Statisztika: 12. hét: Patriots vs Cardinals

Kép
Statisztika

Úgy fest, hogy utolsó másodpercben távoli mezőnygóllal megnyerni a mérkőzést már a New Englandi Folk-Lore része.

A vége győzelem lett, de nem így indult az este, nagyon nem. Bailey szép puntja után írta Twitteren Mike Reiss, hogy a Bailey a Patriots legkiegyensúlyozottabb és legmegbízhatóbb játékosa a 2020-as szezonban. Ami egyfelől dicséret a punternek, de kritika mindenki más felé.
A mérkőzés végére még Folk neve és az egész ST a pozitív oldalra került, de azért ez kétes dicsőség.
Számokban kifejezve a hosszú kirúgás- (53) és hosszú punt (58) visszahordás során a csapat több támadó yardot ért el (111) mint amennyit a támadók feltettek futásból (110) vagy passzból (84). A támadók összes teljesítménye 194 yard volt, ami csak 52yarddal több, mint az a 142 yard amit a visszahordóink tettek meg 4 (!) játék alatt.

Snappek

Name Pos Offense Defense ST
Snap % Snap % Snap %
J Thuney T 53 100%   0% 4 18%
S Mason G 53 100%   0% 4 18%
M Onwenu G 53 100%   0% 4 18%
D Andrews C 53 100%   0%   0%
C Newton QB 53 100%   0%   0%
R Izzo TE 51 96%   0%   0%
J Meyers WR 50 94%   0%   0%
D Byrd WR 45 85%   0%   0%
J Eluemunor T 39 74%   0% 4 18%
J Johnson FB 34 64%   0% 7 32%
D Harris RB 34 64%   0%   0%
N Harry WR 26 49%   0%   0%
J White RB 20 38%   0%   0%
J Herron T 15 28%   0% 4 18%
G Olszewski WR 1 2%   0% 11 50%
D Moncrief WR 1 2%   0% 9 41%
K Cunningham T 1 2%   0% 4 18%
S Michel RB 1 2%   0% 1 5%
D McCourty FS   0% 74 100% 4 18%
S Gilmore CB   0% 74 100%   0%
J Jackson CB   0% 62 84%   0%
J Bentley LB   0% 61 82% 3 14%
C Winovich DE   0% 60 81% 16 73%
J Simon DE   0% 58 78% 8 36%
K Dugger FS   0% 54 73% 3 14%
D Wise DE   0% 53 72% 5 23%
A Phillips SS   0% 52 70% 11 50%
L Guy DT   0% 49 66%   0%
A Butler DT   0% 47 64%   0%
J Jones CB   0% 41 55% 11 50%
J McCourty CB   0% 31 42% 2 9%
T Hall LB   0% 30 41% 5 23%
J Uche LB   0% 16 22% 5 23%
A Jennings LB   0% 14 19% 9 41%
A Spence DT   0% 14 19% 4 18%
M Bryant DB   0% 13 18% 4 18%
I Mack DT   0% 10 14% 4 18%
T Brooks SS   0% 2 3% 5 23%
C Davis SS   0%   0% 18 82%
M Slater WR   0%   0% 18 82%
J Bethel CB   0%   0% 18 82%
J Bailey P   0%   0% 11 50%
J Williams CB   0%   0% 10 45%
J Cardona LS   0%   0% 7 32%
J Thomas TE   0%   0% 4 18%
N Folk K   0%   0% 4 18%
               

 
Támadók

A múlt heti 69-hez képest csak 53 játékot voltak a pályán (ennél csak a SF ellen voltak kevesebbet a pályán 52 játékkal), ami betudható a labda eladásoknak és az ST által biztosított jó kiindulási pozícióinknak. Ennek megfelelően a DEF-nek 74 alkalommal volt jelenése a pályán, ami a legtöbb a szezonban.
Wynn kiesése után a bal tackle pozíciót rotálva oldotta meg az edzői stáb, amin Eluemunor és Herron osztozott 39/15 arányban.
Izzo majd minden játékban pályán volt, de nem számolt vele a gameplan mint elkapó játékos. Komoly erősítésre lenne szükségünk TE vonalon, legyenek ezek akár a sérült listát újoncok vagy valaki új draftról vagy szabadügynök piacról.
A WR rotációba visszakerült Harry, de csak a játékok felében léphetett pályára ellentétben Byrddel és Meyerssel, akik majdnem végig a pályán voltak. Mondjuk Harry teljesítménye nem indokolta a jelenlétét.
A Harris – White – Michel hármast rotáltuk futó pozícióban, de Michel vagy nem gyógyult meg teljesen, csak aktiválni kellett a szabályok miatt, vagy nagyon csúnyát bukott a kezdő pozíciójából, mivel összesen 1 támadó és egy ST snap jutott neki az este.
Így végignézve az első köröseinket az elmúlt évekből: Wynn sérült, Harry csak hátrafelé vitte a csapatot (-2 yard és büntetés), Michel 1 snap nulla yard. Maradjunk annyiban, hogy nem ezen a mérkőzésen bizonyították a draft pozíciójuk által predesztinált képességeiket.

