A Patriots roster változása 2021-re - amit eddig tudunk

Kép
Patriots roster

A jövő évi rosterrel kapcsolatban kevés dolog biztos, de nézzük meg mi az, amit jelen pillanatban láthatunk, ha megnézzük a szerződéseket. 

A 2020-as szezon nem volt túl eredményes. Így gondolom senki nem szeretné pontosan ugyanazt a csapatot jövőre a pályán látni, mint idén. Ehhez minden lehetőség adott, ugyanis elég nagy felhasználható összeg áll rendelkezésre. Legalábbis látszólag. De tényleg így van ez?

Készítettem egy táblázatot, amelyben szerepelnek a 2020-ban, és a 2021-ben szerződéssel rendelkező játékosok. Értelemszerűen, akinél a "nincs" szerepel a 2021-es oszlopban, annak a játékosnak nincsen érvényes szerződése jelenleg. Ez természetesen változhat, és néhány esetben változni is fog.

Zölddel kiemeletem azokat a játékosokat, akik a 2020-as szezonban nem játszottak, különböző okokból (szezon előtt IR,NFI, Opt-out, vagy épp szezon közben covid lista), így ők jövőre ott vannak jelen állás szerint a rosteren. Szintén zölddel jelöltem azokat a játékosokat, akik újak a rosteren. 

Azoknál a játékosoknál, akik nem rendelkeznek érvényes szerződéssel, beírtam a táblázatba (O/D/ST), hogy a snappek hány %-ban voltak a pályán a 2020-as szezonban. 

Végül ezeknél a játékosoknál helyett kapott egy olyan adat, hogy a 2020-as sapkából mennyi helyet foglaltak el.

(A képek elcsúszásáért elnézést, így tudtam legjobban megoldani. Jobb klikk megnyitás új ablakban módszerrel a képek nagyobb méretben láthatóak.)

patsroster20-21_1_javpatsroster20-21_2patsroster20-21_3patsroster20-21_4

Észrevételek

1; Nagy érvágás jelenleg a Special Teamnek a jelenlegi állás. Nincs szerződése Bethelnek (85,86%), Simonnak (39,07%), Cody Davisnek (65,81%), Jakob Johnsonnak (43,70%), hogy csak a nagyobb részvételű játékosokat említsem, ugyanis lesz több 15-30%-os részvételű játéksok közül is. Kíváncsi leszek, ki kap ezek közül szerződést. Ráadásul Slater is gondolkodik a jövő éven (85,35%), szóval érdekes kérdés lesz a ST átalakulása.

2; Szintén jelentős átalakulás elé néz a DE/DT szekció. A 13 játékos közül 5-nek nincs szerződése, amiből négyüknek nagy snap szám jutott a védelemben (47-69%). Ugyan lesz 3 olyan játékos, aki tavaly nem lépett pályára, de azért a Barnett-Murray újonc párostól ne várjunk megváltást, Allen pedig meglátjuk mennyire lesz jó, hiszen az előszezont sem tudta abszolválni tavaly. 

3; Mi lesz Center poszton? Jelenleg nincs Centere a csapatnak, ez nem maradhat így. Andrews nem lesz olcsó, tavaly a középmezőnyben végzett a pff szerint (15. hely, 67,7-es értékeléssel).  Szerintem a 3,4 milliónál nagyobb összeget kell majd rászánni, ha őt akarja a csapat. 

4; A Cornerback poszt is átalakulóban. J.C. Jackson várja a nagy pénzt (jogosan), ő nem lesz olcsó. JMC a maga 67,71 % -os szereplésével űrt hagyhat maga után. 

5; És a Guardokkal mi lesz? Thuney szintén "aranyesőre" számíthat, és ráadásul Eluemunor sem rendelkezik szerződéssel jövőre. Toran visszatér, de ő sem lépett még pályára sehol, szóval zsákbamacska. Erre a posztra is kell a segítség, és a pénz.

6; Ki lesz a QB? Ha FA piacról jön valaki, az nem lesz olcsó, 20 millió az alja a fizetéseknek. Ha draftol a csapat, az más helyzetet jelent. Személy szerint bízom egy Newton mentes évben, gondolom ezzel nem vagyok egyedül, így nekem ez a kérdés lesz a prioritás az offseasonban. 

7; Ki jön a LB sorba? Visszatér (ha megtartja a csapat ugyebár) Hightower, vélhetően felgyógyul Uche, de se Calhounnak, se Copelandnek nincs szerződésre jövőre. Ide is kell valaki, vagy inkább kellenek valakik. 

8; Kell Kicker is Folk helyett. Kell? Itt van Rohrwasser és Aguayo is kapott szerződést jövőre, de azért lehet, hogy megpróbálja a csapat megtartani az idén jól szereplő Folkot is. 

9; Ki fog futni? White szerződése lejárt, elképzelhető, hogy nagy(obb) pénzt ajánlanak neki valahol. Burkhead sem rendelkezik contracttal, kérdés, hogy a sérülése után mi a terv vele kapcsolatban. Bolden visszatér, reméljük jó formában. Taylor és Harris viszont a keret tagja, Harris a sérüléséig jó formában volt (691 yard, 2 TD és 52 elkapott yard), tehát lehet reménykedni a fejlődésében.

10; Elkapó posztra is ráfér a segítség. Byrd, aki a snappek 89,12%-ban a pályán volt, jövőre nem rendelkezik szerződéssel. Persze nem ő lenne jövőre a WR1 (legalábbis remélem :) ), de az biztos, hogy erre a posztra kelleni fog skill player, nem is egy. Ami nem lesz olcsó.

 

És akkor térjünk vissza a Cap helyzetre. Jelen állás szerint kb. 60 millió szabad hely van. A táblázat alján látható, hogy mi lenne akkor, ha valakinek az a furcsa gondolata támadna, hogy hozzuk vissza azokat a játékosokat, akik idén játszottak. Nos, már nem férnének be a sapka alá, ugyanis ha a 2020-as számokkal számolunk (amit tulajdonképpen csak a vicc kedvéért lehet megtenni), akkor máris közel 3 millióval a sapka felett lenne a csapat. 

És hogy ez miért lenne komolytalan?

  • Newton 1,1 milliót foglalt, ennyiért nem lesz újra QB-nk.
  • Andrews sem maradna 3,4 millióért
  • Thuney-ra nem lehet tag-et tenni, így egy elit G-ért valaki nagy pénzt fog fizetni.
  • Eluemunor 68,0-ás PFF értékelést kapott, 2,1 milliónál többet fog kapni jövőre. 
  • Folk sem fog megállni 700.000-es fizetésnél, kapni fog pár milliót az szinte biztos.
  • White-ért is többet fognak adni 4,6 milliónál.
  • Vélhetően Byrd sem fogja beérni 1,5 milliós fizetéssel.

