlandó ebben a ligában játszani?
2015. 05. 06. 22:51
nszgergo
2015. 05. 06. 22:29
na erre most nagyon kíváncsi leszek, mit tesz az eNeFeL...
-ez alapján a csapat nem bűnös, vagyis őket nem hiszem, hogy büntethetik
-BB nem bűnös, vagyis őt sem lehetne büntetni
-az a 2 említett személy lehet, hogy bűnös, vagyis őket esetleg büntethetik
-Brady lehet, hogy tudott róla, tehát gyakorlatilag a csapatból őt lehetne büntetni max ha logikusan nézzük (kezdek kételkedni, hogy az NFL egy logikusan működő "multi")

na de, hogyan tudnák esetleg megbüntetni Brady-t (ami röhej lenne!)?

1) pénzbüntetés: pár 100'000 $... esetleg 1M $... 2M $? vicc lenne, de röhögve kiköhögné a farmer szebéből kb
2) eltiltás: ez lenne a legkézenfekvőbb (ha biztos lenne a bűnössége) na de a Patriots nyerte a SuperBowl-t, vagyis mi játszuk a szezonnyitó meccset hazai pályán a Steelers ellen, márpedig (ahogy az NFL szokta beharangozni 2 gyűrű vs. 4 gyűrű) a BigBen-Brady összecsapás miatt választották, nem azért hogy Jimmy G irányítsa a BAJNOK támadóegységét... ezzel szépen szólva tökön lőné saját maga a liga... senkit nem érdekelne kis túlzással az egész meccs. Azt meg nem teheti meg, hogy a 2. meccstől tiltja el... vagyis, már semmin nem lepődnék meg

asszem most nagyon járnak Goodell-ék agytekervényei, hogy mit is csináljanak, ebből jól nem jöhetnek ki csak a szomorú az, hogy "sokkal valószínűbb, mint nem" hogy mi sem
2015. 05. 06. 22:39
"-BB nem bűnös, vagyis őt sem lehetne büntetni"
Sean Payton sem volt az...
2015. 05. 06. 22:57
hát azért az a Bounty ügy sokkal durvább volt... teljesen más világ sztem
na mind1, várom a fejleményeket
2015. 05. 06. 23:15
Idén a Falcons elnökét, Rich McKayt fosztották meg a verseny bizottság vezetői posztjáról, pedig tudta nélkül erősítették a közönség hangját a stadionban.
2015. 05. 06. 23:28
feladom :DD
2015. 05. 06. 23:34
:D nemá, a Pats sem adta fel 24-14-nél ;)
2015. 05. 06. 23:44
:D akkor... hmmm

de a kib*szott nagy hangszórókat valakinek meg kellett vennie és be kellett vitetnie a stadionba szóval tudnia kellett róla :P
2015. 05. 07. 08:55
:DD lol
sztem a Wells jelentés is így készült :D
2015. 05. 06. 23:32
Zarathorn
Az egész Saintset nem baszogatták annyira a bounty úgy alatt mint minket szaros labdák miatt...
2015. 05. 06. 22:30
ervinator
Ha felcseszik Brady agyát, akkor jön az 5. gyűrű is! :D

Az ügy maga egy vicc, szerintem Brady túl nagy ikonja a ligának, hogy őt ezért elmeszeljék meccsekre, viszont pénzbünti lehet. 2 szertárosnak pedig meszeltek.
2015. 05. 06. 22:44
chateautorres
Ez a pech, ha BB már a hétvégén ismeri a jelentést, akkor a hetedik körben lehet hogy draftolt volna egyet?
2015. 05. 06. 22:58
BrédiTamás12
2015. 05. 06. 23:48
iceman
Ha Brady-t formálisan elmeszelik, akármilyen kis büntetést kap is, szerintem visszavonul. Nem a büntetés mértéke a lényeg, hanem az, hogy Brady-ről ki lehessen mondaniuk azt, hogy csaló. Ez által a BB-TB éra alól kirúgnák az egyik alappillért, aminek a következményei beláthatatlanok lennének a csapatra nézve. Brady esetleges visszavonulása után furcsállnám, ha pl. BB nem vonulna vissza. Szépen végig van ez gondolva, nullára akarnak minket írni teljesen és ne legyen igazam, de nem fognak leállni.
2015. 05. 07. 11:53
csgabor
Kedves iceman és minden kedves szurkolótársam, akikben felmerült TB visszavonulásának gondolata! Gondoljátok végig, hogy miről szól az ügy. Minimális mértékben kisebb nyomású labdákról, melyek semmit nem befolyásoltak az AFC döntőben. TB-vel kapcsolatban semmi bizonyíték nincs (sőt ráutaló jel, nyom sincs!) arra vonatkozóan, hogy bármi köze lenne (hangsúlyozom!) a LABDÁKHOZ! A neve azért merül(t) fel folyamatosan, mert neki (állítólag) ezt észlelnie kellett (volna). Józan paraszti ésszel végiggondolva remélem senki nem gondolja komolyan, hogy
1. Ezzel pár hét múlva még bárki is foglalkozik a Pats-nél.
2. TB visszavonul. (Utána pedig még BB is...)
Go Pats!!!Go to L. SB!!!
2015. 05. 06. 23:16
zo72
szánalmas ez a jelentés... Ez egy koncepciós per a "demokrácia és a jogállamiság" országában. A kép mutatás magas iskolája.... Kraft úr meg elgondolkodhat hogy érdemes-e Goodell-t támogatnia a jövőben...
2015. 05. 06. 23:43
iceman
Goodell nem tud mit tenni, ha a nagy múltú csapatok tulajdonosai közösen sarokba szorítják. Nyilván van is nekik mivel. Akkor meg már inkább Kraft úrral megy szembe.
2015. 05. 06. 23:19
sting
Ugyan már, a leírtakon senki ne húzza fel magát.
"Valószínűsíthető" történések miatt egy, a jogállamiságra nagy hangsúlyt fektető országban nem hoznak ítéletet. Már azis furcsa, hogy egyáltalán leírtak és megjelenhetett ilyesmi.

Ha mégis tényként kezelik a bebizonyitatlant, akkor csak a csapatot büntethetik, hiszen a csapat felelősséggel tartozik az alkalmazottaiért.

Számomra inkább az a szomorú, hogy nem mennek a végletekig szembe a ligával. Ugyis évekig ezen fog így rágódni a sajtó, akkor már mindegy lenne ha még nagyobb feneket kerítenek neki.
2015. 05. 06. 23:49
iceman
2015. 05. 06. 23:40
iceman
Először is szögezzük le, ez egy feltételezésekre és félinformációkra épülő koncepciós eljárás, aminek borítékolni lehetett előre az eredményét. Azért van benne a sok "feltételező" kitétel, mert gyakorlatilag bizonyíték semmire nincs. Azt viszont pontosan tudják, hogy Tom Brady nélkül nincs ütőképes csapatunk, legalábbis jó ideig nem lesz, ha keresztülviszik a szándékukat. Rajta keresztül pedig meg lehet kérdőjelezni az eddigi eredményeket is, amit meg is fognak tenni, ne legyen e felől kétségetek. Szerintem ez konkrétan egy "összeesküvés", amiben a liga nagy múltú csapatainak vezetői (legalábbis egy részük) és a liga vezetői egyaránt érintettek. Keményen vissza kell ütni, mégpedig ha kell, akár bojkottálni is kell a ligát. Ha nem leszünk kemények, akkor bizony Brady nélkül vágunk neki a következő évadnak. Szerintem itt már annyira eldurvultak a dolgok, hogy nincs nagyon visszaút. Ha a csapat nem áll ki határozottan Brady mellett, akkor vissza fog vonulni a szezon kezdete előtt, a hater-ek pedig elérik a céljukat. :(
2015. 05. 06. 23:57
mammut
Szerintem az időzítés se véletlen... Lezárult (szinte teljesen) a Free Agency Story, gyakorlatilag lecsengett a Draft Story, kellett valami, hogy odakattintsunk az oldalra.

Amúgy én jogász vagyok, ugyan sajnos itthon, és nem Amerikában, ezért lehet, hogy rossz a meglátásom, de egy ilyen jelentés alapján nem nagyon lehet(ne) elmeszelni Bradyt... Persze (sajnos) bármi megtörténhet az NFL-ben.

Azt már láttuk az erőszakos ügyekkel kapcsolatban is, hogy a 0 reakció ugyanúgy bennük van, mint a masszív túlreagálás. Igazából tuci hozzászólásának 2) pontjában van szerintem a lényeg, ha nem nagyon büntetik Bradyt az (sajnos) nem azért lesz, mert ártatlan, hanem mert nem éri meg nekik eltiltani.

Egyébként meg a vicc az, hogy Rodgers ugye maga nyilatkozta, hogy mindig azt kéri, hogy fújják túl a labdákat, aztán ha észreveszik és leeresztetik a bírók, akkor ez van. Szerintem Brady "bűne" ugyanez, azt szokta kérni, hogy minél alacsonyabb nyomás legyen a labdákban, és lehet, hogy a szertáros fiúk belelkesedtek...

Ugyanakkor nézzük meg a táblázatot, volt olyan Colts labda is, ami 0,85-tel "lejjebb ment", és egyébként meg a mérések se lehettek valami pontosak, mert egyszer az egyik, másszor a másik bíró mérésében van -0,4 psi a másik méréshez képest - nem hiszem, hogy különösebben pontos technikát használtak volna a sporik.

És könyörgöm - amit már írtak többen is - nézzünk az eredményjelzőre és mondjuk meg, hogy milyen előnye származott a "leeresztett" labdákból a csapatnak!

Na, befejezem inkább...
2015. 05. 07. 00:25
TMR
"A k**va istenit! Meggyalázták a Csendőrséget!"
2015. 05. 07. 00:30
komzoz65
Bradyt szerintem nem fogják eltiltani. De lesz pénzbüntetés, meg megbélyegzés. Egy nulla ügyet felfújtak. Amit a Colts a sorozatos hatalmas zakók miatti terelésből dobott be. Az NFL vezetése pedig a Rice ügy (és több más hasonló eset) eltussolásából adódó botrány terelésére használt. Azok el is tűntek a köden. de itt akkora vizsgálat volt, mint a Kennedy gyilkosságnál, és éppen olyan korrekt is. Ha mégis eltiltják emiatt a koncepciós úgy miatt Tom Bradyt akkor az NFL számomra mér nem lesz a régi. Ugyan ki hiszi el, hogy nekünk pont a Colts ellen bármilyen csalásra szükségünk lenne? Pofozógépek voltak folyamatosan a számunkra, sokáig ez az egész nevetséges volt a számomra, most meg siralmas.

Az amik magukba nézhetnének, amit ilyen alaposan megvizsgálnak az rendre a legnagyobb hazugságokat hozzák ki. A már említett alap példától, OJ pere, vagy az iraki vegyi fegyverek és a többi - mind nagyon alaposan volt kivizsgálva.

De az NFL különösen. Ennek a ligának vannak komoly problémái. A játékosok sorozatos bűncselekményei, a sok decens docens miatt. A folyamatos doppingolás. A rengeteg sérülés. A bírók rendszeres minimum vitatható ténykedése. Stb. És akkor ezen izmoznak? Hányás...
2015. 05. 07. 09:16
fatman
2015. 05. 07. 00:32
TMR
Ez a jelentés semmi más, mint egy újabb muníció a hater-eknek. Mi meg tudjuk mi történt.
Kicsit - dehogy kicsit, nagyon is - emlékeztet engem a Suarez-Evra történetre ez. Ott sem volt semmi bizonyíték Suarez ellen, csak annyi, hogy Evra azt vallotta, hallotta, ahogy lenégerezi (spanyolul). A szezon ötöde mégis ugrott Suareznek.
2015. 05. 07. 00:40
Burkus
Azt meg tudja mondani valaki, hogy Kraft miért fekszik le eleve? Miért fogad el bármilyen szankciót vita nélkül? Ez nem úgy hangzik, mint a felelősség teljes beismerése? Miért nem mennek perre, amitől amúgy is fél a liga mint a tűztől?