Védelem

Ahogy fent említettem 74 alkalommal voltak fent, így a tény, hogy a mérkőzés végén működött ellenük a középre futás már nem is annyira meglepő, mivel az átlagnál nagyobb terhelést kaptak és így fáradtabban álltak oda a 4. negyedre, de ennek ellenére jó mérkőzést tettek le az asztalra. 55 yardon tartották a liga egyik kiemelkedő elkapóját, a 17 pontból az első 7-et nagyon rövid pályán kapták, kibírták a félidő végi nyomást és megfogták 1 yardon a Cards támadását.
Mondjuk ennek az ismétlése nem sikerült fényesre, mert az end-zone előtt kétszer is büntetést vétettek, amivel frissítették az ellenfél kísérleteinek számát, ezzel nehéz helyzetbe hozva saját magukat, amiből már nem tudtak győztesen kikerülni.
JC Jackson úra kezdő volt J. McCourty vesztére és feltehetően végig is vitte volna a mérkőzést, ha a vége felé nem sérül meg.
Butler és Guy 47/49 alkalommal voltak fent – Butler esetében ez a legtöbb a szezonban – és úgy éreztem, hogy mindenhol ott vannak, nagyon tetszett a vasárnapi játékuk.
Gilmore újra 100%-os terhelést kapott. A sérülése utáni első mérkőzésen ez még csak 87% volt.
Úgy fest Winovich kimászott a büntetés gödréből és ismét első volt a DE-k között a 60 snap-es terhelésével, amit hasznosan töltött (1 sack, 1 QB hit, 2 nyomás, egy blokkolt passz).
Az újoncok közül Dugger kap még kezdő szintű terhelést, míg Uche csak 16 alkalommal volt pályán és ilyenkor általában a passz siettetés feladata jutott neki.

ST

Nem ez szokott az elemzés legfontosabb része lenni, de az ST teljesítményét mi sem jellemzi jobban, mint hogy a cikk bevezetője is róluk szólt. Egészen kimagasló teljesítménnyel járultak hozzá a mérkőzéshez. A megtett yardokban többet értek el mint amit futottunk vagy passzoltunk, az egész O teljesítményét is megközelítették szerzett yardokban és a meccs végén sem remegett meg a láb és 50 yardról a póznák között végezte a labda és így W kerülhetett a könyvekbe.
Lehetett volna ez még szebb is, ha nem fújják vissza Olszewski TD-s visszahordását egy blokk miatt. Itt említeném meg, hogy a bírói magyarázat szerint nem a „blind side” miatt lett sárga, hanem azért mert a saját end-zoneja felé blokkolt erővel. A bírói magyarázat szerint kézzel kellett volna megállítania, nem vállal.
Megértem, hogy ez a szabály, de Jeff Howe tömör összefoglalásával értek egyet, miszerint „ Anfernee Jenning-et most büntették meg amiért focizik.”.
Moncrief mesélte még, hogy újonc évében még 2014-ben a Coltsnál hordott vissza utoljára Kick-offot, de mivel az edző megkérdezte, hogy hogyan viszonyul hozzá, hogy ilyet csináljon, akkor azt válaszolta, ami az egyetlen elfogadható a Patriots kultúrájában: „Ha az kell, hogy ezt csináljam akkor ezt fogom. Megteszek bármit amivel segíthetem a csapatot.”

Passzok

  Completion Comp % Attempt Yards TDs YPA INT QB Rat
C. Newton 9 50 18 84 0 4,7 2 23,6

Brrrrr! A Denver gyakorló csapatból felhozott elkapója, akinek a megbetegedések miatt irányítania kellett sem ért el sokkal rosszabb teljesítményt, mint a mi egykori MVP-nk. Ez gondolom sokat elmond a sikerességünkről. 4,7 yardot sikerült haladni kísérletenként, aminél az elmúlt időkben futással is jobban haladtunk. Newton 5,1 yarddal futott és 4,7-el passzolt. Nem a legszebb.
Mindemellett nem vigyázott a labdára, mivel kétszer eladta azt a levegőben. Ebben a statban megegyezik az előbb említett gyakorló csapatos WR-el. A másodinál annyira mellé ment a labda, hogy az elkapónak semmi esélye nem volt. Természetesen nem tudjuk meg, hogy ez ennyire rossz dobás volt, vagy a WR-nek befelé kellett volna fordulnia, de személy szerint én az első opciót érzem benne.

Elkapások

  Comp. Comp% Att. Att % Yards Long TDs YPA INT QB Rat
J. Meyers 5 83 6 35 52 17 0 8,7 0 102,8
D. Byrd 3 43 7 41 33 17 0 4,7 0 57,4
N. Harry 0 0 3 18 0 0 0 0,0 0 39,6
J. White  1 100 1 6 -1 -1 0 -1,0 0 79,2
Team 9 53 17 100 84 17 0 4,9 0 66,8

Az előző bekezdésből látszik, hogy érdemi passzjátékról nem beszélhetünk, ennek következtében az elkapások részleg is hasonlót fog mutatni. Meyers volt, aki megbízható célpontként jelentkezett és hozott egy 8,7-es átlagot, amikor felé ment a labda. Byrd sajnos nem tudta megismételni a kiemelkedő teljesítményét, mivel csak 3 labdát húzott be a 7-ből.
Harry pedig egyet sem. Holott volt olyan dobás, ami pont úgy ment, hogy az erősségeit használjuk ki. Ott volt az erős labda a kezében, de nem tudta behúzni. Cserében nem sikerül az end-around futása és ezen felül még blokkolás közben is vétett egy holdingot. Ezen a mérkőzésen az inaktív játékosaink többet tettek a győzelemért, mint Harry.
Ugyanezen univerzum egy másik szegletében Tyreek Hill 13/15, 269 yard, 3 TD, miközben Harry 24/43, 213 yard és 1 TD. Csakhogy Hillnek ez a vasárnapi teljesítménye, Harrynek meg a szezon.