 

A következő évi rosteren még sok minden fog változni. Cserék, átstrukturálások, elküldések lesznek, ez egyértelmű. De én úgy gondolom, hogy csalóka az, hogy 2020-ra 53, míg 2021-re 57 szerződése van a csapatnak, ugyanis az 57-ből rengeteg újonc, sérült, opt out miatt ki tudja milyen állapotban visszatérő játékos van, és nagyon sok fontos játékos jelenleg nem a 21-es roster tagja (Thuney, JC Jackson, White, JMC, Andrews, Folk hogy csak a nagyobb neveket említsem), és a legdrágább poszt, a QB poszt még nincs megoldva. Szóval tényleg sok az a 60 millió? 

Várom a véleményeteket, észrevételeteket!

 

Forrás: A táblázat a snappek kivételével a spotrac oldal alapján készült (link 1, link 2 ), a snappek pedig a pro-football-reference oldalról vannak. 

Hozzászólás

Ez egy nagyon jó áttekintő táblázat arról hogyan is áll a csapat rostere jelenleg.Azt gondolom hogy az idei év egy kánaán lesz BB-nek. Sok csapat a cap space csökkenés miatt egy rakás olyan játékost fog elküldeni akik nem sztárjátékosok, ugyanakkor egy jó rendszerben nagyon hasznosak lehetnek a saját posztjukon és nem hatalmas pénzekért játszanak. Ha valamikor van lehetőség szinte teljesen újjá építeni a csapatot akkor ez lehet az az év. Azt várom hogy nagyon sok új játékos fog a csapathoz kerülni ebben az évben.

Én azon a véleményen vagyok, hogy semmi sem fehér, semmi sem fekete:) Az biztos, hogy ligaszinten top3-5-ben vagyunk a capet tekintve. Ez nagyon jó alap, a drafton a körök közepén húzunk, emellett van egy 3. és két 4. körös comp pickünk is. A FA-k közül vannak olyanok, akiket nem fogunk megfizetni (Thuney, Byrd vagy Eluemunor ha sokat kér), JC és JJ RFA és ERFA, ergo ők olcsón megtarthatóak. JMC messze nem ér 5,5 millát, ezzel szerintem ő is tisztában van, ha maradni akar engednie kell jócskán az igényeiből. Az ST fontos kérdés, az BBnél mindig fontos, Bethel és Slater is hasonló contractot kaphat mint eddig - utóbbi biztos ad hometown discountot ha marad. Davis szerintem szintén fontos, Ebner helyét jól vette át, Simon felejthető, simán lehet pótolni olcsóbb alternatívákkal. A DE/DT szekció fog a legnagyobb átalakuláson átesni szerintem, ott Wise, Butler könnyen lehet, hogy távozik, Guy-jal mindenképpen jó lenne hosszabbítani évi 3-4 milláért. Folk 1,5-2 milla körül kereshet, azt ebből a keretből simán meg tudja fizetni BB, ha akarja. White szerintem nem marad, idén visszaesett a teljesítménye, bár messze nem úgy használtuk sokszor, ahogy kéne. Andrews ilyen 7-8 millióért maradhat, a draftról meg jöhet egy guard simán a 3-4. kör körül. (Deonte Brown?) QB szerintem draftról lesz megoldva, az 4 évig ugye olcsó.

Úgyhogy szerintem ez a 60 millió semmiképpen nem kevés, figyelembe véve azokat a tényeket, hogy csökkenni fog a sapka, jópár csapat pedig bőven már most is felette jár. Természetesen vannak hiányposztok - több mint az elmúlt években - de a mozgástér is jóval nagyobb, köszönhetően annak, hogy idénre szinte nincs dead money, ami tavaly igencsak megnehezítette a dolgot. Plusz az esetleges cutokkal, szerződés átstrukturálásokkal még tovább növelhető az összeg.

Nagyrészt egyetértek a véleményeddel, de szerintem jön egy veterán QB is, pl. Jimmy Garoppolo.
White szerintem nem fog nagy szerződés kapni más csapattól, az a 4 millió sok lenne érte. Vagy marad nagyon olcsón, vagy kb. 2-2,5 millió körül talál magának egy csapatot. :)

Falembert pedig ráérünk találni a 6. körben, nem kell 3. körös cetlit rá áldozni. :D 

Igazából, pár kommentben már leírtam miként lehet nagyon sok pénzt felszabadítani,uh most ezt kihagyom.

Csak annyit fűznék hozzá, hogy mivel a liga egyik fele már most a sapka felett van ami nagyon sok átstruktúrálással illetve kivágással fog járni... Van még kb a liga negyede ami éppen hogy alatta van, na ők akivel tudnak hosszabbítanak, minimális FA tevékenységgel. És van pár csapat köztük a Pats akik bőven a sapka alatt vannak, lesz pénz hosszabbítani igazolni. 

Idén nagyon sok olyan játékos fog kikerülni a piacra akik alapból nem kerülnének ki, ééés idén a liga kb 2/3-nak nem lesz pénze FA piacra... Mi történik olyankor mikor túlkínálat van és gyenge kereslet? Csökkenek az árak.

Előfordulhat, hogy sokkal kisebb piaca lesz egyes játékosoknak mint várnánk és olcsóbban vissza tudjuk őket hozni. 

Az igazán elit játékosoknak szerintem nincs mitől tartaniuk. (Habár lehet ők is megrövidülnek pár millióval) Viszont rengeteg olyan játékos lehet a piacon akik közül BB nagyon olcsón tud majd válogatni.

Biztosan nagy hatással lesz a cap csökkenés az idei FA ra ez 100%.

Szerintem erre a megoldás a megfelelő szerződés.

Pl: 2 év 25 millió. 
Eddig így nézett ki: 
12,5+12,5, garantált mondjuk legyen 10.

Most: 

5+25, garantált MINDEN esetben (sérülés, kivágás, bármi) 15-18 millió.
Aztán ezzel a játékos is jól jár, mert tuti a pénze, és a csapat is, mert az idei évben csak 5 terheli a sapkát, 2022-re meg ha emelkedik a cap, befér.

Azért van trükközési lehetőség :) (De javítson kivalaki, ha tévedek, ez csak egy erős tipp, hogy így megoldható)

Szerintem a megoldás tökéletes és érthető, biztosan sokan fognak farnehéz szerződéseket kötni. A probléma ott van,hogy a liga fele nem fog tudni új játékost szerződetetni, sőt kénytelen lesz elküldeni a játékosokat.  Normál esetben (covidos év nélkül) ez csak 1-2 csapat lenne nem 13.

