
Joe Miltont a Cowboyshoz cserélte a Patriots! A tavalyi drafton a hatodik körben kiválasztott irányítóról már az előző szezon vége óta lehetett hallani, hogy érdeklődhetnek iránta csapatok, most pedig új otthonra is talált. Milton az előző szezon végén remekül szállt be a Bills cseréi ellen, végül a Cowboys egy ötödik körös pickért cserébe szerezte meg a fiatal játékost úgy, hogy még egy hetedik körös cetlit is kapott mellé.
Az eredeti hírek arról szóltak, hogy a Patriots egy második nap végi/harmadik nap eleji draftcetlit kér a játékosért, végül ennél szerényebb lett az ellenérték. Információk szerint azért, mert a csapat egyértelműen Drake Maye mellett tette le a voksát, nem akart még egy Mac Jones/Bailey Zappe szituációt, ami megoszthatta volna a csapattársakat és a szurkolókat, valamint Milton is távozni akart, hiszen Maye mögött aligha jutott volna szóhoz, ráadásul Joshua Dobbs leigazolásával a QB2 szerepe sem volt egyértelmű.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólás
Állítólag volt ennél jobb ajánlat érte.... szerintem elkapkodták.....
Mivel elég régóta árulták, szóval a kapkodás az biztos nem volt jelen :)
De írok pár dolgot ami igen..
Amik viszont szerepet játszottak a döntésben, avagy a Milton trade 13+1 pontja.
1. Milton Mayo embere, ő akarta draftolni mindenáron.
2. Milton kezdő játékosnak tartotta magát. A Pats nem tartotta annak. Ahogy az ajánlatokból kiderült a liga többi csapata sem.
3. Volt egy cicaharc korábban a poszton a csapatban, egyáltalán nem volt erre szükség újból. Drake Maye a bandavezér. És bár Miltonról nem jöttek bomlasztó hírek, a szurkolók vagy a média simán elkezdhetett volna egy Zappeeee, Zappeeee féle újabb fevert generálni, ha Maye nem játszik jól a szezon első felében. Egyáltalán nincs erre szüksége a csapatnak.
4. Milton nem hogy nem kezdő szint, hanem konkrétan a harmadik számú QB lett a stáb szemében, hiszen Dobbs a backup. Ezzel gyakorlatilag inaktív lett volna egész évben. Márpedig az értéke csak akkor megy feljebb, ha játszik. Ha meccskeretbe és pályára se kerül, akkor nem.
5. Értéket csak a preseason meccseken növelhetett volna idén, de addigra már máshol is kialakulnak a keretek és nagyon max egy sérülés esetén cseréltek volna érte, És akkor sem biztos, hogy ő érte cseréltek volna.
6. Milton értéke a Pats szurkolók szemében borzalmasan túlértékelt volt. Olvastam ilyen harmadik körös álmokat, amiknek semmi realitása egy meccses QB esetében, ahol a backupok és azok cseréi ellen kellett játszania. Természetesen ez azon a meccsen nyújtott teljesítményéből semmit nem von le, jól játszott, fejlődött, ügyes volt. De értéket jelentősen nem növelt.
7. Milton kereshetett magának csapatot és nyíltan is árultuk, a piac pedig beárazta őt. Mindig furcsa számomra, amikor szurkolók azt feltételezik, hogy ott fekszik több ajánlat és abból a sokkal rosszabbat fogadja el a csapat. Életszerű ez vajon, vagy megint valami szurkolói fantazmagória?
Igen, én is olvastam, hogy nem a legjobb ajánlatot fogadták el, de valszeg a legjobb ajánlat és ezen ajánlat között volt összesen pár picknyi távolság. Tehát értékben kb jelentéktelen a különbség, ezért a csapat tett egy gesztust Milton felé, hogy kiválaszthatta hova akar menni. Gyakorlatilag mindegy hogy 200 forintot kapunk érte, 201 forintot vagy 202 forintot. De ha lett volna bent 400 forintos ajánlat, akkor azt már nem hagyják figyelmen kívül. Természetesen, ha volt 4.körös vagy 5.eleje pick bent, akkor ez túl nagyvonalú gesztusnak tűnik, de nincs okunk feltételezni hogy volt ilyen offer. Nem is írt róla senki.
Ha pedig volt, akkor a csapat gyakorolhat ilyen gesztust, az nem a kapkodás miatt történik.
8. Milton tavaly 164-290 között volt a boardokon. Ez az 5.végétől UDFA státuszig terjed. Erős projekt játékos volt a besorolása, aki évekig nem fog tudni pályára lépni, mert annyira nyers. Mi a 6.körben húztuk, ezt kicsivel feljebb váltottuk, miközben láthatóan fejlődött, de továbbra sem fog évekig pályára lépni. Prescott is tavaly kapott új dealt, nem valószínű hogy elmozdítják pár éven belül. Persze lesérülhet, abban erős.