Furcsa ez nekem.
2015. 05. 07. 00:51
TMR
Megint csak a Suarez-Evra ügyet hoznám fel. A Liverpool végletekig harcolt az igazáért, ahelyett, hogy elfogadták volna a liga szankcióját. És mi lett a vége? Bukott az edző, manager, dir. of football, jogász...mindenki.
Kraft úr nagyon jól tudja, hogy a Liga már meghozta az ítéletet, max csak dagaszthatja a tésztát. Nem érdemes.
Anno ezt mondtam, hogy nem volt túl jó ötlet Kraftéknak azt nyilatkozni, hogy ha kiderül nem vagyunk bűnösek bocsánatkérést követel a ligától.Ha előbb nem, hát ott biztosan eldőlt, hogy ebből nem jövünk ki jól. Goodellék nem fognak bocsánatot kérni, ergo ki kellett hozni, amit kihoztak.
2015. 05. 07. 08:11
mgabor74
Érdekes egy mérőműszere volt a Blakeman nevű segédbírónak. Az összes Pats labdánál jóval alulmérte a nyomást a másiknál, majd mikor jöttek a Colts labdái egy kivételével elkezdett többet mérni mint a kolléga. Minimum röhejes a dolog. Itthon még traffipax bünti sincs, ha nincs hitelesített eszközzel készített mérés és fotó. Ezek mivel mértek? Tesco gazdaságos pumpa órájával?
2015. 05. 07. 08:54
Newman
Én majdnem végigolvastam a jelentést. Két nyomásmérővel mértek a szünetben, és a kettő eredményei között volt statisztikailag 0,35 bar eltérés. A jelentés szerint a Pats labdáinak megmérése után a bírók valószínűleg műszert cseréltek, de erre nem emlékeznek biztosan. Van a táblázatban még egy elírás, a Colts 3-as számú labdájánál, azt valószínűsítik, h. mivel kiáltással mondták be az eredményeket, a papírra, aki írta, fordítva (másik névhez) véste be a számokat.
2015. 05. 07. 13:08
Tzimisce
Ez aztán a szakszerű és hiteles eljárás!
2015. 05. 07. 08:15
Neo
Szomorú, de valószínű, hogy 3-5 meccsre eltiltják Bradyt. Legalábbis twitteren ezt írják. Bár szerintem Garoppolóval is nyerhetünk meccseket.

Más: Julian csak 91. a TOP 100-as listán?? Ki állítja össze ezt a listát??
2015. 05. 07. 08:54
nszgergo
Azpk akik Brady visszavonulását vizionálják, azok az elmúlt években mit néztek ? :) Csak jól feltüzeli a srácokat, aztán mehetünk az ötödikért...Tiltsák csak el, ha ennyi eszük van, a ligának többet árt a hiánya az első meccsen, mint nekünk hármon, azt garantálom.
2015. 05. 07. 09:14
csabesz
Ha ezért, e jelentés alapján eltiltják, az a világ x-ik csodája lenne a demokrácia bölcsőjében.
A sokkal valószínűbb hogy zsíros büntivel Gizi Anyut visszakényszeríteni a kifutók világába...
2015. 05. 07. 09:35
fatman
egyébként sztem egy kemény labdát könnyebb eldobni, viszont nehezebb elkapni, tehát Tom inkább plusz terhet vállalt magára az elkapók érdekében, ha esetleg véletlenül tényleg ő lenne a dolog mögött...

a liga szempontjából meg ez tényleg apró csínytevés, még a ricsajos stadionoknál is enyhébb (európai fociban is folyton manipulálnak a labdával, minden vb-re új minta, ami mindenkit megőrjít, főleg a kapusokat, és annál az előny, aki korábban gyakorolhat az új lasztival), szóval a hangszórókből bejátszott zaj, amikor az ellenfél támad, sztem sokkal durvább, már az is sportszerűtlen, hogy folyton a rekord hangerőre gyúrnak egyesek...

és tényleg, a sérülések és anyagozás miért nem téma inkább?
2015. 05. 07. 10:18
arapum
Engem ez a téma érdekelt volna, mert valami alapja csak volt, és még így is bekövetkezett... "A mérkőzést megelőzően a Colts figyelmeztette az NFL-t, hogy a Patriots részéről kísérlet történhet, hogy a labdákat a minimumként meghatározott értéket el nem érő mértékben fújják csak fel. Ezt a sejtésüket semmivel sem támasztották alá. A Colts bejelentése végigjárta az NFL ranglétráját. Ennek a végén eljutott a mérkőzés vezetőbírájához is. Walt Anderson kijelentette, hogy a szokásos eljárást fogja követni, amikor ellenőrzi a mérkőzés előtt a labdák nyomását."
2015. 05. 07. 10:23
Newman
Tény, hogy a labda nyomásából előnye nem származott sem Bradynek, sem a Patriotsnak. A jelentés a szabályszegést akarja alátámasztani, az előny szerzésnek még a szándékát sem vetik fel.
Brady úgy érezte a Jets meccs után, "mintha téglát dobálna", és a szertáros sms-e szerint másnap reggel megmérték, és 16-os(!) volt a PSI. Ezután kérte Brady, hogy gondoskodjanak arról, hogy 12,5 legyen a nyomás. Egyetlen beszélgetésben sem ismerte be senki, hogy Brady a határ alá akart menni, nincs sms sem arról, hogy Brady kifejezetten ezt kérte volna (a leggyanúsabb üzenetben is "done" szerepel, nem konkrét érték). Ennek fényében meglepő a megállapítás, hogy tudnia kellett volna, ha leeresztették volna a labdákat. Szerintem inkább valószínű mint nem, hogy Brady az alsó határt kérte, és ha volt leeresztés (ami max. 0,5! bart jelenthetett), akkor is csak ügybuzgóságból.
Egyébként maga a riport cáfolja, hogy a labdával való manipulálás a Patriotsnál gyakorlat lett volna, hiszen 2014 év végi sms-ekkel próbálják alátámasztani a vádat.
2015. 05. 07. 10:32
&ris
Az SMS-ek alapján azért elég nehéz letagadni a szándékosságot... És ha a labdákat szándékosan eresztették le, akkor arról Brady biztosan tudott. Ennyire ne legyünk már elvakultak... Nyilván nem a két szertáros találta ki, hogy leeresztik a labdákat.
Persze, elég kellemetlen ez a dolog, meg mondhatjuk, hogy "ehhez kellett ennyi idő?!" stb, de ez még mindig jobb, mint ha kimondták volna, hogy "a bizonyítékok arra engednek következtetni, hogy Tom Brady utasítására a másik két személy szándékosan manipulálta a labdákat." Na akkor mi lenne Bradyvel? Ebbe belegondoltatok?
Persze, lehet mondani, hogy a második félidőre fel lettek fújva és akkor nyertük meg a meccset, meg "a többi irányító is csinálja"...de sajnos ez akkor is egy paca marad Brady karrierjén, ahogy BB-én a spygate. Ettől ő nem lesz kevesebb, csak más nyomáson szereti a labdát, mint ahogy azt a szabályok megengedik. Ez van. Szokjatok hozzá.
Természetesen azzal egyetértek, hogy a Liga nem hozta magát túl jó helyzetbe ezzel a mondok is valamit meg nem is helyzettel. De mi a jobb: egy legenda bemocskolása, vagy a teljes lerombolása? A bemocskolás nekünk, Pats szurkolóknak kevésbé fáj...
2015. 05. 07. 10:41
&ris
A bökkenő, hogy mivel Tom Brady ízlése és a szabályok nem találkoztak egymással, ez csalásnak számít... Ami miatt szerintem el fogják tiltani.
2015. 05. 07. 10:46
BaP
Ez persze nem igaz ;)
2015. 05. 07. 10:42
BaP
A következő miatt érnek szart az SMS-ek.
Azaz ami miatt nem bizonyíték:

1. Nincs konkrét bizonyíték rá, hogy emberi beavatkozás volt a bírói ellenőrzés után, a Pats labdái pedig eredetileg, a bírók mérése alapján is a minimum szintre voltak eresztve
2. A félidőben mért Colts labdák a Patriots labdákhoz hasonlóan leeresztettek, pedig azok az átvételekor közép értéken voltak ( a félidőben 3 a 4ből minimum alatt
3. A legfontosabb- a labda alacsony nyomásra leengedésével kapcsolatosan NINCS utalás arra, hogy ezt a két labdafiú mindezt a labda átvétel UTÁN tette
4. Azt, hogy a labdák legyenek minimumon, azt tuti Brady kérte, de semmi bizonyíték, utalás nincs arra, hogy kert volna olyat, vagy tudott volna olyanról, hogy ezt a labda átvétel UTÁN teszi bárki.

Azaz közvetlen bizonyítékok alapján, és FELTÉTELEZETT cselekmény FELTÉTÉTELEZETT ISMERETE
miatt akarják elmeszelni Brady-t....

Biztos meg is teszik, de Tom helyében hitelrontás, és a vizsgálat incompetens lefolytatása miatt beperelném a picsába a bizottságot, az nfl-t és Goodell-t is, ha ezt megteszik.

Szarházi tetű bagázs!
2015. 05. 07. 10:50
BaP
Bocs, az 1-4 pont az SMS-re vonatkoznak.

És " közvetlen bizonyítékok teljes hiánya mellett feltételezések alapján ítélkeznek.
2015. 05. 07. 13:02
TMR
"Szarházi tetű bagázs!"
az bizony, de ezt eddig is tudtuk.
2015. 05. 07. 14:12
iceman
Te miről beszélsz egyébként? Az sms-ekben egy büdös szó nincs arról, hogy Brady kérte volna a labdák megengedett érték alá való leeresztését.
2015. 05. 07. 16:23
BaP
Az SMS-ek ezt sugallják, a vizsgálók szerint, és vannak is mcNelly-nek ironikus kiszólásai, és ezért írják többek között a " more probably than not The QB of The Patriots was awared"
Erről
2015. 05. 07. 10:47
&ris
Rodgers megoldása egyébként jóval kockázatmentesebb (és szimpatikusabb) és nem is minősül csalásnak. Saját elmondása szerint felfújatja a labdákat amennyire ő szereti, aztán vagy észre veszik a játékvezetők és leeresztenek belőle az ellenőrzésekkor, vagy nem. Nem ellenőrzés után manipulálja! Így már a játékvezetők felelőssége, hogy nem a szabályoknak megfelelő nyomású meccs labdákkal játsszanak a meccsen.
2015. 05. 07. 11:22
mammut
Nem értek egyet. Ez olyan, mint a gyorshajtás, ha nem kapcsol le a rendőr, attól már szabályos voltam? Hát nagyon nem!

Rodgers bevallotta, hogy a szabályos szint fölé kéri a labdákat fújatni, Bradyról annyit tudunk biztosan, hogy a szabályos szint alsó határára kérte.

Ha tényleg 16 psi volt a Jets meccs után (és ha ez a decemberi Jets meccs), akkor mi van abban, ha szól a srácoknak, hogy figyeljenek erre oda?