Igen, ez egy jó megoldás, de nagyon max 1-2 játékosnál alkalmazható, különben a jövőt fullra hazavágja. Plusz ugye nem igazán van sajnos előrelépés COVID-ügyben, nem lehet tudni a következő szezon hogyan alakul, és ha esetleg nem nő vagy csak kevéssel a sapi, akkor ez megintcsak hátrány lesz.

Már ugye eddig is sok farnehéz szerződés volt a ligában, most ennek fogjuk látni szerintem a turbósított változatát:)

Én is pontosan erre gondolok, semmi biztosíték arra,hogy jövőre megint nagyot ugrik majd a fizetési sapka. Lehet csak 10-15 milliót, szóval ésszel kell szerződéseket kötni.

Ugye eddig nagyon sokan arra építettek (joggal),hogy minden évben nő a fizetési sapka nem is kicsit, aztán jött a covid... És nutella került a palacsintába. Ezért tart itt ahol az Eagles a Saints...

Mondjuk elég sok embert ki tudnak vágni kis dead money-val. Mondjuk kell még egy rakat átstrukturálás is, hogy 0-ra kerüljenek.

De Brees nélkül szerintem úgyis mindegy, szóval a köetkező egy-két évük a cap kipörgetéséről fog szólni.

Amit Arnold ír, az szerintem nem arról szól, hogy technikailag nem lehet megoldani a club oldaláról, hanem arról, hogy a játékosok rosszabb pozícióba kerülnek a tárgyaláskor a túlkínálat miatt.

Szóval akkor lesz ilyen konstrukció, ha a GM is nagyon akarja azt a szerződést annyiért, amennyiben megegyeznek, de nem akar idén költeni. Viszont ha több hasonló szintű játkos van a piacon, nem biztos, hogy akarni fog :)

Másrészről szerintem a jövő évi cap növekedésének is komoly kockázata lesz, mert az USA gazdasága sem muzsikál valami jól még, szóval a GM-eket ez is a takarékosság felé tolhatja.

Persze, ez tiszta sor, igazad/igazatok is van, nem is kérdéses. De járhat jól is egy játékos. Pl lehet, hogy 2 éves szerződést kapna "békeidőben", de most kap helyette egy három/négy éveset, amiben jobban el van nyújtva a bére, több garantálttal összességében, vagy épp ugyanannyi garantálttal, de legalább szerződése van hosszabb időre. 

Az valószínűtlen, hogy idén hatalmas 1 éves szerződések legyenek. Viszont nem lenne ördögtől való, ha nem 5 év lenne a maximális szerződéshossz, amit én látunk. Kiderül ;)

Könnyen meglehet az is, hogy idén az 1 éves szerződéseknek lesz nagy szezonja, mert ez lesz a kompromisszum a jó, vagy magát jónak tartó játékos és a csapatok között. Ők nem akarnak elköteleződni szerintük kis pénzért hosszabb időre, a GM-eknek meg használni fogják azt a tárgyalási pozíciót, hogy szerintük nincs nagy mozgásterük :)

Vagy, végre eljön az olyan szerződések korszaka, ahol aikben nem konkrét összegek vannak, hanem a cap valamennyi százaléka.

Tényleg izgi lesz az idei offseason ebből a szempontból.

Ezt valahogy nem tudom elképzelni. Ha van egy csapat 30 leszerződött játékossal, és van 20 milliója a sapka alatt, nem hiszem hogy 10-15 milliót adna egy elit WR-ért 1 éves szerződés keretében. Én erre gondoltam az 1 éves hatalmas szerződéseknél. Az, hogy adott esetben békeidőben 10 milliót kereső játékos csak 6-7-et kap és csak egy évre, azzal tudok azonosulni. 

Válasz Croaker üzenetére

Lehet, hogy nem jól fogalmaztam :)

(hurrá .. máris vége egy 16 órás munkanapnak)

Ez azért jó, mert pl most a Pats a többi jó helyzetben lévő csapattal olcsóbb szerződéseket tudnak kötni. És be tudnak ruházni új jobb játékosokra.  Míg azok a csapatok akik nem állnak jól csak annyit tudnak csinálni,hogy tolják maguk előtt a sz..ar hegyet és hosszabbítanak illetve átstruktúrálnak olyan játékosokkal akikkel egyébként nem kellene, vagy lehet nem is tennék meg de most muszáj. Tehát mindenképp lesznek ebben a helyzetben akik jól járnak és akik rosszabbul... És az idei év levét isszák majd mondjuk 2 év múlva is.

Nagyban függ ez attól is, hogy az adott játékos milyen szakaszában jár a karrierjének. Egy veterán játékost, aki mondjuk 1-2 éves szerződésekre jó, nem fog leigazolni egy csapat sem 4 éves szerződéssel, mert óriási dead capet kreálna vele később. Viszont egy első nagy szerződésére hajtó játékos (pl. Golladay vagy Godwin) meg akarja kapni a pénzét, ami pedig a szűkös helyzetben lévő csapatoknak nem fér bele. Szóval nagyon összetett dolog ez (is)...

Kiváló összefoglaló

RB poszton Sony Michel-nek is van még szerződése, nem? Bár ő eltűnt teljesítményben, mint szürke szamár a ködben, de tudjuk, mit tud, ha azt csinálja amit tud

Eddig is - és ezen írás után főképp- úgy éreztem, hogy vissza ugrik a csapat a start vonalra, és teljesen átalakul, most méginkább

ha Matty P képes lesz arra, amire JMD a visszatérése után, akkor BB-nek a stáb meglesz hozzá, csak egy Dante Scar formátumú fal guru kellene még

Nagy klasszisok, sok örömet okozó patrióták nem kapnak majd idén új szerződést, de az élet ilyen

Remélem Stidham jövőre nem kerettag, ha draftolunk QB-t, akkor viszont én egy teljes offseasont a pats rendszerében edző, készülő olcsó Cam-el jobban kibékülnék ( vagy akár egy Tyrod Taylorral),  mint 20+ millát elverni egy Stafford-ra vagy Watsonra, akik néha csillognak, de inkább vesztenek az eddigi pályafutásuk alatt

izgalmas időszak következik

 

 

Üdv!

Michelnek is van szerződése, akinek a neve mellett a 2021 oszlopban nincs semmi írva, azoknak a játékosoknak van élő szerződése 2021-re.