9. A csapatnak nem volt pickje érdemben a 144.választása után. A köv.pick a 217. Ez 2 teljes kör nézelődés. Így bent vagyunk a 200-ban egy újabb választással a 238-as cetli helyett. Ez 60+ hely előremozgás. Ezt a cetlit akár egy felcseréhez is lehet használni majd a drafton, ahol Miltonnak már nem lett volna értéke. Még QB kérdéses csapatnál sem nagyon.
Jimmy Johnson trade chartja szerint a Pats tavaly 13.8 pont értékben ruházott be picket Miltonra. A Dallas két pickje ami szóba kerülhet 23 és 21 pontot ér, a mi hetedik körösünk meg 1 pontot. Tehát Milton draft trade value chart alapján 14.8 pontunkba került és 23 vagy 21.8 pontot kapunk érte. Nagyjából egy fél kört ment fel az értéke az 1 meccses mutatványával. Ez teljesen reális.
10. A legtöbben ilyenkor valami elkeseredett GM-től várnak ajánlatot. De ezek az ajánlatok léteznek amúgy a valóságban? Nem abból fakad ez a vágy, hogy egykoron kezdők és azóta már levitézlett QB-kban láttak megmentőt állásukért küzdő rezsimek? Rodgers és Wilson példája ilyen. De Milton soha nem volt kezdő, jelenleg sem az, nem is vitte volna senki annak. Zappe se volt az soha, nem is vitte túl sokra azóta. Őt is felhypeolta a közönség, aztán a piac helyrerakta.
11. A trendek nagyon fontosak. Teljesen mindegy mi volt 10+ éve, amikor valaki Flynn nevű csodában reménykedett. Az élet gyorsan helyretette az ilyen agymenéseket. A csapatok egyre jobban védik a pickjeiket és ritka hogy azokat elfecsérelnék, főleg ha egy rezsimnek nem az állása a tét. Dallasban Jerry Jones a döntnök, őt nem fogja kirúgni senki sem.
A trendek azt mutatják, hogy egy backup QB ára ennyi amennyit kaptunk. Tetszik vagy nem tetszik a piac áraz. Akarhatunk mi eladni egy saját lakást az ingatlanpiacon kétszeres áron, ha minden más portéka a feléért van és a mienk se tűnik jobbnak, ami indokolná a drágább kiadást a vevőnek. Persze mi kötődünk hozzá, a mienk, úgy érezzük többet ér, de ez nem reális. Ti mit szóltatok volna, ha a Pats ad egy 3. vagy 4.kört Miltonért? Én kitéptem volna a hajam..És egyértelműen ostobaságnak titulálnám, mert az.
Ráadásul nem csak a szerződéseknél, de a cseréknél is van precedens követés a ligában. A szerződéseknél az egymás után szerződő sztárok nem a korábbi évek dealjeihez mérik magukat (jogosan), hanem a pár nappal-héttel korábbi aktuális árfolyamokhoz. Semmiképpen nem mérvadó évekkel ezelőtti piaci érték összehasonlítása. Márpedig Kenny Pickett nagyjából hasonló ellenértékért került a Brownshoz a Sasoktól. Aztán ott még QB sincs, mert Watson minden csak nem megoldás, ráadásul megint szakadásból lábadozik.
A backup QB-k ellenértékei az elmúlt időkből:
2025
Pickett vs 2025/5 (#165 overall) + Dorian Thompson-Robinson
2024
Taylor Heinicke vs 2025/7
Malik Willis vs 2025/7
Zach Wilson + 2024/7 vs 2024/6 (Nick Gargiulo lett kihúzva ott, kb ennyit ér egy ilyen backup QB a csapatoknak)
Justin Field vs 2025/6 (ez felmehetett 51% snap mellett 4.körre).
Mi látható ezekből?
Az idei piacot meghatározza a Pickett trade. Tavaly Wilson volt az egyetlen, aki az évi csereértéket hozott a csapatának, és ahogy idén Pickett esetében, úgy ott akkor is kellett azonnal ellenérték. A Jetsnél pick swap volt, ahogy Miltonnál is, Pickettéknél egy másik QB.
Tehát ha egy backup QB-ért azonnali ellenértéket vár az ember, akkor adni kellett még valamit mellé. Ez a piac döntése.