Az pedig, hogy a labdák eresztettek, a Colts labdáinak mérése miatt teljesen egyértelmű, ott van labda, amiben 0,85 psi-vel csökkent a nyomás.
2015. 05. 07. 11:38
&ris
Értem amit mondasz, de ez inkább olyan mint fix trafi. A rendőr nincs kint az úton minden alkalommal amikor arra mész. Brady a fix trafinál lassított, majd megint átlépte a határt, míg Rodgers gyorsan ment, aztán hátha nem fényképezik le... A hasonlatnál maradva :D
2015. 05. 07. 11:40
&ris
Amiben ugyebár benne van a büntetés, ami jelen esetben az, hogy nem olyan lasztikkal dobálhat, amilyennel szeretne :)
2015. 05. 07. 10:56
&ris
Igazad is van meg nem is... :D Valóban közvetlen bizonyíték nincs.
Szerencsére annyi esze volt a két srácnak, hogy megpróbáljanak burkoltan fogalmazni... De ezeket az utalgatásokat csak az nem érti aki nem akarja... Szíved joga, hogy te nem akarod érteni, de ez még nem változtat a tényeken.
Egyébként meg van egy videó, hogy a srác a labdák ellenőrzése után 1,5 perce bemegy a labdákkal egy szobába. Ez kb olyan mint az SMS-es utalások... Nem tudja senki biztosan, hogy mit csinált, de mindenki sejti.
Arra vagyok kíváncsi, hogy ez a két jómadár meddig fogja tartani a száját...
2015. 05. 07. 11:19
Newman
>>>És ha a labdákat szándékosan eresztették le, akkor arról Brady biztosan tudott. Ennyire ne legyünk már elvakultak... Nyilván nem a két szertáros találta ki, hogy leeresztik a labdákat.annyi esze volt a két srácnak, hogy megpróbáljanak burkoltan fogalmazniSzíved joga, hogy te nem akarod érteni, de ez még nem változtat a tényeken.van egy videó, hogy a srác a labdák ellenőrzése után 1,5 perce bemegy a labdákkal egy szobábaArra vagyok kíváncsi, hogy ez a két jómadár meddig fogja tartani a száját...
2015. 05. 07. 11:47
BaP
De baszki ott a "ha"
Semmi bizonyíték nincsen.

Ha szándékosan leeresztették és Ha tudott róla ... De biztos hogy így volt?


Ha ezt feltételezzük, akkor Brady egy csaló, hazug hiteltelen senki. Viszont egy HOF kaliber, a 2014 SB Mvp, 4x SB győztes legenda esetén szerintem vagy bizonyítsák rá és szankcionáljanak nagyon keményen.... vagy kussoljanak. Ez a sugallás, feltételezés, sejtetés az egyébként ami gusztustalan.

Ezt minden elfoglultság nélkül írom, ilyet senkivel nem lenne szabad csinálni.

Kíváncsi vagyok, mi lesz a bünti.



2015. 05. 07. 14:33
max350
2015. 05. 07. 11:38
captn
Szögezzünk le valamit. Pats drukker vagyok, légyszi ne kövezzetek meg amiatt, amit most leírok, de megpróbálom elfogultság nélkül vizsgálni a történteket:

- A szertáros ember elviszi a labdákat, ami abszolút nem része a processznak
- Bevonul a budiba, ahol van annyi ideje, hogy leeressze őket
- Átlagolva a két bíró méréseit mind a 15 labdára és ezeket csapatonként újra átlagolva az látszik, hogy a Pats labdák 1.20 PSI-t, a Colts labdák 0.47 PSI-t vesztettek a kiinduló értékekből. Több, mint 2x-es különbség.
- Csak 4 Colts labdát néztek. Ok. Hasonlítsuk össze a 4 legkevesebbet vesztett Pats labdával. Pats -0.79 PSI, Colts -0.47 PSI. Majdnem kétszeres a különbség és ez a legkedvezőbb eset rénk nézve. Randomgenerátorral kiválasztottam 4 tetszőleges labdát egyszer -1.06 PSI egyszer pedig -1.31 PSI jött ki. Ez az utolsó pedig már majdnem háromszoros különbség.
- A meccs után is elvégezték a méréseket 4-4 tetszőleges labdára. Az eredmény szerint a Colts labdái 0.47 PSI-t vesztettek a meccs eleje óta a 13 PSI-ből. (A Colts labdáit nem fújták után a szünetben, tehát a második félidő alatt kb. nem vesztettek semmit). A Pats labdáit felfújták a szünetben, mind a 4 labda 13 fölött maradt a meccs végére. Feltételezve, hogy 13.5 PSI-nél nem volt több (a szabály szerint ez a max) egyik se a fújás után ez 0.23 PSI veszteséget jelent.

Tudom nem voltak laboratóriumi körülmények, de mindkét csapat labdáit ugyanazzal a módszerrel mérték, tehát emiatt nem volna szükségszerű különbségnek lennie az eredményekben. Az egyik műszer 0.3-0.45 PSI-vel többet mér, de mivel az összes labdát megmérték mindkettővel, ha labdánként átlagoljuk a méréseket ez a hiba eltűnik a rendszerből.

A trend tehát világosan látszik, hogy mikor a szertáros lelécelt és eltűnt a lasztikkal a félidőben, a Pats labdái elvileg azonos kötülmények között a pálya szélén jó közelítéssel minimum kétszer annyit vesztettek, mint a Colts labdák. Amikor meg nem ő vitte a labdákat alig vesztettek. Ez minimum gyanús és még ha nincs is fotó/video az emberről, ahogy ereszti a labdákat a budiban egyszerűen teljesen valószínűtlen, hogy ennyire másképp viselkedjenek a labdák a pálya szélén, az egyik félidőben, mint a másikban. Az egyetlen különbség a körülmények között az emberünk. Márpedig közvetett bizonyítékok alapján is hozhatnak ítéletet. Tegye mindenki a szivére a kezét…ha ez az eset fordítva esik meg, a Colts-ot gyanusítják meg, hogy leeresztették a lasztikat, pontosan ennyi bizonyítékkal és a Colts nyer, kiesik a Pats mit gondolnátok? RÁGALOM, HOGY CSALÁSSAL VÁDOLJÁK A COLTS-OT? Nem hinném…

A legidegesítőbb az egészben, hogy nyílt titok, hogy szeretnek belénk kötni ahol lehet, ezért is nem értem miért adunk erre lehetőséget…TB karrierje szempontjából ez az egész ügy rettenetes, mert hiába a 4 (maybe more) gyűrű, HOF, a sajtó örökre megbélyegzi a Deflate Gate üggyel. Mert botránnyal a legkönnyebb eladni műsorokat. Robert Kraft hozzáállása pedig szerintem pont a helyzetnek megfelelő. Megpróbáltuk, beszoptuk, elfogadjuk az ítéletet.
2015. 05. 07. 11:56
BaP
És hol a bizonyíték arra, hogy ez a feltételezett leeresztés Brady tudtával történt?

A minőség ügyben használják a Cpk fogalmát, 1,34 alatt megbízhatatlan, 1.64 sok helyen az elvárás, Hogy mintavételezéssel mérni lehessen. Ennek a két embernek a mérése tuti nem releváns, mert brutális szórás volt a mérések között. Ez egy saccolás. Saccolásból trendeket csinálni tök felesleges.
Mert mi van, ha a Colts ball boy a hőlégbefúvók mellett tartotta a zsákot, a Pats-é meg rádobta egy hókupacra?

Én 144 nap alatt egy kifogástalan, tényeken nyugvó kivizsgálást, és korrekt, tények alapján meghozott állásfoglalást vártam volna.
Ez meg egy " more possible than not" meghurcolás ...

Ha ez Peytonnal van, ugyanez lenne a véleményem!
2015. 05. 07. 12:09
OFenoMeno
Na, igen...ez az ellenőrző mérés is vmi kabaré-szint. Bekiabálás után rögzítették az adatokat ? Emiatt előfordulhat, hogy 1-2 mérés nem a megfelelő bíró neve alá/mellé került a táblázatban ?!? Na, meg mi az, hogy nincs idő a Colts összes labdáját megmérni ? Később kezdődik kicsit a 2. félidő, és ? Ez amúgy kapásból ellentmondás a jelentésben: egy embernek van ideje 10(?) labdát leereszteni kb. 1 psi-vel 1 perc 40 másodperc alatt, míg egy teljes bírói csapat nem tud 24(?)-et egy félidő alatt ? Ez így elég komolytalan, ahogy az egész jelentés is.
2015. 05. 07. 12:13
OFenoMeno
*megmérni a félidőben, természetesen nem leereszteni :)
2015. 05. 07. 12:15
captn
Én egy szóval sem említettem, hogy Brady sáros, szerintem ő egy kicsit magát keverte bele, a fene nagy titkolózással. A gyanú pedig elég, hogy besározzanak, nem kell bizonyíték... :(

"Mert mi van, ha a Colts ball boy a hőlégbefúvók mellett tartotta a zsákot, a Pats-é meg rádobta egy hókupacra?"
A 2. félidőben akkor hova tűnt ez a különbség?...nem valószínű, hogy különbözőképpen kezelik a labdákat az első, vagy második félidőben.
2015. 05. 07. 11:57
OFenoMeno
"Bevonul a budiba, ahol van annyi ideje, hogy leeressze őket" - igen, a jelentésben az áll, hogy kipróbálták, és szerintük elég volt az idő. De ez most komoly ? 1 perc 40 másodperc elég volt ? Kinek ? Előszedtek vmi cirkuszi mutatványost, aki ennyi idő alatt bemegy egy szobába leteszi a labdás zsákot, és leereszt 10t(?) hasonló nyomásúra ? Már nem azért, de ennyi idő alatt a ... nem veszem elő, kis túlzással. Persze ő jobban siethetett, ha tényleg leeresztette őket. De gondolom nem rögtön az ajtóban kezdte el őket eresztgetni, eltelik fél perc és még semmit nem csinált. Na, meg kurv*jó kezei lehetnek, ha műszer nélkül mindet csak kicsivel 12.5 alá eresztett, és érezte ezt a különbséget. A trash talkban is láthattuk/hallhattuk, hogy ez az egy psi kb. érzékelhetetlen emberi tapintással. Így, ha a kezeivel ellenőrizte, hogy laposabb lett-e, akkor még nagyobb különbségnek kellett volna lennie. Ha meg használt műszert az vmilyen formában látszódnia kellene a felvételen, amikor bemegy a wc-re, hogy jéé, ennél ott van egy mérőműszer...a másik meg, ha használt műszert az megint csak lassította a "munkájában". Kíváncsi vagyok Wellsék milyen módon jutottak arra, hogy ez ennyi idő alatt megoldható. Mert józan/logikus gondolkozással sokkal valószínűbb, mint nem :) , hogy ennyi idő nem elég erre.
2015. 05. 07. 12:08
captn
Szerintem ez az ember milliószor fogott a kezében tojás labdát, és találomra egy kicsit kiengedni belőle másodpercek kérdése. Ezért van akkora szórás a leeresztett mennyiségek között. Átlagokat tekintve: 0.43 - 1.65 PSI

