Menetrend
Szavazás

Zászló a pályán - John Harbaugh és a Patriots négy fős támadó fala

2015. 01. 14. 14:19
Szerző: Rule
Kategória: Cikkek, Sárga Zászló

Az elmúlt napokban rengeteg cikk foglalkozott a New England Patriots, Baltimore Ravens elleni rájátszás mérkőzése során bevetett trükkökkel, különösen a „4 fős támadó fal” alkalmazásával. Az alábbi cikkben azt szeretném összefoglalni, hogy mi is volt ez az "újítás", mi volt ennek a jelentősége, mitől is szabályos, vagy mitől nem, és végül, hogy mi is volt ami borzolta a kedélyeket.

Kezdjük az elején.

Miből is pattant ki ez a botrány? Mit is nyert a Patriots ezzel a formációval?

A mérkőzés utáni nyilatkozatában a Baltimore Ravens edzője, John Harbaugh „megtévesztő csere” miatt panaszkodott. Véleménye szerint „egyértelműen megtévesztés” volt amit a Patriots csinált és reményét fejezte ki, hogy a Liga meg fogja vizsgálni.

A Ravens játékosai zavarban voltak, hogy melyik patriótát vegyék fel, Harbaugh pedig sportszerűtlen magatartás miatt kapott büntetés, miután a pályára rohant és közben fennhangon tiltakozását fejezte ki. Harbaugh azt nyilatkozta a mérkőzés után, hogy a játékvezetők „nem értették meg, hogy mi történik pályán”.

Lehetőséget akartunk kapni, hogy beazonosítsuk, hogy kik voltak a jogosult elkapók” – mondta Harbaugh. „Azt csinálták [a Patriots], hogy bejelentették a jogosulatlan elkapót és utána Tom [Brady] egyből a [scrimmage] vonalhoz vitte őket és játékba helyezték a labdát mielőtt esélyünk lett volna kitalálni, hogy ki hová állt fel. Ez volt a megtévesztő része. Egyértelműen megtévesztés volt.”

A játékvezetők azt mondták nekem az eset után, hogy megadják nekünk a lehetőséget, hogy megcsináljuk [beazonosítsuk a jogosult elkapókat] amit talán meg is tettek az adott támadásnál, de valójában nem igazán értették, hogy mi történik. Ezért kaptam a büntetést is, miután megpróbáltam felhívni a figyelmüket, hogy megértsék, hogy mi történik, mivel nem értették. … Ezért voltak a srácok üresen, mivel nem azonosítottuk be a jogosult elkapókat. ”

Tom Brady ennek kapcsán a mérkőzés után azt nyilatkozta, hogy „Meg kellene tanulniuk a Szabálykönyvet”. Egy hétfői rádió interjúban, Brady úgy tűnt, hogy megenyhült, ugyanakkor teljesen egyértelművé tette, hogy nem kíván mentegetőzni az ügyben:

Először is el kell, hogy mondjam, nagyon tisztelem őt [John Harbaugh-t], mint edzőt és egyértelmű, hogy az a csapat [Baltimore Ravens] az egyik legkeményebb csapat, akikkel szembe kerültünk. Mindig egy nehéz mérkőzés.” Nyilatkozta Brady a WEEI „Dennis és Callahan Show” című műsorában.

Ez olyan play volt, ami nagyon tetszett nekünk és amiről úgy gondoltuk, hogy működni fog. Több variációnk is volt rá. Ez egy olyan riadó – játéka volt a csapatnak és arra késztettük őket, hogy azon gondolkozzanak, hogy mit kell csinálniuk. Úgy gondolom, ez volt az, ahogy az egész számomra kinézett. Végre kellett hajtanunk, a megfelelő hívásokat kellett csinálnunk és blokkolnunk kellett, és meg kellett csinálnunk a játékot. Büszke voltam magunkra. Ez egy jó fegyver volt a számunkra. Ez a futballnak a része. Készen kell állnod mindenre.”

Három play során, amikor a Patriots 4 támadó falembert alkalmazott, 3 sikeres passzjátékkal zártak, 41 yardért. Ha hozzátesszük az 5 yardos sportszerűtlenség miatti szabálytalanságot, amit Harbaugh azért kapott, mert vitatkozott a játékvezetőkkel (ami miatt a távolságot megfelezték a gólvonalig), összesen 46 yardot eredményezett az egyedülálló terv.