Ha viszont egy évvel későbbi ellenérték jött, ahogy Heinicke, WIllis vagy Fields esetében, akkor nem kellett mellé rakni semmit, de 6.-7.körnél többet nem adtak értük. Ráadásul ezek a srácok többnyire első körös választások voltak, több NFL kezdői tapasztalattal. Milton meg egy 6.körös, még mindig nyers, egy darab cserék és azok cseréi elleni meccset felmutatva.
És persze, Miltonból még lehet valami, a többiek már inkább leszerepeltek, így az 5.körös ellenértéke ezt jól ábrázolja is. Ezért nem 6. vagy 7.kört kaptunk érte, mert benne még ott az upside lehetősége. De azért ne csináljunk úgy, hogy ez egy coinflip és ugyanannyi eséllyel lehet jó NFL QB belőle mint nem. Ez jelenleg 10-20% körül van. Kérdezhetnétek, hogy "matematikus ön?" De a piaci értéke miatt mondom ezt, nem azért mert értenék a gázszereléshez.
12. Lehet-e Miltonból NFL QB? Lehet. Erre elég kicsi az esély, de a Dallasnak megérte ezt a minimális ellenértéket beruházni egy izgalmas projektbe. Jobban jöhetnek ki ebből, mint a Will Grier projektből, aki már alaposan beárazta magát 3.számú irányítónak maximum. Belőle már nem lesz starter Jerry Jones nedves álmaiban sem. Milton még megadhatja ezt az édes álom feelinget. ÉS ha nem lesz belőle semmi, vagy Prescott megint régi fényében tündököl, akkor mindegy is.
13. Ki nyert ezen a cserén? Szerintem mindenki. Ritkán van úgy, hogy nem értek egyet Petivel, de most a mérleg másik serpenyőjébe ülök bele a fentiek miatt. Milton családja nagy Dallas rajongó, ő maga mondta, hogy mindig ilyen pólóban mászkált a mamája, mindig róluk beszéltek a családban, régi gyerekkori álma ehhez a csapathoz tartozni. Teljesült. Kezdőre nagyobb esélye máshol sem lett volna, oda került ahol lenni akart.
A Dallas backup egysége így egy tapasztalt Grier mellett egy upside-ot jelentő Miltonból áll. Tavaly ez Cooper Rush, Trey Lance páros volt. Van hasonlóság, hangyányival nagyobb eséllyel arra, hogy ez a kettő jobb lesz majd nekik. Grier nyilván nem a pályán, hanem a QB roomban és scouting team QB-ként a szezon alatt. Milton meg az új Lance projekt. Lance sem 50-50% volt a beválásra, nem is jött be. De minél többször próbálkoznak, előbb-utóbb majd a kisebb százalék is realizálódik. Miért ne lehetne ez pont Milton? A 10-20% azt jelenti, hogy 10-ből 1-2 ember be fog válni és ez nem feltétlenül a 9. meg a 10.ember lesz. A szórás előbb is hozhatja a sikert.
A Pats is nyert szerintem, hiszen kapott idei capitalt, amire szükségünk van. Nagy volt a gap a 200 előtti és utáni pickjeink között. 2 kört nem lehet kihagyni egy épülő csapatnak. Vagyis ki lehet, de akkor arra elég alapos ok kell. Nekünk ilyen okunk még nem nincs. Ráadásul egy olyan játékosért kaptunk ellenértéket, aki nem került volna pályára idén. Ha várunk a preseason meccsekig, hogy hátha feljebb megy az ára, akkor azt az idei drafton már nem tudjuk beváltani. És egy QB, aki sose játszik, az egy Nick Gargiulo pick szintjén van, aki meg pályára kerülhet. Mi sem fogunk héroszt húzni a Miltonért kapott picken, de nem is kell azt húznunk. Ahogy más csapat sem húz azt backup QB-ért kapott ellenértéken, abból fakadóan hogy nincs értékük. Az upside-ot fizetik meg ott, ahol még van. Ez egy 5.kör vége Milton esetében.
+1
A szurkolói érzelmek mindent felülírnak. Zappe esetében is hányinger volt ami történt. Most meg egy egy meccses gyerek miatt megy az őrjöngés :) A csapat komfortot akar Mayenek, nem akar még egy ilyen szitut, ami egyébként már ebből a cseréből elindult, hiszen mindenki annyira hype-olja Miltont, mintha valami megváltó lenne. Egy hatodik körös egy meccses gyerek lett elcserélve piaci áron több hét csapatkeresés és piacon való árulás után. EZ a portéka ennyit ért, ez az ára. Nálunk feleslegessé vált, Maye az uralkodó, nem kell még csak mutatóba se olyan ember, akibe bárki többet akar belelátni és gyengébb szereplésekkor ezt nyomatja majd a médiában, sajt.tájon vagy a stadionban.