Tapintással nehéz megérezni? Nekik lehet, de ez az NFL. Az INT után 3 másodperccel jelezte az ember, hogy nem kóser a labda. Már úgy vitte le a pályáról.
2015. 05. 07. 12:10
OFenoMeno
Erről is min. 3 cikk volt min. 3 személy megnevezésével, hogy akkor ki is jelezte a bírók/megfelelő emberek felé a gyanújukat az int után...
2015. 05. 07. 19:47
Andydaro
Azért ment ki a partszélre, hogy tegyék el neki a labdát emlékbe (Brady interceptionja)Ezt a játékos mondta el miután ezt terjesztette róla a média, hogy ő jelezte hogy valami nincs rendben a labdákkal.
2015. 05. 07. 12:15
&ris
Nyilván egy szertárosnak nem áll módjában kipróbálni, hogy kb mennyi ideig kell belenyomni a tűt a szelepbe, hogy kellő mennyiségű levegőt eresszen ki belőle...
Hagyjuk. Másként gondolkodunk, soha nem fogunk egy nevezőre jutni. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy a két srác fog-e a köpni vagy sem, esetleg kiad-e valamelyik egy könyvet "hogyan eresztettem le TB labdáit" címmel 15 perc hírnévért és a gyors meggazdagodás reményében... Remélem egyik sem! A gyanú fennáll, és bár ez egy jelentéktelen dolog, nyilvánvalóan semmi köze ahhoz, hogy Tom Brady az aki, sajnos sosem fogjuk megtudni az igazat. Fogást kerestek rajta és sajnos találtak. Legalább kiderült, hogy ő is csak egy ember.
2015. 05. 07. 12:19
OFenoMeno
Mivel alig tapintható a különbség, gondolom a tűt se 1 vagy 2 percig kell nyomni, hanem vmi tizedmásodpercig. Gondolom nekik ezt is tanítják, hogy érezze a különbséget 0.1 meg 0.2 tizedmásodperc között :)
2015. 05. 07. 12:36
&ris
Micsoda érvek... :D Meg is győztél!
Össze is állt a kép: A két srác egyébként az időjárásról sms-ezett, a helyiségbe (ami nem WC volt egyébként) meg csak azért ment be a fiatalember, mert akart csinálni 30 fekvőtámaszt, meg néhány felülést. A NE és Colts labdák közötti különbség is csak a fatális véletlen eredménye és biztos tényleg hókupacra dobták véletlenül.... Ja, hogy nem volt hó...kellemetlen. Akkor a sátán műve!
Látom a tények nem zavarnak a tisztánlátásban. És igen, annak a valószínűsége, hogy 1,5 perc alatt néhány labdát találomra leeresszen valaki, nagyobb a valószínűsége, mint hogy a pálya egyik oldalán reagálnak a labdák a hidegre a másikon meg nem.
Részemről lezártam.
2015. 05. 07. 13:57
Newman
De, WC volt. Egyértelműen szerepel a jelentésben. Épp az egyik érv, hogy a bírói öltözőben is volt WC, miért nem azt használta. (Nem akarta zavarni a bírókat, ezt válaszolta.)
2015. 05. 07. 14:20
&ris
2015. 05. 07. 12:06
&ris
Köszönöm a megerősítést. :)
LEHET, hogy nem is volt teljesen tisztában azzal, hogy mik az értékhatárok (kizárt, ő Tom Brady - ő üzente a Baltimorenak, hogy forgassák kicsit többet a szabálykönyvet :D ). Lehet (tényleg), hogy nem tudta, hogy ezt hogy oldották meg a srácok, de én ezt úgy tudom elképzelni, hogy edzésen azt mondta a labdafelelősnek, hogy "nézd papa, ez a labda az etalon, ez így pont jó, próbáljátok meg a többit is ilyenre megcsinálni, hogy ilyen fasza zsugákkal dobálhassak a meccsen". Aztán meccs utáni edzésen mikor megkérdezte a srác, hogy "na főnök, jó vót?" - akkor mondta, hogy "lehetett volna jobb is, kicsit keményebb volt a kelleténél". A srác meg csak próbálta lelkiismeretesen csinálni a dolgát és mindent megtett, hogy TB-vel pacsizhasson edzésen és boldog labdafelelős maradhasson örökre, ezért szólt a haverjának, hogy ellenőrzés után azért kicsit még eresszen a labdákból, ha a sporik fújnának bele.
2015. 05. 07. 12:19
&ris
Akár hogy is, ez Brady utasítására történt, akkor is ha nem állt szándékában szabályt szegni.
2015. 05. 07. 12:26
Lucius
+1
Amúgy az egész elég fura, nem "tervezett" eseménynek tűnik. Dedikált labdát meg pólót kaoptt Bradytől... szerintem mindenkinek van a csapatnál, nem hinném, hogy emiatt csinálná valaki ezt. SMS-ben beszélik meg a részleteket... ne már. Ha szándékosan "csalok", biztos nem csinálok ilyet. &ris verziója hihetőbb, hogy edzés után TB szólt, hogy lehetnek puhábbak a labdák, egy szertáros, aki együtt él a csapattal, ennek alapján elkezdhet akciózni, hogy a "főnöknek" jó legyen. Nem hiszem, hogy kikérték Brady véleményét, hogy csaljanak-e, vagy ha igen, kizárt, hogy TB olyan hülye, hogy erről e-maileket meg SMS-eket tároljon magánál (és emiatt ne adja oda a cuccait). Az SMS eleve egy vicc. Ha szóban beszélik meg telefonon, az se visszakövethető, de ilyesmiről az ember személyesen beszél a másikkal.
Végezetül, nem hiszem, hogy TB-nek megérte volna kockáztatni a hírnevét emiatt. Nem volt komoly motiváció ekkora kockázatvállalásra.
2015. 05. 07. 14:21
mammut
Ezzel akár egyet is érthetnék, azaz hogy egy túlbuzgó alkalmazottunk leeresztette a labdákat, mert TB a puha labdákat szereti. De azt nem gondolom, hogy azt adta volna utasításba, hogy ereszd a szabályos szint alá...

Ami meg a nagy fizikázást illeti: azt írtátok ugye, hogy a félidőben a Colts labdái is eresztettek, de a második félidőben már nem. Hacsak nem volt 15 fokkal melegebb a második félidőben, akkor szerintem ez is elég nehezen magyarázható: továbbra is tartom, hogy komolytalan körülmények között született ellenőrizhetetlen eredményekről van szó.

És amit írtatok az elején:
- az NFL-ben végigjárta a ranglétrát a gyanú: OK, akkor miért nem küldtek oda egy embert emiatt egy normális mérőeszközzel?
- a bírónak előre szóltak, aztán a srác elvitte a labdákat, ő meg nagyon csodálkozott, mert hogy ilyen még sosem volt, de nem mérette le a meccs előtt újra, hanem belefújt a sípjába, hogy mehet a meccs?

Nagyon sok homályos és nehezen érthető részlet van, ezért is nem mernek egyenesen fogalmazni a jelentésben.

Ne értsetek félre: ahogy fent is írtam, én nem zárom ki, hogy tőlünk valaki leeresztette a labdákat, de szerintem TB nem adott utasításba szabályszegést, és egy vizsgálat, aminek ezek a "megállapításai", az nekem nem vizsgálat.
2015. 05. 07. 14:45
OFenoMeno
Minden szavaddal egyet értek.
2015. 05. 07. 14:46
OFenoMeno
2015. 05. 07. 14:53
OFenoMeno
Nem beszélve arról, hogy a Vikingsot konkrétan elkapták, és konkrétan vmi $30.000 körüli pénzbírságra büntették, a csapatot. Akkor most: 1, minek ez a boszorkányüldözés ? 2, miért akarják a mostani esetben mindenféleképpen Tomra húzni az egészet ? (igazából mindkettő költői kérdés :) )
2015. 05. 07. 19:52
Andydaro
Szerintem is pontosan így történt ahogy írtad.
Viszont mint utobb kiderült minimum egy másik qb is így csinlálja.Akkor viszont lehetne az NFL következetes és máson is elverheti a port.
Pont ezért hiteltelen ez az egész dolog.
2015. 05. 07. 12:44
komzoz65
Kezem a szívemen, meg bárhol ahol kell, ha egy 45-7-re elvesztett meccs után a mi csapatunk ilyen baromságokkal zaklatná a minket legyőzőket, akkor igencsak ingerült lennék, és éppen olyan szánalmas próbálkozásnak érezném, mint ahogy most is lenézem a Coltsot emiatt.

Az amik ebben a sok hűhó semmiért jellegű megagagyi kivizsgálásokban és az azt követő totál téves döntésekben hagyományaik vannak. Kezdve az indiánokkal kapcsolatos eljárásuktól, a McCarthy féle vizsgálatokon át, a Kennedy ügyek kivizsgálásán keresztül, az iraki vegyi fegyverekig. Na pont ennyire volt korrekt ez a vizsgálat, és ennyire lehet hinni nekik. szerintem minimum nagyon naiv a hozzáállásod, ha most ennek a részleteiben elmerülsz. Az egész ügyről ordít, hogy koncepciós ügy, kreált ügy.

Paganóék előre tudták, hogy mi fog történni. - komolytalan
Pont azok ellen fogunk majd csalni, akiket egy éven belül háromszor laposra vertünk előtte. - komolytalan
Egésznek a jelentősége - pipafüst.Nem NFL szinten, hanem meccs szinten is. Egy 45-7-es meccset ragozunk, melyen egy zászlónak nagyobb a jelentősége, mint a labdák "puhaságának". -Komolytalan.