Futás

  Comp. Comp% Att. Att % Yards Long TDs YPA INT QB Rat
J. Meyers 5 83 6 35 52 17 0 8,7 0 102,8
D. Byrd 3 43 7 41 33 17 0 4,7 0 57,4
N. Harry 0 0 3 18 0 0 0 0,0 0 39,6
J. White  1 100 1 6 -1 -1 0 -1,0 0 79,2
Team 9 53 17 100 84 17 0 4,9 0 66,8

Ha a passz nem, akkor talán a futás! De nem!
Mi is történt pontosan?! A Patriots annyira futás központú lett és olyan alacsony veszélyt jelent a levegőben, hogy a védelmek feláldoznak egy DB-t (safety-t) és 8 nehézfiúval állnak fel a boxban, 4 linemannel és 4 LB-vel. Tulajdonképpen goal line védekezés volt fent, mindegy, hogy hol volt a labda a pályán, vagy időben hol jártunk a mérkőzésben. Ezzel amolyan BB stílusban elvették a fő fegyverünket, csak sajnos a tartalék fegyver (passzjáték) meg besült a NE oldalán. A Cards jó védelmi game plannel érkezett, az egyetlen amivel nem számoltak az az ST volt. A foci három fázisból áll…

Régen (az elmúlt 20 évben) az volt a mantra, hogy azért 1-2 alkalommal futni is kellene, mert a védelem nem hiszi el, hogy play action után nem passz következik. Most megfordult a trend és néha csak azért passzolunk, hogy a védelemet elbizonytalanítsuk egy kicsit, hogy nem futás jön a play action után.

Egyetlen pozitívum White visszatérése a TD gyártáshoz. Sikeresen oldotta meg a végzóna előtti feladatot és kétszer is át tudta lépni a legfontosabb vonalat.

Passz védekezés*

  Comp. Comp% Att. Att % Yards TDs YPA INT PD QB Rat
S Gilmore 2 67 3 15 17 0 5,7 0 0 81,3
JC Jackson 0 0 3 15 0 0 0,0 0 0 39,6
J. Jones 1 33 3 15 2 0 0,7 0 0 42,4
J. McCourty 1 100 1 5 17 0 17,0 0 0 118,8
D. McCourty 1 50 2 10 7 0 3,5 0 0 58,3
A. Phillips 1 33 3 15 4 0 1,3 1 0 2,8
Hall 1 100 1 5 13 0 13,0 0 0 118,8
Bentley 3 100 3 15 12 0 4,0 0 0 83,3
Simon 0 0 1 5 0 0 0,0 0 0 39,6

*Az első és legfontosabb az, hogy hiányzik vagy 100 yard a listából. Annak tekintetében, hogy összesen 170 yardot haladt a levegőben a Cards ez statisztikailag is számottevő érték, így tessék nézni a táblázatot.
Ettől függetlenül DeAndre Hopkins 55 yardot tudott csak összehozni a védelmünk ellen. Az évben volt pár alkalom amikor ennyi sem jött neki, de voltak erősen 100 yard feletti mérkőzései is, így azt kell mondjam, hogy az eddig bukdácsoló secondary megoldotta a dolgot. Volt vagy 3 hosszabb elkapás, de a leghosszabb is „csak” 19 yard volt.
Az látszott, hogy Murray nem tanult CN hibájából és ugyanúgy okozott egy felpattanó labdás INT-et, amit a három érkező Patriots védőből végül Phillipsnek sikerült behúznia.
Nem annyira a statisztika alapján, inkább ahogy a pályán mozog azt gyanítom, hogy az idei JMC utolsó szezonja. Nem csak nálunk, hanem alapvetően a ligában.

Nyomás gyakorlás

  Sack QB hit Nyomás Fumble
(FF / REC)
Futás véd. Passz véd. Büntetés
kiharcolás
Winovich 1 1 2     1  
Wise     1        
Uche   1 1        
Butler 1 2     1 1  
Guy     2        
Bentley         2    
Hall     2        
Gilmore         1    
Összesen 2 4 8 0 4 2 0

Winovich és Butler futottak nagy mérkőzést, akik egyarán 5-5 alkalommal tudtak zavart kelteni az ellenfél támadói között és ők „felelősek” a két sack-ért is. Guy és Bentley nem ért oda, hogy nyomást gyakoroljon, de kifejezetten domináns játékot láthattunk tőlük.
Ahogy a snappeknél látszott Uche limitált lehetőséget kapott, amikor siettetni kellett és ezen esetekben kétszer oda is tudott érni az irányító közelébe.