Jó eséllyel jövőre se kaptunk volna többet érte, mert ha nem játszik, nem megy fel az értéke. Ráadásul Milton mindig is inkonzisztens volt a tartós jó teljesítmény leadása terén. Jó meccseket követték botrányos meccsek. Ha a preseasonben megint ez lett volna, akkor még ezt az értékét is elveszti.
És tényleg akkora probléma egy harmadik számú QB piaci értéken való elcserélése amekkorára ez a lufi fújódik?
Ugyan...
Milton soha nem ért 3.-4.kört. Soha nem volt egy NFL kezdő QB szint az eddigi teljesítménye alapján. Nem is vitték annak, továbbra is egy projekt játékos. Ebből kell kiindulni. Nekünk meg ezen a poszton nincs szükségünk olyan projektre, aki kezdőnek tartja magát. Mert előbb-utóbb súrlódás lesz belőle. Olyan projekt, aki teszi a dolgát és kisebb egóval rendelkezik az teljesen rendben van, így hogy itt van Maye.
Közben megvan hogy a 7/217 ment tőlünk, és az 5/171 jött onnan.
A 238as pick esetében tényleg jobban néz ki ez a swap, de azért egy 7.körös pickről beszélünk, ahol alig-alig beváló UDFA játékosokat draftolnak a csapatok, csak azért, hogy ne más Practice Squadj játékosai legyenek.
Szóval ezen azért olyan sok nem múlik, hogy 217 vagy 220 vagy 238.
Ha egy tradet egy 7.körös ellenérték határoz meg, akkor ott valszeg nem az optimális kontextusban nézünk rá.
Amúgy St.Jean írta, hogy Milton egy 3rd string QB, aki 26 éves lesz és összesen 3 alkalommal dobott 300 yard felett mióta elkezdte az egyetemet. És most ezt siratjuk cefetül, hogy nem fizettek érte magasabb árat :)
Végigolvasva az egészet így teljesen rendben van!
Rendben van, Milton ennyit ér. Már csak azt szeretném tudni, hogy Dobbs mennyit ér. Csak annyit tudok Róla, hogy a 8 NFL éve alatt 23 meccset játszott és a csapatunk a 9. klubja. Statjai nem mérvadóak, volt amikor éveket hagyott ki vagy csak PS tag volt. Szerintem nagyon kell vigyázni Maye-re, mert Dobbs-al nem sokra jutnánk.
Két évvel ezelőtt Dobbs pont ugyanezért az ellenértékért került Minnesotába, szóval kb. ennyit, azóta talán kicsit kevesebbet, mert upside-ja nincs, Miltonnak van, még ha sokan túl is értékelik. Ellenben Dobbs ideális csereirányító, mert fejben pontosan tudja, mit és hogyan kellene csinálni, így a videószobában és a felkészülés során rengeteget tud segíteni a kezdőnek, fizikálisan viszont kellően limitált, hogy a pályán ezeket a dolgokat csak elvétve tudja megmutatni, ezért nem veszélyezteti a kezdőt, fel sem merülhet QB-kérdés. Persze, Milton szórakoztatóbb opció a padra, mert sokkal látványosabban játszik, de ha az a mondás, hogy mindennek Maye fejlődését kell szolgálnia - ami egy jó gondolat, ha már van franchise QB potenciál, akkor illik mindent megadni, hogy ez ki is jöjjön belőle - akkor jobb, ha egy Dobbs-féle veterán van mögötte, aki elfogadja a backup posztot, és fel sem merülhet a csere. Vele nyilván nem sokra jutunk, pontosan láttuk, mi a plafonja, ha játszania kell, de egyrészt elég valószínű, hogy Miltonnal sem mennénk sokra, csak látványosabban lennénk szarok, másrészt pedig Tom Moore-t idézném, aki a Colts támadókoordinátora volt, és amikor megkérdezték tőle, miért ad kevés lehetőséget Manning csereirányítóinak, így válaszolt: "Ha a 18-as megsérül, rábasztunk. Nem gyakoroljuk a rábaszást." Egy Maye-sérüléssel így is úgy is bajban vagyunk, rövidtávon pedig Dobbs kisebb kilengései jobb esélyt adnak a versenyben maradásra, míg ha hosszabb időre dőlne ki Maye, akkor tökmindegy, ki áll be, a szezonunknak kvázi vége van.
És az ideális QB room összetétele az megint előtérbe kerül:
Fr.QB vagy Fr.QB matéria, veterán QB/mentor QB, projekt QB/potenciállal bíró QB
A Texans kapcsán írtam erről annak idején, amikor nálunk összehozták a Jones, Zappe, Cunningham hármast.