Kinek volt mindez az érdeke ez? Gudell és Pagano. Pont.
2015. 05. 07. 12:56
BrédiTamás12
Gronk kibaszott nagy király a videójával :-D
2015. 05. 07. 12:58
MaYo#51
Sokkal valószínűbb, mint nem, h itt sokan úgy "ítélkeznek" Tommi fiú felett, h semmi bizonyítékuk nincs rá! Nem azért mondom ezt, mert számomra szent és sérthetetlen a Pats, hanem azért, mert ebben a témában a hozzászólásai néhányaknak szigorúan feltételezésen alapszanak, nem pedig tényeken! Félre értés ne essék, ha lenne nyomós, megdönthetetlen bizonyíték a bűnösségére, akkor lehajtott fejjel, szomorúan akár még meg is kövezném, de ez így csak "sárdobálás" és a saját kapitányunk durva rágalmazása, amin sokaknak el kéne gondolkozni!!! És sokkal valószínűbb, mint nem, h ezzel most sokak lelkivilágába beletapostam, de h őszinte legyek lesz*rom és csak annyit kérek, h akkor válaszoljatok erre az igazatokat megédve, h ha minden állításotokat, megdönthetetlen bizonyítékokkal tudjátok alátámasztani! Köszönöm!
PATRIOTS!!!
2015. 05. 07. 13:23
OFenoMeno
2015. 05. 07. 13:50
nszgergo
2015. 05. 07. 14:19
iceman
2015. 05. 07. 14:23
mammut
2015. 05. 07. 14:54
max350
Ezen miért is csodálkozol ebben az országban? Bizonyítékok nélkül kísérgetnek embereket vezetőszáron, koncepciós ügyeket gyártanak a végén -az esetek többségében- kiderül, hogy a meghurcolt emberke ártatlan volt! Ezt látjuk évek óta!!!!
Tehát, ne csodálkozz, hogy egyesek ilyenek!!!!
2015. 05. 07. 16:58
csgabor
2015. 05. 07. 13:59
pm11
Mivel nincs bizonyíték nem mindegy mit írogatnak? A lényeg, hogy a végén mi emelhettük magasba a trófeát amit már soha senki sem vehet el tőlünk....
2015. 05. 07. 14:15
OFenoMeno
"2015. 05. 07. 12:36 &ris"
"Micsoda érvek... :D" - ezzel nyitsz, és utána leírod azt, amit...ne haragudj, de csak nevetni tudok rajtad :)
1, Mi van, ha az eső miatt - mert az volt - mindkét oldalon letakarták az éppen nem használt labdákat ? Könnyen lehet, és egyik oldalon kevesebb/több/más "takaróeszközt" tettek rá ? 2, A fizika nem matematika...sokszor javítani kell 1-1 tételen/képleten, mert a mérések/tesztek kicsit vagy teljesen más mutatnak, mint amit eddig gondoltunk. Te kellően nagy esetben (ami nem 100 vagy 1000, hanem legalább 100.000) mérted a félidőben a labdákban a nyomást különböző időjárási viszonyoknál, a labdák különböző kopottsági állapota mellett (és ki tudja még mi befolyásolhatja a nyomás változását)? Ja, hogy az nfl sem. És most - úgy, hogy a colts összes labdáját meg se mérték - a szórás jellege rögtön azt bizonyítja, hogy a Patritos dolgozója random módon eresztette le őket. (sokminden mástól is lehet ez, amíg nem bizonyítod be az ellenkezőjét, vagy azt, hogy konkrétan ebben az esetben emiatt volt.) Na, egy ilyen szintű levezetésen/következtetésen egy bonyolultságelmélet vagy logika tanár (vagy aki kicsit is belekóstolt már ilyesmikbe) maximum egy jót röhög :) Kb. kiemelték a nekik kedvező eseményeket/tényeket - , mint az egyszeri diák, aki sejt vmit az adott tételről, de nem tudja pontosan azt bizonyítani/a levezetést, így 1-2 lépést átugrik, és vmi csoda folytán kijön a "megoldás" - , és azokat összefűzve még mindig csak annyira jutottak, hogy lehet, hogy esetleg talán a Patriots dolgozói benyomták a labdákon lévő tűket, ezzel kisebb nyomást "előállítva" bennük, minderre pedig Brady utasítást adott. Amúgy fizikából hirtelen nem jut eszembe bizonyított(!!) példa ilyen "mint hogy a pálya egyik oldalán reagálnak a labdák a hidegre a másikon meg nem." érdekességre, de kémiában ott van a kén por. Elkezdi az ember melegíteni, és megolvad/sűrű massza lesz, további melegítés után újra szilárd, majd még magasabb hőmérséklet esetén újra olvad. 3x változtatja meg jelentősen a szilárdságát, miközben a hőmérséklet folyamatosan nő. Persze erre megvan a konkrét/pontos magyarázat/bizonyítás, hogy miért történik így. Ahogy arra nincs pontos bizonyítás, hogy kb. 30-50 méterrel arrébb X számú labda nem viselkedhet másként, mint a másik oldalon Másik x számú labda, illetve, hogy pontosan ugyanúgy kell viselkedniük.
Igen, vannak gyanús események/történések az ügyben - tavalyelőtti idegenbeli Jets meccs után csak azért változtattak a szabályokon, hogy a bírói testületnek legyen "igaza", na ez pl. hamisítatlan TÉNY - , de jóval több a kérdés, illetve konkrét bizonyítékok hiányáról beszélhetünk abban a vádpontban, hogy Brady utasítására a dolgozók szándékosan a megendedett határ alá eresztették a labdákat. Már maga a megállapítás is, hogy "valószínűbb, mint sem" is nevetséges egy 243 oldalad jelentés konklúziójában. Most akkor hány százalék is pontosan ? 51 vs 49 ? Vagy 90 vs 10 ? Egy 243 oldalas jelentésbe azért bőven beleférne egy részletesebb elemzés a különböző állapotban lévő labdák ugyan hogyan reagálnak különböző időjárási körülményekre, hőingadozásokra, párás-száraz levegőre...na, hogy ugyan miért is gyanús a Patriots 11 labdájának viselkedése, és a Colts 4 lábdájáé miért nem ? Illetve azt is meg tudnák mondani, hogy az "egy írja, kettő méri és ordibálja" technika hány százalékban meríti ki a szakszerű mérési eljárás fogalmát. 28.11 vs 71.89 ? Szerintem valószínűbb, mint sem, hogy semennyire. Na, meg arról is részletesebben is írhatnának, hogy mit takar ez a "A bizonyítási kísérlet során azt állapították meg, hogy az időtartam elegendő volt a labdákban a nyomás csökkentéséhez." kijelentés ? Ez így lóf*tyi. Tett 10 ember 10 kísérletet - ami még mindig rendkivül kis minta - , és legalább 9 ember legalább 9x sikeresen teljesítette 100 másodpercen belül a feladatot, vagy addig-addig próbálkoztak, míg valakinek sikerült..vagy a kettő között vhol féltávon ? Vagy mennyi/milyen volt az szórás/eloszlás Colts/egyéb és Pats alkalmazottak között a nemlétező(...) átlaghoz viszonyítva ? Illetve arról is szép grafinokat készíthettek volna - , mint a magyarok az EB pályázatban :)) - , hogyha 1 ember le tud ereszteni 10 labdát 100 másodperc alatt (olyan mértékben, hogy a különbség még a tapasztaltaknak is nehezen észrevehető emberi tapintással), akkor hányat tud lemérni - leereszteni :)) - egy bírói csapat/3 ember egy félidő alatt, le tud-e mérni 24t egy félidő alatt ? Mennyi az esélye annak, hogy első esemény megtörténik ÉS a második nem ? Illetve a többi miért nem mér ? Adogatták a labdákat ? Ezesetben tényleg felmerül a kérdés, hogy az "igen"-en kivül más eredményt is kaphatunk arra a kérdésre, hogy le tud-e mérni egy bírói csapat 24 labdát egy félidő alatt(, ha egy ember...) ? Egy 243 oldalas jelentés miért a bizonytalan/bízonyítatlan "tényekkel"/eseményekkel foglalkozik, az az miért gondolja/meséli túl az eseményeket/spekulál elsősorban, amikor a labdák viselkedésével kapcsolatban egy szakdolgozatnyi tanulmányt lehetett volna készíteni 3 hónap alatt ? Mennyi az esélye, hogy a jelentésnek nem is volt célja vizsgálni a "vizsgálhatót" ? Hány százaléktól mondhatjuk, hogy több, mint valószínű, mint sem, hogy nem volt efféle célja a jelentésnek, tehát nem is akart objektív lenni ? Vagy erről majd külön jelentés készül ?
2015. 05. 07. 14:20
iceman
2015. 05. 07. 14:26
nszgergo
esküszöm belefájdult a fejem, ahogy beindultak a fogaskerekeim :) De abszolút igazad van, itt néhányan átestek a lónak azon oldalára, ahova még Wells sem mert...
2015. 05. 07. 15:28
Newman
OFenoMeno:
Részben egyetértünk, de a jelentésnek része egy elég hosszú tudományos elemzés is, amiben több kérdésre azért válaszolnak - mármint arra, hogy milyen környezeti tényezők hogyan befolyásolhatják a nyomást.
Számomra a legmeglepőbb következtetés (grafikonnal ábrázolva), hogy a labda dörzsölése a hőhatás révén durván (akár 1-1,5 PSI-vel) módosíthatja a nyomást.
Ezt a hatást azonban elvetik, mert a szertáros emlékezete szerint több idő telt el fél óránál a dörzsölést követően, amikor mérésre odaadták a labdákat a bíróknak. (Fél óra pedig elég arra, hogy visszahűljenek a labdák - de mi van akkor ha nem fél óra, hanem csak húsz perc telt el? Ez fel sem vetődött a vizsgálat során.)
Alapvetően a tudományos elemzés végkövetkeztetése az, hogy ha elfogadjuk a kiinduló értékek pontosságát (ez önmagában kérdés, vajon melyik műszerrel mérték a 12,5-öt) akkor a félidei mérések különbsége a Colts és Patriots labdákban nem indokolható csupán a figyelembe vett környezeti változásokkal. A meccs utáni méréseket nem is elemezték, mert csak 4-4 labdára vonatkozott.
De ez még nem jelenti, hogy 1. Minden kétséget kizáróan emberi beavatkozás történt 2. Brady kifejezett kérésére/utasítására történt az emberi beavatkozás.
2015. 05. 07. 15:34
cspeti98
A tudományos elemzést egy olyan céggel csináltatta meg Wells, akik bebizonyították, hogy a dohányzás nem okoz rákot, így azért nehéz komolyan venni őket.
2015. 05. 07. 14:39
OFenoMeno
jah, és majd a következő jelentés megállapítja, hogy több mint valószínű, mint sem, hogy Wells és csapata nem pats haterek és/vagy nem voltak alkoholos befolyásoltság alatt, amikor a 17ésfélpí % jött ki eredménynek Brady bűnösségének esélyére, tehát több mint valószínű mint sem, hogy jól tippeltek a 243 oldalas kisregényük végén, de Dosztojevszkij azért még pár száz oldalon ( és hónapon) keresztül húzta volna a best seller csavaros/egészen meglepő/a szakmának újat mutató konklúzióját/megjelentetését.
2015. 05. 07. 15:10
&ris
Nem haragszom! :) Te haragszol, hogy én nem azt gondolom amit te. Szerintem küldd el ezt a kis értekezésedet Wellsnek, hagy szégyellje el magát.
2015. 05. 07. 17:49
MajnemizBond
Hát azért az utolsó mondat sértettségre utal.
2015. 05. 07. 14:41
athlai
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy egy adott csapat egy meccsen, csak a saját labdájával támad vagy ezt hogy kell elképzelni?
Illetve ha már 11 labda "állítólag" le lett eresztve, akkor az a maradék egy miért nem?
Amúgy meg a Super Bowl-on is le voltak eresztve a labdák, csak ott elfelejtették megmérni ;-)
2015. 05. 07. 15:33
Newman
Igen, 2006 óta így történik, minden csapat a saját labdájával támad. (Brady és P.Manning kezdeményezte a szabálymódosítást, előtte a hazai csapat biztosította labdákat.)
Összesen 12 labda van egy meccsre hitelesítve, 11-et mértek meg, mert a Colts által elkapott labdát kizárták (más is hozzáfért, nem csak a Pats).
A Super Bowl-on ugyanazt a metódust követték, mint egyébként, tehát a meccs előtt megmérték a labdákat, közben és utána nem.
2015. 05. 07. 15:01
Hogy egy kicsit jobb kedve legyen mindenkinek,itt egy #funfact:
ha Brady-t eltiltjak es Jimmy G kezd az 1. heten, akkor a kezdo iranyitok epp annyi gyurut visznek majd a csataba, mint egy Steelers-Broncos meccsen tennek
2015. 05. 07. 16:05
OFenoMeno
Brady ügynöke:
"Its omission of key facts and lines of inquiry suggest the investigators reached a conclusion first, and then determined so-called facts later. What does it say about the league office's protocols and ethics when it allows one team to tip it off to an issue prior to a championship game, and no league officials or game officials notified the Patriots of the same issue prior to the game? This suggests it may be more probable than not that the league cooperated with the Colts in perpetrating a sting operation."
Az első mondat az, amit én is említettem: megvolt mit akarnak, és az azt alátámasztó "bizonyítékokat" kihangsúlyozták, az azt megkérdőjelezőket pedig elmismásolták a jelentésben. A vége pedig vicces és egyben kemény - talán túlzottan is - visszavágás :)
2015. 05. 07. 16:06
Foherty
Ezt a sor kimaradt az összegzésből:
"McNally claimed he stopped in the restroom and used a urinal. Indicated he has used that bathroom near the field entrance while in possession of the game balls "many times." That bathroom has no urinal."

Tehát a csávó legalább kétszer hazudott arról, hogy mit csinált a labdákkal a kezében, és felteszem azóta sem tudott erről számot adni ezért kérethették be sokadszor is. Addig pedig nehéz mást feltételezni, minthogy valami rosszban sántikált...

Elkeserítő, de tényleg valószínűbbnek látszik a szándékosság, mint nem.

A lényeg persze nem ez, hanem hogy az ügy jelentősége kb annyi mint egy taktikai fault-é. Sárga lap (vagy 10 yard) max amit az egész ér.
2015. 05. 07. 16:09
cspeti98
A szándékosságot nem kérdőjelezi meg senki, inkább azt, hogy Brady benne volt-e / tudott-e róla.
2015. 05. 07. 16:19
Foherty
Hát, nekem úgy tűnt fönt éppen arról ment a vita, hogy megvizsgálták-e rendesen mennyit tud leereszteni a labda a hidegben, meg egyáltalán le lehet-e 100 mp alatt ereszteni, stb. És, Kraft nyilatkozata sem éppen ezt tükrözi.