Blokkolás

  Hibátlan Sack QB hit Nyomás Büntetés Össz hiba
Eluemunor   1 1     2
Thuney 1         0
Andrews 1         0
Mason 1         0
Onwenu       1   1
Herron       1   1
White   2 1 1   4
Harry         1 1
Összesen 3 3 2 3 1 9

A kezdő falunk összesen 1 nyomást engedett Onwenu részéről. Sajnos a bal Tackle pozícióba beugró és ott rotáló játékosok már összesen 3 nyomásért felelősek. A fal legfontosabb pozíciója lett így a leginkább sebezhető pont, ami kevés jóval kecsegtet. Mivel Wynn IR-re került, így legalább még két mérkőzésen ilyen formán kell megoldani az irányító védelmét.
A kiugró érték White neve mellett van, de itt inkább a felrajzolt játékot és CN lassúságát tudom felhozni indokként. Nem elvárható, hogy White a maga termetével hosszú ideig feltartson egy LB-t vagy DE-t aki Cam irányába rohamoz. Meglátásom szerint vagy extra falember kellene ide (ami azért árulkodó a védelemnek) vagy esetleg egy nagyobb darab futó.
Több mérkőzés volt már, hogy a kisegítő embereken keresztül érkezik a nyomás az irányítóra, ezzel jó lenne ha az edzői stáb tudna valamit kezdeni.

Top5 szerelés

  Össz szerelés Önálló szerelés Sacks Negatív yardos szerelés Passz véd. QB hit TD
J. Bentley 13 6 0 0 0 0 0
T. Hall 7 5 0 0 0 0 0
C. Winovich 5 5 1 1 0 1 0
A. Phillips 5 5 0 0 1 0 0
A. Butler 5 4 1 2 1 3 0
L. Guy 5 4 0 0 0 0 0
TEAM 79 58 2 5,5 2 5 0

Bentley teljesítményét eddig nem „énekeltük meg”, de itt látszik, hogy mekkora nagy kontraszt van itt az átlagos teljesítményéhez képest. Az eddig „súlytalannak” tartott Bentley 13 alkalommal ért oda a labdás játékoshoz és csinálta meg a szerelést, vagy legalább vett részt benne.


Érdekességek

Moncrief visszahordása a leghosszabb Patriots KR volt 1896 óta. (megj.: az évszámot kétszer néztem meg, magam is nehezen hiszem)

2016 W15 óta Newton az első irányító, aki kevesebb mint 10 sikeres passzal, kevesebb mint 100 passzolt yarddal, 0 TD-vel és 2+ INT-el mérkőzést tud nyerni. Ez akkor Brock Osweilernek sikerült.

Mindössze 3 játékos kapott el passzot, ami a legkevesebb 1988 W9-óta.

Cam 84 passzolt yardja és 23,6-os QB ratingje egyaránt legalacsonyabb karrierje során.

A Patriots 17 eladott labdánál jár. 2019-ben 15 volt egész évben.

Ha nem eladott labdát veszünk, hanem csak a INT-eket nézzük, akkor a 13 darabbal 2009-óta a legrosszabbak vagyunk. 

Tippverseny

Helyezés Tippelő Találat
1 Spigo, TibiUk86 10
2 Arsenal*, Baylen 75, cellranger, Elm, FunHun*, geo81, JAM, Rob Donkowski , Tomaj, Tomk@* 9
3 "Átlag szurkoló", András bácsi*, bondara, Byrd, Croaker, dravait, Drazith, hispanic, hopi46, Increay, Kenny, kitalaltnev*, mammut, wolandrule*, zozo692 8
4 ArnoldPatsenegger*, Balimate*, Chrysalis, Csizi, Foherty*, karuly*, patriota*, tottingetosz, tucsi7, Whitealert, zio102* 7
5 Julian12Brady, tinta, Vass Imre*, Zsolt75 6
6 hturu, nosbiglem*, Pődör Péter, xBGBRx*, zoli0321 5
7 Zarathorn2.0* 4
8 vhs-box* 3

Azért ez nem volt annyira sima, mint amennyire a szurkolói csapat ezt biztosra vette, de végül W lett, így a sor nem változott sokat, továbbra is Spigo és TibiUk86 vezetik a listát. A jelek szerint inkább a dobogó utáni rész kezd szétcsúszni, a dobogón még mindig 27-en vagyunk.
A következő mérkőzés a Chargers elleni, ahol 42-6 arányban várunk győzelmet, tehát ha a csapat behúzza, akkor újfent kevés lesz a változás a listában.

Megnéztem a fej fej melletti versenyt az első helyen és azt kell mondanom, hogy Ők így is fognak maradni, csak az a kérdés, hogy a dobogó melyik fogkán lesznek a végelszámolásnál, ugyanis a hátralévő mérkőzéseket ugyanúgy látja Spigo és Tibi.

2020-as szezon tippelde
Szeptember

 

 

Valós eredmény "Átlag szurkoló" Spigo TibiUk86
1. Miami Dolphins W W W W
2. @Seattle Seahawks L L L L
3. Las Vegas Raiders W W W W
4. @Kansas City Chiefs L L L L
5. Denver Broncos L W W L
6. San Fransisco 49ers L L L L
7. @Buffalo Bills L L L L
8. @New York Jets W W W W
9. Baltimore Ravens W L W L
10. @Houston Texans L W L L
11. Arizona Cardinals W W W W
12. @Los Angeles Chargers   W W W
13. @Los Angeles Rams   W L L
14. @Miami Dolphins   L W W
15. Buffalo Bills   W W W
16. New York Jets   W W W
Playoff részvétel:   Igen Igen Nem
W-L-T 5-6-0 10-6-0 10-6-0 8-8-0
W% 0,455 0,625 0,625 0,500

Források: Twitter (Jeff Howe, Mike Reiss, Pats Pulpit), Yahoo Stats
 

Hozzászólás

A teljesség és a korrektség miatt (bár nem szorosan statisztika), de említsük meg a másik nagy büntetést is, ami miatt egyáltalán lehetőség volt a FG-ra.