Miközben a Houston a Stroud, Keenum, Mills trióval nyomult. Nyugodtan be lehet helyettesíteni a fenti hármasba hogy melyik hova illik.
És akkor tegyük hozzá amit akkor leírtam, hogy Keenum mindent megtett Stroudért. Nem csak a QB és film roomban, hanem a pályán kívül is. A 3 QB össze volt nőve, átjártak egymáshoz, közösen jártak ebédelni, közös progikat szervezett nekik és mindenhol a foci volt a téma.
Keenum nem akart kezdő lenni, Mills elfogadta a szerepét 1 évnyi kezdés után. Ez nem azt jelenti, hogy nem dolgoztak maximálisan, vagy ne álltak volna készen a maguk szintjén ha be kell állni. Ez annyit jelent, hogy tudták miért vannak a rosteren, mi a dolguk, mit várnak el tőlük. Keenum már a karrierje végén jár, nincs benne olyan becsvágy, hogy na majd most kivágom a rezet és megszerzem a kezdőt. Ha jobb lesz mint a fr.QB az nem azért lesz, mert ő fényt kapott, hanem mert a sztár jelölt nem fejlődik jól. Ráadásul még az sem biztos, hogy ő kerülne sorra ebben az esetben, hiszen Mills is kéznél van, neki is ugyanúgy segít, hátha még kicsit jobb lesz, feljebb megy az értéke, jobb backup opciót biztosít a szerződésében lévő évekre.
És Mills is úgy volt ezzel, hogy rendben, nekem itt az a feladatom segítsem Stroudot és amit lehet szedjek magamra fejlődjek és kialakítsak egy stabil alapot, amivel a ligában tudok maradni 10 évre, mint bakcup QB.
Így ez egy nagyon harmonikus és parádés QB room lett. Senki nem hisztizett játékidőért, senki nem akart kezdeni, mindenki Stroudért dolgozott, ezért kapták a fizetésüket. Így szolgálták a csapatot.
Nálunk meg 2 éve ment a cicaharc, mindenki fúrt-faragott a helyéért. Zappe nem fogadta el a backup besorolást, nem Jonesért dolgozott ezzel szolgálva a csapatot, hanem saját magáért. Keresztbe téve ezzel a csapatérdekben. Mentor nem is volt, aki felkarolta volna ezt a 2 hülyét. Jones meg nyilván tudta, hogy róla kell szóljon a történet és rosszul viselte a nyilvános fúrást. Érdekes amúgy, hogy minden gond nélkül elfogadta az új besorolását Floridában és Kaliforniában is. Nem öncél vezérelte, még akkor sem, ha nyilván dédelget NFL kezdő álmokat. Tisztában volt vele, hogy neki nem ez a rövidtávú feladata. Zappe meg azért Mahomes mögött észhez térhetett, illetve hogy senki nem vitte kezdő környékére sem. Valszeg máshogy alakul ez a páros, ha van ott egy mentor, aki látott már jól működő QB roomot, tudja hogy vezesse és hozza közelebb egymáshoz ezt a 2 fiút a pályán kívül is.
Dobbs pont egy Keenumnak felel meg. Ha be kell állni, akkor 1-2 meccset le tud hozni. Nagyon intelligens csóka, talán a ligában az egyik legjobb koponya. Pontosan tudja hol a helye. Ő sem akar már világot megváltani, segíteni akar és megszolgálni a fizetését, meg kiérdemelni egy újabb ilyen melót.
Ezzel szemben Milton már most nyöszörgött, hogy ő kezdő játékos. Jobb az ilyen dolgot előre elfojtani, mint hagyni elterjedni. Nálunk egyértelműen Maye a jövő, és az ő jövőjét kell megtámasztani minden eszközzel. Nézzünk rá az idei QB classra, és akkor megértjük mennyire fontos a gyémántokat kiválasztani és tökéletesre csiszolni kemény munkával, hiszen nem garantált a köv.évi QB beszerzés minősége. Ha egyszerű lenne, nem szenvedne a liga negyede évről-évre azzal, hogy nincs értelmes QB a rosteren. És akkor a tavalyi Harrison/Alt vs Maye okvetetlenkedésekre is lehet gondolni, meg hogy majd 1 év múlva kell QB-t szerezni. De most meg ugyanezen szurkolók azt várnák, hogy cseréljen fel valaki hátulról QB-ért. Tehát szerintük másoknak fontos az adott évi QB-t beszerezni, nekünk nem lett volna az :)
Mivel biztos jön még 2 QB a csapathoz, a kérdés az, milyen irányba megyünk el. 1 camp body + még 1 veterán Maye érdekében. Vagy camp body + rookie lesz az elv. EZ utóbbi kicsit szembe menne a fenti okfejtéssel, de mivel egy 3.napos pick nem fog kezdőben reménykedni, így a Texans féle modell akkor is meglenne, hogy 2 QB segíti a kezdőt, akik nem pályáznak a helyére semmilyen formában. Alárendelődnek a feladatnak és nem jelentik ki maguról, hogy ők kezdők.