Akik egy lépéssel tovább akarnak menni, a Ravens ezen kívül egyszer 12 játékost küldött a pályára abban a drive-ban, amikor a Patriots a 4 fős falat alkalmazta. Ha hozzáadjuk ezt a további 5 yard büntetést, akkor a Pats trükközése 51 yardot hozott.


Mit is ír a Szabálykönyv?

A Szabálykönyv megköti a csapatok számozását. Ez alapján a jogosulatlan elkapóknak 50-79 és 90-99 közötti számot kell viselniük, a jogosult elkapók számának pedig 1-49 és 80-89 közöttit. Ha egy játékos, aki jogosult elkapói mezszámot visel (pl. Vereen és Hoomanawani) és olyan pozícióba áll fel, amely pozíciója szerint jogosulatlan, megteheti, de akkor azonnal be kell jelentenie a Főbírónak (Referee-nek), aki tájékoztatja a védekező csapatot. Ezt a bejelentést minden olyan play előtt meg kell tennie, amikor a számozása eltér az előírttól.

A Szabálykönyv célja ezzel a számozásbeli megkötéssel az, hogy a védelem pontosan tudja, hogy előre passz játék esetén ki kaphatja meg a passzt és ki az, aki nem. A védelem (nem csak NFL szinten) a támadók felállásából, a kísérletben részt vevő játékosokból, a formációból és természetesen a játékszituációból (vezetnek, vesztésre állnak, harmadik és sok jön, vagy épp csak 1 yard hiányzik) próbálja kikövetkeztetni a játékhívást.

A Szabálykönyv megköti azt is, hogy 5 fős fal kötelező a támadóknál. A cikk címében megjelenő 4 falember némileg megtévesztő tehát, mivel ha csak 4-en lettek volna, az szabálytalan lett volna – amit egyébként azonnal büntettek is volna a sporik.

A defensive backek (corner backek, safety-k) illetve adott esetben a line backerek a számozásból és a támadó játékos snap során elfoglalt pozíciójából olvassa, hogy az adott játékos a kísérlet során jogosult vagy jogosulatlan elkapó lesz.

Bejelentés hiányában jogosulatlan elkapó az 5 falember, akiknek a száma tipikusan 50-79 közötti (az NFL-ben 90-99 közötti is lehet).

Jogosulatlan elkapó továbbá az is, aki a száma alapján jogosult lenne ugyan, de az adott támadó formációban elfoglalt helye szerint nem az: ha az elkapó a vonalon áll, de tőle kintebb áll még egy elkapó a vonalon (ld. lent Vereen helyezkedését).

Korábban emellett nem igazán kellett figyelni az irányítóra valamint a futójátékosra sem. Mára azért ez nagy mértékben változott. Elég csak a wild cat formációkra gondolni illetve arra a rengeteg futójátékosra is, akik passzjátéknál nem egy extra blokkoló feladatát látják, hanem kihasználva jogosultságukat előre mennek a scrimmage-vonal elé 5-10 yarddal elkapni a labdát.

Nézzük kicsit gyakorlatiasan az esetet egy olyan felállással, amit pl. a Patriots is szokott alkalmazni:

 formáció

 

Az adott playben jogosult elkapó az aki,

-          a backfielden található (2 szélső WR+QB+HB)

-          az, aki formáció szélén található a scrimmage vonalon és nem esik a számozás szerinti korlátozás alá: a bal oldali WR + a TE.

A fenti formációt, balanced (kiegyensúlyozott) formációnak is szokás hívni, mivel mindkét oldalon a tackle-ön (LT- left tackle, RT – right tackle) kívül (értsd: az oldalvonal irányába) 2-2 jogosult elkapóval állnak fel a támadók.

A védelem a felállásból pontosan tudja, pl. hogy a tight endre (TE) is figyelni kell, mivel nincs takarásban (cover).

Az, hogy egy játékos takarásban van, azt jelenti, hogy

-          az adott játékos a scrimmage vonalon áll ÉS

-          a formációban tőle kintebb (tehát az oldalvonal irányában) áll még egy játékos a vonalon.

Pl. ha a jobb oldali WR felállna a scrimmage line-ra, akkor a TE takarásban lenne, így nem lenne jogosult elkapó. Ha mégis előre menne a TE, a scrimmage vonalat keresztező passzjátéknál, a passz eldobás előtt, akkor az szabálytalanságnak minősülne.