Már csak azért is, mert ha szándékos volt, akkor nehéz másképp magyarázni, minthogy TB kedvéért történt.
2015. 05. 07. 16:36
cspeti98
Abban igazad van, hogy a szándékosságról megy a vita, ezt benéztem :) Én a szándékosságban biztos vagyok, abban már nem, hogy Brady tudott róla. Fentebb írta valaki, hogy a Jets elleni meccs után szólt, hogy túl kemények voltak a labdák és hogy legközelebb ne fújják fel ennyire. Szerintem annyi történt, hogy nagyon a kedvére akartak tenni és ezért ereszthették le a labdákat.
2015. 05. 07. 16:46
OFenoMeno
Nyílván a kedvéért mindig 12.5re fújták...ahogy Rodgers-nek meg keményebbre. Az, hogy most emberi beavatkozás miatt(?) a szabályosnál puhább lett nem Brady műve. Legalábbis arra nincs bizonyíték, hogy Brady külön kérte, hogy akkor srácok mostantól minden meccs előtt igyekezzetek 11.5re állítani a labdák nyomását. Feljebb is írtam a Vikings-ot elkapták, gondolom ott is a szertárosok ügyeskedtek. Egy szó nem esett arról, hogy a QB kérésére tették (büntessük meg őt is jól, mert egy mocskos csaló). Kaptak egy kis pénzbüntetést (a csapat), és ennyi volt. Amíg a Patriots ügye kapcsán nem jött elő a Vikings esete és Rodgers nyilatkozata, addig konkrétan nem is hallottam róluk...valószínű azért, mert pont ennyire is vette komolyan az egészet a liga a Patriots esetéig...kezdve azzal, hogy vihet ki akármit is csakúgy akárki is a bírók szobájából ? Ha ez már meccs előtt feltűnt - az lett volna még vicc, ha fel se tűnik nekik - , akkor miért nem intézkedtek a bírók ? A bírókat is simán elő lehetne venni. A másik, gondolom - mivel ennyire szigorúan figyeltek a labdákra ezidáig - , hogy ezt a 12.5-13.5 határt azért adták meg, mert sokáig mindenki úgy fújta ahogy akarta, és előfordulhattak extrém esetek. Ezt akarták megelőzni, ezért tessék-lássék módon bevezették ezt a "szabályt". De ugye 11.5 meg 12.5 között alig érezhető a különbség, így gondolom(...) a bírók is annyira vették ezt a szabályt komolyan, hogy volt is ellenőrzés meg nem is...maximum, ha nagyon puhának vagy keménynek érezték a labdákat, akkor cselekedtek. Erről a "szigorú" szabálybetartásról is lehetett olvasni január végén...vagy erre a komoly ellenőrzésre utalhat Rodgers nyilatkozata is, hogy vagy észreveszik, vagy nem.
2015. 05. 07. 17:31
captn
Te tényleg nem érted a lényeget...itt nem véletlenül puhábbra fújták, hanem pontosan 12.5-re a meccs előtt és miután leellenőrizték a zebrák az ember elvitte őket és leeresztette. Rodgers ügyeskedik, ez pedig az úgynevezett csalás.

A kérdésem igazából az lenne, hogy ki az, aki komolyan elhiszi, hogy egy ilyen hatalmas, jól működő gépezetben a szertáros egyszer csak gondolhat egyet, kockára téve az egész franchise hírnevét, foghatja magát ellophatja a labdákat a bíróktól, kicsit kieengedhet belőkük, hogy kedvére tegyen TB-nek??? Egy konferencia döntőn? Valószínű...ami a probléma, hogy bárki is kérte meg ezt a szerencsétlent, azt nem mérlegelték, hogy ha kiderül tuti az irányítót fogják elővenni, mert az ő elvárásainak megfelelően csaltak a nyomással, ergo biztos ő kérte. Még akkor is, ha ártatlan. Még akkor is, ha kiderül ki kérte, tuti ráég Bradyre, hogy csak elvitette a balhét mással. Nem kétlem Brady ártatlanságát ebben, de valaki tuti megrendelte ezt, mert véletlenül nem szoktak lenyúlni valamit és nem szoktak vele eltűnni a klotyóban.

A szabályt meg nem tessék-lássék módon vezették, be, mert akkor nem lennénk ebben a helyzetben. Nem mérnének, hanem tapintással ellenőriznének, vagy bevallásos alapon elhinnék, amit mond a csapat. Az alig érezhető különbségről csak annyit, hogy ez neked, vagy nekem az. Az INT után egyből vitték le a labdát, mert észrevették, hogy cheat van. A bírókat hibáztatni, mert mi el tudtunk lopni tőlük valamit legalábbis szemtelen. Ha ellopnák a kocsid, nem hiszem, hogy magadat jobban utálnád, mint a tolvajt.
2015. 05. 07. 17:45
OFenoMeno
1, "A szabályt meg nem tessék-lássék módon vezették, be, mert akkor nem lennénk ebben a helyzetben." - akkor a Vikings esete miért volt pár tízezer dollárral elintézve sajtóvisszhang nélkül ?
2, " Az alig érezhető különbségről csak annyit, hogy ez neked, vagy nekem az. Az INT után egyből vitték le a labdát, mert észrevették, hogy cheat van." - Ne döntsd már el helyettem ,hogy nekem mi alig észrevehető, meg ne tudjad már, hogy nekik mi az. Ezt nem én találtam ki, és nemcsak a trash talkban volt, amerikai cikkekben volt erről szó, hogy nfl játékosok se veszik ezt automatikusan észre, ha csak nem szólnak nekik (és ekkor is még náluk is elég nagy a hibahatár), hogy figyelni kell rá. Szóval ez pont az bizonyítja, hogy a Colts jobban benne volt annál, minthogy egyszerűen "szóltak", hogy baj lehet a labdákkal. Kis naív...
3, "A bírókat hibáztatni, mert mi el tudtunk lopni tőlük valamit legalábbis szemtelen. Ha ellopnák a kocsid, nem hiszem, hogy magadat jobban utálnád, mint a tolvajt." - A bírónak ez (is) a feladata, hogy a labdákat ellenőrizze. Vki csakúgy besétált hozzájuk, és elvitte a labdákat...jah, persze...hol voltak akkor ? Minimum nem látták el megfelelően a feladatukat.
4, "Te tényleg nem érted a lényeget...itt nem véletlenül puhábbra fújták, hanem pontosan 12.5-re a meccs előtt és miután leellenőrizték a zebrák az ember elvitte őket és leeresztette. Rodgers ügyeskedik, ez pedig az úgynevezett csalás." - Mi bajod van ? :D Tisztában vagyok, hogy mi milyen sorrendben történt a "sztori" szerint. Tudom, hogy Rodgers előtte szokta felfújatni, nálunk meg ez az ember a 12.5es psi-s mérés után vitte el őket...ne nézzél hülyének, agyas...jah, és ettől függetlenül ez ugyanúgy csalás(i kísérlet), ha nem veszik észre...
2015. 05. 07. 18:20
captn
2015. 05. 07. 20:33
BaP
1. More probably than not ... Hogy a bírói ellenőrzés után leeresztették. Nem biztos, nincs rá bizonyíték.
2. Nem tudjuk, hogy a Pats labdái hány psi-n voltak, mert Anderson sporttárs nem készített jegyzőkönyvet, csak a félidei mért eredményeket írták le, tehát a 12.5 is csak more possible than not ..
Szóval amit biztosan tudunk, az semmivel nem nagyobb csalás, mint a Vikes sztori, vagy Rodgers...

Ha valaóban leeresztették, és ha bizonyítottan tudott róla Brady az csalás.

Jelenleg semmivel nem vagyunk beljebb, mint az Afc championship game után. Feltételezések alapján vádaskodás.
Ez megy.

Egy négy hónapos vizsgálat után, ilyen hézagos adatokkal, ilyen következéseket hozni JOGI személyek esetében GYALÁZAT

Meglátjuk a szankciókat



2015. 05. 07. 16:21
bradycardia
OK! Koncentráljunk kicsit TB-re!
"it is more probable than not that Tom Brady (the quarterback for the Patriots) was at least generally aware of the inappropriate activities"
Azaz "valószínűbb, mint sem", hogy TB legalábbis tudott a dologról. Hát nincs köztünk egy jogtudor sem. Én csak "courthouse drama" szakot végeztem, de ismereteim alapján valószínűbb, mint sem, hogy nincs zsűri, ami egy ilyen határozott szakértői vélemény alapján elítélné. Egészen addig pedig ártatlan. Nem?
2015. 05. 07. 16:31
Foherty
Csakhogy ez nem jogi kérdés, hanem egy nagyvállalat belső policy-jának működése. Az pedig olyan elemeket is tartalmaz, mint cég-arculat, munkáltatói bizalom, stb. Ebben a környezetben nem elég ártatlannak lenni, annak is kell látszani.

Ennek ellenére én is azt gondolom, hogy nem lehet reális semmi szankció, de nem azért nem bizonyítható a bünőssége, hanem mert az egész ügy egy marhaság, egy irgalmatlan lufi.
2015. 05. 07. 16:53
OFenoMeno
"Az pedig olyan elemeket is tartalmaz, mint cég-arculat, munkáltatói bizalom, stb. Ebben a környezetben nem elég ártatlannak lenni, annak is kell látszani." - Ez igaz, de egy jogállamban azért léteznek (jog)szabályok - amiket be kellene tartani :D - arról, hogy ennek érdekében mit tehet meg, és mit nem a "nagyvállalat". Európában, illetve a világon általában a CAS-hoz, amerikában a major sportok esetében meg szimplán polgári(?) perre mennek, ha vkinek vmi nem tetszik. Brady helyében biztos így cselekednék. A másik 2 ember helyzete már más, főleg azé, aki bement a mosdóba a labdákkal...
2015. 05. 07. 16:57
OFenoMeno
Vagyis nfl esetében először nflpa és nélkülük vagy az ő támogatásukkal a polgári(?) per...
2015. 05. 07. 16:32
Foherty
* de nem azért mert...
2015. 05. 07. 16:33
Foherty
Na, ezt meg nem sikerült a javítandó hozzászólás alá biggyeszteni. :(
2015. 05. 07. 17:17
BaP
Olvastam egy érdekes megközelítést!
Ha igaz, akkor innen kezdve a hozzánemértő bagázs jelentése SZART SE ÉR!

Nevezetesen: CSAK a félidei mérésről van írásos mért érték, tehát arra vonatkozóan, hogy a Patriots labdái nagyobb mértékben eresztették le a levegőt, mint a Colts-é, csupán Anderson játékvezető elmondására alapszik, miszerint a Pats labdái 12,5 psi-re voltak beállítva.
ERRŐL A MÉRÉSRŐL NINCS JEGYZŐKÖNYV

TETTE EZT ANNAK ELLENÉRE, hogy szombaton a Colts felnyomta a Patst, és tudta, EGY ILYEN JEGYZŐKÖNYV BIZONYÍTÉK LEHET.

Nekem ez: "inkább inkább valószínű, mint nem, hogy boszorkányüldözés" folyik

Kíváncsi leszek a szankciókra
2015. 05. 07. 17:53
wolandrules
Csak nekem rémlik egy olyan jelenet a meccsről, amikor a Patriots centere (?) odaadja a sporinak a labdát, hogy cserélje ki? Ha szándékosságot feltételezünk, akkor ez fura lenne...
2015. 05. 07. 20:27
nszgergo
mert az rugó labda volt
2015. 05. 07. 21:02
BaP
2015. 05. 07. 18:00

Ha a címvédés lehetősége nem lett volna elég motiváció, tessék Urak, Hölgyek...:) BB és TB agyát felb..ni offseasonban....hajrá....én csak azt szeretném, hogy azt az uccsó kis malőrt korrigálják a srácok, s ne 18-1 legyen a vége, hanem 0-t mutasson a vereségek száma...:))
2015. 05. 07. 21:54
Plota
Igen, már én is dörzsölöm a tenyerem, hogy ha még sokáig baszakodnak velünk, akkor már csakazértis megnyerjük a következő SB-t is :D
(Netalán az AFC döntőben a Colts ellen direkt Jimmy dobálna direkt keményre fújt labdákkal :D)
2015. 05. 07. 18:57
_bb
blob:https%3A//vine.co/f3c4e818-ff27-4603-8b33-c786c1ee6829
2015. 05. 07. 18:58
_bb
2015. 05. 07. 19:53
Patriots NEB
Ez az egész cirkusz"Harbó" mestertől indult,akinek a büszkesége nem tudta elviselni azokat a trükkös pofonokat,amit kénytelen volt elviselni.Megjegyzem a bejelentések hatására azonnal időt kellett volna kérnie vagy neki vagy az offense csapatkapitányának.
A Colts-on meg megint át fogunk futni,mert voltak olyan balgák,hogy az első körben nem a futás elleni védelmüket erősítették.
2015. 05. 07. 20:28
nszgergo
defense
2015. 05. 07. 20:31
Patriots NEB
valóban.
köszi a javítást.
2015. 05. 07. 22:42
Newman
>>>itt nem véletlenül puhábbra fújták, hanem pontosan 12.5-re a meccs előtt és miután leellenőrizték a zebrák az ember elvitte őket és leeresztette.
2015. 05. 07. 22:42
Newman
Ezt szeretné elhitetni a riport. De ha elolvasod végig, több furcsaság is szemet szúr, és feltűnik, hogy inkább valószínűbb, mint nem, hogy a liga felkérésére mosdatnak minden NFL alkalmazottat, és a Patriotsnál akarnak bűnöst kreálni.