Van amúgy ennek a Milton tradenek egy olyan üzenete, hogy Vrabel erősen körbepisili a területét. Kraft a tavalyi draft után még QB csatát is el tudott képzelni, lehet akár onnan is jött némi sugallat Mayo felé, hogy nem elég Maye, jöjjön még valaki az előző évi csúfos QB bukta után. Vrabel meg most jelezte, hogy ez az ő csapata, majd ő eldönti kinek milyen feladatkört szán a csapatnál.
Tetszik a Moore-mondás, tömör és lényegre törő („Nem gyakoroljuk a rábaszást!”) :)
Nem Miltont „siratom”, bár az ágyúkezű tetszett, hanem Dobbs miatt aggódom, mert azért ennél jobb backupQB-ra számítottam. (Caleb és Jayden is jobbat kapott (Keenum és Mariota), pedig az Ő helyük is vitathatatlan.) Furcsa a rosteren egy olyan játékos, aki múltnélküli és teljesen súlytalan, ennyi erővel a PS-ben is lehetne. Maye kisebb/rövidebb kiesése esetén szerintem a csapat teljesen esélytelen Vele. Persze szeretnék tévedni.
Először is, Keenum és Mariota nem jobbak Dobbsnál. Ha nekik teljes évet kellene kitölteni, akkor "rábasztak" ugyanúgy, mint mi Dobbs teljesítményével. Nem is értem honnan szeded, hogy ők jobbak.
Attól, hogy több meccses a múltjuk, nem lesznek jobbak a jelenben.
Másodszor, mi az hogy súlytalan? Miért lenne az? Pont azt tudja mint Keenum vagy Mariota. Nem akarják elvenni a kezdőt, ha be kell állni meccs közben, akkor le tudják hozni azt. Ha 1-2 meccsig rájuk épül a gameplan, akkor azokon kimozogja velük a csapat. Magyarul rövidtávon versenyben tudnak tartani. De nem azért mert ők egyedül a vállukra veszik a csapatot, hanem mert lemenedzselik a meccset és ha a csapat segít, akkor a csapat nyer(het).
Harmadszor PS-ből elvinnék, hiszen abszolút a jobb backupok közé tartozik. Tradelnek érte csapatok folyamatosan, ezzel is jelezve az értékét. Ezért nem is értem az egész komment értelmét, mert az jön belőle, hogy Dobbs egy fostalicska. De hát ez nincs így, csak te nem vagy képben vele.
A csóka év közben elrepült Minesotában egy csere után, és kis túlzással a repcsiút alatt megtanulta KOC playbookját, majd a hétvégén heroikus csatában nyert. Ebből nyilván arra lehet következtetni, hogy rövidtávon esélytelen bármire is vele a csapat.
Hosszabb távon meg pont mindegy hogy Mariota vagy Keenum lenne itt Dobbs helyett. Ráadásul még jobb is ezeknél a srácoknál a közelmúltja alapján mindenképpen.
A korábbi véleményeddel, hogy Dobbs-al nyugi lesz a QB szobában egyetértek.
Ez a kommented Nekem viszont véleményes. Te szoktad mondani: Egy meccs nem meccs (Minnesota). Ha annyira football okos miért váltja évenként a csapatait, lassan Fitzpatrickon is túltesz. (Egyébként valószínűleg okos, mert repülőgépmérnök. :)) A súlytalan jelzőm lehet, hogy nem szerencsés, de a képességeit tekintve Én gyengébbnek tartom Mariotánál, akinek azért volt néhány pozitív mérlege. Keenum "ráállt" a backup posztra az utóbbi 5 évében.
Figyelemreméltó, hogy Dobbs az utóbbi 3 évben játszott 15 meccsén 20! fumble-t vétett és 3-12-vel végzett. A fostalicskát Te találtad ki, Én csak amolyan NFL-ben lavírozó QB-nak tartom. De lehet, hogy most majd megállapodik.
Alapvetően rossz a kontextusod.
Nincs olyan hogy ráállt a backup szerepre. Egyszerűen beárazódott és backupnak tökéletes. Vagyis inkább mentornak, mert pályára már nem nagyon kerül. Kevesebbet volt fent, mint Dobbs, ha az utolsó 5 évet nézzük.