A fenti ábrára visszatérve, itt kerül képbe a számozás: az ábrán a TE hiába nincs takarásban, ha a száma pl. 55-ös, akkor egy 6. falembernek minősül és nem lesz jogosult elkapó a következő play során. (Nem véletlenül nem lehet a tight end mezszáma 50-79 illetve 90-99 közötti). Kivételt képez, ha bejelentik a Referee-nek, akkor 55-ös mezszámmal is jogosult elkapóvá válhat. Gólvonal közeli játékoknál a Patriots több alkalommal jelentette be Nate Solder-t mint jogosult elkapót.

A Szabálykönyv érintett része így szól a tárgyban:

Jogosult elkapók:

A következő játékosok jogosultak elkapni egy előre passzt, amit a scrimmage line mögül dobtak el:

(a)   védőjátékosok

(b)   Támadójátékosok, akiknek vagy a scrimmage vonal végén állnak fel 1-49 vagy 80-89 közötti mezszámmal, vagy szabályosan bejelentették őket mint jogosult elkapókat

(c)    Támadójátékosok, akik legalább egy yarddal a scrimmage line mögött állnak a snap pillanatában, és mezszámuk 1-49 vagy 80-89 közötti vagy bejelentették őket, mint a backfielden lévő jogosult elkapókat

(d)   minden más játékos, azután, hogy a labdát már megérintette egy védőjátékos, vagy egy jogosult támadó játékos.”

Ahogyan arra fentebb is hivatkoztam a Szabálykönyv (5.3.1. pontja) előírja, hogy, az ettől való eltérést be kell jelenteni azonnal a Referee-nek, aki erről tájékoztatja a védelmet.

A fentiek felvezetés alapján nézzük meg, hogy pontosan mit is csinált a Patriots.

 

Mi is volt ez a „megtévesztő taktika”?

A Boston Globe képei segítségével néhány kép szemlélteti ezt az újszerű formációt:

1.) A formációban jól láthatóan 4 klasszikus falember található. Josh Kline hagyta el a játékteret a playre. A formáció jobb oldalon szintén jól láthatóan Gronkowski a backfielden áll, míg bal oldalán Hoomanawanui (aki a számozás alapján jogosult elkapó) a scrimmage vonalon; az első ránézésre így meg is van az 5 falember.

 1

2.) A következő kép már a teljes offense formációt mutatja (illetve néhány védőjátékos tanácstalan mozdulatsorát is): LaFell a backfielden áll, jogosult elkapó. Amendola a backfielden áll, jogosult elkapó. Hoomanawanui (és itt jön a trükk!), a scrimmage line szélén állt fel, jogosult elkapói mezszámmal, azaz JOGOSULT ELKAPÓ VOLT AZ ADOTT PLAY SORÁN! Hiába állnak ketten is kívül a formációban (LaFell és Amendola), mindketten a backfielden helyezkednek el, így ez nem érinti Hoomanawanui jogosultságát a passz elkapására!

A formáció bal oldalán Gronkowski a backfielden áll, így ő is jogosult lesz, míg Vereen lesz az 5. falember! Ő ugyanis a scrimmage vonalon áll, viszont tőle kintebb található még egy jogosult elkapó, Edelman.

A képeken nem látszik egyértelműen, de Vereen ekkor kerülhetett bejelentésre, mint jogosulatlan elkapó; a Referee talán pont ezért kocog vissza a képen a helyére.

2 

3.)

Amikor elindul a play, ismét egy remek húzás: Vereen hátrafelé mozog a backfieldre. Egy hátra passzt, ugyanis minden további nélkül elkaphat! Ez teljesen szabályos, ugyanakkor alkalmas rá, hogy lekösse 1-2 védő figyelmét. Hoomanawanui eközben nyugodtan zakatolhat előre…

 3

4.) …és szedheti össze Brady passzát.

 4

Ahogyan ezt a Boston Globe is megjegyzi a fenti cikkében:

A Ravens-nek fogalma nem volt róla, hogy mi történik és Tom Brady passza megtalálta Hoomanawanui-t 16 yardért. Két játékkal később, Brady Edelmannek passzolt 11 yardért és újabb két játékkal később ismét Hoomanawanui-hoz tért vissza egy 14 yardos passzal, mielőtt John Harbaugh végül felrobbant dühében és összeszedett egy sportszerűtlen magatartás miatt szabálytalanságot.