Elnézést, ha hosszú leszek, de a Wells jelentés is az.

1. Colts a meccs előtt jóval figyelmeztette a ligát, hogy szerintük a Patriots trükközik a labdanyomással. A levelet számos hivatalnok megkapta, de senki nem tett semmit. Vajon miért nem volt fontos az NFL-nek, hogy közvetlenül a meccs kezdése előtt, és ne félidőben vizsgálják meg újra a labdákat? Ha a játék integritása a legfontosabb, miért hagyták, hogy egy félidőt lejátsszanak a csapatok?
Ráadásul, ha engedély nélkül elvitte valaki a labdákat az öltözőből, vajon miért nem tettek semmit azok a bírók, akiket előtte figyelmeztettek, hogy figyeljenek oda a nyomásra?

2. Érdekes módon abban is eltérnek a vélemények, hogy a ballboy szokta-e egyedül vinni a labdákat a meccsre. (Természetesen az NFL alkalmazott azt mondja, hogy ilyen nem fordulhat elő, a Patriots által megbízott, külső biztonsági cég két őre viszont az ellenkezőjét állítja.)
„Rita Callendar (TeamOps alkalmazott), who was stationed just outside the Officials Locker Room on game day, said that she estimates that McNally takes the game balls to the field by himself roughly 50% of the time”
„Paul Galanis (TeamOps alkalmazott), said that it was routine for McNally to walk to the field with the game balls unaccompanied.”
„Richard Farley, who has been the NFL Security Representative for New England
…cannot recall McNally previously bringing game balls to the field prior to the start of a game without being accompanied by or in close proximity to one or more game officials.”

3. A kiinduló mérési eredmény egyáltalán nem egyértelmű. Íme, ez szerepel a riportban, az 51. oldal alján kezdve: „Anderson is certain that he checked the footballs prior
to the AFC Championship Game with one of the two gauges that he brought with him to Gillette Stadium. Although Anderson‟s best recollection is that he used the Logo Gauge, he said that it is certainly possible that he used the Non-Logo Gauge.” „Anderson recalls that most of the Patriots footballs measured 12.5 psi, though there may have been one or two that measured 12.6 psi.”
A bíró, aki figyelmeztetést kapott a felettesétől, hogy a Patriots trükközhet a labdákkal, nem dokumentálta a mérést, még abban sem biztos, hogy melyik mérő műszert használta. Ez azért fontos körülmény, mert a két műszer mérése között 0,3-0,45 PSI a különbség.

4. A félidei mérésnél fura módon csak négy Colts labdát mértek meg – az egyik mérővel egyébként a négyből három 12,5 PSI alatt volt – arra hivatkozva, hogy nem volt több mérésre idő. Ezzel szemben a 70. oldalon ez olvasható: „we estimate that it took approximately four to five minutes to test the pressure of the eleven Patriots balls”
Tehát 4-5 perc túl sok volt ahhoz, hogy az összehasonlíthatóság végett megmérjék az összes Colts labda nyomását.

5. A nyomásmérők megbízhatóságáról sokat elmond az a tény is, hogy a figyelembe nem vett 12. labdával mi történt:
„The pressure of the Patriots ball that had been intercepted by the Colts was separately tested three times and the measurements—11.45, 11.35 and 11.75 psi.” Ha lehetséges az, hogy ugyanazon labdát megmérve 0,1 – 0,3 -0,4 PSI eltérés mutatkozik, vajon hogyan lehet betartani a 12,5-13,5 közötti szabályos tartományt? Egyszer mérve épp alsó határ, másodszor mérve 0,1-el alatta van (szabálysértés!), harmadszor mérve meg 0,3-al felette?

6. Az sms üzenetekről meg annyit, hogy nagy részük kiválogatott részlet, nem hozták nyilvánosságra a teljes szöveget, lehetséges, hogy néhány esetben nem is áll rendelkezésre más a töredéknél, mert törölt üzenetet hoztak elő, részleteiben.
Ami viszont tény, hogy Brady nem küldött senkinek semmilyen üzenetet a labda nyomásának határérték alá csökkentésével kapcsolatban, nincs vallomás arról sem, hogy kért vagy utasított volna bárkit.
Az a gyanúsítás, hogy Brady aláírt labdával, mezekkel vagy sportcipővel vesztegeti meg az embereket, érthetetlen egy sportoló esetében, aki naponta rengeteg aláírást oszt ki, nem csak alkalmazottaknak.
2015. 05. 08. 00:05
iceman
+1 Tökéletes észrevételek.
2015. 05. 08. 10:01
Foherty
Ez mind rendben van, és persze a bírók felelősségét is nyugodtan fel lehet vetni, ugyanakkor teljesen irreleváns. A bírók által hitelesített labdát egyszerűen nem szabad szándékosan megváltoztatni. És itt tökmindegy, hogy ránézésre vagy precíziós műszerrel csinálták, az a hitelesített verzió és kész. Ez akkor is szabálytalan, ha amúgy 16-ról eresztette volna le 13.5-re.
2015. 05. 07. 23:19
hopi46
Sok mindent elolvastam a neten és szomorú vagyok!
1. A labdákat leeresztették szándékosan...
2. A Pats a második legjobban "utált" csapat a Dallas után Amerikában...
3. A csapatunk körül túl sok az ostoba ember (pl. a labdás fiúk, TB ügynöke, a csapat jogászai)...

Olyan vizsgálat még nem volt az nfl-ben, amely ne büntetéssel végződött volna. Ha nem a csapatot büntetik, akkor TB el lesz tiltva x mérkőzésről. (a pénzbüntetés milliomosoknál nevetséges)

Tanulság:
Interception-t dobni mindig nagy hiba!

Remélem jövőre pusztítunk a LOS környékén!
2015. 05. 07. 23:52
Newman
hopi46:
Nem olvastad esetleg azt, amit írtam?
Egyáltalán nem biztos, hogy leeresztették. Azt sem tudják, mennyi volt a kiinduló érték (ld. 3. pont), illetve csak 4 labdához viszonyítanak, akkor honnan tudják, hogy a nyomáskülönbség szignifikáns?

Túl sok az ostoba ember: a labdás fiútól mit vársz? Ennek ellenére sem sms sem vallomás nem támasztja alá, hogy Bradynek azon kívül hogy kifejezte a határérték elérésének szándékát, bármi köze lenne az ügyhöz.
2015. 05. 07. 23:56
iceman
1. Semmiféle bizonyíték nincs erre, csak rosszindulatú feltételezések és kreált "bizonyítékok". Ez egy koncepciós ügy, pont. Aki meg a hater-ek kottájából akar játszani, az nyugodtan hajoljon be nekik tövig.
2. És akkor mi van, ha más csapatok szurkolói utálják a Pats-et? Én sem szeretem a sok hater-t. Semmi szükség "polkorrekt" hozzáállásra velük szemben.
3. Mondja a sok ostoba hater.Pl.aki ezt a jelentést összehordta az sem valami okos, csak kellően elszánt.
4. Ha TB-t ezek alapján eltiltják az az évszázad botránya lesz én pl. a következő szezont biztosan kihagyom, de lehet, hogy hagyom az egész ligát a jövőben is a fenébe.
2015. 05. 08. 11:34
hopi46
@newman,iceman
Természetesen a Wells-jelentés már elindításakor koncepciós volt, alig várta az nfl (ahol olyan emberek ülnek többségben akik nem kedvelik a csapatunkat) a legkisebb ürügyet, hogy támadhassa a Pats-t. (A Tampa labdái senkit sem érdekeltek volna.) Az irigység és tehetetlenség nagy úr és ezért "nem elég tisztességes lenni, annak is kell látszani" és erre a Pats nem fordított elég figyelmet, pedig a korábbi ügyükből tanulhattak volna (a videózást is mindenki csinálta, de csak a Pats-ot meszelték el!).
Igenis "labdásfiú"-nak lenni bizalmi állás, nem fecsegő, önjáró, másodállású suhancoknak való (nincs rá pénz?).
A jelentés lényeges konklúziója ("sokkal valószínűbb, mint nem") rendkívül ravasz megfogalmazású, mert állítást nem tartalmaz, így egy polgári peres orvoslást ellehetetlenít, az nfl-nek azonban elég. Az Irsay lobby legyőzte a Kraft lobbyt az asztalnál, mert a pályán nem voltak velünk egy súlycsoportban.
De akármi lesz is felállunk, most kell igazán szurkolni, ha kell az egész liga ellen!
2015. 05. 08. 12:08
TMR
Abszolút egyetértek.
Itt teljesen mindegy mit tartalmaz a Wells jelentés, a szándékot kell mögötte látni.
El akarja az NFL meszelni Brady-t és a Pats-et. És ha el akarja el is fogja.
2015. 05. 08. 00:02
iceman
Miért van az az érzésem, hogy egyesek direkt flamel-nek itt? A vak is látja, hogy ez egy koncepciós ügy, amiben a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy jóhiszeműséget, illetve pártatlanságot feltételezünk a vizsgálatot végzők részéről. Az eredeti szövegből is pontosan látszik, hogy tendenciózusan, csúsztatva tálalják az információkat. Olyan következtetéseket, bocsánat, inkább sugalmazásokat tesznek, amelyeket még a "csúsztatott" információk sem támasztanak alá.
2015. 05. 08. 10:13
Foherty
Persze, hogy koncepciós ügy, de ez nem most derült ki, hanem már Januárban amikor felfújták. Akkor kellett volna az NFL-nek, vagy legalább nekünk azt mondani, hogy "Igen, lehet, hogy nem volt minden rendben a labda körül, és sajnos az eddigi folyamatok nem zárták ki egy esetleges manipulálás lehőségét, ezért a jövőben erre szigorúbb ellenőrzést vezetünk be. Minthogy azonban a mérkőzést az ügy semmilyen mértékben nem befolyásolta a további nyomozástól eltekintünk. Köszönjük, lehet hazamenni."

Ehhez képest a határozott tagadás volt részünkről, és most meg úgy tűnik, hogy valószínűbb, mint nem, hogy valamilyen szinten benne voltunk, csak megpróbáltuk elsunnyogni.

Emlékeztetőül: Sean Paytont sem a bounty hunting miatt tiltották el, hanem azért, mert megpróbálta eltusolni. És ez - főleg Amerikában - súlyosabb "bűn".
2015. 05. 08. 00:42
Newman
http://www.msn.com/en-us/sports/nfl/how-the-patriots-schedule-could-dictate-tom-bradys-suspension/ar-BBjmD5b

Érdekes cikk, amely szerint Brady 3 vagy 4 meccses eltiltást fog kapni, csak azért, hogy a visszatérése növelje a nézettséget. Ha Bradyt 3 meccsre meszelik el, akkor a Dallas Cowboys ellen tér vissza, ha 4 meccses eltiltást kap akkor pedig... a Colts ellen!
Ahogy a cikk fogalmaz, mintha a Pats menetrendjét a riport ismeretében tervezték volna meg, mert még az NFL sem lehet ilyen mázlista.
2015. 05. 08. 07:59
Andydaro
Ez is egy showmüsor, mint a száguldó cirkusz :-)
2015. 05. 08. 09:32
Andydaro
Ezt most láttam először leírva:

Let's make sure everyone is aware of the background here. Per the report, Indianapolis Colts general manager Ryan Grigson emailed NFL officials on Jan. 17, the day before the game. Attached was a message from Colts equipment manager Sean Sullivan. It read in part: "As far as the gameballs are concerned it is well known around the league that after the Patriots gameballs are checked by the officials and brought out for game usage the ballboys for the patriots will let out some air with a ball needle because their quarterback likes a smaller football so he can grip it better."