Stidhamen közel 700.000 dollárt lehetne spórolni. Newton nem lenne jobb egy teljes offseason után is, ennyi volt benne. Ha nagylelkűek vagyunk vele, akkor azt mondhatjuk, hogy vegyük úgy, hogy az első 4 alapszakasz meccs volt a 4 előszezon meccs, na de akkor onnan gyerünk, mehet a fejlődés, egyre jobb teljesítményt mutasson a szezon végére. Hát ez nem hogy nem jött össze, de egyenesen pocsék volt úgy ahogy van. Nagyon nagy kulimászban kell, hogy legyen bármelyik csapat, ha őt akarja kezdő QB-nek. Ha pedig a Patriots lesz az, akkor nekem az hatalmas csalódás. 

Hát jó, de te alapból nem bírod CN-t. Az első három meccsen nem hozott extrát, de egy jó game manager QB volt. Valószinűleg neki betett a COVID elég rendesen, de az is lehet hogy a válla nem birja. Erről pontos infónk sosem lesz. Az, hogy egy teljes offszezon után ugyanúgy nézne ki, szerintem ez nem így van. Ettől függetlenül én sem gondolom, hogy jövőre itt lenne nálunk.

Nem tudom elképzelni, hogy mi az, amit 15 meccs alatt nem volt ideje megtanulni, mellette a covid miatt kihagyott edzések kivételével végig a csapattal edzett. Egyszerűen ennyi volt benne, semmi több. Nem véletlen, hogy senkinek nem kellett már tavaly sem. Egy kétségbeesett próbálkozás volt a csapattól az ő leigazolása, egy kapkodás, amikor végül kiderült nagy nehezen Stidhamről, hogy nem kezdő QB. 

Szerintem kár védeni Newtont. Ismerünk olyan QB-t, aki szintén más csapatba ment, teljesen új rendszerbe, és láss csodát, egész jól elboldogult. Pedig egyforma esélyek voltak, már ami az edzések számát illeti. Newton sem egy kezdő QB, aki kijött az egyetemről, és az NFL más kávéház. Kellett volna hogy legyen annyi rutinja, hogy felvegye a ritmust, de köze nem volt hozzá. Nem arról volt szó, hogy droppoltak az irányítói, vagy elbeszéltek egymás mellett az összeszokás hiánya miatt, hiszen azért ne legyünk álszentek, a 10. meccsre ha nincs összeszokás, akkor megette a fene. Gondolom nem kell statisztikai számokat mondanom, mennyire jól sikerült az összeszokás és a passzok. 

De ha rookie, ott van Herbert. Nem volt egy álomcsapat a Chargers, nem voltak top játékosaik, de mint újonc QB igenis helyt állt, sőt! Bő 1,5 szer több passzolt yard, ugyanannyi INT 200-al több passzkísérletből, cserébe közel 4-szer annyi passzolt TD.  Mellé még futott 234 yardot, amiből 5 futott TD-t szerzett (CN 12-öt). Újoncként a 98,3 rating megsüvegelendő. Szóval volt pozitív példa nem is egy arra, hogy működik a dolog, ha megfelelő a QB minősége és képessége. Nyáron még sokaknak az volt a meglátása, hogy mekkora zsenialitás volt CN leigazolása, BB meglátta azt, amit más nem. Aztán kiderült azért, hogy nem jött össze a dolog, nem véletlenül volt munka nélkül CN egészen addig, amíg a szükség és sajnos valljuk be a kapkodás a Patriotshoz vezérelte. Remélem soha nem lesz már a Patriots rosterén. 

Nem védtem Newtont. De senki nem tudja, milyen hatással volt rá a COVID vagy a vállsérülése mennyire hátráltatta. Plusz ő is elmondta, hogy egy teljes offseason után másképpen nézett volna ki a dolog.

Gyakorlatilag forintokért játszott, nem jött össze na bumm. Lathattuk hogy a Hoyer - Stidham páros sem tudott volna ennél jobb lenni sokkal, sőt, Hoyer botrány volt.

Ezt a Bradyvel, Herberttel való összehasonlítgatást hagyjuk, nyilvánvalóan nem a jelenlegi Newton szintjén vannak.

Ami az esélyeket illeti, azok messze nem voltak egyenlőek, ne vicceljünk már, CN júliusban jött hozzánk, a többiek meg március-áprilisban.

Bocsi, de én valamiért Tőled a CN-nel kapcsolatos dolgokat máshogy kezelem - ettől függetlenül én sem szeretném, ha jövőre ő lenne a kezdő QB :)

Igazából teljesen mindegy hogy az általam leírt dolgokat hogyan kezeled, ha azok tények. Most tényleg az a fő indok a pocsék teljesítményre, hogy lemaradt az offseason program egy részéről? Miről is? Az online térben megtartott "edzésekről"? Na ne már....Az összes valós edzésen pedig ott volt az első naptól. 

A vállsérülésről: tudva levő volt, hogy van neki. Gondolom ez is volt az oka annak, hogy senkinek nem kellett. Ha nem volt elég idő neki kipihenni a sérüléseit a 2019-es szezon második hete és a 2020 júliusi között, akkor mit várunk egy lejátszott szezon után, amikor még használnia is kellett a vállát? Mitől lenne jobb bármelyik csapatban idén? 

Én egyedül akkor látok esélyt, hogy valahol kezdő lesz, ha egy csapat a szűk sapka miatt rászorul. Egyéb esetben az idei teljesítménye alapján semmi keresni valója nincs a kezdő QB-k névsorában szerintem.

Michel csak 9 meccsen tudott játszani, 5,7 yard-os átlagot futott, ami egész jó, és idén megtanult elkapni (9/7 114 y, 1TD). Én nem látom problémásnak (eltüntnek), ha egészséges, sőt, mintha White-szerű "átképzése" lenne.

Scar páratlan volt a ligában, de szerintem a Bricillo-Popovich páros elég jól teljesített azzal, hogy top5-10 körül tartotta a falat, bár az igazi erőpróbájuk ezután jön, ha Thuney elmegy.

Noha szurkolótársaink nagy többsége CN-t "száműzte", ha a kezdő QB kérdést a FA piacról akarjuk megoldani viszonylag olcsón, CN-nek lehet esélye...

 

Most őszintén: Te látod esélyét annak, hogy CN akkorát fejlődik amivel beverekszi magát a top10 QB közé? Mert nagyjából azoknak van reális esélyük SB-t játszani. Semmire nem megy a csapat egy olyan QB-val, akivel csak ellavírozni van esély, esetleg néha bejutni a playoffba. Aki akar valamit ott, annak potens QB-t kell találnia. CN mint kezdő Pats QB jövőre, az a dolgok elodázása csak.