Az első két alkalommal, amikor a Patriots a fenti taktikát alkalmazta, Vereen és Hoomanawanui lejött a pályáról a játékot követően. A harmadik alkalommal Vereen fent tudott maradni a pályán egy szabálytalanság miatt.”

A szubjektív véleményem az, hogy nagyot hibázott John Harbaugh és a teljes baltimore-i védelem. Számomra meglepően sokat. Nem csak NFL szinten, de az amerikai foci minden szintjén illik odafigyelni a formáció olvasására.

Nyilván nehéz Magyarországról ezt megítélni és nyilvánvaló az is, hogy egy ilyen kiélezett szituációban, a játék hevében, ekkora tét mellett még sokkal nehezebb. Véleményem szerint ugyanakkor a Referee akár későn jelentette be Vereent, akár nem, azt a formációból olvasnia kellett volna a védelemnek, hogy Hoomanawanui jogosult elkapó, míg Vereen pedig nem az (takarásban volt).  Vereen – a számozás miatt valóban zavaró lehetett egy védő számára -, a mezszáma alapján ugye jogosult volt. A formációban elfoglalt helye alapján viszont egyértelműen jogosulatlan – Hoomanawanui pedig egyértelműen jogosult. Ezt pedig a szemben álló linebackernek véleményem szerint (itt ugye NFL szintről beszélünk, az NFL egyik legjobb védelméről!) olvasnia kellett volna.
Mindenesetre én nem szomorkodom, hogy nem olvasták jól a formációt...

 Mi a véleménye a taktikáról az NFL-nek?

Időközben elárasztották az internetet a Harbaugh által reklamált sportszerűtlen taktikával kapcsolatos vélemények, nyilatkozatok.

Az NFL sajtószóvivője azt nyilatkozta az ESPN munkatársának, Chris Mortensen-nek, hogy a New England Patriots cseréje mind formáció, mind bejelentés szemszögéből nézve szabályos volt.

Kevin Seifert cikkében kitér arra, hogy az NFL Versenybizottságának egyik elsődleges feladata, hogy biztosítsa, hogy a liga szabályait nem manipulálják a csapatok előnyszerzés végett. Az NFL Szabálykönyv a legösszetettebb sport-szabálykönyv, a kivételekből és a hasonló esetek miatt beépített "ellentmondásokból" eredően. Seifert biztos benne, hogy a bizottság meg fogja vizsgálni a Patriots stratégiáját, de a véleménye szerint az egyetlen ami elvárható ennek eredményeképp annak megerősítése, hogy a játékvezetőknek megfelelő időt kell adniuk a védelmeknek, hogy igazodjanak a cserékhez.

 

Források:

Boston Globe

Mike Reiss blogjáról ez a három cikk: 1, 2, 3

NFL Szabálykönyv

Hozzászólások

2015. 01. 14. 14:40
kyobalu
Szép, összefoglalt cikk! Köszönjük!!! :-)
2015. 01. 14. 14:52
timep76
Sokat elmond Harbaugh-ról, hogy hiába derül ki minden hivatalos vagy félhivatalos fórumon, hogy szabályos volt amit a Patriots csinált (ha úgy nézzük: trükkös játék), nem hajlandó elismerni, hogy rohadtul benézték (és nem is egyszer), ráadásul a hisztin kívül nem is volt igazi megoldásuk rá.
Mi a tökömnek ülnek akkor a pálya tetejénél a segítők és elemzik folyamatosan a felállásokat?
Ha a gyerek szar jegyet kap a dogára, de csak azzal tud védekezni, hogy ugyan az anyagot kérdezte a tanár, de nehezek voltak a kérdések, akkor nem megyek reklamálni, hogy de nem igazság, mert nem könnyűek a kérdések.
Nevetséges.
2015. 01. 14. 15:20
TMR
Nehéz azt beismerni ország-világ előtt, hogy megszopattak, nem is egyszer, háromszor.
2015. 01. 14. 15:21
TMR
Megszívattak, akarom mondani...bocsánat.
2015. 01. 14. 16:18
crucified
Ez most hogy jön ide? :)))))))))))))
2015. 01. 14. 17:49
cspeti98
Harbaughnak kéne ezt elismernie :)
2015. 01. 15. 09:19
windyp
2015. 01. 16. 09:14
Bucimaci
Csak kérdezem, ha benyelsz egy play-t és nem is érted mi történt, akkor amikor jön a következő ugyanezzel a felállással, akkor nem kérsz időt?