Ez elég féreg dolog volt a Colts GM részéről
2015. 05. 08. 12:03
TMR
Az NFL meg beáldozta a Colts-ot egy Pats botrányért. Ez az ami dühítő!

Mondjuk más kérdés, hogy a Colts-ot épp a jó labdákkal vertük agyon.
2015. 05. 08. 10:44
HuDoMi
Nem igazán szoktam írni az oldalra - inkább csak olvasom - de ez az ügy kiakasztott egy kicsit. Az én olvasatomban ez a "szakértői" jelentés nem kicsit sántít. Pontatlan, nem hiteles mérések, szövegkörnyezetből kiragadott sms idézetek, stb. Számomra az jött le, hogy most mindenképpen be akarják sározni Brady-t, és a Pats-et. Tény, hogy a labdák egy része a határérték alatti értéket mutatott de ezt úgy tálalni mint az évszázad csalása, nem kis csúsztatás. Nem mellékesen ha a Colts előre tudta, hogy a Pats variál a labdákkal, akkor hogyan lehet, hogy a mérés alapján 4-ből 3 Colts labda sem érte el a minimum értéket? Itt valami iszonyatosan bűzlik. Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez egy – több tulaj és egyéb érdekeltségű cég - előre eltervezett akciója lenne, hogy a Pats kicsit háttérbe kerüljön – eredmények tekintetében. Akár még azt is kinézem, hogy így próbálnák – egy esetleges pár meccses eltiltással – Brady-t nyugdíjba vonulásra késztetni. Hiszen ő már régóta csillogó sztárja az NFL-nek, és kellenek az új hősök, akikkel még több mindent el lehet adni. Páran biztosan szeretnének nagyobb szeletet kiharapni az NFL tortából.

Egyébként itt http://yourteamcheats.com/ meg meg lehet nézni, hogy ki, mikor, mit „csalt” a ligában. Colts 37 eset, szóval nem kéne annyira verni a nyálukat.
2015. 05. 08. 11:58
nszgergo
Formationgate nálunk lol :)
2015. 05. 08. 12:03
nszgergo
SuckForLuckgate (2011) haha ez is jó :)
2015. 05. 08. 13:57
mgabor74
Nekem azon akadt meg a szemem, hogy még a hivatkozott "csalós" oldalon is nagybetűkkel kiemelik a videózásnál és a labdák nyomásával trükközésnél is, hogy mindenki csinálja a ligában. Ha ez ennyire nyilvánvaló és mindenki csinálja, akkor tényleg csak mondvacsinált cécóról van szó. Ha meg be akarják tartatni a szabályt, akkor készítsenek egy eljárási rendet, egy hivatalos mérési rendszert hitelesített eszközökkel, és tartassák is be következetesen. Miből tartana az NFL-nek magának biztosítania a megfelelő nyomású labdákat mindkét csapat részére úgy, hogy azokhoz először a csapatok a meccsen férjenek hozzá, és a szünetben is az NFL biztosíttatná a felügyeletüket. Ja, hogy úgy megszűnne a probléma, és nem lehetne feltételezéseken alapuló koncepciós eljárást indítani bárki ellen bármikor. Biztos nem futja nekik az ilyesmire...
2015. 05. 08. 15:18
2015. 05. 08. 16:35
Zandal
Ez kb. olyan mint a 4 új kamera amit BB javasolt: arra van pénz, hogy 3 meccset Londonba vigyenek, de 4 új kamerára már nincs ... szánalmas ...
2015. 05. 08. 12:47
TMR
Akkor - e jelentés következményeként - most (megint) Payton Manning a legjobb irányító a ligában ? :D:D:D:D
2015. 05. 08. 13:01
hopi46
Nem, mert a Denver a legtöbbször csalt csapat (49-szer)! :D
2015. 05. 08. 13:22
hopi46
Figyelem! A 2. legtöbbször csaló csapat ellen kezdjük az idényt! (Steelers 46-szor) :D
2015. 05. 08. 14:09
TMR
Az a cheat-points, nem a darabszám ;-)
2015. 05. 08. 14:01
Pietrosz2
Ha rámentek a "yourteamcheats.com" oldalra,és a Jets-re kattintotok,akkor kiderül,hogy Goodell úr korábban Jets alkalmazott volt és egy évvel a "Spygate" előtt ugyanazt csinálta Jets,mint a Pats,de egyáltalán nem büntették meg őket!
2015. 05. 08. 14:28
Croaker
Előtt?
Után is, 2011-ben:

http://yourteamcheats.com/NYJ#Spygate-2011

Tessék a fotóra kattintani...az Albert Breer-féle magyarázat meg szánalmas...
2015. 05. 08. 15:47
TMR
Szerintem nem kell az ilyenekkel magunkat dühíteni.
Egy ilyen liga sosem teremt, teremthet egyenlő feltételeket mindenki számára. ez van.
2015. 05. 08. 17:30
DeMartino
Istenem milyen szágyen ez a világ ha van aki jobb Nálad ássunk alá,találjunk ki mondvacsinált hülyeségeket.Ha Super Bowl.-t nyernek nehogy már hagyjuk őket ünnepelni a megérdemelt csata után.a végén azt is Bradyre fogják,hogy Hernandez tettestársa volt a gyilkolászásba,hogy Vick.-el együtt kutyacsatákat szervezett,hogy nagy drogbáró aki ellátja az egész nfl.-t cumóval. Röhej ez az egész ez a tipikus esete,van jobb csapat,de utáljuk ezért gyalázzuk földig.Érdekes most nemrég olyasmibe is botlottam,hogy egy évre is elmeszelik TB.-t.Nehogy már megint egy remek dinasztia uralkodjon ebben a förtelmesen mocsoktól bűzlő ligában.....
2015. 05. 08. 17:43
Ááááááemberek.....egy 45:7-es meccsről van szó, ahol a félidő után gyalultunk...:)) Run game-mel....labdanyomás ide-vagy oda....btw a Colts 4 labdájából 3 egy mérés alapján szintén "lapos" volt.....a legacy megkérdőjelezésével elmennek a piklibe.....vihar kell a biliben....? megkapják....19:0....most mondom...:))
2015. 05. 08. 19:19
OFenoMeno
2015. 05. 08. 19:21
OFenoMeno
"...Which leads to a different question the report doesn’t address: Who cares?

The NFL? The NFL doesn’t care about tampered-footballs. The NFL has NEVER cared about this stuff. If the NFL cared, do you think they would let offenses provide their own footballs? If the NFL cared, do you think they would let quarterbacks like Eli Manning use specially prepared footballs that have been scrubbed, scoured, spun, roughed up for months and months? If the NFL cared, do you think they would have a stinking $25,000 fine for altering footballs? Are you kidding: $25,000? That’s not even a parking ticket by NFL standards. They give bigger fines for mispronouncing Goodell’s name..."
2015. 05. 08. 19:21
OFenoMeno
"The NFL doesn’t care, not at all. They WANT quarterbacks to have footballs that they love throwing and they WANT receivers to have footballs they love catching. Do you know why it’s even a $25,000 fine? Believe it or not it used to be less than that – they raised it to $25,000 in 1999 but not because of quarterbacks. They raised the fine because KICKERS were doing all sorts of things to the footballs – baking them, overinflating them, putting Harry Potter charms on them etc. Those kickers with their black magic! Listen to this 1999 line from George Young, who was the Senior VP of football operations then."
2015. 05. 08. 19:27
OFenoMeno
A cikk utolsó mondata: "I looked online to see if this was longer than the 2014 NFL report on Player Health and Safety. It is … by more than 200 pages."
2015. 05. 08. 19:32
BrédiTamás12
Még ma jöhet döntés
2015. 05. 08. 19:51
JENCI71
Goodell elmegy a pi..ába,TOM feltüzelve!!!5.GYŰRŰRE FEL!!!!!Köszi Roger!!!!!!!!!!!!
2015. 05. 08. 20:09
JENCI71
K...szott SZÍNJÁTÉK az egész!!!!Bárki kezd az első fordulóban W!!!!!!!!!!GO PATS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2015. 05. 08. 20:31
BrédiTamás12
2015. 05. 08. 21:44
BrédiTamás12
2015. 05. 09. 00:16
BrédiTamás12
Basszus newyorki sajtó írja biztos forrásra hivatkozva, hogy az már nem kérdés hogy Tom el lesz tiltva, az a kérdés hány meccsre.

2-4-6 meccs eltiltásból lehet valamelyikre számitani.

az ilyen infók általában bejönnek, reméljük most nem
2015. 05. 09. 00:41
ArsnL
OFF:

milyen edzéseken tudnak megsérülni a játékosok? úgy tudom az igazi munka majd nyáron lesz, most csak egyéni edzésterveket kell követni

mi zajlik most az nfl csapatoknál, hogy 11 a 11 ellen edzenek?
2015. 05. 09. 00:56
BrédiTamás12
Május 19 után lehet 11 a 11 ellen csak, ez 11on11Gate :-D
2015. 05. 09. 01:46
TMR
Fowler? torn ACL, szép, egész idényre off. Ennyit érnek kb a draft grade-ek.
2015. 05. 09. 09:56
focilap
Ennek mi köze van a draft gradehez?
2015. 05. 10. 23:22
TMR
Az, hogy mondjuk egy csapat draftját "A"-ra értékelik, de megsérül 2-3 draftolt játékosuk még mielőtt pályára lépne, akkor az egész semmit sem ér
2015. 05. 09. 18:32
Rookie camp volt, ott lehet korábban is ilyen edzést tartani.
2015. 05. 09. 02:08
TMR
csak a páros számokat szeretik New Yorkban?
2015. 05. 09. 07:56
Huszas71
A legpesszimistább jóslatok szerint Brady 6-8 meccses eltiltást is kaphat...

http://fantasynews.cbssports.com/fantasyfootball/update/25178808/report-patriots-worried-tom-brady-could-be-suspended-6-8-games
2015. 05. 09. 10:38
BrédiTamás12
Reálisnak a 4 et tartják 2 re csökkentve.Függetlenül attól hogy vicc maga az eltiltás oka, ezt kibirjuk,rosszabb ugyse lesz a kezdet mint idén, és olyan us against the world lesz az egész szezon mikor Tom visszajön és akkor mindenki kösse fel a gatyáját.
2015. 05. 09. 10:39
Huszas71
Úgy legyen!
2015. 05. 09. 10:50
BrédiTamás12
Peyton meg Kaepernick kiálltak Tom mellett :-)
2015. 05. 09. 11:46
OFenoMeno
Na, legalább vmi...Amúgy én pont ezt hiányoltam az irányítóktól, hogy kiálljanak mellette, hogy elmondják eddig mennyire is vette ezt a labdás dolgot komolyan a liga...Aaron "elszólóm magam" Rodgers-től meg aztán főleg...
2015. 05. 09. 11:47
OFenoMeno
*vmint a bírók menynire vették komolyan az ellenőrzést...
2015. 05. 09. 10:42
BrédiTamás12
Az a baj hogy goodell meg az Nfl elfelejti mennyit köszönhetnek Kraftnak,nem hogy nem segítenek, de teljesen ellenünk vannak.

Ha Tom megkapja a 2 meccset, ami legjobb lenne a lehetőségek közül, akkor is annyit kap amiért valószinübb mint nem, h tudott a leeresztésről, mintha egy kasinóban kiütötte volna Giselet és kirángatta volna a liftből a lábánál fogva..
Hozzászólás a(z) Wells jelentés az AFC döntő labdáiról bejegyzéshez