"beverekszi magát a top10 QB közé? Mert nagyjából azoknak van reális esélyük SB-t játszani."

Jaja. Mint Foles, JimmyG vagy Goff. Mind Top10 Qb :)

És akkor Manning második gyűrűjét még nem is említettük... Foles, JimmyG és Goff is messze-messze túlszárnyalták az adott évben PM teljesítményét :)

Azért töled mint szakértötöl többet vártam volna mint felülsz egy ilyen röhej összehasonlításba :) nézzük már meg milyen Rosterek dolgoztak az adott QB-k alá és milyen a miénk jelenleg ;)

Messze nem vagyok én szakértő, azokat a külföldi oldalakon találsz. Nagyon el vagy tévedve... Mondtam én olyat, hogy a mi rosterünk hasonlítható ahhoz a Denverhez? Csupán annyit írtam, hogy nem feltétlen kell top10 QB ahhoz, hogy Super Bowlba jusson, illetve egy top 10 (1) QB sem elég a győzelemhez - lásd az Eagles elleni döntőt. Uram bocsá' hogy leírom a véleményem és nem csak cikkekkel járulok hozzá az oldalhoz...

Ezer bocs akkor tévedtem bár ez a hozzászólásból már feltételezhetö volt :D azért a felfogásoddal nem hittem hogy ennyi baj van,mert ha se Top10 es QB nincs se Elit D vagy O akkor minek hozod ide Manninget aki alatt az elmúlt 20 év egyik legjobb D je dolgozott(az elkapó sora meg hagyján) és így került be a SB be.JimmyG nek rahedli 1 körös tehetség és Elit D volt(Shannan rendszerét nem is említve)..Foles beleült a tutiba az Eagles dominálta az egész NFC-t brutál egységes D vel és ponterös O val..Goff meg MCVay új rendszere és erös D je tette be az SB be.

Olyan blödli összehasonlítási alapokat hoztok ide a nem kell top10 Qb ra hogy röhej..Flacco-t kihagytátok :D

Persze nem kell Top10 QB hogy egyszer bejuss az SB be,de a jelenlegi helyzetünkben a mi csapatunk minden egysége fényévekre van egy Elit szinttöl és ezen még 70 misi meg a draft se fog pikk pakk változtatni..lassú rebuild lesz ez SB-röl nem is kell álmodozni.A csoportunkat elnézve meg pláne ideje lenne reálisan nézni a dolgokat.

 

Milyen szerencse, hogy ott van a Bucs, ott nem kell a SB-ról álmodozni. Nem tudom hogy jössz te ahhoz, hogy ilyen hangnemet használj ("baj van a felfogásoddal"), nem kötelező olvasni amit írok - se így, sem máshogy.

Bocsánat csak el vagyok tévedve de nagyon és azt hittem a 2021 Rosterröl szól a témázás..de ha nem akkor igaz elég ide egy Newton is mert nem kell top10 QB bemegyünk mi vele is az SB be minden bizonnyal,már akár jövöre is de legkésöbb mielött nyugdíjba megy.

Ha Increay olyan érzékeny akkor talán nem kell neki is szurkálódni az eltévedéssel meg a Bucs al mert ennek sincs semmi köze a témához..amint vetsz úgy aratsz

Nemtudom hol látsz te olyat, hogy azt írtam: Newtonnal megnyerjük a Super Bowlt... Ezt egyáltalán nem gondolom így, sőt, fentebb ki is fejtettem bőven. Azt azonban még mindig tartom, hogy nem csak top10-es QB-val lehet döntőbe jutni. Szó nincs arról, hogy érzékeny lennék, de amikor valaki sérteget, ráadásul így, azt nem tudom elfogadni... Peace!

Tényleg el vagy tévedve :) semmi másról nem volt szó, csak mgabor azon kijelentéséről, hogy TOP10 QB nélkül esélytelen a SB részvétel. Erre reagáltam én (és Increay is), hogy azért a tapasztalatok nem feltétlenül ezt mutatják. Szó nem volt itt a keretek erősségéről és főleg nem a jövő évi Patriots rosterről, csak egy általánosságban tett kijelentés igazságtartalmáról. És szemmel láthatóan mgabor értette és a helyén is kezelte ezt :)

Helló, 

azért egy lerabolt, opt out-olt majd félig lesérült D egységgel hoztunk egy mondjuk úgy közepesnél jobb def teljesítményt, szerintem egyáltalán nem annyira vészes a D helyzete, minden esély megvan arra, hogy jövőre megint domináljuk a ligát. 

Kivételek mindig vannak, de azok erősítik a szabályt (persze csak a mondás szerint) :) Ha a szezonbeli CN szintű irányítóval akarna a Pats SB-be jutni, akkor nagyon erős csapatot kellene felvonultatnia mind védő oldalon, mind pedig a támadó fegyverek terén. Szándékosan írtam, hogy a szezonbeli CN, mert pár évvel ezelőtt azért Ő még igencsak jó QB volt (kár hogy csak volt). Ezt a nagyon erős jelzőt azért nem lehet még a Pats-re ráfogni. És az összevásárlás mint megoldás sem célravezető, mert volt itt már egy-két dream team ami csúfosan megbukott.

A Michel-Harris páros nagyon jó lehet jövőre véleményem szerint, előbbi nagyon megemberelte magát utóbbi teljesítményét látva. Ha ez szeptembertől is így marad nagyot profitálhatunk belőle, legalább egy évre.

Cam visszatérése abszolút reális opció, amennyiben a draftról jön irànyító. Tom Curran csapathoz elég közeli újságíró hozta le a héten, hogy extrém agresszív tevékenység várható a free agency nyitásakor, irányító fronton viszont ár-érték arányban átlagos opciót jósol. Brissett, Fitzpatrick, Winston kerül említésre, de CN is abszolút ez a kategória jelenleg.

Talán Winstonban lehet valami hosszútávon, mert fiatal és jó képességű. Meg lehet próbálni mire menne a Pats rendszerében BB keze alatt. Fitzpatrik már nem lesz fiatalabb, és a playoff nem egy meccsből áll, Ő pedig egy csoda után egy héttel képes teljesen lebőgni. Brissett kb csere kaliber szerintem, CN-t meg pont fentebb részleteztem ki.