Cam Newton QB mivoltából futóvá "alakult" (tehát nem védte a szabály ami a QB-kat védi), és mielőtt kilépett volna oldalt, a Cardinals védője kilökte. Erre repült a zászló, mondván "personal foul". A mérkőzés után több kinti cikk, valamint a két "ex-főbíró", Pereira és Dean Blandino is hibásnak minősítette a bírók ítéletét (link), ugyanis nem sisak tetővel ütközte le Newtont Simmons, hanem vállal kezdődött a kontakt, valamint ki sem lépett a QB a pályáról, tehát szabályos volt a védő, nem lehetne túl késő ütközést se fújni (late hit).

A problémát egyébként az is okozza, hogy a főbíró, Bill Vinovich csak annyit jelentett be, hogy "personal foul", de nem indokolt. Indokként ugye lehetne az, hogy pályán kívül történt a szerelés (nem ez történt), vagy akár a helmet to helmet hit (szintén nem ez történt).  

SimmonsCN

Az ugye egyértelmű, hogy nem lehet a sisak tetejével "vezetni" az "ütést", tehát nem lehet faltörő kosként lefejelni valakit. Például ez eléggé egyértelmű szabálytalanság: link De nem igazán összehasonlítható a két eset. 

Aztán ehhez a szabályhoz tartozik a 2018-ban bevezetett "lowering the helmet" szabály, ami így szól "Lowering the head to initiate contact with the helmet is a foul." It is intended to remove unnecessary use of the helmet. The hits don't have to come to the head or neck but anywhere on the body. Players cannot use their helmets to "butt, spear or ram an opponent." Tehát azért lehajtani a fejet, hogy majd azzal legyen az első kontakt a másik játékossal, az szabálytalan. Nem kell feltétlen fejet érjen az ütés, bárhol szabálytalan, ha valaki azért hajtja le a fejét, hogy mindegy "lándzsa / faltörő kos" támadja a másik játékost. Ez egyébként támadó és védő játékosnál is fennáll. Azt azonban érdemes megnézni, hogy szinte minden futó úgy fejezi be a futást, hogy előre hajolva, fejjel előre megy, tehát rengeteg futásnál tele lehetne szórni zászlóval a füvet.

Ha megnézzük a képet fentebb, látható, hogy Simmons vállal ütközi le Newtont. Már a váll találkozik a vállal, ami után találkozik a két játékos sisakja is. Az nem várható el egy játékostól se, hogy az arcát felemelve, viccesen mondva az orrával vezesse az ütközést, mert szerintem ezzel úgy hátrabicsaklana a feje, hogy nyakát törné kb. 

Az alapból egy érdekes gondolat, hogy a 6'4 magas játékos LEfejeli a nála magasabb, 6'5 magas játékost. 

Ez saját gondolat, de egyszerű fizika. Ha valaki egyenesen áll, és valaki oldalról vállon löki, akkor az illető feje az ellenkező irányba, a lökést végző személy irányába billen. Simmons oldalról érkezett, meglökte Newtont mind egy gyorsvonat, aminek a hatására Newton feje elbillent, és a váll után a két sisak ütközött.  

Én őszintén nem láttam szándékosságot, nem hiszem, hogy CN fejére utazott a védő. 

 

Mindezt csak azért írom le, mert a korábbi cikkeknél, illetve a chaten is szóba jött a bíróskodás a másik jelenet után (blind side block), pedig az igazából egy jó döntés volt (Ahogy Rule cikkében is olvashatjátok). Egyszerűen feketén fehéren le van írva, hogy nem blokkolhatsz a saját LOS-ed felé így. Pont. Lehet mondani, hogy hülye szabály, de egyfelől szabály, másfelől voltak ebből csúnya dolgok a múltban, így ezért kellett erre szabályt létrehozni (pl link , link2).

Szóval ha már bírózik valaki amiatt az eset miatt, akkor szerintem az úgy tisztességes, ha ezt a "personal foul" 15 yardos büntetést is figyelembe veszi a bírók megítélésekor. Mert az egyik az sajnos jogos büntetés volt, míg ez utóbbi nem igazán (azért ha két ex-főbíró is ezt mondja, az jelent valamit, legalábbis nekem). 

Szerencsére ezúttal a Patriots volt az a csapat, aki jobban jött ki a dologból, de nem biztos, hogy mindig így lesz (ahogy a múltban sem mindig volt így). 

Ezzel nem értek egyet... Nézd meg az első visszajátszást, ami hátulról van, ott tisztán látszik, hogy fejjel üti meg először, és utána segít rá vállal Simmons. A 6'4" és 6'5" között 2,5 centi van, úgyhogy ezt a dolgot nem igazán tudom hova rakni. Abban igazad van, hogy nem derült ki, mire érkezett a sárga (valszeg a late hitre, különben bemondták volna a lowering the helmetet, mint korábban).