2024: 0 snap
2023: 113 snap
2022: 24 snap
2021: 174 snap
2020: 15 snap
2019: 448 snap
Nem véletlen ez. Már messze van attól, hogy komolyabb szerepet adjanak neki, de veterán jelenlétnek a QB roomban nagyon ideális. Rengeteget tud segíteni a fiataloknak a heti, évi, vagy akár a napi felkészülésben. Látott már mindent is a védelmek terén, így az elemzéseknél is nagyon hasznos. Az off field dolgok kapcsán is példaértékű, nem egy buli vagy botránykirály, aki rossz irányba tereli a fiatalokat. Neki már csak "ennyi" dolga van. Kb mintha nálunk Brian Hoyer lenne itt a harmadik QB idén. Gyakorlatilag egy játékosbőrbe bújt QB coach szerepe, sokkal közelebbi kapcsolattal a két másik fiatalabb irányítóhoz.
Dobbs szintén egy nagyszerű háttérember, akinek még jelene is van, Keenumnak már nincsen, már ami a pályára lépés lehetőségét mutatja.
Egy backup QB esetében mindig fontos a játéklehetőség szempontjából, hogy megsérül-e a kezdő vagy sem. Lehet valaki a legjobb backup a ligában, ha mindig egészséges marad előtte a kezdő, akit nincs is oka lecserélni a stábnak. Ez esetben hiába keres a laikus szurkoló a stat lapon bármi hozzáadott értéket, nem fog találni, hiszen a körülmények nem voltak adottak ahhoz, hogy mint backup használva legyen.
Van gyengébb QB, akinek sokkal több meccse/snapje van mondjuk tavaly, mint Dobbsnak, de ez nem azért van mert jobb lenne nála, hanem mert előle lesérült a kezdő, vagy akár a backup is, és harmadik QB létére játszott annyit.
Szóval megint a box score statokból indulsz ki, aminek semmi jelentősége nincs egy backup megítéléseben. Egyszerűen nem az a funkciója, hogy pályára kerüljön vagy hogy lehozzon egy évet.
Mariota is kifele megy már a ligából, vele se lennénk beljebb, ráadásul amíg Daniels mellé ideális a hasonló offense rendszer működtetése miatt, addig nálunk kevésbé lábon kell kihordania a dolgokat egy irányítónak. Ha Maye kidől, egy fikarcnyit nem lennénk közelebb az eredményességhez Mariotával, aki még rendszer idegen is lenne cserébe.
Dobbs amúgy a három QB közül egyedüliként 50% feletti passz arányt kapott a snapjei alatt. Talán nem véletlenül volt több futás a másik kettővel :)
A fumble szituációk abból adódtak, hogy amikor megiramodott, akkor bajba került. Ennek okait lehetne vizsgálni, de szerintem felesleges. Adódhatott a meccs alakulása miatt, hogy esetleg hero módba kellett kapcsolni, adódhatott a fal pass protectionje miatt true pass setekben, vagy akár QB futás közbeni labdavesztés is lehetett ez. De igazából mindegy, mert nem egy szezonra hoztuk, hogy vele jók legyünk, nem ez a feladata. HA neki be kell állnia, akkor időszakosan meg tudja oldani amit kell, de ha éves szintet kell nézni, akkor mindegy milyen backupot hozunk, rábasztunk.
Ezért egy egészséges QB room összetétel szempontjából kell csakis nézni az ő jelenlétét, abban pedig elit. Nem lesz veszélyes Maye-re, mindenben támogatni fogja, minden nap és héten a segítségére lesz, példaértékű munkát fog belerakni és emberileg is kifogásolhatatlan a hozzáállása. Csak ez számít az ő esetében, nem a snapek száma, az hogy mennyi csapata volt, vagy hogy mennyi fumble van a neve mellett. Mi nem számolunk azzal, hogy 100-150 snapnél többet kell pályán lennie (jó esetben még ennyit sem), max ez is garbage timeban legyen. Emiatt mindegy hogy mi van a fumble területén. NEkünk az ő hozzáadott értéke a film roomban, az edzőpályán, az öltözőben és az off field programokban fog megjelenni. Ahogy minden mentorként is funkcionáló backup esetében.
Egyébként a backup vs sok csapat az származhat abból is, hogy valahol nagyobb szerepet szántak neki. Tehát elmozdították a backup szerepből a csapatváltással. Arizonában Murray sérülése miatt vele számoltak kezdőként, majd olyan teljesítményt nyújtott, hogy év közben a Vikings cserélt is érte, hogy a kiesett QB-kat vele pótolják. Ez több, mint amit Mariota vagy Keenum fel tud mutatni az elmúlt 2 évben, hiszen egyiknek sincsen trade értéke, nem cserélnek értük hogy fejezzenek be egy PO aspiráns évet. Szóval ez jól megmutatja melyiket tartották többre abban a szakaszban.