Még sosem írtam le ha jól emlékszem, de én Winstonnak (tisztában vagyok eddigi NFL karrierjével) örülnék. Már tavaly is örültem volna neki, ha valami csoda folytán hozzánk kerül. Szerintem BB és JMD keze alatt (akik a játékosok erősségeit alapul véve dolgoznak) ki tudna teljesedni. Go Pats! :)

Egyetértek és örülök, hogy végre más is felvetette, amit elsőnek néhány napja javasoltam az előző cikkben, de reakciók nélkül maradt:

hopi46 küldte be 2021. 01. 29., p - 10:47 időpontban

"...Én Winston-t hoznám, amennyiben kezdő QB-t nem a draftról akarunk szerezni. Fiatal és viszonylag olcsó, a 2019-es INT-csúcsa megtévesztő, az az Arians-mániának köszönhető..."

Staffordról lecsúsztunk, de ennyiért amit a Rams odatól  Lionsnek nem baj /2021 3 kör 2022 és 23 1. kör + Goff/

A deal még nem hivatalos de az első napon bejelentik amint lehet.

Ennyit nem ér senki...

Egyetértek, Goff nem egy rossz irányító ráadásul, szerintem teljesen irreális ez az ár.

Goff ráadásul 26 éves, míg Stafford 32, idén többé kevésbé sérülten is rájátszásba vezette a Rams-et, wildcard körben nyertek is a Seahawks ellen, superbowl évük is volt nemrég, összességében nem egy rossz irányító.

Számomra ez teljesen érthetetlen.

 

Ez egy nagyjából második körrel kisebb csomag, mint amit Watsonért gondoltam reálisnak. Beteg. Ezzel a trade-del jelenleg a Texans jár a legjobban, megkockáztatom.

Főleg nem a lúzer Stafford! A Lions örül, hogy megszabadult tőle meg még karácsonyi ajándékokat is kapott érte két első körössel és Jared Goffal... Ez ám az abszolút át nem gondolt trade... Bravo Rams! Mostanában sem kell a Sb-b lennetek, de még a rájátszásban sem...

Egy top5 irányító, akiben 3-4 jó év még biztosan van, és két évig rohadt olcsó, simán ér ennyit. Legalábbis egy olyan csapatnak, mint a Rams, akiknél alig van lyuk a rosteren.

Egyetértek, a Rams-nél most van nyitva az ablak, meg kell próbálni megragadni a lehetőséget akár ilyen áron is. Ráadásul megszabadultak Goff szerződésétől...

A Detroitnak meg szerintem jól is jön, hogy nem ezévi az egyik első kör, hanem el van tolva, ők még úgyis rebuild módban lesznek egy ideig, és addigra kiderül, hogy Goff-fal tudnak-e valamit kezdeni vagy rá kell menni az irányítókra a drafton. 

Azért Stafford vérdoppinggal sem top 5 irányító, de top 10 sem. A legtöbb helyen amit néztem (pff, espn stb.) top10-15 között rangsorolják. Életében kétszer dobott 30+td-t,mindkettőnél még ott volt Calvin Johnson. Egyértelműen sok érte a két első körös Pick. Én konkrétan nem látom miben előrelépés ő Goffhoz képest. A kora már nem neki dolgozik. Félre ne érts, nem Goffot védem, mert ő se nagy szám, de Stafford sem. 

Ennyit számít, hogy valaki körül egy elit rendszer van, valaki körül meg teljes káosz. Ha a képességeket vesszük figyelembe, Stafford top5 QB.

A két első kör tényleg kemény, viszont azt vegyük hozzá, hogy Goff 134 (110 garantált) milliós szerződését is átadják ezzel együtt. Ezt ebben a csökkenő sapka helyzetben nem tudjuk GM fejjel mennyire értékelik.

Mindenesetre nem vetít sok jót előre, ha ilyen cetlik repkednek.

De azt is vedd hozzá, hogy Stafford már 33, míg Jared Goff 26 éves... Ja és Stafford is túlárazott durván... Bizonyítania meg nem sikerült! Goff már járt SB-n, ami nem rossz...

Szerintem nem egyértelmű a dolog. Majd a következő szezonban meg tudjuk ítélni ki mit tud majd hozni a másik eddigi csapatával. Tudom nem lesz pont ugyanaz a két gárda, de legalább egymás utáni évekről lesz szó. Persze ehhez az is kell, hogy mindkét QB játsszon majd.

Két viszonylag nagy pénzű QB trade-je volt, két mínuszos cap space-ű csapat között (DET -$33M, LAR -$13M), ahol a DM sem kicsi (DET $41M, LAR $8,5M), ám úgy tűnik rövid távon a RAM-s járt jól ezzel az "esztelennek" tűnő cserével. Nem tudom milyen falak mögött fognak játszani, mert szerintem ez döntően befolyásolhatja mindkettőjük szereplését.

Goff biztos ráhajtott McVay feleségére :) 

Valami mélyebb dolog is lehetett e mögött, mert annyira nem játszott Goff rosszul, hogy mindenképpen meg akartak szabadulni tőle. Kicsit szomorú vagyok, mert bíztam, hogy esetleg Staffordot a Patsbe tudjuk csábítani, de így most nem látok rá sok esélyt, egy jó qb-t hozzunk. 

Szerintem Watson sem járt jól annyira jól ezzel a cserével, mert ha Goff ennyit ér, akkor ő mennyit? Nem fog egyetlen csapat sem ennél többet adni érte. A Texans meg fogja hívni a blöfföt, aztán fizetheti a milliókat. 

Eszetlen trade a Rams-től. Szerintem nem rossz Goff, az SB-t sem Ő rontotta el, hanem BB nyerte meg.

Azért sokat nem is tett hozzá, hogy győzzenek.

Szerintem BB fele ennyit sem adna egy játékosért, még ha irányító, akkor sem. Ebből az “árból” 3-4 skill-player kijön más pozíciókra ami simán többet érhet, mint egy irányító. Szerintem még akkor sem húzná meg, ha nyitva lenne az a bizonyos ablak, mert neki nincs szüksége ennyire egy gyűrűre, hogy éveket áldozzon be érte, inkább minden évben a tűz körül van, hátha összejön valami (és azért előbb-utóbb szerencséje van az embernek). Én azt gondolom, hogy legközelebb akkor lesz top irányító a Pats- ben, mikor Draftolnak egyet, vagy ha BB visszavonul. 

Állítólag mi egy második kört és egy játékost ajánlottunk Staffordért, de ő annyira megutálta Patriciat, hogy esélytelenek voltunk

Szerintem egy ilyen trade-nél inkább olyan játékosok kapósak, akikben pontenciálisan van 4+ év, vagy akiket egy év múlva tovább lehet értékesíteni. Talán a cap hit/hasznosság faktor is elég komoly lehet. Gilmore viszont már 31 éves 15 millás cap hittel, és az ő pozíciójában a fizikális paramétereknek, mint a robbanékonyság tesz legrosszabbat az idő.