A reklamálás helyett időt kellett volna kérni és lett volna idő elemezni!

Szerencsére egy hisztis ember előbb hisztizik aztán gondolkodik! :)
2015. 01. 14. 15:14
tottingetosz
Szerintem meg zseniális húzás volt elővenni és leporolni a szabálykönyvet, és keresni benne egy olyan lehetőséget, ami új lehetőségeket nyit a támadóknak. Hahó, ez a playoff! Egy meccs van csak, itt mindent be kell vetni! A Colts már biztos jobban figyel majd. Egy töltény ellőve. Na Bumm, de ott vagyunk a döntőben. Gratula, Bill! Lehet Harboughrogni, de Mi is szívtunk anno a wildcat-tel...
2015. 01. 14. 15:18
azimut
Mennyi ideig írtad a cikket Rule? :D :D
2015. 01. 15. 09:28
Egy 5 órám ráment az biztos...
de legalább izgalmas volt a téma:)
2015. 01. 15. 15:09
hopi46
Tökéletes munka, gratula!
2015. 01. 16. 05:58
cellranger
Fontosak az ilyen cikkek! Köszönöm
2015. 01. 14. 16:18
azimut
Mondjuk remélem nem fognak vissza ütni hogy ellőttük a trükkös játékokat mert az tuti ,hogy ha SB be jutunk akkor Seattle ellen kellettek volna....
2015. 01. 14. 16:20
crucified
Szerintem meg bukjuk a meccset, ha nem vetjük be ezeket a trükköket. Kétszer -14 pontról felállni a "Bóltimór" ellen nem egyszerű...

Tényleg, nem hiányzik, de mi van Bóltimór Olivérrel?
2015. 01. 14. 16:45
narbony78
2015. 01. 14. 16:57
puding
Jó kérdés, múltkor is csak az SB-re került elő nem? :D
2015. 01. 14. 18:42
zozo692
Közel 11 éve nézem a meccseket (Carolina-NEP, 2004 SB, édes emlék...), de még most is tud nekem újat mutatni, új információkat adni (annyira azért nem mélyedek el benne, mármint a szabálykönyvben). Borzasztó összetett, de ezt szeretjük benne. A cikk pedig nagyszerű.
Európai foci az egyszerű: 4-2-3-1 és Ronáldót csatárnak, tuti nyerni lehet vele.
2015. 01. 14. 18:59
Érdekességképpen ez megint egy olyan elem volt, ami újdonságként tudott hatni az NFL-ben, miközben az NCAA-ben ezt is gyakrabban lehet látni:
https://vine.co/v/OeL6vrEBilK
https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/SHfXfD8M9yUpsYmB8Qs8yh7mclQ=/800x0/filters:no_upscale%28%29/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2442042/te.0.0.0.jpg
2015. 01. 14. 20:19
zozo692
Nekem valamiért nem adja be, ha rákattintok a linkre.
Mindenki így van ezzel?
2015. 01. 14. 20:26
Chrome és Mozilla is megnyitja nálam rendben.
2015. 01. 14. 23:03
max350
Azért Nick Saban legalább akkora zseni az NCAA-ben, mint Bill bá' az NFL-ben!!!!
2015. 01. 14. 22:47
Dega
2015. 01. 14. 19:24
kolok
Köszönöm a szerkesztőknek ezeket a remek cikkeket,nagyon jók!
2015. 01. 15. 00:26
mammut
2015. 01. 14. 19:47
Burkus
Szépen megírt cikk, ami érthetően magyarázza el a szabályokat. (Amíg így le nem írtad-magyaráztad a fénykép segítségével, én sem értettem a külső elkapó pozíció kérdését. Más kérdés, hogy a backfieldet is helytelenül értelmeztem eddig a kontextusban.)

A két Harbaughban ez az egyik legellenszenvesebb vonás, hogy nem tudják elismerni, ha legyőzték őket, nem tudnak méltósággal veszteni. Az meg különösen nem tetszett, hogy bár az NFL gyorsan sietett leszögezni, hogy a Pats szabályosan járt el, csak mantrázta tovább a magáét...