Én egy képpel nem tudok vitatkozni. De nem is akarok. Egyértelműen látszik, hogy a két váll összeér, de a sisak nem. 
A magasságkülönbségről: ha egy alacsonyabb játékos LE tud fejelni (nem fel!) egy nála magasabb, egyenesen álló embert, úgy, hogy a fejét ő maga lehajtja, akkor bravó! 

Ezzel az egésszel nem hozakodtam volna elő, ha két (azért lássuk be,nálunk sokkal jobban hozzáértő) ex-főbíró (nem tudom a pontos megnevezésüket) szintén nem azon a véleményen lett volna, hogy ezt a bírók benézték. 

Sőt, ennek az egész kommentemnek még csak nem is az lett volna a célja, hogy bárkivel vitatkozzak, csak kicsit komikus, hogy ahogy írtam is, chaten és itt is bírói tevékenység megemlítésre kerül negatív értelemben egy jogos zászlónál, míg a nekünk kedvező, de téves ítéletről mindenki hallgat, holott enélkül hosszabbítás lett volna, és ott ki tudja mi lett volna a végeredmény. Amellett, hogy a sportban nincsen "ha", ez így fair, ha a két bírói döntés egyformán megemlítésre kerül, amiből most mi jöttünk ki jobban. 

Szerk: Ez a hátsó állásból készült kép:

cnsimm2

Szerintem itt is a váll ér össze előbb. A szabály úgy szól, hogy nem hajthatod le a fejed azért, hogy azzal kezdeményezz ütközést. Amiket linkeltem videók, ott látszik, hogy fejjel előre érkezett a játékos, itt köze nincs hozzá. Az, hogy a vállal ütközés után összekoccant a két sisak, nem is vita tárgya, mert egyértelmű. De szerintem elölről-hátulról nézve is egyértelmű, hogy nem a két sisak találkozott először. 

CN

Itt tisztán látszik, hogy a váll nem ér össze, de fejjel megvan a kontakt. Mondom mégegyszer, nembiztos (sőt inkább nem), hogy erre érkezett a sárga. A magasságkülönbségnél nem vetted figyelembe azt, hogy sisakkal játszanak, ami hozzáad az ember magasságához. A hozzáértő exfőbírókat azért megkérdezném arról is, hogy mi a véleményük az ipponokról, amiket a támadófal játékosok csinálnak... Mindegy, utólag fölösleges ezen gondolkozni, ahogy írod is, ott van a HA, amit a sportban nem lehet értelmezni.

Oké, de ez olyan mintha valaki azt mondja egy képre hogy fehér ha az fekete. Ez nem véleménykülönbség, ami mindenkinek lehet, és lehet különböző is.  Amit én küldtem képet, már azon is látszik, hogy a két mez összeér, a sisak között van távolság. Erre beteszel egy képet, ahol Newton vállvédője kvázi be van nyomodva, a feje egyenesen áll még,  és azt mondod nem érnek össze a vállak. De rendben, akkor legyen fehér. 

Engedd már el... Legyen akkor igazad, ha számodra ez ennyire fontos. Véleménykülönbség van kettőnk között, amivel önmagában nincsen probléma, de ne gyere már légyszi ezzel a mártírszöveggel.

Omg...Ugyanazt mondtam mint te, hogy legyen neked igazad (legyen fehér), de én egyből mártír vagyok. Ok, valóban hagyjuk.  

:DDDDDDDD Én ilyet abszolút nem vártam el, hogy nekem adj igazat, sőt. Csupán leírtam a saját véleményem.

Értem amit mondani akarsz, de Increay-vel értek egyet. A mozgóképen egyértelműen látszik, hogy a Newton feje indul el először az oldalvonal irányába és csak utána a teste, ami csak úgy lehetséges, ha először a fejet érte ütés

Egyetértek, (bár utálok a bírói döntésekkel foglalkozni!), abból az irányból, ahonnan a sárgát bedobták (és szerintem ez a lényeg!) jogos volt a döntés, Én is úgy láttam. A bíró a mp-ek tört része alatt dönt és nincs teleobjektívje, nem láthat a játékosok mögé és nem kérheti ki a bíróguruk véleményét. A play szempontjából is késői szerelés volt, a spy lekésett CN-ről és Simmons-nak is hamarabb kellett volna fellépnie, ráadásul fumble estén is mienk a labda, bár erre a védő kisérletet sem tett/tudott tenni. (Természetesen Simmons nagyszerű játékos és nem ment szándékosan fejre, legfeljebb egy kicsit dühös volt, hogy így megszívták a play-t Vele együtt, s ilyenkor van ami rosszul sikerül. Mentségükre szolgál, hogy 3&13-nál, a mezőny góltól még fényévnyire, a saját 32-esen, 54 mp-el a vége előtt, időkérés nélkül, döntetlen állásnál, ritkán hívnak ilyen play-t.)

Abban egyetértünk, hogy a másodperc tört része alatt nehéz (jó) döntést hozni. Van, amikor ez jól sikerül, például Edelman elkapása a SB-on, amit egyből elkapásnak minősítettek, pedig azért nem volt egy egyszerű dolog, és van, amit a nagy "élő" sebesség miatt nem jól ítélnek meg, mint pl. ez az eset szerintem (is). 

Én személy szerint az összes nagy büntetést (15 yard) visszanézhetővé tenném, de legfőképpen az olyat, ami mondjuk kizárást eredményezhet. Mert azért ott nagyon nem mindegy, hogy jól döntenek-e a bírók, vagy sem. 