A PatsPulpit szerint Stafford a Pats-hez való trade-hez úgy állt hozzá, hogy: "anywhere but New England" :D

Állítólag a Texans két első körért és második kör és két kezdő fiatal védőért elcserélné Watsont.

 

Egy ilyen ajánlattal szerintem akár kanyarban is lennénk érte: 

2021/22/23 első kör

2021/második kör

+J.C Jackson /vele lehet egy hosszabbítani kellene a csere előtt és benyelni némi garantáltat/

+Wino 

(Vagy Wino helyett Omwenu akik igaz nem védő de nagyon jól kezdett és nagyon hosszú idő lenne még a rookie szerződéséből)

Tudom, nagyon soknak tűnik de egy fiatal elit QB ért ez simán bele kell,hogy férjen.

 

 

Kiindulva abból, hogy a hírek szerint Watson milyen HC nevekkel akart dolgozni, illetve mintha lenne valami beleszólási joga is abba, hogy hova kerül, szerintem nem sok esély van rá hogy a félkatonai Pecc-be kerülne, bármi is az ajánlat.

De ha tévedek, nem leszek szomorú :)

Ne hülyéskedj már. 3 darab első kör +2 kör plussz játékosok. Kurvára nem ér senki ennyit. Ennyi draft pickből én is tudnék húzni egy Watson kaliberű játékost pedig nem értek az egészhez...

BB soha nem adna ennyit senkinek és senkiért. Max. egy pcket hajlandó adni egy játékosért és tök igaza is van...

De örülök, hogy nem Te vagy a GM :)

 

Watson kaliberű játékost (QB) 32 csapat 5 évnyi drafton 1x maximum 2x talál. És most nagyon sarkítva számoltam... Lehet hogy 8-10 évente 1x jön ilyen. Számold ki mennyi az esélyed.

Watsonnak még jó pár évre van szerződése, abszolút elit szinten játszik. Mondhatni mindent megér. Ha BB megtudná szerezni, akkor nagyon boldog lenne.

 

És amit én írtam azt úgy számoltam ,hogy rajtunk kívül van még olyan csapat amit 49 ersnek hívnak, jobb draft cetlivel.. és olyan játékost tudnak a csomagba tenni mint Nick Bosa.... Csak mondom. Ezzel valahogy fel kellene venni a versenyt.

De persze ez mind csak fikció mert állítólag Watson nem eladó. 🙂

Hogy szítsam a kedélyeket! Tegnap DMC többek között ezt nyilatkozta a WEEI.com podcast-jában R.Hannable úján: "...nem bánnám, ha Cam Newton visszatérne hozzánk..." (Forrás: profootballtalk.nbcsports.com)

(Egy idézet részlet a hozzászólásokból: "... a többi 31 csapat se bánná...")

Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy jelen pillanatban CN visszatérése a legvalószínűbb. Esetleg valami átlag irányító backup- nak (Fitzmagic) és persze néhány hátsó körös/ Undrafted QB, hátha bejön alapon.

Még JG visszatérése sem valószínű... szerintem sokat kérnének érte és folyton sérült. De mondjuk ő még lehet opció, mint középszerű QB.

 

 

JG cut lesz szerintem, elvileg 2.8 m kemény valutáért elküldhető, szerintem a SF azok között a "tökös" csapatok között lesz, akik ténylegesen megpróbálják elhozni Watsont.

Felszabadítanak vele kb. 24 milliót a sapkából, sokak szerint Mullens sem volt gyengébb JG-nél, így azt a pénzt máshova is el tudják lőni - és/vagy jöhet a draftról egy QB :)

Plusz azt is hozzárakta, hogy nehéz dolga volt CN-nek az offseason rövidsége miatt. Az is igaz, hogy több más irányítóról is hasonlóan nyilatkozott, hogy nem bánná, ha jövőre ők lennének a QB-k (Watson, Rodgers, Stafford - azóta kuka, Prescott, Wentz, Jimmy, Bridgewater) - szerintem ez a szokásos csak mondjak valamit duma lehetett:)

Igen, ez ugyanaz mint amikor Stidhamről mondtak szépeket tavasszal, azután meg idejött CN és az első találkozás után szétfényezték, hogy micsoda vezér, meg csoda játékos. Gondolom BB közölte már akkor, hogy Ő a kezdő, innentől róla kell szépeket mondani. Pont ezért hiteltelen az ilyesmi. Ráadásul BB-re és a döntéseire annyi hatással van egy ilyen megszólalás, mintha mi küldenénk el neki sms-ben mit szeretnénk:)

Nekem az volt kicsit furcsa/érdekes, hogy a számbavett QB-k között Winston-t nem említette. Okkal, véletlenül? 

Tudod hogy én nem bánnám, ha okkal nem kerülne szóba. (Amúgy is a folyamatos említések csak emelnék az árát. 😂) Go Pats! :)

Edelman -el mi a helyzet, meddig van szerződése? Szeptemberre vélhetően rendbe jön, igaz, már benne van a korban, de még biztos hasznos lehet itt is , meg máshol is.

Kb. egy hete, amikor kérdezték, hogy szándékozik-e nyugdíjba menni, nyilatkozott valami olyasmit, hogy még nem értünk oda. Hogy ez pontosan mit jelent, az jó kérdés.

Szerintem megnézi a 2021-es Pats-es felhozatalt, esetleg megtudalokja, hogy egy trade után valami minimálbérért befér-e még a Bucs training camp-be és utána dönt.

Ha tradeljük, akkor viszi magával a szerződését is, nem a veterán minimumot kapná.

A Jimmy G-s cikknél már írtam, mert ott felvetette valaki kb. ugyanezt... ott is leírtam: én egyrészről nagyon örülnék, ha összeállna újra a Szentháromság - ahogy én hívom Tom-Gronk-Minitron trióját :D Másrészt nyilván nem lenne ugyanaz az érzés azért, mintha Pats-mezben és a Gilette-ben játszanának.

B.Buchmasser a Patspulpit szakírója cikkében azt ismerteti, hogy mennyire hat ki a franchise tag-ekre a cap space csökkenése.

Joel Corry , a CBS Sports salary cap szakértője a várható kb. $175M cap space alapján végzett matematikai számításainak eredményeként, bizonyos posztokon akár közel 20%-al csökkenhetnek a tag pénzek. (A számítások az alapszakasz vége felé készültek!). A QB poszton (-10,3%) és a LB poszton (-10,4%) a legkevesebb a csökkenés, a legnagyobb pedig a RB (-19,4%) és a DL (-17,4%) játékosoknál várható.