A fenti Ari, Min csapat váltásoknál aligha negatív az, hogy több csapata is volt, sokkal inkább azt mutatja, hogy volt benne ráció.
Szóval ha nem ragadsz le a snap, csapatszám, fumble háromszögben, akkor közelebb tudsz jutni egy backup QB feladatkörei kapcsán.
Én nem éreztem az óriási hype-ot Milton iránt, ami itt elhangzott. Pont azért, mert van egy felívelő pályán egy remek QB alapanyag, abban érdekelt mindenki, hogy sikeres legyen.
Ez egy win-win-win szituáció.
A csapat és Maye kapott egy feszültségmentes öltözőt.
Milton kapott egy általa szeretett csapatot és egy sérülékeny, csúcson túl levő irányítót. Legyen neki pár meccse, ahol megmutatja magát.
Azok a NE drukkerek is nyugodtan szurkolhatnak neki, akik kedvelik, nincs ránk veszéllyel.
Jó döntés született.
A Zappe helyzettel összehasonlítani a kettőt lehet a szurkolói “Zappe fever” miatt, de azért nem teljesen ugyanaz a történet.
Egyáltalán nem ugyanaz a történet. De ahogy Matt Cassel 2008as éve után töb szurkoló inkább vele ment volna és tradelte volna Bradyt, vagy Zappe két passza után is kitört a láz, úgy Milton utolsó meccse is egy ilyen friss sikerélmény kategória. Ezek mindig abból indulnak ki, hogy hozzájuk pozitív élmény kötődik az éppen aktuális teljesítmény után, a másikhoz meg negatív.
És ha a csapat szarul teljesít a szezon első felében, Maye turnoverekben gazdag játéka mellett, akkor jöhetett volna egy Milton fever simán. Hiszen már sok szurkoló most is kezdőnek tartotta őt, egy NFL meccs, és egyetemi karrier alatt összesen 3db 300 yardos meccs mellett is.
Ráadásul ennyi idősen már kész, franchise QB szintű játékosokat várnak el a csapatok. 26 évesen, alig idősebb mint Trevor Lawrence. És hát azért elég távol van egymástól amit eddig letettek az asztalra.
Prescottnál azért óvatosan fogalmaznék ezzel a csúcson túli jelzővel, hiszen a tavalyi évre ráfordulva kapta meg a big dealt, egy abszolút elit közeli év után, azóta egy darab sérüléssel tűzdelt éve volt. Mitől lenne túl a csúcson, ha 23-ban 60 millió/éves teljesítményt tett le, majd kiült egy évet mert bibis lett?
Prescott 10. éve kezdődik szeptembertől, hol extra, hol kevésbé jó éveket hozott, nem ilyenkor szokott szintet lépni egy irányító.
Kérdés, milyen állapotban lesz, mennyire veti vissza a teljesítményt a sérülés.
Sok sikert Miltonnak.
Miért kellene szintet lépnie?
60 milliót kapott, mert olyan éve volt 23-ban. Abszolút fr.QB, ráadásul közepes évében is fényévekre van Miltonról, meg a liga kezdő QB felhozatalának alsó negyedétől. Ő ha annak közelében hoz, mint 23-ban már elégedett lesz vele mindenki. Miltonnak 26 éves korára van 1 db NFL meccse, az is ilyen himi-humi opció által megkapott, mert Maye tudott volna játszani, ha kell, és akkor még mindig nincs NFL meccse. Életében nem dobott 5x 300 yard felett, amivel nehéz kihívónak lenni egy 60 milliós QB ellenében.
Persze van ideje, ráér fejlődni, hiszen Dak még 3 évig Dallas kezdő QB lesz. Utána is át tudja venni a stafétát, majdnem 29 évesen :)
Azóta jöttek még hírek amúgy, nem volt másik ajánlat érte, és a Cowboys is csak egy 7.köröst akart adni, azt sikerült feljebb srófolni. Azért annyira ők sem látnak bele kezdő szerepet :) Már az 5.körös ajánlat nem az ugye, nem hogy a 7.kör :)
Lehet, hogy félreértetted -bár én írtam, hogy jó döntést hozott a klub-, nem állt szándékomban Joe Milton fogadatlan prókátora lenni, nem látok benne egy jövőbeli HoF játékost, de akár egy korrekt kezdő lehet majd valahol.
Prescottról nincs eget rengetően jó véleményem, az elmúlt 5 szezonból 3-t nem játszott végig, én erre mondtam, hogy Milton akár pályára is kerülhet (és itt az akáron van a hangsúly, nem gondolom, hogy a training camp alatt letépi a mezt Dakotáról).