De egy szükségtelen durvaság, late hit és társai igazán lehetne jobban visszanézhető dolog, mert azzal a liga pont semmit nem ér el, ha majd a játékhét után ad egy 7-12000 dolláros csekket, mert nem vettek észre valamit a bírók, vagy éppen kiállítanak valakit indokolatlanul, vagy épp jogos ok nélkül adnak mérkőzés befolyásoló előnyt akaratlanul egy csapatnak. 

Szerintem, persze szituációtól függetlenül, egy támadó holdig legalább olyan hátrányt okoz, mint egy ilyen védő hívás, mégse nézhető vissza. NFL mércével gombokért bíráskodik a heti 110 valahány bíró, nem csodálom, hogy már nő is van közöttük, a további visszanézhetőségek hatására nem sárgát fognak bedobni, hanem törölközőt. Egyébként szerintem csak akkor büntetik a bírókat, ha nem a szabályok szerint jár el. Itt ilyen nem történt.

Igen, szerintem pont itt látszik az alábbi, attól függetlenül, hogy a váll / fej párosból melyik hány mm-rel előzte be a másikat:

"Lowering the head to initiate contact with the helmet is a foul."

Fejjel ment előre.

Maradjunk annyiban, hogy ezzel kiegyenlített a bírói csapat az idegesítő ( nem feltétlenül indokolatlan) büntetések terén. Általában nem az a probléma, hogy (könyv szerint) hibás az ítélet, hanem az, hogy más esetekben, meccseken, más bírók másként fújnak, a szurkolóknak pedig vitás esetben rögtön egy ellenpélda ugrik be, hogy ott bezzeg volt, vagy éppen nem volt zászló. Mivel mindig lesz béna, rossz szabály, és mindig lesz szubjektív része az ítéleteknek a bírók részéről, azt gondolom, hogy ez nem fog változni. Együtt kell élni vele... az NFL- ben legalább igyekeznek objektív módszereket (is) alkalmazni.

Annál az 1896-os visszahordásnál valamit nagyon elnézhetett, aki ezt írta:) Alapból 1960-ban alapították a franchiset, plusz 1896-ban még a fasorban sem volt a liga. Ráadásul tudok mondani kapásból 4 kickoff return TD-t az elmúlt 10 évből: Lewis a Texans (PO), meg a Broncos ellen, Patterson a Bears ellen, DMC a Jets ellen. :) 

Igazából szorítok Newtonnak, azért hogy továbbra is ilyen formát hozzon. Legalább BB beláthatja,hogy ennek a projectnek semmi értelme. Nem is értem, JMD mit vígasztalgatta ott a végén... Inkább azt kellett volna neki mondania,hogy még egy ilyen és nem a kispadra hanem a hazatartó buszra ülsz fel fiam. (Amilyen jól indult a szezonja most annyira nagy csalódás... Meccsről meccsre egyre jobban)

Uche szép lassan fejlődik jövőre leszek rá nagyon kiváncsi, egy év rutinnal és a 100% os terheléssel mire megy.

Wino egyenelőre nálam kicsit elmarad teljesítményben (sackekben) a vártaktól... Egy jó 10 sackes szezonra számítottam :( :(

JC Jacksonról mi hír komoly a sérülése?

Ha a sackeket nézzük, akkor valóban csalódást keltő, de nyomásgyakorlásban 11. az egész ligában. Ezért tartom az egyik legtúlértékeltebb statisztikának a sacket.

Részben egyetértek mert a nyomásgyakorlás is nagyon fontos eleme a passrushnak. Mondjuk egy 10 sackes szezon mit sem ér ha a sor végén kullogsz nyomásgyakorlásban. Hisz ha valaki szerencsés egy noname támadó fal ellen egy karriernapon akár 3 vagy több sack is összejöhet... Közben meg egy normális támadó fal ellen eltűnik mint fing a szélben.

Viszont a Sacket nem véletlenül tartják az egyik legfontosabb védelmi statisztikának, hisz a nyomásgyakorlással ellentétben egy befejezett "művelet" amivel nagy eséllyel akár fumbelt vagy Intet is kiharcolhat a védő vagy súlyos yard veszteségeket is okozhat egy sack. Ezek közül egy is meccset dönthet el... nyomásgyakorlásból meg egész meccsen sok kell, hogy magát a meccset egyáltalán befolyásolja.

Azt biztos,hogy egy elit passrusher mindkét statisztikáb élen jár. És én Winot elitnek szeretném látni 🙃🤗

Nem tudom volt e már de JE11 is covid listára került, remélem nem nehezíti a gyógyulását.

Szerintem JE covid listára rakása, kicsit trükkösnek tűnik. Sehol nem írták, hogy pozitív tesztje volt, biztos kontakt miatt rakták oda (azt meg kitalálni nem nehéz). Valószínűleg még nem volt teljesen fitt és így az "ablakával" sem kell törődni. Újra indul minden, de, mivel lassan vége a szezonnak, lehet nem is fog már idén játszani.

Akkor ugyanabban a cipőben jár most szegény, mint én (persze azzal a különbséggel, hogy én nem vagyok NFL-játékos) :)

Kicsit OFF

Keene visszatért a gyakorlatba. Így 4 TE játszhatna, bár még a két újonc nincs a roster-en. Vajon kik utaznak Kaliforniában, ahol 2 hétig lesz a csapat? 