A szakíró szerint idén tag-re a Pats-nál a következő játékosok esélyesek a FA-ök közül a következő pénzekkel: Batler ($13,3M) Guy ($13,3M), Folk ($4,3M), Thuney (másodszor,$17,7M) és.....és Newton! ($24,1M!!!) Thuney 2021-ben a liga legdrágább guard-ja lesz, ha tag alatt játszik. CN a pénzével pedig a 14. legjobban fizetett QB lenne. Amennyiben a Pats él a tag lehetőségével, a legvalószínűbb, hogy Folk kapja.

Newton Tagje az aztán szép lenne 🤣🤣🤣Folkon kívül senkinek nem adnék annyit a felsoroltak közül amennyi a nevük mellett szerepel. Thuneyt ha Tagelném akkor el is cserélném azzal a lendülettel (már tavaly el kellett volna).

Nem tudom, hogy van-e értelme tag-elni emberkéket, tekintve, hogy nem tűnik úgy, hogy idén jönne egy top10 QB. Talán még Matt Ryan lóghat a levegőben, de ennyi. Ha meg nem látszik jönni QB, akkor a csapat úgyis 2-3 éves távlatban gondolkodik. Ami azt jelenti, hogy azok a játékosok érdekesek neki, akikre 2-4 év múlva is számít BB(?). Főleg, ha még drága is az illető.

Másrészt a cap csökkenés idén sok játékost ki fog hajtani a piacra, ahonnan azért lehet majd szemezgetni a pótlásukra. Szerintem sok olyan csapat is nagytakarítást fog végezni a roster-én aki amúgy nincs katasztrofális cap helyzetben, de azért rózsásan sem áll, mert az idei szezon sem feltétlenül lesz kockázatmentes.

Harmadrészt  fenti játékosok ujján már van egy-két gyűrű. Nem tudom, hogy elég motiváltak-e egy "középcsapathoz", ahol a szigor és a katonaság maradni fog, de az eredmények nem olyanok lesznek, mint egykoron. Bár nekik biztosan több infójuk van arról, hogy mit tervez BB :)

És azt se felejtsük el, hogy ha mennek és kötnek egy jó ki szerződést máshol, akkor a kompenzációs pick-eket kaphatunk értük.

Talán akkor van értelme tag-elni, ha van trade partner a láthatáron, esetleg a drafton valamiért a felfele trade mellett dönt az Öreg és kell hozzá a muníció.

Ugyan az idei tag-eket csak közvetve befolyásolhatja, de megjegyezném, hogy szerintem jópár csapat, amely idén cipőkanállal préseli magát be a cap space-be, jövőre könnyen ugyanilyen problémákkal küzdhet, mert a kényszer átstrukturálások miatt csak tolni tudják maguk előtt a gondot. Emellett az NFL idei vesztesége, illetve az USA gazdasági nehézségei miatt jövőre sem lesz valami nagy boom a cap space-ben. Szóval talán érdemes lehet 2021-ről görgetni még egy kis el nem költött pénzt 2022-re.

Szerintetek a csapatépítés szempontjából mi szólhat egy ilyen tag mellett?

Szerintem jelenleg semmi. Olyan helyzetben van a csapat, ahogy te is mondtad, hogy kb. bárkit elengedhetnek, aki nem akar hosszú távú szerződést kötni. Nem látom értelmét drágán megtartani egy játékost egy évre, mikor éppen egy rebuild közepén van a csapat.

A tag nagyjából egy drága kényszerszerződés a játékos megtartására, aminek pl. az is lehet az oka, hogy az adott poszton nincs/nem lesz megfelelő, helyettesítésre alkalmas játékos. Nekünk olyan sok helyen kell erősítenünk, hogy lehetséges, az idén nem tudjuk mindet megoldani elvárt/elfogadható szinten. Ráadásul BB útjai kifürkészhetetlenek... :) 

OFF, de ide írom mert ez a legújabb cikk, SB akciós gamepass 0,99USD.

Én pár napja valami YouTube TV-s promó részeként kaptam ingyenes SB nézési ajánaltot. (tv.youtube.com)

Lehet, hogy a Try It Free keretében mindenkinek elérhető. (Persze figyelni kell, nehogy elfelejtse az ember lemondani, mert 65 dodó ugrik miatta :) )

 

Nagyon OFF, de mivel nem történik semmi, leírom a „morzsákat” az ex-Patrióta TE M.Bennett pszichológiai elmélkedéseiről, ami a nyugdíjas játékosok lelki problémáiról szól. Hátha érdekel valakit. (Forrás: B.Buchmesser, Patspulpit)

Bennett 3 éve nyugdíjas és igen aktív, saját kiadója van, gyerekkönyveket ír, az ötödik szerzeménye jelenik meg rövidesen. 10 éves játékos pályafutása alatt ~$34M jövedelemre tett szert. (Nézzünk néhány részben közhelynek részben eredetinek tűnő megjegyzését az NFL játékos nyugdíjas éveinek általános nehézségeiről és azok okairól):

  • ...Hosszú évekig tartó agymosás kell ahhoz, hogy megfelelő játékosokká váljunk. Mivel ez egészen kicsi korban kezdődik, nagyon kell figyelned, hogy ki edzi a gyerekeidet, és mit tanítanak nekik a játékon túl. Fiatal korunktól kezdve arra neveltek minket, hogy kicsit kevésbé törődjünk másokkal. Ha te vagy a tartalék, és az előtted álló játékos kiesik, akkor kellemes izgalom tölt el, de ugyanakkor egy kicsit rosszul is érzed magad…Az edzőtábor agymosó tábor…

  • ...A srácoknak fel kell készíteniük családjukat és önmagukat a nyugdíjra, mert ez egyszer mindenkinek eljön és a beilleszkedés nem könnyű, az küzdelem, identitásválság. Nehéz eldobni ami voltál és újat építeni, nehéz senkivé válni, miután voltál valaki…

  • ...A sportolók éveken át minden nap keményen álcázzák fájdalmukat. Tudod, milyen vastag lesz az a maszk a hosszú évekig tartó viselése után?…

  • ...Nehéz annak megértése, hogy sok ember valójában nem a barátja, csak a közelség hozta össze sokukkal. Azt gondolhatta, hogy a sok közös élmény, ami néha a magánéletbe is behatolt, örök barátságot szült. Pedig amikor már nem vagy a csapatban, a kötelék gyorsan megszakadhat...”

Ma két éve volt...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2650379101669890&id=214003275307497

Azóta se Tommy, se Gronk... Legalább is nálunk...

Az akkori ellenfelet is jól szétszedték azóta.