Brady nyilatkozatából elég egyértelmű, hogy ez a "tisztelem a másik edzőt, csapatot stb." kötelező dumát mennyire bullshitnek tartják ők is.
2015. 01. 14. 20:16
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Harbaugh nem csak úgy nekiállt panaszkodni, hanem a tájékoztató során kérdezték tőle, hogy miért rohant a pályára, amikor a sportszerűtlen zászlót kapta.

Ettől még fogalmazhatott volna finomabban.

Szurkolóként egyébiránt gyakran élvezetesebb lehet ha olyan az edző, aki tőmondatok és klisék helyett szabadabban fogalmaz riporterek előtt.
2015. 01. 14. 21:34
cspeti98
Lehet hogy kliséket mond, de mindig igaza van, egy meccs 60 percig tart és az a csapat nyer amelyik több játékot csinál meg. :)
2015. 01. 15. 08:10
pat68
2015. 01. 14. 19:58
Petza
Annyi kérdés még hozzá, hogy és maximum mennyien állhatnak fel a LOS-ra? Mert egy-két goal line szitunál úgy látszik, mintha 9-10 ember is ott lenne.
Illetve a fent említett play-nél miért lehetett fontos számunkra, hogy Edelman kitakarja Vereent? Ha 1y hátrébb áll bármelyikük, akkor mind a ketten jogosult elkapók (tekintve így is megvan a 6 fő a srcimmage-en, a két végén Hómannal és Verennel/Edelmannal)
Ha félreértettem valamit, akkor meg elolvasom újra.
2015. 01. 14. 20:13
Legalább hét támadónak a scrimmage-en kell állnia a snap előtt.

Ennél a játéknál pont hét ember áll a scrimmage-en: négy falember, Hooman, Vereen, Edelman.

Elméletileg 10 támadó is lehet a scrimmage-en, de ebben az esetben csak a két szélső játékos jogosult elkapó, mert a többieket vagy kitakarják, vagy alapból jogosulatlanok a számozás miatt (támadófal).

Gólvonalközeli játéknál a fal szélén a második tight end általában már egy yarddal hátrébb áll a scrimmage-től, így nem takarja ki a mellette állót.
2015. 01. 14. 20:44
Petza
Köszi. össze lehet engem még zavarni.:D Egészen a cikk elolvasásáig tudtam is, hogy 7 támadónak kell felállni a vonalra és abból a belső 5-ös nem jogosult elkapó. XD
2015. 01. 14. 20:26
BrédiTamás12
Remek cikk!

Nagyon OFF http://nesn.com/2015/01/ray-lewis-only-reason-tom-brady-is-known-is-because-of-tuck-rule/

ez elég érdekes, annak fényében hogy Lewis mennyire dicsérte meg tisztelte sokszor Bradyt.

Nem mellesleg hatalmas baromságot mondott, ezt egy elfogultabb Ravens drukkertől lehetne elvárni :-) mekkora arc :D

olyan mint a folyamatos spygate ezés, nem tudnak mit mondani a haterek, spygate XD vicc :-D
2015. 01. 14. 21:28
mackosajt
A spy gate-re kitérve...az sem volt tiltva a szabálykönyvben, ha jól tudom...fix me. Amúgy engem is ezzel támadott be a ravens szurkoló ismerősöm. 8-)
2015. 01. 14. 21:40
BrédiTamás12
A hely nem volt rendben elvileg ahonnan vették vagy ilyesmi..

De itt Lewisnak van némi igaza az egész interjúban, hogy sok a szabály meg bonyolult nagy részén változtatni kellene szerintem is, konkrétan azt emeli ki hogy az irányitótól kiutott labda legyen fumble mindegy merre ment a keze, és itt jön azzal hogy Brady nem lenne ma senki a szabály nélkül.

A baj az, hogy a mondandója tele van if fel.ha nincs szabály, ha fumble stb.