Sajnos nagy csalódás nekem, hogy a két újonc TE nem nagyon tudott pályára lépni idén... Sokmindenre már nem is számítok tőlük idén... Tipikus Patriots elsőévesek 😢

 

Azért remélem elutaznak a csapattal, és gyűjtenek egy kis tapasztalatot még idén, jövőre már nagy szükségük lehet rá.

Óóó, néha eszembe jut a Gronk, Hernandez páros, számomra az elmúlt évek legnagyobb fájdalma a TE pozíció szinte teljes elsorvadása nálunk. :(

Izzonak volt egy két villanása, de nagyon hiányolom a domináns TE-ket a csapatból. 

Még az Allen-Gronk páros sem volt rossz. Talán az egyetlen csapat vagyunk jenleg számottevő elkapó TE nélkül... :(

OFF

Szerdai sérülés jelentés:

Nem vett részt: LB Anfernee Jennings (betegség)

Korlátozott:  QB Cam Newton (has), RB JJ Taylor (quadricep), WR Matthew Slater (térd), TE Ryan Izzo (combhajlító / kéz), G Shaq Mason (vádli), DT Adam Butler (váll), DT Byron Cowart (hát), LB Ja'Whaun Bentley (ágyék), CB JC Jackson (csípő), S Kyle Dugger (lábujj), K Nick Folk (hát)

Hujjuj Newton hasa sérült... Nehogy a végén SasszemStidhamnek kelljen beállnia.

Ha nem is feltétlen most, de azért megnézném 1-2 teljes meccsen Stidham-et. Ez a "beállok dobni párat közös edzés nélkül, majd dobok egy INT-et is" dolog eddig nem túl reprezentatív azok után amit tavaly előszezonban produkált. Kellene egy normális minta, hogy az előszezonban volt csak táltos, vagy ezek a beállásai voltak szerencsétlenek. Jó lenne valami támpont a valós képességeiről. 

"Harry pedig egyet sem. Holott volt olyan dobás, ami pont úgy ment, hogy az erősségeit használjuk ki. Ott volt az erős labda a kezében, de nem tudta behúzni. Cserében nem sikerül az end-around futása és ezen felül még blokkolás közben is vétett egy holdingot."

Az látszik, hogy Harry-t az edzői stáb is elengedte már. WR-nek nem jó, blokkolni nem túl jó, futásra sem jó, esetleg QB-nak is ki lehetne próbálni :) Már nem merem megnézni a Seahawks meccseit mert amit Metkalf csinál az valami félelmetes. Ha csak a 20%-kát tudná Harry... na m1 is. Nézem a jó oldalát Olszewski nagyon ígéretes kis JE utodnak tűnik.

Metcalf statjait összehasonlították Megatronéval és Metcalf jobbat hozott az első x mérkőzésén, mint anno Megatron...

A Metcalf eredményeknél kicsit elfelejtődik, hogy Neki a kukába dobálás világbajnoka passzol, Nálunk még egy RB2 irányító annak a kettő elkapóknak, aki van... :) 

Kétségtelen, hogy volt, bár Neki se volt nagyon kettőnél több elkapója. Croaker néhány hónappal ezelőtti kimutatása alapján tavaly Metcalf és Harry statjai nem nagyon különböztek egy meccsre vetítve, TB-vel meg alig játszott, a fél alapszakaszt kihagyta. Egyébként az utolsó mondatomból kiderült, hogy erre a szezonra gondoltam, Metcalf is idén futott be igazán, mint ahogy szerencsétlen Harry meg le.

Ezzel az a baj, hogy tavaly év vége felé már olyan érzésem volt, hogy ha 1 center, 1 QB, 9 WR felállással mentünk volna ki a pályára, akkor is az az 1, max 2 játékos lett volna méltó arra, hogy egyáltalán ránézzen TB... Nagyon egysíkú volt a vége.

Nagyon divatos lett itt Metcalf statjaival dobálózni. Kíváncsi lennék,hogy az itt levők közül hányan választották volna ki,ha GM-ek helyében lettek volna?! Amúgy Hopival értek egyet,hogy kellene QB ,aki dobni is tud és a képességeit próbálnák kihasználni.

Néhány friss stat.!

K N.Folk a 12. hét  legjobb ST játékosa lett az AFC-ben!

A PFF szerint Harris a legjobb RB a ligában! (Forrás: nbcsports.com, D.Hartwell)

Harris hagyományos statisztikái nem feltétlenül elitek; hetedik az NFL-ben a meccsenkénti futásokban (70,1), és az átlaga ötödik holtversenyben (5.1). De a PFF rangsor a futó elkapási, passz- és blokkolási képességét is figyelembe veszi.  Harris pedig egyértelmű és nagy  előnnyel rendelkezik a passz-blokkolásban 82,5 összesítéssel, Cook  59,6 és Henry 58,3 értékeivel szemben. A legfrissebb Grade-ek: Harris 90,8; Henry 89,0; Cook 86,3

CN sérülésén rágódok... évek óta nézem a sérülés listákat, de ilyenre, hogy has, nem emlékszem. Lehet, hogy a hasizomra kell ilyenkor gondolni? Húzódásra pl.? Segítsen aki tud!