A szombati trükk játék után meg ha csöndbe maradnak, ki se derül hogy nem köpik vágják a szabálykönyvet :-D BB arsenáljára nehéz felkészülni, nem mondom, de akkor is :D
2015. 01. 14. 23:10
max350
Ha nagymamámnak kereke lett volna akkor villamos és nem az én nagymamán! "Ha"-val (if) kezdődő mondatok feleslegesek a sportban. Az eredményjelző számít a mérkőzés végén....
2015. 01. 14. 23:57
zo72
Ha már a ha-val kezdődő mondatoknál tartunk.. Ha Ray Lewis-t az ügyvédek nem mossák ki egy gyilkossági ügyből akkor ő nem nyilatkozgat itt 2x bajnokként. Szerintem ő inkább ne szólaljon meg arról, hogy kiből mi lett vagy mi nem lett volna.
2015. 01. 15. 08:20
matcha
2015. 01. 15. 22:23
Thom
..végre! Én is mindig ezt mondom!
Nincs HA..mert akkor vegyük elő mindet..és akkor minden más lesz.
Eredmények vannak. A HA az nem eredmény..
2015. 01. 14. 21:28
Kollega
Itt is szeretném jelezni, hogy nem emlékszem rá, hogy nálunk a szakmai stábból bárki is hisztizni kezdett volna, amikor a Miami annak idején konkrétan szétszivatott minket a wildcattal. Pedig akkor is a nagy többség az állát kereste a padlón, hogy: Jé, ilyet lehet ebben a sportban?
2015. 01. 14. 21:33
mackosajt
És ha már trükkös játék, egy statue of liberty-t szívesen látnék még ebben a szezonban....8-)
2015. 01. 14. 21:56
azimut
Azért azt sokan elfelejtik,hogy úgy dobott 3 td és 300 fölötti yardot hogy nem hívtunk futójátékot!
Magyarán az egész meccsen mindenki tudta hogy Brady passzolni fog, még se tudták megállítani! 50 pass kísérletből pedig 1 int sztem semmi!
Főleg úgy hogy Flacon 2-őt adott el pedig 150 yardot futott Forsett....
Fejben is nehéz lehet ennyire koncentrálni és frissnek maradni!
Manning sztem ezért sem volt jó,mert fejben elfáradt a szezon végére....
2015. 01. 14. 22:01
patriots_forever
2015. 01. 14. 22:01
BrédiTamás12
Igen ez zseniális volt.Bradynek volt a legnagyobb futási átlaga azzal a futott TD vel a csapatból :-D

Most rákészül a Colts a passzokra, ehelyett föltankolják Grayt egy újabb Indy200 ra és mehet :-D jó azért annyira nem, de többet futunk ellenük mint a Balti ellen az fix :D
2015. 01. 14. 23:48
lolvin
Kevesebbet nehéz lenen :)
2015. 01. 15. 15:32
Demecs
Nem akarom védeni Manninget, de a Chargers meccsen elszakadt a comb izma.
A nyakműtétje után "újra" meg kellett tanulnia dobni használva lábat mindent.
Mivel nem tud olyan erőt pontosságot kifejteni, ezért volt ilyen rossz.
Ahhoz képest kell nézni a Coltsot.
Nekem így már ég és föld a két csapat.

Egy nagyon kedves Broncos drukker barátom mondta. Ő zakót várt ennek függvényében.
2015. 01. 15. 15:56
BrédiTamás12
Ja ez igy van, ott a Chargers meccsen mikor blokkolt egyet szerintem, aztén meg Sanyiék is találggatták hogy rosszuk van vagy mi baja.

Erre még rájött hogy rosszul játszott az egész csapat, senkiben nem volt akaraterő nem harcoltak, kivéve CJ-t talán, a hívások is olyanok voltak mintha az edző Maddent játszana :D

Ilyen meccs után a Colts nemhoszem hogymég többet tud mutatni, nálunk viszont apszolut pozitív változást várok, mivel a passzjátékon meg a 2 INt en kivülnem lehet mondani hogy nagyon jó volt a játék, szerintem sokkal jobban fogunk játszani, gondolok itt futójátékra meg hogy a védelem hozza az igazi formáját
2015. 01. 15. 06:20
Lacus
A Tom-Julian-Dola játék után azért Harbaugh arckifejezése elég beszédes volt (és bocs a szóhasználatért), tök az látszott rajta szerintem, hogy "hú b#szátok meg, ez de szép volt, mérnem nekem jutott eszembe... " :-)
Hozzászólás a(z) Zászló a pályán - John Harbaugh és a Patriots négy fős támadó fala bejegyzéshez